Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

272768 / 2015-10-14 - Administracja samorządowa / Zarząd Powiatu Mikołowskiego (Mikołów)

Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia: Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej na lata 2016-2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego

Opis zamówienia

1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowania, przeprowadzenia i opracowania dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia: Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej na lata 2016-2025 - (zwany dalej Podstrategią) - w ramach projektu pod nazwą -ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie:a) usługi publiczne, w tym komunalne b) zarządzanie kadrami c) współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego d) zarządzanie nieruchomościami jednostek samorządu terytorialnego
II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. - Powiat Mikołowski- Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, WyryII. 4 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej - a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.2.1.1 KontekstCzęść a) usługi publiczne, w tym komunalne
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi dokonuje się poprzez zwiększanie ich dostępności oraz poprawę ich jakości. Rozwój instytucjonalny w obszarze usług publicznych  określa się jako przygotowanie i stosowanie standardów usług, planowanie ich świadczenia w oparciu o schematy organizacji dostarczania usług oraz stosowanie mechanizmów ich doskonalenia. Obszar usług publicznych obejmuje szeroki zakres aktywności jst, przybierający różnorodne formy organizacyjne. Usługi świadczone są m.in. przez jednostki budżetowe (np. urzędy), zakłady budżetowe,  spółki prawa handlowego. Zagadnienia, które są rozpatrywane w ramach obszaru usługi publiczne nie są kierowane do jednej z wymienionych grup (np. tylko urzędów), ale mają zastosowanie do wszystkich z nich, bez względu na rozwiązania organizacyjne obowiązujące w danej jst. Część b) zarządzanie kadrami W obszarze zarządzanie kadrami mieści się, przede wszystkim, podejmowanie decyzji kierowniczych i realizacja spójnych działań, zmierzających do zapewnienia niezbędnego personelu w wymiarze ilościowym i jakościowym, w określonym miejscu i czasie oraz racjonalne wykorzystanie tego personelu zgodnie z misją i celem organizacji (urzędu). W proponowanym podejściu instytucjonalnym zakres i przedmiot analiz winien koncentrować się na zbadaniu kluczowych funkcji i obszarów, a mianowicie wzorcowych: procedury awansowania pracowników oraz systemu szkoleń i doskonalenia zawodowego. Celem tych analiz jest wskazanie kierunków i sposobów doskonalenia procesu zarządzania kadrami. Część c) współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego Obszar współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego zdefiniowany  jest jako inicjowanie, planowanie i realizacja przedsięwzięć we współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego. Współpraca ta jest sposobem doskonalenia zarządzania i rozwiązywania problemów lokalnych i regionalnych. Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego może odbywać się m.in. na płaszczyźnie gospodarczej i społecznej - w postaci realizacji wspólnych przedsięwzięć społeczno-gospodarczych w sferze usług publicznych, np. poprzez wspólne świadczenie usług komunalnych czy administracyjnych, w obszarze zarządzania projektami w postaci wspólnego ubiegania się o środki pomocowe na realizację różnego rodzaju przedsięwzięć ważnych dla współpracujących jednostek. Takie rozumienie obszaru oznacza, że jego głównym wyróżnikiem jest realizacja projektów (przedsięwzięć) przy udziale więcej niż jednej jednostki administracji publicznej. Uwzględniając logikę konstrukcji obszarów zarządzania w ramach Planowania Rozwoju Instytucjonalnego , obszar współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego jest tu rozumiany w sposób funkcjonalny, a więc jako realizacja wspólnych przedsięwzięć, jedynie z ramowym określeniem przedmiotu tej współpracy. Nacisk winien zostać położony zatem na stronę organizacyjną i formalną stosowanych form współpracy. Część d) zarządzanie nieruchomościami jednostek samorządu terytorialnego Obszar zarządzanie nieruchomościami  stanowi element zmierzający do jak najlepszego  wykorzystania nieruchomości komunalnych  i przynoszenia wymiernych korzyści dla mieszkańców jst. Korzystanie i zarządzanie tym mieniem polega na kontrolowaniu czynności bieżących, wykonywaniu wielu analiz, zarówno pod względem przeznaczenia jak i jego wykorzystania. W sprawnym gospodarowaniu majątkiem jst coraz istotniejsze znaczenia nabiera wykorzystywanie rozwijających się i ciągle ulepszanych aplikacji komputerowych, które umożliwiają zbieranie, aktualizację, porządkowanie i udostępnianie danych o zasobach. 2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii:1. Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego (w tym uwarunkowania strategiczne i programowe, podstawy prawne oraz powiązanie i spójność z innymi dokumentami strategicznymi, procedura opracowania)2. Identyfikacja problemów 3. Misja i wizja (cel generalny): 4. Cele strategiczne - w tym powiązanie z innymi dokumentami strategicznymi na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym;5. Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:a) Określenie potrzeb inwestycyjnych; b) Analiza SWOT;c) System wdrażania i monitorowania.
6. Plan Rozwoju Instytucjonalnego dla realizacji podstrategii w części a) : opracowanie wspólnych standardów świadczonych usług publicznycha) analiza istniejących standardów świadczenia usług publicznych wraz z zakresem ich stosowania w jst;b) określenie listy (katalogu) priorytetowych standardów niezbędnych dla zachowania jakości zarządzania usługami publicznymi; c) opis niezbędnych standardów;d) określenie wstępnych kosztów wdrożenia standardów dla jst; e) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); f) harmonogram realizacji np. wdrażania standardów; g) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania, oceny i monitorowania priorytetowych standardów; g) ustalenie sposobów weryfikacji i aktualizacji standardów; h) wykonalność prawna i instytucjonalna wdrożenia priorytetowych standardów w jst; i) określenie ryzyk.7. Plan Rozwoju Instytucjonalnego dla realizacji podstrategii w części b): opracowanie wzorcowych procedur w zakresie systemu awansowania pracowników oraz systemu szkoleń i doskonalenia zawodowego a) analiza istniejących procedur obszaru w podanych zakresach w jst;b) określenie katalogu procedur w podanych zakresach; c) opis niezbędnych procedur;d) określenie sposobów wdrożenia procedur w jst; e) harmonogram realizacji wdrażania procedur;
