Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

37375 / 2012-02-15 - Inny: jednostka samorzÄ…du terytorialnego / Powiat Kaliski (Kalisz)

Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek - Morawin - Goliszew, nr 4586P Goliszew - Zbiersk

Opis zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk), realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Regionalnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne). 2.Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi. Wytyczne stanowią załącznik nr 7 do SIWZ oraz znajdują się na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). Czynności audytowe polegające na badaniu dokumentów, w tym uzyskaniu ewentualnych wyjaśnień, należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 3.Audyt ma na celu uzyskanie zapewnienia, że: 1)projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego (w tym Wytycznych Instytucji Zarządzającej WRPO i innych instytucji uprawnionych do wydawania wytycznych), umową i wnioskiem o dofinansowanie, 2)wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, 3)informacje przekazane do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej WRPO oraz innych uprawnionych instytucji są zgodne z prawdą i wynikają z dostępnych w siedzibie beneficjenta dokumentów źródłowych (przede wszystkim z dokumentów finansowo-księgowych i rzeczowych) oraz z prowadzonej przez niego ewidencji księgowej. 4.Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 5.Badaniem audytowym zostanie objęte 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem inwestycyjnym w momencie rozpoczęcia czynności audytowych. Prowadzenie i dokumentowanie audytu należy prowadzić w oparciu o uznawane standardy audytu. 6.Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych. Zamawiający wymaga, aby audyt był prowadzony co najmniej poprzez analizę dokumentacji projektu, wywiady z pracownikami i wykonawcami oraz oględziny miejsca inwestycji. Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. Ponadto zostaną wyznaczone osoby do kontaktu, a komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 7.Szczegółowy zakres i sposób przeprowadzenia audytu został opisany w rozdziale 3 Wytycznych. Sprawozdanie (wyniki audytu) powinno spełniać wymagania zawarte w rozdziale 4 ww. Wytycznych. 8.Zakres audytu. 1) gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne tj.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) ocenę sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/ dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) ocenę bezpieczeństwa IT. 2) audyt finansowy tj.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrolę formalną faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3) audyt realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zakresu zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4) wizyta na miejscu realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.). 5) prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizacji dokumentacji tj.: a) czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b) czy istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 6) zgodność projektu z politykami wspólnotowymi tj.: a) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką równych szans (rozumianej przede wszystkim jako zapewnienie równości kobiet i mężczyzn, niedyskryminacja oraz wyrównywanie szans niezależnie od płci, wyznania, niepełnosprawności, rasy itp.), b) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką zatrudnienia (w szczególności poprawa wielkości zatrudnienia, poprawa warunków pracy itp.), c) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), d) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). Dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność. 7) wdrażanie zaleceń pokontrolnych. w ramach sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych audytorzy upewniają się, że nieprawidłowości/ uchybienia stwierdzone w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu zostały usunięte (jeżeli kontrole takie były prowadzone). 8) analiza powodzenia projektu tj.: a) czy występują zagrożenia prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) czy występują zagrożenia osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu). 9. Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) oznaczenie zadania audytowanego i datę sporządzenia sprawozdania, 2) nazwę i adres audytowanego podmiotu, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, 5) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania zadania audytowego, 6) termin, w którym prowadzono badanie, 7) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, 8) ustalenia stanu faktycznego, 9) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 10) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień, 11) podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w rozdziale 4 Wytycznych. Wytyczne dostępne są na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). 