143183 / 2011-05-19 - Uczelnia publiczna / Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego (Bydgoszcz)
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu RPO nr RPKP .03.01.00-04-001/10
pod nazwą : Modernizacja obiektu Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
dla celów dydaktycznych wraz z pierwszym wyposażeniem
Opis zamówienia
1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie 2 badań audytowych audytu zewnętrznego poprzez sprawdzenie czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie, czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można uznać je za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności będą polegały m. in. na kompleksowej analizie dokumentacji Projektu finansowanego ze wszystkich źródeł oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawczości z projektu ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięcia założonych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie, weryfikacja wszystkich poniesionych wydatków związanych z dofinansowaniem w ramach w/w Projektu. Badania audytowe winny być wykonane przez zespół audytowy, składający się z co najmniej 2 osób spełniających wymagania określone w części III siwz
Celem audytu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu.
Pierwsze badanie ma na celu w szczególności wskazanie ewentualnych błędów i nieprawidłowości w dotychczasowej realizacji projektu, wskazanie metod i sposobu dokonania korekt dla przywrócenia stanu zgodnego z prawem i wytycznymi Instytucji Zarządzającej oraz określenie zaleceń (rekomendacji) dla dalszej realizacji projektu.
Drugie badanie ma na celu weryfikację realizacji projektu od początku realizacji do aktualnego stanu tj. do dnia zakończenia badania audytowego.
Zakres badania audytowego:
Audytorzy zobowiązani są sprawdzić na podstawie wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu:
a) czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu,
b) czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowach o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi,
c) czy są zgodne z umowami na realizację projektu i czy są one poparte odpowiednimi dokumentami,
d) czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można uznać je za wydatki kwalifikowalne.
Powyższe czynności muszą dokonywane być na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych (stanowiących podstawę dokonania w nich zapisów) oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie (wnioski o płatność wraz ze wszystkimi załącznikami), które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiać sytuację finansową, majątkową i prawną Projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu. Ponadto audytorzy muszą zbadać, czy system kontroli wewnętrznej zamawiającego zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawione we wnioskach o płatność.
Badania audytowe obejmują przede wszystkim sprawdzenie na podstawie wszystkich dokumentów związanych z Projektem :
1) czy zamawiający realizuje Projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z:
- Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260/1999,
- Rozporządzeniem (WE) nr 1081/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783/1999,
- Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
- ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 Nr 223, poz.1655 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 Nr 243, poz.1623),
- ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.)
- Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70/892/07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami,
- Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16/170/09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm.
- wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013;
oraz dokumentacją techniczną wykonawczą, protokołami odbioru robót, protokołami odbioru zakupionego sprzętu.
2) zgodność treści umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową techniczną, wnioskiem o dofinansowanie oraz umowami o dofinansowanie
3) czy procedury kontroli wewnętrznej zamawiającego zapewniają prawidłowość realizacji Projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane;
4) czy zamawiający posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów;
5) prowadzenia przez zamawiającego odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu;
6) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania tj. czy poniesione wydatki są kwalifikowane i czy sposób ich dokumentowania i ewidencjonowania w księgach rachunkowych zamawiającego jest prawidłowy
7) czy stosowany system ewidencjonowania operacji w księgach rachunkowych pozwala na wyodrębnienie operacji związanych z Projektem;
8) prawidłowość, wiarygodność i spójność dokumentacji dotyczącej Projektu z danymi zawartymi we wnioskach o płatność i księgach rachunkowych;
9) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji Projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników, tj czy wydatki wykazane w dokumentach zostały faktycznie poniesione;
10) czy środki finansowe przeznaczone na realizację Projektu były i są przechowywane na wyodrębnionym rachunku bankowym i czy wszystkie płatności dokonywane z tego rachunku dotyczyły Projektu
11) czy zamawiający wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli/audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości;
12) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego Projektu;
13) czy zamawiający, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych w umowie o dofinansowanie Projektu.
