129099 / 2015-09-01 - Administracja samorządowa / Zarząd Powiatu Mikołowskiego (Mikołów)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata 2016-2032 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę zprzedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego.
Opis zamówienia
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowania i opracowania dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na 2016-2032- (zwany dalej Podstrategią) - w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.
II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujace części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie :a) Program ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata 2016-2032 dla poszczególnych gmin i powiatu B) Program operacyjny składający się z dwóch części (rozdziałów): I część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: usuwanie azbestu; II część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: gospodarka niskoemisyjna; II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:
Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. Powiat Mikołowski, Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry.II. 4 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów- a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.
2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:2.1.1 Kontekst: Ochrona środowiska oraz szerzej kwestia zrównoważonego rozwoju ma obecnie priorytetowe znaczenie w państwach unii europejskiej i na świecie. Również w gminach i powiatach w ostatnich latach w jeszcze większym stopniu zwraca się na nią uwagę i prowadzi co raz więcej działań na jej rzecz. Na stan środowiska naturalnego wpływ ma wiele czynników. Obszar powiatu mikołowskiego poddawany jest między innymi niekorzystnym skutkom działania dużych przedsiębiorstw przemysłowych funkcjonujących na terenie nie tylko powiatu mikołowskiego, ale również w całej aglomeracji śląskiej. W zakresie ochrony środowiska naturalnego samorządy na obszarze funkcjonalnym borykają się z wieloma trudnymi problemami. Z drugiej strony przyjęte międzynarodowe i krajowe dokumenty strategiczne w tym zakresie wyznaczają priorytety oraz kierunki działań. Podstawowymi celami sporządzenia i realizacji programów jest realizacja przez gminy i powiaty polityki ochrony środowiska zbieżnej z założeniami najważniejszych dokumentów strategicznych i programowych. Programy powinny stanowić podstawę funkcjonowania systemu zarządzania środowiskiem spajającą wszystkie działania i dokumenty dotyczące ochrony środowiska i przyrody na szczeblu danej jednostki samorządu terytorialnego. W tym celu konieczna jest diagnoza w podstawowych obszarach oraz przyjęcie wspólnej podstrategii ochrony środowiska. W trakcie analizy kwestii problemowych obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego dotyczących ochrony środowiska, a mających priorytetowe znaczenie zauważono potrzebę szerszego ujęcia w przedmiotowym dokumencie zagadnień związanych z usuwaniem azbestu oraz gospodarką niskoemisyjną. Na wagę tych spraw wskazują choćby odpowiednie przepisy i dokumenty. Na poziomie kraju o konieczności sporządzania programu usuwania azbestu mówi uchwała 122 2099 Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2009r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 - 2032. Z kolei odnośnie gospodarki niskoemisyjnej wskazują na to podjęte przez Polskę na szczeblu prawa międzynarodowego i unijnego zobowiązania zmierzające do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w ramach tzw. Pakietu klimatyczno-energetycznego UE oraz strategii Europa 2020. Również na poziomie lokalnym istotne jest prowadzenie działań i opracowanie dokumentów - planów operacyjnych, które oprócz ogólnych założeń dotyczących ochrony środowiska wyznaczają działania mające na celu usunięcie azbestu czy też ograniczenie niskiej emisji. 2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii :1. Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:
Należy dokonać oceny stanu środowiska oddzielnie dla każdej jednostki samorządu terytorialnego z uwzględnieniem następujących obszarów przyszłej interwencji: klimat i powietrze, klimat akustyczny, pola elektromagnetyczne, zasoby i jakość wód, gospodarka wodno-ściekowa, zasoby geologiczne, gleby, gospodarka odpadami i zapobieganie powstawaniu odpadów, zasoby przyrodnicze, adaptacja do zmian klimatu i nadzwyczajne zagrożenia środowiska, edukacja i świadomość ekologiczna mieszkańców, monitoring środowiska (działanie horyzontalne).Podstrategia powinna posiadać następującą strukturę:
Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu Ogólna charakterystyka każdej jednostki samorządu terytorialnego. Ocena stanu środowiska: a)aktualną ocenę stanu środowiska dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem między innymi: jakości powietrza, klimatu akustycznego, pól elektromagnetycznych, zasobów i jakości wód, gospodarki wodno-ściekowej, zasobów geologicznych, zanieczyszczenia gleb, zasobów przyrodniczych, nadzwyczajnych zagrożeń środowiska w odniesieniu do poważnych awarii przemysłowych. b)wyznaczenia celów ekologicznych do roku 2032 wraz z wyznaczeniem kierunków działań, które mają prowadzić do osiągnięcia celów ekologicznych dla: ochrony przyrody, ochrony i zrównoważonego rozwoju lasów, regionalnego gospodarowania zasobami wodnymi, ochrony powierzchni ziemi, gospodarowania zasobami geologicznymi, jakości wód i gospodarki wodno-ściekowej, jakości powietrza, hałasu, pól elektromagnetycznych, poważnych awarii przemysłowych, edukacji dla zrównoważonego rozwoju, uwzględnienia zasad ochrony środowiska w strategiach sektorowych, aspektów ekologicznych w planowaniu przestrzennym, aktywizacji rynku na rzecz ochrony środowiska, rozwoju badań i postępu technicznego, odpowiedzialności za szkody w środowisku.c)określenie priorytetów ekologicznych dla punktu b), d)sporządzenie harmonogramu realizacji programu w latach 2016-2032 zawierającego nazwy przedsięwzięć, terminy realizacji, wysokość nakładów, źródła finansowania oraz jednostki odpowiedzialne za ich wykonanie;e)opracowanie zarządzania programem, w tym: zarządzanie środowiskiem, struktura zarządzania programem, monitoring wdrażania programu, wskaźniki wdrażania programu, harmonogram procesu wdrażania programu;e)określenie aspektów finansowych realizacji programu: potrzeby finansowe na realizację programu, analiza źródeł finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska, f)części graficznej zawierającej między innymi mapy dotyczące: krajowe form ochrony przyrody (parki narodowe, parki krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, rezerwaty przyrody i obszary Natura 2000), lesistości, głównych zbiorników wód podziemnych, lokalizacji zbiorników retencyjnych z rezerwą powodziową, zasobów kopalin, monitoringu wód wrażliwych na zanieczyszczenia związkami azotu ze źródeł rolniczych w obszarach szczególnie wrażliwych, monitoringu wód podziemnych, oczyszczalni ścieków, głównych emitorów zanieczyszczeń powietrza, wyników oceny jakości powietrza pod kątem ochrony zdrowia i pod kątem ochrony roślin, wyników pomiarów hałasu komunikacyjnego, lokalizacji zakładów o dużym ryzyku i zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnych awarii. System instytucji zaangażowanych w realizację programu ochrony środowiska;Procedury monitoringu, przeglądu stopnia realizacji programu ochrony środowiska oraz jego aktualizacji; Spis tabel, map, załączników.
Elementy środowiska i zjawiska o charakterze przestrzennym, takie jak np. wody, obszary chronione, źródła zanieczyszczeń, powinny być - w miarę możliwości - przedstawiane na mapach dotyczących stanu zastanego, jak i docelowego.Ocena stanu środowiska powinna być spójna z informacjami o stanie środowiska, zawartymi w innych dokumentach strategicznych, które obowiązują na szczeblu danej jednostki samorządu terytorialnego. Oceniając stan środowiska, należy dokonać analizy SWOT dla każdego obszaru obejmującego: klimat i powietrze, klimat akustyczny, pola elektromagnetyczne, zasoby i jakość wód, gospodarka wodno-ściekowa, zasoby geologiczne, gleby, gospodarka odpadami i zapobieganie powstawaniu odpadów, zasoby przyrodnicze, adaptacja do zmian klimatu i nadzwyczajne zagrożenia środowiska, edukacja i świadomość ekologiczna mieszkańców, monitoring środowiska (działanie horyzontalne) w następujący sposób:
Propozycje celów, kierunków interwencji oraz zadań powinny wynikać m.in. ze zdefiniowanych zagrożeń i problemów dla poszczególnych obszarów interwencji (analiza SWOT). Wymagane jest, aby zadania podejmowane na szczeblu samorządowym przyczyniały się do osiągnięcia krajowych celów zapisanych w dokumentach strategicznych i programowych. Analogicznie, powiatowy program ochrony środowiska powinien uwzględniać cele wojewódzkie, a gminne programy ochrony środowiska cele powiatowe.
Wszystkie planowane zadania cechowała efektywność kosztowa, a więc, aby jak najlepszy efekt został osiągnięty najmniejszym możliwym kosztem. Odnośnie do kwestii finansowania zadań, należy przedstawić kompletną informację na temat instrumentów finansowych pozostających w dyspozycji samorządu, przewidywanych potrzeb finansowych w odniesieniu do poszczególnych zadań, źródeł finansowania oraz na temat możliwych zagrożeń w zapewnieniu finansowania poszczególnych przedsięwzięć.
Podstrategię należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, programami, wytycznymi, w szczególności:Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 poz. 1323 z późn. zm.);Polityką Ekologiczną Państwa na lata 2009 - 2012 z perspektywą do roku 2016;Programem Ochrony Środowiska dla Województwa Śląskiego do roku 2013 z uwzględnieniem perspektywy do roku 2018;Wytycznymi sporządzania programów ochrony środowiska na szczeblu regionalnym i lokalnym, Ministerstwa Środowiska;Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032 - przyjęty przez Radę Ministrów uchwałą z dnia 14 lipca 2009r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą: Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032 (M.P. z 2009r. Nr 50, poz. 735 ze zm.);Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21 ze zm.)Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 3 poz. 20 z późn. zm.);Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 ze zm.);Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz. 31);Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r. Nr 216, poz. 1824); Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 roku o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2011 r. Nr 94, poz. 551 z późn. zm.),Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 z późn. zm.),Ustawą z dnia 20 lutego 2015 roku o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2015 r. poz. 478)2. Identyfikacja problemów - analiza możliwości zadań inwestycyjnych w zakresie ochrony środowiska w jednostkach obszaru funkcjonalnego.3. Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej strategii ochrony środowiska w gminach i powiecie mikołowskim, ze wskazaniem listy obszarów wymagających wdrożenia nowych rozwiązań. 4.Cele strategiczne - w tym powiązanie z innymi dokumentami strategicznymi na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym.5.Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:a) Określenie potrzeb inwestycyjnych; b) Analiza SWOT;c) System wdrażania i monitorowania.6. Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii ochrony środowiska naturalnego obszaru funkcjonalnego - Plan Operacyjny będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie usuwania azbestu i gospodarki niskoemisyjnej. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego.
Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. W przypadku części związanej z usuwaniem azbestu winien zostać skoordynowany w oparciu o posiadane już dokumenty przez gminy Mikołów, Orzesze i Ornontowice. Zaś w przypadku części związanej z gospodarką niskoemisyjną winien zostać skoordynowany w oparciu o posiadane już dokumenty gmin Orzesze, Ornontowice, Łaziska Górne, Wyry. Plan operacyjny będzie składał się z dwóch rozdziałów obejmujących każdą gminę z osobna:
I część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: usuwanie azbestu; II część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: gospodarka niskoemisyjna. I rozdział powinien zawierać następujące elementy: przeprowadzenie szczegółowej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbesty na terenie poszczególnych jednostki samorządu terytorialnego wraz z oceną stanu technicznego każdego obiektu pokrytego azbestem (spis z natury z uwzględnieniem działki ewidencyjnej, adresu, typu azbestu, powierzchni pokrytej azbestem),opracowanie Programu usuwania azbestu z terenu każdej jednostki samorządu terytorialnego (przygotowanie warstwy obrysów obiektów zawierających azbest, zgodnie z wymogami Ministerstwa Gospodarki, oszacowanie kosztów likwidacji, ustalenie harmonogramu działań związanych z likwidacją azbestu z uwzględnieniem potencjalnych źródeł ich finansowania), wprowadzenie do bazy azbestowej prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki wyników przeprowadzonej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest znajdujących się na terenie gminy wraz z podaniem numerów działek ewidencyjnych i obrębów ewidencyjnych.podsumowanie wyników dla całego obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego.II rozdział powinien zawierać następującą strukturę:1.Streszczenie w języku niespecjalistycznym.2.Cele ogólne i szczegółowe gospodarki niskoemisyjnej: Charakterystykę stanu istniejącego,Charakterystykę obszarów problemowych,Aspekty organizacyjne i finansowe niezbędne do realizacji planu (organizacja, zasoby ludzkie, strony, budżet, źródła finansowania inwestycji, monitoringu i oceny).3.Wyniki bazowej inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych. 4.Działania i środki zaplanowane na okres objęty planem (opis, podmioty odpowiedzialne, harmonogram, koszty, wskaźniki):Długoterminowe cele i zobowiązania,Krótkoterminowe cele i zadania.5.Wskaźniki monitorowania.Plan powinien uwzględniać:1Zużycie energii w budynkach i instalacjach (budynki mieszkalne, w tym należące do: spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, zasobów komunalnych i osób prywatnych; urządzenia komunalne; budynki i urządzenia usługowe; oświetlenie uliczne; dystrybucja ciepła),2.Zużycie energii w transporcie (transport publiczny, transport prywatny, komercyjny, transport niezmotoryzowany, transport szynowy),
3.Plan mobilności dla Gminy Mikołów,4. Produkcja energii zakłady,instalacje do produkcji energii eklektycznej, ciepła i chłodu, 5.Wdrażanie systemów organizacji ruchu,6. Gospodarka odpadami w zakresie emisji CH4,7.Zielone zamówienia publiczne,8. Promowanie gospodarki niskoemisyjnej,9. Edukacja ekologiczna.Plan powinien obejmować następujące działy gospodarki: energetykę, budownictwo, transport, przemysł, handel i usługi, gospodarstwa domowe, gospodarka odpadami w zakresie emisji CH4, edukację, administrację publiczną.7. Minimalny zakres:a) lista priorytetowych przedsięwzięć; b) określenie wstępnych kosztów; c) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); d) harmonogram realizacji przedsięwzięć;e) opis przedsięwzięć; f) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania; g) uzasadnienie potrzeby realizacji przedsięwzięć; h) wykonalność prawna i instytucjonalna przedsięwzięć; i) zachowanie trwałości przedsięwzięć; j) przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla przedsięwzięć;k) określenie ryzyka.8. Konsultacje społeczne - Raport: wskazanie wyników spotkań konsultacyjnych realizowanych w ramach Części 2. 2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii.
2.2.1 Kontekst: Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.
2.2.2 Liczba spotkań.Wykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.:
Spotkania z partnerami samorządowymi (w tym jednostkami organizacyjnymi gmin): 6 jednostek samorządowych x 1 spotkanie = 6 spotkań - min. 5 os.na spotkanie;Spotkania z mieszkańcami: 3 ogólne spotkania z mieszkańcami powiatu mikołowskiego - minimum 10 osób na spotkanie.Spotkanie z podmiotami gospodarczymi oraz innymi instytucjami, podmiotami nie będącymi partnerami samorządowymi - 1 spotkanie minimum 10 osób na ,spotkanie. 2.2.3 Miejsce spotkań:Ww spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy.W ramach Części 2 Wykonawca zapewni:przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik , projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy, notatniki w formacie minimum B5, markery);materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.
2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;
zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi), a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia,pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi, odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego,do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata, stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014,zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów, bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym,W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego; Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych);Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);
Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie:papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy, format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy;elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną - 12 egzemplarzy. Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.Dokonywanie na wniosek Zamawiającego bezpłatnej aktualizacji dokumentacji przez okres minimum 12 miesięcy, licząc od daty przyjęcia dokumentu protokołem odbioru dokumentu.
2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3)zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 129099
Data publikacji: 2015-09-01
Nazwa: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
Ulica: ul. Żwirki i Wigury 4a
Numer domu: 4a
Miejscowość: Mikołów
Kod pocztowy: 43-190
Województwo / kraj: śląskie
Numer telefonu: (032) 32-48-100, 32-48-125
Numer faxu: (032) 32-48-147, 32-48-132
Adres strony internetowej: www.bip.mikolowski.pl
Regon: 27628477900000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata 2016-2032 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę zprzedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowania i opracowania dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na 2016-2032- (zwany dalej Podstrategią) - w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.
II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujace części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie :a) Program ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata 2016-2032 dla poszczególnych gmin i powiatu B) Program operacyjny składający się z dwóch części (rozdziałów): I część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: usuwanie azbestu; II część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: gospodarka niskoemisyjna; II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:
Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. Powiat Mikołowski, Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry.II. 4 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów- a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.
2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:2.1.1 Kontekst: Ochrona środowiska oraz szerzej kwestia zrównoważonego rozwoju ma obecnie priorytetowe znaczenie w państwach unii europejskiej i na świecie. Również w gminach i powiatach w ostatnich latach w jeszcze większym stopniu zwraca się na nią uwagę i prowadzi co raz więcej działań na jej rzecz. Na stan środowiska naturalnego wpływ ma wiele czynników. Obszar powiatu mikołowskiego poddawany jest między innymi niekorzystnym skutkom działania dużych przedsiębiorstw przemysłowych funkcjonujących na terenie nie tylko powiatu mikołowskiego, ale również w całej aglomeracji śląskiej. W zakresie ochrony środowiska naturalnego samorządy na obszarze funkcjonalnym borykają się z wieloma trudnymi problemami. Z drugiej strony przyjęte międzynarodowe i krajowe dokumenty strategiczne w tym zakresie wyznaczają priorytety oraz kierunki działań. Podstawowymi celami sporządzenia i realizacji programów jest realizacja przez gminy i powiaty polityki ochrony środowiska zbieżnej z założeniami najważniejszych dokumentów strategicznych i programowych. Programy powinny stanowić podstawę funkcjonowania systemu zarządzania środowiskiem spajającą wszystkie działania i dokumenty dotyczące ochrony środowiska i przyrody na szczeblu danej jednostki samorządu terytorialnego. W tym celu konieczna jest diagnoza w podstawowych obszarach oraz przyjęcie wspólnej podstrategii ochrony środowiska. W trakcie analizy kwestii problemowych obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego dotyczących ochrony środowiska, a mających priorytetowe znaczenie zauważono potrzebę szerszego ujęcia w przedmiotowym dokumencie zagadnień związanych z usuwaniem azbestu oraz gospodarką niskoemisyjną. Na wagę tych spraw wskazują choćby odpowiednie przepisy i dokumenty. Na poziomie kraju o konieczności sporządzania programu usuwania azbestu mówi uchwała 122 2099 Rady Ministrów z dnia 14 lipca 2009r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009 - 2032. Z kolei odnośnie gospodarki niskoemisyjnej wskazują na to podjęte przez Polskę na szczeblu prawa międzynarodowego i unijnego zobowiązania zmierzające do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych w ramach tzw. Pakietu klimatyczno-energetycznego UE oraz strategii Europa 2020. Również na poziomie lokalnym istotne jest prowadzenie działań i opracowanie dokumentów - planów operacyjnych, które oprócz ogólnych założeń dotyczących ochrony środowiska wyznaczają działania mające na celu usunięcie azbestu czy też ograniczenie niskiej emisji. 2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii :1. Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:
Należy dokonać oceny stanu środowiska oddzielnie dla każdej jednostki samorządu terytorialnego z uwzględnieniem następujących obszarów przyszłej interwencji: klimat i powietrze, klimat akustyczny, pola elektromagnetyczne, zasoby i jakość wód, gospodarka wodno-ściekowa, zasoby geologiczne, gleby, gospodarka odpadami i zapobieganie powstawaniu odpadów, zasoby przyrodnicze, adaptacja do zmian klimatu i nadzwyczajne zagrożenia środowiska, edukacja i świadomość ekologiczna mieszkańców, monitoring środowiska (działanie horyzontalne).Podstrategia powinna posiadać następującą strukturę:
Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu Ogólna charakterystyka każdej jednostki samorządu terytorialnego. Ocena stanu środowiska: a)aktualną ocenę stanu środowiska dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem między innymi: jakości powietrza, klimatu akustycznego, pól elektromagnetycznych, zasobów i jakości wód, gospodarki wodno-ściekowej, zasobów geologicznych, zanieczyszczenia gleb, zasobów przyrodniczych, nadzwyczajnych zagrożeń środowiska w odniesieniu do poważnych awarii przemysłowych. b)wyznaczenia celów ekologicznych do roku 2032 wraz z wyznaczeniem kierunków działań, które mają prowadzić do osiągnięcia celów ekologicznych dla: ochrony przyrody, ochrony i zrównoważonego rozwoju lasów, regionalnego gospodarowania zasobami wodnymi, ochrony powierzchni ziemi, gospodarowania zasobami geologicznymi, jakości wód i gospodarki wodno-ściekowej, jakości powietrza, hałasu, pól elektromagnetycznych, poważnych awarii przemysłowych, edukacji dla zrównoważonego rozwoju, uwzględnienia zasad ochrony środowiska w strategiach sektorowych, aspektów ekologicznych w planowaniu przestrzennym, aktywizacji rynku na rzecz ochrony środowiska, rozwoju badań i postępu technicznego, odpowiedzialności za szkody w środowisku.c)określenie priorytetów ekologicznych dla punktu b), d)sporządzenie harmonogramu realizacji programu w latach 2016-2032 zawierającego nazwy przedsięwzięć, terminy realizacji, wysokość nakładów, źródła finansowania oraz jednostki odpowiedzialne za ich wykonanie;e)opracowanie zarządzania programem, w tym: zarządzanie środowiskiem, struktura zarządzania programem, monitoring wdrażania programu, wskaźniki wdrażania programu, harmonogram procesu wdrażania programu;e)określenie aspektów finansowych realizacji programu: potrzeby finansowe na realizację programu, analiza źródeł finansowania przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska, f)części graficznej zawierającej między innymi mapy dotyczące: krajowe form ochrony przyrody (parki narodowe, parki krajobrazowe, obszary chronionego krajobrazu, rezerwaty przyrody i obszary Natura 2000), lesistości, głównych zbiorników wód podziemnych, lokalizacji zbiorników retencyjnych z rezerwą powodziową, zasobów kopalin, monitoringu wód wrażliwych na zanieczyszczenia związkami azotu ze źródeł rolniczych w obszarach szczególnie wrażliwych, monitoringu wód podziemnych, oczyszczalni ścieków, głównych emitorów zanieczyszczeń powietrza, wyników oceny jakości powietrza pod kątem ochrony zdrowia i pod kątem ochrony roślin, wyników pomiarów hałasu komunikacyjnego, lokalizacji zakładów o dużym ryzyku i zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia poważnych awarii. System instytucji zaangażowanych w realizację programu ochrony środowiska;Procedury monitoringu, przeglądu stopnia realizacji programu ochrony środowiska oraz jego aktualizacji; Spis tabel, map, załączników.
Elementy środowiska i zjawiska o charakterze przestrzennym, takie jak np. wody, obszary chronione, źródła zanieczyszczeń, powinny być - w miarę możliwości - przedstawiane na mapach dotyczących stanu zastanego, jak i docelowego.Ocena stanu środowiska powinna być spójna z informacjami o stanie środowiska, zawartymi w innych dokumentach strategicznych, które obowiązują na szczeblu danej jednostki samorządu terytorialnego. Oceniając stan środowiska, należy dokonać analizy SWOT dla każdego obszaru obejmującego: klimat i powietrze, klimat akustyczny, pola elektromagnetyczne, zasoby i jakość wód, gospodarka wodno-ściekowa, zasoby geologiczne, gleby, gospodarka odpadami i zapobieganie powstawaniu odpadów, zasoby przyrodnicze, adaptacja do zmian klimatu i nadzwyczajne zagrożenia środowiska, edukacja i świadomość ekologiczna mieszkańców, monitoring środowiska (działanie horyzontalne) w następujący sposób:
Propozycje celów, kierunków interwencji oraz zadań powinny wynikać m.in. ze zdefiniowanych zagrożeń i problemów dla poszczególnych obszarów interwencji (analiza SWOT). Wymagane jest, aby zadania podejmowane na szczeblu samorządowym przyczyniały się do osiągnięcia krajowych celów zapisanych w dokumentach strategicznych i programowych. Analogicznie, powiatowy program ochrony środowiska powinien uwzględniać cele wojewódzkie, a gminne programy ochrony środowiska cele powiatowe.
Wszystkie planowane zadania cechowała efektywność kosztowa, a więc, aby jak najlepszy efekt został osiągnięty najmniejszym możliwym kosztem. Odnośnie do kwestii finansowania zadań, należy przedstawić kompletną informację na temat instrumentów finansowych pozostających w dyspozycji samorządu, przewidywanych potrzeb finansowych w odniesieniu do poszczególnych zadań, źródeł finansowania oraz na temat możliwych zagrożeń w zapewnieniu finansowania poszczególnych przedsięwzięć.
Podstrategię należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, programami, wytycznymi, w szczególności:Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013 poz. 1323 z późn. zm.);Polityką Ekologiczną Państwa na lata 2009 - 2012 z perspektywą do roku 2016;Programem Ochrony Środowiska dla Województwa Śląskiego do roku 2013 z uwzględnieniem perspektywy do roku 2018;Wytycznymi sporządzania programów ochrony środowiska na szczeblu regionalnym i lokalnym, Ministerstwa Środowiska;Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032 - przyjęty przez Radę Ministrów uchwałą z dnia 14 lipca 2009r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą: Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009-2032 (M.P. z 2009r. Nr 50, poz. 735 ze zm.);Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2013r., poz. 21 ze zm.)Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 3 poz. 20 z późn. zm.);Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 ze zm.);Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8, poz. 31);Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r. Nr 216, poz. 1824); Ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 roku o efektywności energetycznej (Dz. U. z 2011 r. Nr 94, poz. 551 z późn. zm.),Ustawą z dnia 10 kwietnia 1997 roku Prawo energetyczne (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 1059 z późn. zm.),Ustawą z dnia 20 lutego 2015 roku o odnawialnych źródłach energii (Dz. U. z 2015 r. poz. 478)2. Identyfikacja problemów - analiza możliwości zadań inwestycyjnych w zakresie ochrony środowiska w jednostkach obszaru funkcjonalnego.3. Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej strategii ochrony środowiska w gminach i powiecie mikołowskim, ze wskazaniem listy obszarów wymagających wdrożenia nowych rozwiązań. 4.Cele strategiczne - w tym powiązanie z innymi dokumentami strategicznymi na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym.5.Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:a) Określenie potrzeb inwestycyjnych; b) Analiza SWOT;c) System wdrażania i monitorowania.6. Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii ochrony środowiska naturalnego obszaru funkcjonalnego - Plan Operacyjny będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie usuwania azbestu i gospodarki niskoemisyjnej. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego.
Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. W przypadku części związanej z usuwaniem azbestu winien zostać skoordynowany w oparciu o posiadane już dokumenty przez gminy Mikołów, Orzesze i Ornontowice. Zaś w przypadku części związanej z gospodarką niskoemisyjną winien zostać skoordynowany w oparciu o posiadane już dokumenty gmin Orzesze, Ornontowice, Łaziska Górne, Wyry. Plan operacyjny będzie składał się z dwóch rozdziałów obejmujących każdą gminę z osobna:
I część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: usuwanie azbestu; II część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: gospodarka niskoemisyjna. I rozdział powinien zawierać następujące elementy: przeprowadzenie szczegółowej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbesty na terenie poszczególnych jednostki samorządu terytorialnego wraz z oceną stanu technicznego każdego obiektu pokrytego azbestem (spis z natury z uwzględnieniem działki ewidencyjnej, adresu, typu azbestu, powierzchni pokrytej azbestem),opracowanie Programu usuwania azbestu z terenu każdej jednostki samorządu terytorialnego (przygotowanie warstwy obrysów obiektów zawierających azbest, zgodnie z wymogami Ministerstwa Gospodarki, oszacowanie kosztów likwidacji, ustalenie harmonogramu działań związanych z likwidacją azbestu z uwzględnieniem potencjalnych źródeł ich finansowania), wprowadzenie do bazy azbestowej prowadzonej przez Ministerstwo Gospodarki wyników przeprowadzonej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest znajdujących się na terenie gminy wraz z podaniem numerów działek ewidencyjnych i obrębów ewidencyjnych.podsumowanie wyników dla całego obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego.II rozdział powinien zawierać następującą strukturę:1.Streszczenie w języku niespecjalistycznym.2.Cele ogólne i szczegółowe gospodarki niskoemisyjnej: Charakterystykę stanu istniejącego,Charakterystykę obszarów problemowych,Aspekty organizacyjne i finansowe niezbędne do realizacji planu (organizacja, zasoby ludzkie, strony, budżet, źródła finansowania inwestycji, monitoringu i oceny).3.Wyniki bazowej inwentaryzacji emisji gazów cieplarnianych. 4.Działania i środki zaplanowane na okres objęty planem (opis, podmioty odpowiedzialne, harmonogram, koszty, wskaźniki):Długoterminowe cele i zobowiązania,Krótkoterminowe cele i zadania.5.Wskaźniki monitorowania.Plan powinien uwzględniać:1Zużycie energii w budynkach i instalacjach (budynki mieszkalne, w tym należące do: spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, zasobów komunalnych i osób prywatnych; urządzenia komunalne; budynki i urządzenia usługowe; oświetlenie uliczne; dystrybucja ciepła),2.Zużycie energii w transporcie (transport publiczny, transport prywatny, komercyjny, transport niezmotoryzowany, transport szynowy),
3.Plan mobilności dla Gminy Mikołów,4. Produkcja energii zakłady,instalacje do produkcji energii eklektycznej, ciepła i chłodu, 5.Wdrażanie systemów organizacji ruchu,6. Gospodarka odpadami w zakresie emisji CH4,7.Zielone zamówienia publiczne,8. Promowanie gospodarki niskoemisyjnej,9. Edukacja ekologiczna.Plan powinien obejmować następujące działy gospodarki: energetykę, budownictwo, transport, przemysł, handel i usługi, gospodarstwa domowe, gospodarka odpadami w zakresie emisji CH4, edukację, administrację publiczną.7. Minimalny zakres:a) lista priorytetowych przedsięwzięć; b) określenie wstępnych kosztów; c) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); d) harmonogram realizacji przedsięwzięć;e) opis przedsięwzięć; f) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania; g) uzasadnienie potrzeby realizacji przedsięwzięć; h) wykonalność prawna i instytucjonalna przedsięwzięć; i) zachowanie trwałości przedsięwzięć; j) przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla przedsięwzięć;k) określenie ryzyka.8. Konsultacje społeczne - Raport: wskazanie wyników spotkań konsultacyjnych realizowanych w ramach Części 2. 2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii.
