Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

525922 / 2013-12-18 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Parchowo (Parchowo)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 525922

Data publikacji: 2013-12-18

Nazwa: Gmina Parchowo

Ulica: ul. Krótka 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Parchowo

Kod pocztowy: 77-124

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 059 8214466

Numer faxu: 059 8214466

Adres strony internetowej: www.parchowo.pl

Regon: 77097954200000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Urzędu Gminy Parchowo

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Urzędu Gminy Parchowo, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 ze zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (tekst jednolity Dz. U z 2009 r. Nr 146, poz. 1188), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Urzędu Gminy Parchowo.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 z późn. zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Urzędzie Gminy Parchowo, a są to usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie
w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych
w tym przepisie okoliczności:

1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków,
2.naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
3.poniesieniem straty w mieniu publicznym,
4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.

Sprawy z zakresu usług prawniczych powierzone wykonawcy (kancelarii) przez Urząd Gminy, Radę Gminy oraz jednostki budżetowe Gminy są w wielu przypadkach skomplikowane i wymagają właściwej specjalistycznej wiedzy prawniczej. Gmina zajmując się różnorodnymi zadaniami o dużym stopniu złożoności, wymaga stałej obsługi prawnej, przy czym z uwagi na wskazane okoliczności musi ona być wykonywana przez podmiot posiadający odpowiednie doświadczenia i rozeznanie
w specyficznych warunkach funkcjonowania. Powierzenie wykonania takich zadań winno więc nastąpić takiej kancelarii prawnej, która dysponuje osobami (radcami prawnymi lub adwokatami) posiadającymi wiedzę i doświadczenie w obsłudze prawnej organów samorządów, w szczególności Gminy, jak również w prowadzeniu spraw przed sądami: powszechnymi, administracyjnymi, samorządowy kolegium odwoławczym oraz innymi organami administracji publicznej. Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji administracyjnych, błędnych i niekorzystnych dla Gmin umów, a nawet powodować straty finansowe.
Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć kancelaria nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze organów samorządów, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Gminy. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej Gminy mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego
i efektywnego dokonywania wydatków ( art. 5 ust. 1a pkt. 1). Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia
z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz Doradztwa prawnego
w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym
i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Połączenie usług prawniczych z usługami polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jest celowe i racjonalne
z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Gminy uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Za celowością kontynuacji współpracy
z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż jest on zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez Gminę, z kolei wybór innego wykonawcy powodowałby konieczność wprowadzenia go w tematykę spraw prowadzonych
i planowanych. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego (Gminy) pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Ponadto w ocenie zamawiającego dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który świadcząc usługi wykazał się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu wykonawcy.
Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Gminy, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej Gminy.

Nazwa wykonawcy: Kancelaria Adwokacko-Radcowska Chabowski

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Świętojańska 67/1

Miejscowość: Gdynia

Kod pocztowy: 81-391

ID województwa: 10

Województwo / kraj: pomorskie

Podobne przetargi

58941 / 2016-05-25 - Inny: inna jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego

Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług w zakresie kompleksowej obsługi prawnej w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego w Gdańsku

215690 / 2013-06-05 - Inny: inna jednostka organizacyjna samorzÄ…du terytorialnego

Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług w zakresie kompleksowej obsługi prawnej w Pomorskim Ośrodku Ruchu Drogowego w Gdańsku

458710 / 2012-11-19 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna projektu pn. Kompleksowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe Żuław - Etap I - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku

371363 / 2010-12-24 - Podmiot prawa publicznego

Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych - Zakład Budżetowy - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wykonywanie czynności z dziedziny pomocy prawnej w zakresie: - windykacji należności Gminy - GZNK ZB - obsługi prawnej na rzecz GZNK ZB ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb Działu Komunalnych Nieruchomości Lokalowych

11472 / 2013-01-08 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Szpital Morski im. PCK - Gdynia (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej związanych z działalnością szpitala.

38276 / 2010-02-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych w zakresie windykacji opłat za korzystanie ze środowiska wpływających na rachunek redystrybucyjny Zarządu Województwa Pomorskiego

242111 / 2012-11-15 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna projektu Rewitalizacja Kanału Elbląskiego na odcinkach: Jezioro Drużno - Miłomłyn, Miłomłyn - Zalewo, Miłomłyn - Ostróda - Stare Jabłonki

146131 / 2013-07-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Województwa Pomorskiego w Gdańsku - Dział Zamówień Publicznych - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa notarialna dla zadania inwestycyjnego pn.: ,,Czerska Struga - odbudowa koryta cieku w km 19+500 - 22+500 Czersk, pow. Chojnice, woj.pomorskie.

26504 / 2010-01-29 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Uniwersyteckie Centrum Medycyny Morskiej i Tropikalnej - Gdynia (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
ŚWIADCZENIE OBSŁUGI PRAWNEJ UNIWERSYTECKIEGO CENTRUM MEDYCYNY MORSKIEJ I TROPIKALNEJ PRZEZ 36 MIESIĘCY

368672 / 2012-09-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto i Gmina Sztum - Sztum (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej dla potrzeb Burmistrza Miasta i Gminy Sztum, Urzędu Miasta i Gminy Sztum i Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty.