Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

13215 / 2012-01-13 - Administracja rzÄ…dowa centralna / Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-10-03 pod pozycją 316956. Zobacz ogłoszenie 316956 / 2011-10-03 - Administracja rzÄ…dowa centralna.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 13215

Data publikacji: 2012-01-13

Nazwa:
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

Ulica: ul. Chałubińskiego 4/6

Numer domu: 4/6

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-928

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 6301649

Numer faxu: 22 6301649

Adres strony internetowej: www.mi.gov.pl

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 316956

Data wydania biuletynu: 2011-10-03

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2011

Pozycja ogłoszenia: 316956

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
wykonanie opracowania pn. Raport Otwarcia w ramach Projektu systemowego - działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia Wykonanie opracowania pn. Raport Otwarcia w ramach Projektu systemowego - działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu. 1. Wstęp 1.1 . Kontekst opracowania W Polsce w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych, Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej, a także działania 8.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka przewidziano 1,034 mld EUR na budowę infrastruktury szerokopasmowej. Dodatkowo w ramach działania 8.3 POIG dostępne są środki na walkę z wykluczeniem cyfrowym. W związku z niskim stanem wydatkowania środków, rozpoczęła się realizacja Projektu systemowego - działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu w ramach działania 8.3 POIG. Projekt ten polega na: - prowadzeniu działań koordynacyjnych na poziomie strategicznym w celu ograniczenia barier w dostępie do Internetu, - wspieraniu potencjalnych beneficjentów w zakresie prowadzonych inwestycji, - zwiększeniu dostępu do wiedzy i innowacyjnych rozwiązań technologicznych (wsparcie doradcze), - prowadzeniu działań informacyjnych oraz szkoleniowych (organizowanie seminariów, konferencji, akcji szkoleniowych i edukacyjnych). Szczególnym celem projektu jest zapewnienie profesjonalnej i szybkiej pomocy dla beneficjentów w realizacji projektów szerokopasmowych. Przygotowanie i realizacja projektów napotyka często na problemy, które mogą powodować lub powodują znaczne opóźnienia w ich wdrażaniu, a w skrajnych przypadkach nawet zagrożenie niezrealizowania projektu. Do najważniejszych problemów zidentyfikowanych w ramach monitorowania stanu zaawansowania inwestycji należą m.in.: - problemy z zapewnieniem finansowania projektów, - problemy związane ze zmieniającymi się w toku realizacji projektu uregulowaniami prawnymi, - problemy z zagadnieniami związanymi z pomocą publiczną, - brak wykwalifikowanej kadry pracowniczej, dysponującej odpowiednią wiedzą i doświadczeniem z zakresu przygotowania, wdrażania i rozliczania projektów unijnych (na poziomie beneficjenta projektu), - przedłużające się uzgodnienia pomiędzy beneficjentem projektu a innymi podmiotami, których realizacja projektu dotyczy pośrednio (np. konieczność uzgodnienia projektów budowlanych z podmiotami, których tereny sąsiadują z inwestycją), - brak wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, - ograniczony potencjał rynku wykonawców - uwarunkowany specyfiką realizowanych inwestycji. Zważywszy, że projekty w ramach Programów Operacyjnych są na różnym etapie realizacji, a okres do zakończenia realizacji projektów jest krótki, dla celów realizacji projektu systemowego konieczne jest sporządzenie Raportu Otwarcia, w którym zostaną zinwentaryzowane informacje dotyczące projektów teleinformatycznych w Polsce, w szczególności w zakresie stanu zaawansowania projektów, gdyż obecnie nie istnieje w Polsce taka baza informacji, a ministerstwa czy urzędy centralne nie dysponują kompleksową wiedzą w tym zakresie. Opracowany Raport Otwarcia będzie podstawą wyznaczenia szczegółowych zadań o charakterze: a) doradczym, a w szczególności stworzenie modelowych dokumentów, wparcie doradczo-eksperckie, prawne, szkoleniowo: informacyjne, informowanie o dobrych praktykach, b) organizacyjnym, a w szczególności usprawnienie systemu przepływu informacji, poszerzenie liczby podmiotów służących wsparciem potencjalnym beneficjentom, c) technicznym, a w szczególności przygotowanie analiz technicznych, dywersyfikacja kanałów dostępu do informacji o infrastrukturze szerokopasmowej i zasadach finansowania inwestycji, d) ekonomicznym, a szczególności: zapewnienie efektywnego i celowego wydatkowania środków publicznych - dla podmiotu, który będzie wykonywał bezpośrednie działania wspierające beneficjentów w ramach projektu systemowego. 