Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

15362 / 2011-01-31 - Administracja samorządowa / Burmistrz Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią (Nakło nad Notecią)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 15362

Data publikacji: 2011-01-31

Nazwa: Burmistrz Miasta i Gminy w Nakle nad Notecią

Ulica: ul. Ks. P. Skargi 7

Numer domu: 7

Miejscowość: Nakło nad Notecią

Kod pocztowy: 89-100

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 052 3867987, 3867984

Numer faxu: 052 3867981

Adres strony internetowej: www.naklo.pl

Regon: 00052622200000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót dodatkowych w czasie realizacji zadania Budowa kanalizacji deszczowej w rejonie ulicy Długiej w Nakle nad Notecią

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
Wykonanie robót dodatkowych w czasie realizacji zadania Budowa kanalizacji deszczowej w rejonie ulicy Długiej w Nakle nad Notecią, to jest modernizacja istniejącej kanalizacji deszczowej pomiędzy ulicą Potulicką Nr 6 a podczyszczalnią wód opadowych przy ul. Długiej.

Kody CPV:
452300008 (Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe IKOPOL sp. z o.o.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Kościuszki 27

Miejscowość: Bydgoszcz

Kod pocztowy: 85-079

ID województwa: 1

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 23/09/2010

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 158618,40

Cena wybranej oferty: 150886,75

Cena minimalna: 150886,75

Cena maksymalna: 150886,75

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: g;i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 3 art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Postępowanie prowadzono w trybie: zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 i 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Powody zastosowania trybu innego niż przetarg nieograniczony lub przetarg ograniczony (uzasadnienie faktyczne i prawne):
- zamówienie jest udzielane dotychczasowemu wykonawcy ( wyłonionemu w drodze przetargu nieograniczonego spośród trzech ważnych ofert; wartość zamówienia podstawowego w ramach umowy Nr 8/2008 z dnia 16-12-2008 r. wynosi: 1.585.108,62zł brutto),
- zadanie nie zostało zakończone
- nie przekracza wartości 50% zamówienia podstawowego (to jest kwoty 792.554,31 zł brutto)
- nie można było przewidzieć, iż w czasie wykonywania zadania podstawowego ulegnie zniszczeniu stary, działający do tej pory w miarę poprawnie odcinek kanalizacji deszczowej poprzedzający budowany odcinek - który miał docelowo dostarczać wody opadowe do podczyszczania.

W czasie prowadzonych robót budowlanych związanych z podczyszczalnią kanały doprowadzające ścieki (wody opadowe) zostały sprawdzone i działały w miarę sprawnie.

Do wymiany został zakwalifikowany wcześniej (to jest po wykonaniu projektu i rozpoczęciu robót budowlanych na podczyszczalni) jedynie odcinek o długości 28mb.
Wpływ na zniszczenie istniejących przewodów kanalizacji deszczowej mogły mieć nietypowe - bardzo intensywne, nagłe i często występujące ilości opadów atmosferycznych tego lata.

Przez Polskę - od maja do września - przeszły cztery fale powodziowe.
Najstarsi mieszkańcy nie pamiętają w tym rejonie tak wielkich opadów ani też tak obszernego powierzchniowo zalewania deszczówką swych nieruchomości.

Aż tak wielkich i intensywnych nawałnic, jakie miały miejsce tego roku nikt nie przewidywał. Jest to zjawisko nietypowe i wyjątkowe dla naszego regionu.

Jedyna możliwość prewencji przed ponownym zalewaniem posesji jest jak najszybsze naprawienie zniszczonych przewodów kanalizacyjnych, z których woda opadowa rozlewa się na przyległe posesje - zamiast spływać przez wybudowaną podczyszczalnię wód opadowych a dalej nowo wybudowanym kanałem do strugi Śleska.

Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego - z przyczyn technicznych i gospodarczych wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów.