UWAGA :
W przypadku czynności kontrolnych Instytucji Zarządzającej oraz innych organów kontrolnych, Wykonawca zobowiązany będzie do udzielania Zamawiającemu wyjaśnień oraz przedłożenia opinii dotyczących badanej dokumentacji Projektu w formie odpowiedzi na zadawane pytania organu kontrolującego w odniesieniu do wyników i zaleceń Wykonawcy przedstawionych opinii i raporcie z audytu.
Badania audytowe powinny zostać przeprowadzone zgodnie z polskimi i międzynarodowymi standardami audytu. Wykonawca przeprowadzający audyt zobowiązany jest do określenia na podstawie jakich standardów będzie dokonywał czynności audytowych. Zamawiający wymaga aby wykorzystano do badania dokumentacji projektowej co najmniej następujące metody:
1) analiza dokumentacji projektowej - dobór próby - 100% dokumentacji wynikającej z realizacji Projektu, tak aby zapewnić 99,9% ufności,
2) wywiad z pracownikami związanymi z realizacją Projektu,
Do zadań wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przed rozpoczęciem wykonania usługi audytu (badań audytowych), należy opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji programu audytu zawierającego szczegółową metodologię prowadzenia audytu, w tym przedstawienie kryteriów oceny, harmonogramu realizacji zadania, projektów dokumentów, które wykonawca zamierza zastosować - w terminie do dnia podpisania umowy.
1.9 Wymagany okres gwarancji jakości oraz rękojmi za wady od daty odbioru poszczególnych etapów do końca trwałości Projektu tj. do 31.12.2017r. zgodnie z Metodologią oceny kryteriów wyboru projektów dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 143183
Data publikacji: 2011-05-19
Nazwa: Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego
Ulica: ul. Słowackiego 7
Numer domu: 7
Miejscowość: Bydgoszcz
Kod pocztowy: 85-008
Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie
Numer telefonu: 052 3211142
Numer faxu: 052 3212350
Adres strony internetowej:
www.amuz.bydgoszcz.pl zakładka zamówienia publiczne
Regon: 00084239000000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu RPO nr RPKP .03.01.00-04-001/10
pod nazwą : Modernizacja obiektu Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
dla celów dydaktycznych wraz z pierwszym wyposażeniem
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
1.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie 2 badań audytowych audytu zewnętrznego poprzez sprawdzenie czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie, czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można uznać je za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności będą polegały m. in. na kompleksowej analizie dokumentacji Projektu finansowanego ze wszystkich źródeł oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawczości z projektu ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięcia założonych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie, weryfikacja wszystkich poniesionych wydatków związanych z dofinansowaniem w ramach w/w Projektu. Badania audytowe winny być wykonane przez zespół audytowy, składający się z co najmniej 2 osób spełniających wymagania określone w części III siwz
Celem audytu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu.
Pierwsze badanie ma na celu w szczególności wskazanie ewentualnych błędów i nieprawidłowości w dotychczasowej realizacji projektu, wskazanie metod i sposobu dokonania korekt dla przywrócenia stanu zgodnego z prawem i wytycznymi Instytucji Zarządzającej oraz określenie zaleceń (rekomendacji) dla dalszej realizacji projektu.
Drugie badanie ma na celu weryfikację realizacji projektu od początku realizacji do aktualnego stanu tj. do dnia zakończenia badania audytowego.
Zakres badania audytowego:
Audytorzy zobowiązani są sprawdzić na podstawie wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu:
a) czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu,
b) czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowach o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi,
c) czy są zgodne z umowami na realizację projektu i czy są one poparte odpowiednimi dokumentami,
d) czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można uznać je za wydatki kwalifikowalne.
Powyższe czynności muszą dokonywane być na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych (stanowiących podstawę dokonania w nich zapisów) oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie (wnioski o płatność wraz ze wszystkimi załącznikami), które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiać sytuację finansową, majątkową i prawną Projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu. Ponadto audytorzy muszą zbadać, czy system kontroli wewnętrznej zamawiającego zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawione we wnioskach o płatność.
