Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

36534 / 2011-03-04 - Inny: Spółka z o.o. / Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o. (Toruń)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-01-13 pod pozycją 5632. Zobacz ogłoszenie 5632 / 2011-01-13 - Inny: Spółka z o.o..

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 36534

Data publikacji: 2011-03-04

Nazwa: Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o.

Ulica: Szosa Chełmińska 26/703

Numer domu: 26

nr_miesz: 703

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 87-100

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 56 651 78 48

Adres strony internetowej: www.bip.kpim.lo.pl

Regon: 34060068500000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 5632

Data wydania biuletynu: 2011-01-13

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2011

Pozycja ogłoszenia: 5632

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka z o.o.

Inny rodzaj zamawiającego: Spółka z o.o.

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o..

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym dla spółki celowej pod firmą Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne, związane z realizowanym projektem pn. Inwestycje modernizacyjne i rozwojowe w szpitalach wojewódzkich, współfinansowanym przez Europejski Bank Inwestycyjny

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Zamówienie związane z realizowanym projektem pn. Inwestycje modernizacyjne i rozwojowe w szpitalach wojewódzkich, współfinansowanym przez Europejski Bank Inwestycyjny.

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów Nowakowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa, Oddział w Toruniu

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Grudziądzka 110-114

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 87-100

ID województwa: 1

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 09/02/2011

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 68400,00

Cena wybranej oferty: 76752,00

Cena minimalna: 76752,00

Cena maksymalna: 76752,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym. W zakresie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, zgodnie z nim w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań zespołu, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. W niniejszym przypadku udzielenie zamówienia z wolnej ręki wykonawcy w celu kontynuowania usług świadczonych na rzecz Zamawiającego od momentu jego powstania, znajduje swoje oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust. 1b PZP z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w celu ochrony ważnych praw Zamawiającego, jak również jest uzasadnione w rozumieniu art. 5 ust. 1a PZP (zwłaszcza na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 PZP). Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Należy przy tym wyjaśnić, że w niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 PZP. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się doświadczeniem wzorowej pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia, od momentu powstania Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o. Co więcej, wykonawca brał udział w pracach poprzedzających utworzenie przedmiotowej spółki, w szczególności opracował koncepcję prawną jej funkcjonowania oraz analizę form finansowania projektu realizowanego przez Zamawiającego. Ponadto uczestniczył bezpośrednio w czynnościach w wyniku, których zamawiający uzyskał kredyt z Europejskiego Banku Inwestycyjnego w wysokości 425 mln zł. Postanowienia umowy kredytowej determinują m.in. konieczność stałego monitoringu prawnego projektu. Mając na uwadze powyższe wykonawcy znakomicie jest znana specyfika Zamawiającego, zwłaszcza jego organizacja oraz charakter i zakres prowadzonej przez niego działalności. Należy przy tym podkreślić, że wykonawca jest podmiotem o ugruntowanej pozycji na rynku usług prawniczych w Polsce i jest obecnie jedną z największych spółek prawniczych z zespołem wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników, liczącą w chwili obecnej ponad 50 osób. Powyżej wskazane zasoby są przydatne w szczególności przy planowaniu i realizacji złożonych projektów, co ma szczególne znaczenie z uwagi na aktualny charakter i skalę działalności Zamawiającego, który aktualnie realizuje lub rozpocznie realizować w najbliższej przyszłości szereg przedsięwzięć obejmujących usługi projektowe, roboty budowlane i dostawy (zwłaszcza sprzętu medycznego) w placówkach na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, z wykorzystaniem środków finansowych otrzymanych w ramach kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych, zwłaszcza w przypadkach złożonego systemu ich finansowania, wymaga adekwatnej obsługi pod względem prawnym. Wykonawca posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze spółek oraz podmiotów samorządowych, świadczył usługi prawnicze przy okazji realizacji wielu przedsięwzięć inwestycyjnych zwłaszcza z udziałem podmiotów publicznych w charakterze inwestora, finansowanych ze środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych (zwłaszcza środków z budżetu Unii Europejskiej), znane jest mu specyfika inwestycji realizowanych w systemie zamówień publicznych. Z uwagi na powyższe okoliczności, Wykonawca w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Za racjonalnością kontynuacji współpracy z wykonawcą, przemawia także fakt, iż podmiot ten jest zaznajomiony z szeregiem postępowań, w tym zwłaszcza związanych z procedurami udzielania zamówień publicznych i środkami ochrony przysługującymi uczestnikom tego typu postepowań oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez z pracowników Zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań realizowanych przez Zamawiającego, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego . Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazała swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowanych środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

Podobne przetargi

255361 / 2013-11-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Chełmża - Chełmża (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej obsługi prawnej dla gminy miasta Chełmży oraz jej jednostek organizacyjnych z wyłączeniem Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej sp. z o.o. w Chełmży oraz Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Chełmży.

8607 / 2013-01-15 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wybór wykonawcy, który będzie obsługiwał pod względem formalnoprawnym zadanie związane z realizacją Wieloletniego Programu Medycznego Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy.

27115 / 2015-02-27 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego związanego z realizacją Autostrady A-1 Toruń - Stryków, Odcinek I Czerniewice - Odolion od km 151+900 do km 163+300, Odcinek II Odolion - Brzezie od km 163+300 do km 186+366 oraz Odcinek III Brzezie - Kowal od km 186+348 do km 215+850

44800 / 2014-02-07 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego związanego z realizacją Autostrady A-1 Toruń - Stryków, Odcinek I Czerniewice - Odolion od km 151+900 do km 163+300, Odcinek II Odolion - Brzezie od km 163+300 do km 186+366 oraz Odcinek III Brzezie - Kowal od km 186+348 do km 215+850

123024 / 2012-04-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług doradztwa prawnego dla uczestników projektów współfinansowanych ze środków EFS

342385 / 2011-12-22 - Inny: Telewizja publiczna

Telewizja Polska S.A. - Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi w zakresie obsługi prawnej Oddziału TVP S.A. w Bydgoszczy w całym zakresie działalności ze szczególnym uwzględnieniem problematyki wynikającej ze stosowania przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

117378 / 2012-04-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług doradztwa prawnego dla uczestników projektów współfinanswoanych ze środków EFS

18907 / 2013-02-05 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Centrum Onkologii im. prof. Franciszka Łukaszczyka w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych polegających na kompleksowej obsłudze prawnej Centrum Onkologii im. prof. F. Łukaszczyka w Bydgoszczy (z wyłączeniem usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi)

307679 / 2011-11-24 - Inny: Telewizja publiczna

Telewizja Polska S.A. - Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi w zakresie obsługi prawnej Oddziału TVP S.A. w Bydgoszczy w całym zakresie działalności ze szczególnym uwzględnieniem problematyki wynikającej ze stosowania przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych

81384 / 2012-03-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług doradztwa prawnego dla uczestników projektów współfinansowanych ze środków EFS.

33699 / 2015-03-11 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego związanego z realizacją Autostrady A-1 Toruń - Stryków, Odcinek I Czerniewice - Odolion od km 151+900 do km 163+300, Odcinek II Odolion - Brzezie od km 163+300 do km 186+366 oraz Odcinek III Brzezie - Kowal od km 186+348 do km 215+850