10.Opis projektu, który podlega audytowi. 1) Przedmiotem projektu jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek- Morawin-Goliszew, nr 4586P Goliszew-Zbiersk, o łącznej długości 25,065 km. Przebudowa obejmuje: a)poszerzenie jezdni poza terenem zabudowanym do szer. 5,5 m, poszerzenie jezdni w przekroju półulicznym tj. z jednostronnym chodnikiem do szer. 6,0 m oraz poszerzenie jezdni w przekroju ulicznym (obustronne chodniki) do szer. 7,0 m, b) wzmocnienie konstrukcji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o średniej grubości 5 cm, c) modernizację skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi w celu uzyskania prawidłowej geometrii skrzyżowań i trójkątów widoczności (w m. Emilianów istniejące skrzyżowanie zastąpione zostanie skrzyżowaniem typu rondo), d) budowę w miejscowości Morawin nowego obiektu mostowego o klasie obciążeń B, w nowym miejscu poprawiającym bezpieczeństwo ruchu, e) budowę nowych odcinków dróg - dojazdów do mostu, f)wykonanie chodników w terenie zabudowanym, g) wykonanie odwodnienia jezdni: w terenie niezabudowanym poprzez wykonanie obustronnych rowów i przepustów pod zjazdami, w terenie zabudowanym poprzez wykonanie kanalizacji deszczowej lub uzupełnienia istniejącej o nowe studzienki ściekowe, h) przebudowa przepustów pod drogą, i)wykonanie zatok autobusowych, j)wycinkę drzew rosnących przy krawędzi jezdni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. 2) Inwestycja jest realizowana w następujących etapach: a) etap I - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od skrzyżowania z drogą krajową nr 25 w m. Zbiersk do m. Złotniki Wielkie, b) etap II - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od m. Złotniki Wielkie do m. Goliszew oraz odcinka drogi powiatowej nr 4586P od m. Goliszew do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 470 w m. Morawin, c) etap III - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4586P od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 470 w m. Morawian do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 471 w m. Koźminek. W chwili obecnej trwają prace na III etapie. 3) W wyniku realizacji projektu zostanie osiągnięty następujący wskaźnik produktu: a) długość przebudowanych dróg powiatowych - 25,065 km, w tym: - w roku 2010 - 8,029 km - w roku 2011 - 9,142 km - w roku 2012 - 7,894 km. Planowane rezultaty realizacji projektu - bezpośredni wpływ na otoczenie - Nośność wybudowanego obiektu mostowego - 400 kN. 4) Projekt obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowo-geodezyjnej i studium wykonalności, wykup gruntów, promocję projektu, audyt zewnętrzny projektu. 5)Całkowity koszt projektu: 17 751 428,52 PLN. 6) Kwota dofinansowania z EFRR 8 687 055,21 PLN. 7) Termin finansowej realizacji projektu: 19.08.2009r.-30.06.2012r. 8) Termin rzeczowej realizacji projektu: 04.02.2010r.-31.05.2012r. 9) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od dnia złożenia wniosku preselekcyjnego do dnia rozpoczęcia czynności audytowych. 10) Ilość dokumentacji dotyczącej projektu (w przybliżeniu): a) wniosek preselekcyjny - 1 szt. b) wniosek o dofinansowanie - 1 szt. c) wnioski o płatność pośrednią - 4 szt. d) wnioski o płatność pełniące funkcję sprawozdawczą - 5 szt. e) umowy z wykonawcami (łącznie z aneksami) - 15 szt f) umowa o dofinansowanie wraz z aneksami -2 szt. g) faktury - 9 szt. h) dokumenty księgowe, i) Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego j) dokumenty do oceny sprzętu niezbędnego do realizacji projektu: wykaz sprzętu k) dokumenty do oceny bezpieczeństwa IT tj.: instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu, polityka bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu oraz instrukcja postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych w odręcznych zbiorach ewidencyjnych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu. l) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowane wg wymogów ustawy Prawo zamówień publicznych (m. in. powołanie komisji przetargowej, ogłoszenie o zamówieniu, SIWZ z załącznikami, złożone oferty, protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, umowa z wykonawcą, ogłoszenie o zawarciu umowy), pozostałe postępowania o udzielenie zamówienia - 6 postępowania ł) inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego, w tym dokumenty dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, postępowania i decyzje w sprawie wykupu gruntów pod inwestycje. 11) Miejsce fizycznej realizacji projektu: ciąg dróg powiatowych: nr 4594P odcinek Koźminek- Morawin- Goliszew, nr 4586P odcinek Goliszew-Zbiersk. 12) Miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Starostwo Powiatowe w Kaliszu, Pl. Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz. 13) Audyt w zakresie badania dokumentów należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 11. Kod opisujący przedmiot zamówienia, zgodnie z CPV : 79212000-3.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 37375

