Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

44326 / 2013-02-01 - Inny: Sp. z o.o. / Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o. (Toruń)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 44326

Data publikacji: 2013-02-01

Nazwa: Kujawsko-Pomorskie Inwestycje Medyczne Sp. z o.o.

Ulica: Plac Teatralny 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 87-100

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 56 656 10 71

Adres strony internetowej: www.bip.kpim.lo.pl

Regon: 34060068500000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: Sp. z o.o.

Inny rodzaj zamawiającego: Sp. z o.o.

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy sp.k.

Adres pocztowy wykonawcy: Grudziądzka 110-114

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 87-100

ID województwa: 1

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 31/01/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 7200,00

Cena wybranej oferty: 88560,00

Cena minimalna: 88560,00

Cena maksymalna: 88560,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym. W zakresie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, zgodnie z nim w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań zespołu, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. W niniejszym przypadku udzielenie zamówienia z wolnej ręki wykonawcy w celu kontynuowania usług świadczonych na rzecz Zamawiającego od momentu jego powstania, znajduje swoje oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust. 1b PZP z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w celu ochrony ważnych praw Zamawiającego, jak również jest uzasadnione w rozumieniu art. 5 ust. 1a PZP (zwłaszcza na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 PZP). Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Należy przy tym wyjaśnić, że w niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 PZP. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się doświadczeniem wzorowej pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia, od momentu powstania Kujawsko-Pomorskich Inwestycji Medycznych Sp. z o.o. Co więcej, wykonawca brał udział w pracach poprzedzających utworzenie przedmiotowej spółki, w szczególności opracował koncepcję prawną jej funkcjonowania, stąd znakomicie jest mu znana specyfika Zamawiającego, zwłaszcza jego organizacja oraz charakter i zakres prowadzonej przez niego działalności. Należy przy tym podkreślić, że Wykonawca, posiada zespół wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników. Dzięki temu, Zamawiający ma możliwość korzystania z szerokiej gamy usług o specjalistycznym charakterze, co umożliwia optymalne rozwiązywanie nawet bardzo złożonych problemów, wymagających łączenia wiedzy z wielu specjalistycznych dziedzin prawa. Powyżej wskazane zasoby są przydatne w szczególności przy planowaniu i realizacji złożonych projektów, co ma szczególne znaczenie z uwagi na aktualny charakter i skalę działalności Zamawiającego, które aktualnie realizuje lub rozpocznie realizować w najbliższej przyszłości szereg przedsięwzięć obejmujących usługi projektowe, roboty budowlane i dostawy (zwłaszcza sprzętu medycznego) w placówkach na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, z wykorzystaniem środków finansowych otrzymanych w ramach kredytu Z europejskiego Banku Inwestycyjnego. Realizacja przedsięwzięć inwestycyjnych, zwłaszcza w przypadkach złożonego systemu ich finansowania, wymaga adekwatnej obsługi pod względem prawnym. Wykonawca posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze spółek oraz podmiotów samorządowych, świadczył usługi prawnicze przy okazji realizacji wielu przedsięwzięć inwestycyjnych zwłaszcza z udziałem podmiotów publicznych w charakterze inwestora, finansowanych ze środków pochodzących ze źródeł zewnętrznych (zwłaszcza środków z budżetu Unii Europejskiej), znane jest mu specyfika inwestycji realizowanych w systemie zamówień publicznych. Z uwagi na powyższe okoliczności, Wykonawca w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Za racjonalnością kontynuacji współpracy z wykonawcą, przemawia także fakt, iż podmiot ten jest zaznajomiony z szeregiem postępowań, w tym zwłaszcza związanych z procedurami udzielania zamówień publicznych i środkami ochrony przysługującymi uczestnikom tego typu postępowań oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Z kolei, wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez z pracowników Zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań realizowanych przez Zamawiającego, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego . Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazała swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowanych środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

Podobne przetargi

46930 / 2009-03-03 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych związanych z doradztwem prawnym w zakresie: Budowy drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy - Żnin: 1)Budowa drogi S-5 Nowe Marzy - Bydgoszcz, 2)Budowa Drogi S-5 i S-10 Bydgoszcz - Stryszek i Białe Błota, 3)Budowa drogi S-5 Bydgoszcz - Żnin, 4)Budowa drogi S-5 Żnin - Gniezno (granica województwa)

224843 / 2013-10-25 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego w sprawach cywilnych przeciwko Skarbowi Państwa reprezentowanemu przez Prokuratora Okręgowego w Bydgoszczy..

117378 / 2012-04-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług doradztwa prawnego dla uczestników projektów współfinanswoanych ze środków EFS

222183 / 2013-10-23 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego w sprawach cywilnych przeciwko Skarbowi Państwa reprezentowanemu przez Prokuratora Okręgowego w Bydgoszczy.

50884 / 2014-02-13 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego związanego z realizacją Autostrady A-1 Toruń - Stryków, Odcinek I Czerniewice - Odolion od km 151+900 do km 163+300, Odcinek II Odolion - Brzezie od km 163+300 do km 186+366 oraz Odcinek III Brzezie - Kowal od km 186+348 do km 215+850

178434 / 2013-05-07 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Włocławku - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie kompleksowych usług prawniczych, z wyłączeniem usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnym i Sądem Najwyższym, w ramach stałej obsługi prawnej i doradztwa prawnego we wszystkich kwestiach prawnych związanych z działalnością Zamawiającego.

206706 / 2014-06-18 - Inny: organizacja pożytku publicznego

Oddział Rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża we Włocławku - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi w zakresie specjalistycznego poradnictwa prawnego, w tym także prawnego w aspektach socjalnych, psychologicznych, prawa medycznego, jak również w sprawach bieżącego orzecznictwa, ubezpieczeń, podatków i inne dla uczestników projektu pn. Romowie - pełnoprawni obywatele polscy II, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

81384 / 2012-03-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług doradztwa prawnego dla uczestników projektów współfinansowanych ze środków EFS.

7200 / 2014-01-08 - Podmiot prawa publicznego

Toruńskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Kompleksowa obsługa prawna Toruńskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.

111272 / 2014-04-02 - Podmiot prawa publicznego

Tramwaj FORDON Sp. z o.o. - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Tramwaj Fordon Sp. z o. o. w Bydgoszczy w zakresie doradztwa prawnego, sporządzania opinii prawnych, umów, pism oraz innych wewnętrznych aktów prawnych na rzecz Zamawiającego.