Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

113071 / 2012-05-22 - Administracja samorzÄ…dowa / UrzÄ…d Miasta Szczecin (Szczecin)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2012-02-17 pod pozycją 39833. Zobacz ogłoszenie 39833 / 2012-02-17 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 113071

Data publikacji: 2012-05-22

Nazwa: Urząd Miasta Szczecin

Ulica: pl. Armii Krajowej 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Szczecin

Kod pocztowy: 70-456

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Numer telefonu: 91 4245102

Numer faxu: 91 4245104

Regon: 00059982400000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 39833

Data wydania biuletynu: 2012-02-17

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2012

Pozycja ogłoszenia: 39833

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Aktualizacja i serwis oprogramowania dla oświaty Gminy Miasto Szczecin.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiot oraz zakres zamówienia obejmuje aktualizację i serwis oprogramowania dla oświaty Gminy Miasto Szczecin. Usługa polega na serwisowaniu informatycznego systemu składającego się z modułów: Baza Analiz Wynagrodzeń Nauczycieli, Kontrola Budżetu, Zbiorczy Arkusz Organizacyjny, Arkusz Organizacyjny, Sprawozdawczość, Plan lekcji, Płace, Kadry, Zlecone, Przelewy, Kasa Zapomogowo Pożyczkowa, Finanse DDJ, Rozrachunki eksploatowanych w jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Szczecin

Kody CPV:
720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
722670004 (Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
722671000 (Konserwacja oprogramowania technologii informacji)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: ProgMan S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: Al.Zwycięstwa 96/98

Miejscowość: Gdynia

Kod pocztowy: 81-451

ID województwa: 10

Województwo / kraj: pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 30/03/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 425964,00

