Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

261499 / 2013-12-04 - Administracja samorządowa / Gmina Więcbork (Więcbork)

Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Więcbork w 2014 r.

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Więcbork w 2014 r.
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Więcbork, polegającej na odbiorze z lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości wymienionych w załączniku nr 4 do umowy oraz transporcie odpadów do regionalnej instalacji do odbierania odpadów.
3. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1206 ze zm.) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20 - odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie i 15 - odpady opakowaniowe, sorbenty, tkaniny do wycierania materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach, 17 - odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych).
4. Ogólna charakterystyka Gminy Więcbork w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów:
Szacowana liczba mieszkańców - ok. 13.340 osób zameldowanych na dzień 31.12.2012 r., w tym:
szacowana liczba osób zamieszkałych: 10.456
- miasto Więcbork - 4.745 osoby,
- tereny wiejskie - 5.711 osób.

Liczba mieszkańców w zabudowie jednorodzinnej oraz w zabudowie do 7 lokali włącznie:
- w mieście Więcbork - 3.036 mieszkańców (621 budynków jednorodzinnych oraz 417 lokali w budynkach do 7 lokali włącznie),
- tereny wiejskie - 5.316 mieszkańców (1.557 budynków jednorodzinnych oraz 351 lokali w budynkach do 7 lokali włącznie).
Zestawienie lokali i budynków jednorodzinnych zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.

Liczba nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej z częstotliwością odbioru odpadów 2 razy w miesiącu:
- tereny wiejskie - Pęperzyn - 180 mieszkańców (17 budynków, 70 lokali).
Zestawienie lokali i budynków jednorodzinnych z częstotliwością odbioru odpadów 2 razy w miesiącu zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.

Liczba mieszkańców w zabudowie wielolokalowej, w budynkach powyżej 7 lokali:
- w mieście - 1709 mieszkańców (56 budynków, 769 lokali),
- tereny wiejskie - 215 mieszkańców (6 budynków, 82 lokale).
Zestawienie lokali w zabudowie wielomieszkaniowej zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.


Wykaz miejscowości:
Miasto Więcbork, Zakrzewska Osada, Zabartowo, Witunia, Sypniewo, Zakrzewek, Pęperzyn, Suchorączek, Nowy Dwór, Runowo Kraj., Borzyszkowo, Lubcza, Śmiłowo, Górowatki, Jeleń, Dorotowo, Jastrzębiec, Karolewo, Zgniłka, Klarynowo, Wilcze Jary, Dalkowo, Frydrychowo, Adamowo, Wymysłowo, Czarmuń, Puszcza, Katarzyniec, Runowo-Kolonia, Młynki.

Ilość zebranych odpadów w Gminie Więcbork w roku 2011 (w Mg):
Kod odpadu - 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 1141,88,
Kod odpadu - 20 01 01 papier i tektura - 4,98,
Kod odpadu - 20 01 02 szkło - 138,19,
Kod odpadu - 20 01 39 tworzywa sztuczne - 123,16,
RAZEM - 1408,21

Ilość zebranych odpadów w Gminie Więcbork w roku 2012 (w Mg):
Kod odpadu - 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 935,53,
Kod odpadu - 20 01 01 papier i tektura - 6,31,
Kod odpadu - 20 01 02 szkło - 122,4,
Kod odpadu - 20 01 39 tworzywa sztuczne - 89,33,
Kod odpadu - 17 01 01 odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 1,34,
Kod odpadu - 17 01 82 inne niewymienione odpady - 0,22,
Kod odpadu - 17 02 01 drewno - 0,2
RAZEM - 1155,33

Szacowana do odbioru i zagospodarowania ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia - 1930 tony, w tym:
- odpady zmieszane - 1600 ton,
- odpady suche (papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe) - 150 ton,
szkło - 180 ton.

UWAGA! ZAMAWIAJĄCY NIE ZAPEWNIA REALIZACJI ZAMÓWIENIA W TEJ ILOŚCI.

5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
a) Wymogi dotyczące przekazywania odpadów:
Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektronicznym, ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów, uchwała nr XXIX/261/2013 Rady Miejskiej w Więcborku z dnia 28.03.2013 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Więcbork, a także innych obowiązujących przepisów z zakresu gospodarowania odpadami.
Wykonawca na każdym etapie realizacji zamówienia powinien monitować obowiązujące przepisy i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia.
b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów osiągnięcie odpowiednich poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów,
c) W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. [załącznik nr 4 do projektu umowy].
d) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów leżących obok pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania.
e) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości dodatkowych ilości odpadów segregowanych np. odpadów budowlanych i rozbiórkowych i innych nieujętych w przedmiocie zamówienia. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych.
f) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi [zmieszanymi] odpadami komunalnymi.
g) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się w obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji będzie obowiązany do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez danego właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Do dokumentacji należy dołączyć nagranie wykonane kamerą lub fotografie sporządzone na miejscu zdarzenia.
h) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze.
i) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji.
j) Wykonawca jest zobowiązany do odebrania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia.

6. Instalacja do jakiej mają trafić odpady.
Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Więcbork, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania muszą być zagospodarowane w obrębie tucholsko-grudziądzkiego regionu gospodarki odpadami (region 1). Oznacza to, że zebrane z terenu Gminy Więcbork wskazane wyżej odpady komunalne muszą trafić do jednej ze wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w obrębie wskazanego regionu gospodarki odpadami (region 1). W przypadku pozostałych frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Warunki realizacji przedmiotowego zamówienia i obowiązki Wykonawcy zawarte są w projekcie umowy (załącznik nr 6 do SIWZ) a w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do projektu umowy).

7. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych.
Wykonawca zobowiązany jest wykonywać usługę wg ramowego harmonogramu, przewidzianego w projekcie umowy [załącznik nr 6 do SIWZ] nie rzadziej niż w sposób opisany poniżej:

1) Odpady zmieszane:
- z terenów zabudowy budynkami wielorodzinnymi powyżej 7 lokali (także na obszarach wiejskich) odbywa się z częstotliwością raz w tygodniu,
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie na terenie miasta Więcbork odbywa się z częstotliwością raz na 2 tygodnie,
- z terenów zabudowy budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie poza obszarem miasta Więcbork odbywa się z częstotliwością raz w miesiącu z wyjątkiem miejscowości Pęperzyn gdzie odbiór z budynków wielorodzinnych do 7 lokali odbywa się 2 razy w miesiącu.
2) Odpady suche (papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale):
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie - raz w miesiącu,
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi powyżej 7 lokali (także na obszarach wiejskich) - raz w tygodniu.

3) Szkło:
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie - raz w miesiącu,
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi powyżej 7 lokali (także na obszarach wiejskich) - raz w tygodniu.
Odpady suche i szkło odbierane będą od właścicieli nieruchomości środkami transportu w sposób uniemożliwiający ich zmieszanie.
Wykonawca odbiera każdą ilość odpadów komunalnych.

Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania, a na wniosek właściciela nieruchomości dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników na odpady niesegregowane na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. Odbywać się będzie to bez dodatkowej opłaty i będzie wchodzić w zakres oferowanej ceny za usługę odbioru i zagospodarowania odpadów.
Wykonawca będzie również zobowiązany do dostarczenia każdemu właścicielowi nieruchomości bez dodatkowej opłaty kompletu odpowiednio oznakowanych worków (patrz załącznik nr 7 do SIWZ i załącznik nr 3 do umowy) do selektywnego gromadzenia odpadów o pojemności 120l. (dot. zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej do 7 lokali włącznie):
- 3 sztuki w kolorze żółtym na odpady segregowane suche,
- 1 sztuka w kolorze zielonym na szkło.
Wykonawca dostarczy pojemniki i worki nie później niż do 08 stycznia 2014 r.

Ponadto w trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie na wniosek właściciela nieruchomości do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki. Dotyczy to m. in. sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia.
W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie bez dodatkowej opłaty do bieżącego dostarczania właścicielom nieruchomości nowych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w ilości i rodzaju odpowiadającym liczbie i rodzajowi worków odebranych z terenu danej nieruchomości.

8. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi.

9. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia:
a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków;
b) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego, rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9Q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwienia i segregacji odpadów jeżeli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający;
c) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach.
d) Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do składania Zamawiającemu:
- raportu o ilości i rodzaju pojemników dostarczonych właścicielom nieruchomości - w terminie do dnia 15.01.2014 r.,
- raportów kwartalnych zawierających ilości i rodzaje pojemników dostarczonych właścicielom nieruchomości w terminie do ostatniego dnia każdego kwartału.

