Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

21155 / 2014-02-03 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina SÅ‚ubice (SÅ‚ubice)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-12-06 pod pozycją 264909. Zobacz ogłoszenie 264909 / 2013-12-06 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 21155

Data publikacji: 2014-02-03

Nazwa: Gmina Słubice

Ulica: ul. Akademicka 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Słubice

Kod pocztowy: 69-100

Województwo / kraj: lubuskie

Numer telefonu: 095 7372000

Numer faxu: 095 7582880

Regon: 21096679200000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 264909

Data wydania biuletynu: 2013-12-06

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 264909

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Międzynarodowy Festiwal Sztuki Most - Die Brücke

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie przez Fundację EDM+ (zwaną dalej Fundacją) Festiwalu Most - Die Brücke oraz Koncertu plenerowego w ramach Festiwalu, w tym przygotowanie, promocja i produkcja oraz prowadzenie cyklu imprez dla nieograniczonej ilości osób zgodnie z ustalonym wspólnie harmonogramem. Zamówienie obejmuje także nabycie przez Fundację w imieniu własnym oraz równocześnie w imieniu Gminy Słubice praw do utworów oraz praw do przedmiotów praw pokrewnych do wszystkich rezultatów działalności twórczej lub artystycznej powstałych w wyniku organizacji Festiwalu

Kody CPV:
920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
921300001 (Usługi projekcji filmów)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
923122003 (Usługi świadczone przez autorów, kompozytorów, rzeźbiarzy, animatorów kultury oraz pozostałych artystów)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Fundacja EDM+

Adres pocztowy wykonawcy: ul Wachowiaka 2/8

Miejscowość: Gdynia

Kod pocztowy: 81-418

ID województwa: 10

Województwo / kraj: pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 18/12/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 406500,00

Cena wybranej oferty: 500000,00

Cena minimalna: 500000,00

Cena maksymalna: 500000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: d;e;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.:
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. c

Uzasadnienia wyboru trybu:
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity opublikowany w Dz.U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) zwanej dalej P.z.p.
- Ustawa z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity Dz.U. 2006 r. Nr 90 poz. 631 z późn. zm.) zwanej dalej Pr. Aut.

Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 1 P.z.p Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę:
a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze,
b) z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów,
c) w przypadku udzielania zamówienia w zakresie działalności twórczej lub artystycznej

