Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

51363 / 2012-03-05 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Miasto GrudziÄ…dz (GrudziÄ…dz)

Opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012 - 2017, której głównym celem jest:
- budowa silnej, prestiżowej marki Grudziądza,
- efektywna poprawa konkurencyjności oferty turystycznej,
- efektywna poprawa gospodarczej atrakcyjności,
- wytworzenie u mieszkańców silnego poczucia identyfikacji z nowym wizerunkiem Grudziądza,
- powstanie długookresowych wytycznych strategicznych dla marki Grudziądz wraz z planem wdrożenia tych wytycznych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Celem zamówienia jest opracowanie strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza. Dokument ten ma wskazać metody i narzędzia marketingu gospodarczego i terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem promocji turystycznej. Wynikiem realizacji przedmiotu zamówienia mają być długookresowe wytyczne strategiczne dla marki miasta Grudziądza oraz plan wdrożenia tych wytycznych.
Produktami przedmiotu zamówienia będą:
- strategia promocji marki,
- system identyfikacji wizualnej marki,
- zakres usług turystycznych,
- plan wdrożenia strategii,
- spotkania w formie konsultacji społecznych.
Rezultatem wdrożenia strategii ma być poprawa atrakcyjności i konkurencyjności turystycznej i gospodarczej Grudziądza poprzez wytworzenie rozpoznawalnej marketingowo i wizerunkowo marki miasta Grudziądz. Wykonawca w ramach zamówienia ma wykonać prace badawcze, analityczne, koncepcyjne i redakcyjne prowadzące do opracowania strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017.
Rezultatem realizacji przedmiotu zamówienia będzie określenie i wypromowanie nowej marki Grudziądza. Efektem wdrożenia i opracowania strategii promocji będzie uspójnienie komunikatów promocyjnych Grudziądza wysyłanych przez podmioty zaangażowane w działania promocyjne (Urząd Miejski, jednostki miejskie takie jak: spółki miejskie, jednostki organizacyjne i jednostki podległe), oraz nadanie jednej identyfikacji wizualnej (kolorystyka i layout) wszystkim wydawnictwom informacyjnym i promocyjnym realizowanym przez podmioty zaangażowane w działania promocyjne.
Głównymi celami opracowania strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 są:
a. budowa silnej marki Grudziądza,
b. zwiększenie liczby turystów i inwestorów,
c. efektywne podniesienie konkurencyjności oferty turystycznej i inwestycyjnej Grudziądza,
d. pobudzenie i wykorzystanie przedsiębiorczości mieszkańców,
e. aktywizacja społeczna mieszkańców i wykorzystanie silnego poczucia identyfikacji,
z miastem;
f. przygotowanie materiału stanowiącego podstawę do zmiany wizerunku Grudziądza,
g. określenie misji, wizji, wskazanie głównych kierunków działań Grudziądza na lata 2012-2017 (cele strategiczne i operacyjne).
ETAP I Badania i analizy wizerunkowe, analiza stanu obecnego:
1.Analiza sytuacji obecnej (diagnoza stanu obecnego) na podstawie materiałów źródłowych oraz badania wizerunku miasta Grudziądza.
Analiza powinna obejmować m. in.:
- analizę pozycji miasta na tle województwa kujawsko-pomorskiego,
- analizę usług i produktów turystycznych,
- określenie i badania reprezentatywnej grupy społecznej,
- analizę pozycji i konkurencyjności Grudziądza na tle innych polskich miast,
- określenie podstawowych problemów do rozwiązania w zakresie działań promocji gospodarczej
i turystycznej,
- analizę obecnych zasobów turystycznych i potencjału obszaru przez pryzmat kierunku rozwoju marki.
Badania rynku i analizy prowadzone w ramach tego etapu będą podstawą dla opracowania strategii promocji i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017. Badania te mają służyć utworzeniu wizerunku Grudziądza, a także określeniu pozycji Grudziądza na tle innych miast.
Wykonawca na podstawie przeprowadzonych badań i analiz ma uzyskać informacje dotyczące zabytków, atrakcji turystycznych, istniejącej infrastruktury turystycznej i towarzyszącej, obiektów rekreacyjnych, kultury, historii, ludzi, symboli, profilu społecznego, politycznego i gospodarczego. Ma uzyskać wiedzę pochodzącą od badanej grupy, z danych statystycznych oraz materiałów źródłowych dot. aktualnej oraz pożądanej sytuacji na badanym obszarze.
