Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

7114 / 2014-01-08 - Administracja rzÄ…dowa centralna / Agencja Mienia Wojskowego (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-12-23 pod pozycją 534308. Zobacz ogłoszenie 534308 / 2013-12-23 - Administracja rzÄ…dowa centralna.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 7114

Data publikacji: 2014-01-08

Nazwa: Agencja Mienia Wojskowego

Ulica: ul. Nowowiejska 26A

Numer domu: 26A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-911

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 3149863

Numer faxu: 22 3149900

Adres strony internetowej: www.amw.com.pl

Regon: 01245670700000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 534308

Data wydania biuletynu: 2013-12-23

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 534308

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna dla OT AMW w Szczecinie

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna dla OT AMW w Szczecinie

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Pani Elżbieta Dąbrowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Elżbieta Dąbrowska

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Pomarańczowa 39 lok. 15

Miejscowość: Szczecin

Kod pocztowy: 70-781

ID województwa: 1

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 30/12/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 40794,00

Cena wybranej oferty: 42789,24

Cena minimalna: 42789,24

Cena maksymalna: 42789,24

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna. Można wskazać na dwojakiego rodzaju czynności, które będą wchodzić w zakres ww. usług. Pierwszymi są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz wiążące się z nimi podejmowanie czynności związanych z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, a także doradztwo w zakresie postępowania przedsądowego. Z szacunków OT AMW w Szczecinie wynika, że usługi o ww. charakterze będą stanowić główną część przedmiotowego zamówienia. Jedynie przykładowo można wskazać, że OT AMW w Szczecinie bierze udział w 32 postępowaniach przed sądami powszechnymi, administracyjnymi oraz organami egzekucyjnymi. Sprawy te posiadają ważne znaczenie dla interesów i praw Skarbu Państwa, w imieniu którego Agencja Mienia Wojskowego wykonuje prawo własności i inne prawa rzeczowe. Są to jednocześnie sprawy o skomplikowanym stanie faktycznym i prawnym. Mając na uwadze powyższe, w stosunku do ww. części usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy. Drugim rodzajem czynności, które będą wchodzić w zakres usług prawniczych objętych przedmiotowym zamówieniem, jest bieżąca obsługa prawna OT AMW w Szczecinie w tym głównie doradztwo prawne w zakresie bieżącej działalności OT AMW. Bieżąca działalność OT AMW w Szczecinie wymaga prowadzenia obszernej korespondencji z kontrahentami, organami administracji publicznej i innymi podmiotami. Nierzadko pojawia się potrzeba zaprezentowania stanowiska od nich odmiennego, czy wręcz wejścia w spór, który może zakończyć się skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego. Istotne jest, aby korespondencja przedsądowa była prowadzona w taki sposób, aby w razie przeniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego wytworzona dokumentacja mogła oddziaływać na przebieg postępowania sądowego, w tym także jako materiał dowodowy. Dlatego pracownicy merytoryczni OT AMW prowadzący sprawy o charakterze spornym mają obowiązek konsultowania projektów pism z radcą prawnym, który dokonuje ich weryfikacji nie tylko pod względem zgodności z prawem, ale i pod kątem ewentualnej przydatności dla przyszłego postępowania sądowego. W przypadku poważniejszych zagadnień prawnych radca prawny sporządza - na wniosek kierownictwa OT AMW lub kierowników właściwych sekcji - pisemne opinie prawne, mające ma celu udzielenie odpowiedzi na pytanie o charakterze prawnym na podstawie przedstawionego stanu faktycznego. Każda czynność sporządzania pism do firm i instytucji wymaga ustalenia stanu prawnego i oparcia się na odnoszącym się do danej sprawy stanie prawnym, gdyż uchybienia w tym zakresie mogą prowadzić do nieuzasadnionego wdania się w spór lub grozić konsekwencjami w postaci niekorzystnego rozstrzygnięcia sprawy w trakcie procesu. Z tego względu bezwzględną koniecznością jest korzystanie z doradztwa na każdym etapie spraw prowadzonych w OT AMW w Szczecinie. Jak już zostało wskazane, ww. rodzaj czynności będzie posiadać jedynie subsydiarny i akcesoryjny charakter w stosunku do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi. W związku z tym, istnieje możliwość udzielenia ww. części przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy. Powyższe wynika z okoliczności, że zastosowanie innego trybu w przedmiotowym stanie faktycznym mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Uzasadniając ww. stanowisko, stwierdza się, co następuje:
1) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki byłoby niecelowe, gdyż w świetle wskazanych powyżej okoliczności (tj. przeważającej części usług prawniczych polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa przedsądowego), OT AMW w Szczecinie poniósłby wydatek na świadczenie zbędne (mając na uwadze okoliczność, że radca prawny Elżbieta Dąbrowska jest w stanie świadczyć również bieżącą obsługą prawną na rzecz OT AMW w Szczecinie). Oddzielenie czynności z zakresu zastępstwa procesowego toczących się i przygotowywanych spraw sądowych od pozostałych czynności doradztwa prawnego poprzez powierzenie ich wykonywania różnym podmiotom jest również niecelowe, ponieważ przy prowadzeniu różnych spraw przez różnych prawników wynikają spory kompetencyjne, co w sposób istotny utrudnia wypracowanie spójnego toku postępowania. Sprawy procesowe są skutkiem prowadzenia działalności OT i realizacji przez niego obowiązków nałożonych ustawą z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w szczególności związanymi z porządkowaniem stanu prawnego nieruchomości.
2) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki nie byłoby oszczędne, gdyż OT AMW w Szczecinie poniósłby wydatek nadmierny w stosunku do niewielkiego zakresu świadczenia. Dzięki udzieleniu całości przedmiotowego zamówienia jednemu wykonawcy, OT AMW w Szczecinie wyda mniej pieniędzy niż w przypadku świadczenia analogicznych usług prawniczych przez kilku wykonawców. Kontynuowanie obsługi prawnej przez obecnie wykonującego ją radcę prawnego gwarantuje utrzymanie dotychczasowych - niezmiennych od ponad 9 lat - kosztów świadczonych usług prawniczych i zachowanie sprawdzonej wysokiej ich jakości i adekwatność kosztów do zakresu świadczonej usługi;
3) najważniejszą okolicznością, ze względu na którą należy udzielić zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w trybie zamówienia z wolnej ręki, jest prawdopodobieństwo nieefektywności dokonania wydatku, w przypadku zastosowania innego trybu. Powyższe jest uzasadnione kilkoma okolicznościami:
a) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego wykonawcę pozwoli niejednokrotnie uniknąć przyszłych spraw sądowych lub odpowiednio przygotować materiał dowodowy pod kątem ewentualnej przyszłej sprawy. Ma to istotne znaczenie, ponieważ doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw kształtuje się w oparciu o zdobyte doświadczenie i znajomość orzecznictwa sądowego, odnoszącego się do prowadzonych spraw Oddziału w latach poprzednich. Z drugiej strony powierzenie wykonywania usług prawniczych kilku wykonawcom może wywołać pomiędzy nimi spory kompetencyjne, które mogłyby narazić na szkodę interesy OT AMW w Szczecinie;
b) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego (dotychczasowego) wykonawcę, który posiada szczegółową wiedzę na temat specyfiki prowadzonych spraw oraz dającego rękojmię należytej realizacji zadań, spowoduje zwiększenie efektywności działań całego OT AMW w Szczecinie. Rozdział zadań z zakresu zastępstwa procesowego i doradztwa przedsądowego od innych usług z zakresu obsługi prawnej, może ponadto uniemożliwić terminową realizację zadań, w szczególności w zakresie przygotowania postępowań przetargowych dotyczących mienia ruchomego i nieruchomego, jak i regulacji stanów prawnych.
Wskazane powyżej argumenty uzasadniają udzielenie zamówienia na bieżącą obsługę prawną wobec spełnienia przesłanek określonych w art. 5 ust. 1a pkt l i 4 ustawy. Uzasadnia to powierzenie wykonania zamawianej usługi w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz OT AMW w Szczecinie radcy prawnemu Elżbiecie Dąbrowskiej. W trakcie sprawowania ponad 9 - letniej obsługi prawnej Oddziału mec. Elżbieta Dąbrowska gruntownie poznała specyfikę funkcjonowania Agencji Mienia Wojskowego oraz jej tutejszego Oddziału Terenowego. Znana jej jest problematyka reprezentowania interesów Skarbu Państwa oraz cała specyficzna materia obsługi prawnej wykonywanej na rzecz Agencji Mienia Wojskowego. Kontynuacja obsługi prawnej w dotychczasowej formie jest uzasadniona także ze względu na interdyscyplinarny charakter problematyki, obejmującej działalność Agencji Mienia Wojskowego. Zastępstwo procesowe w postępowaniach o ważnym znaczeniu dla praw i interesów Skarbu Państwa wymaga wykonywania czynności z zakresu bieżącej obsługi prawnej, aby możliwe było zachowanie jednolitego i spójnego stanowiska Agencji w działaniach poprzedzających postępowania sądowe i administracyjne, a także by możliwa była wszechstronna ocena co do zasadności kierowania spraw na drogę sporną.
Reasumując, w stosunku do ww. części usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Podobne przetargi

102585 / 2010-04-28 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie pomocy prawnej Działu Zamówień Publicznych Wojewódzkiego Szpitala Bródnowskiego w likwidacji SP ZOZ w Warszawie.