Data publikacji: 2012-02-15

Nazwa: Powiat Kaliski

Ulica: Plac Św. Józefa 5

Numer domu: 5

Miejscowość: Kalisz

Kod pocztowy: 62-800

Województwo / kraj: wielkopolskie

Adres strony internetowej: www.powiat.kalisz.pl

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka samorządu terytorialnego

Inny rodzaj zamawiającego: jednostka samorządu terytorialnego

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek - Morawin - Goliszew, nr 4586P Goliszew - Zbiersk

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk), realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Regionalnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne). 2.Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi. Wytyczne stanowią załącznik nr 7 do SIWZ oraz znajdują się na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). Czynności audytowe polegające na badaniu dokumentów, w tym uzyskaniu ewentualnych wyjaśnień, należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 3.Audyt ma na celu uzyskanie zapewnienia, że: 1)projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego (w tym Wytycznych Instytucji Zarządzającej WRPO i innych instytucji uprawnionych do wydawania wytycznych), umową i wnioskiem o dofinansowanie, 2)wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, 3)informacje przekazane do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej WRPO oraz innych uprawnionych instytucji są zgodne z prawdą i wynikają z dostępnych w siedzibie beneficjenta dokumentów źródłowych (przede wszystkim z dokumentów finansowo-księgowych i rzeczowych) oraz z prowadzonej przez niego ewidencji księgowej. 4.Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 5.Badaniem audytowym zostanie objęte 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem inwestycyjnym w momencie rozpoczęcia czynności audytowych. Prowadzenie i dokumentowanie audytu należy prowadzić w oparciu o uznawane standardy audytu. 6.Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych. Zamawiający wymaga, aby audyt był prowadzony co najmniej poprzez analizę dokumentacji projektu, wywiady z pracownikami i wykonawcami oraz oględziny miejsca inwestycji. Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. Ponadto zostaną wyznaczone osoby do kontaktu, a komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 7.Szczegółowy zakres i sposób przeprowadzenia audytu został opisany w rozdziale 3 Wytycznych. Sprawozdanie (wyniki audytu) powinno spełniać wymagania zawarte w rozdziale 4 ww. Wytycznych. 8.Zakres audytu. 1) gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne tj.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) ocenę sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/ dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) ocenę bezpieczeństwa IT. 2) audyt finansowy tj.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrolę formalną faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3) audyt realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zakresu zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4) wizyta na miejscu realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.). 5) prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizacji dokumentacji tj.: a) czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b) czy istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 6) zgodność projektu z politykami wspólnotowymi tj.: a) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką równych szans (rozumianej przede wszystkim jako zapewnienie równości kobiet i mężczyzn, niedyskryminacja oraz wyrównywanie szans niezależnie od płci, wyznania, niepełnosprawności, rasy itp.), b) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką zatrudnienia (w szczególności poprawa wielkości zatrudnienia, poprawa warunków pracy itp.), c) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), d) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). Dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność. 7) wdrażanie zaleceń pokontrolnych. w ramach sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych audytorzy upewniają się, że nieprawidłowości/ uchybienia stwierdzone w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu zostały usunięte (jeżeli kontrole takie były prowadzone). 8) analiza powodzenia projektu tj.: a) czy występują zagrożenia prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) czy występują zagrożenia osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu). 9. Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) oznaczenie zadania audytowanego i datę sporządzenia sprawozdania, 2) nazwę i adres audytowanego podmiotu, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, 5) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania zadania audytowego, 6) termin, w którym prowadzono badanie, 7) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, 8) ustalenia stanu faktycznego, 9) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 10) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień, 11) podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w rozdziale 4 Wytycznych. Wytyczne dostępne są na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). 