Cena wybranej oferty: 537356,80

Cena minimalna: 537356,80

Cena maksymalna: 537356,80

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: c;d;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.:
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a
art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie prawne: Postępowanie prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1) lit. a) oraz lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Uzasadnienie faktyczne: Na podstawie wcześniej zawartych i zrealizowanych umów Wykonawca przekazał Zamawiającemu system informatyczny, który Zamawiający eksploatuje. Obszarem eksploatacji są wszystkie jednostki oświatowe Gminy Miasto Szczecin (168 jednostek), liczba użytkowników wynosi 954 osoby, która ciągle rośnie. W skład systemu wchodzą moduły: Baza Analiz Wynagrodzeń Nauczycieli, Kontrola Budżetu, Zbiorczy Arkusz Organizacyjny, Arkusz Organizacyjny, Sprawozdawczość, Plan lekcji, System Płace, Kadry, Zlecone, Przelewy, Kasa Zapomogowo Pożyczkowa, Finanse DDJ, Rozrachunki, rozwiązanie zintegrowane z systemem informatycznym wspomagającym zarządzanie finansami miasta (ZSI-FK), umowa nr 5738 z dnia 16 listopada 2007 roku o wartości 323 850 PLN brutto, umowa CR 09 / 0005956 z dnia 7 grudnia 2009 roku o wartości 44 530 PLN brutto, umowa CR 10 / 0000823 z dnia 15 stycznia 2010 roku o wartości 23 300 PLN brutto. W trakcie rozbudowy analizowanego rozwiązania zamawiający doprowadził do integracji pierwotnego rozwiązania z innymi systemami zamawiającego, w szczególności z systemem finansowo-księgowym gminy i urzędu oraz zlecił przygotowania i wypracowania systemu zintegrowanego systemu zasileń finansowych i przekazywania informacji budżetowej oraz wypracował schematy transmisji danych, w tym danych obowiązkowej sprawozdawczości finansowej. Integracja systemów pozwoliła zamawiającemu na uzyskanie znacznych oszczędności pracy żywej i poprawienie kontroli realizacji budżetu w jednostkach oświatowych. Wszystko to sprawiło, że eksploatowane rozwiązanie nie ma odpowiednika na rynku, jest przystosowane do wyłącznych potrzeb zamawiającego. Przekazane środowisko nie ma odpowiednika na rynku. Alternatywne rozwiązania ograniczają się do modułów finansowo - księgowych albo oświatowych. W wyniku zrealizowanych prac Zamawiający otrzyma aktualizacje oprogramowania i wsparcie użytkownika. Nie jest możliwe wykonanie zamówienia przez stronę trzecią ze względu na brak technicznych możliwości. Zgodnie z przepisem art. 67 ust.1 pkt 1 lit a) ustawy zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze dostawy, usługi lub roboty budowlanej mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę. Powoływane względy techniczne muszą być potwierdzone rzeczywistym monopolem danego wykonawcy, a nie subiektywnym przekonaniem zamawiającego. Zamawiający nie ma możliwości samodzielnej zmiany systemu w celu zapewnienia jego prawidłowego funkcjonowania oraz dostosowywania do zmian w ogólnie obowiązujących przepisach. Wykonawca jest autorem systemu i posiada do niego autorskie prawa majątkowe. Analizują powyższe stwierdzenia zamawiający rozpatrywał możliwości realizacji zadania we własnym zakresie już na etapie realizacji zamówienia na dostarczenie systemu (umowa nr 5738 z 2007 roku). Zamawiający przeprowadzając poprzednie postępowania uznał, że nie dysponuje odpowiednimi zasobami kompetencyjnymi i finansowymi, pozwalającymi na serwisowanie rozwiązania we własnym zakresie, w związku z czym odstąpił od warunku dostarczenia przez wykonawców stosownych uprawnień. Zamawiający ocenia, iż w aspekcie ekonomicznym rozwijanie własnej kompetencji Zamawiającego w powyższym zakresie nie jest celowe, gdyż nakłady na samodzielną obsługę rozwiązania przewyższą nakłady na serwisowanie rozwiązania przez Wykonawcę. Do serwisowania systemu tego typu konieczna jest wiedza specjalistyczna i unikalne kompetencje nie tylko na poziomie prac programistycznych, ale również na poziomie analiz prawno - organizacyjnych, co wymaga stworzenia multidyscyplinarnego zespołu. Dodatkowym obciążeniem są koszty pracy zespołu bezpośredniej obsługi użytkowników rozwiązania, co wymaga zatrudnienia wieloosobowego zespołu. Analiza uwarunkowań ekonomicznych wykazała, że próba pozyskania stosownych praw wiąże się z poniesieniem znaczących nakładów finansowych. W ówczesnych analizach stwierdzono, że postawienie warunku dostarczenia stosownych praw i informacji spowoduje podniesienie kosztu realizacji pierwotnego zamówienia o około 80%, o ile będą one możliwe do zrealizowania, ze względu na powszechnie obecne restrykcje stosowane przez Wykonawców w zakresie zbywania stosownych praw. Z tego względu zamawiający zrezygnował z umieszczenia w umowach zapisów, pozwalających na samodzielne serwisowanie dostarczonych aplikacji we własnym zakresie. Należy przy tym nadmienić, że przepis ustawy nie wymaga od zamawiającego pozyskiwania kodów źródłowych i praw do modyfikacji dostarczonego rozwiązania. Stosowane przez nas rekomendacje Urzędu Zamówień Publicznych Zamawiający traktuje z pełną powagą, w wybranych postępowaniach pozyskał kody źródłowe i prawa do modyfikacji posiadanego rozwiązania, każdorazowo jednak taka decyzja była