Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

334988 / 2012-09-06 - Administracja samorządowa / Urząd Gminy Baranów (Baranów)

ZAKUP USŁUG EDUKACYJNYCH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BARANOWIE

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup usług edukacyjnych na potrzeby realizacji projektu systemowego projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III w Szkole Podstawowej w Baranowie, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie, przeprowadzenie i dokumentowanie zajęć dodatkowych dla uczniów klas I - III Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Baranowie w okresie roku szkolnego 2012/2013.
Opis wymaganych usług z podziałem na poszczególne zadania:
Przedmiot zamówienia obejmuje 5 zadań (części), które należy wykonać zgodnie z zapisami niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności dotyczącymi systemu oświaty.
Zadanie Nr 1 - Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożone ryzykiem dysleksji - 120 godzin;
Zadanie Nr 2 - Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 90 godzin;
Zadanie Nr 3 - Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - 180 godzin;
Zadanie Nr 4 - Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 150 godzin;
Zadanie Nr 5 - Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych - 150 godzin.
Przyjmuje się, że 1 godzina zajęć rozwijających uzdolnienia i zajęć dydaktyczno- wyrównawczych trwa 45 minut , natomiast 1 godzina zajęć specjalistycznych trwa 60 minut.
Zajęcia w ramach każdego z zadań należy wykonać ilościach podanych w Wykazie zajęć - załącznik nr 8 do SIWZ, przy czym Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia liczby godzin w latach 2012 i 2013.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia:
1) zajęć edukacyjnych zgodnie z harmonogramem zajęć,
2) dzienników zajęć, w tym list obecności uczniów na każdych zajęciach zawierającej datę i godziny prowadzonych zajęć, nazwiska, wiek, klasę ucznia, z podpisem prowadzącego zajęcia,
3) obserwacji i pomiarów pedagogicznych, sporządzania dokumentacji, dokonywania oceny efektywności pomocy, w tym :przeprowadzenia systemu ankiet na początku, w trakcie i na zakończenie zajęć oraz wywiadów z uczestnikami poszczególnych zajęć,
4) sporządzenia raz w miesiącu pisemnego sprawozdania obejmującego opis realizacji zajęć oraz pisemnego sprawozdania końcowego zawierającego efekty prowadzonych zajęć, przy czym sprawozdania miesięczne Wykonawca przedkłada Zamawiającemu na koniec każdego miesiąca, natomiast sprawozdanie końcowe Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do dnia 15 lipca 2013 roku.
Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Koordynatorem Projektu oraz Dyrektorem Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Baranowie.
Wszelkie dokumenty dotyczące realizacji zajęć dodatkowych sporządzane przez Wykonawcę muszą zawierać informacje o współfinansowaniu projektu z Europejskiego Funduszu Społecznego, logotyp Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej wraz z podpisem Europejski Fundusz Społeczny, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wykonawca winien dysponować osobami posiadającymi stosowne kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe zapewniające świadczenie usług objętych umową na najwyższym poziomie, w sposób sumienny i staranny, według powszechnie obowiązujących standardów i norm w zakresie prowadzenia zajęć edukacyjnych dla uczniów.
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy harmonogram realizacji zajęć w każdym miesiącu kalendarzowym na cały okres realizacji projektu na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Opracowany harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Baranowie, w którym odbywać się będą zajęcia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do wszelkich dokumentów wykonawcy związanych z realizowanym projektem.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 334988

Data publikacji: 2012-09-06

Nazwa: Urząd Gminy Baranów

Ulica: ul. Rynek 14

Numer domu: 14

Miejscowość: Baranów

Kod pocztowy: 24-105

Województwo / kraj: lubelskie

Numer telefonu: 081 8834027

Numer faxu: 081 8834041

Adres strony internetowej: www.gminabaranow.pl

Regon: 00053488000000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Adres internetowy dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ZAKUP USŁUG EDUKACYJNYCH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I - III SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BARANOWIE

