Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

265059 / 2012-12-13 - Inny: kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych / Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II (Lublin)

KODOWANIE ZADAŃ OTWARTYCH W TESTACH SPRAWDZAJĄCYCH WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI PRZEWIDZIANYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ DLA PRZEDMIOTU JĘZYK POLSKI NA ETAPIE GIMNAZJALNYM

Opis zamówienia

Instytut Badań Edukacyjnych realizuje projekt systemowy Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Celem głównym projektu jest wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą.
Od 1 czerwca 2012 roku powołany zespół badawczy z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego prowadzi w ramach projektu systemowego Badanie Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej na obszarze pięciu województw: lubelskiego, mazowieckiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Badanie to ma na celu identyfikację słabych i mocnych stron nauczania polonistycznego oraz określenie szans i zagrożeń związanych z wdrażaniem nowej podstawy programowej z języka polskiego. Głównym celem badania jest diagnoza stanu nauczania języka polskiego, zgodnie z nową podstawą programową1, na III etapie edukacyjnym oraz opis środowiska szkolnego (w wypadku kadry szkolnej i uczniów) i pozaszkolnego (w wypadku uczniów), które może warunkować ten stan. Diagnoza ta będzie punktem wyjścia do działań mających na celu poprawę opisanego stanu nauczania.
1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa zakodowania, przez specjalnie przygotowanych koderów, zadań otwartych w testach sprawdzających wiedzę i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej dla przedmiotu język polski na etapie gimnazjum na potrzeby Badania: Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej. Testy z języka polskiego posłużą do oceny wiedzy i umiejętności zarówno całych klas (średnia wyników), jak i konkretnych uczniów.
Realizacja zamówienia obejmuje następujące zadania po stronie Wykonawcy:
Zorganizowanie szkolenia koderów mającego na celu przygotowanie ich do należytego wykonania zadań opisanych w zamówieniu
Zakodowanie zadań otwartych w testach z języka polskiego zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego Arkuszem kodowania zadań otwartych
Wprowadzenie do elektronicznej bazy danych wyników kodowania zadań otwartych
Wykonawca na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia przedstawi Zamawiającemu listę koderów. Zastąpienie kodera w terminie późniejszym (w szczególności po odbytym szkoleniu) jest wykluczona.
2. Termin realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia wyznacza się na:
w części pilotażu: 10 dni od dnia podpisania umowy nie później niż do 15 stycznia 2013 r.
w części badania właściwego: 90 dni od dnia podpisania umowy, nie później niż 3 kwietnia 2013 r. w podziale na transze:
I transza - nie więcej niż 6000 testów do 6 marca 2013 r.
II transza - nie więcej niż 6000 testów do 20 marca 2013 r.
III transza - nie więcej niż 6000 testów do 3 kwietnia 2013 r.
W razie konieczności zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowaną obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację zamówienia w pierwotnie określonym czasie. Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu realizacji, z zastrzeżeniem, że wydłużenie nie przekroczy 1 tygodnia. Zmiana terminu musi odbyć się za zgodą Zamawiającego.
3.Opis zadań otwartych w zeszytach testowych wymagających kodowania
Na test z języka polskiego składają się wszystkie zadania sprawdzające umiejętności uczniów przewidziane w nowej podstawie programowej dla przedmiotu język polski w gimnazjum. Testy te przeznaczone są dla uczniów klas: I, II i III gimnazjum. Testy umożliwiają zbadanie poziomu opanowania trzech zasadniczych umiejętności określonych w podstawie programowej: 1) odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w nich informacji, 2) analizy i interpretacji tekstów kultury, 3) tworzenia wypowiedzi pisemnych. Dla każdej klasy (I, II, III) zostaną przygotowane trzy odrębne testy 90-minutowe (3 testy dla kl. I, 3 testy dla klasy II, 3 testy dla kl. III). Nie będzie różnic między testami dla różnych oddziałów każdej klasy. Każdy test będzie zawierał wyraźne i jednoznaczne oznaczenie, dla którego poziomu edukacyjnego został przygotowany. Każdy test liczy sobie 10-11 stron formatu A4 zawierające zadania oraz 1 stronę zawierającą stronę tytułową. W każdym zeszycie jest średnio 20 zadań z czego średnio 10 to zadania otwarte.
W 9 testach znajduje się 91 zadań otwartych, w tym: 77 zadań krótkiej odpowiedzi, 8 zadań rozszerzonej odpowiedzi, 6 zdań tworzenia dłuższej wypowiedzi.

Szczegółowe informacje:

Obszar I (3 testy)
kl. 1. + kl. 2. + kl. 3
Obszar II (3 testy)
kl. 1. + kl. 2. + kl. 3
Obszar III (3 testy)
kl. 1. + kl. 2. + kl. 3
razem zadań otwartych
zadania krótkiej odpowiedzi
(0-2p.)
8+ 5+ 8= 21
8+4 +9= 21
13 + 12 + 10 = 35
77
zadania rozszerzonej odpowiedzi
(3-4p.)
2+ 3 +2 = 5
1+ 1+ 1 = 3
8
zadania dłuższej wypowiedzi
(6- 16p.