10. Baza magazynowo-transportowa:
- musi być usytuowana na terenie Gminy Więcbork lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy,
- baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,
- miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
- teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne,
- baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,
- na terenie bazy powinny znajdować się także: punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania.

11. Sprzęt techniczny:
Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w pkt 7.2.3) SIWZ oraz w załączniku nr 3 do projektu umowy. W zakresie utrzymywania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te były utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 261499

Data publikacji: 2013-12-04

Nazwa: Gmina Więcbork

Ulica: ul. Mickiewicza 22

Numer domu: 22

Miejscowość: Więcbork

Kod pocztowy: 89-410

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 052 3897 207

Numer faxu: 052 3897 212

Adres strony internetowej: www.bip.wiecbork.pl

Regon: 09235096100000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Więcbork w 2014 r.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Więcbork w 2014 r.
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie usługi na terenie Gminy Więcbork, polegającej na odbiorze z lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego zmieszanych oraz selektywnie zebranych odpadów pochodzących z nieruchomości stanowiących własność właścicieli nieruchomości wymienionych w załączniku nr 4 do umowy oraz transporcie odpadów do regionalnej instalacji do odbierania odpadów.
3. Odpady objęte przedmiotem zamówienia przeznaczone do odbioru zostały sklasyfikowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1206 ze zm.) i mieszczą się w grupie oznaczonej kodem: 20 - odpady komunalne łącznie z frakcjami gromadzonymi selektywnie i 15 - odpady opakowaniowe, sorbenty, tkaniny do wycierania materiały filtracyjne i ubrania ochronne nieujęte w innych grupach, 17 - odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych).
4. Ogólna charakterystyka Gminy Więcbork w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów:
Szacowana liczba mieszkańców - ok. 13.340 osób zameldowanych na dzień 31.12.2012 r., w tym:
szacowana liczba osób zamieszkałych: 10.456
- miasto Więcbork - 4.745 osoby,
- tereny wiejskie - 5.711 osób.

Liczba mieszkańców w zabudowie jednorodzinnej oraz w zabudowie do 7 lokali włącznie:
- w mieście Więcbork - 3.036 mieszkańców (621 budynków jednorodzinnych oraz 417 lokali w budynkach do 7 lokali włącznie),
- tereny wiejskie - 5.316 mieszkańców (1.557 budynków jednorodzinnych oraz 351 lokali w budynkach do 7 lokali włącznie).
Zestawienie lokali i budynków jednorodzinnych zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.

Liczba nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej z częstotliwością odbioru odpadów 2 razy w miesiącu:
- tereny wiejskie - Pęperzyn - 180 mieszkańców (17 budynków, 70 lokali).
Zestawienie lokali i budynków jednorodzinnych z częstotliwością odbioru odpadów 2 razy w miesiącu zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.

Liczba mieszkańców w zabudowie wielolokalowej, w budynkach powyżej 7 lokali:
- w mieście - 1709 mieszkańców (56 budynków, 769 lokali),
- tereny wiejskie - 215 mieszkańców (6 budynków, 82 lokale).
Zestawienie lokali w zabudowie wielomieszkaniowej zawiera załącznik nr 8 do SIWZ.


Wykaz miejscowości:
Miasto Więcbork, Zakrzewska Osada, Zabartowo, Witunia, Sypniewo, Zakrzewek, Pęperzyn, Suchorączek, Nowy Dwór, Runowo Kraj., Borzyszkowo, Lubcza, Śmiłowo, Górowatki, Jeleń, Dorotowo, Jastrzębiec, Karolewo, Zgniłka, Klarynowo, Wilcze Jary, Dalkowo, Frydrychowo, Adamowo, Wymysłowo, Czarmuń, Puszcza, Katarzyniec, Runowo-Kolonia, Młynki.

