Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

35158 / 2014-01-30 - Administracja samorządowa / Urząd Gminy (Sońsk)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-01-10 pod pozycją 10976. Zobacz ogłoszenie 10976 / 2014-01-10 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 35158

Data publikacji: 2014-01-30

Nazwa: Urząd Gminy

Ulica: ul. Ciechanowska 20

Numer domu: 20

Miejscowość: Sońsk

Kod pocztowy: 06-430

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 023 6713811, 6713818

Numer faxu: 023 6713818

Regon: 00055121400000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 10976

Data wydania biuletynu: 2014-01-10

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2014

Pozycja ogłoszenia: 10976

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi zastępstwa procesowego we wszystkich bieżących i przyszłych postępowaniach oraz świadczenie doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego i pozostałej pomocy prawnej

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Zamówienie, którego przedmiotem jest świadczenie usługi zastępstwa procesowego przed sądami wszystkich instancji i innymi organami administracji państwowej i samorządowej we wszystkich bieżących i przyszłych postępowaniach, w których stroną jest i będzie Gmina Sońsk oraz świadczenie doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego obejmować będzie w szczególności: występowanie przed sądami powszechnymi, administracyjnymi, Sądem Najwyższym oraz organami administracji państwowej i samorządowej, przygotowywanie skarg, pozwów i wniosków, wystąpień i pism procesowych dla sądów i organów administracji w celu wszczęcia postępowania sądowego lub administracyjnego oraz w związku z toczącym się postępowaniem, przygotowywanie skarg i odpowiedzi na skargi do WSA i NSA przy udziale komórek organizacyjnych merytorycznie właściwych w sprawie, współdziałanie w zakresie badania zasadności i załatwiania skarg, wniosków w sprawach należących do zakresu działania wydziałów i jednostek organizacyjnych, współpraca z właściwymi wydziałami i jednostkami organizacyjnymi Gminy Sońsk w zakresie dochodzenia należności/windykacji należności z tytułów budżetowych i kar umownych, przygotowywanie wniosków do komorników sądowych i skarbowych oraz nadzór nad przebiegiem egzekucji sądowych i administracyjnych, uzgadnianie pod względem formalno-prawnym treści rozstrzygnięć administracyjnych Zamawiającego w celu minimalizacji ryzyka procesowego w postępowaniach administracyjnych i sądowo-administracyjnych przed sądami i organami administracyjnymi, współpraca z Komisją Przetargową w zakresie przygotowywania rozstrzygnięć do składania przez wykonawców środków ochrony prawnej, udział w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą i Sądem Okręgowym w zakresie postępowań o udzielenie zamówień publicznych, doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego, w tym co do celowości wnoszenia pozwów, środków zaskarżeń, zawarcia ugód sądowych i pozasądowych, pomoc prawna w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, zgodnie z ustawą z dnia 06 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz. U. z 2010. Nr 10, poz. 65 ze zm.).

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Radców Prawnych J. Nieścior i Z. Wóltański Spółka Cywilna

