Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

68838 / 2010-03-11 - Administracja rzÄ…dowa centralna / Ministerstwo Infrastruktury (Warszawa)

przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa.

Opis zamówienia

Przez weryfikację Zamawiający rozumie sprawdzenie analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w 3 raportach końcowych przekazanych przez Beneficjentów, przedstawienie uwag Wykonawcy oraz weryfikację poprawionych przez Beneficjentów dokumentów, zgodnie z uwagami Wykonawcy.
W ramach realizacji zamówienia Wykonawca sprawdzi poprawność przedstawionych przez beneficjentów aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych, w części finansowej i ekonomicznej. (Wykonawca nie będzie na nowo określał, a jedynie weryfikował wiarygodność ekonomiczną danych wyjściowych tj. poniesionych nakładów, przychodów).
Ubiegając się o przyznanie dofinansowania projektu z Funduszu Spójności, Beneficjenci zobowiązani byli do złożenia wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu inwestycyjnego, analizy ekonomiczno-finansowej, (Cost-Benefit Analysis - CBA). Analiza finansowa wskazywała, m.in. na poziom dofinansowania, jaki może zostać przyznany dla projektu (wyliczenie luki finansowej) przy prognozowanych przychodach i kosztach. Analiza ekonomiczna stanowiła uzasadnienie potrzeby realizacji projektu z punktu widzenia korzyści społeczno-ekonomicznych.
Po zakończeniu projektu, wraz z raportem końcowym beneficjent przedstawia aktualizację/ocenę pierwotnej analizy przeprowadzoną w oparciu o realne, poniesione koszty inwestycji oraz uzyskane korzyści, co ma na celu stwierdzenie, czy pierwotne założenia były prawidłowe oraz czy przyznany poziom dofinansowania pozostaje uzasadniony. W tym celu wartości kosztów, przychodów, podstawowych współczynników finansowych itd. z wniosku o dofinansowanie są porównywane z analogicznymi wielkościami ustalonymi po zakończeniu projektu bądź na podstawie stanu faktycznego, bądź w oparciu o zaktualizowane prognozy. W przypadku wykrycia istotnych rozbieżności, wymagane jest przedstawienie uzasadnienia.
Ww. weryfikacja obejmuje w szczególności:
1) porównanie wstępnie szacowanych i faktycznie poniesionych kosztów inwestycji, a następnie wyjaśnienie przyczyn niedoszacowania lub przeszacowania i opis sposobu zapewnienia środków na pokrycie kosztów przekraczających pierwotnie zakładane (niedoszacowanie), lub sposobu wykorzystania nadwyżek (przeszacowanie);
2) stwierdzenie, czy wszystkie wymagane rodzaje kosztów i przychodów zostały uwzględnione w pierwotnej analizie oraz ewentualne uzupełnienie informacji. W szczególności wymagane jest zamieszczenie informacji o kwocie dodatkowych (incydentalnych) dochodów, które wystąpiły podczas realizacji projektu oraz potwierdzenie, że zostały one uwzględnione w zaktualizowanej analizie w wymagany sposób;
3) ocena pierwotnej analizy kosztów i korzyści ekonomicznych w celu potwierdzenia lub korekty pierwotnych danych, z uwzględnieniem faktycznych kosztów i spodziewanych przychodów, ewentualnych zmian zasadniczych założeń (np. natężenie ruchu, wskaźniki konsumpcji), oraz współczynników o charakterze społeczno-ekonomicznym.
Zasadniczym celem ww. weryfikacji jest ustalenie, czy koszty i przychody nie uległy znacznej zmianie (tj. koszty o więcej niż 15%, a przychody o więcej niż 10%) w stosunku do pierwotnych założeń, na bazie których została podjęta decyzja o dofinansowaniu z FS.
Beneficjent nie jest zobowiązany do wykonywania ponownie pełnej analizy kosztów i korzyści w oparciu o zweryfikowane prognozy. Wylicza wartość bieżącą netto projektu (NPV) i wewnętrzną stopę zwrotu (IRR) w oparciu o zweryfikowane prognozy i zwięźle przedstawia metodologię zastosowaną do dokonania szacunku.

Wykonawca zamówienia sprawdzi ww. sporządzone przez Beneficjentów aktualizacje analiz ekonomiczno-finansowych. Zakres prac Wykonawcy będzie ograniczony z uwagi na wskazaną wyżej ograniczoną liczbę wskaźników wymaganych do wyliczenia. Jedynie w projektach generujących dochód (dotyczy projektów z sektora kolejowego), weryfikowana jest także poprawność wyliczenia przyznanego poziomu dofinansowania (luki finansowej - należy zastosować metodę liczenia luki w Funduszu Spójności). Zarówno dane dotyczące prognoz, jak i opis metodologii przedstawiają Beneficjenci. Orientacyjna objętość analizy zawartej w raporcie końcowym wynosi 10 stron A4, po 1800 znaków na stronie.
W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zaopiniuje dane źródłowe przedstawione przez Beneficjentów z punktu widzenia wiarygodności ekonomicznej. Na bazie danych źródłowych, zweryfikuje przedstawione przez Beneficjentów obliczenia wymaganych wskaźników analizy ekonomicznej i finansowej (dla 3 raportów końcowych), a także - w projektach generujących dochód - zweryfikuje wyliczenie luki finansowej. W przypadku, jeśli dla wykonania tego zadania konieczne okaże się uzyskanie dodatkowych informacji od autora zweryfikowanej analizy, Ministerstwo Infrastruktury wystąpi do Beneficjenta o ich udostępnienie. Obliczenia powinny zostać przeprowadzone zgodnie z metodologią stosowaną w projektach Funduszu Spójności przedstawioną w dokumencie Niebieska Księga. Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych w sektorze transportu, lub w przypadku projektów kolejowych w dokumencie Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA) w celu poświadczenia poprawności wyliczeń Beneficjentów. Wykonawca podda również ocenie przedstawione przez Beneficjentów opisy metodologii zastosowanej do weryfikacji danej analizy (pod kątem ich zgodności z Niebieską Księgą - Podręcznikiem dla beneficjenta lub w przypadku projektów kolejowych z Analizą kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA)).
Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz Beneficjentów, na które będą się składać:
1) zestawienie wyników wyliczeń podstawowych wskaźników analiz ekonomiczno-finansowych przeprowadzonych przez zespół ekspertów oraz przez Beneficjentów, wraz z odpowiednimi komentarzami zawierającymi m.in. wskazanie ewentualnych błędów Beneficjentów;
2) jednoznaczna opinia na temat poprawności przedstawionych przez Beneficjentów opisów zastosowanych metodologii z przedstawieniem uwag do Beneficjenta (m.in. poprzez przedstawienie poprawionej zweryfikowanej wersji raportu końcowego beneficjenta w programie MS WORD w trybie rejestruj zmiany).

Ostateczne wyniki weryfikacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych zostaną omówione na spotkaniu/ach uzgodnieniowym/ych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, oddzielnie dla każdej analizy, chyba że ich wyniki będą znane w tym samym czasie.
Zamawiający zastrzega, że Wykonawca przed rozpoczęciem prac we własnym zakresie powinien zapoznać się ze stosownymi aktami prawa oraz dokumentami dotyczącymi wdrażania Funduszu Spójności 2004-2006. Materiały/dokumenty/opracowania będące w posiadaniu Zamawiającego zostaną udostępnione na pisemny wniosek Wykonawcy.
Zamawiający zakłada, że Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia uwzględni wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia.

