Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

164168 / 2015-07-02 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Suszec (Suszec)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2015-06-24 pod pozycją 93567. Zobacz ogłoszenie 93567 / 2015-06-24 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 164168

Data publikacji: 2015-07-02

Nazwa: Gmina Suszec

Ulica: ul. Lipowa 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Suszec

Kod pocztowy: 43-267

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 44993050

Numer faxu: 32 4493051

Regon: 27625834500000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 93567

Data wydania biuletynu: 2015-06-24

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2015

Pozycja ogłoszenia: 93567

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Suszec, na których zamieszkują mieszkańcy

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Suszec, na których zamieszkują mieszkańcy, w terminie od 01.07.2015 r. do 30.09.2015 r
90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.53.30.00-2, 34.92.84.80-6.

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: EKO M.Golik, J.Konsek, A.Serwotka Spółka Jawna

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Kościuszki 45a

Miejscowość: Rybnik

Kod pocztowy: 44-200

ID województwa: 11

Województwo / kraj: śląskie

Data udzielenie zamówienia: 01/07/2015

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 234000,00

Cena wybranej oferty: 243000,00

Cena minimalna: 243000,00

Cena maksymalna: 243000,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: g;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 3

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zamawiający przeprowadził postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki, w związku z koniecznością zapewnienia od 1 lipca 2015 roku ciągłości odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Suszec. W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Suszec, na których zamieszkują mieszkańcy, które zostało do opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 29.04.2015 r. pod nr 2015/S 083-148025 (wysłane do Dziennika w dniu 24.04.2015 r.) zostały złożone 3 oferty. Ceny wszystkich złożonych ofert przewyższały kwotę, jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia i którą odczytał na otwarciu ofert w dniu 05.06.2015r. Po przeprowadzeniu analizy finansowej budżetu gminy Zamawiający ustalił, że nie jest możliwe zwiększenie kwoty pierwotnie przeznaczonej na realizację zamówienia do wysokości ceny oferty najkorzystniejszej. Aby pokryć koszty przyszłego zobowiązania wynikające ze świadczenia usługi, konieczne byłoby podniesienie mieszkańcom stawek za wywóz odpadów komunalnych, na co Rada Gminy nie wyraziła zgody. Zamawiający jest świadomym uczestnikiem postępowania i zna realia rynkowe, co zostało bezpośrednio odzwierciedlone w ustalonej z należytą starannością przez zamawiającego wartości szacunkowej zamówienia. Tym samym zamawiający miał prawo oczekiwać, że najkorzystniejsza oferta będzie zawierała cenę zbliżoną do wyszacowanej przez niego wartości zamówienia, mając na uwadze fakt, iż na przełomie ostatnich lat świadomość mieszkańców w zakresie odpowiedzialnej gospodarki odpadami komunalnymi znacznie wzrosła, za czym przemawia wzrastająca z roku na rok ilość odbieranych odpadów segregowanych, co proporcjonalnie powinno wpływać na obniżenie bądź stabilizację aktualnych cen rynkowych za świadczenie usługi wywozu i zagospodarowania odpadów komunalnych. Zamawiający nie mógł przewidzieć, że wykonawcy zaoferują realizację usługi za cenę prawie o 70 % wyższą od dotychczas realizowanej. Wystąpiła zatem sytuacja niezależna od Zamawiającego, której nie mógł przewidzieć. W związku z powyższym zamawiający w dniu 10.06.2015 r. na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych unieważnił przedmiotowe postępowanie. Zaistniała sytuacja nie była spowodowana zamierzoną opieszałością w udzieleniu zamówienia i nie wynikała z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego. Zmiany przepisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zwanej w dalszej treści ustawą u.c.p.g. oraz przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach, zaczęły wchodzić w życie od 1 lutego 2015 r. Część aktów prawnych (wykonawczych do w/w ustaw) nie została do tej pory wydana. Przetarg na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, jest dla jednostek samorządu terytorialnego postępowaniem o rzadko spotykanym stopniu trudności. Dla prawidłowego przygotowania tych postępowań niezbędna jest szeroka wiedza z różnych dziedzin, m. in. prawa zamówień publicznych, legislacji, ochrony środowiska, zagospodarowania odpadów, budżetowania. W związku z powyższym, dopiero po wejściu w życie w/w przepisów zamawiający miał możliwość w sposób należyty przygotować opis przedmiotu zamówienia i prawidłowo przygotować postępowanie, co wymagało koordynacji funkcjonowania poszczególnych służb, zdefiniowania warunków dotyczących ekonomiki funkcjonowania całego systemu, przygotowania odpowiednich regulacji. Wcześniejsze przeprowadzenie postępowania wiązało by się z ryzykiem popełnienia dużego błędu w opisie przedmiotu zamówienia, z niedoprecyzowaniem warunków realizacji usługi i sporami na etapie jej wykonywania, w tym z ewentualnymi dodatkowymi kosztami po stronie zamawiającego nieprzewidzianymi w umowie. Obowiązkiem Zamawiającego było dokonanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, a więc taki, który zapewnia, że Wykonawcy będą w stanie, bez dokonywania dodatkowych interpretacji, zidentyfikować co jest przedmiotem zamówienia i że wszystkie elementy istotne dla wykonania zamówienia będą w nim uwzględnione. Zamawiający dokonał należytej staranności, aby opis przedmiotu zamówienia był precyzyjny i aby nie spowodował problemów na etapie realizacji umowy oraz nie stanowił źródła ewentualnych sporów pomiędzy stronami. Powyższe potwierdziło się w tym, że w postępowaniu nie wpłynął żaden wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), nikt nie wnosił odwołania do zapisów SIWZ, ani też na czynności zamawiającego podejmowane w trakcie postępowania. Kolejne ogłoszenie o zamówieniu na realizację usługi pn. Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Suszec, na których zamieszkują mieszkańcy w trybie przetargu nieograniczonego, zostało przesłane do publikacji w Suplemencie do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej w dniu 26.06.2015 r., niezwłocznie po upływie terminu na wniesienie ewentualnego odwołania od obecnie unieważnionego postępowania i opublikowane w w/w Dzienniku w dniu 30.06.2015 r. Rozstrzygnięcie postępowania może nastąpić najwcześniej ok. 10 sierpnia 2015 r. W zaistniałej sytuacji, nie jest możliwe rozstrzygniecie przetargu na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w terminie do dnia 1 lipca 2015 r., natomiast obecnie obowiązująca umowa rozwiązała się z dniem 30.06.2015 r. Zgodnie z treścią art. 6f ust.2 u.c.p.g, w przypadku rozwiązania umowy na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany niezwłocznie zorganizować przetarg, o którym mowa w art. 6d ust. 1 u.c.p.g. W celu zapewnienia odbierania odpadów komunalnych z terenu gminy, do czasu rozstrzygnięcia przetargu, gmina zapewnia te usługi w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej p.z.p.). Jedną z okoliczności rozwiązania umowy jest upływ terminu jej obowiązywania co w naszym przypadku ma miejsce. A zatem do czasu rozstrzygnięcia kolejnego przetargu na odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych jest możliwość udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt 3 ustawy (por. Komentarz do art.6f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Wojciech Radecki - źródło Lex). Zamówienie z wolnej ręki to tryb udzielenia zamówienia, w którym zamawiający udziela zamówienia po negocjacjach tylko z jednym wykonawcą. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki musi być uzasadnione którąś z okoliczności wskazanych w art. 67 p.z.p. Sytuacji regulowanej przez art. 6f ust. 2 u.c.p.g. odpowiada art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p., który dopuszcza zamówienie z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielania zamówienia. Specyfika przedmiotu zamówienia (odbiór odpadów) przemawia za koniecznością zapewnienia ciągłego świadczenia tego typu usług, ponieważ przemawia za tym interes publiczny. Nie można pomijać bowiem w tym wypadku konsekwencji, jakie powstałyby w sytuacji, kiedy gmina nie będzie wykonywać obowiązku odbioru odpadów komunalnych z terenów nieruchomości. Byłoby bardzo prawdopodobnym, że rozwiązanie polegające na zorganizowaniu odbioru przez właścicieli nieruchomości we własnym zakresie, i to na tak dużą skalę nie powiedzie się. Konsekwencją nie realizowania przez gminę obowiązku odbioru odpadów komunalnych będzie zagrożenie dla zdrowia ludzi, naruszenie zasad ochrony środowiska, a także powstanie trudnych do odwrócenia szkód w środowisku. Skutkiem zaniechania odbioru przez gminę odpadów komunalnych będzie także konieczność poniesienia, niekiedy zwiększonych kosztów odbioru odpadów i konieczność spłaty roszczeń mieszkańców, co w rezultacie narazić może gminę także na zarzut naruszenia dyscypliny finansów publicznych. Nietrudno bowiem wyobrazić sobie skutki nieodbierania odpadów w gminie nawet w krótkim okresie czasu, a tym bardziej na przestrzeni kilku czy kilkunastu tygodni. Istotną cechą charakteryzującą niniejsze zamówienie jest natychmiastowość wykonania, szybka reakcja i krótki okres trwania zamówienia, mający na celu jedynie usunięcie absolutne niezbędnych skutków zdarzenia niemożliwego do przewidzenia. Biorąc pod uwagę fakt, że zaistniała sytuacja nie pozwala na przeprowadzenie postępowania z zachowaniem terminów określonych dla udzielenia zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego i mając na względzie wyjątkową sytuację związaną z zagrożeniem sanitarno-epidemiologicznym powstałym w wyniku braku odbioru odpadów komunalnych, Zamawiający w trybie awaryjnym po przeprowadzeniu procedury zamówienia z wolnej ręki zawarł umowę na minimalny okres niezbędny do przeprowadzenia kolejnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego. Zamawiający udzielił zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 p.z.p., ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia oraz w związku z art. 6f ust. 2 u.c.p.g. - w celu realizacji zadania własnego gminy jakim jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych, jak i obowiązku wynikającego z art. 3 ust. 2 oraz art. 6c u.c.p.g. Zamawiający powierzył realizację przedmiotu zamówienia dotychczasowemu wykonawcy usługi, ponieważ pomiot ten posiada wszystkie niezbędne uprawnienia do świadczenia powyższej usługi, zna specyfikę zamówienia ma również opracowany system odbioru odpadów z tereny gminy, w związku z tym nie będzie musiał dokonywać dodatkowych czynności koniecznych do rozpoczęcia realizacji zamówienia w wyznaczonym terminie, co pozwoli na zachowanie ciągłości odbioru odpadów od mieszkańców. W świetle powyższego należy stwierdzić, że udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp jest uzasadnione i zgodne z obowiązującymi przepisami. Wyłonienie wykonawcy w tym trybie jest rozwiązaniem wyłącznie tymczasowym na okres niezbędny do przeprowadzenia procedury przetargowej.