Adres pocztowy wykonawcy: ul. T. Kościuszki 70

Miejscowość: Pułtusk

Kod pocztowy: 06-100

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 27/01/2014

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 184171,00

Cena wybranej oferty: 218448,00

Cena minimalna: 218448,00

Cena maksymalna: 218448,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65 ze zm.) wykonywanie zawodu radcy prawnego polega na świadczeniu pomocy prawnej, z wyjątkiem występowania w charakterze obrońcy w postępowaniu karnym i postępowaniu w sprawach o przestępstwa skarbowe. W myśl art. 6 ustawy zawód radcy prawnego polega na świadczeniu pomocy prawnej, a w szczególności na udzielaniu porad prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, opracowywaniu projektów aktów prawnych oraz występowaniu przed sądami i urzędami. Zgodnie z art. 7 ustawy pomocą prawną jest w szczególności udzielanie porad i konsultacji prawnych, opinii prawnych, zastępstwo prawne i procesowe. Zgodnie z cytowanymi przepisami ustawy o radcach prawnych przez świadczenie pomocy prawnej należy rozumieć w szczególności: udzielanie porad prawnych, udzielanie konsultacji prawnych, sporządzanie opinii prawnych, opracowywanie projektów aktów prawnych oraz występowanie (zastępstwo) przed sądami i urzędami. Pomoc prawna została zatem zdefiniowana bardzo ogólnie poprzez wskazanie przykładowego i otwartego katalogu czynności obejmujących zarówno działania faktyczne, jak i prawne. Ustawowe wyliczenie czynności pomocy prawnej nie wyczerpuje bowiem zakresu tego pojęcia, na co wskazuje zwrot w szczególności. Trudno zatem z tak skonstruowanej definicji ogólnej, nieostrej, tworzącej otwarty katalog czynności wchodzących w zakres pomocy prawnej wyprowadzić wyczerpujący katalog działań i obowiązków składających się na pomoc prawną. Dlatego też przyjąć należy, że pomoc prawna to świadczenie jakichkolwiek usług polegających na konieczności wykazania się wiedzą fachową z zakresu nauk prawnych, sprawowanych przez osoby wykonujące zawód radcy prawnego lub adwokata. W odniesieniu do świadczenia usług prawniczych, które zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym, zostały zakwalifikowane jako usługi niepriorytetowe, zastosowanie ma art. 5 ustawy prawo zamówień publicznych. Zgodnie z ust. 1a tego artykułu w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub 67 ust. 1, w szczególności, jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Natomiast art. 5 ust. 1b stanowi, że: w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu z wolnej ręki. Ustawodawca nie wyjaśnił, co należy rozumieć pod pojęciami wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Dlatego ich znaczenie trzeba rozważyć, w oparciu o cytowaną definicję pomocy prawnej zawartą w ustawie o radcach prawnych. Przyjąć należy, że wykonywanie zastępstwa procesowego polega na występowaniu przed sądami i innymi organami orzekającymi w rozumieniu reprezentacji prawnej, zatem w zakres tego pojęcia wchodzi nie tylko zastępstwo mocodawcy, ale także udzielanie dalszej substytucji. Natomiast doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego należy rozumieć jako każde działanie jednostki samorządu terytorialnego w sferze jego praw i obowiązków, które może prowadzić do wstąpienia na drogę procesową. Tym samym, w danych okolicznościach, udzielenie porady, konsultacji prawnej, czy też wydanie opinii może mieć na celu wskazanie, czy dana sytuacja rodzi konieczność lub ryzyko wstąpienia na drogę procesową. Ponadto doradztwo w zakresie zastępstwa procesowego może być rozumiane, jako określanie właściwej i korzystnej strategii procesowej toczącego się już postępowania. Niewątpliwie opracowywanie opinii i ekspertyz, prowadzenie negocjacji, sporządzanie umów, sporządzanie projektów aktów prawa miejscowego oraz określanie strategii procesowych mieści się w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, o którym stanowi art. 5 ust 1b ustawy Prawo zamówień publicznych. Niemniej jednak nie wyczerpuje to mnogości sytuacji prawnych, w których może znaleźć się Zamawiający a które wchodzą w zakres pomocy prawnej, gdyż jak dowiedziono pomoc prawna to świadczenie jakichkolwiek usług polegających na konieczności wykazania się wiedzą fachową z zakresu nauk prawnych. W konsekwencji tego mogą pojawić się czynności w ramach świadczonej pomocy prawnej, które nie będą wchodziły w zakres doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz w zakres samego zastępstwa procesowego. W szczególności będą to czynności, nieprowadzące do powstania stosunku spornego bądź roszczeniowego. Do nich zastosowanie znajdzie cyt. art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych. W doktrynie przyjmuje się, iż uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki należy uznać za wystarczające, gdy Zamawiający uprawdopodobni, że zastosowanie trybu gwarantującego zachowanie konkurencji tworzy możliwość powstania skutków niekorzystnych, jest niecelowe, trudne czy jest wręcz niemożliwe do przeprowadzenia. Sformułowanie ustawy ,,mogłoby,, pozwala na rezygnację z innych niż wolna ręka trybów, gdy Zamawiający wykaże podstawy do przypuszczeń, że konsekwencją ich zastosowania byłyby okoliczności wskazywane w art. 5 ust. 1a pkt 1-4 ustawy. Okoliczności te określone zostały jako pewnego rodzaju zasady, które nie stanowią jednak zamkniętego katalogu, o czym świadczy sformułowanie w szczególności użyte we wskazanym przepisie prawa. W orzecznictwie przyjmuje się, iż pomimo otwartego charakteru przepisu art. 5 ust. 1a ustawy Pzp nie może on być stosowany w sposób dowolny. Wykładnia przywołanego przepisu art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, łącznie z art. 5 ust. 1 ustawy Pzp, wskazuje na możliwość zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki dopiero w sytuacji, gdy zamawiający w sposób obiektywny będzie w stanie uzasadnić, że nie ma możliwości udzielenia danego zamówienia w innym trybie niż tryby konkurencyjne. W analizowanym przypadku uzasadnieniem zastosowania art. 5 ust. 1a ustawy Pzp do niniejszego zamówienia jest brak możliwości wyodrębnienia czynności w ramach świadczonej pomocy prawnej, które nie będą wchodziły w zakres doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz w zakres samego zastępstwa procesowego. Jak wskazywano pomocą prawną jest świadczenie jakichkolwiek usług polegających na konieczności wykazania się wiedzą fachową z zakresu nauk prawnych, sprawowanych przez osoby wykonujące zawód radcy prawnego lub adwokata. Mnogość i nieprzewidywalność stanów prawnych i faktycznych wchodzących w zakres zamawianej usługi powoduje niemożność wyodrębnienia do oddzielnego postępowania usług prawniczych świadczonych w ramach pomocy prawnej innych niż zastępstwo procesowe oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. To z kolei tworzy dodatkową uzasadnioną przesłankę zastosowania art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, która de facto ściśle wiąże się z okolicznościami wymienionymi w tym przepisie. Niecelowym i nieracjonalnym byłoby rozdzielenie usług doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz usług w zakresie zastępstwa procesowego od mogących się pojawić w przyszłości usług prawniczych nie wchodzących w ten zakres a objętych definicją pomocy prawnej. Rozdzielenie tych usług mogłoby powodować wzajemną kolizję oraz dublowanie czynności podejmowanych przez Wykonawcę wyłonionego w niniejszym postępowaniu oraz przyszłego Wykonawcę wyłonionego w trybie konkurencyjnym. Dlatego też jedynie świadczenie kompleksowej pomocy prawnej umożliwia rzetelne rozwiązywanie spraw, unikanie konfliktów oraz uzyskiwanie korzystnych, zgodnych z interesem Zamawiającego rozstrzygnięć. To z kolei przekłada się na oszczędność i efektywność wydatkowania środków publicznych.