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie przez Fundację EDM+ (zwaną dalej Fundacją) Festiwalu Most - Die Brücke oraz Koncertu plenerowego w ramach Festiwalu, w tym przygotowanie, promocja i produkcja oraz prowadzenie cyklu imprez dla nieograniczonej ilości osób zgodnie z ustalonym wspólnie harmonogramem. Zamówienie obejmuje także nabycie przez Fundację w imieniu własnym oraz równocześnie w imieniu Gminy Słubice praw do utworów oraz praw do przedmiotów praw pokrewnych do wszystkich rezultatów działalności twórczej lub artystycznej powstałych w wyniku organizacji Festiwalu. Należy w tym miejscu zwrócić szczególną uwagę na fakt, iż przeprowadzenie Festiwalu według znanej stronom formuły może się odbywać jedynie w związku ze zdobytym przez Strony dorobkiem w ramach przeprowadzenia podobnego festiwalu w roku 2013. W tym kontekście podstawowe znaczenie ma okoliczność skorzystania wspólnie przez Strony zamówienia tj. Gminę Słubice oraz Fundację z przysługujących im na zasadzie współwłasności autorskich praw majątkowych do scenariusza festiwalu oraz do wszystkich utworów lub przedmiotów praw pokrewnych powstałych w ramach festiwalu w roku 2013. Są to oprócz scenariusza w szczególności scenariusz ramowy warsztatów filmowych, efekt twórczy warsztatów filmowych w postaci etiudy filmowej, filmu dokumentalnego, fotografii, utworów audiowizualnych w postaci filmów promocyjnych festiwalu, które to filmy, jako wspólny dorobek współpracy Gminy Słubice z Fundacją, stanowią podstawę promocji telewizyjnej i internetowej Festiwalu w roku 2014. W tej sytuacji kryterium zawarte w treści art. 67 ust 1 tj. kryterium możliwości świadczenia usługi przez tylko jednego wykonawcę jest spełnione, gdyż żaden inny podmiot nie jest podmiotem autorskich praw majątkowych do utworów lub przedmiotów praw pokrewnych, które stanowią podstawę realizacyjną Festiwalu w roku 2014. Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności należy uznać, że kryterium wymienione w art. 67 ust 1 lit b jest równie spełnione. Odrębnymi przepisami, o których mowa w cytowanym artykule 67 ust 1 lit b są przepisy Pr. Aut. To właśnie przepisy Pr. Aut. są podstawą ochrony praw wyłącznych, tj. praw o charakterze bezwzględnym, skutecznych erga omnes czyli majątkowych praw autorskich do przedmiotowych utworów stanowiących wspólny dorobek Gminy Słubice i Fundacji.
Podobnie uznać należy, za spełnioną przesłankę zamówienia z wolnej ręki wymienioną w art. 67 ust 1 lit. b. Zamówienie, o którym mowa w uzasadnieniu stanowi zamówienie w zakresie działalności twórczej lub artystycznej. Należy w tym miejscu zwrócić uwagę, że nie istnieje żaden inny podmiot na rynku, poza Fundacją, który dysponowałby możliwością realizacji Festiwalu w oparciu o opracowanie istniejącego scenariusza i format, do których prawa przysługują wspólnie Fundacji i Gminie Słubice. Należy podkreślić, że powstałe w ramach organizacji Festiwalu w roku 2013, do których prawa przysługują Gminie Słubice i Fundacji w przeważającej większości nie zostaną wykorzystane w roku 2014 wprost, lecz w postaci opracowań. Wynika to bowiem z natury tych utworów. Scenariusz Festiwalu ma charakter ramowy wymagający każdorazowego wypełnienia go indywidualnie opracowaną zawartością merytoryczną. Podobnie treść scenariusza warsztatów autorskich w latach 2014 będzie się różnić pomimo wykorzystania tej samej formuły ich przeprowadzenia i autorskiego pomysłu zapewniającego jej indywidualny charakter. Opracowanie zatem tychże utworów może być dokonane wyłącznie za zgodą obu podmiotów uprawnionych, a zatem zarówno Fundacji jak i Gminy.
Przede wszystkim chodzi tu więc o korzystanie z utworów już istniejących w tym także w celu stworzenia ich opracowań na podstawie przepisów Pr. aut. w pełnym zakresie w tym przede wszystkim w zakresie majątkowych praw autorskich. Należy także podkreślić, że przedmiotem ochrony praw wyłącznych, a więc w tym przypadku praw autorskich są tu utwory charakterze artystycznym, nie zaś o przeznaczeniu technicznym, takie jak np. projekty budowlane. Zastosowanie tych utworów, a w szczególności wykonanie opracowań istniejących scenariuszy lub zastosowanie istniejącego formatu audiowizualnego, może być realizowane tylko w ramach korzystania z własnych praw wytworzonych przez wykonawcę, w tym przypadku powstałych w majątku Fundacji lub Gminy Słubice albo na zasadzie ewentualnej licencji udzielonej przez jeden i drugi podmiot na rzecz osoby trzeciej. Ze względu na stan prawny, tj. okoliczność współwłasności autorskich praw majątkowych po stronie Fundacji i Gminy Słubice, żadna ze stron nie jest uprawniona do samodzielnego decydowania o rozporządzaniu posiadanymi prawami bez zgody drugiej strony, a jednocześnie każda ze Stron ma prawo wykonywać przysługujące jej prawa bez praw naruszenia przysługujących drugiej stronie. Wykonywanie przedmiotowych praw w ramach nowego przedsięwzięcia o takim samym charakterze przez jedną ze stron z pominięciem drugiej byłoby jednak z prawnego punktu widzenia niewykonalne, zaś w razie naruszenia tych praw skutkowałoby dla naruszającego poważnymi konsekwencjami o charakterze odszkodowawczym.
Planując i realizując festiwal w roku 2013 zamiarem stron umowy tj. Gminy Słubice i Fundacji było osiągnięcie efektu jednorazowego. Efekty realizacji festiwalu w roku 2013 okazały się jednak na tyle spektakularne, że zarówno Fundacja jak i Gmina Słubice postanowiły podjąć próbę kontynuacji współpracy na bazie wypracowanego dorobku w dwóch kolejnych latach następnych.
Podjęcie przez Gminę Słubice próby realizowania festiwalu w kolejnym roku w oparciu o założenia i opracowanie utworów powstałych w roku 2013 z innym niż Fundacja podmiotem, groziłoby Gminie Słubice narażeniem się na zarzut nieuprawnionego wkroczenia w sferę praw autorskich Fundacji, a ponadto narażałoby Gminę Słubice na ryzyko braku osiągnięcia zamierzonego rezultatu gdyż inny niż Fundacja podmiot, nie dysponuje zdobytym w roku 2013 doświadczeniem i wiedzą w zakresie wytworzenia formatu festiwalu, nie dawałby rękojmi powtórzenia sukcesu osiągniętego w roku 2013. W tej sytuacji, biorąc pod uwagę wytworzone w 2013 dobra o charakterze niematerialnym, zainwestowanie przez Gminę Słubice środków publicznych w działania innego niż Fundacja podmiotu, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.
W tym kontekście należy ponadto stwierdzić iż, obok zastosowania cytowanego art. 67 P.z.p. możliwe jest również zastosowanie podstawy prawnej zawartej w art. 5 ust 1 a pkt 1 P.z.p. Zgodnie z tym przepisem w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a i 2b, a więc m.in. usługi kulturalne zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektownego dokonywania wydatków.
Uzasadnieniem dla tej możliwości jest wskazana wyżej okoliczność z której wynika, że obiektywnie istniejący stan faktyczny, tj. brak na rynku podmiotów, poza Fundacją, mogących wykonać zamówienie w postaci realizacji Festiwalu w roku 2014 uzasadniony jest specjalnymi właściwościami jakie są udziałem jedynie Fundacji. Są to następujące właściwości: 1) jedynie Fundacja jest obok Gminy Słubice współwłaścicielem majątkowych praw do utworów i majątkowych praw pokrewnych do przedmiotów ochrony tych praw, które będą wykorzystywane w ramach realizacji Festiwalu w roku 2014 w taki sposób aby zapewnić tej imprezie sukces porównywalny z tym jaki osiągnięto w roku 2013, 2) jedynie Fundacja ma stosowne doświadczenie w stworzeniu i wdrożeniu całości działań twórczych, technicznych i organizacyjnych składających się na format audiowizualny, który należy zastosować w odniesieniu do kolejnych edycji Festiwalu bez narażania go na ryzyko utraty wartości, które przesądziły o sukcesie w roku 2013. Przepis art. 5 ust. 1 a pkt. 1 zawiera katalog negatywnych przesłanek zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki, tj. poprzez zastosowanie trybu przypuszczającego mogłoby skutkować, co powoduje konieczność przyjęcia sposobu rozumowania a contrario czyli w ten sposób, że efektem tego rozumowania będzie prawo do odstąpienia od stosowania zasad ogólnych P.z.p. W opisywanych w niniejszym uzasadnieniu okolicznościach daje się zauważyć dwa argumenty przemawiające za zastosowaniem przepisu art. 5 ust 1a pkt 1 i pkt 3. Po pierwsze w przypadku gdyby Festiwal w roku 2014 realizowany miał być przez inny podmiot, powodowałoby to konieczność ponownej realizacji wszystkich utworów i przedmiotów ochrony praw pokrewnych składających się na zamierzony efekt końcowy, co skutkowałoby koniecznością niepotrzebnego wydatkowania środków publicznych w celu osiągnięcia rezultatów, którymi zamawiający, a więc Gmina Słubice już dysponuje w chwili zamówienia, co byłoby ewidentnym naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Po drugie w przypadku wyłonienia w ewentualnym przetargu innego niż Fundacja podmiotu, któremu zlecono by organizację festiwalu, a który nie dysponowałby unikalnym w tym przypadku doświadczeniem pozwalającym na osiągnięcie podobnego rezultatu, groziłoby to poniesieniem straty w mieniu publicznym (art. 5 ust 1 a pkt 3).