282749 / 2013-12-30 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych w 2014 r. dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie

199876 / 2010-07-07 - Inny: instytucja kultury

Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca "Mazowsze" im. Tadeusza Sygietyńskiego - Otrębusy (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna przy realizacji projektów: 1)Matecznik Mazowsze centrum folklorystyczne realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 w działaniu 6.1 Kultura; 2) Zaplecze noclegowe Matecznik Mazowsze wraz z adaptacją stajni na Karczmę Staropolską realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 w działaniu 6.2 Turystyka; 3) Zabytkowy park Mazowsza wizytówką regionu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 w działaniu 6.1 Kultura

81396 / 2014-03-11 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Kultury i Dzidzictwa Narodowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych związanych z badaniem zamówień publicznych realizowanych i weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

397214 / 2010-12-06 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie

175620 / 2009-06-02 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
świadczenie przez Kancelarię na rzecz Zamawiającego usług prawnych w ramach realizacji projektu pt. Doskonalenie zawodowe pracowników wymiaru sprawiedliwości finansowanego z funduszy strukturalnych na lata 2007-2013 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet V Działanie 5.3. w zakresie prawa zamówień publicznych. Usługi te świadczone będą podczas dyżurów w siedzibie Zleceniodawcy oraz w ramach obsługi prawnej w siedzibie Kancelarii.

29996 / 2014-01-27 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Prokuratura Generalna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wyłonienie podmiotu świadczącego usługi prawne związane z realizacją projektu Wdrożenie systemu digitalizacji akt postępowań przygotowawczych oraz utworzenie lokalnych i centralnego repozytorium akt w postaci cyfrowej w powszechnych jednostkach organizacyjnych prokuratury (obsługa prawna projektu)

38968 / 2012-02-09 - Podmiot prawa publicznego

Bank Gospodarstwa Krajowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych dla BGK - reprezentacja w postępowaniu karnym przed sądami powszechnymi w sprawie przeciwko Markowi Z. i in. o czyn z art. 296§2 i 3 w zw. z art. 271§3 w zw. z art. 270§1 w zw. z art. 11§2 w zw. z art. 12 kk in.

66419 / 2014-03-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Skarb Państwa reprezentowany przez Prezydenta Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zamówienie z wolnej ręki na usługę notarialną dotyczącą sporządzenia aktu notarialnego w sprawie zmiany umowy sprzedaży nieruchomości położonej w Radomiu, przy ul. B. Limanowskiego.

15737 / 2009-01-14 - Uczelnia publiczna

Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna w zakresie podstawowym, administracji technicznej i finansowo -kadrowym.

540608 / 2013-12-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Dzielnica Ursus m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego na rzecz m. st. Warszawy Dzielnica Ursus w okresie od 02.01.2014 r. do 31.12.2014 r. - część I.

106595 / 2010-04-30 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Sprawiedliwości - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie specjalistycznych usług prawniczych, w szczególności polegających na doradztwie na rzecz Ministra Sprawiedliwości w zakresie współpracy z Prokuraturą Generalną

416678 / 2012-10-25 - Podmiot prawa publicznego

Bank Gospodarstwa Krajowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych dla BGK - reprezentacja w postępowaniu cywilnym przed sądami powszechnymi w sprawie z powództwa Krakowskiego Banku Spółdzielczego z siedzibą w Krakowie.

104741 / 2012-05-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Konstancin-Jeziorna, UrzÄ…d Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna - Konstancin-Jeziorna (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Wydziału Planowania Przestrzennego w Urzędzie Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna

277804 / 2013-07-16 - Uczelnia publiczna

Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych na rzecz Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

54802 / 2009-03-09 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Skarbu Państwa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi prawnicze polegające na obsłudze prawnej postępowania przed sądem belgijskim o uchylenie Drugiego Wyroku Częściowego trybunału arbitrażowego w Brukseli wydanego w sprawie z powództwa Nordzucker AG przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej o zapłatę