1.2. Cel opracowania Celem wykonania opracowania pn. Raport Otwarcia w ramach Projektu systemowego - działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu. jest przede wszystkim: 1. zebranie dokładnych i aktualnych danych dotyczących stanu zaawansowania projektów objętych badaniem; 2. określenie konkretnych problemów i barier utrudniających, opóźniających lub blokujących realizację projektów objętych badaniem, 3. wskazanie wniosków i rekomendacji w zakresie rozwiązania problemów i barier utrudniających, opóźniających lub blokujących realizację projektów objętych badaniem. Zebrane informacje stanowić będą podstawę do opracowania planu związanego z udzieleniem doradztwa w zakresie aspektów prawnych, organizacyjnych, technicznych dla przedsięwzięć realizowanych przez JST (plan działań), jednocześnie uwzględniając koordynacje działań na poziomie strategicznym w zakresie ograniczania barier dostępu do Internetu. Co więcej, Raport Otwarcia stanowić będzie niezbędny punkt wyjściowy do wypracowania schematu działań w zakresie działań koordynacyjnych na poziomie strategicznym w celu ograniczenia barier w dostępie do Internetu. Badanie projektów, o których mowa w pkt 2.1 powinno zostać przeprowadzone przede wszystkim w drodze bezpośrednich osobistych wywiadów z przedstawicielami podmiotów realizujących projekty szerokopasmowe oraz przedstawicielami instytucji koordynujących, instytucji zarządzających, instytucji pośredniczących w ramach poszczególnych programów operacyjnych, w toku których wypełnione zostaną ankiety przekazane Wykonawcy przez Zamawiającego (Załącznik 8 do SIWZ). Po zebraniu w/w danych, powinny zostać sporządzone także wnioski i rekomendacje, zawierające identyfikację, analizę i ocenę wszystkich problemów występujących podczas realizacji projektów szerokopasmowych. Przeprowadzona analiza będzie miała również na celu uzyskanie informacji, które: 1. pozwolą na ocenę stanu realizacji projektów w ramach ww. działań, 2. pomogą usprawnić działania podejmowane przez beneficjentów i instytucje zaangażowane w realizację projektów objętych analizą, 3. pozwolą na zapewnienie profesjonalnego doradztwa dla beneficjentów projektów, dla instytucji biorących udział w ich wdrażaniu, do wykorzystania również w przyszłej perspektywie finansowej. Formułując wnioski i rekomendacje Wykonawca bierze pod uwagę m.in.: - obecny stan i udostępnione plany rozwoju sieci telekomunikacyjnych należących do głównych operatorów działających na rynku polskim, - aktualny stan zaawansowania prac projektowych realizowanych w ramach PO RPW, RPO i POIG (działania 8.3 i 8.4), -obecny stan i plany rozwoju sieci telekomunikacyjnych realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego, - dostępne i możliwe do wykorzystania technologie dostarczania Internetu, - wymagania UE w zakresie realizacji projektów teleinformatycznych oraz dot. wykorzystania środków finansowych. 2 . Zakres opracowania - kwestie i pytania 2.1 . Przedmiot opracowania Badaniu powinny zostać poddane: 1. Projekty, których celem jest rozwój infrastruktury telekomunikacyjnej, realizowane w ramach szesnastu Regionalnych Programów Operacyjnych 2007 - 2013. 2. Projekt Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej, realizowany w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007 - 2013. 3. Projekty w ramach działania 8.3 i 8.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, wybrane według następującego klucza: a) w każdym województwie wybierane jest 5 projektów, o najwyższej wartości dofinansowania. b) w województwach, w których liczba projektów jest równa lub niższa niż pięć, analizie należy poddać wszystkie projekty. - Zakres czasowy - dotyczy okresu od początku realizacji projektów z w/w zakresu, do momentu przeprowadzania przedmiotowej analizy. - Zakres przestrzenny - zgodny z miejscem realizacji projektów. 2.2 Pytania W celu przeprowadzenia badania, sporządzono ankiety, stanowiące Załącznik nr 8 do SIWZ 3. Oczekiwana metodyka Zgodnie z przyjętą koncepcją realizacji przedmiotu umowy Wykonawca może postawić dodatkowe pytania. W celu uzyskania odpowiedzi na przedstawione powyżej pytania i zagadnienia badawcze oraz dodatkowe, które zidentyfikuje Wykonawca zgodnie ze swoją wiedzą, doświadczeniem i zakresem badania, przeprowadzone badanie powinno obejmować jak najszersze spektrum metodologiczne, tak by zapewnić triangulację zarówno metod, technik jak i źródeł danych wykorzystywanych w badaniu.. Zamawiający oczekuje, aby w ramach zidentyfikowanych zagadnień, Wykonawca zrealizował co najmniej następujące działania: - analiza danych zastanych, - analizy eksperckie udostępnionej dokumentacji pod kątem problemów występujących podczas przygotowania/realizacji poszczególnych projektów oraz przyjętych przez Beneficjentów rozwiązań pod kątem skuteczności w rozwiązywaniu tych problemów, - wywiady środowiskowe: - pogłębione wywiady indywidualne (IDI) lub zogniskowane wywiady grupowe (FGI) z Beneficjentami projektów, przeprowadzane osobiście, Ponadto dane szczegółowe powinny zostać pobrane od podmiotów zaangażowanych instytucjonalnie w projekty z zakresu budowy infrastruktury teleinformatycznej, tj. w szczególności UKE, MRR, MSWiA, Władzy Wdrażającej Programy Europejskie. Dlatego też Ministerstwo Infrastruktury wystąpi do ww. instytucji z prośbą o udostępnienie ww. danych Wykonawcy. Podane powyżej narzędzia mogą zostać rozszerzone przez Wykonawcę. 