Przeprowadzona analiza efektywności turystycznej powinna wykazać posiadane zasoby, stopień ich wykorzystania oraz możliwość i realność podniesienia konkurencyjności turystycznej Grudziądza poprzez jego rozwój i promocję. Badania powinny być przeprowadzone na terenie miasta Grudziądza oraz województwa kujawsko-pomorskiego w celu uzyskania jak najdokładniejszego wizerunku Grudziądza jaki funkcjonuje wśród mieszkańców oraz wśród obecnych i potencjalnych turystów.
Wykonawca w ramach zamówienia jest zobowiązany do wyboru reprezentatywnej próby zachowującej strukturę wyróżnionych cech populacji przy założonym poziomie istotności. Wynikiem ma być opracowanie raportu z badań i analiz oraz wskazanie jednego lub kilku kierunków budowania strategii.
Minimalne wymogi dotyczące właściwego doboru próby:
- minimalna liczebność próby: 300 osób,
- kategorie wymagane przez Zamawiającego: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status społeczny,
- obszar przeprowadzania badań: Grudziądz oraz województwo kujawsko-pomorskie.
2. Wyniki badań rynku i konsultacji społecznych - spotkanie konsultacyjne w wyznaczonych przez Wykonawcę obszarach funkcjonowania miasta (cel -analiza mocnych i słabych stron oraz szans
i zagrożeń - analiza SWOT). Celem głównym będzie analiza sytuacji wyjściowej dla opracowania Strategii.
Konsultacje powinny być przeprowadzone na terenie Grudziądza, a Zamawiający musi mieć możliwość uczestniczenia w nich. Wykonawca odpowiada za: organizację sesji konsultacyjnych, organizację sali, przekazanie zaproszeń, przygotowanie materiałów dla uczestników oraz przygotowanie merytoryczne do poprowadzenia konsultacji. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji listę uczestników, terminy i miejsca.
Minimalne wymogi dotyczące liczebności uczestników spotkań konsultacyjnych:
- liczebność grupy - minimum 15 osób,
- ilość spotkań: minimum - 1 spotkanie,
- kryteria doboru grupy: przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, przedstawiciele jednostek samorządu Grudziądza.
3. Analiza w zakresie pozycji i konkurencyjności Grudziądza:
- analizy wizerunku Grudziądza w wewnętrznych (tj. wśród mieszkańców) i zewnętrznych (tj. spoza Grudziądza) grupach docelowych określonych dla celów promocji, z uwzględnieniem różnorodnych aspektów wizerunku,
- identyfikacja i charakterystyka miast konkurencyjnych dla Grudziądza,
- określenia względnej atrakcyjności Grudziądza: turystycznej, gospodarczej oraz pod względem zamieszkania, w relacji do miast konkurencyjnych,
- charakterystyki produktu marketingowego Grudziądza, ze szczególnym uwzględnieniem subproduktów: turystycznego, gospodarczego,
- charakterystyki przedsięwzięć o charakterze promocyjnym realizowanych dotychczas przez władze samorządowe miasta Grudziądza oraz inne podmioty działające na rzecz promocji miasta i kreowania pozytywnego wizerunku.
ETAP II Opracowanie dokumentu strategii promocji marki
4. Określenie misji - wskazanie głównego kierunku działania Grudziądza na lata 2012-2017.
5.Określenie podstawowych problemów i sposobów ich rozwiązywania z uwzględnieniem
m. in. słabych i mocnych stron, szans i zagrożeń zawartych w analizie SWOT.
6. Definicja marki Grudziądza oraz określenie sub-marek w trzech kategoriach: turystycznej, gospodarczej i wewnętrznej.
Projekty rozwiązań wykorzystujących i propagujących współpracę różnych środowisk na rzecz promocji marki miasta, w szczególności angażujących władze miasta, środowiska społeczne, naukowe, kultury i biznesu z obszaru miasta.
7.Planowanie działań promocyjnych na lata 2012-2017 (określenie m.in. grup docelowych, wybór i opis unikalnej cechy miasta):
- sposoby i środki realizacji celów,
- określenie działań komunikacyjnych w celu umiejętnego zarządzania wizerunkiem
i marką Grudziądza,
- określenie kanałów komunikacji (PR, reklama, outdoor, marketing bezpośredni etc.),
- opracowanie zestawu narzędzi do komunikacji marketingowej,
