Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

329332 / 2015-12-03 - Administracja samorządowa / Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 329332

Data publikacji: 2015-12-03

Nazwa:
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy

Ulica: ul. gen. Józefa Bema 70

Numer domu: 70

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 01-225

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 6323215

Numer faxu: 022 6327242

Adres strony internetowej: www.zbkwola.waw.pl

Regon: 00066584000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usług prawnych w 2016 roku na rzecz ZGN Wola, administracji Koło, administracji Ogrodowa i administracji Nowolipki w sprawach przekazanych do realizacji do dnia 30.11.2015 r

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Orzedmiotem zamówienia jest świadczenie usług prawnych w 2016 roku na rzecz ZGN Wola, administracji Koło, administracji Ogrodowa i administracji Nowolipki w sprawach przekazanych do realizacji do dnia 30.11.2015 r.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Kancelaria Prawna GDG Krzysztof Gładkowski

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Pruszkowska 40

Miejscowość: Brwinów

Kod pocztowy: 05-840

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 30/11/2015

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 379512,20

Cena wybranej oferty: 466800,00

Cena minimalna: 466800,00

Cena maksymalna: 466800,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie faktyczne:
Zgodnie ze Statutem Zakładu Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, będącego załącznikiem do uchwały Nr XLIII.1015.2004 Rady m.st. Warszawy z dnia 02.12.2004 r. w sprawie przekształcenia zakładu budżetowegom.st. Warszawy pod nazwą Zarząd Budynków Komunalnych Wola w jednostkę budżetową m.st. Warszawy pod nazwą Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy, do obowiązków zamawiającego należy:
1 gospodarowanie w granicach zwykłego zarządu, w sposób i na zasadach określonych przepisami prawa oraz ustaleniami organów m.st. Warszawy:
a mieszkaniowym zasobem m.st. Warszawy,
b powierzonym zasobem nieruchomości m.st. Warszawy,
2 podejmowanie działań na rzecz określania sposobu zarządu nieruchomością wspólną, dokonania wyboru zarządu lub ustanowienia zarządcy przymusowego,
3 wykonywanie innych zadań powierzonych przez organy m.st. Warszawy z zakresu zarządu mieszkaniowym zasobem i zasobem nieruchomości m.st. Warszawy.
Celem prawidłowego wykonywania zleconych zadań zamawiający zobowiązany jest do zapewnienia profesjonalnej obsługi prawnej.
Uzasadnienie prawne:
Postępowanie przeprowadzane na podstawie art. 66 ust.1 w zw. z art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Przedmiotem zamówienia jest: świadczenie pomocy prawnej na rzecz Zamawiającego z zakresu wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, oraz innych niezbędnych czynności z zakresu pomocy prawnej związanych z realizacją przedmiotu niniejszej umowy, realizowanych na rzecz ZGN w Dzielnicy Wola, administrację Koło, administrację Nowolipki w sprawach przekazanych do realizacji do dnia 30.11.2015 r. oraz administrację Ogrodowa.
Zamawiający w ramach wykonywanych czynności statutowych planuje wniesienie w okresie od 01.12.2015 r. do 30.11.2016 co najmniej 900 pozwów oraz obsługę procesową w sprawach obecnie prowadzonych przed właściwymi sądami i organami, zgodnie z bazą danych Zamawiającego obejmujące: 11575 spraw lokali mieszkalnych, 2096 spraw gospodarczych i 5660 postępowań egzekucyjnych, ze średnio około 70 terminami miesięcznie, w których Zamawiający jest stroną, a Wykonawca ustanowionym pełnomocnikami procesowymi.
Zgodnie z art. 5 ust. 1b cyt. ustawy w przypadku zamówień niepriorytetowych, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu z wolnej ręki, jak również zakazu ustalania kryteriów oceny ofert na podstawie właściwości wykonawcy.
Tryb z wolnej ręki umożliwia przeprowadzenie bezpośrednich negocjacji z Wykonawcą, który jest pozytywnie oceniany przez Zamawiającego, a ocena ta znajduje swój wyraz w jakości świadczonych usług oraz liczbie i złożoności procesów sądowych i pozostałych czynności z zakresu procedur zastępstw procesowych, które zakończyły się korzystnie dla interesu publicznego.
W niniejszym postępowaniu przedmiotem zamówienia jest wykonywanie zastępstw procesowych oraz doradztwa prawnego w tym zakresie, na rzecz ZGN Wola, administracji Koło, administracji Nowolipki w sprawach przekazanych do realizacji do dnia 30.11.2015 r. i administracji Ogrodowa. Powyższe czynności powinna wykonywać Kancelaria prawna, która posiada niezbędną specjalistyczną wiedzę na temat specyfiki działania ZGN Wola i wymienionych jego jednostek organizacyjnych, przy prowadzeniu bieżących spraw sądowych, świadcząc zastępstwo procesowe lub prowadzić postępowania przed innymi organami, i służyć ochronie ważnych praw i interesów Zamawiającego. Zamawiający prowadzi działalność o wysokim stopniu skomplikowania, generującą dużą ilość spraw wymagających zastępstwa procesowego. Wymagane doświadczenie Kancelarii prawnej zapewni wykonywanie przedmiotowych usług na wysokim poziomie, pozwoli na zachowanie ciągłości prowadzonych spraw, a tym samym wpłynie na zachowanie terminowości i należyte zabezpieczenie interesów Zamawiającego.
Wskazać ponadto należy na stanowiska komentatorów w przedmiocie udzielania zamówienia na usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego i doradztwa w tym zakresie:
W nowym ust.1b utrzymana została możliwość stosowania trybu zamówienia z wolnej ręki