1+1 +1 = 3
1+ 1+ 1 = 3
6

Liczba zeszytów testowych wymagających kodowania
Zamawiający w terminie 10 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy
nie więcej niż 500 zeszytów testowych z pilotażu do kodowania próbnego (mającego na celu sprawdzenie poprawności kodowania koderów),
nie więcej niż 17500 wypełnionych przez uczniów zeszytów testowych z testu z języka polskiego (liczba ta obejmuje łącznie testy z języka polskiego poziomów i wszystkich obszarów) do kodowania zasadniczego.
Zeszyty do kodowania próbnego i zeszyty do kodowania zasadniczego będą przekazane w osobnych paczkach. Zamawiający przekaże także elektroniczną listę zeszytów do kodowania próbnego (zawierającą oznaczenie rodzaju zeszytu testowego oraz id ucznia, który wypełnił dany zeszyt).
Wykonawca jest zobowiązany do zakodowania wszystkich przekazanych przez Zamawiającego zeszytów testowych zgodnie z zasadami dostarczonymi przez Zamawiającego oraz wprowadzenia efektów kodowania do elektronicznych baz danych o strukturze dostarczonej przez Zamawiającego.
Wykonawca jest zobowiązany traktować wszelkie materiały otrzymane w toku realizacji zamówienia (w szczególności przekazane zeszyty testowe) jako materiały poufne. Zamawiający wymaga zastosowania szczególnych środków bezpieczeństwa i należytej staranności, aby materiały lub ich fragmenty nie zostały ujawnione osobom nieuprawnionym, czyli innym niż koderzy oraz przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy, którzy na potrzebę realizacji zamówienia muszą mieć do nich wgląd.
W dniu przekazania Wykonawcy zeszytów testowych do zakodowania obie strony podpiszą przygotowany przez Zamawiającego protokół odbioru materiałów badawczych.
4. Realizacja zamówienia
a)Zamawiający w terminie 7 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy Arkusz kodowania zadań otwartych zawierający szczegółowe wytyczne dotyczące kodowania zadań otwartych w zeszytach testowych z języka polskiego.
b)Zamawiający w terminie 3 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy strukturę baz danych oraz specyfikację określającą zasady wprowadzania danych do baz. Wykonawca jest zobowiązany wprowadzić dane zgodnie z przekazaną strukturą i wytycznymi Zamawiającego.
c)Wykonawca nada koderom unikalny kod identyfikacyjny (id kodera), którym oznaczy w bazie danych rekordy kodowane przez danego kodera.
Kodowanie zeszytów testowych z języka polskiego
W przypadku, gdy zadania otwarte będą kodowane przez różnych koderów w bazie powinny znaleźć się dwa kody identyfikacyjne z rozróżnieniem na to, który koder kodował daną część zadań. Wykonawca na 5 dni przed szkoleniem koderów przekaże Zamawiającemu listę koderów wraz z przypisanym kodem identyfikacyjnym kodera.
d)Koder może przystąpić do kodowania pod warunkiem uczestnictwa w szkoleniu, o którym mowa w punkcie i). Zamawiający nie przewiduje możliwości zorganizowania szkolenia uzupełniającego.
e)Przydział zeszytów poszczególnym koderom powinien nastąpić w drodze losowania. Zeszyty określonego rodzaju z każdego oddziału klasowego powinny być jak najbardziej równomiernie rozdysponowane pomiędzy wszystkich koderów z każdego zespołu. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której jeden koder z zespołu koduje wszystkie zeszyty danego typu wypełnione przez uczniów z jednej klasy. Przed rozpoczęciem kodowania Wykonawca przekaże Zamawiającemu listę zawierającą jednoznaczne przypisanie poszczególnych zeszytów testowych do kodera. Lista powinna zawierać numer identyfikacyjny kodera (id kodera), oznaczenie zeszytu testowego oraz numer identyfikacyjny ucznia (id ucznia), który wypełnił dany zeszyt.
f)Kodowanie zadań otwartych wymagających sprawdzenia poprawności przedstawionej odpowiedzi lub oceny przedstawionego rozumowania będzie polegać na porównaniu rozwiązania z kryteriami opisanymi w Arkuszu kodowania zadań otwartych przekazanym przez Zamawiającego i przyznania danemu rozwiązaniu odpowiedniego kodu opisującego, czy rozwiązanie jest całkowicie poprawne, częściowo poprawne, czy błędne. Szczegóły procedury kodowania zadań otwartych opisano poniżej.
g)W przypadku kodowania wykonania przez uczniów zadań otwartych zawartych w zeszytach testowych procedura przewiduje:
Zapoznanie się przez koderów z kluczami kodowymi i zakodowanie przez nich próbki zeszytów testowych (po 5 rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych z każdego rodzaju) w ramach przygotowania do szkolenia koderów. Zamawiający 2 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy w wersji elektronicznej materiały dla koderów potrzebne do przeprowadzenia szkolenia (w tym próbkę rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych oraz arkusze do wprowadzania danych w formacie .xls). Wykonawca jest odpowiedzialny za przesłanie koderom w wersji elektronicznej materiałów przekazanych przez Zamawiającego. Koderzy są zobowiązani do uważnego zapoznania się z Arkuszem kodowania zadań otwartych oraz zakodowania przesłanej próbki rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych (po 5 każdego rodzaju) w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Wykonawca w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia przekaże Zamawiającemu wyniki kodowania próbki testów w postaci elektronicznej bazy danych od wszystkich koderów, którzy wezmą udział w szkoleniu. Próbka zeszytów testowych, o której mowa wyżej, jest materiałem szkoleniowym i nie wlicza się do puli zeszytów testowych do kodowania zasadniczego objętych niniejszym zamówieniem.
Szkolenie koderów testów z języka polskiego. Wykonawca zorganizuje szkolenie nt. przebiegu i zasad kodowania otwartych zadań testowych dla koderów w miejscu i terminie uzgodnionym z Zamawiającym. W szkoleniu uczestniczyć będą przedstawiciele Zamawiającego (nie więcej niż 5 osób). Wykonawca zadba o pełne wyżywienie, nocleg i materiały szkoleniowe dla wszystkich osób obecnych na szkoleniu, w tym także dla przedstawicieli Zamawiającego (bez noclegu).
Poniżej tabelka dotycząca szkolenia:

Zagadnienia
Treści
Środki dydaktyczne
Czas



w.
1. Charakterystyka zadań testowych

1) Typologia zadań pisemnych
rodzaje, formy i typy zadań
2) Procedura oceniania z zastosowaniem kryteriów oceniania
prezentacja 2.1.

