205729 / 2012-09-26 - Administracja samorządowa / Gmina Pakość (Pakość)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
Opis zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą
Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej.
Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09
Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość.
2. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wyniki przeprowadzonego audytu mają być przestawione w sporządzonych przez audytora opinii i raporcie z audytu projektu.
3. Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzania audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007- 2013stanowiącymi załącznik do Uchwały 34 555 11 Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 19 maja 2011r. dostępnymi na stronie internetowej: http:www.mojregion.eu
4. Audytorzy sprawdzają, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można je uznać za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności dokonywane są na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie, które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawić sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu .Ponadto audytorzy badają czy system kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawiane we wnioskach o płatność
5. Audyt obejmuje przede wszystkim sprawdzenie:
a) czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz
z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z:
- Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083 2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiający przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260 1999,
- Rozporządzeniem (WE) nr 1081 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783 1999,
- Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828 2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083 2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080 2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
- ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.)
oraz z:
- Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70 892 07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami,
- Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16 170 09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm.
- wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013;
b) czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji
projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane;
c) czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury
dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów;
d) prowadzenia przez Beneficjenta odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu;
e) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania;
f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części
dotyczącej projektu;
g) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników;
h) czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości;
i) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu;
j) czy beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych.
6. Po przeprowadzeniu audytu, audytor jest zobowiązany do przygotowania opinii w umowie o dofinansowanie projektu. Opinia wraz z końcowym raportem z audytu jest przekazywana przez Beneficjenta do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P w terminie 7 dni, licząc od dnia otrzymania raportu z audytu.
7. Zgodnie z zaleceniami IŻ RPO WK-P określonymi w Wytycznych raportu z audytu zewnętrznego powinien zawierać:
a) Informacje ogólne:
- nazwę i adres audytowanego Beneficjenta,
- datę sporządzenia raportu,
- numer audytowanego wniosku,
- imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie,
- okres objęty audytem.
b) Cel i metodologia audytu:
- cel audytu,
- zakres przedmiotowy audytu,
- podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu,
Informacja
- informacja czy badanie audytowi zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru dokumentów do audytu.
c) Wykaz dokumentów, na podstawie których stwierdzono stan faktyczny w wymienionych wyżej obszarach, lub zaznaczenie braków w dokumentacji, którą winny jest przechowywać Beneficjent
d) Wykaz procedur wewnętrznych podlegających audytowi oraz ocena przyjętych rozwiązań proceduralnych.
e) Opis stanu faktycznego zgodnie ze szczegółowym zakresem audytu zawartym w umowie na przeprowadzenie audytu.
f) Wykaz osób, które udzielały wyjaśnień w związku z audytowanymi obszarami wraz z opisem udzielonych wyjaśnień.
g) Wykaz stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi oraz znaczenia, czy jakichkolwiek problemów ma charakter systemowy.
h) Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień.
i)Uwagi i zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień.
j)Opinia w zakresie spełnienia wszystkich wymogów określonych w zakresie ogólnym i szczegółowym audytu.
8. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzenia audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa- Kujawsko Pomorskiego na lata 2007-2013 warunkiem przystąpienia do zamówienia publicznego powinno być spełnienie poprzez Wykonawcę warunku bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (t. Zamawiającego). W związku z powyższym, dla zachowania niezależności i bezstronności audytu osoba lub podmiot prowadzący audyt:
a) nie może posiadać udziałów, akcji Beneficjenta lub innych tytułów własności lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej;
b) nie mogła być w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej;
c) w ostatnich 3 latach nie mogła uczestniczyć w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu;
d) w ciągu ostatnich 5 lat, przez jeden rok, nie mogła osiągać najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych;
e) nie może być małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub być związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudniającą przy prowadzeniu audytu takie osoby;
f) nie może być zaangażowana w planowanie, realizację, zarządzanie projektem. Ponadto osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w odniesieniu do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami. Bezstronność audytora powinna być potwierdzona stosownym oświadczeniem złożonym w ofercie audytu, w ramach zamówienia publicznego.