g) określenie wskaźników wdrażania i monitorowania wdrożonych procedur; g) ustalenie sposobów weryfikacji i aktualizacji systemów; h) wykonalność prawna i instytucjonalna wdrożenia systemów w jst;
i) określenie ryzyk.8. Plan Rozwoju Instytucjonalnego dla realizacji podstrategii w części c) :opracowanie standardów współpracy między jst obszaru funkcjonalnego a) analiza istniejących zakresów współpracy jst; obszaru funkcjonalnego;b) określenie propozycji regulacji wewnętrznych dla poszczególnych jst określających pożądane formy i obszary współpracy; c) określenie procedur zabezpieczania środków na finansowanie kosztów realizacji wspólnych przedsięwzięć dla jst; e) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); f) określenie zasad wdrażania i monitorowania realizacji wspólnych przedsięwzięć; g) określenie zasad dokonywania oceny i doskonalenia wewnętrznych regulacji w zakresie współpracy między jst.h) określenie ryzyk.9. Plan operacyjny dla realizacji podstrategii w części d): Plan wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Powiatu Mikołowskiego i Gmin Powiatu - przygotowany plan wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Powiatu Mikołowskiego i Gmin Powiatu na lata 2016-2019 nakreśla główne kierunki działania. Przyjęto założenie, że w stosunku do każdej nieruchomości rozstrzygnięcia o sposobie i formie zagospodarowania będą zapadały indywidualnie.
Opracowany plan wykorzystania zasobu ma zawierać:a) zestawienie powierzchni powiatowego i gminnego zasobu nieruchomości,b) prognozę dotyczącą udostępniania nieruchomości zasobu oraz nabywania nieruchomości do zasobu,c) prognozę poziomu wysokości wpływów i wydatków budżetowych z tytułu gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości,d) aktualizację opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste oraz opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości,
e) informację dotyczącą programu zagospodarowania nieruchomości zasobuf) opracowanie stanu istniejącego oraz stworzenie spójnego programu rozwoju infrastruktury dla powiatu mikołowskiego;g) aktywizację terenów znajdujących się poza centrum miast;i) promocję terenów mających potencjał inwestycyjny - konspekt reklamowy, stworzenie analizy najefektywniejszej drogi promocji terenów;j) moduł na stronę internetową polegający na filtrowaniu danych dotyczących poszczególnych terenów objętych ofertą inwestycyjną. Inwestor wybierając cechy, które powinien posiadać interesujący go teren uzyska listę działek, które spełniają jego oczekiwania. Ponadto każdy wynik wyszukiwania powinien był połączony z systemem GIS celem wizualizacji danych.k) graficzne opracowanie planu gospodarki gminnym zasobem nieruchomości polegające na wskazaniu na mapie kierunków zagospodarowania gminnego zasobu gruntowego. Opracowanie to pozwoli w sposób racjonalny gospodarować gruntami stanowiącymi własność gminy. Grafika powinna być opracowana w postaci obiektowej (grafika + opis) w formacie danych *.shp w układzie współrzędnych 2000 strefa 6.2.2 Część 2 Konsultacje Podstrategii2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.
2.2.2 Liczba spotkań Wykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych z partnerami samorządowymi (w tym jednostkami organizacyjnymi gmin) służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu - min. 10 osób na 1 spotkaniu.
2.2.3 Miejsce spotkańWw spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy W ramach Części 2 Wykonawca zapewni:1) przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);2) dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;
3) opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;4) przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;5) materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy metalowe, notatniki w formacie minimum B5, markery);6) materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej na nośnikach USB - min. 100 sztuk, oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);7) poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;8) opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.
2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:1) każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;2) dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;
3) zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi) , a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;4) uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań, konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; 5) przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.6) bieżącej współpracy z Zamawiających na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.
7)pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),8) bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi. 9) odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.10) do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. 11) stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014.12)zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. 13) bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym.14) W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy z Wykonawcą Zintegrowanego Systemu Zarządzania Gminami Powiatu Mikołowskiego i Powiatem Mikołowskim w oparciu o system informacji o terenie (GIS), firmą GISPartner z siedzibą we Wrocławiu, w celu utworzenia poprawnej warstwy w systemie informacji o terenie.15) W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):a) Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnegoPowiatuMikołowskiego;b) Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;c) Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;d)Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;e) Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);f) Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;g) Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;h) Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;i) Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;j) Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. 16)Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie: a)papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy, format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy;b) elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną - 12 egzemplarzy. Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.17)Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.18) Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3) zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 272768