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup usług edukacyjnych na potrzeby realizacji projektu systemowego projektu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III w Szkole Podstawowej w Baranowie, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Przedmiot zamówienia obejmuje przygotowanie, przeprowadzenie i dokumentowanie zajęć dodatkowych dla uczniów klas I - III Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Baranowie w okresie roku szkolnego 2012/2013.
Opis wymaganych usług z podziałem na poszczególne zadania:
Przedmiot zamówienia obejmuje 5 zadań (części), które należy wykonać zgodnie z zapisami niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności dotyczącymi systemu oświaty.
Zadanie Nr 1 - Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożone ryzykiem dysleksji - 120 godzin;
Zadanie Nr 2 - Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 90 godzin;
Zadanie Nr 3 - Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - 180 godzin;
Zadanie Nr 4 - Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 150 godzin;
Zadanie Nr 5 - Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych - 150 godzin.
Przyjmuje się, że 1 godzina zajęć rozwijających uzdolnienia i zajęć dydaktyczno- wyrównawczych trwa 45 minut , natomiast 1 godzina zajęć specjalistycznych trwa 60 minut.
Zajęcia w ramach każdego z zadań należy wykonać ilościach podanych w Wykazie zajęć - załącznik nr 8 do SIWZ, przy czym Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia liczby godzin w latach 2012 i 2013.
Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia:
1) zajęć edukacyjnych zgodnie z harmonogramem zajęć,
2) dzienników zajęć, w tym list obecności uczniów na każdych zajęciach zawierającej datę i godziny prowadzonych zajęć, nazwiska, wiek, klasę ucznia, z podpisem prowadzącego zajęcia,
3) obserwacji i pomiarów pedagogicznych, sporządzania dokumentacji, dokonywania oceny efektywności pomocy, w tym :przeprowadzenia systemu ankiet na początku, w trakcie i na zakończenie zajęć oraz wywiadów z uczestnikami poszczególnych zajęć,
4) sporządzenia raz w miesiącu pisemnego sprawozdania obejmującego opis realizacji zajęć oraz pisemnego sprawozdania końcowego zawierającego efekty prowadzonych zajęć, przy czym sprawozdania miesięczne Wykonawca przedkłada Zamawiającemu na koniec każdego miesiąca, natomiast sprawozdanie końcowe Wykonawca przedłoży Zamawiającemu do dnia 15 lipca 2013 roku.
Wykonawca zobowiązany jest do współpracy z Koordynatorem Projektu oraz Dyrektorem Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Baranowie.
Wszelkie dokumenty dotyczące realizacji zajęć dodatkowych sporządzane przez Wykonawcę muszą zawierać informacje o współfinansowaniu projektu z Europejskiego Funduszu Społecznego, logotyp Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo Unii Europejskiej wraz z podpisem Europejski Fundusz Społeczny, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wykonawca winien dysponować osobami posiadającymi stosowne kwalifikacje oraz doświadczenie zawodowe zapewniające świadczenie usług objętych umową na najwyższym poziomie, w sposób sumienny i staranny, według powszechnie obowiązujących standardów i norm w zakresie prowadzenia zajęć edukacyjnych dla uczniów.
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w terminie do 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy harmonogram realizacji zajęć w każdym miesiącu kalendarzowym na cały okres realizacji projektu na warunkach określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Opracowany harmonogram podlega zatwierdzeniu przez Dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Baranowie, w którym odbywać się będą zajęcia.
Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do wszelkich dokumentów wykonawcy związanych z realizowanym projektem.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 5

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2013

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, zamawiający uzna za spełniony w przypadku, gdy wykonawca przedłoży oświadczenie potwierdzające spełnianie powyższego warunku - wg załącznika Nr 2 do SIWZ

Wiedza i doświadczenie:
Warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, zamawiający uzna za spełniony w przypadku, gdy wykonawca przedłoży oświadczenie potwierdzające spełnianie powyższego warunku - wg załącznika Nr 2 do SIWZ;

