Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

10549 / 2011-01-11 - Administracja rządowa terenowa / Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2010-12-06 pod pozycją 397214. Zobacz ogłoszenie 397214 / 2010-12-06 - Administracja rzÄ…dowa terenowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 10549

Data publikacji: 2011-01-11

Nazwa:
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie

Ulica: ul. Żelazna 79

Numer domu: 79

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-875

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 6209001/06 w. 157

Numer faxu: 022 6209001/06 w. 157

Regon: 00029179900000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 397214

Data wydania biuletynu: 2010-12-06

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2010

Pozycja ogłoszenia: 397214

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa terenowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie

Rodzaj zamówienia: D

Przedmiot zamówienia:
Usługi prawnicze dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie od dnia 01.01.2011 r. do 31.12.2011 r.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
KANCELARIA PRAWNICZA RYSZARD KUCIŃSKI RADCA PRAWNY

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Bagatela 10, lok. 11

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-585

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 29/12/2010

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 196721,00

Cena wybranej oferty: 210000,00

Cena minimalna: 210000,00

Cena maksymalna: 210000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest stała obsługa prawna Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie, w której zakres wchodzi między innymi: sprawdzanie i parafowanie projektów decyzji administracyjnych, ustne lub pisemne opiniowanie wszelkich zagadnień związanych z wykonywaniem przez Stację jej ustawowych obowiązków, reprezentowanie Stacji w postępowaniach przed sądami i organami administracji państwowej, pełnienie dyżurów w siedzibach stacji, a w czasie ich trwania wydawanie opinii ustnych lub pisemnych w zakresie bieżących spraw stacji oraz konsultowanie prawidłowości wykonywania przez Stację jej obowiązków jako organu prowadzącego postępowania karne. Wskazane wyżej usługi prawnicze, na mocy rozporządzenia Prezesa rady ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. (Dz. U. z dnia 28 stycznia 2010 r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych zasady wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust.1 lub art. 67 ust.1 ustawy przesłanek. Wspomnieć w tym miejscu należy, że na podstawie art.5 ust. 1b PZP, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co zgodnie z formułowanym w piśmiennictwie poglądem oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art.5 ust.1a ustawy. Wobec powyższego, warto zauważyć, że działania polegające na reprezentacji WSSE w Warszawie przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust.1b ustawy normy, zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki Kancelarii prawniczej, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Stacji. Kancelaria ta reprezentuje Stację w wielu trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana pełnomocnika na tym etapie ich zaawansowania byłaby niecelowa. Nadto, dotychczasowy pełnomocnik w sposób należyty wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów, w których występuje Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Warszawie. W odniesieniu natomiast do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej Kancelarii, zastosowanie znajduje art.5 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego wynika, że zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1 PZP. Wskazać należy, że przy dokonywaniu zamówienia na obsługę prawną Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie dochodzi do realizacji hipotezy powyższego przepisu. Otóż, we wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego- w tym wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadniając trafność przyjętego stanowiska, przede wszystkim podnieść należy fakt, iż usługi prawnicze dla WSSE w Warszawie mają charakter niestandardowy i wymagają wręcz eksperckiej wiedzy w dziedzinie prawa i postępowania administracyjnego. Wskazać w tym miejscu wypadnie, że Kancelaria Prawnicza, która dotychczas obsługiwała Stację jest podmiotem wyspecjalizowanym w tych dziedzinach prawa. Nadto jest doskonale zaznajomiona ze specyfiką i potrzebami WSSE w Warszawie w przedmiotowej dziedzinie. Dodatkowo, doświadczenie zdobyte przez Kancelarię w ciągu wieloletniej obsługi Stacji w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza wykonywanie zadań WSSE w Warszawie, zatem zmiana podmiotu świadczącego usługi prawne mogłaby spowodować wiele problemów organizacyjnych i skutkować brakiem należytej ochrony praw i interesów Skarbu Państwa, reprezentowanego przez WSSE w Warszawie. Nadto, Stacja prowadzi aktualnie wiele postępowań administracyjnych, które od strony prawnej nadzoruje właśnie Kancelaria, której postanowiono powierzyć obsługę na kolejny rok. Warto zaznaczyć, że postępowanie administracyjne ma pewien swoisty rytm i niezwykle istotnym jego elementem jest ciągłość oraz trzymanie się z góry przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem zmiana podmiotu obsługującego Stację mogłaby spowodować problemu również na tym polu. Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące zamawiającego z wykonującym zamówienie. Wskazać należy, że Kancelaria, która aktualnie zajmuje się obsługą zamawiającego cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie konkretnych spraw. Warto również zwrócić uwagę, że Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna jest podmiotem powołanym do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, zatem szczególnie ważna, ze względu na wagę powierzonych jej czynności jest ciągłość ich realizacji, która z całą pewnością zostałaby zachwiana w razie powierzenia obsługi prawnej innemu niż zaproponowany podmiotowi, chociażby z uwagi na fakt, iż wymagałaby długiego okresu adaptacyjno przystosowawczego. W kontekście rozważanego problemu nie można również zapominać, że tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny oraz zdecydowanie szybszy od jakiegokolwiek trybu przetargowego uregulowanego w PZP, zatem zastosowanie go jest zgodne z zasadą oszczędnego dokonywania wydatków. Nadto, warto wskazać, że właściciel Kancelarii, której zlecono wykonania zamówienia dysponuje szeregiem opracowanych przez siebie wzorów dokumentów, decyzji i pism, które są wykorzystywane w codziennej działalności Stacji, a do których prawa autorskie przysługują wyłącznie autorowi. Wobec powyższego, mając na uwadze przydatność tych opracowań, należy wskazać, że zmiana podmiotu obsługującego stację implikowałaby konieczność opracowania nowych, używanych przez Stację wzorów, co jest procesem niezwykle długotrwałym i kosztownym. Zatem, działanie takie jest wprost sprzeczne ze sformułowaną w art.5 ust.1a pkt1) ustawy Prawo zamówień publicznych zasadą wydatkowania środków publicznych. Ostatnią kwestią, której powołanie zamawiający uznaje z niezbędne jest zagadnienie związku zachodzącego między bieżącą obsługą Stacji a jej reprezentacją przed Sądami- głównie WSA. Otóż, biorąc pod uwagę specyfikę modelu polskiego postępowania sądowoadministracyjnego wskazać należy, że sprawy, w których wzmiankowana Kancelaria reprezentuje WSSE, ze swej istoty wymagają znajomości zagadnień będących ich przedmiotem na etapie postępowania administracyjnego, w związku z czym, ze wszech miar nierozsądnym byłoby powoływanie dwóch różnych podmiotów do realizacji tych zadań- jednego do bieżącej obsługi Stacji, drugiego do reprezentowania jej przed Sądem. Takie działanie zwiększyłyby znacznie ilość środków, które należałoby przeznaczyć na obsługę prawną Stacji. Mając na uwadze przedstawione powyżej argumenty warto podkreślić, że zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu nie jest w stanie zagwarantować Stacji należytej obsługi prawnej na kolejny rok kalendarzowy. W szczególności grozi ryzykiem nieterminowego czy wręcz niezadowalającego wykonywania zadań WSSE oraz poważnym zwiększeniem wydatkowanych na obsługę Stacji kwot, co z kolei kłóci się z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, którą kierował się Zamawiający, mając na uwadze eliminację strat w mieniu publicznym.

Podobne przetargi

401592 / 2012-10-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - MÅ‚awa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zorganizowanie i poprowadzenie konferencji pt.Aktywizacja w powiecie mławskim podsumowującej działania projektu systemowego 7.1.2. PO KL Aktywna integracja społeczna i zawodowa w powiecie mławskim w latach 2008- 2012 i promującej Unię Europejską.

15903 / 2013-01-30 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej - Celestynów (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego i usług prawnych na potrzeby WOFiTM - sprawa nr 1/2013

151239 / 2014-07-11 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Kompleksowa obsługa prawna Samodzielnego Publicznego Centralnego Szpitala Klinicznego w Warszawie.

314611 / 2011-12-01 - Inny: Państwowa osoba prawna

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie uregulowań prawnych odnoszących się do postępowań przetargowych prowadzonych w ramach prawa zamówień publicznych

373834 / 2012-10-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Grodzisk Mazowiecki - Grodzisk Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim

135871 / 2012-06-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wilanów - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa zastępstwa procesowego polegająca na reprezentowaniu Miasta Stołecznego Warszawy w postępowaniach sądowych przed sądami powszechnymi pierwszej i drugiej instancji, w następujących sprawach: a. z powództwa Zleceniodawcy przeciwko Eiffage Budownictwo Mitex S.A., toczącego się aktualnie przed Sądem Okręgowym w Warszawie, pod sygn. akt XXIV C 1070/11 (I instancji), oraz b. z powództwa Eiffage Budownictwo Mitex S.A. przeciwko Zleceniodawcy, toczącego się aktualnie przed Sądem Okręgowym w Warszawie, pod sygn. akt XX GC 85/12 (I instancji

88292 / 2014-03-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przetarg nieograniczony na usługę notarialną dotyczącą nieruchomości położonej w Radomiu, przy ul. Królowej Jadwigi

534308 / 2013-12-23 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Agencja Mienia Wojskowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna dla OT AMW w Szczecinie

24787 / 2014-02-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Åšwiadczenie pomocy prawnej zgodnie z ustawÄ… z dnia 6 lipca 1982 r. oradcach prawnych (Dz.U. z 2012 r. nr 10, poz. 65 ze zm.)