Kody CPV:
905000002 (Usługi związane z odpadami)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
905110002 (Usługi wywozu odpadów)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
905120009 (Usługi transportu odpadów)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
905131007 (Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych)

Kod CPV piątej częsci zamówienia:
905330002 (Usługi gospodarki odpadami)

Kod CPV szóstej częsci zamówienia:
349284806 (Pojemniki i kosze na odpady i śmieci)

Podobne przetargi

345607 / 2011-12-28 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Szpital Specjalistyczny Nr 2 - Bytom (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Przetarg nieograniczony na usługę wywozu odpadów komunalnych stałych, popiołu węglowego, gruzu oraz odpadów sezonowych wytworzonych przez Szpital Specjalistyczny Nr 2 w Bytomiu wraz z dzierżawą kontenerów, nr sprawy: 37/36PN/2011

369246 / 2014-11-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Kuźnia Raciborska - Kuźnia Raciborska (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych na obszarze Gminy Kuźnia Raciborska

243640 / 2015-09-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarki Zasobami Gminy - Ornontowice (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY W GMINIE ORNONTOWICE

96801 / 2015-06-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń - Bieruń (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
ŚWIADCZENIE USŁUG ODBIERANIA I ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI NA TERENIE GMINY BIERUŃ

77126 / 2013-02-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Zebrzydowice - Zebrzydowice (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach administrowanych przez Gminę Zebrzydowice w okresie od 01.02.2013 r do 31.12.2014 r.

233173 / 2008-09-24 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Komenda Wojewódzka Policji w Katowicach - Katowice (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Wywóz nieczystości stałych z jednostek podległych i nieruchomości KPP w Kłobucku . oraz dostarczenie 8 m ³ piasku z solą do posypywania dróg i chodników-KPP Kłobuck

382258 / 2014-11-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Herby - Herby (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Świadczenie usługi odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, powstałych na terenie Gminy Herby w roku 2015

90931 / 2015-06-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lyski - Lyski (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Zadanie nr 1: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Lyski; Zadanie nr 2: Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z budynków niezamieszkałych będących we władaniu/posiadaniu Zamawiającego oraz z gruntów gminnych niezabudowanych stanowiących własność Zamawiającego

172560 / 2014-05-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy w Ślemieniu - Ślemień (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Ślemień wraz z dostawą worków do zbiórki odpadów, w okresie od 1 lipca 2014 r. do 30 czerwca 2015 r.

479998 / 2013-11-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej - Brenna (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Odbiór stałych odpadów komunalnych niesegregowanych i wielkogabarytowych dowożonych do miejsca ich odbioru przez zamawiającego

18612 / 2012-01-19 - Inny: Gminna SamorzÄ…dowa Jednostka Organizacyjna

Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych - Tychy (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Usługi wywozu, usuwania i zagospodarowania odpadów pochodzących z nieruchomości Gminy Miasta Tychy administrowanych przez MZBM w Tychach w oparciu o zielone zamówienia przyjazne środowisku

396062 / 2014-12-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Krupski Młyn - Krupski Młyn (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie Gminy Krupski Młyn

78358 / 2010-03-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski - Jaworzno (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Likwidacja dzikich wysypisk odpadów zlokalizowanych na terenach stanowiących własność gminy Jaworzno.

22354 / 2015-01-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Łękawica - Łękawica (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łękawica

330394 / 2015-12-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Wójt Gminy w Świnnej - Świnna (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Świnna w roku 2016.

102432 / 2011-05-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Budżetowy Gospodarki Komunalnej - Brenna (śląskie)
CPV: 905000002 (Usługi związane z odpadami)
Przetarg na usługę przyjmowania na składowisko odpadów lub na stację przeładunkową stałych odpadów komunalnych nie segregowanych i wielkogabarytowych dowożonych do miejsca ich odbioru przez zamawiającego