Potencjał techniczny:
Warunek dotyczący, dysponowaniem odpowiednim potencjałem technicznym - zamawiający uzna za spełniony w przypadku, gdy wykonawca przedłoży oświadczenie potwierdzające spełnianie powyższego warunku - wg załącznika Nr 2 do SIWZ

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
3) Warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - zamawiający uzna za spełniony w przypadku, gdy wykonawca przedłoży następujące dokumenty:

- oświadczenie potwierdzające spełnianie powyższego warunku - wg załącznika Nr 2 do SIWZ;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; wykonawca musi dysponować po 1 osobie posiadającej kwalifikacje i doświadczenie niezbędne do realizacji zajęć w ramach zadania lub zadań, na które Wykonawca złożył ofertę. Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia zajęć w ramach jednego zadania przez kilku prowadzących.
Osoby prowadzące zajęcia muszą posiadać przygotowanie pedagogiczne oraz spełniać warunki określające wykształcenie i doświadczenie w ramach każdego zadania od 1 do 5 opisane w SIWZ.

Sytuacja ekonomiczna:
Warunek dotyczący znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - zamawiający uzna za spełniony w przypadku, gdy wykonawca przedłoży oświadczenie potwierdzające spełnianie powyższego warunku - wg załącznika Nr 2 do SIWZ;

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
pełnomocnictwo do wystąpienia w imieniu wykonawcy w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba nie uprawniona do reprezentowania wykonawcy (zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub z zaświadczeniem o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej),
oświadczenie o zaangażowaniu każdej z osób uczestniczących w realizacji zamówienia w realizację innych projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki jak również w ramach innych programów NSRO - wg załącznika Nr 4 do SIWZ,
oświadczenie o zatrudnieniu każdej z osób uczestniczących w realizacji zamówienia w instytucji realizującej Program Operacyjny Kapitał Ludzki - wg załącznika Nr 6 do SIWZ,
CV i deklarację uczestnictwa każdej z osób uczestniczących w realizacji zamówienia - wg załącznika Nr 7 do SIWZ,

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Nie

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.gminabaranow.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Gminy Baranów, 24-105 Baranów, ul. Rynek 14, tel: 81 8834027, fax 81 8834041, e-mail: gmina@gminabaranow.pl

Data składania wniosków, ofert: 17/09/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Urząd Gminy Baranów, 24-105 Baranów, ul. Rynek 14 - sekretariat

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III w Szkole Podstawowej w Baranowie, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Czy unieważnienie postępowania: Tak

Numer części zamówienia: 1

Nazwa:
Zadanie Nr 1 - Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożone ryzykiem dysleksji

Opis:
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami
w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożone ryzykiem dysleksji - 120 godzin; OPIS: Program dla dzieci z trudnościami w nauce Radzę sobie coraz lepiej. Program obejmuje następujące treści w zakresie mówienia i pisania: wypowiedzi na podstawie wysłuchanych opowiadań, wierszy, poprawne pisanie liter, prawidłowe rozmieszczanie wyrazów w liniaturze, samodzielne układanie wyrazów i zdań, w zakresie czytania: globalne czytanie wyrazów i zdań, czytanie sylabami, pełne czytanie wyrazów i krótkich zdań, w zakresie gramatyczno - ortograficznym: poprawne dzielenie wyrazów na: głoski, litery, sylaby, rozpoznawanie samogłosek i spółgłosek, pisanie wyrazów ze spółgłoską miękką, zasady pisania zdań wielką literą.
Metody: słowne, oglądowe, praktycznego działania, problemowe.
Rekrutacja: do programu wybrane będą dzieci, które mają trudności w czytaniu i pisaniu. Udzielenie wsparcia tym uczniom pozwoli na lepsze przyswajanie wiedzy i zdobycie umiejętności polonistyczno- matematycznych oraz na wyrównywanie szans edukacyjnych.