9. Audyt będzie przeprowadzany w dniach roboczych od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
10. Wszystkie dokumenty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia zostaną sporządzone w języku polskim. Język polski będzie również obowiązywał w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
11. Zamawiający udostępni Audytorowi niezbędne dokumenty dotyczące przedmiotu audytu, w szczególności sprawozdanie, dowody księgowe, inną dokumentację wskazaną przez audytora, oraz zapewni warunki lokalowe w celu przeprowadzenia audytu.
12. Audytorzy otrzymają od Zamawiającego upoważnienie do przeprowadzenia audytu.
13. Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Każda z tych osób powinna spełniać wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz 1240 z późn. zm.) oraz posiadać doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowych ze środków publicznych, doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa oraz wiedze z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych.
14. Raport będzie przygotowany w formie elektronicznej i pisemnej (w ilości 3 oryginalnych egzemplarzy).
15.Audyt powinien się składać z następujących elementów:
a) spotkanie otwierające audyt - odbędzie się na początku. Celem tego spotkani będzie przedstawienie zakresu audytu;
b) badanie audytowi - prowadzone przez co najmniej dwóch audytorów. W przypadku zidentyfikowania w trakcie badania audytowego braków, błędów lub nieprawidłowości, które mogą zostać wyjaśnione, uzupełnione lub poprawione przez Zamawiającego w czasie trwania badania, audytorzy niezwłocznie informują o nich upoważnionego pracownika Zamawiającego wskazując możliwość wyjaśnienia, uzupełnienia lub poprawienia. Po dostarczeniu wyjaśnia, uzupełnienia lub korekty poprzez Zamawiającego przedmiotowe dokumenty podlegają badaniu;
c) spotkanie zamykające audyt - celem spotkania zamykającego będzie przedstawienie wszystkich spostrzeżeń i wstępnych wyników z audytu jednostce audytowanej dla zapewnienia pełnego zrozumienia faktów oraz uzyskanie akceptacji lub komentarza.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: : 66.11.30.00-5
16.Opis projektu objętego audytem
Projekt pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej.
Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09
Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość.
Cel projektu - celem głównym projektu jest szeroka promocja walorów kulturowych Kalwarii Pakoskiej w postaci Parku Kulturowego (osiągnięta poprzez poprawę stanu technicznego infrastruktury obiektów wchodzących w skład parku) służąca wzrostowi konkrencyjności regionu, a także podniesieniu walorów użytkowych obiektów zabytkowych Kalwarii Pakoskiej, zwiększeniu atrakcyjności turystycznej Kalwarii Pakoskiej i ogólnemu ożywieniu turystycznemu.
Termin realizacji projektu
Według umowy nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. oraz aneksów: Nr1, Nr 2, Nr3. Termin rozpoczęcia 01.07.2008r. Zakończenia 31.10.2012r.
Kategoria wydatków:
- renowacja kaplic,
- oświetlenie,
- przyłącza energetyczne,
- tereny, zielone,
- mała architektura,
- toaleta publiczna ( Wzgórze Ludkowskie),
- sieci, instalacja wod-kan,
- drogi i place,
- Centrum Informacji Turystycznej,
- zabezpieczenie kaplic i elektryka,
- audyt,
- promocja,
- mapa dla celów projektowych,
- nadzór inwestorski,
- nadzór konserwatorski,
- dokumentacja projektowa oraz opracowanie studium wykonalności,
- opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w Pakości i w obrębach miejscowości Rybitwy i Radłowo,
- aktualizacja kosztorysów do przetargów,
- aktualizacja studium wykonalności,
- nadzór archeologiczny,
- pozostałe koszty.
Całkowita wartość projektu
Według umowy o dofinansowanie oraz aneksów nr 1, nr 2, nr 3 wartość umowy wynosi 12 647 185,98 PLN w tym wydatki kwalifikowane 12 365 023,60 PLN, kwota przyznanego dofinansowania wynosi: 8 037 265,34 PLN.
Złożone wnioski o płatność
Wniosek o płatność pośrednią nr 1 z dnia 6 maja 2010 r.
Wniosek o płatność pośrednią nr 2 z dnia 5 kwietnia 2011 r.
Wniosek o płatność pośrednią nr 3 z dnia 9 grudnia 2011 r.
Wniosek o płatność pośrednia nr 4 z dnia 16 marca 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową nr 5 z dnia 2 kwietnia 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 6 z dnia 2 maja 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 7 z dnia 1 czerwca 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 8 z dnia 2 lipca 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 9 z dnia 1 sierpnia 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 10 z dnia 4 września 2012 r.
Wszystkie obowiązki i czynności wynikające z zakresu zamówienia Wykonawca zapewni na swój koszt i swoim zakresie.
Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy niezbędne informacje do realizacji przedmiotu zamówienia.
Wszystkie dokumenty sporządzone w ramach zamówienia muszą być opatrzone logotypami unijnymi i wykonane zgodnie z Wytycznymi dla beneficjentów z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 205729
Data publikacji: 2012-09-26
Nazwa: Gmina Pakość
Ulica: ul. Rynek 4
Numer domu: 4
Miejscowość: Pakość
Kod pocztowy: 88-170
Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie
Numer telefonu: 052 5666073 (74), 5666089
Numer faxu: 052 5666075
Regon: 09235078300000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą
Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej.
Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09
Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość.
2. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wyniki przeprowadzonego audytu mają być przestawione w sporządzonych przez audytora opinii i raporcie z audytu projektu.
3. Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzania audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007- 2013stanowiącymi załącznik do Uchwały 34 555 11 Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 19 maja 2011r. dostępnymi na stronie internetowej: http:www.mojregion.eu
4. Audytorzy sprawdzają, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można je uznać za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności dokonywane są na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie, które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawić sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu .Ponadto audytorzy badają czy system kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawiane we wnioskach o płatność
5. Audyt obejmuje przede wszystkim sprawdzenie:
a) czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz
z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z:
- Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083 2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiający przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260 1999,
- Rozporządzeniem (WE) nr 1081 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783 1999,
- Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828 2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083 2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080 2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,
- ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.),
- ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.)
oraz z:
- Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70 892 07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami,
- Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16 170 09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm.
- wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013;
b) czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji
projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane;
c) czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury
dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów;
d) prowadzenia przez Beneficjenta odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu;
e) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania;
f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części
dotyczącej projektu;
g) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników;
h) czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości;
i) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu;
j) czy beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych.
6. Po przeprowadzeniu audytu, audytor jest zobowiązany do przygotowania opinii w umowie o dofinansowanie projektu. Opinia wraz z końcowym raportem z audytu jest przekazywana przez Beneficjenta do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P w terminie 7 dni, licząc od dnia otrzymania raportu z audytu.
7. Zgodnie z zaleceniami IŻ RPO WK-P określonymi w Wytycznych raportu z audytu zewnętrznego powinien zawierać:
a) Informacje ogólne:
- nazwę i adres audytowanego Beneficjenta,
- datę sporządzenia raportu,
- numer audytowanego wniosku,
- imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie,
- okres objęty audytem.
b) Cel i metodologia audytu:
- cel audytu,
- zakres przedmiotowy audytu,
- podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu,
Informacja
- informacja czy badanie audytowi zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru dokumentów do audytu.
c) Wykaz dokumentów, na podstawie których stwierdzono stan faktyczny w wymienionych wyżej obszarach, lub zaznaczenie braków w dokumentacji, którą winny jest przechowywać Beneficjent
d) Wykaz procedur wewnętrznych podlegających audytowi oraz ocena przyjętych rozwiązań proceduralnych.
e) Opis stanu faktycznego zgodnie ze szczegółowym zakresem audytu zawartym w umowie na przeprowadzenie audytu.
f) Wykaz osób, które udzielały wyjaśnień w związku z audytowanymi obszarami wraz z opisem udzielonych wyjaśnień.
g) Wykaz stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi oraz znaczenia, czy jakichkolwiek problemów ma charakter systemowy.
h) Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień.
i)Uwagi i zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień.
j)Opinia w zakresie spełnienia wszystkich wymogów określonych w zakresie ogólnym i szczegółowym audytu.
8. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzenia audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa- Kujawsko Pomorskiego na lata 2007-2013 warunkiem przystąpienia do zamówienia publicznego powinno być spełnienie poprzez Wykonawcę warunku bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (t. Zamawiającego). W związku z powyższym, dla zachowania niezależności i bezstronności audytu osoba lub podmiot prowadzący audyt:
a) nie może posiadać udziałów, akcji Beneficjenta lub innych tytułów własności lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej;
b) nie mogła być w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej;
c) w ostatnich 3 latach nie mogła uczestniczyć w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu;
d) w ciągu ostatnich 5 lat, przez jeden rok, nie mogła osiągać najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych;
e) nie może być małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub być związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudniającą przy prowadzeniu audytu takie osoby;
f) nie może być zaangażowana w planowanie, realizację, zarządzanie projektem. Ponadto osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w odniesieniu do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami. Bezstronność audytora powinna być potwierdzona stosownym oświadczeniem złożonym w ofercie audytu, w ramach zamówienia publicznego.
9. Audyt będzie przeprowadzany w dniach roboczych od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
10. Wszystkie dokumenty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia zostaną sporządzone w języku polskim. Język polski będzie również obowiązywał w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.
11. Zamawiający udostępni Audytorowi niezbędne dokumenty dotyczące przedmiotu audytu, w szczególności sprawozdanie, dowody księgowe, inną dokumentację wskazaną przez audytora, oraz zapewni warunki lokalowe w celu przeprowadzenia audytu.
12. Audytorzy otrzymają od Zamawiającego upoważnienie do przeprowadzenia audytu.
13. Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Każda z tych osób powinna spełniać wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz 1240 z późn. zm.) oraz posiadać doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowych ze środków publicznych, doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa oraz wiedze z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych.
14. Raport będzie przygotowany w formie elektronicznej i pisemnej (w ilości 3 oryginalnych egzemplarzy).
15.Audyt powinien się składać z następujących elementów:
a) spotkanie otwierające audyt - odbędzie się na początku. Celem tego spotkani będzie przedstawienie zakresu audytu;
b) badanie audytowi - prowadzone przez co najmniej dwóch audytorów. W przypadku zidentyfikowania w trakcie badania audytowego braków, błędów lub nieprawidłowości, które mogą zostać wyjaśnione, uzupełnione lub poprawione przez Zamawiającego w czasie trwania badania, audytorzy niezwłocznie informują o nich upoważnionego pracownika Zamawiającego wskazując możliwość wyjaśnienia, uzupełnienia lub poprawienia. Po dostarczeniu wyjaśnia, uzupełnienia lub korekty poprzez Zamawiającego przedmiotowe dokumenty podlegają badaniu;
c) spotkanie zamykające audyt - celem spotkania zamykającego będzie przedstawienie wszystkich spostrzeżeń i wstępnych wyników z audytu jednostce audytowanej dla zapewnienia pełnego zrozumienia faktów oraz uzyskanie akceptacji lub komentarza.
Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: : 66.11.30.00-5
16.Opis projektu objętego audytem
Projekt pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej.
Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09
Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość.
Cel projektu - celem głównym projektu jest szeroka promocja walorów kulturowych Kalwarii Pakoskiej w postaci Parku Kulturowego (osiągnięta poprzez poprawę stanu technicznego infrastruktury obiektów wchodzących w skład parku) służąca wzrostowi konkrencyjności regionu, a także podniesieniu walorów użytkowych obiektów zabytkowych Kalwarii Pakoskiej, zwiększeniu atrakcyjności turystycznej Kalwarii Pakoskiej i ogólnemu ożywieniu turystycznemu.
Termin realizacji projektu
Według umowy nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. oraz aneksów: Nr1, Nr 2, Nr3. Termin rozpoczęcia 01.07.2008r. Zakończenia 31.10.2012r.
Kategoria wydatków:
- renowacja kaplic,
- oświetlenie,
- przyłącza energetyczne,
- tereny, zielone,
- mała architektura,
- toaleta publiczna ( Wzgórze Ludkowskie),
- sieci, instalacja wod-kan,
- drogi i place,
- Centrum Informacji Turystycznej,
- zabezpieczenie kaplic i elektryka,
- audyt,
- promocja,
- mapa dla celów projektowych,
- nadzór inwestorski,
- nadzór konserwatorski,
- dokumentacja projektowa oraz opracowanie studium wykonalności,
- opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w Pakości i w obrębach miejscowości Rybitwy i Radłowo,
- aktualizacja kosztorysów do przetargów,
- aktualizacja studium wykonalności,
- nadzór archeologiczny,
- pozostałe koszty.
Całkowita wartość projektu
Według umowy o dofinansowanie oraz aneksów nr 1, nr 2, nr 3 wartość umowy wynosi 12 647 185,98 PLN w tym wydatki kwalifikowane 12 365 023,60 PLN, kwota przyznanego dofinansowania wynosi: 8 037 265,34 PLN.
Złożone wnioski o płatność
Wniosek o płatność pośrednią nr 1 z dnia 6 maja 2010 r.
Wniosek o płatność pośrednią nr 2 z dnia 5 kwietnia 2011 r.
Wniosek o płatność pośrednią nr 3 z dnia 9 grudnia 2011 r.
Wniosek o płatność pośrednia nr 4 z dnia 16 marca 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową nr 5 z dnia 2 kwietnia 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 6 z dnia 2 maja 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 7 z dnia 1 czerwca 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 8 z dnia 2 lipca 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 9 z dnia 1 sierpnia 2012 r.
Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 10 z dnia 4 września 2012 r.
Wszystkie obowiązki i czynności wynikające z zakresu zamówienia Wykonawca zapewni na swój koszt i swoim zakresie.
Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy niezbędne informacje do realizacji przedmiotu zamówienia.
Wszystkie dokumenty sporządzone w ramach zamówienia muszą być opatrzone logotypami unijnymi i wykonane zgodnie z Wytycznymi dla beneficjentów z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
Kody CPV:
792120003 (Usługi audytu)
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: O
Okres trwania zamówienia w dniach: 10
Zaliczka: Nie
Uprawnienia:
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ
Wiedza i doświadczenie:
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ
Potencjał techniczny:
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ)
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ)
Sytuacja ekonomiczna:
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ)
Oświadczenie nr 3: Tak
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie nr 7: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
inne_dokumenty:
Wypełniony Formularz ofertowy (załącznik Nr 1);
Oświadczenie o bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (załącznik nr 8)
Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do reprezentowania wykonawcy/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile fakt nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z prawa lub innych dokumentów.
Zaakceptowane warunki istotnych elementów umowy (załącznik Nr 4 do SIWZ),
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie:
1) Zakresu usług zleconych Podwykonawcom oraz zmiany Podwykonawcy lub podmiotu udostępniającego wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia lub zdolności finansowe wykazanego w ofercie pod warunkiem spełnienia postanowień SIWZ dotyczących wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowych,
2) wynikającym ze zmian przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,
3) wynikającym ze zmian postanowień zawartych w umowie pomiędzy Gminą Pakość a Województwem Kujawsko - Pomorskim,
4) konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie z następujących powodów:
- śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie;
- niewywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z
powierzonych im zadań;
- jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji). Zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zawarte w SIWZ minimum.
5) zakończenia realizacji przedmiotu umowy z uwagi na:
- siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć,
- przeszkody, utrudnienia spowodowane przez osoby trzecie,
- opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez Zamawiającego.
3. Zmiany umowy muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy PZP, stanowiącego, że umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ.
4. Zamawiający nie wyrazi zgody na wprowadzenie zmian jeżeli zmiana może wpłynąć na opóźnienie lub zwiększenie kosztów w wykonaniu umowy zawartej w efekcie przeprowadzenia niniejszego postępowania lub obniżenie jakości wykonania tej umowy.
5. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużania terminu wykonania umowy
i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana wymuszona jest uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca.
Kod kryterium cenowe: A
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.pakosc.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
w siedzibie zamawiającego - pokój nr 18, I piętro ul. Rynek 4, 88-170 Pakość.
Data składania wniosków, ofert: 04/10/2012
Godzina składania wniosków, ofert: 09:30
Miejsce składania:
w sekretariacie (parter, pok. nr 5) przy ul. Rynek 4 w Pakości.
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej.
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Podobne przetargi
348994 / 2014-10-20 - Inny: jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie certyfikacji gospodarki leśnej w RDLP w Toruniu w systemie PEFC
154567 / 2013-08-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Opracowanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego dla skrzyżowań dróg wojewódzkich zpodziałem na zadania : Zad 1 dr woj. 551 Kończewice - Chełmża w m. Kończewice , Zad 2 dr woj. 558 Lipno - Dyblin w m. Dyblin, Zad 3 dr woj. 562 Szpetal Górny - Płockw m. Lenie Wielkie
304648 / 2014-09-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Zarząd Dróg - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu BRD dla zadania pn. Przebudowa drogi krajowej nr 1 w granicach administracyjnych miasta Włocławek - etap IV
134398 / 2013-04-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Cekcyn - Cekcyn (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą Budowa gimnazjum w Cekcynie
113024 / 2011-05-13 - Instytucja ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego
Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Termomodernizacja budynku O/ZUS w Bydgoszczy przy ul. Św. Trójcy 33.
Termomodernizacja budynku I/ZUS w Żninie przy ul. 700-Lecia 37.
452330 / 2012-11-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
wykonania usługi audytu zewnętrznego w zakresie realizacji czterech projektów współfinansowanych w ramach RPO WK-P w latach 2007-2013:
- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 223 Bydgoszcz - Białe Błota,
- Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 239 Błądzim - Świecie m. Gródek,
- Zakup systemu monitoringu dróg wojewódzkich,
- Drogowa Inicjatywa SamorzÄ…dowa.
161132 / 2013-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiat Wąbrzeski - Wąbrzeźno (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Prowadzenie audytu wewnętrznego w Starostwie Powiatowym w Wąbrzeźnie i jednostkach organizacyjnych Powiatu Wąbrzeskiego
376534 / 2011-11-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasta Rypina - Rypin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Budowa hali sportowej i basenu przy Zespole Szkół Nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie
140282 / 2011-06-02 - Inny: uczelnia publiczna
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Åšniadeckich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO DZIAÅALNOÅšCI STATUTOWEJ
219619 / 2012-10-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Pakość - Pakość (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk
312194 / 2014-09-19 - Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Toruniu - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie certyfikacji gospodarki leśnej w RDLP w Toruniu
w systemie PEFC ZR-2710-2/14
252485 / 2011-09-22 - Uczelnia publiczna
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu RPO nr RPKP .03.01.00-04-001/10
pod nazwÄ… : Modernizacja obiektu Akademii Muzycznej w Bydgoszczy
dla celów dydaktycznych wraz z pierwszym wyposażeniem
332326 / 2010-10-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Prezydent Miasta Włocławek - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytów zewnętrznych projektów współfinansowanych
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
119170 / 2011-05-18 - Inny: UCZELNIA PUBLICZNA
Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Åšniadeckich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego działalności statutowej
279432 / 2009-08-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
wykonanie usługi audytu zewnętrznego działań w ramach Rocznego Planu Działań Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
86533 / 2013-05-23 - Uczelnia publiczna
Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytu zewnętrznego projektu RPO nr RPKP 07.01.00-04-01711 pn. Roboty odtworzeniowo zabytkowej sali koncertowej oraz elewacji zabytkowego budynku z przywróceniem XIX-wiecznego stanu zgodnie z zatwierdzonym projektem dal budynku w Bydgoszczy przy ul. Gdańskiej 20
225820 / 2011-08-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiat Tucholski - Tuchola (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
341591 / 2008-12-01 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Szpital Uniwersytecki Nr 2 im. dr Jana Biziela w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie audytów energetycznych obiektów szpitala