4. Oczekiwana organizacja i plan pracy 4.1 Wymagania kadrowe wobec Wykonawcy Wykonawca powinien wykazać, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej trzy projekty analityczne, ekspertyzy lub projekty ewaluacyjne, w tym dwa z obszaru związanego z inwestycjami w telekomunikacyjne sieci szerokopasmowe o wartości co najmniej 50 000,00 PLN brutto każde. Ponadto Wykonawca powinien dysponować zespołem ekspertów, posiadających następujące kwalifikacje: a) kierownik zespołu posiadający: - doświadczenie w kierowaniu co najmniej 3 badaniami ewaluacyjnymi i/lub analizami w zakresie projektów związanych z inwestycjami w telekomunikacyjne sieci, - co najmniej roczne doświadczenie zawodowe z zakresu wdrażania funduszy Unii Europejskiej; b) zespół badawczy składający się minimum z 5 osób, spełniających następujące warunki: Specjalista 1: - posiada wykształcenie wyższe, - posiada co najmniej 2-letnie doświadczenie w zakresie realizacji projektów w obszarze inwestycji telekomunikacyjnych finansowanych z funduszy UE. Specjalista 2: - posiada wykształcenie wyższe prawnicze, - posiada co najmniej 2 - letnie doświadczenie zawodowe w zakresie prawa zamówień publicznych w obszarze realizacji projektów inwestycyjnych (pod pojęciem projektów inwestycyjnych Zamawiający rozumie budowę/modernizację infrastruktury liniowej), tj. np. uczestniczył w procesie przygotowania lub prowadzenia postępowań przetargowych lub w procesie przygotowywania ofert lub realizacji zamówień. Min. 1 osoba z wykształceniem wyższym prawniczym, spełniająca łącznie następujące warunki: - posiada co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie prawa unijnego w obszarze realizacji inwestycji telekomunikacyjnych, w tym znajomość zagadnień dotyczących występowania pomocy publicznej, - posiada co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie prawa krajowego i unijnego w obszarze prawa telekomunikacyjnego oraz wdrażania programów finansowanych z udziałem środków europejskich. Min. 1 osoba z wyższym wykształceniem technicznym oraz min. 1 osoba z wyższym wykształceniem ekonomicznym, spełniające następujący warunek: - posiada co najmniej roczne doświadczenie zawodowe związane z realizacją projektów inwestycyjnych w zakresie telekomunikacji (wynikające z pracy na stanowisku wiążącym się z wykonywaniem zadań w tym obszarze lub uczestnictwa w procesie realizacji projektów w tym obszarze). 4.2 Harmonogram realizacji Zakłada się, że Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia w terminie maksymalnie 45 dni od dnia zawarcia umowy. 5. Oczekiwane produkty i rezultaty 1. Raport otwarcia w formie drukowanej (2 egzemplarze) i elektronicznej (2 egzemplarze na płytach CD) - w formacie DOC oraz PDF, obejmujący: o Spis treści, o Wprowadzenie zawierające opis celów badania, skrócony opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystane w badaniu, o Opis wyników badania, ich interpretację, z uwzględnieniem podziału na poszczególne projekty (w tym matryca ryzyk i katalog złych praktyk), o Zestawienie wniosków i rekomendacji skierowanych do instytucji zaangażowanych we wdrażanie projektów, o Załączniki - szczegółowe informacje, w tym w szczególności wszystkie zebrane i wypełnione w toku badania ankiety, posegregowane według programów i województw itp. Wszystkie dokumenty przekazywane Zamawiającemu w wersji elektronicznej powinny być zapisane w formatach DOC oraz PDF. 2. Prezentację multimedialną wyników badania - maksymalnie 20 slajdów zawierających najważniejsze elementy Raportu otwarcia w tym rekomendacje - na płytach CD wraz z raportem końcowym, ewentualnie wydruk na potrzeby prezentacji konsultacyjnej z adresatami badania. 6. Planowane wykorzystanie wyników Wiedza zawarta w Raporcie otwarcia zostanie wykorzystana dla celów przygotowania dalszych działań w ramach projektu systemowego, którego cele zostały zidentyfikowane w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia w pkt. 1.1. 7. Dokumenty wytworzone przez Wykonawcę powinny zostać opatrzone Wzorem wizualizacji zamieszczonym w Załączniku Nr 9 do SIWZ