Podobne przetargi

92592 / 2009-04-06 - Administracja rzÄ…dowa centralna

UrzÄ…d Komunikacji Elektronicznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne przy przygotowywaniu projektu ustawy o rozwoju dostępu do sieci telekomunikacyjnych na obszarze kraju.

14428 / 2012-01-16 - Inny: Sp. z o.o

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Ząbkach sp. z o.o. - Ząbki (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna w zakresie windykacji należności wraz z zastępstwem procesowym przed organami sądowymi

173726 / 2013-04-30 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Kultury i Dzidzictwa Narodowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych związanych z badaniem zamówień publicznych realizowanych i weryfikowanych przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

25610 / 2011-02-18 - Inny: samorządowa spółka kapitałowa

Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Postępowanie prowadzone w trybie zapytania o cenę na obsługę prawną Agencji Rozwoju Mazowsza S.A.

46179 / 2010-03-02 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im prof. Adama Grucy - Otwock (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zapewnienie obsługi prawnej dla Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego im. prof. A. Grucy CMKP W Otwocku

33798 / 2011-03-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta Piastowa - Piastów (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zastępstwo procesowe przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego

23539 / 2014-02-05 - Podmiot prawa publicznego

Biblioteka Narodowa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Bieżąca obsługa prawna i procesowa Biblioteki Narodowej w Warszawie w zakresie niezbędnym do jej prawidłowego funkcjonowania, w szczególności w zakresie: prawa zamówień publicznych oraz ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych w związku z umowami sporządzanymi przy udziale Kancelarii Adwokackiej, z wyłączeniem umów w przedmiocie zakupu materiałów bibliotecznych, do zakupu których upoważniony jest Pełnomocnik Dyrektora BN ds. zakupów i darów materiałów bibliotecznych, prawa cywilnego, prawa budowlanego, prawa gospodarczego, prawa karnego, prawa karnego skarbowego

427904 / 2012-10-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej na potrzeby projektu Mazowieckie Obserwatorium Rynku Pracy III realizowanego w ramach Poddziałania 6.1.1 POKL, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie - Wydział Mazowieckiego Obserwatorium Rynku Pracy

422958 / 2009-12-09 - Inny: Jednostka Wojskowa

Jednostka Wojskowa 2063 - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych przez Mirosława Oleksika na rok 2010 dla Jednostki Wojskowej Nr 2063

402274 / 2011-11-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
zastępstwo procesowe w pierwszej instancji, o odszkodowanie, toczącej się przed Sądem Rejonowym dla Warszawy Śródmieścia VIII Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych