Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

156899 / 2011-06-03 - / Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-05-20 pod pozycją 144191. Zobacz ogłoszenie 144191 / 2011-05-20 - Inny: jednostka badawczo-rozwojowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 156899

Data publikacji: 2011-06-03

Nazwa:
Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie

Ulica: ul. W.K. Roentgena 5

Numer domu: 5

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-781

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 5462312, 5462872

Numer faxu: 022 5462253, 5462872

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 144191

Data wydania biuletynu: 2011-05-20

Ogłoszenie dotyczy: 8

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.3

Przed wprowadzeniem zmainy:
reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach przed sądami, organami egzekucyjnymi, organami podatkowymi, organami administracji publicznej, organami nadzoru i innymi instytucjami (PIP i inne), - nadzor prawnego i informowania o istotnych ryzykach prawnych występujących w sprawach, prowadzonych przez Zamawiającego, w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom, w tym podatkowym oraz prowadzonym przed innymi organami i instytucjami, - udzielanie porad i konsultacji prawnych oraz podatkowych, w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom, w tym podatkowym oraz prowadzonym przed innymi organami i instytucjami, - sporządzanie opinii prawnych, w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom, w tym podatkowym oraz prowadzonym przed innymi organami i instytucjami, - świadczenie pomocy prawnej przy sporządzaniu projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, niestandardowych umów, w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom, w tym podatkowym oraz prowadzonym przed innymi organami i instytucjami, - opiniowanie przedkładanych projektów dokumentów i aktów wewnętrznych w oparciu o kryterium legalności, w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom, w tym podatkowym oraz prowadzonym przed innymi organami i instytucjami, - uczestnictwo w prowadzonych przez Zamawiającego spotkaniach, rokowaniach czy negocjacjach, które obciążone są ryzykiem prawnym lub podatkowym, zwłaszcza w zakresie sporów sądowych i innych postępowań, w tym podatkowych oraz prowadzonych przed innymi organami i instytucjami, - obsługa prawna spraw, zastrzeżonych do kompetencji i uprawnień właścicielskich Ministra Zdrowia i odpowiednio Ministra Skarbu Państwa oraz innych spraw, zagadnień i problemów, jeżeli ich powierzenie innemu podmiotowi naruszałoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków..

Po wprowadzeniu zmiany:
- reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach przed sądami, organami egzekucyjnymi, organami podatkowymi, organami administracji publicznej, organami nadzoru i innymi instytucjami (PIP i inne), - nadzor prawny, udzielanie porad i opinii prawnychoraz podatkowych w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego
- obsługa prawna spraw, zastrzeżonych do kompetencji i uprawnień właścicielskich Ministra Zdrowia i odpowiednio Ministra Skarbu Państwa oraz innych spraw, zagadnień i problemów, jeżeli ich powierzenie innemu podmiotowi naruszałoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.

Miejsce składania: III.2

Przed wprowadzeniem zmainy:
Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. W odniesieniu do pozostałych usług doradztwa prawnego, dotyczących profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom objętych zamówieniem, należy zastosować art. 5 ust. 1a ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji prawnej Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo istotny i ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1b ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która ma doświadczenie w prowadzeniu obsługi prawnej Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie w trwających aktualnie sporach sądowych, wykonuje usługi doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom. W związku z tym wskazana osoba posiada wszechstronną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw, a także o zakresie istotnych ryzyk prawnych i przestrzegania kryterium legalności w zakresie działalności Zamawiającego. Zmiana reprezentacji prawnej w toku wszczętych już procesów sądowych byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto dotychczas pełnomocnik procesowy w sposób należyty, sumienny i ze szczególną starannością oraz ze znaczym nakładem pracochłonności, wywiązuje się z powierzonych zleceń. Wskazana osoba przy realizacji usług obsługi prawnej Zamawiającego wykazuje się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw, będących przedmiotem sporów, w których występuje Centrum Onkologii, a także spraw, prowadzonych w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom oraz rozpoznawania i szacowania ryzyk prawnych działalności Zamawiającego. Dlatego też w odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1a ustawy Pzp , z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. W przedmiotowym stanie faktycznym zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Powyższa przesłanka stanowi z kolei okoliczność, wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny, uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego. W chwili obecnej Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie prowadzi wiele postępowań sądowych i innych postępowań, które od strony prawnej nadzoruje i opiniuje wskazana osoba. Ponadto wskazana osoba realizuje obsługę prawną w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom oraz minimalizowania ryzyk prawnych. Warto zaznaczyć, że postępowania powyższe oraz doradztwo prawne w innych sprawach Zamawiającego powinny odznaczać się jednolitością, systematyką i stałością, a niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz utrzymanie przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy. A zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na stopień obciążenia Centrum Onkologii ryzykami prawnymi, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. Ponadto taka decyzja skutkowałaby wzrostem kosztów i wydatków, związanych ze zleceniem obsługi prawnej innemu podmiotowi, co wymagałoby wdrożenia na nowo całości trybu zaznajomienia się ze stanem faktycznym i prawnym spraw, o znacznym stopniu pracochłonności, a więc i zwiększeniem wysokości odpłatności za te usługi. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie, łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty, usprawnia i przyspiesza załatwienie wielu spraw. W ocenie Zamawiającego Wykonawca jako osoba posiadające wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu obsługi prawnej innego instytutu badawczego, daje najwyższą rękojmię prawidłowego wykonywania zleconych usług. Wykonawca od prawie dwudziestu lat zajmuje się pełną obsługą oddziału innego instytutu badawczego. Wypracowany w tym czasie dorobek prawniczy i doświadczenie zawodowe w postaci znajomości specyfiki pracy instytutów badawczych i znajomości działania organów nadzoru, stanowi istotne kryterium, rzutujące na podwyższoną jakość świadczonych przez tę osobę usług prawnych, co przekłada się na stopień zaufania Zamawiającego . Ponadto elementem, zwiekszającym zaufanie Zamawiającego, jest fakt legitymowania się przez wskazaną osobę kwalifikacjami sędziego, uzyskanymi po odbyciu etatowej aplikacji sądowej i zdanym egzaminie sędziowskim, co gwarantuje wyższy stopień profesjonalizmu przy reprezentacji przez sądami powszechnymi i organami administracyjnymi. Dodatkowym atutem, zwiększającym zaufanie Zamawiającego, jest ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze banków, a zatem podmiotów cieszących się zaufaniem publicznym i nakazem spełniania szczególnych wymogów legalności prawnej. Opisane predyspozycje i doświadczenie zawodowe są wysoko oceniane przez Zamawiającego. Wykonawca nadzoruje od strony formalnoprawnej istotne dla interesu Zamawiającego negocjacje i sprawy, będące na etapie przedsądowym lub też prowadzone w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom. Postępowania te są na takim etapie zaawansowania, że zmiana w zakresie obsługi prawnej tych zadań uniemożliwiałaby ich pełną, efektywną i terminową realizację, a są to sprawy i projekty o strategicznym znaczeniu dla Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie. Wybranie do prowadzenia obsługi prawnej Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie innego podmiotu, który nie prowadzi spraw sądowych Zamawiającego ani nie nadzoruje spraw na etapie ich profilaktyki zapobiegającej sporom sadowym i ryzykom prawnym, skutkowałoby naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego

Po wprowadzeniu zmiany:
Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji prawnej Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo istotny i ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1b ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która ma doświadczenie w prowadzeniu obsługi prawnej Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie w trwających aktualnie sporach sądowych, wykonuje usługi doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. W związku z tym wskazana osoba posiada wszechstronną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw, a także o zakresie istotnych ryzyk prawnych i przestrzegania kryterium legalności w zakresie działalności Zamawiającego. Zmiana reprezentacji prawnej w toku wszczętych już procesów sądowych byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto dotychczas pełnomocnik procesowy w sposób należyty, sumienny i ze szczególną starannością oraz ze znaczym nakładem pracochłonności, wywiązuje się z powierzonych zleceń. Wskazana osoba przy realizacji usług obsługi prawnej Zamawiającego wykazuje się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw, będących przedmiotem sporów, w których występuje Centrum Onkologii, a także spraw, prowadzonych w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. A zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na stopień obciążenia Centrum Onkologii ryzykami prawnymi, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. Ponadto taka decyzja skutkowałaby wzrostem kosztów i wydatków, związanych ze zleceniem obsługi prawnej innemu podmiotowi, co wymagałoby wdrożenia na nowo całości trybu zaznajomienia się ze stanem faktycznym i prawnym spraw, o znacznym stopniu pracochłonności, a więc i zwiększeniem wysokości odpłatności za te usługi. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie, łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty, usprawnia i przyspiesza załatwienie wielu spraw. W ocenie Zamawiającego Wykonawca jako osoba posiadające wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu obsługi prawnej innego instytutu badawczego, daje najwyższą rękojmię prawidłowego wykonywania zleconych usług. Wykonawca od prawie dwudziestu lat zajmuje się pełną obsługą oddziału innego instytutu badawczego. Wypracowany w tym czasie dorobek prawniczy i doświadczenie zawodowe w postaci znajomości specyfiki pracy instytutów badawczych i znajomości działania organów nadzoru, stanowi istotne kryterium, rzutujące na podwyższoną jakość świadczonych przez tę osobę usług prawnych, co przekłada się na stopień zaufania Zamawiającego . Ponadto elementem, zwiekszającym zaufanie Zamawiającego, jest fakt legitymowania się przez wskazaną osobę kwalifikacjami sędziego, uzyskanymi po odbyciu etatowej aplikacji sądowej i zdanym egzaminie sędziowskim, co gwarantuje wyższy stopień profesjonalizmu przy reprezentacji przez sądami powszechnymi i organami administracyjnymi. Dodatkowym atutem, zwiększającym zaufanie Zamawiającego, jest ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze banków, a zatem podmiotów cieszących się zaufaniem publicznym i nakazem spełniania szczególnych wymogów legalności prawnej. Opisane predyspozycje i doświadczenie zawodowe są wysoko oceniane przez Zamawiającego. Wykonawca nadzoruje od strony formalnoprawnej prowadzone w ramach doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego oraz profilaktyki zapobiegającej sporom sądowym i innym postępowaniom. Postępowania te są na takim etapie zaawansowania, że zmiana w zakresie obsługi prawnej tych zadań uniemożliwiałaby ich pełną, efektywną i terminową realizację, a są to sprawy i projekty o strategicznym znaczeniu dla Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie. Wybranie do prowadzenia obsługi prawnej Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie innego podmiotu, który nie prowadzi spraw sądowych Zamawiającego, skutkowałoby naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego

Podobne przetargi