- określenie harmonogramu realizacji priorytetów, kierunków, celów i zadań strategii promocji,
- opracowanie planu promocji w latach 2012-2017, plan powinien zostać skonsultowany z Zamawiającym,
- harmonogram wdrożenia działań komunikacyjnych wskazówki dla podmiotów, odpowiedzialnych za planowanie, finansowanie i zarządzanie promocyjne oraz wskazanie dobrych praktyk.
ETAP III Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej
8.Zbudowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej miasta w oparciu o wyznaczone
we wcześniejszym etapie priorytety i kierunki promocji marki Grudziądza.
9.Katalog jednolitej identyfikacji wizualnej i werbalnej marki - poprzez opracowanie księgi marki Grudziądza stanowiącej załącznik do Strategii. System identyfikacji wizualnej powinien zawierać:
- katalog elementów bazowych tożsamości wizualnej Grudziądza, w tym m. in.: określenie i skatalogowanie kolorystyki znaku promocyjnego według podstawowych systemów (w tym: CMYK, RGB, PANTONE, RAL, skala szarości); określenie precyzyjnych zasad wykorzystywania
i ewentualnego współwystępowania znaku promocyjnego, określenie typografii dla różnych form komunikacji (urzędowa, promocyjna),
- katalog jednolitego systemu identyfikacji wizualnej Grudziądza zawierający projekty następujących elementów:
-bilety wizytowe, papiery korespondencyjne,
-koperty, teczki, zaproszenia,
-dyplomy i papeterie poczty elektronicznej,
-prezentacje Power Point,
-foldery informacyjne np. raporty, sprawozdania, opracowania,
-foldery promocyjne,
-serwisy www - kolorystyka, rozmieszczenie i wygląd kluczowych elementów,
-banery internetowe, reklamy outdoor, wielkoformatowe,
-ogłoszenia prasowe, reklamy prasowe,
-plakaty i banery umieszczane podczas imprez i wydarzeń,
-gadżety reklamowe i torby papierowe na upominki,
-zasady i procedury przyznawania prawa posługiwania się elementami tożsamości wizualnej Grudziądza.
-ewentualnie inne elementy zaproponowane przez Wykonawcę.
Opracowanie Strategia promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 wraz z załącznikami ma być dostarczone Zamawiającemu w 2 zestawach, składających się z:
- wersji drukowanej,
- wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD (formaty: zgodny z Microsoft Word
dla systemu operacyjnego Windows oraz format pdf),
- prezentacji Microsoft Power Point dla systemu operacyjnego Windows - na płytach CD lub DVD; przy czym dla wersji elektronicznej oraz prezentacyjnej wszystkie obiekty źródłowe (w tym obiekty graficzne), które zostały wykonane w innych programach powinny być załączone w postaci plików programów źródłowych. Wykonawca powinien posiadać do ww. obiektów źródłowych autorskie prawa majątkowe w niezbędnym zakresie.
Opracowanie strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 pozwoli na połączenie działań podejmowanych do tej pory, jak również zaplanowanie przyszłych projektów, pomysłów oraz pozwoli na określenie zakresu i intensywności działań promocyjnych.
Plan promocji ma uwzględniać wypracowane wcześniej wnioski: zakładane do osiągnięcia cele, produkty turystyczne, grupy docelowe do których skierowany będzie plan oraz możliwości zastosowania różnych narzędzi m.in.: strony internetowe, media, publikacje i materiały promocyjne, imprezy i inne.
Zamawiający wymaga, aby w planie promocji zostały w szczególności opracowane kompleksowe działania mające na celu stworzenie, wdrożenie i promocję produktów turystycznych. W tym planie Wykonawca zobowiązany jest wskazać źródła finansowania poszczególnych przedsięwzięć.
Współpraca Zamawiającego z Wykonawcą.
Zamawiający zobowiązuje się ścisłej współpracy z wykonawcą w ramach dokonywania akceptacji, konsultacji lub wskazywania obszarów wymagających poprawy w przedstawionych dokumentach i koncepcjach. Zamawiający będzie dokonywał opisanych czynności bez zbędnej zwłoki, w czasie nie dłuższym niż 4 dni robocze.
Podwykonawcy:
Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku formularza ofertowego zakres zamówienia powierzany podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 51363