poprzedzona kalkulacją ekonomiczną i badaniem wpływu podjętych decyzji na perspektywy systemu. Zamawiający stoi na stanowisku, że decyzja o zakupie stosownych praw do systemu musi być połączona z badaniem posiadanych kompetencji i oceną, w jakim zakresie proponowane rozwiązanie dotyczy kluczowych procesów biznesowych Zamawiającego i na czym musi on skoncentrować swoje zainteresowanie i możliwości finansowe. Zamawiający co do zasady uznawał, że kluczowymi kompetencjami są zagadnienia związane z pracą wewnętrznego systemu urzędu, a w analizowanym przypadku obsługę i serwisowanie systemów zewnętrznych w stosunku do urzędu należy pozostawić wyspecjalizowanym firmom do realizacji. Zamawiający nie tworzy przy tym monopolisty, ponieważ zawsze posiada możliwość pozyskania rozwiązania innych producentów, taka sytuacja może mieć jednak miejsce wyłącznie w przypadku niewywiązywania się Wykonawcy z przyjętych na siebie zobowiązań i wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych nakładów finansowych. Konieczność badania celowości ekonomicznej i zasad udzielenia zamówienia wynika bezpośrednio z zapisów ustawy o finansach publicznych. W ustawie tej wielokrotnie podkreślane są zasady udzielania zamówień publicznych z zachowaniem poszanowania zasad oszczędności i celowości. Na przykład w art. 47 ww. ustawy stwierdzono: Podmiot wnioskujący o przyznanie środków publicznych na realizację wyodrębnionego zadania powinien przedstawić ofertę wykonania zadania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy. W art. 68 stwierdza się że: 1. Kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy. 2. Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności: 1) zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi; 2) skuteczności i efektywności działania; 4) ochrony zasobów; 7) zarządzania ryzykiem. Natomiast art. 254 stwierdza, iż: W toku wykonywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego obowiązują następujące zasady gospodarki finansowej: 3) dokonywanie wydatków następuje w granicach kwot określonych w planie finansowym, z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień i zgodnie z planowanym przeznaczeniem, w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów; 4) zlecanie zadań powinno następować na zasadzie wyboru najkorzystniejszej oferty, z uwzględnieniem przepisów o zamówieniach publicznych, a w odniesieniu do organizacji pozarządowych - z odpowiednim zastosowaniem art. 43 i art. 221. Powyższe oznacza, że zamawiający jest uprawniony i zobowiązany do prowadzenia pełnej analizy ekonomicznej prowadzonych działań. Zamawiający przeanalizował również sytuację rynkową w zakresie przedmiotu zamówienia. Zamawiający ustalił, że w analizowanym obszarze oferta rynkowa podmiotów wykazujących się stosownym doświadczeniem obejmuje co najmniej trzy podmioty, które wykazują się kompetencjami w zakresie posiadania stosownej wiedzy i wystarczających zasobów do celów realizacji planowanego zadania, to jednak w zakresie technologicznym i bazodanowym jedynie wykonawca aktualnego rozwiązania dysponuje wiedzą techniczną konieczną do realizacji przedmiotu zamówienia. Potencjalny wykonawca wyklucza możliwość sprzedaży kodu źródłowego. W przypadku, gdy Wykonawca zdecydował by się na wykonanie takiego kroku, należy stwierdzić, że byłby on prawnie dopuszczalny wyłącznie w trybie przetargu nieograniczonego. Nabycie bowiem takiego przedmiotu zamówienia z gruntu rzeczy definiuje zupełnie inną sytuację rynkową, co oznacza, że wykluczenie innych wykonawców narusza prawa podmiotów konkurencyjnych. Kwota zamówienia będzie przekraczać dopuszczalne zamówienia podprogowe. Realizacja takiego postępowania oznacza również, że zamawiający utraci prawo do korzystania z dorobku wykonawcy. Sytuacja rynkowa w analizowanym sektorze oprogramowania wymusza bowiem na wykonawcach rozkładanie kosztów rozwoju oprogramowania na wiele podmiotów korzystających z niego, przy czym ogólnie obowiązującą zasadą jest korzystanie z dorobku całej grupy podmiotów, wpływających na rozwój systemu. Powyższe ma szczególne znaczenie w kontekście zmian prawnych. Pozyskanie kodu źródłowego oznacza, że wersje systemu zamawiającego i wykonawcy w określonym przedziale czasowym w wyniku rozwoju przestaną być zgodne. W konsekwencji spowoduje to powstanie sytuacji, w której zamawiający będzie musiał przejąć na swoje barki pełne koszty utrzymania systemu, co w tym przypadku jest nieuzasadnione. Rekomendacje Urzędu Zamówień Publicznych, o których wspomniano powyżej są bardzo celowe w przypadku oprogramowania pisanego na zamówienie. W analizowanym przypadku Zamawiający nabył rozwiązanie z tzw. pudełka, czyli ogólnie oferowane oprogramowanie, które w pewnym zakresie zostało dopracowane do potrzeb Zamawiającego i zintegrowane z jego innymi rozwiązaniami, rozwiązanie to jednak jest rozwijane jako ogólnie dostępne rozwiązanie rynkowe. Należy nadmienić, że koszty zakupu rozwiązania powszechnie dostępnego są wielokrotnie niższe od kosztów wykonania oprogramowania na zamówienie. Powyższe w opinii zamawiającego wyczerpuje przesłanki zawarte w art. 67 ust. 1 pkt.1) lit. a) i lit. b) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Podobne przetargi