Ilość zebranych odpadów w Gminie Więcbork w roku 2011 (w Mg):
Kod odpadu - 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 1141,88,
Kod odpadu - 20 01 01 papier i tektura - 4,98,
Kod odpadu - 20 01 02 szkło - 138,19,
Kod odpadu - 20 01 39 tworzywa sztuczne - 123,16,
RAZEM - 1408,21

Ilość zebranych odpadów w Gminie Więcbork w roku 2012 (w Mg):
Kod odpadu - 20 03 01 niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne - 935,53,
Kod odpadu - 20 01 01 papier i tektura - 6,31,
Kod odpadu - 20 01 02 szkło - 122,4,
Kod odpadu - 20 01 39 tworzywa sztuczne - 89,33,
Kod odpadu - 17 01 01 odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów - 1,34,
Kod odpadu - 17 01 82 inne niewymienione odpady - 0,22,
Kod odpadu - 17 02 01 drewno - 0,2
RAZEM - 1155,33

Szacowana do odbioru i zagospodarowania ilość odpadów w okresie realizacji zamówienia - 1930 tony, w tym:
- odpady zmieszane - 1600 ton,
- odpady suche (papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe) - 150 ton,
szkło - 180 ton.

UWAGA! ZAMAWIAJĄCY NIE ZAPEWNIA REALIZACJI ZAMÓWIENIA W TEJ ILOŚCI.

5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
a) Wymogi dotyczące przekazywania odpadów:
Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia przepisów prawa, w szczególności takich jak: ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektronicznym, ustawa z dnia 24 kwietnia 2009 r. o bateriach i akumulatorach, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 16 czerwca 2009 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorowych zestawień danych o odpadach, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów, uchwała nr XXIX/261/2013 Rady Miejskiej w Więcborku z dnia 28.03.2013 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Więcbork, a także innych obowiązujących przepisów z zakresu gospodarowania odpadami.
Wykonawca na każdym etapie realizacji zamówienia powinien monitować obowiązujące przepisy i zgodnie z nimi realizować przedmiot zamówienia.
b) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni, w stosunku do faktycznie odebranej ilości odpadów osiągnięcie odpowiednich poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt. 7, art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012r. w sprawie poziomów recyclingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych, rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy tych odpadów,
c) W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz właścicieli nieruchomości, z których odbierane będą stałe odpady komunalne. [załącznik nr 4 do projektu umowy].
d) Wykonawca jest zobowiązany do zebrania odpadów leżących obok pojemników, jeśli będzie to wynikiem jego działania.
e) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług dodatkowych w zakresie odbioru odpadów. Usługi dodatkowe to odbiór na wniosek właściciela z terenu nieruchomości dodatkowych ilości odpadów segregowanych np. odpadów budowlanych i rozbiórkowych i innych nieujętych w przedmiocie zamówienia. Za wywóz tych odpadów zapłaci właściciel nieruchomości, z której odbierane będą odpady. Cena ofertowa za realizację przedmiotu zamówienia nie obejmuje świadczenia usług dodatkowych.
f) Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia nie będzie mógł mieszać selektywnie zebranych odpadów komunalnych z niesegregowanymi [zmieszanymi] odpadami komunalnymi.
g) Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia podczas odbioru odpadów, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się w obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej powyżej sytuacji będzie obowiązany do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązywaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez danego właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia. Do dokumentacji należy dołączyć nagranie wykonane kamerą lub fotografie sporządzone na miejscu zdarzenia.
h) Wykonawca zobowiązany będzie do ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych na legalizowanej wadze.
i) Wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia odpadów na własny koszt do instalacji przewidzianej do zastępczej obsługi w przypadku awarii regionalnej instalacji.
j) Wykonawca jest zobowiązany do odebrania każdej ilości odpadów, stanowiących przedmiot zamówienia.

6. Instalacja do jakiej mają trafić odpady.
Odpady odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Więcbork, Wykonawca zobowiązany będzie zagospodarować zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami, tj. zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczone do składowania muszą być zagospodarowane w obrębie tucholsko-grudziądzkiego regionu gospodarki odpadami (region 1). Oznacza to, że zebrane z terenu Gminy Więcbork wskazane wyżej odpady komunalne muszą trafić do jednej ze wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych w obrębie wskazanego regionu gospodarki odpadami (region 1). W przypadku pozostałych frakcji odpadów selektywnie zebranych w ramach zagospodarowania odpadów, Wykonawca zobowiązany będzie do ich przekazania do instalacji odzysku i unieszkodliwiana, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z 14 grudnia 2012 r. o odpadach.

Warunki realizacji przedmiotowego zamówienia i obowiązki Wykonawcy zawarte są w projekcie umowy (załącznik nr 6 do SIWZ) a w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 3 do projektu umowy).