2.2.1 Kontekst: Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.
2.2.2 Liczba spotkań.Wykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.:
Spotkania z partnerami samorządowymi (w tym jednostkami organizacyjnymi gmin): 6 jednostek samorządowych x 1 spotkanie = 6 spotkań - min. 5 os.na spotkanie;Spotkania z mieszkańcami: 3 ogólne spotkania z mieszkańcami powiatu mikołowskiego - minimum 10 osób na spotkanie.Spotkanie z podmiotami gospodarczymi oraz innymi instytucjami, podmiotami nie będącymi partnerami samorządowymi - 1 spotkanie minimum 10 osób na ,spotkanie. 2.2.3 Miejsce spotkań:Ww spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy.W ramach Części 2 Wykonawca zapewni:przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik , projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy, notatniki w formacie minimum B5, markery);materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.
2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;
zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi), a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia,pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi, odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego,do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata, stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014,zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów, bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym,W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego; Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych);Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);
Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie:papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy, format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy;elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną - 12 egzemplarzy. Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.Dokonywanie na wniosek Zamawiającego bezpłatnej aktualizacji dokumentacji przez okres minimum 12 miesięcy, licząc od daty przyjęcia dokumentu protokołem odbioru dokumentu.
2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3)zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu.
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy jest dialog: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie
Czas: D
Data zakończenia: 28/02/2016
Informacja na temat wadium:
21.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2000 zł (słownie: dwatysiącezłotych).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
pieniądzu;
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
gwarancjach bankowych;
gwarancjach ubezpieczeniowych;
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375
Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 10.09.2015 r. do godz.9 30.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego.
Pozostałe formy wadium należy złożyć , w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 10.09.2015 r. do godz.9:30.
W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione.
W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.;
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,pełnomocnictw,listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Zaliczka: Nie
Uprawnienia: Zamawiający nie opisuje tego warunku.
Wiedza i doświadczenie:
Wykonali (zakończyli) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie:
- minimum dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentów strategicznych tj. programów ochrony środowiska lub programów usuwania azbestu lub programów ograniczenia niskiej emisji lub planów gospodarki niskoemisyjnej lub planów działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP) lub programów zwiększania efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii lub planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe z czego co najmniej 1 z tych usług polegających na opracowaniu dokumentu strategicznego łącznie spełniała następujące warunki: dotyczyła obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła co najmniej 50 tys. i obejmowala minimum 2 jednostki samorządu terytorialnego* o łącznej wartości wykonanych usług minium 60 000 zł brutto;
Potencjał techniczny: Zamawiający nie opisuje tego warunku.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Dysponuje minimum następującymi osobami:
Członek Zespołu - Kierownik Zespołu ( 1 osoba) , który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:
- posiada wykształcenie wyższe o kierunku energetyka lub inżynieria środowiskowa lub ochrona środowiska
- minimum 3 razy brała udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych związanych z ochroną środowiska np. programów ochrony środowiska, programów usuwania azbestu, programów ograniczenia niskiej emisji, planów gospodarki niskoemisyjnej, planów działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), programów zwiększania efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla jednostek sektora finansów publicznych**,
- w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minium 1 raz kierowała zespołem opracowującym dokument strategiczny dla jednostek sektora finansów publicznych** o tematyce związanej z ochroną środowiska np. programów ochrony środowiska, programów usuwania azbestu, programów ograniczenia niskiej emisji, planów gospodarki niskoemisyjnej, planów działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), programów zwiększania efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe, który dotyczył obszaru,którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys.
- Członkowie zespołu - Eksperci ds. ochrony środowiska ( 3 osoby) którzy posiadają następujące kwalifikacje i doświadczenie ( każda z trzech zaproponowanych przez Wykonawcę osób):
- posiada wykształcenie wyższe o kierunku energetyka lub inżynieria środowiskowa lub ochrona środowiska;
- minimum 3 razy brała udział w opracowywaniu dokumentów strategicznych związanych z ochroną środowiska np. programów ochrony środowiska, programów usuwania azbestu, programów ograniczenia niskiej emisji, planów gospodarki niskoemisyjnej, planów działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), programów zwiększania efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, planów zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla jednostek sektora finansów publicznych **, w tym minimum 1 raz dla obszaru,którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys. mieszkańców
Członek zespołu - Ekspert ds. konsultacji społecznych ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie:
- brała udział w opracowaniu minimum dwóch dokumentów strategicznych np. strategii rozwoju , planu rozwoju, programu rozwoju, sektorowego programu rozwoju, dla jednostek sektora finansów publicznych** i uczestniczyła w procesie konsultacji społecznych poprzez wykonanie minimum nastepujących czynności: przygotowanie planu komunikacji, doborze reprezentatywnej próby odbiorców, opracowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia konsultacji , raportowaniu przebiegu konsultacji społecznych;
- brała udział w przeprowadzeniu minimum jeden raz konsultacji społecznych drogą on-line.
Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie opisuje tego warunku.Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
II. Inne warunki udziału w postępowaniu .
1. Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych.
2.Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą - spełnia - nie spełnia.
Oświadczenie nr 4: Tak
Oświadczenie nr 9: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Dokumenty grupy kapitałowej: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
inne_dokumenty:
1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ ;
2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie.
4)w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu ,potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w szczególności pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.W celu oceny , czy Wykonawca będzie dysponował zaasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zobowiązanie lub dokument musi zawierać minimum:
- dane pozwalające na identyfikację stron;
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu ;
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia;
- charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
1.W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907 z późniejszymi zmianami) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach:
a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy,
b) gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego,
c) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę.
d) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu,
e) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług,
f) zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
g) zmiana osób odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotu umowy ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego,
h) zmiana osób uczestniczących w realizacji przedmiotu Umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy,, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że:
- nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ;
-zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego;
- Zamawiający udzieli Wykonawcy pisemnej zgody na powyższą zmianę;
i) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem § 8 ust. 3 i 4,
j) zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności,
k) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 80
Nazwa kryterium 2: wydłużenie okresu aktualizacji
Znaczenie kryterium 2: 20
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,Biuro Podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym, cena : 5 PLN plus koszt wysyłki.
Data składania wniosków, ofert: 10/09/2015
Godzina składania wniosków, ofert: 09:30
Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,kancelaria - pokój nr 127.
On: D
Termin związania ofertą, data do: 09/10/2015
Informacje dodatkowe:
Projekt pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających ani przeprowadzenie aukcji elektronicznej.
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Kody CPV:
731100006 (Usługi badawcze)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
793000007 (Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka)
Podobne przetargi
317912 / 2010-10-04 - Inny: Spółka Akcyjna
Plasma SYSTEM S.A. - Siemianowice Śląskie (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa badawcza - Symulacje numeryczne dla kół
z powłokami celem wyznaczenia współczynnika bezpieczeństwa (współczynnik Y/Q)
49637 / 2009-03-12 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Analiza zapisów Szczegółowego Opisu Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
272768 / 2015-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia: Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej na lata 2016-2025- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego
219794 / 2011-07-28 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Badanie świadomości i opinii mieszkańców Bielska-Białej
298064 / 2014-09-08 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa wykonania badania ewaluacyjnego pt. Analiza możliwości wsparcia projektów z zakresu diagnostyki i profilaktyki zdrowotnej w ramach wsparcia z Europejskiego Funduszu Społecznego w latach 2014-2020 w woj. śląskim
150217 / 2015-10-14 - Administracja samorzÄ…dowa
Zarząd Powiatu Mikołowskiego - Mikołów (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia ochrony środowiska naturalnego i wspierania efektywności wykorzystania zasobów na lata 2016-2032 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę zprzedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego..
232000 / 2010-07-30 - Uczelnia publiczna
Uniwersytet Śląski w Katowicach Dział Zamówień Publicznych - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie usługi badawczej w zakresie analiz węgla petrograficznych oraz analiz termicznych OTA
450980 / 2013-11-06 - Podmiot prawa publicznego
Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Badania weryfikacyjne zawartości zanieczyszczeń w czasie rzeczywistym nad stropem baterii koksowniczej w celu wyznaczenia optymalnego modelu monitoringu ciągłego dla emisji niezorganizowanej z baterii koksowniczej
Nr referencyjny nadany sprawie przez ZamawiajÄ…cego 83/ichpw/2013
265636 / 2008-12-22 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Analiza zapisów Szczegółowego Opisu Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
68420 / 2009-03-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania pt. Analiza wpływu inwestycji w infrastrukturę społeczną na wzrost gospodarczy województwa śląskiego
221081 / 2012-10-17 - Administracja samorzÄ…dowa
Województwo Śląskie - Katowice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Badanie ewaluacyjne pt. Analiza możliwości zastosowania zwrotnych mechanizmów finansowania inwestycji w perspektywie 2014-2020 w województwie śląskim
66972 / 2013-02-18 - Podmiot prawa publicznego
Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie opracowania pn. Charakterystyka geologicznych warunków występowania węgli koksowych w rejonie Jastrzębia
318872 / 2010-10-05 - Inny: Agencja Rozwoju Regionalnego SA
Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - Bielsko-Biała (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie usług doradczo-eksperckich w zakresie badania praw własności przemysłowej dla innowacyjnych rozwiązań na potrzeby realizacji projektu pn. TechnoBIT Venture-wiedza i kapitał dla innowacji
46128 / 2011-03-16 - Inny: Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
REM-KON Sp. z o.o. - Czechowice-Dziedzice (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa badawcza w ramach zadania nr 2: Badania nad doborem właściwych materiałów powłokowych oraz metod i parametrów napawania i spawania laserowego
232006 / 2013-06-17 - Podmiot prawa publicznego
Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla - Zabrze (śląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
WYKONANIE SERII BADAŃ ODKAMIENIANIA SUROWEGO WĘGLA KOKSOWEGO
Nr referencyjny nadany sprawie przez ZamawiajÄ…cego 41/ichpw/2013