Data publikacji: 2012-03-05

Nazwa: Gmina Miasto Grudziądz

Ulica: ul. Ratuszowa 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Grudziądz

Kod pocztowy: 86-300

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 56 4510233

Numer faxu: 56 4510233

Adres strony internetowej: www.bip.grudziadz.pl

Regon: 87111883300000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie strategii promocji marki oraz identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012 - 2017, której głównym celem jest:
- budowa silnej, prestiżowej marki Grudziądza,
- efektywna poprawa konkurencyjności oferty turystycznej,
- efektywna poprawa gospodarczej atrakcyjności,
- wytworzenie u mieszkańców silnego poczucia identyfikacji z nowym wizerunkiem Grudziądza,
- powstanie długookresowych wytycznych strategicznych dla marki Grudziądz wraz z planem wdrożenia tych wytycznych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Celem zamówienia jest opracowanie strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza. Dokument ten ma wskazać metody i narzędzia marketingu gospodarczego i terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem promocji turystycznej. Wynikiem realizacji przedmiotu zamówienia mają być długookresowe wytyczne strategiczne dla marki miasta Grudziądza oraz plan wdrożenia tych wytycznych.
Produktami przedmiotu zamówienia będą:
- strategia promocji marki,
- system identyfikacji wizualnej marki,
- zakres usług turystycznych,
- plan wdrożenia strategii,
- spotkania w formie konsultacji społecznych.
Rezultatem wdrożenia strategii ma być poprawa atrakcyjności i konkurencyjności turystycznej i gospodarczej Grudziądza poprzez wytworzenie rozpoznawalnej marketingowo i wizerunkowo marki miasta Grudziądz. Wykonawca w ramach zamówienia ma wykonać prace badawcze, analityczne, koncepcyjne i redakcyjne prowadzące do opracowania strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017.
Rezultatem realizacji przedmiotu zamówienia będzie określenie i wypromowanie nowej marki Grudziądza. Efektem wdrożenia i opracowania strategii promocji będzie uspójnienie komunikatów promocyjnych Grudziądza wysyłanych przez podmioty zaangażowane w działania promocyjne (Urząd Miejski, jednostki miejskie takie jak: spółki miejskie, jednostki organizacyjne i jednostki podległe), oraz nadanie jednej identyfikacji wizualnej (kolorystyka i layout) wszystkim wydawnictwom informacyjnym i promocyjnym realizowanym przez podmioty zaangażowane w działania promocyjne.
Głównymi celami opracowania strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 są:
a. budowa silnej marki Grudziądza,
b. zwiększenie liczby turystów i inwestorów,
c. efektywne podniesienie konkurencyjności oferty turystycznej i inwestycyjnej Grudziądza,
d. pobudzenie i wykorzystanie przedsiębiorczości mieszkańców,
e. aktywizacja społeczna mieszkańców i wykorzystanie silnego poczucia identyfikacji,
z miastem;
f. przygotowanie materiału stanowiącego podstawę do zmiany wizerunku Grudziądza,
g. określenie misji, wizji, wskazanie głównych kierunków działań Grudziądza na lata 2012-2017 (cele strategiczne i operacyjne).
ETAP I Badania i analizy wizerunkowe, analiza stanu obecnego:
1.Analiza sytuacji obecnej (diagnoza stanu obecnego) na podstawie materiałów źródłowych oraz badania wizerunku miasta Grudziądza.
Analiza powinna obejmować m. in.:
- analizę pozycji miasta na tle województwa kujawsko-pomorskiego,
- analizę usług i produktów turystycznych,
- określenie i badania reprezentatywnej grupy społecznej,
- analizę pozycji i konkurencyjności Grudziądza na tle innych polskich miast,
- określenie podstawowych problemów do rozwiązania w zakresie działań promocji gospodarczej
i turystycznej,
- analizę obecnych zasobów turystycznych i potencjału obszaru przez pryzmat kierunku rozwoju marki.
Badania rynku i analizy prowadzone w ramach tego etapu będą podstawą dla opracowania strategii promocji i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017. Badania te mają służyć utworzeniu wizerunku Grudziądza, a także określeniu pozycji Grudziądza na tle innych miast.