7. Rodzaj i częstotliwość odbioru stałych odpadów komunalnych.
Wykonawca zobowiązany jest wykonywać usługę wg ramowego harmonogramu, przewidzianego w projekcie umowy [załącznik nr 6 do SIWZ] nie rzadziej niż w sposób opisany poniżej:

1) Odpady zmieszane:
- z terenów zabudowy budynkami wielorodzinnymi powyżej 7 lokali (także na obszarach wiejskich) odbywa się z częstotliwością raz w tygodniu,
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie na terenie miasta Więcbork odbywa się z częstotliwością raz na 2 tygodnie,
- z terenów zabudowy budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie poza obszarem miasta Więcbork odbywa się z częstotliwością raz w miesiącu z wyjątkiem miejscowości Pęperzyn gdzie odbiór z budynków wielorodzinnych do 7 lokali odbywa się 2 razy w miesiącu.
2) Odpady suche (papier i tektura, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metale):
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie - raz w miesiącu,
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi powyżej 7 lokali (także na obszarach wiejskich) - raz w tygodniu.

3) Szkło:
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi oraz budynkami wielorodzinnymi do 7 lokali włącznie - raz w miesiącu,
- z terenów nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi powyżej 7 lokali (także na obszarach wiejskich) - raz w tygodniu.
Odpady suche i szkło odbierane będą od właścicieli nieruchomości środkami transportu w sposób uniemożliwiający ich zmieszanie.
Wykonawca odbiera każdą ilość odpadów komunalnych.

Wykonawca zobowiązany będzie do zaoferowania, a na wniosek właściciela nieruchomości dostarczenia i ustawienia na terenie nieruchomości pojemników na odpady niesegregowane na czas realizacji przedmiotowego zamówienia. Odbywać się będzie to bez dodatkowej opłaty i będzie wchodzić w zakres oferowanej ceny za usługę odbioru i zagospodarowania odpadów.
Wykonawca będzie również zobowiązany do dostarczenia każdemu właścicielowi nieruchomości bez dodatkowej opłaty kompletu odpowiednio oznakowanych worków (patrz załącznik nr 7 do SIWZ i załącznik nr 3 do umowy) do selektywnego gromadzenia odpadów o pojemności 120l. (dot. zabudowy jednorodzinnej i wielolokalowej do 7 lokali włącznie):
- 3 sztuki w kolorze żółtym na odpady segregowane suche,
- 1 sztuka w kolorze zielonym na szkło.
Wykonawca dostarczy pojemniki i worki nie później niż do 08 stycznia 2014 r.

Ponadto w trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie na wniosek właściciela nieruchomości do wyposażenia nieruchomości w odpowiednie pojemniki. Dotyczy to m. in. sytuacji zmiany ilości pojemników na danej nieruchomości, bądź nowych nieruchomości jeżeli pojawią się w trakcie realizacji zamówienia.
W trakcie realizacji umowy Wykonawca zobowiązany będzie bez dodatkowej opłaty do bieżącego dostarczania właścicielom nieruchomości nowych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w ilości i rodzaju odpowiadającym liczbie i rodzajowi worków odebranych z terenu danej nieruchomości.

8. Standardy sanitarne dotyczące wykonywania zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia uwzględniając zapisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie wymagań odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi.

9. Obowiązki dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej z realizacją zamówienia:
a) Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu w wersji papierowej i elektronicznej sprawozdań kwartalnych o jakich mowa w art. 9 n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Sprawozdania powinny być sporządzone zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 15 maja 2012r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami, a w przypadku zmiany rozporządzenia, zgodnie z obowiązującymi wzorami druków;
b) W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego, rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 9Q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwienia i segregacji odpadów jeżeli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzenia innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji w posiadaniu których będzie Wykonawca, a nie Zamawiający;
c) Wykonawca zobowiązany będzie do przekazywania Zamawiającemu kart przekazania odpadów do RIPOK-ów bądź innej jednostki do odbioru odpadów selektywnie zebranych zgodnie z obowiązującymi wzorami, o jakich mowa w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r w sprawie wzorów stosowanych na potrzeby ewidencji i odpadów, rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie zakresu informacji oraz wzorów formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach.
d) Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do składania Zamawiającemu:
- raportu o ilości i rodzaju pojemników dostarczonych właścicielom nieruchomości - w terminie do dnia 15.01.2014 r.,
- raportów kwartalnych zawierających ilości i rodzaje pojemników dostarczonych właścicielom nieruchomości w terminie do ostatniego dnia każdego kwartału.