Badania audytowe obejmują przede wszystkim sprawdzenie na podstawie wszystkich dokumentów związanych z Projektem :
1) czy zamawiający realizuje Projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z:
- Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260/1999,
- Rozporządzeniem (WE) nr 1081/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783/1999,
- Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080/2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
- ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007 Nr 223, poz.1655 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 Nr 243, poz.1623),
- ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591 z późn. zm.)
- Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70/892/07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami,
- Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16/170/09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm.
- wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013;
oraz dokumentacją techniczną wykonawczą, protokołami odbioru robót, protokołami odbioru zakupionego sprzętu.
2) zgodność treści umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową techniczną, wnioskiem o dofinansowanie oraz umowami o dofinansowanie
3) czy procedury kontroli wewnętrznej zamawiającego zapewniają prawidłowość realizacji Projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane;
4) czy zamawiający posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów;
5) prowadzenia przez zamawiającego odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu;
6) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania tj. czy poniesione wydatki są kwalifikowane i czy sposób ich dokumentowania i ewidencjonowania w księgach rachunkowych zamawiającego jest prawidłowy
7) czy stosowany system ewidencjonowania operacji w księgach rachunkowych pozwala na wyodrębnienie operacji związanych z Projektem;
8) prawidłowość, wiarygodność i spójność dokumentacji dotyczącej Projektu z danymi zawartymi we wnioskach o płatność i księgach rachunkowych;
9) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji Projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników, tj czy wydatki wykazane w dokumentach zostały faktycznie poniesione;
10) czy środki finansowe przeznaczone na realizację Projektu były i są przechowywane na wyodrębnionym rachunku bankowym i czy wszystkie płatności dokonywane z tego rachunku dotyczyły Projektu
11) czy zamawiający wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli/audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości;
12) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego Projektu;
13) czy zamawiający, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych w umowie o dofinansowanie Projektu.
UWAGA :
W przypadku czynności kontrolnych Instytucji Zarządzającej oraz innych organów kontrolnych, Wykonawca zobowiązany będzie do udzielania Zamawiającemu wyjaśnień oraz przedłożenia opinii dotyczących badanej dokumentacji Projektu w formie odpowiedzi na zadawane pytania organu kontrolującego w odniesieniu do wyników i zaleceń Wykonawcy przedstawionych opinii i raporcie z audytu.
Badania audytowe powinny zostać przeprowadzone zgodnie z polskimi i międzynarodowymi standardami audytu. Wykonawca przeprowadzający audyt zobowiązany jest do określenia na podstawie jakich standardów będzie dokonywał czynności audytowych. Zamawiający wymaga aby wykorzystano do badania dokumentacji projektowej co najmniej następujące metody:
1) analiza dokumentacji projektowej - dobór próby - 100% dokumentacji wynikającej z realizacji Projektu, tak aby zapewnić 99,9% ufności,
2) wywiad z pracownikami związanymi z realizacją Projektu,
Do zadań wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przed rozpoczęciem wykonania usługi audytu (badań audytowych), należy opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji programu audytu zawierającego szczegółową metodologię prowadzenia audytu, w tym przedstawienie kryteriów oceny, harmonogramu realizacji zadania, projektów dokumentów, które wykonawca zamierza zastosować - w terminie do dnia podpisania umowy.
1.9 Wymagany okres gwarancji jakości oraz rękojmi za wady od daty odbioru poszczególnych etapów do końca trwałości Projektu tj. do 31.12.2017r. zgodnie z Metodologią oceny kryteriów wyboru projektów dla Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 05/09/2012
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Zaliczka: Nie
Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, iż wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
a) minimum 2 usługi przeprowadzenia audytu projektów infrastrukturalnych jednocześnie współfinansowanych ze środków publicznych oraz w ramach programów operacyjnych współfinansowanych ze środków UE, które :
- obejmowały weryfikację co najmniej zgodności realizacji projektu
z postanowieniami umowy w zakresie finansowym tj. kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach realizacji umowy oraz terminowości i prawidłowości rozliczenia umowy, oraz
- były wykonane z zachowaniem zasady bezstronności, tj. Wykonawca był podmiotem zewnętrznym w stosunku do podmiotu audytowanego oraz zlecającego realizację audytu i niezwiązanym przez nich poleceniami co do treści opinii, oraz
-zakończyły się wydaniem opinii w weryfikowanym zakresie.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu, jeśli wykaże, że w skład zespołu audytowego, skierowanego do realizacji niniejszego zamówienia, wejdą osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu określonym poniżej:
a) co najmniej 2 osoby posiadające kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu wewnętrznego zgodnie w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)tj:
· posiadające jednen z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self-Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub
· posiadające złożony, w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub
· posiadające dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymujące się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych, lub
· posiadające uprawnienia biegłego rewidenta.
b) co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do badania sprawozdań finansowych zgodnie z ustawą z dnia 7 maja 2009 roku o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz nadzorze publicznym ( Dz. U. Nr 7, poz. 649 z późn. zm.),
dotychczasowe doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowanych ze środków publicznych oraz wiedzę z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych
c) co najmniej 2 osoby, posiadające minimum 3 letnie doświadczenie w audycie projektów finansowanych ze środków publicznych wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
d) co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w przeprowadzaniu audytu projektów infrastrukturalnych w ramach programów operacyjnych współfinansowanych ze środków UE, wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, który
- obejmował weryfikację co najmniej zgodności realizacji projektu
z postanowieniami umowy w zakresie finansowym tj. kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach realizacji umowy oraz terminowości i prawidłowości rozliczenia umowy, oraz
- był wykonany z zachowaniem zasady bezstronności, tj. Wykonawca był podmiotem zewnętrznym w stosunku do podmiotu audytowanego oraz zlecającego realizację audytu i niezwiązanym przez nich poleceniami co do treści opinii, oraz
-zakończył się wydaniem opinii w weryfikowanym zakresie.
doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa,
e) co najmniej 1 osoba posiadająca minimum 3 letnie doświadczenie w audycie związanym z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji pochodzących ze środków budżetu państwa,
doświadczenie w przeprowadzaniu audytu oraz wiedza i doświadczenie będące niezbędne przy audycie danego projektu
f) co najmniej 1 osoba posiadająca minimum 3 letnie doświadczenie w wykonywaniu audytu z zakresu rachunkowości,
g) co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w przeprowadzaniu audytu projektu w zakresie robót budowlanych,
h) co najmniej 1 osoba posiadająca doświadczenie w przeprowadzaniu audytu projektu w zakresie zamówień publicznych
Oświadczenie nr 3: Tak
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie nr 7: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
inne_dokumenty:
W przypadku kiedy podmiot trzeci udostępni swoje zasoby na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty pisemne zobowiązanie tego podmiotu potwierdzające oddanie wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
oświadczenie o zachowaniu niezależności i bezstronności audytu osoby lub podmiotu prowadzącego audyt w stosunku do Zamawiającego/Instytucji Zarządzającej RPO WK-P - wzór załączniki nr 6 i 7 do siwz
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
1.Ustalony zostaje poniżej zakres dopuszczalnych, ewentualnych zmian do postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy:
1) terminu realizacji Umowy z powodu:
a) przyspieszenia zakończenia niektórych zadań Projektu, które wpłyną na ogólne skrócenie rozliczenia Projektu. W takim wypadku Zamawiający może zmienić termin drugiego badania audytowego informując o tym Wykonawcę z miesięcznym wyprzedzeniem,
b) zmian w umowach o dofinansowanie Projektu, w szczególności w przypadku zmiany harmonogramu realizacji Projektu,
c) przerw w realizacji prac powstałych z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy,d) okoliczności będących następstwem siły wyższej i uznanych przez Zamawiającego. Przez wystąpienie zdarzeń siły wyższej rozumieć należy zdarzenia nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do uniknięcia nawet w przypadku maksymalnej staranności Stron;
2) zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot Umowy - dopuszcza się zmianę osób przedstawionych w Ofercie Wykonawcy jedynie w uzasadnionych przez Wykonawcę przypadkach, pod warunkiem, iż osoba zmieniająca będzie posiadać wymagane w SIWZ kwalifikacje i doświadczenie w danej dziedzinie;
3) zmian osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem Umowy; 4) zmian podwykonawców, pod warunkiem, iż podwykonawca zmieniający będzie posiadać wymagane w SIWZ kwalifikacje i doświadczenie dotyczące osób zdolnych do wykonania zamówienia; jeśli w ramach wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia Wykonawca korzysta z zasobów podmiotu trzeciego, który będzie brał udział w realizacji części zamówienia jako podwykonawca, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany podwykonawcy jeśli wykaże on, że posiada co najmniej takie doświadczenie jakie wymagane było dla spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia określonych przez zamawiającego w SIWZ;
5) zmiana sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartych przez Zamawiającego umów o dofinansowanie Projektu lub wytycznych dotyczących realizacji Projektu;
6) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany w trakcie obowiązywania Umowy stawki podatku od towarów i usług, Jeśli zmiana stawki podatku od towarów i usług będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania Umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku zapłaconego przez Wykonawcę.
