Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

96581 / 2012-04-27 - Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa) / Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych (Rzeszów)

Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn.: Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski, woj. podkarpackie

Opis zamówienia

A. Stan istniejący

1. PZMiUW w Rzeszowie 22.06.2010 r. złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia pn.: Budowa zbiornika retencyjnego posiadającego retencje powodziową Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie w Urzędzie Miejskim w Sędziszowie Małopolskim, który 24.09.2010 r. został przekazany do rozpatrzenia Regionalnemu Dyrektorowi Ochrony Środowiska w Rzeszowie. Postanowieniem z dnia 04.01.2011r., znak: RDOŚ-18-WOOŚ-6613-26-55/5/10/kr został określony zakres raportu.

2. PZMiUW zlecił firmie ŚRODOWISKO Biuro Projektowania i Realizacji Inwestycji Ekologicznych Teresa Szendoł, Bielsko - Biała, opracowanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn. Budowa zbiornika retencyjnego posiadającego retencje powodziową Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. Raport został wykonany w oparciu o opracowaną w 2008 r. przez firmę mk PERFEKT Koncepcję programowo - przestrzenną ochrony przed powodzią zlewni rzeki Wielopolka wraz z dopływami na terenie gmin: Wielopole Skrzyńskie, Ropczyce, Sędziszów Młp., Iwierzyce, Ostrów, Dębica, woj. podkarpackie. Koncepcja przewidywała budowę zbiornika retencyjnego z zaporą czołową i boczną o pojemności 1 640 tys. m3, powierzchni zalewu 55 ha.

3. PZMiUW w Rzeszowie, w rezultacie postępowania w trybie przetargu nieograniczonego zlecił Jednostce Projektowej tj. Biuro Studiów i Projektów Gospodarki Wodnej Rolnictwa BIPROMEL ul. Instalatorów 9, 02 - 237 Warszawa opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania pn.: Budowa zbiornika retencyjnego posiadającego retencje powodziową Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. Termin zakończenia to grudzień 2012 r.

4. Jednostka Projektowa w ramach zlecenia rozpatrzyła cztery warianty budowy zbiornika Góra Ropczycka na rzece Budzisz.
W wyniku przeprowadzonych rad technicznych, po szczegółowej analizie rozwiązań technicznych każdego wariantu, przyjęto do realizacji wariant czwarty tj. budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego oraz zbiornika zasilanego wodami gruntowymi.

5. PZMiUW w Rzeszowie posiada:
a) Dokumentację projektową pn.:Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie tj.:
- Projekt zagospodarowania terenu
- Operat wodnoprawny
- Operat hydrologiczno-hydrauliczny
- Inwentaryzacja drzew i krzewów.
Uwaga: W związku z trwającymi pracami projektowymi dot. w/w opracowań Wykonawca
w razie konieczności jest zobowiązany konsultować na bieżąco rozwiązania projektowe oraz uzyskiwać od autorów projektu informacje umożliwiające wykonanie zamówienia.

B. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1. Opracowanie optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym, zawierającej:
- Wskazanie przy uwzględnieniu dokumentów strategicznych tj.:
a) Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (M. P. z 2011 r. Nr 49, poz.549),
b) Wstępnej oceny ryzyka powodziowego dla województwa podkarpackiego - http://www.kzgw.gov.pl/pl/Wstepna-ocena-ryzyka-powodziowego.html,
c) Map prezentujących zagrożenie powodziowe na obszarze administrowanym przez RZGW w Krakowie - www.krakow.rzgw.gov.pl,
optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym dla miejscowości Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. W przypadku braku dokumentów strategicznych dla rzeki Budzisz należy sporządzić model hydrauliczny całej rzeki i ustalić m.in. obszar narażony na niebezpieczeństwo powodzi przy przepływie o prawdopodobieństwie występowania Q1%, zasięg obszarów zalewowych, ilość osób zagrożonych powodzią, ilość i rodzaj obiektów publicznych i prywatnych domostw, gospodarstw rolnych, infrastruktury technicznej, szacunkową wartość mienia, które w wyniku powodzi ulegną zniszczeniu, ilość i rodzaj obiektów zabytkowych (klasa ochrony w przypadku zniszczenia zabytków).
- Wybór metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej konieczność wyważenia interesów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwa ludności, mienia publicznego i prywatnego z interesami związanymi z ochroną środowiska naturalnego.
Dla wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym należy przeprowadzić wariantowanie lokalizacyjne.
W ramach opracowania raportu należy przeprowadzić wariantowanie przedsięwzięcia i dokonać wyboru (przy udziale Zamawiającego) optymalnego wariantu.
- 3 egz. w wersji papierowej + 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z Zamawiającym

2. Opracowanie Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn.: Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski, woj. podkarpackie zgodnie z wymogami art. 66 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, uzupełnioną o uwarunkowania wyszczególnione w art. 63 (Dz. U. z 2008r. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.).