10. Baza magazynowo-transportowa:
- musi być usytuowana na terenie Gminy Więcbork lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy,
- baza powinna być usytuowana na terenie, do którego Wykonawca posiada tytuł prawny. Teren bazy musi być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający wstęp osobom nieupoważnionym,
- miejsce do parkowania pojazdów na bazie powinno być zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu. Na terenie bazy muszą być zabezpieczone miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, które będą zabezpieczone przed emisją zanieczyszczeń do gruntu oraz zabezpieczone przed działaniem czynników atmosferycznych,
- teren bazy magazynowo - transportowej musi być wyposażony w urządzenia lub systemy zapewniające zagospodarowanie wód opadowych i ścieków przemysłowych, pochodzących z terenu bazy zgodnie z wymaganiami określonymi w przepisach ustawy Prawo wodne,
- baza magazynowo - transportowa musi być wyposażona w: miejsca przeznaczone do parkowania pojazdów, pomieszczenie socjalne dla pracowników odpowiadające ilości zatrudnionych osób, miejsca do magazynowania selektywnie zebranych odpadów z grupy odpadów komunalnych, legalizowaną samochodową wagę najazdową - w przypadku gdy na terenie bazy następuje magazynowanie odpadów,
- na terenie bazy powinny znajdować się także: punkt bieżącej konserwacji i naprawy pojazdów, miejsca do mycia i dezynfekcji pojazdów (o ile czynności te nie będą wykonywane przez uprawnione podmioty zewnętrzne poza terenem bazy). Na terenie bazy muszą znajdować się urządzenia do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed ich transportem do miejsc przetwarzania.

11. Sprzęt techniczny:
Wykonawca zobowiązany będzie realizować zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzętu, o jakim mowa w pkt 7.2.3) SIWZ oraz w załączniku nr 3 do projektu umowy. W zakresie utrzymywania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń należy zapewnić, aby urządzenia te były utrzymywane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich magazynowania, przeładunku a także transportu. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. Wykonawca zobowiązany będzie posiadać dokumenty potwierdzające wykonanie tych czynności. Pojazdy muszą na koniec dnia roboczego być opróżnione z odpadów i być zaparkowane wyłącznie na terenie bazy magazynowo-transportowej.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak

Określenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówień uzupełniających (w trybie i na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp), polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień co zamówienie podstawowe i stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego.

Czas: D

Data zakończenia: 31/12/2014

Informacja na temat wadium:
1. Wysokość wadium.
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. Termin wniesienia wadium.
1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium uznaje się za wniesione, jeżeli:
a) wnoszone w formie pieniądza znalazło się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert;
b) wnoszone w pozostałych formach oryginały dokumentów zostały złożone w Urzędzie Miejskim w Więcborku przy ul. Mickiewicza 22 przed upływem terminu składania ofert.
2) Dokument potwierdzający wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, przy czym:
a) Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego z dopiskiem Wadium - Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych, BS Więcbork Nr rachunku 22 8162 0003 0000 3564 2000 0050,
b) W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Więcborku, ul. Mickiewicza 22, 89-410 Więcbork w Sekretariacie pok. nr 2, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
3. Formy wniesienia wadium.
1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zmianami).
2) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
3) Wadium wniesione przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie uważa się za wniesione prawidłowo.
4) W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji z jej treści musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Zwrot wadium.
1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
5. Zatrzymanie wadium.
1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
6. Inne postanowienia dotyczące wadium.
1) Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania z ofertą. Jednocześnie ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
2) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 4 ppkt 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
- posiada wpis do rejestru działalności regulowanej w Gminie Więcbork zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- posiada zezwolenie na zbieranie odpadów oraz wpis do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.) lub zezwolenia, o których mowa w art. 232 i 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zm.).
Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów wymienionych w pkt 8.1. ppkt 2) SIWZ.

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w powyższym zakresie

Potencjał techniczny:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami, tj.:
a) specjalistycznymi środkami transportu, służącymi do opróżniania pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych, w tym:
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki),
- co najmniej dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
- co najmniej jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
b) bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Więcbork lub w odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy.
Ocena spełnienia powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt 8.1. ppkt 3) SIWZ.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w powyższym zakresie

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie precyzuje szczegółowych warunków udziału w postępowaniu w powyższym zakresie

Oświadczenie nr 1: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1) Wypełniony formularz ofertowy - zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ;
2) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów, w przypadku gdy Wykonawca będzie polegać na zasobach innych podmiotów.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:
1) działania siły wyższej - w szczególności: zdarzenia zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i niemożliwego do zapobieżenia, w tym katastrofalne działania przyrody, akty władzy ustawodawczej i wykonawczej oraz niektóre zaburzenia życia zbiorowego, jak również wyjątkowo niepomyślnych warunków pogodowych, temperatur otoczenia niepozwalających na zachowanie ustalonego harmonogramu świadczenia usług,
2) działania osób trzecich, w szczególności uniemożliwiające wykonywanie usługi, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
3) zmiany przepisów prawnych mających wpływ na realizację umowy.
2. Strony dopuszczają także możliwość zmiany w trakcie realizacji umowy:
1) kluczowego personelu wykonawcy lub zamawiającego,
2) zmiany lub rezygnacji z podwykonawców.
Powyższe zmiany mogą być dokonane za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego kluczowego specjalistę lub podwykonawcę.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany cen wskutek zmiany stawki podatku od towarów i usług [VAT]. Zmiana ustawowej wysokości podatku VAT powoduje odpowiednią zmianę wynagrodzenia od daty wprowadzenia zmiany. Naliczenie podatku VAT w nowej wysokości dopuszcza się tylko od wynagrodzenia za tę część umowy realizowaną po dniu wejścia w życie przepisów ustalających zmiany stawki VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT wynagrodzenie brutto pozostałe do końca realizacji umowy - może wzrosnąć o zwiększoną wartość tego podatku i wymaga sporządzenia aneksu do umowy w formie pisemnej.

Kod kryterium cenowe: A

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.wiecbork.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Miejski w Więcborku, ul. Mickiewicza 22, 89-410 Więcbork, I piętro, pok. nr 13

Data składania wniosków, ofert: 12/12/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 13:00

Miejsce składania:
Sekretariat Urzędu Miejskiego w Więcborku, ul. Mickiewicza 22, 89-410 Więcbork, pok. nr 2

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
905110002 (Usługi wywozu odpadów)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
905120009 (Usługi transportu odpadów)

Podobne przetargi

83077 / 2015-06-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dobre - Dobre (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Świadczenie usług polegających na odbiorze i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dobre.

28649 / 2014-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Czernikowo - Czernikowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z zamieszkałych nieruchomości położonych na terenie gminy Czernikowo

62507 / 2013-04-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Pruszcz - Pruszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Usługi w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy w granicach administracyjnych gminy Pruszcz

193182 / 2013-05-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto i Gmina Lubień Kujawski - Lubień Kujawski (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Gminy Lubień Kujawski, na których zamieszkują mieszkańcy

187034 / 2013-05-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Åšwiekatowo, Referat Budownictwa - Åšwiekatowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Odbieranie i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Świekatowo i punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Świekatowie.

179065 / 2014-08-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lubień Kujawski - Lubień Kujawski (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Gminy Lubień Kujawski, na których zamieszkują mieszkańcy

280771 / 2013-12-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Więcbork - Więcbork (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Usługa odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Więcbork w 2014 r.

193972 / 2015-07-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lubień Kujawski - Lubień Kujawski (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Gminy Lubień Kujawski, na których zamieszkują mieszkańcy

83037 / 2013-05-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dobre - Dobre (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Odbiór i zagospodarowaniu stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Dobre.

385339 / 2008-12-31 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
WYWÓZ ODPADÓW SKŁADOWANYCH W POJEMNIKACH DO SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI SZKŁA, TWORZYW SZTUCZNYCH I MAKULATURY WRAZ Z UTRZYMANIEM CZYSTOŚCI WOKÓŁ MIEJSC ICH SKŁADOWANIA NA TERENIE MIASTA BYDGOSZCZY

401470 / 2014-12-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Åšwiekatowo, Referat Budownictwa - Åšwiekatowo (kujawsko-pomorskie)
CPV: 905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)
Odbieranie i zagospodarowanie zmieszanych i zbieranych selektywnie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Świekatowo i punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w Świekatowie w latach 2015 i 2016