Data publikacji: 2015-10-14

Nazwa: Zarząd Powiatu Mikołowskiego

Ulica: ul. Żwirki i Wigury 4a

Numer domu: 4a

Miejscowość: Mikołów

Kod pocztowy: 43-190

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: (032) 32-48-100, 32-48-125

Numer faxu: (032) 32-48-147, 32-48-132

Adres strony internetowej: www.bip.mikolowski.pl

Regon: 27628477900000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia: Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej na lata 2016-2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowania, przeprowadzenia i opracowania dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia: Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej na lata 2016-2025 - (zwany dalej Podstrategią) - w ramach projektu pod nazwą -ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie:a) usługi publiczne, w tym komunalne b) zarządzanie kadrami c) współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego d) zarządzanie nieruchomościami jednostek samorządu terytorialnego
II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. - Powiat Mikołowski- Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, WyryII. 4 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej - a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.2.1.1 KontekstCzęść a) usługi publiczne, w tym komunalne
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi dokonuje się poprzez zwiększanie ich dostępności oraz poprawę ich jakości. Rozwój instytucjonalny w obszarze usług publicznych  określa się jako przygotowanie i stosowanie standardów usług, planowanie ich świadczenia w oparciu o schematy organizacji dostarczania usług oraz stosowanie mechanizmów ich doskonalenia. Obszar usług publicznych obejmuje szeroki zakres aktywności jst, przybierający różnorodne formy organizacyjne. Usługi świadczone są m.in. przez jednostki budżetowe (np. urzędy), zakłady budżetowe,  spółki prawa handlowego. Zagadnienia, które są rozpatrywane w ramach obszaru usługi publiczne nie są kierowane do jednej z wymienionych grup (np. tylko urzędów), ale mają zastosowanie do wszystkich z nich, bez względu na rozwiązania organizacyjne obowiązujące w danej jst. Część b) zarządzanie kadrami W obszarze zarządzanie kadrami mieści się, przede wszystkim, podejmowanie decyzji kierowniczych i realizacja spójnych działań, zmierzających do zapewnienia niezbędnego personelu w wymiarze ilościowym i jakościowym, w określonym miejscu i czasie oraz racjonalne wykorzystanie tego personelu zgodnie z misją i celem organizacji (urzędu). W proponowanym podejściu instytucjonalnym zakres i przedmiot analiz winien koncentrować się na zbadaniu kluczowych funkcji i obszarów, a mianowicie wzorcowych: procedury awansowania pracowników oraz systemu szkoleń i doskonalenia zawodowego. Celem tych analiz jest wskazanie kierunków i sposobów doskonalenia procesu zarządzania kadrami. Część c) współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego Obszar współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego zdefiniowany  jest jako inicjowanie, planowanie i realizacja przedsięwzięć we współpracy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego. Współpraca ta jest sposobem doskonalenia zarządzania i rozwiązywania problemów lokalnych i regionalnych. Współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego może odbywać się m.in. na płaszczyźnie gospodarczej i społecznej - w postaci realizacji wspólnych przedsięwzięć społeczno-gospodarczych w sferze usług publicznych, np. poprzez wspólne świadczenie usług komunalnych czy administracyjnych, w obszarze zarządzania projektami w postaci wspólnego ubiegania się o środki pomocowe na realizację różnego rodzaju przedsięwzięć ważnych dla współpracujących jednostek. Takie rozumienie obszaru oznacza, że jego głównym wyróżnikiem jest realizacja projektów (przedsięwzięć) przy udziale więcej niż jednej jednostki administracji publicznej. Uwzględniając logikę konstrukcji obszarów zarządzania w ramach Planowania Rozwoju Instytucjonalnego , obszar współpraca między jednostkami samorządu terytorialnego jest tu rozumiany w sposób funkcjonalny, a więc jako realizacja wspólnych przedsięwzięć, jedynie z ramowym określeniem przedmiotu tej współpracy. Nacisk winien zostać położony zatem na stronę organizacyjną i formalną stosowanych form współpracy. Część d) zarządzanie nieruchomościami jednostek samorządu terytorialnego Obszar zarządzanie nieruchomościami  stanowi element zmierzający do jak najlepszego  wykorzystania nieruchomości komunalnych  i przynoszenia wymiernych korzyści dla mieszkańców jst. Korzystanie i zarządzanie tym mieniem polega na kontrolowaniu czynności bieżących, wykonywaniu wielu analiz, zarówno pod względem przeznaczenia jak i jego wykorzystania. W sprawnym gospodarowaniu majątkiem jst coraz istotniejsze znaczenia nabiera wykorzystywanie rozwijających się i ciągle ulepszanych aplikacji komputerowych, które umożliwiają zbieranie, aktualizację, porządkowanie i udostępnianie danych o zasobach. 