Raport powinien zawierać:

1) Ocenę istotności oddziaływań przedsięwzięcia na stan wód i elementy przyrody ożywionej
Przy ocenie istotności oddziaływania przedsięwzięcia na stan wód Wykonawca w ramach prac nad raportem OOŚ uwzględni uwarunkowania związane z obowiązkiem osiągnięcia celów środowiskowych wynikających z art. 38 d) oraz art. 38 f)ustawy Prawo wodne. W tym zakresie Wykonawca uwzględni stosowne wyjaśnienia do definicji dobrego stanu ekologicznego, dobrego potencjału ekologicznego oraz celów obszarów chronionych, (informacja wyjaśniająca nt. definicji i zagadnień problemowych w kontekście stosowania art. 4 ust. 7 RDW)
Przy ocenie istotności oddziaływań na przyrodę ożywioną należy ocenić wpływ przedsięwzięcia na znaczenie obszaru objętego oddziaływaniem dla:

a) Obszarów objętych ochroną innych niż obszary N2000
Jako kryterium wystąpienia znaczącego oddziaływania należy przyjąć wpływ na integralność obszaru (analogicznie do pojęcia stosowanego w przypadku obszarów N2000), tzn. wpływ inwestycji na zachowanie funkcji i znaczenia obszaru zgodnie z aktem prawnym powołującym daną formę ochrony przyrody lub (jeśli istnieje) planem ochrony;

b) Obszarów N2000
Należy przeanalizować wpływ inwestycji na cele ochrony i funkcję obszaru N2000 (integralność obszaru) rozważając wpływ na gatunki roślin i zwierząt oraz siedliska przyrodnicze, dla ochrony których wyznaczony został obszar, w tym na zachowanie spójności sieci N2000;

Jako kryteria wystąpienia oddziaływań i oceny ich znaczenia należy przyjąć:
- Pogorszenie stanu siedlisk przyrodniczych lub siedlisk gatunków roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczony został dany obszar N 2000,
- Negatywne oddziaływanie na gatunki, dla ochrony których wyznaczony został obszar N2000,
- Pogorszenie integralności obszaru N2000 lub powiązań z innymi obszarami.

c) Zachowania łączności ekologicznej w zakresie innym niż spójność sieci N2000:
Jako kryteria wystąpienia oddziaływań i oceny ich znaczenia należy przyjąć utrzymanie łączności między innymi niż obszary N2000 terenami objętymi ochroną oraz utrzymanie funkcjonalności zidentyfikowanych korytarzy ekologicznych fauny i flory w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i kontynentalnej.

d) Chronionych siedlisk przyrodniczych oraz chronionych gatunków roślin i zwierząt.
Jako kryteria wystąpienia znaczącego oddziaływania należy przyjąć:
- Pogorszenie stanu lub funkcji populacji gatunku chronionego na terenie gminy lub województwa, kraju, regionu biogeograficznego lub Wspólnoty Europejskiej, polegające w szczególności na:
Zmniejszeniu liczebności populacji gatunku chronionego, zmniejszeniu jej zagęszczenia lub zmniejszeniu zajmowanej przez nią powierzchni;
Pogorszeniu możliwości rozmnażania się populacji gatunku chronionego, jej rozprzestrzeniania się lub pogorszeniu innych funkcji życiowych;
Zwiększeniu śmiertelności;
Ograniczeniu możliwości kontaktu populacji gatunku chronionego z populacjami sąsiednimi;
- Zmniejszenie powierzchni lub pogorszenie użyteczności dla gatunku chronionego zasobów jego siedliska na terenie gminy lub województwa, kraju, regionu biogeograficznego lub Wspólnoty Europejskiej;
- Pogorszenie możliwości ochrony gatunku chronionego, w tym możliwości uzyskania właściwego stanu jego ochrony.
- Wystąpienie zmiany powodującej jeden lub więcej z następujących mierzalnych skutków dla zasobów siedliska przyrodniczego:
Zniszczenie lub uszkodzenie części chronionego siedliska przyrodniczego;
Pogorszenie stanu lub funkcji chronionego siedliska przyrodniczego na terenie gminy lub województwa, kraju, regionu biogeograficznego lub Wspólnoty Europejskiej, polegające w szczególności na pogorszeniu możliwości ochrony chronionego siedliska przyrodniczego, w tym możliwości uzyskania właściwego stanu jego ochrony,
e) Siedlisk i gatunków nie objętych ochroną, ale mających znaczenie dla zachowania lokalnej bioróżnorodności (na poziomie gminy) i/lub stanowiących charakterystyczne składniki siedlisk przyrodniczych wymienionych powyżej.
W toku analizy istotności oddziaływań w w/w zakresach (stan wód oraz przyroda ożywiona) Wykonawca uwzględni także oddziaływania skumulowane z innymi przedsięwzięciami lub planami i strategiami, które mogą wpłynąć na zmianę indywidualnej dla przedsięwzięcia oceny istotności oddziaływania.

2) Wymogi w zakresie minimalizacji oddziaływań
W zakresie projektowania środków minimalizujących oddziaływanie na przyrodę ożywioną w przypadku, gdy wariant wskazany do realizacji wiąże się z wystąpieniem negatywnych oddziaływań, których nie udało się wyeliminować na etapie wariantowania projektowego i technologicznego, należy wskazać środki minimalizujące te oddziaływania dla każdego z obszarów potencjalnych oddziaływań (obszary objęte ochroną, siedliska, gatunki, itd.). Propozycja środków minimalizujących zostanie przedstawiona przez ekspertów ds. OOŚ zespołowi projektowemu, po czym zespół ten określi możliwe do wykonania zmiany technologiczne i wykonawcze w istniejących rozwiązaniach projektowych, uwzględniając także zaproponowane nowe wdrożenia technologiczne (dodatkowe rozwiązania chroniące środowisko), czego efektem ma być ograniczenie w maksymalnym możliwym zakresie zidentyfikowanych uprzednio negatywnych oddziaływań.
W przypadku gdy analiza wariantów realizacji nadrzędnego celu społecznego doprowadzi do przekonywująco uzasadnionego wyboru przedsięwzięcia o negatywnym wpływie na stan wód, konieczne jest zastosowanie wszystkich możliwych środków minimalizujących negatywne oddziaływanie tego przedsięwzięcia. Poniżej podano przykłady środków minimalizujących negatywne oddziaływanie przedsięwzięcia na stan wód w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej dla:

a) Przykład 1:
- rodzaj działania/przedsięwzięcia: regulacja rzek i potoków
- krótka charakterystyka działania/przedsięwzięcia: prace hydrotechniczne prowadzace do zmiany naturalnych parametrów hydromorfologicznych rzeki lub potoku, istotnie pogarszające parametry stanu wód, w skrajnych przypadkach zmieniające klasyfikacje cieku w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej naturalnej części wód przed regulacją na silnie zmienioną część wód po regulacji
- środki minimalizujące negatywne oddziaływanie przedsięwzięcia na dobry stan wód i ekosystemów od wód zależnych w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej:
Regulacja cieków naturalnych powinna być uznana za metodę ochrony przeciwpowodziowej dopuszczalną do stosowania jedynie w wyjątkowych przypadkach.
Regulacja rzek i potoków powinna być ograniczona jedynie do terenów zabudowanych oraz do odcinków rzek gdzie zagrożona jest cenna infrastruktura (wyłącznie sytuacje nadrzędnego interesu publicznego, co wymaga skrupulatnego wykazania).
Obligatoryjne działania mitygujące oddziaływanie na środowisko to stosowanie rozwiązań przyjaznych/ bliskich przyrodzie, umożliwiające zachowanie układu bystrze - ploso, stworzenie warunków dla naturalnych procesów korytowych (erozji bocznej, dennej i sedymentacji) oraz stworzenie warunków do rozwoju naturalnej roślinności wodnej zanurzonej i wynurzonej (porastającej brzegi koryta cieku).

b) Przykład 2:
- rodzaj działania/przedsięwzięcia: budowa suchych zbiorników przeciwpowodziowych
- krótka charakterystyka działania/przedsięwzięcia: budowle piętrzące wyposażone w urządzenia upustowe bez zamknięć. Rzeka swobodnie przepływa przez czaszę zbiornika i urządzenia upustowe, do czasu gdy przepływ staje się większy od zdolności przepustowych stopnia. Większe dopływy wód są magazynowane w zbiorniku. Po przejściu fali powodziowej następuje stopniowe opróżnienie zbiornika.
- środki minimalizujące negatywne oddziaływanie przedsięwzięcia na dobry stan wód i ekosystemów od wód zależnych w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej:
Suche zbiorniki przeciwpowodziowe powinny być lokalizowane na terenach o relatywnie niskich walorach przyrodniczych. Czasza suchego zbiornika powinna zachowywać naturalną morfologię doliny rzeki; powinny być stworzone warunki dla roślinności typowej dla terenów zalewowych (dostosowanej do okresowego retencjonowania wody w zbiorniku). Konieczna ocena oddziaływania na środowisko, w tym na przyrodę i stan wód w rozumieniu Ramowej Dyrektywy Wodnej.

3) Przedstawienie zasadności planowanego zamierzenia (na załączniku graficznym należy zilustrować zasięg wód powodziowych obecnie oraz przewidywany zasięg wód powodziowych po przeprowadzeniu przedmiotowego zamierzenia) i uzasadnienie wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym.
Wykonawca zobowiązany jest wskazać przy uwzględnieniu ustaleń dokumentów strategicznych optymalną metodę zarządzania ryzykiem powodziowym dla miejscowości Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski woj. podkarpackie. W toku wyboru metody zarządzania ryzykiem powodziowym Wykonawca uwzględni konieczność wyważenia interesów związanych z ochroną zdrowia i bezpieczeństwa ludności, mienia publicznego i prywatnego z interesami związanymi z ochroną środowiska naturalnego.
Wskazanie metody zarządzania ryzykiem powodziowym powinno nastąpić na podstawie przeprowadzonych przez Wykonawcę analiz hydraulicznych rzeki Budzisz.
Wykonawca przeprowadzi analizy środowiskowe w zakresie niezbędnym do wskazania metody zarządzania ryzykiem powodziowym uwzględniającej uwarunkowania ochrony środowiska naturalnego.
Wykonawca przeprowadzi wariantowanie lokalizacyjne dla wybranej metody zarządzania ryzykiem powodziowym.
W związku z opracowywaniem Raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (raport OOŚ) Wykonawca przeprowadzi wariantowanie przedsięwzięcia na poziomie projektowym i technologicznym.
Celem wariantowania na poziomie projektowym i technologicznym jest zapewnienie jak najlepszych rozwiązań z punktu widzenie potrzeb ochrony środowiska.
Wariantowanie przeprowadzone na etapie prac przedprojektowych i postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (postępowanie OOŚ) powinno stanowić stosownie podstawę do wykazania przesłanki braku wariantów alternatywnych, o której mowa m.in. w:
- art. 38j ust. 3 pkt. 4 ustawy Prawo wodne,
- art. 34 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody,
- art. 56 ust. 4 ustawy o ochronie przyrody.