Naraziłoby zalewane deszczówką posesje i zawarte na nim ruchomości na zniszczenie w czasie następnych i kolejnych opadów atmosferycznych. To powodowałoby zawilgocenie i degradację biologiczną wrażliwych na wilgoć obiektów (budynków mieszkalnych i gospodarczych) i sprzętu, który jest w posiadaniu mieszkających tam Nakielan. Usychają wrażliwe na mokre podłoże gruntowe nasadzenia dzrew owocowych (wiśnie, czereśnie i itp.).
W istniejących na zalewanych terenach sadach owocowych pojawiają się zagrzybienia drzew owocowych, co z kolei powoduje utratę plonów (owoce przed osiągnięciem stanu konsumpcyjnego czy przetwórczego ulegają degradacji biologicznej: parszywieją i gniją).
Uprawy w warzywniakach po zalewaniu wodą deszczową z ulic (niepodczyszczoną) muszą być z uwagi na skażenie ciężkimi pierwiastkami, olejami silnikowymi wyrzucone. Stanowi to duży uszczerbek materialny dla mieszkańców z tego regionu Nakła, gdyż ponoszą straty: kupili działkę pod uprawę, przygotowali grządki, kupili siew, zasiali, a gdy zalało musieli bez uzyskania żadnych pożytków (świeżych warzyw) posprzątać i utylizować skażone rośliny. Spożywanie takich warzyw może prowadzić do zatrucia organizmu.
Podstawowym zadaniem gminy jest służenie pomocą jej mieszkańcom a nie - utrudnianie im w ich pracy i uzyskiwaniu z niej pożytków poprzez utrzymywanie sieci w bardzo złym stanie technicznym. Zniszczoną sieć należy jak najprędzej doprowadzić do stanu poprawnej używalności technicznej, by zmniejszyć postępujące w czasie straty.

Uzasadnienie wyboru tego samego wykonawcy:
Wykonawca ten posiada już na miejscu budowy zaplecze budowy i potrzebny do realizacji przedmiotu zamówienia sprzęt i ludzi i jest przygotowany do rozpoczęcia robót.
Wybór innego wykonawcy spowodowałby konieczność uporządkowania placu budowy przez dotychczasowego wykonawcę i zorganizowania placu budowy przez innego wykonawcę wyłonionego w drodze następnego przetargu.
To spowodowałoby dodatkowe koszty: transportu, dojazdu , wykonywania dodatkowo robót przygotowawczych i porządkowych .
W przypadku wyboru tego samego wykonawcy unikamy tych kosztów.
Dotychczasowy wykonawca gwarantuje nam wykonanie przedmiotu zamówienia: dodatkowych robót w sposób poprawny, zgodny ze sztuką budowlaną i zasadami wiedzy technicznej.
Wykonując podstawową część zamówienia wykazał się wyjątkowo dobrą znajomością realizacji budowy kanalizacji w złożonych i trudnych warunkach gruntowych, jakimi są występujące tam niestabilne, nieprzewidywalne pod względem obciążeń, grząskie i bardzo niebezpieczne(!) w stanie nawodnienia torfy.
Zatrudnieni w tej firmie pracownicy mają bogate doświadczenie w wykonywaniu robót w tak trudnych warunkach gruntowych.
Daje to gwarancję, iż roboty zostaną wykonane w sposób sprawny, prawidłowy i bezpieczny (również dla mieszkańców), zarówno w czasie prowadzenia robót jak i w czasie późniejszej eksploatacji naprawionych przewodów sieci kanalizacyjnych.
Posiadają na miejscu potrzebny sprzęt techniczny niezbędny do odprowadzania wody z wykopów podczas montażu i naprawy rurociągów i studni połączeniowych: igłofiltry, pompy, szalunki.
Dotychczasowy wykonawca posiada wyjątkową znajomość cech techniczno-fizycznych istniejącego tam gruntu torfowego.
Zna jego zachowanie podczas zmiany ze stanu suchego w nawodniony i odwrotnie. Wie, że ten grunt może nieświadomego zagrożenia człowieka wciągnąć i udusić. Zna jego najbardziej niebezpieczne zachowania. Zna ryzyko wykonywania tych prac, bo posiada wyjątkowe, tu właśnie zdobyte doświadczenie. Inna firma nie może nam dać tak dobrych gwarancji, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa wykonywanych robót.