17393 / 2015-02-09 - Inny: ZwiÄ…zek komunalny

Związek Miast i Gmin Dorzecza Parsęty - Karlino (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Zakup oprogramowania bazodanowego realizowanych w ramach projektu Wrota Parsęty II - usługi społeczeństwa informacyjnego na terenie dorzecza Parsęty

195685 / 2010-07-22 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Szczeciński - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
stworzenie i przekazanie gotowej strony internetowej wraz z skorelowaną z nią bazą danych dla Akademickiego Biura Karier oraz 2 szkolenia z użytkowania przedmiotów zamówienia. Zmówienie obejmuje dodatkowo stworzenie grafiki, wizualizacji oraz projektu drugiej strony internetowej, które powstają na potrzeby projektu UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI - Lider przyszłości, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

469292 / 2013-11-18 - Inny: Spółka Prawa Handlowego

Szpital Barlinek Sp. z o.o. - Barlinek (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Dostawa systemu KS- OBCHÓD stanowiącego rozszerzenie funkcjonującego w szpitalu systemu KS- MEDIS oraz serwis systemów informatycznych funkcjonujących w szpitalu..

42674 / 2014-02-06 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Szczeciński - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Rozbudowa Zintegrowanego Systemu Informatycznego ZSI, zawierający opis kształcenia zgodnie z wymogami Krajowych Ram Kwalifikacyjnych

8076 / 2015-01-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Koszalinie, Biuro Zamówień Publicznych - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Usługa konserwacji i modernizacji eksploatowanego w Urzędzie Miejskim w Koszalinie systemu informatycznego (oprogramowania), zwanego dalej systemem, obejmującego sieciowy, wielodostępny system do prowadzenia spraw z zakresu ewidencji gruntów i budynków, planowania i zagospodarowania przestrzennego

263696 / 2013-07-08 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolony - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Kompleksowa obsługa systemu informatycznego w zakresie administrowania i obsługi oprogramowania aplikacyjnego Infomedica, serwerów oraz sieci strukturalnej w Samodzielnym Publicznym Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym

30843 / 2014-02-17 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

SÄ…d Apelacyjny w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Udzielenie wsparcia w czynnościach wdrożeniowych Zintegrowanego Systemu Rachunkowości i Kadr (ZSRK) w obszarach FI, FM i PSCD dla pracowników jednostek sądownictwa obszaru apelacji szczecińskiej

69517 / 2009-05-05 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Zachodniopomorskie Centrum Onkologii - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
PN-5/09 - nadzór autorski nad aplikacją Esculap autorstwa Politechniki Poznańskiej wraz z usługami serwisowymi umożliwiajacymi jej bieżącą eksploatację

408480 / 2014-12-12 - Podmiot prawa publicznego

Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ W ZAKRESIE ODNOWIENIA LICENCJI I PRZEDŁUŻENIA USŁUG WSPARCIA TECHNICZNEGO DLA OPROGRAMOWANIA VMWARE, UŻYTKOWNEGO W ZACHODNIOPOMORSKIM OW NFZ

128356 / 2012-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Przelewice - Przelewice (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Budowa systemu informatycznego przeznaczonego do gromadzenia i edycji danych przestrzennych i opisowych, złożonego ze sprzętu komputerowego, narzędzi informatycznych oraz przestrzennych baz danych dla Ogrodu Dendrologicznego w Przelewicach

317192 / 2015-11-24 - Podmiot prawa publicznego

Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 720000005 (Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia)
Zaproszenie do złożenia oferty cenowej w zakresie odnowienia licencji i przedłużenia usług wsparcia technicznego dla oprogramowania VMware, użytkowanego w Zachodniopomorskim OW NFZ