Wykonawca na podstawie przeprowadzonych badań i analiz ma uzyskać informacje dotyczące zabytków, atrakcji turystycznych, istniejącej infrastruktury turystycznej i towarzyszącej, obiektów rekreacyjnych, kultury, historii, ludzi, symboli, profilu społecznego, politycznego i gospodarczego. Ma uzyskać wiedzę pochodzącą od badanej grupy, z danych statystycznych oraz materiałów źródłowych dot. aktualnej oraz pożądanej sytuacji na badanym obszarze.
Przeprowadzona analiza efektywności turystycznej powinna wykazać posiadane zasoby, stopień ich wykorzystania oraz możliwość i realność podniesienia konkurencyjności turystycznej Grudziądza poprzez jego rozwój i promocję. Badania powinny być przeprowadzone na terenie miasta Grudziądza oraz województwa kujawsko-pomorskiego w celu uzyskania jak najdokładniejszego wizerunku Grudziądza jaki funkcjonuje wśród mieszkańców oraz wśród obecnych i potencjalnych turystów.
Wykonawca w ramach zamówienia jest zobowiązany do wyboru reprezentatywnej próby zachowującej strukturę wyróżnionych cech populacji przy założonym poziomie istotności. Wynikiem ma być opracowanie raportu z badań i analiz oraz wskazanie jednego lub kilku kierunków budowania strategii.
Minimalne wymogi dotyczące właściwego doboru próby:
- minimalna liczebność próby: 300 osób,
- kategorie wymagane przez Zamawiającego: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status społeczny,
- obszar przeprowadzania badań: Grudziądz oraz województwo kujawsko-pomorskie.
2. Wyniki badań rynku i konsultacji społecznych - spotkanie konsultacyjne w wyznaczonych przez Wykonawcę obszarach funkcjonowania miasta (cel -analiza mocnych i słabych stron oraz szans
i zagrożeń - analiza SWOT). Celem głównym będzie analiza sytuacji wyjściowej dla opracowania Strategii.
Konsultacje powinny być przeprowadzone na terenie Grudziądza, a Zamawiający musi mieć możliwość uczestniczenia w nich. Wykonawca odpowiada za: organizację sesji konsultacyjnych, organizację sali, przekazanie zaproszeń, przygotowanie materiałów dla uczestników oraz przygotowanie merytoryczne do poprowadzenia konsultacji. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji listę uczestników, terminy i miejsca.
Minimalne wymogi dotyczące liczebności uczestników spotkań konsultacyjnych:
- liczebność grupy - minimum 15 osób,
- ilość spotkań: minimum - 1 spotkanie,
- kryteria doboru grupy: przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, przedstawiciele jednostek samorządu Grudziądza.
3. Analiza w zakresie pozycji i konkurencyjności Grudziądza:
- analizy wizerunku Grudziądza w wewnętrznych (tj. wśród mieszkańców) i zewnętrznych (tj. spoza Grudziądza) grupach docelowych określonych dla celów promocji, z uwzględnieniem różnorodnych aspektów wizerunku,
- identyfikacja i charakterystyka miast konkurencyjnych dla Grudziądza,
- określenia względnej atrakcyjności Grudziądza: turystycznej, gospodarczej oraz pod względem zamieszkania, w relacji do miast konkurencyjnych,
- charakterystyki produktu marketingowego Grudziądza, ze szczególnym uwzględnieniem subproduktów: turystycznego, gospodarczego,
- charakterystyki przedsięwzięć o charakterze promocyjnym realizowanych dotychczas przez władze samorządowe miasta Grudziądza oraz inne podmioty działające na rzecz promocji miasta i kreowania pozytywnego wizerunku.
ETAP II Opracowanie dokumentu strategii promocji marki
4. Określenie misji - wskazanie głównego kierunku działania Grudziądza na lata 2012-2017.
5.Określenie podstawowych problemów i sposobów ich rozwiązywania z uwzględnieniem
m. in. słabych i mocnych stron, szans i zagrożeń zawartych w analizie SWOT.
6. Definicja marki Grudziądza oraz określenie sub-marek w trzech kategoriach: turystycznej, gospodarczej i wewnętrznej.
Projekty rozwiązań wykorzystujących i propagujących współpracę różnych środowisk na rzecz promocji marki miasta, w szczególności angażujących władze miasta, środowiska społeczne, naukowe, kultury i biznesu z obszaru miasta.
7.Planowanie działań promocyjnych na lata 2012-2017 (określenie m.in. grup docelowych, wybór i opis unikalnej cechy miasta):
- sposoby i środki realizacji celów,
- określenie działań komunikacyjnych w celu umiejętnego zarządzania wizerunkiem
i marką Grudziądza,
- określenie kanałów komunikacji (PR, reklama, outdoor, marketing bezpośredni etc.),
- opracowanie zestawu narzędzi do komunikacji marketingowej,