Program zajęć dydaktyczno - wyrównawczych kierowany jest do uczniów, którzy mają kłopoty w czytaniu i pisaniu. Są to umiejętności i czynności skomplikowane. Niektórzy uczniowie mają kłopoty z przyswojeniem wiedzy i umiejętności, a także środowisko rodzinne nie sprzyja rozwojowi dziecka. Zatem wskazane są dodatkowe zajęcia, aby wyrównać szanse edukacyjne i zmobilizować dziecko do rozwoju. Wczesne wykrycie i wyrównanie zaburzeń może skutecznie przeszkodzić w ukształtowaniu się niewłaściwych postaw z powodu braku powodzenia w nauce. Dlatego też na zajęciach zastosowane będzie nauczanie zindywidualizowane. Prowadzący zajęcia kieruje swoją uwagę na poszczególnych uczniów i dostosowuje nauczanie do ich predyspozycji. W takim trybie każdy uczeń pracuje w swoim własnym rytmie i na odpowiednim poziomie. Na zajęciach zastosowane będą karty dydaktyczne, które umożliwią każdemu uczniowi przerabianie kolejnych partii materiału w swoim własnym tempie.
Metody aktywizujące: problemowa, eksponująca, praktyczna, pogadanka, dyskusja, pokaz, obserwacja, eksperymenty, ćwiczenia, gry i zabawy, karty dydaktyczne.
Celem ww. zajęć jest poszerzenie oferty edukacyjnej dla klas kształcenia zintegrowanego oraz rozwój indywidualnych zdolności- indywidualizacja nauczania, zainteresowań i potrzeb oraz doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, nauka ortografii i gramatyki, usprawnianie grafomotoryczne i manualne, ćwiczenia doskonalące pamięć wzrokową, słuchową i ruchową., rozwijanie umiejętności tworzenia zdań, tekstów i rozumienia sensu wypowiedzi.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
801000005 (Usługi szkolnictwa podstawowego)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2013

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 2

Nazwa:
Zadanie Nr 2 - Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

Opis:
Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 90 godzin; OPIS: W procesie uczenia się dziecko często napotyka na różne trudności, wśród nich występują niepowodzenia w uczeniu się matematyki. Przyczyny tych niepowodzeń są różnorakie. Matematyka jest przedmiotem trudnym i nie da się jej opanować bez pewnego wysiłku intelektualnego ze strony ucznia.
Cel zajęć: kształtowanie pojęcia liczby naturalnej oraz rozumienia czterech podstawowych działań matematycznych, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, nauka wykonywania zadań poprzez mierzenie, ważenie, rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych.
Program dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych Radzę sobie coraz lepiej
Program obejmuje następujące treści : pojęcie liczby, działania na liczbach,
określanie położenia przedmiotów w przestrzeni, wyznaczanie kierunków, porządkowanie przedmiotów wg wielkości, odczytywanie pełnych godzin na zegarze, kalendarz: dni tygodnia,
obliczenia pieniężne, rozróżnianie i nazywanie figur geometrycznych, zbiory: klasyfikowanie, działanie na zbiorach, proste zadania z treścią.
Metody: słowne, oglądowe, praktycznego działania, problemowe.
Rekrutacja:
Do programu wybrane będą dzieci, które mają trudności w liczeniu. Udzielenie wsparcia tym uczniom pozwoli na lepsze przyswajanie wiedzy i zdobycie umiejętności polonistyczno- matematycznych oraz na wyrównywanie szans edukacyjnych.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
801000005 (Usługi szkolnictwa podstawowego)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2013