Podobne przetargi

20875 / 2015-02-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina SÅ‚ubice - SÅ‚ubice (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Przetarg nieograniczony na organizację dla mieszkańców Gminy Słubice imprez o charakterze sportowym i sportowo-rekreacyjnym

733 / 2016-01-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług polegających na zapewnieniu dostępu do obiektów sportowo-rekreacyjnych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego oraz ich osób towarzyszących i dzieci na podstawie kart imiennych

20407 / 2012-01-24 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Zielonogórski - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług rekreacyjnych i sportowych na terenie basenu dla pracowników Uniwersytetu Zielonogórskiego i ich rodzin

64529 / 2014-03-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina SÅ‚ubice - SÅ‚ubice (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Przetarg nieograniczony na organizację imprez o charakterze sportowym i sportowo-rekreacyjnym dla mieszkańców gminy Słubice.

17368 / 2015-01-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Gorzów Wlkp. - Gorzów Wielkopolski (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Usługi w zakresie sportu i rekreacji polegające na: realizacji programu Każde dziecko w Gorzowie Wlkp. umie pływać oraz prowadzeniu zajęć dla uczniów klas sportowych sekcji piłki wodnej

103718 / 2013-03-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług polegających na zapewnieniu dostępu do obiektów sportowo - rekreacyjnych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego oraz ich osób towarzyszących i dzieci na podstawie kart imiennych

15283 / 2015-02-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina SÅ‚ubice - SÅ‚ubice (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Przetarg nieograniczony na organizację dla mieszkańców Gminy Słubice imprez o charakterze sportowym i sportowo-rekreacyjnym

95921 / 2014-05-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina SÅ‚ubice - SÅ‚ubice (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Przetarg nieograniczony na organizację imprez o charakterze sportowym i sportowo-rekreacyjnym dla mieszkańców gminy Słubice

145190 / 2013-04-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług polegających na zapewnieniu dostępu do obiektów sportowo - rekreacyjnych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego oraz ich osób towarzyszących i dzieci na podstawie kart imiennych.

29251 / 2014-02-13 - Podmiot prawa publicznego

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego - Zielona Góra (lubuskie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług polegających na zapewnieniu dostępu do obiektów sportowo - rekreacyjnych dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego oraz ich osób towarzyszących i dzieci na podstawie kart imiennych