2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii:1. Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego (w tym uwarunkowania strategiczne i programowe, podstawy prawne oraz powiązanie i spójność z innymi dokumentami strategicznymi, procedura opracowania)2. Identyfikacja problemów 3. Misja i wizja (cel generalny): 4. Cele strategiczne - w tym powiązanie z innymi dokumentami strategicznymi na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym;5. Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:a) Określenie potrzeb inwestycyjnych; b) Analiza SWOT;c) System wdrażania i monitorowania.
6. Plan Rozwoju Instytucjonalnego dla realizacji podstrategii w części a) : opracowanie wspólnych standardów świadczonych usług publicznycha) analiza istniejących standardów świadczenia usług publicznych wraz z zakresem ich stosowania w jst;b) określenie listy (katalogu) priorytetowych standardów niezbędnych dla zachowania jakości zarządzania usługami publicznymi; c) opis niezbędnych standardów;d) określenie wstępnych kosztów wdrożenia standardów dla jst; e) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); f) harmonogram realizacji np. wdrażania standardów; g) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania, oceny i monitorowania priorytetowych standardów; g) ustalenie sposobów weryfikacji i aktualizacji standardów; h) wykonalność prawna i instytucjonalna wdrożenia priorytetowych standardów w jst; i) określenie ryzyk.7. Plan Rozwoju Instytucjonalnego dla realizacji podstrategii w części b): opracowanie wzorcowych procedur w zakresie systemu awansowania pracowników oraz systemu szkoleń i doskonalenia zawodowego a) analiza istniejących procedur obszaru w podanych zakresach w jst;b) określenie katalogu procedur w podanych zakresach; c) opis niezbędnych procedur;d) określenie sposobów wdrożenia procedur w jst; e) harmonogram realizacji wdrażania procedur;
g) określenie wskaźników wdrażania i monitorowania wdrożonych procedur; g) ustalenie sposobów weryfikacji i aktualizacji systemów; h) wykonalność prawna i instytucjonalna wdrożenia systemów w jst;
i) określenie ryzyk.8. Plan Rozwoju Instytucjonalnego dla realizacji podstrategii w części c) :opracowanie standardów współpracy między jst obszaru funkcjonalnego a) analiza istniejących zakresów współpracy jst; obszaru funkcjonalnego;b) określenie propozycji regulacji wewnętrznych dla poszczególnych jst określających pożądane formy i obszary współpracy; c) określenie procedur zabezpieczania środków na finansowanie kosztów realizacji wspólnych przedsięwzięć dla jst; e) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); f) określenie zasad wdrażania i monitorowania realizacji wspólnych przedsięwzięć; g) określenie zasad dokonywania oceny i doskonalenia wewnętrznych regulacji w zakresie współpracy między jst.h) określenie ryzyk.9. Plan operacyjny dla realizacji podstrategii w części d): Plan wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Powiatu Mikołowskiego i Gmin Powiatu - przygotowany plan wykorzystania zasobu nieruchomości stanowiących własność Powiatu Mikołowskiego i Gmin Powiatu na lata 2016-2019 nakreśla główne kierunki działania. Przyjęto założenie, że w stosunku do każdej nieruchomości rozstrzygnięcia o sposobie i formie zagospodarowania będą zapadały indywidualnie.
Opracowany plan wykorzystania zasobu ma zawierać:a) zestawienie powierzchni powiatowego i gminnego zasobu nieruchomości,b) prognozę dotyczącą udostępniania nieruchomości zasobu oraz nabywania nieruchomości do zasobu,c) prognozę poziomu wysokości wpływów i wydatków budżetowych z tytułu gospodarowania gminnym zasobem nieruchomości,d) aktualizację opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste oraz opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości,
e) informację dotyczącą programu zagospodarowania nieruchomości zasobuf) opracowanie stanu istniejącego oraz stworzenie spójnego programu rozwoju infrastruktury dla powiatu mikołowskiego;g) aktywizację terenów znajdujących się poza centrum miast;i) promocję terenów mających potencjał inwestycyjny - konspekt reklamowy, stworzenie analizy najefektywniejszej drogi promocji terenów;j) moduł na stronę internetową polegający na filtrowaniu danych dotyczących poszczególnych terenów objętych ofertą inwestycyjną. Inwestor wybierając cechy, które powinien posiadać interesujący go teren uzyska listę działek, które spełniają jego oczekiwania. Ponadto każdy wynik wyszukiwania powinien był połączony z systemem GIS celem wizualizacji danych.k) graficzne opracowanie planu gospodarki gminnym zasobem nieruchomości polegające na wskazaniu na mapie kierunków zagospodarowania gminnego zasobu gruntowego. Opracowanie to pozwoli w sposób racjonalny gospodarować gruntami stanowiącymi własność gminy. Grafika powinna być opracowana w postaci obiektowej (grafika + opis) w formacie danych *.shp w układzie współrzędnych 2000 strefa 6.2.2 Część 2 Konsultacje Podstrategii2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.
2.2.2 Liczba spotkań Wykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych z partnerami samorządowymi (w tym jednostkami organizacyjnymi gmin) służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu - min. 10 osób na 1 spotkaniu.
2.2.3 Miejsce spotkańWw spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy W ramach Części 2 Wykonawca zapewni:1) przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);2) dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;
3) opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;4) przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;5) materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy metalowe, notatniki w formacie minimum B5, markery);6) materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej na nośnikach USB - min. 100 sztuk, oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);7) poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;8) opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.
2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:1) każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;2) dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;
3) zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi) , a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;4) uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań, konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; 5) przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.6) bieżącej współpracy z Zamawiających na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.
7)pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),8) bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi. 9) odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.10) do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. 11) stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014.12)zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. 13) bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym.14) W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy z Wykonawcą Zintegrowanego Systemu Zarządzania Gminami Powiatu Mikołowskiego i Powiatem Mikołowskim w oparciu o system informacji o terenie (GIS), firmą GISPartner z siedzibą we Wrocławiu, w celu utworzenia poprawnej warstwy w systemie informacji o terenie.15) W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):a) Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnegoPowiatuMikołowskiego;b) Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;c) Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;d)Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;e) Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);f) Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;g) Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;h) Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;i) Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;j) Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. 16)Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie: a)papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy, format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy;b) elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną - 12 egzemplarzy. Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.17)Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.18) Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3) zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu.

