133937 / 2010-05-25 - Administracja samorządowa / Gmina Piła (Piła)
PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PROJEKTU PN: NOWE POŁĄCZENIE DROGI KRAJOWEJ NR 11 I WOJEWÓDZKIEJ NR 188 - OSTATNI ETAP BUDOWY OBWODNICY MIASTA PIŁY REALIZOWANEGO W RAMACH WRPO 2007 - 2013, Priorytet II, Działanie 2.2.; Schemat I
Opis zamówienia
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013, działanie 2.2. Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne, schemat I. Drogi w granicach administracyjnych miast powyżej 50 tysięcy mieszkańców
Tytuł projektu:
Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły
Projekt realizowany w ramach Umowy nr UDA-RPWP.02.02.01-30-07- 08-00 z dnia 07.08.2009 roku, zmienionej Aneksem pierwszym nr UDA-RPWP.02.02.01-30-007-08-01 z dnia 22.02.2010 roku.
Zakres rzeczowy projektu:
Przedmiotem projektu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na realizacji ostatniego etapu obwodnicy miasta Piły, tj. budowy drogi łączącej drogę krajową nr 11 i drogę wojewódzką nr 188. Realizacja projektu pozwoli na uruchomienie obwodnicy w pełnym przebiegu, o dł 9,2 km. Projektowana droga o długości 1,357 km, ma swój poczatek wśród istniejącej zabudowy miasta, na skrzyżowaniu z Al. Niepodległości. Następnie droga przebiega przez dolinę rzeki Gwdy. Koniec znajduje się w rejonie skrzyżowania Al. Powstańców Wlkp. z ul. Głuchowską, na wysokości ul. Gdańskiej. Teren przeznaczony pod budowę wewnętrznej obwodnicy w przeważającej większości jest terenem niezabudowanym.
W ramach przedmiotowego projektu przewidziano budowę trzech obiektów inzynierskich: trzyprzęsłowego mostu przez rzekę Gwdę o konstrukcji stalowej z płytą żelbetową; czteroprzęsłowej estakady o konstrukcji żelbetowej i jednoprzęsłowego mostu przez starorzecze, wolnopodpartego o konstrukcji sprężonej. Konstrukcje obiektów inżynierskich zapewniają właściwe przewietrzenie doliny rzeki Gwdy. W ramach projektu przewiduje się również budowę nowych chodników oraz ciągów pieszo - rowerowych. W ciągu obwodnicy przewidziano budowę oraz przebudowę 9 skrzyżowań ,7 nowo budowanych i 2 przebudowywane i 2 zatok autobusowych. Planowane jest oznaczenie przejść dla pieszych i przejazdów ścieżek rowerowych. Wzdłuż całego odcinka obwodnicy przewidziano budowę oświetlenia ulicznego. Na skrzyżowaniach z Al. Niepodległości i Al. Powstańców Wlkp. przewidziano budowę sygnalizacji świetlnych. W projekcie zastosowano szereg rozwiązań mających na celu poprawę środowiska naturalnego w obszarze. Przedsięwzięcie nie będzie wywierać negatywnego wpływu na środowisko gruntowo - wodne, ponieważ wody opadowe kierowane bedą do szczelnej kanalizacji i podczyszczone w separatorach. Zastosowane rozwiązanie instalacji odwodnienia drogi pozwoli zredukować obszar przekroczeń stężeń dopuszczalnych zlokalizowanych obecnie na obszarze wzmożonego ruchu ulicznego w centrum miasta. W ramach projektu wykonywana będzie również kanalizacja teletechniczna, która będzie częścią miejskiej szkieletowej sieci szerokopasmowej miasta Piły.
Okres rzeczowej realizacji projektu - 26.06.2009 r. - 15.04.2011 r.; termin finansowej realizacji projektu do 15.05.2011 r.