1h

2. Ocenianie segmentacji tekstu, stylu, języka, ortografii

1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
prezentacja 2.2.
materiały ćwiczeniowe
10

3. Ogłoszenie

1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10

4. Dedykacja, przestroga, kartka pocztowa

1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
5. Podanie
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
6. Notatka
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
7.List motywacyjny
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
8. Opis zdjęcia
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
9. Opowiadanie
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
10. Rozprawka
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
11. Analiza i interpretacja tekstu literackiego
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10

W szkoleniu wezmą udział wszyscy koderzy, którzy będą brać udział w realizacji przedmiotu zamówienia. Brak udziału kodera w szkoleniu uniemożliwia mu przystąpienie do kodowania.
W przypadku kodowania wykonania zadań otwartych zawartych w zeszytach testowych co najmniej 20% zadań powinno zostać zakodowanych podwójnie. Koderzy będą kodować arkusze niezależnie od siebie. Pierwszy koder będzie kodował na specjalnej karcie podwójnego kodowania, drugi w zeszycie kodowym. Zamawiający może sprawdzić wybraną przez siebie liczbę zakodowanych wartości. W razie stwierdzenia w skontrolowanych kodach więcej niż 10% błędów całe kodowanie będzie musiało zostać powtórzone.
Próbne kodowanie. Po szkoleniu, na podstawie klucza kodowego, koderzy zakodują zadania otwarte z nie więcej niż 500 zeszytów testowych przekazanych przez Zamawiającego. Następnie Wykonawca przekaże Zamawiającemu do weryfikacji efekty kodowania próbnego w postaci elektronicznej bazy danych wraz z zeszytami testowymi, których dotyczą. Zeszyty testowe do kodowania próbnego powinny być rozdzielone pomiędzy koderów zgodnie z następującymi zasadami:
każdy koder musi sprawdzić liczbę prac proporcjonalną do jego wkładu w zasadnicze kodowanie (np. jeśli dany koder będzie kodował w kodowaniu zasadniczym więcej zeszytów niż pozostali koderzy, powinien także na etapie kodowania próbnego zakodować proporcjonalnie więcej zeszytów niż pozostali koderzy);
każdy koder musi zakodować te rodzaje zeszytów testowych, które będzie kodował w kodowaniu zasadniczym;
przydział zeszytów poszczególnym koderom powinien nastąpić w drodze losowania.
Zamawiający w terminie 2 tygodni od dnia otrzymania baz danych i zeszytów testowych sprawdzi efekty kodowania prac i jeśli wielkość błędów nie przekroczy 5% zakodowanych zadań otwartych oraz 0,5% zakodowanych zadań zamkniętych przyjmie efekty kodowania (odsetki błędnych zakodowań są liczone dla każdego testu oddzielnie). Brak zgłoszenia uwag w tym czasie oznacza akceptację próbnego kodowania. W przypadku błędów w kodowaniu przekraczających 5% zakodowanych zadań otwartych oraz 0,5% zakodowanych zadań zamkniętych, Zamawiający zwróci wszystkie zakodowane zeszyty, a Wykonawca dokona poprawek w ciągu 5 dni roboczych i przedstawi wyniki kodowania do akceptacji.
W przypadku braku akceptacji ze strony Zamawiającego efektów próbnego kodowania po trzecim przedstawieniu jego wyników, Zamawiający rozwiąże umowę z Wykonawcą bez prawa do wynagrodzenia.
Pulę zeszytów testowych zakodowanych w kodowaniu próbnym, która uzyskała akceptację Zamawiającego, uznaje się za ostatecznie zakodowaną.
Kodowanie zasadnicze. Akceptacja efektów próbnego kodowania zadań otwartych dokonana przez Zamawiającego umożliwia rozpoczęcie zasadniczej fazy kodowania zadań otwartych. W fazie tej koderzy zakodują pozostałe zeszyty testowe. Wyniki kodowania zasadniczego Wykonawca przekaże w oddzielnych bazach danych niż wyniki kodowania próbnego.
a)Uporządkowanie materiałów badawczych: Wykonawca uporządkuje wszystkie przekazane mu zeszyty testowe ze względu na id szkoły, oddział i rodzaj zeszytu testowego.
5. Dane
Wykonawca wprowadzi do elektronicznych baz danych dane z zadań otwartych (zakodowane) oddzielnie dla wyników kodowania próbnego i oddzielnie dla wyników kodowania zasadniczego.
6. Przekazanie dokumentacji i baz danych
Pliki z danymi wraz z paczkami ze wszystkimi przekazanymi przez Zamawiającego wypełnionymi zeszytami testowymi muszą być przekazane Zamawiającemu nie później niż 6 tygodni od podpisania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
Zeszyty testowe mają być zapakowane w kartony, oddzielnie dla każdej szkoły. Każdy karton musi być oznakowany ID szkoły. Zeszyty testowe muszą być uporządkowane ze względu na oddział i rodzaj zeszytu testowego.
7. Odbiór materiałów badawczych
W dniu przekazania przez Wykonawcę materiałów badawczych oraz baz danych Wykonawca sporządza protokół odbioru materiałów badawczych. Protokół powinien zawierać w szczególności:
I.datę i miejsce przejęcia materiałów badawczych;
II.wykaz załączonych dokumentów badawczych, czyli: zeszytów testowych; konieczne jest umieszczenie liczby dokumentów;
III.podpisy stron.
Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 3 tygodnie od dnia podpisania protokołu odbioru dokona kontroli wyników kodowania dla losowo wybranej próbki zeszytów testowych pod względem poprawności kodowania pytań zamkniętych i otwartych. Kodowanie zostanie zaakceptowane, jeśli liczba stwierdzonych błędów nie przekroczy 5% liczby skontrolowanych zadań otwartych i 0,5% liczby skontrolowanych zadań zamkniętych (odsetki błędnych zakodowań liczone są dla każdego testu oddzielnie). W przypadku stwierdzenia błędów kodowania przekraczających dopuszczalne progi Zamawiający zwróci Wykonawcy wszystkie materiały badawcze i wezwie Wykonawcę do usunięcia błędów w kodowaniu we wszystkich zeszytach testowych w wyznaczonym terminie w ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia. Wyznaczony termin na usunięcie wad nie może być dłuższy niż 2 tygodnie.
Po ponownym protokolarnym przejęciu materiałów badawczych oraz baz danych Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie ponownie weryfikuje przekazane przez Wykonawcę materiały badawcze oraz bazy danych (także pod względem ich spójności). W przypadku, gdy Zamawiający nie stwierdza wad, następuje podpisanie ostatecznego protokołu odbioru. W wypadku ponownego stwierdzenia wad wyżej opisaną procedurę stosuje się odpowiednio.
8. Informacje dodatkowe
Zamawiający wyznaczy osobę monitorującą przebieg realizacji zamówienia. Wykonawca ze swojej strony wyznaczy osobę odpowiedzialną za bieżące kontakty z Zamawiającym.
Zamawiający ma prawo do ciągłego monitoringu prowadzonych prac. Wykonawca ma obowiązek udzielenia wszystkich informacji związanych z prowadzonymi i planowanymi pracami w ramach realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 265059