Kody CPV:
790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
793112009 (Usługi przeprowadzania badań ankietowych)

Kod trybu postepowania: PN

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Tak

nazwa programu UE:
Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z Projektu systemowego - działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu, realizowanego w ramach 8. Osi Priorytetowej: Społeczeństwo informacyjne-zwiększanie innowacyjności gospodarki Działanie 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Nazwa wykonawcy:
Konsorcjant: Instytut Łączności – Państwowy Instytut Badawczy

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Szachowa 1

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 04-894

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Nazwa wykonawcy: Konsorcjant: Nizielski

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Astrów 10

Miejscowość: Katowice

Kod pocztowy: 40-045

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 09/12/2011

Liczba ofert: 3

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 164450,00

Cena wybranej oferty: 270600,00

Cena minimalna: 209100,00

Cena maksymalna: 428040,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

Podobne przetargi

39198 / 2013-01-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski UrzÄ…d Pracy - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
usługi koordynatora ds. realizacji wsparcia z ramienia Partnera (MUP w Płocku) w projekcie partnerskim Nowy start z nowymi kwalifikacjami - program wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z obszaru m. Płocka nr POKL. 07.02.01-14-028/11, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu wzmocnienie sektora ekonomii społecznej, Poddziałanie 7.2.1 Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

210753 / 2012-10-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasto Pionki - Pionki (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Przygotowanie merytoryczne, opracowanie graficzne i wydruk różnego rodzaju publikacji informacyjno-promocyjnych miasta Pionki - w ramach projektu Pionki miejscem sukcesu - promocja gospodarcza Mazowsza

69389 / 2009-05-04 - Inny: Państwowa Instytucja Kultury

Muzeum Historii Polski w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Usługi zarządzania zespołem stałym i administrowania rozliczeniami projektu inwestycyjnego budowy siedziby MHP w latach 2009 - 2012 - Kierownik Zespołu.

64394 / 2014-02-25 - Inny: ubezpieczenia społeczne

Zakład Ubezpieczeń Społecznych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Opracowanie i wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych w obszarze front office tj. bezpośredniej obsługi klientów, realizowanej w salach obsługi klientów (SOK) wraz z niezbędnymi obszarami back-office, w tym wybrane zadania realizowane w ramach Programu Obsługi Płatnika Strategicznego, opracowanie lub optymalizacja istniejących procedur określających standardy obsługi klientów ZUS, wykonanie i przeprowadzenie szkoleń dla pracowników objętych SZJ oraz przeprowadzenie auditu przedcertyfikacyjnego

198736 / 2012-06-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy - Mława (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
nabór personelu do realizacji projektu Szkoła na miarę XXI wieku - nowoczesne rozwiązania w edukacji niepełnosprawnych , współfinansowanego z EFS w ramach POKL Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.nr sprawy: ZP-3/2012

267660 / 2014-08-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski UrzÄ…d Pracy - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Świadczenie usług z ramienia MUP w Płocku (Partnera) w projekcie pn.: Aktywizacja szansą na sukces realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy.

349898 / 2014-10-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski UrzÄ…d Pracy - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Świadczenie usług Pracownika ds. staży z ramienia MUP w Płocku (Partnera) w projekcie pn.: Aktywizacja szansą na sukces realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy

26505 / 2013-02-19 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Szpital Kolejowy im. dr med. Wł. Roeflera SP ZOZ - Pruszków (mazowieckie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
świadczenie usług konsultingowych związanych z realizacją przez Zamawiającego projektów: I projekt - Wdrożenie rozwiązań wykorzystujących odnawialne źródła energii oraz Kogeneracja w Szpitalu Kolejowym w Pruszkowie metodą na zwiększenie efektywności jego funkcjonowania II projekt - Termomodernizacja Szpitala Kolejowego w Pruszkowie metodą na zwiększenie efektywności jego funkcjonowania III projekt - Kompleksowa informatyzacja Szpitala Kolejowego w Pruszkowie