10.Opis projektu, który podlega audytowi. 1) Przedmiotem projektu jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek- Morawin-Goliszew, nr 4586P Goliszew-Zbiersk, o łącznej długości 25,065 km. Przebudowa obejmuje: a)poszerzenie jezdni poza terenem zabudowanym do szer. 5,5 m, poszerzenie jezdni w przekroju półulicznym tj. z jednostronnym chodnikiem do szer. 6,0 m oraz poszerzenie jezdni w przekroju ulicznym (obustronne chodniki) do szer. 7,0 m, b) wzmocnienie konstrukcji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o średniej grubości 5 cm, c) modernizację skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi w celu uzyskania prawidłowej geometrii skrzyżowań i trójkątów widoczności (w m. Emilianów istniejące skrzyżowanie zastąpione zostanie skrzyżowaniem typu rondo), d) budowę w miejscowości Morawin nowego obiektu mostowego o klasie obciążeń B, w nowym miejscu poprawiającym bezpieczeństwo ruchu, e) budowę nowych odcinków dróg - dojazdów do mostu, f)wykonanie chodników w terenie zabudowanym, g) wykonanie odwodnienia jezdni: w terenie niezabudowanym poprzez wykonanie obustronnych rowów i przepustów pod zjazdami, w terenie zabudowanym poprzez wykonanie kanalizacji deszczowej lub uzupełnienia istniejącej o nowe studzienki ściekowe, h) przebudowa przepustów pod drogą, i)wykonanie zatok autobusowych, j)wycinkę drzew rosnących przy krawędzi jezdni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. 2) Inwestycja jest realizowana w następujących etapach: a) etap I - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od skrzyżowania z drogą krajową nr 25 w m. Zbiersk do m. Złotniki Wielkie, b) etap II - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od m. Złotniki Wielkie do m. Goliszew oraz odcinka drogi powiatowej nr 4586P od m. Goliszew do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 470 w m. Morawin, c) etap III - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4586P od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 470 w m. Morawian do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 471 w m. Koźminek. W chwili obecnej trwają prace na III etapie. 3) W wyniku realizacji projektu zostanie osiągnięty następujący wskaźnik produktu: a) długość przebudowanych dróg powiatowych - 25,065 km, w tym: - w roku 2010 - 8,029 km - w roku 2011 - 9,142 km - w roku 2012 - 7,894 km. Planowane rezultaty realizacji projektu - bezpośredni wpływ na otoczenie - Nośność wybudowanego obiektu mostowego - 400 kN. 4) Projekt obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowo-geodezyjnej i studium wykonalności, wykup gruntów, promocję projektu, audyt zewnętrzny projektu. 5)Całkowity koszt projektu: 17 751 428,52 PLN. 6) Kwota dofinansowania z EFRR 8 687 055,21 PLN. 7) Termin finansowej realizacji projektu: 19.08.2009r.-30.06.2012r. 8) Termin rzeczowej realizacji projektu: 04.02.2010r.-31.05.2012r. 9) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od dnia złożenia wniosku preselekcyjnego do dnia rozpoczęcia czynności audytowych. 10) Ilość dokumentacji dotyczącej projektu (w przybliżeniu): a) wniosek preselekcyjny - 1 szt. b) wniosek o dofinansowanie - 1 szt. c) wnioski o płatność pośrednią - 4 szt. d) wnioski o płatność pełniące funkcję sprawozdawczą - 5 szt. e) umowy z wykonawcami (łącznie z aneksami) - 15 szt f) umowa o dofinansowanie wraz z aneksami -2 szt. g) faktury - 9 szt. h) dokumenty księgowe, i) Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego j) dokumenty do oceny sprzętu niezbędnego do realizacji projektu: wykaz sprzętu k) dokumenty do oceny bezpieczeństwa IT tj.: instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu, polityka bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu oraz instrukcja postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych w odręcznych zbiorach ewidencyjnych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu. l) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowane wg wymogów ustawy Prawo zamówień publicznych (m. in. powołanie komisji przetargowej, ogłoszenie o zamówieniu, SIWZ z załącznikami, złożone oferty, protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, umowa z wykonawcą, ogłoszenie o zawarciu umowy), pozostałe postępowania o udzielenie zamówienia - 6 postępowania ł) inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego, w tym dokumenty dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, postępowania i decyzje w sprawie wykupu gruntów pod inwestycje. 11) Miejsce fizycznej realizacji projektu: ciąg dróg powiatowych: nr 4594P odcinek Koźminek- Morawin- Goliszew, nr 4586P odcinek Goliszew-Zbiersk. 12) Miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Starostwo Powiatowe w Kaliszu, Pl. Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz. 13) Audyt w zakresie badania dokumentów należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 11. Kod opisujący przedmiot zamówienia, zgodnie z CPV : 79212000-3.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 30