Całkowita wartość projektu wg umowy z Urzędem Marszałkowskim wynosi 43 850 544,39 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 17 636 823,01 PLN
1. Podmioty uprawnione do przepowadzenia audytu zewnętrznego projektu
Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach WRPO uprawnione są osoby - podmioty zatrudniające osoby:
a. spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Dz. U. Nr 157, poz. 1240, por.niżej oraz
b. posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych przynajmniej 1 projekt. Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje zaświadczenie
wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe.
1.2. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która:
a. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz
b. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych oraz
c. nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz
d. posiada wyższe wykształcenie oraz
e. posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor CIA, Certified Government Auditing Professional CGAP; Certified Information Systems Auditor CISA; Association of Chartered Certified Accountants ACCA; Cerified Fraud
Examiner CFE; Certification in Control Self- Assessment CCSA; Certified Financial Services Auditor CFSA; Chartered Financial Analyst CFA, lub
f. złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub g. posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub
h. posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona zgodnie z odrębnymi ustawami do nadawania stopnia
naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż 0,5 etatu, związanych z:
przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego,
realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej , o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej tj. Dz. U. z 2004 r. nr 8 poz. 65 z późn.zm,
nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn.zm, lub i ukończyła aplikację kontrolerską i złożyła egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub j. złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej.
Zakres audytu
Zakres audytu ma wyczerpać wymagania obowiązujących w czasie realizacji niniejszej umowy Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI.
Ocena gotowości organizacyjnej Beneficjenta i procedur wewnętrznych, w tym:
a. wielkość i przygotowanie kadr,
b. sprzęt niezbędny do realizacji projektu,
c. identyfikacja zadań wrażliwych przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych,
d. podział zadań w projekcie, w tym rozdział kluczowych funkcji,
e. istnienie i jakość pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów,
f. bezpieczeństwo IT.
Audyt finansowy, w tym:
a. sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji,
b. sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność,
c. sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu,
d. ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny Beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach,
e. kontrola formalna faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami,
f. badanie poprawności księgowania zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych.
Audyt realizacji projektu, w tym:
a. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa prawo zamówień publicznych , prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.,
b. ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur,
c. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie umowy o dofinansowanie,
d. potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową wniosek o dofinansowanie z załącznikami oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy,
e. sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu,
f. potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym,
g. sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników.
Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym sprawdzenie:
a. sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji np. wodociąg, oczyszczalnia, zakupiony sprzęt itp.,
b. poprawności prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących Beneficjenta wytycznych tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp..
Ocena prawidłowości i rzetelności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym sprawdzenie czy:
a. wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.,
b. istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach,
c. wprowadzone mechanizmy w postaci wewnętrznych regulacji są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu.
Sprawdzenie zgodności projektu z politykami wspólnotowymi.
Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych oraz usunięcia nieprawidłowości uchybień stwierdzonych w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu jeżeli dotyczy.
Analiza powodzenia projektu.
Czynności doradcze.
Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o:
1)uznawane standardy audytu np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 1 Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl oraz
2)Aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. Z dnia 11 marca 2010 r. dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl
Ponadto, Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do:
1)przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych,
2)prowadzenia audytu w sposób uwzględniający min. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji
3)dokumentowania audytu poprzez min. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki protokoły z wywiadów i spotkań
4)organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu udokumentowanych notatkai protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań
5)wyznaczenia osoby osób do kontaktów z Zamawiającym komunikacja w formie pisemnej
6)sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według pkt 4.1. aktualnych Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl
7)stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informacyjnych o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego
8)przygotowania sprawozdania raportu z audytu w trzech egz. w wersji papierowej oraz jeden egz. na nośniku CD.
Badaniem audytowym objąć należy 100,00 dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy.
Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Piły Pl. Staszica 10, 64-920 Piła
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 133937
Data publikacji: 2010-05-25
Nazwa: Gmina Piła
Ulica: Pl. Staszica 10
Numer domu: 10
Miejscowość: Piła
Kod pocztowy: 64-920
Województwo / kraj: wielkopolskie
Numer telefonu: 067 2126210
Numer faxu: 067 2123566
Adres strony internetowej: www.um.pila.pl
Regon: 00063833000000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PROJEKTU PN: NOWE POŁĄCZENIE DROGI KRAJOWEJ NR 11 I WOJEWÓDZKIEJ NR 188 - OSTATNI ETAP BUDOWY OBWODNICY MIASTA PIŁY REALIZOWANEGO W RAMACH WRPO 2007 - 2013, Priorytet II, Działanie 2.2.; Schemat I
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013, działanie 2.2. Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne, schemat I. Drogi w granicach administracyjnych miast powyżej 50 tysięcy mieszkańców
Tytuł projektu:
Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły
Projekt realizowany w ramach Umowy nr UDA-RPWP.02.02.01-30-07- 08-00 z dnia 07.08.2009 roku, zmienionej Aneksem pierwszym nr UDA-RPWP.02.02.01-30-007-08-01 z dnia 22.02.2010 roku.
Zakres rzeczowy projektu:
Przedmiotem projektu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na realizacji ostatniego etapu obwodnicy miasta Piły, tj. budowy drogi łączącej drogę krajową nr 11 i drogę wojewódzką nr 188. Realizacja projektu pozwoli na uruchomienie obwodnicy w pełnym przebiegu, o dł 9,2 km. Projektowana droga o długości 1,357 km, ma swój poczatek wśród istniejącej zabudowy miasta, na skrzyżowaniu z Al. Niepodległości. Następnie droga przebiega przez dolinę rzeki Gwdy. Koniec znajduje się w rejonie skrzyżowania Al. Powstańców Wlkp. z ul. Głuchowską, na wysokości ul. Gdańskiej. Teren przeznaczony pod budowę wewnętrznej obwodnicy w przeważającej większości jest terenem niezabudowanym.
W ramach przedmiotowego projektu przewidziano budowę trzech obiektów inzynierskich: trzyprzęsłowego mostu przez rzekę Gwdę o konstrukcji stalowej z płytą żelbetową; czteroprzęsłowej estakady o konstrukcji żelbetowej i jednoprzęsłowego mostu przez starorzecze, wolnopodpartego o konstrukcji sprężonej. Konstrukcje obiektów inżynierskich zapewniają właściwe przewietrzenie doliny rzeki Gwdy. W ramach projektu przewiduje się również budowę nowych chodników oraz ciągów pieszo - rowerowych. W ciągu obwodnicy przewidziano budowę oraz przebudowę 9 skrzyżowań ,7 nowo budowanych i 2 przebudowywane i 2 zatok autobusowych. Planowane jest oznaczenie przejść dla pieszych i przejazdów ścieżek rowerowych. Wzdłuż całego odcinka obwodnicy przewidziano budowę oświetlenia ulicznego. Na skrzyżowaniach z Al. Niepodległości i Al. Powstańców Wlkp. przewidziano budowę sygnalizacji świetlnych. W projekcie zastosowano szereg rozwiązań mających na celu poprawę środowiska naturalnego w obszarze. Przedsięwzięcie nie będzie wywierać negatywnego wpływu na środowisko gruntowo - wodne, ponieważ wody opadowe kierowane bedą do szczelnej kanalizacji i podczyszczone w separatorach. Zastosowane rozwiązanie instalacji odwodnienia drogi pozwoli zredukować obszar przekroczeń stężeń dopuszczalnych zlokalizowanych obecnie na obszarze wzmożonego ruchu ulicznego w centrum miasta. W ramach projektu wykonywana będzie również kanalizacja teletechniczna, która będzie częścią miejskiej szkieletowej sieci szerokopasmowej miasta Piły.
Okres rzeczowej realizacji projektu - 26.06.2009 r. - 15.04.2011 r.; termin finansowej realizacji projektu do 15.05.2011 r.
Całkowita wartość projektu wg umowy z Urzędem Marszałkowskim wynosi 43 850 544,39 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 17 636 823,01 PLN
1. Podmioty uprawnione do przepowadzenia audytu zewnętrznego projektu
Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach WRPO uprawnione są osoby - podmioty zatrudniające osoby:
a. spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Dz. U. Nr 157, poz. 1240, por.niżej oraz
b. posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych przynajmniej 1 projekt. Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje zaświadczenie
wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe.