- określenie harmonogramu realizacji priorytetów, kierunków, celów i zadań strategii promocji,
- opracowanie planu promocji w latach 2012-2017, plan powinien zostać skonsultowany z Zamawiającym,
- harmonogram wdrożenia działań komunikacyjnych wskazówki dla podmiotów, odpowiedzialnych za planowanie, finansowanie i zarządzanie promocyjne oraz wskazanie dobrych praktyk.
ETAP III Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej
8.Zbudowanie nowego systemu identyfikacji wizualnej miasta w oparciu o wyznaczone
we wcześniejszym etapie priorytety i kierunki promocji marki Grudziądza.
9.Katalog jednolitej identyfikacji wizualnej i werbalnej marki - poprzez opracowanie księgi marki Grudziądza stanowiącej załącznik do Strategii. System identyfikacji wizualnej powinien zawierać:
- katalog elementów bazowych tożsamości wizualnej Grudziądza, w tym m. in.: określenie i skatalogowanie kolorystyki znaku promocyjnego według podstawowych systemów (w tym: CMYK, RGB, PANTONE, RAL, skala szarości); określenie precyzyjnych zasad wykorzystywania
i ewentualnego współwystępowania znaku promocyjnego, określenie typografii dla różnych form komunikacji (urzędowa, promocyjna),
- katalog jednolitego systemu identyfikacji wizualnej Grudziądza zawierający projekty następujących elementów:
-bilety wizytowe, papiery korespondencyjne,
-koperty, teczki, zaproszenia,
-dyplomy i papeterie poczty elektronicznej,
-prezentacje Power Point,
-foldery informacyjne np. raporty, sprawozdania, opracowania,
-foldery promocyjne,
-serwisy www - kolorystyka, rozmieszczenie i wygląd kluczowych elementów,
-banery internetowe, reklamy outdoor, wielkoformatowe,
-ogłoszenia prasowe, reklamy prasowe,
-plakaty i banery umieszczane podczas imprez i wydarzeń,
-gadżety reklamowe i torby papierowe na upominki,
-zasady i procedury przyznawania prawa posługiwania się elementami tożsamości wizualnej Grudziądza.
-ewentualnie inne elementy zaproponowane przez Wykonawcę.
Opracowanie Strategia promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 wraz z załącznikami ma być dostarczone Zamawiającemu w 2 zestawach, składających się z:
- wersji drukowanej,
- wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD (formaty: zgodny z Microsoft Word
dla systemu operacyjnego Windows oraz format pdf),
- prezentacji Microsoft Power Point dla systemu operacyjnego Windows - na płytach CD lub DVD; przy czym dla wersji elektronicznej oraz prezentacyjnej wszystkie obiekty źródłowe (w tym obiekty graficzne), które zostały wykonane w innych programach powinny być załączone w postaci plików programów źródłowych. Wykonawca powinien posiadać do ww. obiektów źródłowych autorskie prawa majątkowe w niezbędnym zakresie.
Opracowanie strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012-2017 pozwoli na połączenie działań podejmowanych do tej pory, jak również zaplanowanie przyszłych projektów, pomysłów oraz pozwoli na określenie zakresu i intensywności działań promocyjnych.
Plan promocji ma uwzględniać wypracowane wcześniej wnioski: zakładane do osiągnięcia cele, produkty turystyczne, grupy docelowe do których skierowany będzie plan oraz możliwości zastosowania różnych narzędzi m.in.: strony internetowe, media, publikacje i materiały promocyjne, imprezy i inne.
Zamawiający wymaga, aby w planie promocji zostały w szczególności opracowane kompleksowe działania mające na celu stworzenie, wdrożenie i promocję produktów turystycznych. W tym planie Wykonawca zobowiązany jest wskazać źródła finansowania poszczególnych przedsięwzięć.
Współpraca Zamawiającego z Wykonawcą.
Zamawiający zobowiązuje się ścisłej współpracy z wykonawcą w ramach dokonywania akceptacji, konsultacji lub wskazywania obszarów wymagających poprawy w przedstawionych dokumentach i koncepcjach. Zamawiający będzie dokonywał opisanych czynności bez zbędnej zwłoki, w czasie nie dłuższym niż 4 dni robocze.
Podwykonawcy:
Wykonawca, który zamierza powierzyć podwykonawcom wykonanie jakiejkolwiek części zamówienia, zobowiązany jest wskazać na druku formularza ofertowego zakres zamówienia powierzany podwykonawcom. Brak jakiejkolwiek wzmianki w tym zakresie na formularzu oferty, będzie uznawane za stwierdzenie samodzielnego wykonania zamówienia