Data publikacji: 2012-12-13

Nazwa: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Ulica: Al. Racławickie 14

Numer domu: 14

Miejscowość: Lublin

Kod pocztowy: 20-950

Województwo / kraj: lubelskie

Numer telefonu: (81) 445 41 59

Numer faxu: (81) 445 41 63

Adres strony internetowej: www.kul.lublin.pl/admin/dzp/

Regon: 00051406400000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych

Inny rodzaj zamawiającego:
kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
KODOWANIE ZADAŃ OTWARTYCH W TESTACH SPRAWDZAJĄCYCH WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI PRZEWIDZIANYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ DLA PRZEDMIOTU JĘZYK POLSKI NA ETAPIE GIMNAZJALNYM

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Instytut Badań Edukacyjnych realizuje projekt systemowy Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty. Celem głównym projektu jest wzmocnienie systemu edukacji w zakresie badań edukacyjnych oraz zwiększenie wykorzystywania wyników badań naukowych w polityce i praktyce edukacyjnej oraz w zarządzaniu oświatą.
Od 1 czerwca 2012 roku powołany zespół badawczy z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego prowadzi w ramach projektu systemowego Badanie Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej na obszarze pięciu województw: lubelskiego, mazowieckiego, małopolskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego. Badanie to ma na celu identyfikację słabych i mocnych stron nauczania polonistycznego oraz określenie szans i zagrożeń związanych z wdrażaniem nowej podstawy programowej z języka polskiego. Głównym celem badania jest diagnoza stanu nauczania języka polskiego, zgodnie z nową podstawą programową1, na III etapie edukacyjnym oraz opis środowiska szkolnego (w wypadku kadry szkolnej i uczniów) i pozaszkolnego (w wypadku uczniów), które może warunkować ten stan. Diagnoza ta będzie punktem wyjścia do działań mających na celu poprawę opisanego stanu nauczania.
1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa zakodowania, przez specjalnie przygotowanych koderów, zadań otwartych w testach sprawdzających wiedzę i umiejętności przewidzianych w podstawie programowej dla przedmiotu język polski na etapie gimnazjum na potrzeby Badania: Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej. Testy z języka polskiego posłużą do oceny wiedzy i umiejętności zarówno całych klas (średnia wyników), jak i konkretnych uczniów.
Realizacja zamówienia obejmuje następujące zadania po stronie Wykonawcy:
Zorganizowanie szkolenia koderów mającego na celu przygotowanie ich do należytego wykonania zadań opisanych w zamówieniu
Zakodowanie zadań otwartych w testach z języka polskiego zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego Arkuszem kodowania zadań otwartych
Wprowadzenie do elektronicznej bazy danych wyników kodowania zadań otwartych
Wykonawca na 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia przedstawi Zamawiającemu listę koderów. Zastąpienie kodera w terminie późniejszym (w szczególności po odbytym szkoleniu) jest wykluczona.
2. Termin realizacji zamówienia
Termin realizacji zamówienia wyznacza się na:
w części pilotażu: 10 dni od dnia podpisania umowy nie później niż do 15 stycznia 2013 r.
w części badania właściwego: 90 dni od dnia podpisania umowy, nie później niż 3 kwietnia 2013 r. w podziale na transze:
I transza - nie więcej niż 6000 testów do 6 marca 2013 r.
II transza - nie więcej niż 6000 testów do 20 marca 2013 r.
III transza - nie więcej niż 6000 testów do 3 kwietnia 2013 r.
W razie konieczności zmiany terminu wykonania zamówienia spowodowaną obiektywnymi czynnikami, niezależnymi od Wykonawcy, uniemożliwiającymi realizację zamówienia w pierwotnie określonym czasie. Zamawiający przewiduje przedłużenie terminu realizacji, z zastrzeżeniem, że wydłużenie nie przekroczy 1 tygodnia. Zmiana terminu musi odbyć się za zgodą Zamawiającego.
3.Opis zadań otwartych w zeszytach testowych wymagających kodowania
Na test z języka polskiego składają się wszystkie zadania sprawdzające umiejętności uczniów przewidziane w nowej podstawie programowej dla przedmiotu język polski w gimnazjum. Testy te przeznaczone są dla uczniów klas: I, II i III gimnazjum. Testy umożliwiają zbadanie poziomu opanowania trzech zasadniczych umiejętności określonych w podstawie programowej: 1) odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w nich informacji, 2) analizy i interpretacji tekstów kultury, 3) tworzenia wypowiedzi pisemnych. Dla każdej klasy (I, II, III) zostaną przygotowane trzy odrębne testy 90-minutowe (3 testy dla kl. I, 3 testy dla klasy II, 3 testy dla kl. III). Nie będzie różnic między testami dla różnych oddziałów każdej klasy. Każdy test będzie zawierał wyraźne i jednoznaczne oznaczenie, dla którego poziomu edukacyjnego został przygotowany. Każdy test liczy sobie 10-11 stron formatu A4 zawierające zadania oraz 1 stronę zawierającą stronę tytułową. W każdym zeszycie jest średnio 20 zadań z czego średnio 10 to zadania otwarte.
W 9 testach znajduje się 91 zadań otwartych, w tym: 77 zadań krótkiej odpowiedzi, 8 zadań rozszerzonej odpowiedzi, 6 zdań tworzenia dłuższej wypowiedzi.

Szczegółowe informacje:

Obszar I (3 testy)
kl. 1. + kl. 2. + kl. 3
Obszar II (3 testy)
kl. 1. + kl. 2. + kl. 3
Obszar III (3 testy)
kl. 1. + kl. 2. + kl. 3
razem zadań otwartych
zadania krótkiej odpowiedzi
(0-2p.)
8+ 5+ 8= 21
8+4 +9= 21
13 + 12 + 10 = 35
77
zadania rozszerzonej odpowiedzi
(3-4p.)
2+ 3 +2 = 5
1+ 1+ 1 = 3
8
zadania dłuższej wypowiedzi
(6- 16p.

1+1 +1 = 3
1+ 1+ 1 = 3
6

Liczba zeszytów testowych wymagających kodowania
Zamawiający w terminie 10 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy
nie więcej niż 500 zeszytów testowych z pilotażu do kodowania próbnego (mającego na celu sprawdzenie poprawności kodowania koderów),
nie więcej niż 17500 wypełnionych przez uczniów zeszytów testowych z testu z języka polskiego (liczba ta obejmuje łącznie testy z języka polskiego poziomów i wszystkich obszarów) do kodowania zasadniczego.
Zeszyty do kodowania próbnego i zeszyty do kodowania zasadniczego będą przekazane w osobnych paczkach. Zamawiający przekaże także elektroniczną listę zeszytów do kodowania próbnego (zawierającą oznaczenie rodzaju zeszytu testowego oraz id ucznia, który wypełnił dany zeszyt).
Wykonawca jest zobowiązany do zakodowania wszystkich przekazanych przez Zamawiającego zeszytów testowych zgodnie z zasadami dostarczonymi przez Zamawiającego oraz wprowadzenia efektów kodowania do elektronicznych baz danych o strukturze dostarczonej przez Zamawiającego.
Wykonawca jest zobowiązany traktować wszelkie materiały otrzymane w toku realizacji zamówienia (w szczególności przekazane zeszyty testowe) jako materiały poufne. Zamawiający wymaga zastosowania szczególnych środków bezpieczeństwa i należytej staranności, aby materiały lub ich fragmenty nie zostały ujawnione osobom nieuprawnionym, czyli innym niż koderzy oraz przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy, którzy na potrzebę realizacji zamówienia muszą mieć do nich wgląd.
W dniu przekazania Wykonawcy zeszytów testowych do zakodowania obie strony podpiszą przygotowany przez Zamawiającego protokół odbioru materiałów badawczych.
4. Realizacja zamówienia
a)Zamawiający w terminie 7 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy Arkusz kodowania zadań otwartych zawierający szczegółowe wytyczne dotyczące kodowania zadań otwartych w zeszytach testowych z języka polskiego.
b)Zamawiający w terminie 3 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy strukturę baz danych oraz specyfikację określającą zasady wprowadzania danych do baz. Wykonawca jest zobowiązany wprowadzić dane zgodnie z przekazaną strukturą i wytycznymi Zamawiającego.
c)Wykonawca nada koderom unikalny kod identyfikacyjny (id kodera), którym oznaczy w bazie danych rekordy kodowane przez danego kodera.
Kodowanie zeszytów testowych z języka polskiego
W przypadku, gdy zadania otwarte będą kodowane przez różnych koderów w bazie powinny znaleźć się dwa kody identyfikacyjne z rozróżnieniem na to, który koder kodował daną część zadań. Wykonawca na 5 dni przed szkoleniem koderów przekaże Zamawiającemu listę koderów wraz z przypisanym kodem identyfikacyjnym kodera.
d)Koder może przystąpić do kodowania pod warunkiem uczestnictwa w szkoleniu, o którym mowa w punkcie i). Zamawiający nie przewiduje możliwości zorganizowania szkolenia uzupełniającego.
e)Przydział zeszytów poszczególnym koderom powinien nastąpić w drodze losowania. Zeszyty określonego rodzaju z każdego oddziału klasowego powinny być jak najbardziej równomiernie rozdysponowane pomiędzy wszystkich koderów z każdego zespołu. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której jeden koder z zespołu koduje wszystkie zeszyty danego typu wypełnione przez uczniów z jednej klasy. Przed rozpoczęciem kodowania Wykonawca przekaże Zamawiającemu listę zawierającą jednoznaczne przypisanie poszczególnych zeszytów testowych do kodera. Lista powinna zawierać numer identyfikacyjny kodera (id kodera), oznaczenie zeszytu testowego oraz numer identyfikacyjny ucznia (id ucznia), który wypełnił dany zeszyt.
f)Kodowanie zadań otwartych wymagających sprawdzenia poprawności przedstawionej odpowiedzi lub oceny przedstawionego rozumowania będzie polegać na porównaniu rozwiązania z kryteriami opisanymi w Arkuszu kodowania zadań otwartych przekazanym przez Zamawiającego i przyznania danemu rozwiązaniu odpowiedniego kodu opisującego, czy rozwiązanie jest całkowicie poprawne, częściowo poprawne, czy błędne. Szczegóły procedury kodowania zadań otwartych opisano poniżej.
g)W przypadku kodowania wykonania przez uczniów zadań otwartych zawartych w zeszytach testowych procedura przewiduje:
Zapoznanie się przez koderów z kluczami kodowymi i zakodowanie przez nich próbki zeszytów testowych (po 5 rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych z każdego rodzaju) w ramach przygotowania do szkolenia koderów. Zamawiający 2 dni po podpisaniu umowy przekaże Wykonawcy w wersji elektronicznej materiały dla koderów potrzebne do przeprowadzenia szkolenia (w tym próbkę rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych oraz arkusze do wprowadzania danych w formacie .xls). Wykonawca jest odpowiedzialny za przesłanie koderom w wersji elektronicznej materiałów przekazanych przez Zamawiającego. Koderzy są zobowiązani do uważnego zapoznania się z Arkuszem kodowania zadań otwartych oraz zakodowania przesłanej próbki rozwiązanych przez uczniów zeszytów testowych (po 5 każdego rodzaju) w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia. Wykonawca w terminie do 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia przekaże Zamawiającemu wyniki kodowania próbki testów w postaci elektronicznej bazy danych od wszystkich koderów, którzy wezmą udział w szkoleniu. Próbka zeszytów testowych, o której mowa wyżej, jest materiałem szkoleniowym i nie wlicza się do puli zeszytów testowych do kodowania zasadniczego objętych niniejszym zamówieniem.
Szkolenie koderów testów z języka polskiego. Wykonawca zorganizuje szkolenie nt. przebiegu i zasad kodowania otwartych zadań testowych dla koderów w miejscu i terminie uzgodnionym z Zamawiającym. W szkoleniu uczestniczyć będą przedstawiciele Zamawiającego (nie więcej niż 5 osób). Wykonawca zadba o pełne wyżywienie, nocleg i materiały szkoleniowe dla wszystkich osób obecnych na szkoleniu, w tym także dla przedstawicieli Zamawiającego (bez noclegu).
Poniżej tabelka dotycząca szkolenia:

Zagadnienia
Treści
Środki dydaktyczne
Czas



w.
1. Charakterystyka zadań testowych

1) Typologia zadań pisemnych
rodzaje, formy i typy zadań
2) Procedura oceniania z zastosowaniem kryteriów oceniania
prezentacja 2.1.

1h

2. Ocenianie segmentacji tekstu, stylu, języka, ortografii

1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
prezentacja 2.2.
materiały ćwiczeniowe
10

3. Ogłoszenie

1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10

4. Dedykacja, przestroga, kartka pocztowa

1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
5. Podanie
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
6. Notatka
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
7.List motywacyjny
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
8. Opis zdjęcia
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
9. Opowiadanie
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
10. Rozprawka
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10
11. Analiza i interpretacja tekstu literackiego
1) ogólna charakterystyka formy wypowiedzi
2) zakres sprawdzanych umiejętności (wymagania ogólne i wymagania szczegółowe
3) ocenianie (ćwiczenia)
- prezentacja 2.2.
- materiały ćwiczeniowe
10

W szkoleniu wezmą udział wszyscy koderzy, którzy będą brać udział w realizacji przedmiotu zamówienia. Brak udziału kodera w szkoleniu uniemożliwia mu przystąpienie do kodowania.
W przypadku kodowania wykonania zadań otwartych zawartych w zeszytach testowych co najmniej 20% zadań powinno zostać zakodowanych podwójnie. Koderzy będą kodować arkusze niezależnie od siebie. Pierwszy koder będzie kodował na specjalnej karcie podwójnego kodowania, drugi w zeszycie kodowym. Zamawiający może sprawdzić wybraną przez siebie liczbę zakodowanych wartości. W razie stwierdzenia w skontrolowanych kodach więcej niż 10% błędów całe kodowanie będzie musiało zostać powtórzone.
Próbne kodowanie. Po szkoleniu, na podstawie klucza kodowego, koderzy zakodują zadania otwarte z nie więcej niż 500 zeszytów testowych przekazanych przez Zamawiającego. Następnie Wykonawca przekaże Zamawiającemu do weryfikacji efekty kodowania próbnego w postaci elektronicznej bazy danych wraz z zeszytami testowymi, których dotyczą. Zeszyty testowe do kodowania próbnego powinny być rozdzielone pomiędzy koderów zgodnie z następującymi zasadami:
każdy koder musi sprawdzić liczbę prac proporcjonalną do jego wkładu w zasadnicze kodowanie (np. jeśli dany koder będzie kodował w kodowaniu zasadniczym więcej zeszytów niż pozostali koderzy, powinien także na etapie kodowania próbnego zakodować proporcjonalnie więcej zeszytów niż pozostali koderzy);
każdy koder musi zakodować te rodzaje zeszytów testowych, które będzie kodował w kodowaniu zasadniczym;
przydział zeszytów poszczególnym koderom powinien nastąpić w drodze losowania.
Zamawiający w terminie 2 tygodni od dnia otrzymania baz danych i zeszytów testowych sprawdzi efekty kodowania prac i jeśli wielkość błędów nie przekroczy 5% zakodowanych zadań otwartych oraz 0,5% zakodowanych zadań zamkniętych przyjmie efekty kodowania (odsetki błędnych zakodowań są liczone dla każdego testu oddzielnie). Brak zgłoszenia uwag w tym czasie oznacza akceptację próbnego kodowania. W przypadku błędów w kodowaniu przekraczających 5% zakodowanych zadań otwartych oraz 0,5% zakodowanych zadań zamkniętych, Zamawiający zwróci wszystkie zakodowane zeszyty, a Wykonawca dokona poprawek w ciągu 5 dni roboczych i przedstawi wyniki kodowania do akceptacji.
W przypadku braku akceptacji ze strony Zamawiającego efektów próbnego kodowania po trzecim przedstawieniu jego wyników, Zamawiający rozwiąże umowę z Wykonawcą bez prawa do wynagrodzenia.
Pulę zeszytów testowych zakodowanych w kodowaniu próbnym, która uzyskała akceptację Zamawiającego, uznaje się za ostatecznie zakodowaną.
Kodowanie zasadnicze. Akceptacja efektów próbnego kodowania zadań otwartych dokonana przez Zamawiającego umożliwia rozpoczęcie zasadniczej fazy kodowania zadań otwartych. W fazie tej koderzy zakodują pozostałe zeszyty testowe. Wyniki kodowania zasadniczego Wykonawca przekaże w oddzielnych bazach danych niż wyniki kodowania próbnego.
a)Uporządkowanie materiałów badawczych: Wykonawca uporządkuje wszystkie przekazane mu zeszyty testowe ze względu na id szkoły, oddział i rodzaj zeszytu testowego.
5. Dane
Wykonawca wprowadzi do elektronicznych baz danych dane z zadań otwartych (zakodowane) oddzielnie dla wyników kodowania próbnego i oddzielnie dla wyników kodowania zasadniczego.
6. Przekazanie dokumentacji i baz danych
Pliki z danymi wraz z paczkami ze wszystkimi przekazanymi przez Zamawiającego wypełnionymi zeszytami testowymi muszą być przekazane Zamawiającemu nie później niż 6 tygodni od podpisania umowy w sprawie udzielenia zamówienia publicznego.
Zeszyty testowe mają być zapakowane w kartony, oddzielnie dla każdej szkoły. Każdy karton musi być oznakowany ID szkoły. Zeszyty testowe muszą być uporządkowane ze względu na oddział i rodzaj zeszytu testowego.
7. Odbiór materiałów badawczych
W dniu przekazania przez Wykonawcę materiałów badawczych oraz baz danych Wykonawca sporządza protokół odbioru materiałów badawczych. Protokół powinien zawierać w szczególności:
I.datę i miejsce przejęcia materiałów badawczych;
II.wykaz załączonych dokumentów badawczych, czyli: zeszytów testowych; konieczne jest umieszczenie liczby dokumentów;
III.podpisy stron.
Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 3 tygodnie od dnia podpisania protokołu odbioru dokona kontroli wyników kodowania dla losowo wybranej próbki zeszytów testowych pod względem poprawności kodowania pytań zamkniętych i otwartych. Kodowanie zostanie zaakceptowane, jeśli liczba stwierdzonych błędów nie przekroczy 5% liczby skontrolowanych zadań otwartych i 0,5% liczby skontrolowanych zadań zamkniętych (odsetki błędnych zakodowań liczone są dla każdego testu oddzielnie). W przypadku stwierdzenia błędów kodowania przekraczających dopuszczalne progi Zamawiający zwróci Wykonawcy wszystkie materiały badawcze i wezwie Wykonawcę do usunięcia błędów w kodowaniu we wszystkich zeszytach testowych w wyznaczonym terminie w ramach ustalonego w umowie wynagrodzenia. Wyznaczony termin na usunięcie wad nie może być dłuższy niż 2 tygodnie.
Po ponownym protokolarnym przejęciu materiałów badawczych oraz baz danych Zamawiający w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie ponownie weryfikuje przekazane przez Wykonawcę materiały badawcze oraz bazy danych (także pod względem ich spójności). W przypadku, gdy Zamawiający nie stwierdza wad, następuje podpisanie ostatecznego protokołu odbioru. W wypadku ponownego stwierdzenia wad wyżej opisaną procedurę stosuje się odpowiednio.
8. Informacje dodatkowe
Zamawiający wyznaczy osobę monitorującą przebieg realizacji zamówienia. Wykonawca ze swojej strony wyznaczy osobę odpowiedzialną za bieżące kontakty z Zamawiającym.
Zamawiający ma prawo do ciągłego monitoringu prowadzonych prac. Wykonawca ma obowiązek udzielenia wszystkich informacji związanych z prowadzonymi i planowanymi pracami w ramach realizacji zamówienia na każde żądanie Zamawiającego.

Kody CPV:
793150005 (Usługi badań społecznych)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 03/04/2013

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: Zamawijacy nie wymaga

Wiedza i doświadczenie: Zamawiający nie wymaga

Potencjał techniczny: Zamawiający nie wymaga

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca oświadcza, że dysponuje wykwlifikowaną kadrą, którajest nauczycielem języka polskiego w gimnazjum pracującym co najmniej przez rok w ciągu ostatnich 5 lat lub prowadzi zajęcia z dydaktyki języka polskiego na wyższej uczelni co najmniej przez rok w ciągu ostatnich 5 lat lub pracuje w placówce prowadzącej badania pomiarowe w zakresie edukacji i ma co najmniej trzyletnie doświadczenie egzaminacyjne;
- posiada uprawnienia egzaminatora dla III lub IV etapu edukacyjnego nadane przez okręgową komisję egzaminacyjną;
- posiada doświadczenie w ocenianiu zadań języka polskiego co najmniej w jednym badaniu zadań z języka polskiego;
- posiada doświadczenie w:
a) ocenianiu segmentacji tekstu, stylu, języka i ortografii;
b) dłuższych wypowiedzi pisemnych w formach gatunkowych wymienionych w podstawie programowej: ogłoszenie, dedykacja, podanie, notatka, list motywacyjny, opis zdjęcia, opowiadanie, rozprawka;
c) stosowaniu kryteriów oceniania;
d) współpracy w zespole egzaminatorów.
Każda osoba musi spełniać wszystkie te warunki.