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 3

Nazwa:
Zadanie Nr 3 - Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy

Opis:
Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - 180 godzin; OPIS: Metody stosowane na zajęciach w zależności od rodzaju zadań:
- metoda naśladowcza ścisła,
- metoda zadaniowa,
- metoda programowego uczenia się,
- metoda zabawowo - naśladowcza,
- metoda zabawowo - klasyczna,
- metoda bezpośredniej celowości ruchu,
- metoda opowieści ruchowej.
Zadania:
1) Ocena postawy dziecka
2) Badania i pomiary uzupełniające.
3) Uświadomienie dziecku jego defektu i potrzeby ćwiczeń, wyeliminowanie kompleksów.
4) Dobór pozycji wyjściowych do ćwiczeń w poszczególnych wadach.
5) Ćwiczenia rozluźniające i zwiększające ruchomość w stawach:
- obręczy barkowej,
- obręczy biodrowej,
- kończyn dolnych i stóp.
6) Nauka prawidłowego oddychania:
- torem piersiowym, brzusznym,
- ćwiczenia oddechowe wolne, wspomagane i oporowe.
7) Wyrabianie wytrwałości posturalnej, kształtowanie odruchu postawy prawidłowej.
8) Nauka, doskonalenie i kontrola ćwiczeń domowych.
9) Rozciąganie grup mięśniowych przykurczonych i wzmacnianie osłabionych np. głowy, szyi, obręczy barkowej, górnego odcinka mięśni grzbietu, brzucha, kończyn dolnych i stóp, klatki piersiowej.
10) Ćwiczenia o zwiększonej intensywności :mięśni grzbietu, brzucha, pośladkowych( tempo, ilość powtórzeń, obciążenia)
11) Gry i zabawy ruchowe mające na celu harmonijny rozwój organizmu oraz wzmożenie jego wydolności i sprawności fizyczno- ruchowej.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
801000005 (Usługi szkolnictwa podstawowego)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2013

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 4

Nazwa:
Zadanie Nr 4 - Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy

Opis:
Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 150 godzin; OPIS: Cel zajęć: poprawa sprawności motorycznej narządów mowy, wywołanie zaburzonych głosek oraz ich utrwalenie w mowie i piśmie, poprzez ćwiczenia wspomagające rozwój mowy, czytania i pisania oraz kompetencji językowych, poznawanie części mowy, rozwijanie spostrzegania i różnicowania słuchowego.
Program z logopedii przeznaczony jest dla dzieci, które mają wadę wymowy.. Zajęcia logopedyczne są środkiem pomocy dziecku. Ich treść, formy, metody muszą być maksymalnie dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz skierowane na wyeliminowanie wykrytych w mowie nieprawidłowości.
W pracy z dzieckiem wychodzi się od treści znanych i łatwych. Podstawową pracy są ćwiczenia w formie zabaw i gier. W terapii rzadko stosuje się tylko jeden rodzaj metod. Wynika to z konieczności realizowania zasady kompleksowych oddziaływań. Wybór metod zawsze uwarunkowany jest rodzajem zaburzenia.
Metody pracy: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy, ćwiczenia emisyjno - głosowe, ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy, ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną, ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonematycznego, ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika, ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka.
Rekrutacja:
Do programu wybrane będą dzieci, które mają wadę wymowy. Kwalifikowanie dzieci do zajęć logopedycznych będzie odbywało się po konsultacji z wychowawcą, zapoznaniu się z orzeczeniami psychologiczno -pedagogicznymi lub wynikami badań specjalistycznych.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
801000005 (Usługi szkolnictwa podstawowego)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2013

Kod kryterium cenowe: A

Numer części zamówienia: 5

Nazwa:
Zadanie Nr 5 - Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych - 150 godzin