4) Wymogi w zakresie kompensacji oddziaływań
W przypadku utrzymywania się negatywnych oddziaływań na gatunki roślin i zwierząt, siedliska przyrodnicze lub/i znaczących oddziaływań na cele ochrony obszaru N2000 Wykonawca określi:
a) Zakres merytoryczny koniecznej do przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej zgodnej z art. 3 i 75 ustawy Prawo ochrony środowiska oraz dla obszarów N2000 z art. 34 ustawy o ochronie przyrody niezbędnej do zapewnienia spójności i właściwego funkcjonowania sieci obszarów chronionych.
b) Po ustaleniu zakresu merytorycznego kompensacji przyrodniczej Wykonawca przedstawi Zamawiającemu listę proponowanych obszarów wdrożenia kompensacji przyrodniczej wraz z informacją o:
- Aktualnym właścicielu lub zarządcy terenu;
- Możliwości pozyskania gruntu i proponowanego sposobu nabycia tytułu prawnego do terenu;
- Aktualnym zagospodarowaniu/formie użytkowania;
- Metodach i okresach wdrożenia kompensacji przyrodniczej w poszczególnych lokalizacjach wraz z szacunkowym kosztorysem.
c) Wykonawca zarekomenduje obszar lub obszary (w przypadku konieczności wykonania kompensacji przyrodniczej w większej liczbie lokalizacji) do przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej uwzględniając ich właściwości dla merytorycznego powodzenia kompensacji, przewidywany okres pozyskania gruntu i przeprowadzenia działań kompensacyjnych (uwzględniając w przypadku kompensacji Natura 2000 art. 35 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody) oraz uwarunkowania formalnoprawne dla zagospodarowania terenów (m.in. przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, wydane dla tego obszaru decyzje administracyjne, m.in. takie jak decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, pozwolenia budowlane i wodnoprawne oraz inne powszechnie dostępne opracowania związane ze strategią i koncepcjami zagospodarowania przedmiotowego terenu);
d) Wykonawca uzgodni wstępnie z właściwym terytorialnie Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska zakres, formę, czas i miejsce realizacji kompensacji przyrodniczej ze wszystkimi tego skutkami dla zakresu wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach.

5) Wymogi w zakresie monitoringu oddziaływań
Wykonawca: zaproponuje, zgodne z najlepszą aktualną wiedzą naukową, metody monitoringu oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla etapów realizacji i funkcjonowania w odniesieniu do uprzednio zidentyfikowanych form i zakresu oddziaływania inwestycji.
W ramach programu monitoringu Wykonawca przedstawi metodykę prowadzenia monitoringu oraz określi harmonogram i całkowity czas jego trwania.
Wykonawca określi także dalsze możliwe do zastosowania sposoby minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko na wypadek stwierdzenia w trakcie monitoringu, iż oddziaływania mają większe, niż pierwotnie zakładano, natężenie.
Dla kompensacji przyrodniczej należy określić szczegółowo metody i harmonogram prowadzenia monitoringu skuteczności działań kompensacyjnych (osiągania założonych parametrów dla wskaźników ekologicznych) wraz z propozycją postępowania w przypadku stwierdzenia niskiej udatności prowadzonej kompensacji.

6) Charakterystykę stanu wód powierzchniowych jednolitych części wód narażonych na oddziaływanie planowanego przedsięwzięcia na podstawie stanu ekologicznego i chemicznego oraz identyfikację potencjalnych oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na etapie jego realizacji i eksploatacji na obecny stan wód, polegającą na wykonaniu oceny wpływu/oddziaływania przedsięwzięcia na cele ochrony wód w rozumieniu art. 4.1. w związku z art. 4.7. Ramowej Dyrektywy Wodnej 2000/60/WE z dnia 23 października 2000 r. (Dz. U. L.327 z 22.12.2000r. str. 275), w tym:
- dokonaniu oceny wpływu przedsięwzięcia na wskaźniki biologiczne, hydromorfologiczne, fizykochemiczne oraz parametry obszarów chronionych właściwe dla osiągnięcia zidentyfikowanego celu ochrony,
- dokonaniu oceny stosownie do wytycznych pn.: Zasady weryfikacji przesłanek z art. 4 ust.7 Ramowej Dyrektywy Wodnej w odniesieniu do przedsięwzięć przeciwpowodziowych realizowanych w stanie prawnym obowiązującym przed i po 18 marca 2011 r. wraz z wytycznymi do oceny wpływu/oddziaływania przedsięwzięcia na cele ochrony wód w rozumieniu art. 4.1. dyrektywy.

7) Uzasadnienie zamiaru realizacji przedsięwzięcia (wskazać obiekty i tereny, które będą chronione przed zalewaniem wodami powodziowymi w związku z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia).

8) Raport powinien uwzględniać wymogi m.in. następujących aktów prawnych i wytycznych:
- Dyrektywa Wodna 2000/60/WE z dnia 23 października 2000r.
- Dyrektywa nr 2001/42/WE z 27 czerwca 2001r., w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko,
- Dyrektywa nr 92/43/EWG z 21 maja 1992, w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory
- Dyrektywa nr 79/409/EWG z 2 kwietnia 1979 r., w sprawie ochrony dzikiego ptactwa,
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Tekst. jedn. Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.);
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.);
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 października 2011 r. w sprawie ochrony gatunkowej zwierząt Dz. U. 2011 nr 237 poz. 1419
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 5 stycznia 2012 r. w sprawie ochrony gatunkowej roślin Dz. U. 2012 nr 0 poz. 81
- Wytyczne metodologiczne dotyczące przepisów artykułu 6 (3) i (4) dyrektywy siedliskowej 92/43/EWG - Ocena planów i przedsięwzięć znacząco oddziałujących na obszary Natura 2000, Komisja Europejska, DG Środowisko, Biuro Publikacji Urzędowych Wspólnot Europejskich 2002.
- Wytyczne Zasady weryfikacji przesłanek z art. 4 ust. 7 Ramowej Dyrektywy Wodnej w odniesieniu do przedsięwzięć przeciwpowodziowych realizowanych w stanie prawnym obowiązującym przed i po 18 marca 2011 r., Krajowy Zarząd Gospodarki Wodnej, Warszawa 2011.
- Wytyczne Zasady dokonywania kompensacji przyrodniczych, GDOŚ, IOP PAN, 2009.
- Wytyczne Ocena potrzeb i priorytetów udrożnienia ciągłości morfologicznej rzek w kontekście osiągnięcia dobrego stanu i potencjału części wód w Polsce, wyd. BIPROWODMEL, Poznań, Copyright KZGW, 2010.

9) Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko należy sporządzić w 3 egz. w wersji papierowej oraz w 2 egz. w wersji elektronicznej w formacie uzgodnionym z zamawiającym.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 96581

Data publikacji: 2012-04-27

Nazwa:
Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych

Ulica: ul. Hetmańska 9

Numer domu: 9

Miejscowość: Rzeszów

Kod pocztowy: 35-959

Województwo / kraj: podkarpackie

Numer telefonu: 17 8537 440

Numer faxu: 17 8536421

Adres strony internetowej: www.pzmiuw.pl

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Adres internetowy dynamicznego systemu zakupów: nie dotyczy

Rodzaj zamawiającego:
Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Inny rodzaj zamawiającego:
Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko pn.: Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Góra Ropczycka na rzece Budzisz, na terenie m. Sędziszów Małopolski, Góra Ropczycka, Zagorzyce, gm. Sędziszów Małopolski, woj. podkarpackie

Rodzaj zamówienia: U

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 15/10/2012

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 1 do oferty.

Wiedza i doświadczenie:
Na potwierdzenie posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca musi wykazać wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 1 raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub inwentaryzacji przyrodniczej.
Zamówienia te winny być poparte dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie.
W przypadku wykazania zamówień rozliczanych w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu wymiany waluty ustalonego przez Narodowy Bank Polski na dzień podany jako termin rozpoczęcia realizacji zamówienia.
Kwalifikacja na podstawie zał. nr 4 i 5 do oferty.

Potencjał techniczny:
W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 1 do oferty.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
1) Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca musi wskazać do uczestniczenia w wykonywaniu zamówienia przynajmniej następujące osoby:
a) osobę z uprawnieniami do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do projektowania w specjalności: inżynieria wodna lub melioracje wodne albo konstrukcyjno-inżynieryjna w zakresie budowli hydrotechnicznych lub wodno-melioracyjna albo posiadającą inne uprawnienia odpowiadające powyższym, wydane na podstawie przepisów obowiązujących w dniu przyznania uprawnień,
b) w zakresie oceny oddziaływania na stan wód:
b.1) osobę ds. biologicznych elementów oceny stanu wód, posiadającą wyższe wykształcenie z zakresu następujących działów i dyscyplin naukowych: ochrona środowiska lub biologia oraz wykazującą się uczestnictwem w wykonaniu co najmniej 2 opracowań dotyczących oceny oddziaływania przedsięwzięć na ekosystemy wodne, zawierających ocenę elementów biologicznych stanu wód, np. raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko;
b.2) osobę ds. hydromorfologicznych elementów oceny stanu wód, posiadającą wyższe wykształcenie z zakresu następujących działów i dyscyplin naukowych: ochrona środowiska lub hydrologia oraz wykazującą się uczestnictwem w wykonaniu co najmniej 2 opracowań dotyczących oceny oddziaływania przedsięwzięć na ekosystemy wodne, zawierających ocenę elementów hydromorfologicznych stanu wód, np. raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
b.3) osobę ds. fizykochemicznych elementów oceny stanu wód, posiadającą wyższe wykształcenie z zakresu następujących działów i dyscyplin naukowych: ochrona środowiska lub chemia (analityka środowiska) oraz wykazującą się uczestnictwem w wykonaniu co najmniej 2 opracowań dotyczących oceny oddziaływania przedsięwzięć na ekosystemy wodne, zawierających ocenę elementów fizykochemicznych stanu wód, np. raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko,
c) w zakresie oceny oddziaływania na elementy przyrody ożywionej:
koordynatora ds. oceny przyrodniczej - osobę posiadającą tytuł zawodowy magistra biologii oraz wykazującą się uczestnictwem w wykonaniu co najmniej 5 opracowań dotyczących oceny oddziaływania przedsięwzięć na biotyczne elementy środowiska, np. raportów o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko lub inwentaryzacji przyrodniczych.

UWAGA:
W celu wykazania warunków wymienionych w lit. b.1-b.3 i c, jedna osoba może zostać wyznaczona przez wykonawcę do pełnienia więcej niż jednej funkcji, wymienionych w lit. b.1-b.3 i c, jeżeli ta osoba spełnia wymogi dla każdej z funkcji, do pełnienia których została wyznaczona.

Kwalifikacja na podstawie zał. nr 6 i 7 do oferty.

Sytuacja ekonomiczna:
W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia.
Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższego warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego załącznik nr 1 do oferty.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie nr 7: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1. Oferta winna być sporządzona na lub w oparciu o Wzór formularza oferty oraz zawierać niżej wymienione załączniki:
Załącznik nr 1 - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę.
Załącznik nr 2 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Załącznik nr 3 - a/ Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo oświadczenie wykonawcy będącego osobą fizyczną, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
b/ Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają jednoznacznie z przedłożonych zgodnie z ppkt a dokumentów wymaga się złożenia dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
Załącznik nr 4 - Wykaz wykonanych usług określonych w pkt. III.3.2 z okresu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wg podanego wzoru Doświadczenie Wykonawcy.
Załącznik nr 5 - Dokumenty potwierdzające, że usługi, o których mowa w załączniku nr 4 zostały wykonane należycie.
Załącznik nr 6 - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia wg podanego wzoru Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wskazanych zgodnie z pkt. III.3.4.
Załącznik nr 7 - Oświadczenie Wykonawcy, że osoby wskazane w załączniku nr 6 posiadają wymagane uprawnienia, jeśli ustawa nakłada obowiązek posiadania takich uprawnień zgodne z podanym wzorem Oświadczenie o kwalifikacjach technicznych.
UWAGA: Do oferty należy dołączyć oświadczenie jedynie dla osoby, o której mowa w pkt. III.3.4 lit. a, wskazanej w zał. nr 6 do uczestniczenia w wykonaniu zamówienia.
Załącznik nr 8 - Wykaz dokumentów zastrzeżonych, jako tajne. Objęte wykazem dokumenty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca zamieści w oddzielnej kopercie.
Brak załącznika oznaczać będzie, że wszystkie złożone przez Wykonawcę dokumenty są jawne i mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania.
Załącznik nr 9 - Pisemne zobowiązanie podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b, jeśli Wykonawca polega na spełnieniu warunków udziału w postępowaniu przez te podmioty i podmioty oddają Wykonawcy do dyspozycji niezbędne zasoby na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Załącznik nr 10 - Pełnomocnictwo stosownie do postanowień zawartych w art. 23 ust. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

2. Stosownie do art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może zastrzec nie później niż w terminie składania ofert, które ze złożonych informacji stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i nie mogą być udostępniane. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.

3. Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. III.6.1. załącznik nr 3 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2) Dokument, o którym mowa ppkt. 1, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ppkt. 2 stosuje się odpowiednio.
4) W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

4. Wymagania ogólne dotyczące sporządzenia oferty
1) Wykonawcy powinni przedstawić oferty zgodne z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia, załączniki i należy ją sporządzić na lub w oparciu o Wzór formularza oferty. Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione.
2) Dokumenty, o których mowa w pkt. III.6.1. mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawcy.
Oświadczenia Wykonawców (np. zał. nr 1 i 2), pełnomocnictwo Wykonawców występujących wspólnie i ewentualne pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawcę oraz pisemne zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów (zał. nr 9) winny być przedłożone w oryginale.
3) Ofertę składa się w formie pisemnej.
4) Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie ofert w postaci elektronicznej.
5) Oferta powinna być napisana w języku polskim, trwałą i czytelną techniką (np. na maszynie do pisania, komputerze, długopisem) w 1 egzemplarzu. Wszystkie dokumenty w języku obcym należy załączyć wraz z ich tłumaczeniem na język polski.
6) Oferta, załączniki, oświadczenia muszą być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli zasady reprezentacji nie wynikają z przedłożonych dokumentów wymaga się złożenie dokumentu wskazującego osobę uprawnioną lub upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy.
7) Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę podpisującą ofertę. Ewentualne zmiany powinny być naniesione czytelnie.
8) Wykonawcy ponoszą wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty niezależnie od wyniku postępowania przetargowego.
9) Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
10) Wykonawca winien zgromadzić na własny koszt wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wszystkie koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie Wykonawca.

5. Postanowienia w przypadku złożenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców, o których mowa w art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) Pełnomocnictwo do pełnienia takiej funkcji, wystawione zgodnie z wymogami prawa, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców winno być dołączone do oferty.
3) Przedsiębiorcy prowadzący działalność w formie spółki cywilnej winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych), ewentualnie przedłożyć umowę spółki lub Uchwałę Wspólników, określające zakres uprawnień do reprezentowania spółki przez wspólników (art. 865 KC).
4) Postanowienia specyfikacji dotyczące wykonawców występujących wspólnie stosuje się odpowiednio do wspólników spółki cywilnej.
5) Zgodnie z art. 141 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
6) Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty powinny być podpisane przez ustanowionego pełnomocnika. Dokumenty, oświadczenia, załączniki do oferty składane oddzielnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, powinny być podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, od którego pochodzą.
7) Kopie dokumentów i oświadczeń dotyczących każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania wykonawcy, którego dokument lub oświadczenie dotyczy.
8) Oferta winna być sporządzona wg następujących zasad:
a) formularz oferty i załączniki nr 1, 8, 10 Wykonawcy występujący wspólnie składają jako jeden łączny, podpisany przez pełnomocnika,
b) załączniki nr 2, 3, winny pochodzić od każdego z podmiotów oddzielnie,
c) załączniki nr 4, 5, 6, 7, 9:
Ponieważ oceniane będzie łączne doświadczenie, łączny potencjał kadrowy i kwalifikacje wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawców nie jest wymagane złożenie w/w dokumentów przez wszystkich Wykonawców lecz dokumenty te mają obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykażą spełnienie tego warunku łącznie.
6. Postanowienia w przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę polegającego na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 26 ust. 2b ustawy prawo zamówień publicznych.
1) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
2) Powołując się na spełnianie warunku udziału w postępowaniu przez inny podmiot, Wykonawca jest zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia i w tym celu ma obowiązek przedstawić zobowiązanie podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów stanowiące zał. nr 9.
7. Warunki udziału w postępowaniu: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy: a) Posiadający uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności niezbędnych do należytego wykonania zamówienia, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, b) Posiadający wiedzę i doświadczenie zapewniające należyte wykonanie zamówienia, c) Dysponujący odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, d) Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej należyte wykonanie zamówienia. e) Niepodlegający wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy. f) Którzy wykażą spełnienie warunków określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Ustawie Prawo Zamówień Publicznych. g) Którzy złożą ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, załącznikami oraz oświadczeniami.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
1. W przypadku zmiany podatku VAT nastąpi zmiana wynagrodzenia brutto w formie aneksu do umowy.
2. Zamawiający, niezależnie od pozostałych przypadków przewidzianych w umowie, dopuszcza możliwość zmian postanowień w niej zawartych w następujących okolicznościach:
1) zmiany przepisów prawnych dotyczących przedmiotu umowy, jeżeli zmiana przepisów wymaga zmiany postanowień umowy,
2) sytuacji niezależnych od stron umowy,
3) ograniczenia zakresu przedmiotu umowy,
4) w przypadku konieczności udzielenia zamówienia niezbędnego do wykonania przedmiotu umowy lub w szczególny sposób z nim powiązanego,
5) w przypadku konieczności zmiany terminu realizacji umowy lub terminów realizacji poszczególnych zakresów przedmiotu umowy, określonych w § 2 wraz z konsekwencjami z tego wynikającymi w sytuacji, gdy:
a) wystąpią przerwy w wykonaniu umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
b) wystąpią opóźnienia w wykonaniu przedmiotu umowy z przyczyn niezależnych od Jednostki Projektowej, w szczególności wynikające z ponadprzeciętnego czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania,
c) Jednostka Projektowa zakończy realizację przedmiotu umowy przed terminem lub realizację poszczególnych zakresów przedmiotu umowy przed upływem terminów, określonych w § 2 umowy.
6) jeżeli wprowadzenie zmian do umowy pociąga za sobą konieczność zmiany fakturowania lub zmiany procedury odbioru przedmiotu umowy,
7) w razie konieczności zmiany nazwy zadania w trakcie realizacji przedmiotu umowy.
3. Zmiana ustalonego w umowie wynagrodzenia nastąpi, gdy zaistnieją zdarzenia objęte regulacją § 3 ust. 4 umowy (zmiana podatku VAT, ograniczenie zakresu).
4. W przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 2 i 3 Jednostka Projektowa zwróci się do Zamawiającego z wnioskiem o dokonanie zmiany umowy, zawierającym stosowne uzasadnienie. Wniosek powinien być złożony w formie pisemnej przed wprowadzeniem zmiany, niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności, uzasadniających jej dokonanie. Zamawiający po zapoznaniu się z uzasadnieniem i przy uwzględnieniu okoliczności sprawy dokona oceny zasadności zmiany umowy. W przypadku okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, Jednostka Projektowa zostanie poinformowana niezwłocznie o ich zaistnieniu i o konieczności zmiany umowy.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.pzmiuw.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. 122 - odbiór osobisty lub przesłanie pocztą - za odpłatnością 0,15 zł za stronę formatu A-4.

Data składania wniosków, ofert: 11/05/2012

Godzina składania wniosków, ofert: 10:30

Miejsce składania:
budynek PZMiUW Rzeszów, ul. Hetmańska 9 - pok. nr 222 (sekretariat)

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
1) Miejsce i termin otwarcia ofert: budynek PZMiUW Rzeszów ul. Hetmańska 9 - sala konferencyjna (II p.), w dniu 11.05.2012 r. o godz. 11:00.
2) Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
a) Krystyna Norek-Zając, tel. 017 853 74 18 - sprawy merytoryczne,
b) Barbara Biesiadecka, tel. 17 853 74 45 - sprawy formalnoprawne.
3) Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej.
TERMINY REALIZACJI: 1. Rozpoczęcie: z dniem zawarcia umowy, 2. Zakończenie: do 31.08.2012 r., w tym: a) Wykonanie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko - do 16.08.2012 r.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)

Podobne przetargi

109490 / 2012-04-06 - Inny: Wojew.samorządowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej(jedn.budżet.)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie oceny stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych na terenie województwa podkarpackiego w ramach zadania Ochrona od powodzi w zlewni rzeki Wisłok, w tym budowa zbiornika Rudawka Rymanowska oraz ochrona przed powodzią miasta Krosno (w tym opracowanie pięcioletnich ocen stanu technicznego obwałowań w zlewni Wisłoka).

61720 / 2010-03-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Sokołów Małopolski - Sokołów Małopolski (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
OPRACOWANIE PROJEKTU BUDOWLANO - WYKONAWCZEGO DLA ZADANIA PN: Budowa północnej obwodnicy miasta Sokołowa Małopolskiego, celem skomunikowania drogi ekspresowej S-19 z drogą wojewódzką Nr 875 Mielec - Kolbuszowa - Sokołów - Leżajsk w miejscowości Sokołów Małopolski

115401 / 2013-06-18 - Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżet.)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla optymalnej metody zarządzania ryzykiem powodziowym cieku nr ew. 473 w miejscowości Pisarowce, gm. Sanok, woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.

210319 / 2013-10-10 - Inny: Wojew. samorząd. jedn. organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (jedn.budżet.)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie kart informacyjnych przedsięwzięć oraz raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla zadań przewidzianych do realizacji w 2014 r. na obszarach Natura 2000

437766 / 2012-11-07 - Inny: Państwowa Jednostka Organizacyjna

Nadleśnictwo Strzyżów - Strzyżów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Wykonanie prac projektowych i dokonanie wszelkich uzgodnień administracyjnych w ramach realizacji projektów budowlanych dotyczących budowy i przebudowy dróg leśnych w Nadleśnictwie Strzyżów oraz budowy budynku garażowo- magazynowego przy Nadleśnictwie Strzyżów

4943 / 2015-01-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Przeworsk (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie projektu wykonawczego w zakresie: - przebudowy dróg poscaleniowych (transportu rolnego) wraz z przepustami pod drogami i zjazdami do działek, - renowacji rowów melioracyjnych, - rekultywacji gruntów dla projektu Scalenie gruntów wsi Chałupki, gm. Przeworsk na obszarze 191,7848 ha

109200 / 2012-04-06 - Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie oceny stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych na terenie województwa podkarpackiego w ramach zadania Zabezpieczenie przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły na odcinku od ujścia Wisłoki do ujścia Sanny (w tym przeglądy pięcioletnie obwałowań w zlewni Sanu i Wisły)

390798 / 2011-11-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Zaklików (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
OPRACOWANIE DOKUMENTACJI PROJEKTOWEJ NA BUDOWĘ PRZYDOMOWYCH OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW NA TERENIE GMINY ZAKLIKÓW

202741 / 2012-09-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Łańcut - Łańcut (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej przy ul. Kąty w Łańcucie.

143368 / 2011-06-03 - Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego pn.: Budowa prawobrzeżnego wału przeciwpowodziowego na rzece Ropie w km 2+850 - 3+210 o długości 360 m, w m. Jasło, woj. podkarpackie wraz z wnioskiem o wydanie decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.

112561 / 2012-05-21 - Inny: Wojewódzka samorządowa jednostka org. nieposiadająca osobowości prawnej (jedn. budżetowa)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie oceny stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych na terenie województwa podkarpackiego w ramach zadania Zabezpieczenie przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły na odcinku od ujścia Wisłoki do ujścia Sanny (w tym przeglądy pięcioletnie obwałowań w zlewni Sanu i Wisły).

232911 / 2008-09-24 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Wykonanie studium techniczno - ekonomiczno - środowiskowego i materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji pn. Budowa obwodnicy miasta Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator - Medyka

342507 / 2011-12-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego oraz dokumentacji projektowej (przetargowej) rozbudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 4 w km 551+ 834 z drogą wojewódzką nr 985 i nowym odcinkiem drogi gminnej, wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego

193574 / 2012-06-08 - Inny: Wojew.samorządowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej(jedn.budżet.)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie oceny stanu technicznego wałów przeciwpowodziowych na terenie województwa podkarpackiego w ramach zadania Zabezpieczenie przed zagrożeniem powodziowym doliny Wisły na odcinku od ujścia Wisłoki do ujścia Sanny (w tym przeglądy pięcioletnie obwałowań w zlewni Sanu i Wisły)

239754 / 2013-06-21 - Inny: Wojew. samorząd. jedn. organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (jedn.budżet.)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie pięcioletniej oceny stanu technicznego jazu na rzece Sanna w km 31+489 (29+540 kilometraż według starej ewidencji) wraz ze zbiornikiem wodnym w miejscowości Zaklików, gmina Zaklików, powiat stalowowolski, województwo podkarpackie

183601 / 2012-08-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Łańcut - Łańcut (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej budowy drogi - ul. Kazimierza Wielkiego w Łańcucie..

101506 / 2014-03-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Krośnieński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krośnieńskiego - Krosno (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie dokumentacji technicznych przebudowy dróg powiatowych: nr 2001R Rogi - Lubatówka - Lubatowa, nr 2008R Wróblik Królewski - Ladzin, nr 1992R Kobylany - Wietrzno, nr 1844R Chrząstówka - Niepla - Przybówka wraz z budową odcinków chodników

23903 / 2013-02-14 - Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego dla zadania pn. Zabezpieczenie przed powodzią doliny potoku Zawadka na terenie gminy Dębica, woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę dla wybranego wariantu.

21852 / 2012-01-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Mielec - Mielec (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Wykonanie dokumentacji projektowej pn. Opracowanie projektu budowlano-wykonawczego na wykonanie stanowiska pompowego usytuowanego w pobliżu śluzy wałowej na prawym brzegu rzeki Wisłoki w ciągu rowu melioracji wodnych szczegółowych Rżyska.

315293 / 2011-12-01 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Wykonanie Koncepcji Technicznej ujęcia wody pitnej i wodociągu doprowadzającego do Stacji Uzdatniania Wody w Woli Małej w ilości 40,9 m3/h

14649 / 2013-01-28 - Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kańczuga - Kańczuga (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej ulepszenia budynków mieszkalnych Nadleśnictwa Kańczuga wraz ze świadczeniem nadzoru autorskiego przy realizacji zaprojektowanych robót budowlanych

235721 / 2011-09-02 - Inny: Wojewódzka samorządowa jedn. org. nieposiadająca osobowości prawnej (jednostka budżetowa)

Podkarpacki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych - Rzeszów (podkarpackie)
CPV: 713220001 (Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej)
Opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego pn.: Budowa suchego zbiornika przeciwpowodziowego Łubienko na rzece Chlebiance, na terenie m. Łubienko, gm. Tarnowiec i m. Kopytowa, Faliszówka gm. Chorkówka woj. podkarpackie wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na realizację inwestycji.