Sytuacja ekonomiczna: Zamawiający nie wymaga

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
1)nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Zamówienia, w szczególności w zakresie wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT;
2)konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest Zamówienie;
3)konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej I i II stopnia, w szczególności w zakresie sprawozdawczości.
4)konieczność wydłużenia badania spowodowana okolicznościami, o których mowa w §2 ust.2.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.kul.pl/bip.zamowienia

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
KUL Jana Pawła II al. Eacławicieki 114 20-950 Lublin w Katedrze Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego CN 206 lub CN 205 w godzinach 12.00-15.00

Data składania wniosków, ofert: 21/12/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 11:45

Miejsce składania:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II; Al. Racławickie 14, 20-950 Lublin; Katedra Dydaktyki Literatury i Języka Polskiego , pokój nr CN-205

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt systemowy Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Poddziałanie 3.1.1 Tworzenie warunków i narzędzi do monitorowania, ewaluacji i badań systemu oświaty.

Czy unieważnienie postępowania: Tak

Podobne przetargi

40772 / 2013-01-30 - Inny: kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych.

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
KODOWANIE ZADAŃ OTWARTYCH W TESTACH SPRAWDZAJĄCYCH WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI PRZEWIDZIANYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ DLA PRZEDMIOTU JĘZYK POLSKI NA ETAPIE GIMNAZJALNYM

382820 / 2010-11-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Wykonanie diagnozy stanu i zakresu badań i analiz w województwie lubelskim oraz opracowanie Strategii Lubelskiego Obserwatorium Rynku Pracy (LORP) wraz z opracowaniem i wydrukiem raportu

505526 / 2013-12-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Realizacja w latach 2013-2015, w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - kontynuacja, ilościowego badania Potrzeby i oczekiwania przedsiębiorstw z wykorzystaniem techniki CATI (wspomaganego komputerowo wywiadu telefonicznego) oraz wykonanie prac analitycznych związanych z badaniami wraz z przygotowaniem raportów po pierwszej i drugiej fali badania

129522 / 2014-04-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Realizacja w roku 2014 w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - kontynuacja, ilościowego badania pt. Potrzeby i oczekiwania pracodawców zatrudniających co najmniej 10 pracowników, wśród podmiotów gospodarki narodowej, z wykorzystaniem techniki CATI oraz wykonanie prac analitycznych związanych z badaniami wraz z przygotowaniem raportów po pierwszej i drugiej fali badania

242303 / 2010-09-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Wykonanie badań w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - pilotaż

393534 / 2013-09-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Realizacja w latach 2013-2015, w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - kontynuacja, ciągłego monitoringu ofert pracy z wykorzystaniem metody analizy treści, prace analityczne związane z badaniem, w tym przygotowanie raportów miesięcznych, okresowych i końcowego

235433 / 2012-11-07 - Inny: kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
KODOWANIE ZADAŃ OTWARTYCH W TESTACH SPRAWDZAJĄCYCH WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI PRZEWIDZIANYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ DLA PRZEDMIOTU JĘZYK POLSKI NA ETAPIE GIMNAZJALNYM

284964 / 2010-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Wykonanie diagnozy stanu i zakresu badań i analiz w województwie lubelskim oraz opracowanie Strategii Lubelskiego Obserwatorium Rynku Pracy (LORP) wraz z opracowaniem i wydrukiem raportu

241851 / 2012-11-15 - Inny: kościelna szkoła wyższa o pełnych prawach publicznych szkół wyższych

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
KODOWANIE ZADAŃ OTWARTYCH W TESTACH SPRAWDZAJĄCYCH WIEDZĘ I UMIEJĘTNOŚCI PRZEWIDZIANYCH W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ DLA PRZEDMIOTU JĘZYK POLSKI NA ETAPIE GIMNAZJALNYM

478104 / 2013-11-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Realizacja w latach 2013-2015, w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - kontynuacja, ciągłego monitoringu ofert pracy z wykorzystaniem metody analizy treści, prace analityczne związane z badaniem, w tym przygotowanie raportów miesięcznych, okresowych i końcowego

338719 / 2011-12-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Przeprowadzenie badania ilościowego (metodą CAWI) PLANY I LOSY ZAWODOWE ABSOLWENTÓW w województwie lubelskim oraz wykonanie prac analitycznych dotyczących badania dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie w związku z realizacją projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy

342230 / 2010-10-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Wykonanie badania ewaluacyjnego p.n. Ocena poziomu realizacji wskaźników w ramach Priorytetu VI i VII POKL w województwie lubelskim.

4836 / 2013-01-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Przeprowadzenie w roku 2013, w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy, badań ilościowych absolwentów, w działaniu badawczym Plany i losy zawodowe absolwentów szkół ponadgimnazjalnych i uczelni wyższych, wykonanie prac analitycznych związanych z badaniem, skład i druk raportu

389866 / 2010-11-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie - Lublin (lubelskie)
CPV: 793150005 (Usługi badań społecznych)
Wykonanie badań w ramach projektu systemowego Lubelskie Obserwatorium Rynku Pracy - pilotaż