1.2. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która:
a. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz
b. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych oraz
c. nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz
d. posiada wyższe wykształcenie oraz
e. posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor CIA, Certified Government Auditing Professional CGAP; Certified Information Systems Auditor CISA; Association of Chartered Certified Accountants ACCA; Cerified Fraud
Examiner CFE; Certification in Control Self- Assessment CCSA; Certified Financial Services Auditor CFSA; Chartered Financial Analyst CFA, lub
f. złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub g. posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub
h. posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona zgodnie z odrębnymi ustawami do nadawania stopnia
naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż 0,5 etatu, związanych z:
przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego,
realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej , o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej tj. Dz. U. z 2004 r. nr 8 poz. 65 z późn.zm,
nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn.zm, lub i ukończyła aplikację kontrolerską i złożyła egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub j. złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej.
Zakres audytu
Zakres audytu ma wyczerpać wymagania obowiązujących w czasie realizacji niniejszej umowy Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI.
Ocena gotowości organizacyjnej Beneficjenta i procedur wewnętrznych, w tym:
a. wielkość i przygotowanie kadr,
b. sprzęt niezbędny do realizacji projektu,
c. identyfikacja zadań wrażliwych przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych,
d. podział zadań w projekcie, w tym rozdział kluczowych funkcji,
e. istnienie i jakość pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów,
f. bezpieczeństwo IT.
Audyt finansowy, w tym:
a. sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji,
b. sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność,
c. sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu,
d. ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny Beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach,
e. kontrola formalna faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami,
f. badanie poprawności księgowania zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych.
Audyt realizacji projektu, w tym:
a. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa prawo zamówień publicznych , prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.,
b. ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur,
c. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie umowy o dofinansowanie,
d. potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową wniosek o dofinansowanie z załącznikami oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy,
e. sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu,
f. potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym,
g. sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników.
Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym sprawdzenie:
a. sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji np. wodociąg, oczyszczalnia, zakupiony sprzęt itp.,
b. poprawności prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących Beneficjenta wytycznych tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp..
Ocena prawidłowości i rzetelności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym sprawdzenie czy:
a. wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.,
b. istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach,
c. wprowadzone mechanizmy w postaci wewnętrznych regulacji są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu.
Sprawdzenie zgodności projektu z politykami wspólnotowymi.
Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych oraz usunięcia nieprawidłowości uchybień stwierdzonych w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu jeżeli dotyczy.
Analiza powodzenia projektu.
Czynności doradcze.
Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o:
1)uznawane standardy audytu np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 1 Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl oraz
2)Aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. Z dnia 11 marca 2010 r. dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl
Ponadto, Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do:
1)przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych,
2)prowadzenia audytu w sposób uwzględniający min. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji
3)dokumentowania audytu poprzez min. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki protokoły z wywiadów i spotkań
4)organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu udokumentowanych notatkai protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań
5)wyznaczenia osoby osób do kontaktów z Zamawiającym komunikacja w formie pisemnej
6)sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według pkt 4.1. aktualnych Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl
7)stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informacyjnych o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego
8)przygotowania sprawozdania raportu z audytu w trzech egz. w wersji papierowej oraz jeden egz. na nośniku CD.
Badaniem audytowym objąć należy 100,00 dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy.
Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Piły Pl. Staszica 10, 64-920 Piła
Kody CPV:
792120003 (Usługi audytu)
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: O
Okres trwania zamówienia w dniach: 20
Informacja na temat wadium: nie wymaga
Zaliczka: Nie
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku
Zamawiający wymaga, aby zespół audytowy składał się co najmniej z 2 osób:
w tym:
1 osoba - posiadająca wyższe wykształcenie, posiada uprawnienia biegłego rewidenta
1 osoba - posiadająca wyższe wykształcenie i odpowiednie kwalifikacje w zakresie
przeprowadzenia audytu określone w art. 286 ustawy o finansach publicznych
(Dz. U. 2009 Nr 157 poz. 1240)
w tym, jedna z tych osób winna spełniać wymogi zawarte w części I pkt 4 ppkt 1.1. lit b) SIWZ.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w SIWZ, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie nr 7: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
inne_dokumenty:
1. Pełnomocnictwo
2. Parafowany projekt umowy
3. Pisemne zobowiazania do przestrzegania standardów podczas przeprowadzania audytu
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
a) zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy,
b) wprowadzone zostały dodatkowe wymagania dla inwestycji współfinansowanych z funduszy UE.
c) z uwagi na niezależne od stron umowy zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy
(choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne, teleadresowe).
Kod kryterium cenowe: A
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.um.pila.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.um.pila.pl
Data składania wniosków, ofert: 07/06/2010
Godzina składania wniosków, ofert: 09:00
Miejsce składania:
Kancelaria Główna p. 134 Urzad Miasta Piły pl. Staszica 10
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Podobne przetargi
352012 / 2015-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
DZ-I.272.26.2015 - Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektów pn.:_Usługa szerokopasmowej bezpiecznej transmisji danych dla wymiany danych pomiędzy podmiotami leczniczymi podległymi Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego i Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego_ oraz _Usługi elektroniczne służące zarządzaniu na poziomie wojewódzkim skierowane do podmiotów leczniczych podległych Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego_ z podziałem na części
2213 / 2012-01-03 - Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk
Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
USÅUGA WYKONANIA AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO PROJEKTU:
ZWIĘKSZENIE POTENCJAÅU BADAWCZEGO INSTYTUTU CHEMII BIOORGANICZNEJ PAN W ZAKRESIE ANALIZY STRUKTURALNEJ BIOMOLEKUÅ METODAMI NMR I KRYSTALOGRAFII, NR UMOWY: UDA-POIG.02.01.00-30-182/09-00
PROJEKT WSPÓÅFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKÄ„ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO w ramach programu Innowacyjna Gospodarka
146378 / 2012-05-09 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego dla projektu Budowa Biocentrum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz sporządzenie sprawozdania z przeprowadzonego audytu wraz z opinią o projekcie
278766 / 2013-07-16 - Podmiot prawa publicznego
Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Nadnoteckich - Piła (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Usprawnienie/wdrożenie procedury konsultacji społecznych w sprawach ważnych dla gminy - w 5 JST, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013
41835 / 2011-02-04 - Inny: jednostka naukowo-badawcza
Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
PN 6/02/2011-audyty
176719 / 2015-12-01 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
DZ-I.272.26.2015 - Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektów pn.:
Usługa szerokopasmowej bezpiecznej transmisji danych dla wymiany danych pomiędzy podmiotami leczniczymi podległymi Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego i Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego
oraz
Usługi elektroniczne służące zarządzaniu na poziomie wojewódzkim skierowane do podmiotów leczniczych podległych Sejmikowi Województwa Wielkopolskiego z podziałem na części
189293 / 2012-09-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasto Ostrów Wielkopolski - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie i udokumentowanie w formie sprawozdania audytu zewnętrznego dla projektu Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski pn. Przygotowanie terenów inwestycyjnych przy ul. Wylotowej w Ostrowie Wielkopolskim dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 (WRPO), Działania 1.7.
257134 / 2012-07-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Burmistrz Miasta Turku - Turek (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
PRZEPROWADZENIA AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO DLA PROJEKTU PN.: BUDOWA TURECKIEGO INKUBATORA PRZEDSIĘBIORCZOÅšCI W CELU REALIZACJI KOMPLEKSOWYCH USÅUG NA RZECZ BIZNESU PROJEKT WSPÓÅFINANSOWANY ZE ÅšRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA 2007-2013, DZIAÅANIE 1.4 WSPARCIE PRZEDSIĘWZIĘĆ POWIÄ„ZANYCH Z REGIONALNÄ„ STRATEGIÄ„ INNOWACJI. SCHEMAT I KOMPLEKSOWE WSPARCIE ÅšWIADCZENIA USÅUG DLA PRZEDSIĘBIORSTW.