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego co najmniej jednego projektu inwestycyjnego, współfinansowanego ze środków publicznych o wartości min. 17 000 000,00 zł brutto.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże że dysponuje lub będzie dysponować co najmniej dwiema osobami do przeprowadzenia audytu zewnętrznego, które winny posiadać kwalifikację i doświadczenie zapewniające należytą ocenę prawidłowości realizowania projektu oraz spełniać wymogi określone w art. 286 w ust. 1 w pkt 1-4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009r. Nr 157, poz. 1240 ze zm) a jedna z tych osób zobowiązana jest spełniać co najmniej jeden z wymogów określonych w art. 286 w ust. 1 w pkt 5 ww. ustawy oraz posiadać udokumentowane doświadczenie w przeprowadzeniu audytu zewnętrznego co najmniej jednego projektu inwestycyjnego współfinansowanego ze środków publicznych o wartości min. 17 000 000,00 zł brutto. Art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. (Dz. U. 2009r. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) o finansach publicznych stanowi: 1. Audytorem wewnętrznym może być osoba, która: 1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; 2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych; 3) nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; 4) posiada wyższe wykształcenie; 5) posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzania audytu wewnętrznego: a) jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub b) złożyła, w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub c) uprawnienia biegłego rewidenta, lub d) dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych. 2. Za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego, o której mowa w ust. 1 pkt 5 lit. d, uważa się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonywanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż 1/2 etatu, związanych z: 1) przeprowadzaniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego; 2) realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej, o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 65, z późn. zm.); 3) nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (Dz. U. z 2007 r. Nr 231, poz. 1701 oraz z 2008 r. Nr 209, poz. 1315, Nr 225, poz. 1502 i Nr 227, poz. 1505).

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1. formularz oferty (sporządzony wg formularza określonego w Rozdziale 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia), 2. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego i przedłożą Zamawiającemu pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 3.pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, zawierające zakres czynności do których uprawnia, jeżeli nie wynika ono z dokumentów o których mowa w pkt III.4) ogłoszenia, Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 4.pisemne zobowiązanie podmiotu/ów udostępniającego/ych swoje zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonawca będzie polegać na potencjale innych podmiotów. Dokumenty przedstawiane w formie kserokopii należy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji (na każdej zapisanej stronie).

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
1. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień zwartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy:
1)w zakresie przekształcenia lub zmiany siedziby którejkolwiek ze stron,
2)w zakresie wydłużenia terminu realizacji umowy w przypadku uniemożliwienia rozpoczęcia realizacji umowy lub zaistnienia przerw w jej wykonaniu z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, termin wykonania prac ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub opóźnienia rozpoczęcia prac. Fakt ten musi być potwierdzony podpisanym przez strony stosownym protokołem określającym przyczyny przesunięcia terminu zakończenia wykonania przedmiotu umowy.
3)w zakresie zmiany osób/y przeprowadzających audyt. Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku osób/y przeprowadzających/ej czynności audytowe będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia usługi. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana osób/y wykonujących/ej czynności audytowe, wymaga stosownego aneksu do umowy.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Kaliszu pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz.

Data składania wniosków, ofert: 23/02/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Kaliszu pl. św. Józefa 5, 62-800 Kalisz, kancelaria ogólna pok. 8-9.

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
792120003 (Usługi audytu)

Podobne przetargi

355542 / 2013-09-03 - Podmiot prawa publicznego

Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Nadnoteckich - Piła (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usprawnienie/wdrożenie procedury konsultacji społecznych w sprawach ważnych dla gminy - w 5 JST, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, projektu Profesjonalizm i nowoczesność w JST.