Można zakładać, iż nawet po przygotowaniu pełnej procedury przetargowej zgłosi ofertę wygrywającą ten sam wykonawca, lecz dużo wyższą cenowo niż złożona teraz. Od przeprowadzenia przetargu minęło już trochę czasu (umowa podstawowa jest z grudnia 2008 r.) i ceny robót budowlanych od tego czasu poszły w górę.

Procedura przetargowa w najlepszym razie wraz z przygotowaniem odpowiednich dokumentów trwałaby zbyt długo, by gminę było stać na odszkodowania za poniesione przez mieszkańców straty za zalewane wodami opadowymi nieruchomości wraz z dobytkiem.

Podstawowa część, czyli kanały kanalizacyjne z odwodnieniem wykopów i wymianą torfu na piasek są ujęte w umowie podstawowej. W tej sytuacji angażowanie innego wykonawcy na roboty dodatkowe byłoby zbędnym zaangażowaniem dodatkowych sił i środków produkcji budowlanej oraz stratę w czasie wyścigu z żywiołem jakim w tym przypadku jest nagle zalewająca posesje woda opadowa z nawałnic.

Reasumując, można stwierdzić, iż zatrudnienie tego samego wykonawcy leży w interesie publicznym gminy.

Podobne przetargi

512586 / 2013-12-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Brodnicy - Brodnica (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452300008 (Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu)
PRZEBUDOWA KOTŁOWNI OLEJOWYCH NA GAZOWE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 PRZY UL. KOLEJOWEJ, W GIMNAZJUM NR 1 PRZY UL. WIEJSKIEJ, W PRZEDSZKOLU NR 8 PRZY UL. ZIELONEJ W BRODNICY

66943 / 2015-05-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia - Toruń (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452300008 (Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu)
Kompleksowa modernizacja zewnętrznej instalacji wody, kanalizacji sanitarnej i deszczowej ,część I w Zespole Szkół nr 6 przy ul. Dziewulskiego 41c w Toruniu oraz część II w Zespole szkół nr 10, Plac św. Katarzyny 9 w Toruniu .

129036 / 2014-04-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452300008 (Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu)
Rewitalizacja obszaru Starego Rynku w Bydgoszczy Zadanie 1 - Przebudowa obiektów mostowych w rejonie Starego Rynku Zadanie 2 - Przebudowa ulic w rejonie Starego Rynku: Trybunalska, Batorego, Niedźwiedzia, Jezuicka, Ku Młynom, Farna, Spichlerna Zadanie 3 - Przebudowa ulicy Mostowej z fragmentem ul. Grodzkiej

332110 / 2013-08-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Wielka Nieszawka - Wielka Nieszawka (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452300008 (Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu)
Budowa sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej dz. nr 47; 42/4 oraz odgałęzień bocznych kanalizacji sanitarnej do działek nr 42/2 i 42/3, przewodu tłocznego wraz z przepompownią ścieków P233, dz. 42/4 przy ul. Topolowej w m. Mała Nieszawka gm. Wielka Nieszawka

319255 / 2010-11-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg Wojewódzkich - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 452300008 (Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu)
Roboty dodatkowe związane z realizacją zamówienia podstawowego na połączenie autostrady A-1 w korytarzu TEN - T VI z obszarem Wąbrzeźna, Golubia Dobrzynia, Rypina do drogi S-10. Zadanie: Przebudowa drogi wojewódzkiej nr 534 Grudziądz - Rypin. Odcinki: Km 6+190 do km 30+306 dł. 24,116 km Etap I Km 34+850 do km 44+945 dł. 10,095 km Etap II Km 45+750 do km 53+536 dł. 7,786 km Etap II Km 53+536 do km 54+980 dł. 1,444 km Etap III Km 55+080 do km 55+375 dł. 0.295 km Etap III Km 56+100 do km 60+800 dł. 4,700 km Etap III długość łączna odcinka przebudowywanego 48,437 km