196876 / 2011-07-13 - Uczelnia publiczna
Politechnika Poznańska - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przetarg nieograniczony na wykonanie usługi przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu Opracowanie optymalnych konstrukcji typoszeregów sprężarek i dmuchaw promieniowych dużej mocy współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wdrażanego w ramach Działania 1.3 (Podziałanie 1.3.1) Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka nr UDA-POIG.01.03.01-30-148/09-03.
52637 / 2012-03-06 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego dla projektu Budowa Biocentrum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013 oraz sporządzenie sprawozdania z przeprowadzonego audytu wraz z opinią o projekcie
11657 / 2014-01-17 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Opracowanie modelu wynagradzania przewoźników wraz z audytem rekompensaty za 2013 rok
300730 / 2013-07-29 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Piła - Piła (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Budowa ul. Philipsa w Pile, łączącej drogi o znaczeniu regionalnym realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Priorytet II; Działanie 2.2.; Schemat II
30738 / 2012-02-01 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Gminy Krzymów - Krzymów (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wybór audytora na prowadzenie i dokumentowanie audytu zewnętrznego dla projektu: Budowa kanalizacji sanitarnej części zachodniej Aglomeracji Krzymów współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach: Priorytet III Środowisko Przyrodnicze Działanie 3.4 Gospodarka wodno-ściekowa Schemat I Budowa systemów kanalizacji zbiorczej Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
505364 / 2013-12-06 - Inny: Instytut Naukowy Polskiej Akademii Nauk
Instytut Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie badania sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2013 Instytutu Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu
173709 / 2011-06-22 - Administracja samorzÄ…dowa
Burmistrz Gminy Miłosław - Miłosław (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Rozbudowa systemu oczyszczania ścieków w Gminie Miłosław - aglomeracja Miłosław kanalizacja)i aglomeracja Orzechowo kanalizacja, oczyszczalnia współfinansowanego z EFRR w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013
115239 / 2015-08-03 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet im. A. Mickiewicza - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przeprowadzenie audytu projektu finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i rozwoju pt. Społeczno-kulturowa identyfikacja cudzoziemców
44623 / 2014-03-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Opracowanie modelu wynagradzania przewoźników wraz z audytem rekompensaty za 2013 rok
16524 / 2013-01-11 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasteczko Krajeńskie - Miasteczko Krajeńskie (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
wykonanie audytu zewnętrznego projektu:
Ochrona wód zlewni rzeki Noteć- aglomeracja Miasteczko Krajeńskie
221178 / 2013-06-10 - Uczelnia publiczna
Politechnika Poznańska - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
przetarg nieograniczony na wykonanie usługi przeprowadzenia audytu zewnętrznego na potrzeby projektu nr WND-POIG.01.03.01-30-150/09 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka pt.: Opracowanie założeń badawczych oraz konstrukcyjnych prototypu nowego typu tomografu EPR do obrazowania komórek nowotworowych i miażdżycowych
231463 / 2012-10-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Sp. z o.o. - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Badanie sprawozdania finansowego spółki oraz audytu rekompensaty należnej Spółce z tytułu realizacji usługi przewozowej za rok obrotowy 2012.
UWAGA : Postępowanie prowadzone jest wspólnie przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu Spółka z o.o. - (Zamawiający upoważniony do przeprowadzenia postępowania) oraz Zarząd Transportu Miejskiego na podstawie art.16 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U.10.113.759 ze zmianami).
16021 / 2015-02-05 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu Centrum Edukacyjne Usług Elektronicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
15509 / 2014-01-24 - Inny: Instytut Naukowy Polskiej Akademii Nauk
Instytut Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 792120003 (Usługi audytu)
Wykonanie badania sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2013 Instytutu Genetyki Roślin Polskiej Akademii Nauk w Poznaniu