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres w miesiącach: 3

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
Wykonawcy muszą wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w wymaganym okresie wykonał minimum 2 opracowania na tematy związane z opracowaniem strategii promocji/strategii komunikacji marketingowej/strategii marketingowej/strategii marki dla miast lub województw (nazwa miasta lub województwa) wraz z systemem wizualizacji/identyfikacji wizualnej o wartości co najmniej 100.000 zł brutto każde.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawcy muszą wykazać, że dysponują osobami, które wykonały co najmniej 2 opracowania na temat strategii promocji/strategii komunikacji marketingowej/strategii marketingowej/strategii marki dla miast lub województw (nazwa miasta lub województwa) o wartości co najmniej 100.000 zł brutto każde.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokument potwierdzenia III.5: Tak

Inne dokumenty potwierdzające III.5:
W zakresie potwierdzenia, że oferowane usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć opracowanie zawierające syntetyczny, kompleksowy opis koncepcji, metod i narzędzi zmierzających do wykonania przedmiotu zamówienia. Opracowanie posłuży do merytorycznej oceny oferty według następujących kryteriów:
1. proponowana metodologia kreacji marki
- metody i narzędzia używane w procesie kreacji marki,
- sposób realizacji pozostałych działań realizujących założenia SIWZ,
- kreatywność w sposobie realizacji poszczególnych etapów działań,
- propozycja sposobu komunikacji poprzez media procesu realizacji warunków zamówienia,
- proponowany sposób zaangażowania mieszkańców miasta, grup opiniotwórczych oraz przedstawicieli Zamawiającego w realizację wszelkich istotnych działań przy realizacji zamówienia,
- sposób skutecznego informowania opinii publicznej o wynikach tych działań.
2. proponowana metodologia przeprowadzenia konsultacji społecznych
- tematyka spotkań konsultacyjnych,
- proponowana formuła spotkań konsultacyjnych,
- dobór i ilość grup konsultacyjnych,
- sposób zapraszania na spotkania i informowania o ich przebiegu i efektach,
- kreatywność w podejściu do przeprowadzanych konsultacji społecznych
i opiniowania wypracowanych założeń,
3. harmonogram działań i jego spójność
- plan proponowanych działań,
- terminarz działań,
- wykazanie zależności i spójności pomiędzy każdym z etapów prac nad realizacją przedmiotu zamówienia,
4. zasady współpracy podmiotu z Zamawiającym
- formy komunikacji z Zamawiającym; sposób informowania o zaplanowanych
i wykonywanych zadaniach;
- sposób przedstawiania Zamawiającemu pomysłów i konkretnych rozwiązań usprawniających realizację przedmiotu zamówienia;
- sposób rozwiązywania sytuacji kryzysowych powstałych przy procesie realizacji przedmiotu zamówienia lub pośrednio z nim związanych.

inne_dokumenty:
W przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę nie wymienioną (osoby nie wymienione) w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Nie

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2: Wartość merytoryczna

Znaczenie kryterium 2: 60

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.grudziadz.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Biuro Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz

Data składania wniosków, ofert: 20/03/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Biuro Zamówień Publicznych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt Opracowanie strategii promocji marki i identyfikacji wizualnej Grudziądza na lata 2012 - 2017 jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 5.5. Promocja i rozwój markowych produktów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007 - 2013. Umowa o dofinansowanie Projektu o numerze WPW.II..433.5.103/2011 zawarta została w dniu 22 grudnia 2011 r

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Kody CPV:
793422005 (Usługi w zakresie promocji)

Podobne przetargi

113532 / 2013-03-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Organizacja imprezy plenerowej oraz promocja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach festynu rodzinnego z okazji Dnia Dziecka organizowanego przez Caritas Diecezji Toruńskiej

24071 / 2011-01-20 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Wykonanie usług promocyjnych, czyli aktywnego marketingu w administracji przez sport na rzecz Miasta Bydgoszczy w roku 2011, podczas sezonu Ekstraklasy Polskiej Ligi Koszykówki Kobiet 2010/2011, w oparciu o zespół koszykarek wystepujący pod nazwą Artego Bydgoszcz

72856 / 2010-03-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Promocję miasta Torunia poprzez sport podczas krajowych rozgrywek ekstraligi żużlowej z udziałem toruńskich zawodników

43554 / 2011-03-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe we Włocławku - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Wybór wydawcy czterech numerów gazety powiatowej w 2011 r. o nakładzie 27.500 egzemplarzy każdy

95211 / 2010-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Promocję miasta Torunia poprzez sport podczas krajowych rozgrywek ekstraligi żużlowej z udziałem toruńskich zawodników

31624 / 2009-02-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe we Włocławku - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Wybór wydawcy czterech numerów gazety powiatowej w 2009 r. o nakładzie 26.500 egzemplarzy każdy

241998 / 2012-07-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Solec Kujawski - Solec Kujawski (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Usługi informacyjno-promocyjne dla projektu pn. Przygotowanie terenów pod realizację II etapu Parku Przemysłowego w Solcu Kujawskim współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 5. Wzmocnienie konkurencyjności przedsiębiorstw Działania 5.6. Kompleksowe uzbrojenie terenów pod inwestycje Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013

194765 / 2011-07-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto GrudziÄ…dz - GrudziÄ…dz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Promocja Grudziądza przez zespół I ligi żużlowej biorący udział w rozgrywkach ligowych

353882 / 2014-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi pod nazwą Działania informacyjno - promocyjne dla Projektu Rekultywacja składowisk odpadów w województwie kujawsko-pomorskim na cele przyrodnicze,

226734 / 2013-06-13 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Wykonanie usług promocyjnych na rzecz Miasta Bydgoszczy podczas organizacji międzynarodowych zawodów kartingowych i motocyklowych w Bydgoszczy w okresie czerwiec-wrzesień 2013r.

76142 / 2012-03-12 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Wykonywanie usług promocyjnych, czyli aktywnego marketingu w administracji przez sport na rzecz Miasta Bydgoszczy w trakcie sezonu żużlowego ENEA Ekstraligi w 2012r.

161568 / 2011-06-16 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Wykonywanie usług promocyjnych, na rzecz Miasta Bydgoszczy podczas organizacji Mistrzostw Świata Szkół w Lekkiej Atletyce o puchar Jeana Humberta

209027 / 2012-10-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Szubin - Szubin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
PRZYGOTOWANIE I PUBLIKACJA ARTYKUŁU PRASOWEGO (SPONSOROWANEGO) W PRASIE O ZASIĘGU OGÓLNOKRAJOWYM W RAMACH PROJEKTU PROMOCJA MARKI GMINY SZUBIN POPRZEZ PRZYGOTOWANIE OFERTY I REALIZACJĘ DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH OSI PRIORYTETOWEJ 5. WZMOCNIENIE KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW DZIAŁANIE 5.5. PROMOCJA I ROZWÓJ MARKOWYCH PRODUKTÓW REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO - POMORSKIEGO NA LATA 2007 - 2013

479912 / 2013-11-22 - Podmiot prawa publicznego

Przedsiębiorstwo Komunalne "Komes" Sp. z o.o. - Rypin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Tablice pamiątkowe projektu pn.: Kompleksowe uregulowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie Miasta Rypina

88869 / 2011-03-18 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Wykonanie usług promocyjnych, na rzecz Miasta Bydgoszczy w roku 2011 w ramach rozgrywek Pierwszej Ligi Koszykówki Mężczyzn w oparciu o zespół koszykarzy występujących pod nazwą Kujawsko Pomorska Szkoła Wyższa Astoria Bydgoszcz

387014 / 2013-09-24 - Podmiot prawa publicznego

Przedsiębiorstwo Komunalne "Komes" Sp. z o.o. - Rypin (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Tablice pamiątkowe projektu pn.: Kompleksowe uregulowanie gospodarki wodno - ściekowej na terenie Miasta Rypina

134065 / 2013-07-04 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J. Åšniadeckich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
Usługi w zakresie promocji projektu Realizacja II etapu Regionalnego Centrum Innowacyjności na Uniwersytecie Technologiczno-Przyrodniczym w Bydgoszczy.

104295 / 2014-05-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
promocja Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego podczas przedsięwzięcia Festiwal Współczesnej Kultury Polskiej w Portugalii

135801 / 2011-05-12 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 793422005 (Usługi w zakresie promocji)
WYKONYWANIE USŁUG PROMOCYJNYCH, CZYLI AKTYWNEGO MARKETINGU W ADMINISTRACJI PRZEZ SPORT NA RZECZ MIASTA BYDGOSZCZY W TRAKCIE SEZONU ŻUŻLOWEGO I LIGI W 2011 R