93666 / 2013-03-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie i udokumentowanie w formie sprawozdania audytu zewnętrznego dla projektu Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski pn. Budowa ulicy Sadowej - ostatni etap ramy komunikacyjnej miasta Ostrowa Wielkopolskiego dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (WRPO), Działania 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne), Schematu I Drogi w granicach administracyjnych miast powyżej 50 tys. mieszkańców

275232 / 2010-09-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miasta Poznań - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt organizacyjny Urzędu Miasta Poznania i Miejskich Jednostek Organizacyjnych

66256 / 2013-02-18 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługa audytu zewnętrznego projektu informatycznego pt.: Rozbudowa i przekształcenie bibliograficznej bazy danych AGRO w bazę bibliograficzno-abstraktową z wykorzystaniem oprogramowania YADDA

346315 / 2011-12-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Pilski reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Pile - Piła (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa dróg powiatowych nr 1160P, 1177P, 1180P, 1191P na odcinku Ujście - Ruda, stanowiących ciąg obwodnicy południowej powiatu pilskiego

155490 / 2011-06-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego działań zrealizowanych w ramach Rocznego Planu Działania Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na rok 2010

176719 / 2015-12-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
DZ-I.272.26.2015 - Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektów pn.: Usługa szerokopasmowej bezpiecznej transmisji danych dla wymiany danych pomiędzy podmiotami leczniczymi podległymi Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego i Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego oraz Usługi elektroniczne służące zarządzaniu na poziomie wojewódzkim skierowane do podmiotów leczniczych podległych Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego z podziałem na części

3779 / 2016-01-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektów pn.:Zakup urządzeń i sprzętu medycznego dla wojewódzkich podmiotów leczniczych podległych Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego- etap I i II oraz Doposażenie wojewódzkich podmiotów leczniczych podległych Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego celem podniesienia jakości świadczonych usług

230048 / 2014-07-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie i udokumentowanie w formie sprawozdania audytu zewnętrznego dla projektu Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski pn. Przebudowa ciągu drogowego ulic Brzozowej, Siewnej i Długiej oraz wiaduktu kolejowego nad ulicą Brzozową w Ostrowie Wielkopolskim, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (WRPO), Działania 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne)

15611 / 2013-01-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasteczko Krajeńskie - Miasteczko Krajeńskie (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu Ochrona wód zlewni rzeki Noteć- aglomeracja Miasteczko Krajeńskie

47956 / 2013-02-05 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu pt.: Uprawy odmian wierzby na nieużytkach oraz na terenach zdegradowanych i chemicznie zanieczyszczonych, celem efektywnego pozyskania biomasy, surowca budowlanego i energetycznego oraz fitoremediacji środowiska wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie.

311056 / 2011-09-29 - Inny: Fundacja

Fundacja Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
PRZEPROWADZENIE 13 AUDYTÓW MONITOROWANYCH W RAMACH DWUCZĘŚCIOWEGO BADANIA AUDYT POZIOMU KREATYWNOŚCI I ABSORPCJI INNOWACJI W PRZEDSIĘBIORSTWIE WRAZ Z OPRACOWANIEM RAPORTU Z KAśDEGO Z PRZEPROWADZONYCH AUDYTÓW

118601 / 2013-06-20 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługa audytu zewnętrznego z zakresu infrastruktury badawczej pod nazwą Stanowisko do mikromanipulacji i analizy wielokierunkowej komórek

395212 / 2013-09-30 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Opracowanie indeksu gatunkowego i optymalizacja technologii produkcji wybranych roślin energetycznych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie.

171913 / 2010-06-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Ostrowie Wielkopolskim - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usługa audytu zewnętrznego dla projektu:Przebudowa drogi nr 5320P na odcinku Przygodzice-Wtórek, etap I na odcinku dł. 5728m od Przygodzic do węzła na obwodnicy Ostrowa Wlkp.

427306 / 2013-10-21 - Inny: Instytut Naukowy Polskiej Akademii Nauk

Instytut Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego działań zrealizowanych w ramach projektu POLAPGEN-BD: Narzędzia biotechnologiczne służące do otrzymywania zbóż o zwiększonej odporności na suszę Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013

221178 / 2013-06-10 - Uczelnia publiczna

Politechnika Poznańska - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przetarg nieograniczony na wykonanie usługi przeprowadzenia audytu zewnętrznego na potrzeby projektu nr WND-POIG.01.03.01-30-150/09 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka pt.: Opracowanie założeń badawczych oraz konstrukcyjnych prototypu nowego typu tomografu EPR do obrazowania komórek nowotworowych i miażdżycowych