Opis:
Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych - 150 godzin; OPIS: Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno - przyrodniczych.
Cel zajęć: wzrost umiejętności rozwiązywania przez uczniów złożonych zadań matematycznych, pobudzanie ich aktywności twórczej, rozwijanie logicznego i matematycznego myślenia, poszerzanie pojęć i wiadomości przyrodniczych, nauka obserwowania zjawisk przyrodniczych poprzez wykonywanie doświadczeń i eksperymentów. Program matematyczno-przyrodniczy dla dzieci zdolnych To nie takie trudne - potrafię więcej.
Powyższy program obejmuje następujące treści: orientacja w przestrzeni, cechy wielkościowe, jednostki miar, obliczenia pieniężne, treści geometryczne, działania na zbiorach i liczbach,
w zakresie edukacji środowiskowej: Przyroda wokół nas , rozpoznawanie i nazywanie roślin zielnych, drzew, krzewów, obserwacja zmian w przyrodzie w zależności od pory roku, odróżnianie owadów, ptaków, ssaków (występujących w Polsce i egzotycznych) ich budowy, trybu życia i odżywiania się, w zakresie Nasza miejscowość: opisywanie swojej miejscowości, jej zabytków, pomników, miejsc pamięci narodowej, typowych zawodów mieszkańców miejscowości
Metody pracy dostosowane będą do celów i treści zadań: metody aktywizujące: integracyjne, twórczego rozwiązywania problemów, pracy we współpracy, metody słowne, oglądowe, obserwacji i praktycznego działaniach
Rekrutacja:
Do programu wybrane będą dzieci, które wykazują się wiedzą i zainteresowaniami matematyczno-przyrodniczymi. Udział w tym programie pozwoli im na rozwijanie osobowości, realizowanie własnych pragnień, zainteresowań.
Program zajęć dla uczniów uzdolnionych matematycznie i przyrodniczo ma obejmować rozwiązywanie złożonych zadań tekstowych, gry i zabawy matematyczno - logiczne, doświadczenia i obserwacje dotyczące świata zwierząt i roślin, ekologii, zdrowia i higieny.
Został opracowany z myślą o uczniach, którzy nie boja się rozwiązywania problemów oraz cieszą się z każdego sukcesu.
Metody pracy zależne będą od celów, treści i zadań dydaktycznych. Można je sklasyfikować następująco:
- ze względu na źródło wiedzy: słowne, oglądowe, praktyczne,
- ze względu na funkcje: metoda utrwalania, kontroli i oceny,
- ze względu na sposoby uczenia: podające, problemowo - poszukujące i ekspresyjne.
Dominującą rolę odgrywać będą metody aktywizujące uczniów.
Wyposażenie będzie zgodne z potrzebami uczniów i uczennic. Do szkoły zakupione zostaną: programy wspomagające profilaktykę, diagnozę, terapię pedagogiczną dzieci z trudnościami w nauce pisania i czytania oraz zagrożonych dysleksją; multimedialne programy wspomagające diagnozę i terapię logopedyczną. Ponadto szkoła zostanie wyposażona w plansze, tablice i zestawy do ćwiczeń, gry dydaktyczne, puzzle, układanki, domina. Szkoła doposaży swoją bazę dydaktyczną w sprzęt specjalistyczny (specjalistyczne oprogramowanie, pakiety do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak: wady wymowy, dysleksja). Zakupione materiały dydaktyczne i sprzęt będą również służyć kształtowaniu w uczniach i uczennicach poczucia równości i zostaną wykorzystane w nauczaniu niestereotypowego postrzegania ról kobiecych i męskich w społeczeństwie. Poprzez realizację tego działania osiągnięty zostanie Standard nr IV opisany w Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych.

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
801000005 (Usługi szkolnictwa podstawowego)

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2013

Kod kryterium cenowe: A

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
801000005 (Usługi szkolnictwa podstawowego)

Podobne przetargi

357698 / 2012-09-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Garbów - Garbów (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługi edukacyjnej polegającej na prowadzeniu zajęć pozalekcyjnych o charakterze dydaktyczno-wyrównawczym dla uczniów uczących się w klasach I-III oraz IV-VI w Szkole Podstawowej im. Bolesława Prusa w Przybysławicach w ramach projektu Sapere aude.

266836 / 2012-07-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmie - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie aktywizujących zajęć terapeutycznych, doradczych, wspierających w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych dla 4 osób niepełnosprawnych w ramach projektu systemowego pn: START współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII: Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1: Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

315452 / 2013-08-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Lubelski - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka angielskiego oraz języków obcych zawodowych (angielski, niemiecki) dla potrzeb realizowanego przez Powiat Lubelski projektu pn. Szkoły dobrych umiejętności, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.

14028 / 2012-01-16 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Badań Naukowych i Funduszy Zewnętrznych - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami odbywajÄ…cymi praktyki w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

92804 / 2010-04-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Chełm - Chełm (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowo - artystycznych przez instruktora break dance w ramach projektu Jesteśmy razem - młodzi w Europie współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WL na lata 2007-2013.

211291 / 2013-10-10 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Humanistycznego UMCS odbywającymi praktyki ogólnopedagogiczne ciągłe w GIM/LO w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS. (WR/544-2013/WH)

208527 / 2013-10-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Anglistyki UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka angielskiego w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/420-2013/WH)

206201 / 2013-10-07 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w szkole podstawowej w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/347-2013/WH)

244723 / 2013-11-19 - Uczelnia publiczna

Politechnika Lubelska - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
BZP/PN/125/2013 - Usługa szkoleniowa/edukacyjna - Przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych z przedmiotów w ramach studiów podyplomowych Projektowanie i eksploatacja energooszczędnych systemów automatyki przemysłowej (P-SAP) w ramach realizacji projektu Politechnika przyszłości - dostosowanie oferty do potrzeb rynku pracy i GOW

342040 / 2011-10-19 - Uczelnia publiczna

Politechnika Lubelska - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
BZP/PN/55/2011 - Usługa edukacyjna / szkoleniowa - studia podyplomowe Odnawialne źródła energii

200157 / 2013-09-30 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w placówce dla upośledzonych umysłowo w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/286-2013/WH)

193723 / 2014-09-11 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Humanistycznego UMCS (Instytut Filologii Polskiej) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka polskiego w Szkole Podstawowej w wymiarze 60 godzin w okresie 3 tygodni w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/216-2014/WH)

216175 / 2013-10-16 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w placówce dla upośledzonych umysłowo w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/502-2013/WH)

200189 / 2013-09-30 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS odbywającymi praktyki ciągłe w placówce dla upośledzonych umysłowo w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/289-2013/WH)

297740 / 2014-09-08 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Humanistycznego UMCS (Instytut Filologii Polskiej) odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka polskiego w Szkole Podstawowej w wymiarze 60 godzin w okresie 3 tygodni w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/203-2014/WH)

263557 / 2012-12-12 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Wydziału Humanistycznego UMCS odbywającymi praktyki ogólnopedagogiczne ciągłe w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

77417 / 2014-04-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Anglistyki na Wydziale Humanistycznym UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z wiedzy o kulturze (WOK) w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/90-2014/WH)

362926 / 2011-11-03 - Inny: Jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego

Zespół Szkół Nr 1 w Kraśniku - Kraśnik (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przetarg nieograniczony na usługi edukacyjne w ramach projektu Rozwój - szansą na sukces współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa

249591 / 2011-09-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Dołhobyczów - Dołhobyczów (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zakup usług edukacyjnych realizowanych w ramach projektu Inwestujemy w naszą przyszłość w Szkole Podstawowej w Hulczu

200769 / 2012-09-18 - Uczelnia publiczna

Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej - Biała Podlaska (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie zajęć z przedmiotu Biznesplan w ramach projektu pt.: Przejdźmy do praktyki! - Pilotażowa ścieżka przygotowania studentów Zarządzania do wejścia na rynek pracy

199817 / 2012-09-17 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
sprawowanie opieki i nadzoru merytorycznego nad przebiegiem stażu stażysty studenta Sylwii Zlot w zakładzie pracy w Kredyt Banku S.A. w Warszawie - Południowo-Wschodni Makroregion MSP w Lublinie w ramach projektu _Kształcenie na Wydziale MFiI wobec wyzwań współczesnego rynku pracy_ współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (znak sprawy WR/27-12/KMFI)

261947 / 2012-12-11 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Filologii Słowiańskiej UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z języka rosyjskiego w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS

135436 / 2013-04-08 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej - Lublin (lubelskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Sprawowanie opieki nad studentami Instytutu Filologii Polskiej UMCS odbywającymi praktyki przedmiotowe ciągłe z j. polskiego w GIM w projekcie www.praktyki.wh.umcs - Przygotowanie i realizacja nowego programu praktyk pedagogicznych na Wydziale Humanistycznym UMCS (WR/100-2013/WH)