7) zaistniałych omyłek pisarskich lub rachunkowych,
8) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, wytycznych lub standardów w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Umowy,
9) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony.
10) zmiana danych identyfikacyjnych - zmiana nazw, siedzib Stron i innych.
11) innych okoliczności, które nie były znane w chwili zawarcia Umowy i których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, mających charakter zmian nieistotnych, tj. nie odnoszących się do warunków, które gdyby zostały ujęte w ramach pierwotnej procedury udzielania zamówienia, umożliwiłyby dopuszczenie innej oferty niż ta, która została pierwotnie dopuszczona, a wprowadzone zmiany do Umowy są korzystne dla Zamawiającego
Kod kryterium cenowe: A
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia:
www.amuz.bydgoszcz.pl zakładka zamówienia publiczne
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy Dział Gospodarczy, ul. Słowackiego 7, pok. 016, 85-008 Bydgoszcz.
Data składania wniosków, ofert: 27/05/2011
Godzina składania wniosków, ofert: 10:00
Miejsce składania:
Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Bydgoszczy ul. J. Słowackiego 7, pokój nr 18 ( Sekretariat Kanclerza).
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007 - 2013
Projekt dofinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Kody CPV:
792120003 (Usługi audytu)
Podobne przetargi
187567 / 2012-08-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie usługi audytu zewnętrznego w zakresie realizacji czterech projektów współfinansowanych w ramach RPO WK-P w latach 2007-2013:
- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 223 Bydgoszcz - Białe Błota,
- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 239 Błądzim - Świecie m. Gródek,
- Zakup systemu monitoringu dróg wojewódzkich,
- Drogowa Inicjatywa SamorzÄ…dowa.
348994 / 2014-10-20 - Inny: jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie certyfikacji gospodarki leśnej w RDLP w Toruniu w systemie PEFC
154567 / 2013-08-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Opracowanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego dla skrzyżowań dróg wojewódzkich zpodziałem na zadania : Zad 1 dr woj. 551 Kończewice - Chełmża w m. Kończewice , Zad 2 dr woj. 558 Lipno - Dyblin w m. Dyblin, Zad 3 dr woj. 562 Szpetal Górny - Płockw m. Lenie Wielkie
134398 / 2013-04-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Cekcyn - Cekcyn (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą Budowa gimnazjum w Cekcynie
135011 / 2013-07-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Opracowanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowegodla skrzyżowań dróg wojewódzkich z podziałem na zadania: Zad 1 dr woj 551 Kończewice -Chełmża w m Kończewice, Zad 2 dr woj 558 Lipno - Dyblin w m. Dyblin, zad 1 dr eoj 562 Szpetal órny - Płock w m. Lenie Wielkie
113024 / 2011-05-13 - Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Termomodernizacja budynku O/ZUS w Bydgoszczy przy ul. Św. Trójcy 33.
Termomodernizacja budynku I/ZUS w Żninie przy ul. 700-Lecia 37.
353326 / 2013-09-02 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Åšniadeckich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
pn. Realizacja II etapu Regionalnego Centrum Innowacyjności
163566 / 2014-05-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Zarząd Dróg - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu BRD dla zadania pn. Przebudowa drogi krajowej Nr 1, etap II (Program Operacyjny Infrastruktura i Åšrodowisko)
412916 / 2011-12-06 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasta Rypina - Rypin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Budowa hali sportowej i basenu przy Zespole Szkół Nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie
161132 / 2013-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiat Wąbrzeski - Wąbrzeźno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Prowadzenie audytu wewnętrznego w Starostwie Powiatowym w Wąbrzeźnie i jednostkach organizacyjnych Powiatu Wąbrzeskiego
205729 / 2012-09-26 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Pakość - Pakość (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
244313 / 2014-11-25 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Åšniadeckich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu regulacji wewnętrznych i dokumentacji
dotyczÄ…cych ochrony danych osobowych oraz przygotowanie kompletnej
dokumentacji zgodnej z wymogami ustawowymi
376534 / 2011-11-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasta Rypina - Rypin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Budowa hali sportowej i basenu przy Zespole Szkół Nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie
133374 / 2013-04-05 - Uczelnia publiczna
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu RPO nr RPKP .07.01.00-04-017 11
pod nazwą Roboty odtworzeniowo-konserwatorskie zabytkowej sali koncertowej oraz elewacji zabytkowego budynku z przywróceniem jej XIX-wiecznego stanu zgodnie z zatwierdzonym projektem dla budynku w Bydgoszczy przy ul. Gdańskiej 20
142780 / 2009-05-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PIĘCIU PROJEKTÓW REALIZOWANYCH W RAMACH RPO
219619 / 2012-10-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Pakość - Pakość (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk
312194 / 2014-09-19 - Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie certyfikacji gospodarki leśnej w RDLP w Toruniu
w systemie PEFC ZR-2710-2/14
130220 / 2014-04-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Zarząd Dróg - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu BRD dla zadania pn. Przebudowa drogi krajowej Nr 1, etap II (Program Operacyjny Infrastruktura i Åšrodowisko)
394290 / 2010-12-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Prezydent Miasta Włocławek - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
284048 / 2012-08-03 - Uczelnia publiczna
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu RPO nr RPKP 03.01.00-04-001 10
pod nazwÄ… : Modernizacja obiektu Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
dla celów dydaktycznych wraz z pierwszym wyposażeniem.
382848 / 2011-11-17 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Zarząd Dróg - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzanie audytu BRD dla zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 POIiÅš - I ETAP
417520 / 2012-10-25 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Zarząd Dróg - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu BRD dla zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 POIiÅš III ETAP
367664 / 2013-09-11 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Opracowanie: Audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego dla dróg wojewódzkich z podziałem na zadania - 6 zadań
329426 / 2009-09-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
usługa Audytu Legalności Oprogramowania według standardów BSA, oraz wdrożenie zasad i procedur zarządzania oprogramowaniem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Toruniu
384930 / 2012-10-08 - Uczelnia publiczna
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnetrznego projektu RPO RPKP 03.01.00-04-001 10 pn.Modernizacja obiektu Akademii Muzycznej w Bydgoszczy dla celów dydaktycznych wraz z pierwszym wyposażeniem
148098 / 2012-05-10 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasta Rypina - Rypin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Z Nauką Ścisłą za Pan Brat realizowanego w ramachProgramu Operacyjnego Kapitał Ludzki
279432 / 2009-08-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
wykonanie usługi audytu zewnętrznego działań w ramach Rocznego Planu Działań Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
63578 / 2013-02-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Cekcyn - Cekcyn (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pn. Budowa gimnazjum w Cekcynie
178339 / 2011-06-29 - Uczelnia publiczna
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu RPO nr RPKP .03.01.00-04-001/10
pod nazwÄ… : Modernizacja obiektu Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
dla celów dydaktycznych wraz z pierwszym wyposażeniem
159473 / 2011-06-08 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Åšniadeckich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn. Modernizacja i dostosowanie naukowej sieci komputerowej UTP do pracy z wykorzystaniem protokołu IPv6