i trybu negocjacji bez ogłoszenia w dotychczasowej wersji, czyli bez sporządzania uzasadnienia. Dotyczy to udzielania zamówień na usługi prawnicze polegające
na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed wszelkimi organami orzekającymi a więc np. przed KIO. Także doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego korzysta z uprzywilejowanego traktowania przez ustawodawcę. Dopuszczalne jest nawet udzielenie zamówienia z wolnej ręki na wszelkie usługi prawnicze, jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. Ustawodawca, tym samym, przyznaje, że dla usług prawniczych tryb z wolnej ręki jest najbardziej odpowiedni, bo pozwala wybrać rzeczywiście dobrego usługodawcę prawnika, takiego, któremu można powierzyć ważne prawa lub interesy Skarbu Państwa. Prawo zamówień publicznych. Komentarz Jerzy Pieróg rok wydania: 2010 Wydawnictwo: C.H.Beck w LEGALIS.
Udzielanie zamówienia na usługi prawnicze polegające na zastępstwie procesowym lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, w trybie zamówienia z wolnej ręki lub negocjacji bez ogłoszenia, z pominięciem przesłanek wyboru tych trybów postępowania, znajduje swoją rację w ochronie ogólnie pojętych interesów zamawiającego. Przede wszystkim niejednokrotna nagłość i nieprzewidywalność sytuacji procesowych wymaga zwykle szybkiej reakcji uczestnika procesu. Mając niemalże swobodny wybór wykonawcy usług prawniczych, zamawiający może podjąć sprawne działania w celu ochrony swoich praw i interesów, co również wiąże się z racjonalnością wydatkowania środków publicznych.
Po drugie tryby zamówienia z wolnej ręki i negocjacji bez ogłoszenia pozwalają zamawiającemu w bardzo elastyczny sposób dokonać wyboru właściwego wykonawcy, co w konsekwencji skutkuje lepszym dopasowaniem oferty prawnika do potrzeb i możliwości zamawiającego. Zamawiający, dokonując wyboru wykonawcy, może brać pod uwagę nie tylko cenę oferty, wiedzę i doświadczenie, ale również okoliczności nie sprecyzowane ustawą p.z.p., a istotne z punktu widzenia interesów zamawiającego, takie jak: ogólny prestiż wykonawcy, opinia na jego temat w środowisku zawodowym, osiągane sukcesy zawodowe i skuteczność procesową. Dodatkowo w przypadku uregulowania zawodu doradcy prawnego, zgodnie z omówionych wcześniej projektem poselskim, w przyszłości stosowanie trybów niekonkurencyjnych na podstawie art. 5 ust. 1b p.z.p. pozwoli uniknąć zamawiającym konieczności wyboru wykonawcy spośród niedoświadczonych doradców. Katarzyna Młodecka: Jak udzielać zamówienia na świadczenie kompleksowej usługi prawnej w świetle art. 5 Prawa zamówień publicznych, w LEX.
Nowela grudniowa wprowadza szczególny sposób udzielenia zamówienia publicznego, jeżeli jego przedmiotem są usługi prawnicze. Wprowadzając art. 5 ust. 1b, dokonuje rozróżnienia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego. Ten rodzaj usług nie może się doczekać sensownej regulacji. Z chwilą, gdy ustawa rozróżniła ten typ usług, każde rozwiązanie jest wątpliwe. W ogóle problem udzielania zamówień na wykonywanie zastępstwa procesowego wyniknął w momencie, gdy na gruncie ustawy z 1994 r. funkcjonowała regulacja ogólna, wskazująca na konieczność udzielenia zamówienia na usługi w trybie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych. Potraktowanie wtedy tego rodzaju usług jak wszystkich innych wymagało wskazania zasad, według których można udzielić zamówienia. Jednocześnie zauważono, że ten rodzaj zamówienia nie powinien być realizowany w trybach właściwych dla usług materialnych, np. sprzątanie, dozorowanie. Od tego momentu ustawa nie może poradzić sobie z poprawnym rozwiązaniem problemu udzielenia zamówień na usługi, w ramach których ma być wyłoniony pełnomocnik procesowy. Wydaje się, że dla tego rodzaju usług właściwe rozwiązanie powinno być oparte na ich wyłączeniu spod działania Prawa zamówień publicznych. Wniosek taki wydaje się zasadny ze względu na właściwość stosunku prawnego, który łączy mocodawcę z pełnomocnikiem. Jest to relacja oparta na zaufaniu - mająca charakter osobisty - zatem nie można dla jej nawiązania stosować reguł właściwych dla zamówień publicznych. Tej oczywistej cechy ustawodawca nie zauważa i od 1994 r. wprowadza coraz to nowe pomysły na dokonanie zamówienia, w ramach którego ma być wybrany pełnomocnik procesowy.
Ustawodawca zdaje się zauważać, że przy usługach prawniczych trudno jest wymagać dochowania wszystkich rygorów związanych z udzieleniem zamówienia, bo prowadziłoby to do wypaczenia istoty więzi, jaka łączy obie strony. Stosunek taki musi opierać się na zaufaniu, a nie być tylko rezultatem oceny ofert, bez odniesienia do elementu personalnego. Przy wyborze podmiotu świadczącego ten typ usług czynnikiem wyboru muszą być cechy wykonawcy, a nie tylko korzystność złożonej oferty. Nowela grudniowa w art. 5 ust. 1b wprowadziła dla tego rodzaju zamówień uproszczenie polegające na odstąpieniu od tych unormowań, które odsyłają do przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru zamówienia z wolnej reki. Rozwiązanie to z punktu widzenia systemowego jest nadal wadliwe. Zbigniew Czarnik Komentarz do art.5 ustawy - Prawo zamówień publicznych w LEX
Mając na uwadze powyższe uznać należy, że uzasadnione jest zastosowanie w sprawie niniejszej przepisów art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, których wynikiem jest należyte zabezpieczenie interesu prawnego i faktycznego Zamawiającego, z zachowaniem zasad celowości, oszczędności i uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów i optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów w wydatkowaniu środków publicznych.