Kody CPV:
731100006 (Usługi badawcze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 29/02/2016

Informacja na temat wadium:
21.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1300 zł (słownie: tysiąctrzystazłotych).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu;
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375
Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 22.10.2015 r. do godz.9 30.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego.
Pozostałe formy wadium należy złożyć , w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 22.10.2015 r. do godz.9:30.
W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione.
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.;
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,pełnomocnictw,listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: Zamawiający nie opisuje tego warunku.

Wiedza i doświadczenie:
Wykonali (zakończyli) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie:
- minimum dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentów strategicznych tj. strategii rozwoju lub planu rozwoju lub programu rozwoju lub sektorowego programu rozwoju z czego co najmniej 1 z tych usług polegających na opracowaniu dokumentu strategicznego łącznie spełniała następujące warunki: dotyczyła obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys. i obejmowala minimum dwie jednostki samorządu terytorialnego* i w ramach usługi wykonano plan lub program gospodarowania lub zarządzania nieruchomościami o łącznej wartości wykonanych usług minimum 50 000 zł brutto;

Potencjał techniczny: Zamawiający nie opisuje tego warunku.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
dysponuje minimum następującymi osobami:

Kierownik Zespołu ( 1 osoba) , który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:

- minimum 2 razy brała udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych dla jednostek sektora finansów publicznych** np. strategie rozwoju, studia wykonalności, analizy przedwdrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju,

- w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum 1 raz kierowała zespołem opracowującym dokument strategiczny np. strategie rozwoju, studia wykonalności, analizy przedwdrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju, o tematyce związanej z usługami publicznymi lub zarządzaniem kadrami lub współpracą między jednostkami samorządu terytorialnego* lub zarządzaniem nieruchomościami jednostek samorządu terytorialnego * dla obszaru liczącego minimum 50 tys. mieszkańców.

- Członek zespołu - Ekspert ds. zarządzania nieruchomościami ( 1 osoba) która posiada następujące kwalifikacje i doświadczenie :

- posiada wykształcenie wyższe;
- minimum 2 razy brała udział w opracowaniu dokumentów startegicznych dla jednostek sektora finansów publicznych np. strategie rozwoju, studia wykonalności, analizy przedwrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju w tym minimum 1 raz o tematyce związanej z problematyką zarządzania nieruchomościami lub gospodarowania nieruchomościami jednostek samorządu terytorialnego* dla obszaru liczącego minimum 50 tys. mieszkańców;

Członek zespołu - Ekspert ds. konsultacji społecznych ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:

- brała udział w opracowaniu minimum dwóch dokumentów strategicznych np. strategii rozwoju , planu rozwoju, programu rozwoju, sektorowego programu rozwoju, dla jednostek sektora finansów publicznych** i uczestniczyła w procesie konsultacji społecznych poprzez wykonanie minimum nastepujących czynności: przygotowanie planu komunikacji, doborze reprezentatywnej próby odbiorców, opracowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia konsultacji , raportowaniu przebiegu konsultacji społecznych;
- brała udział w przeprowadzeniu minimum jeden raz konsultacji społecznych drogą on-line.

Członek zespołu - Ekspert ds. zarządzania kadrami ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:
- posiada wykształcenie wyższe;
- co najmniej 2 razy brała udział w opracowywaniu dokumentów związanych z zarządzaniem kadrami np. strategia zarządzania zasobami ludzkimi, opracowanie standardów pracy dla grup zawodowych, analiza kompetencji i potrzeb szkoleniowych, wartościowanie pracy, instrumenty zarządzania kadrami.

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie opisuje tego warunku.
Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

II. Inne warunki udziału w postępowaniu .
1. Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych.
2.Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
IV. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego:
1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ ;
2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
4)w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu ,potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w szczególności pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.W celu oceny , czy Wykonawca będzie dysponował zaasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zobowiązanie lub dokument musi zawierać minimum:
- dane pozwalające na identyfikację stron;
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu ;
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;
- charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
1.W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907 z późniejszymi zmianami) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach:
a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
b) gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego,
c) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę.
d) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
e) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług,
f) zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
g) zmiana osób uczestniczących w realizacji przedmiotu Umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że:
- nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ;
-zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego;
- Zamawiający udzieli Wykonawcy pisemnej zgody na powyższą zmianę;
h) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem
§ 8 ust. 3 i 4,
i) zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
j) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 90

Nazwa kryterium 2: skrócenie terminu realizacji

Znaczenie kryterium 2: 10

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a, 43 -190 Mikołów,wejście B,parter,Biuro Podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym, cena 5 PLN plus koszt wysyłki.

Data składania wniosków, ofert: 22/10/2015

Godzina składania wniosków, ofert: 09:30

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a, 43 -190 Mikołów,wejście B,parter, kancelaria - pokój nr 127.

On: D

Termin związania ofertą, data do: 20/11/2015

Informacje dodatkowe:
Projekt pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.
Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających ani przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

72268 / 2016-03-31 - Inny: Jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. - Bytom (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Dokumentacja hydrogeologiczna określająca warunki hydrogeologiczne w związku z zakończeniem lub zmianą poziomu odwadniania likwidowanego zakładu górniczego Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. Oddział w Bytomiu KWK Rozbark V.

162495 / 2015-11-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę zprzedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego..

21481 / 2014-02-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Ewaluacja ex post Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013

150217 / 2015-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata 2016-2032 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę zprzedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego..

30707 / 2016-03-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia: Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej na lata 2016-2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programuRozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków EOG 2009

174747 / 2009-10-11 - Inny: Jednostka naukowo-badawcza

Centrum Materiałów Polimerowych i Węglowych Polskiej Akademii Nauk - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie usługi badawczej pn. Przeprowadzenie badań rozpoznawczych w zakresie karbonylowania oksiranów jako metody otrzymywania monomerów laktonowych z gazu syntezowego - dla Centrum Materiałów Polimerowych i Węglowych PAN w Zabrzu, ul. Marii Curie Skłodowskiej 34

129099 / 2015-09-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata 2016-2032 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę zprzedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego.

296664 / 2015-11-04 - Inny: Jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. - Bytom (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie pomiarów i badania z zakresu oceny i prognozy zagrożeń pożarowych dla SRK S.A Oddział KWK Makoszowy w 2016 r.

333439 / 2010-11-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa przeprowadzenia anonimowych ankietowych badań telefonicznych z wykorzystaniem techniki CATI wraz z przedstawieniem wyników badania w formie raportu

355684 / 2011-10-27 - Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

REM-KON Sp. z o.o. - Czechowice-Dziedzice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa badawcza w ramach zadania nr 3: Badania istotnych parametrów mechanicznych wybranych powłok oraz połączeń spawanych pod kątem wymagań eksploatacyjnych.

115597 / 2015-08-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa wykonania badania ewaluacyjnego pt. Ocena ex ante zastosowania instrumentów finansowych w ramach priorytetu inwestycyjnego 4c - wspieranie efektywności energetycznej, inteligentnego zarządzania i wykorzystania odnawialnych źródeł w infrastrukturze publicznej, w tym w budynkach publicznych i sektorze mieszkaniowym RPO WSL 2014-2020

207437 / 2010-08-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badań ankietowych na potrzeby monitoringu Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego na lata 2003 - 2013

104452 / 2016-04-27 - Inny: Jednoosobowa Spółka Skarbu Państwa

Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. - Bytom (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Dokumentacja hydrogeologiczna określająca warunki hydrogeologiczne w związku z zakończeniem lub zmianą poziomu odwadniania likwidowanego zakładu górniczego Spółki Restrukturyzacji Kopalń S.A. Oddział w Bytomiu KWK Rozbark V.

356804 / 2011-10-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Lubliniec (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Sporządzenie dokumentacji geodezyjno-prawnej niezbędnej do rozliczenia, sprostowania i uzgodnienia działu I księgi wieczystej.

173165 / 2010-07-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt.: Analiza wpływu inwestycji w infrastrukturę kultury i turystyki dofinansowanych z funduszy strukturalnych na rozwój społeczno-gospodarczy poszczególnych gmin/powiatów województwa śląskiego

167436 / 2009-05-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania pt. Analiza skali zastosowania w MSP produktów i procesów przyjaznych dla środowiska oraz ich wpływ na środowisko naturalne województwa śląskiego