Podobne przetargi

258863 / 2011-09-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przetarg nieograniczony na usługi notarialne polegające na sporządzeniu aktu notarialnego

441410 / 2013-10-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Nowe Miasto - Nowe Miasto (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usługi zastępstwa procesowego we wszystkich bieżących i przyszłych postępowaniach oraz świadczenie doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego i pozostałej pomocy prawnej

242903 / 2011-09-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przetarg nieograniczony na usługi notarialne polegające na sporządzeniu aktu notarialnego

17973 / 2013-02-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Åšwiadczenie pomocy prawnej zgodnie z ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2012 r. nr 10, poz.65 ze zm. ).

2445 / 2013-01-04 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta PÅ‚ocka - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie pomocy prawnej dla wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Płocka

5113 / 2010-01-08 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Agencja Rynku Rolnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego w Poznaniu

21068 / 2012-01-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej dla Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie Filia w Ciechanowie na potrzeby Projektu Samozatrudnienie skutecznym sposobem na bezrobocie realizowanego w ramach poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie PO KL oraz świadczenie usług prawnych dla Wydziału Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych

162434 / 2009-05-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Sprawiedliwości - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych na rzecz Ministerstwa Sprawiedliwości ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb Biura Dyrektora Generalnego.

136633 / 2011-05-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przetarg nieograniczony na usługę notarialną polegającą na sporządzeniu aktu notarialnego dokumentującego umowę nabycia na rzecz Gminy Miasta Radom prawa użytkowania wieczystego nieruchomości.

8267 / 2010-01-13 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Agencja Rynku Rolnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna w związku z zarzutem przekroczenia ustawowych uprawnień.

54802 / 2009-03-09 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Skarbu Państwa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi prawnicze polegające na obsłudze prawnej postępowania przed sądem belgijskim o uchylenie Drugiego Wyroku Częściowego trybunału arbitrażowego w Brukseli wydanego w sprawie z powództwa Nordzucker AG przeciwko Rzeczypospolitej Polskiej o zapłatę

339347 / 2011-12-21 - Inny: Służby Żeglugi Powietrznej

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego Kancelarii Radcy Prawnego Krzysztofa Zająca