Zastrzeżenie:
Wykonawca, który zostanie wyłoniony na podstawie najkorzystniejszej oferty musi złożyć oświadczenie, iż nie uczestniczył (oraz osoby, z którymi ewentualnie będzie współpracował przy realizacji niniejszego zamówienia) w przygotowaniu aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych na poziomie Beneficjenta (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) dla projektów Funduszu Spójności:

2001/PL/16/P/PT/014 Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego (linia kolejowa E 20) zlokalizowanego w Polsce;
2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce;
2002/PL/16/P/PT/018 Modernizacja drogi krajowej nr 50, odc. Grójec - Mińsk Mazowiecki.

Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz przygotowanych przez Beneficjentów, w dwóch egzemplarzach (papierowej) podpisanych przez Wykonawcę oraz w wersji elektronicznej edytowalnej na płycie CD, zaopatrzonej na stronie tytułowej we flagę Polski, logo Unii Europejskiej oraz zawierającej informację, że jest to: Opracowanie zrealizowane w ramach projektu Funduszu Spójności nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce wraz z dopiskiem w brzmieniu: Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej.
Wykonawca nie ujawni ani nie wykorzysta w żaden sposób - poza realizacją niniejszego zamówienia - żadnej informacji o ww. inwestycjach przekazanej mu przez zamawiającego

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 68838

Data publikacji: 2010-03-11

Nazwa: Ministerstwo Infrastruktury

Ulica: ul. Chałubińskiego 4/6

Numer domu: 4/6

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-928

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 6301649

Numer faxu: 022 6301649

Adres strony internetowej: www.mi.gov.pl

Regon: 00012464700000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie: Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przez weryfikację Zamawiający rozumie sprawdzenie analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w 3 raportach końcowych przekazanych przez Beneficjentów, przedstawienie uwag Wykonawcy oraz weryfikację poprawionych przez Beneficjentów dokumentów, zgodnie z uwagami Wykonawcy.
W ramach realizacji zamówienia Wykonawca sprawdzi poprawność przedstawionych przez beneficjentów aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych, w części finansowej i ekonomicznej. (Wykonawca nie będzie na nowo określał, a jedynie weryfikował wiarygodność ekonomiczną danych wyjściowych tj. poniesionych nakładów, przychodów).
Ubiegając się o przyznanie dofinansowania projektu z Funduszu Spójności, Beneficjenci zobowiązani byli do złożenia wraz z wnioskiem o dofinansowanie projektu inwestycyjnego, analizy ekonomiczno-finansowej, (Cost-Benefit Analysis - CBA). Analiza finansowa wskazywała, m.in. na poziom dofinansowania, jaki może zostać przyznany dla projektu (wyliczenie luki finansowej) przy prognozowanych przychodach i kosztach. Analiza ekonomiczna stanowiła uzasadnienie potrzeby realizacji projektu z punktu widzenia korzyści społeczno-ekonomicznych.
Po zakończeniu projektu, wraz z raportem końcowym beneficjent przedstawia aktualizację/ocenę pierwotnej analizy przeprowadzoną w oparciu o realne, poniesione koszty inwestycji oraz uzyskane korzyści, co ma na celu stwierdzenie, czy pierwotne założenia były prawidłowe oraz czy przyznany poziom dofinansowania pozostaje uzasadniony. W tym celu wartości kosztów, przychodów, podstawowych współczynników finansowych itd. z wniosku o dofinansowanie są porównywane z analogicznymi wielkościami ustalonymi po zakończeniu projektu bądź na podstawie stanu faktycznego, bądź w oparciu o zaktualizowane prognozy. W przypadku wykrycia istotnych rozbieżności, wymagane jest przedstawienie uzasadnienia.
Ww. weryfikacja obejmuje w szczególności:
1) porównanie wstępnie szacowanych i faktycznie poniesionych kosztów inwestycji, a następnie wyjaśnienie przyczyn niedoszacowania lub przeszacowania i opis sposobu zapewnienia środków na pokrycie kosztów przekraczających pierwotnie zakładane (niedoszacowanie), lub sposobu wykorzystania nadwyżek (przeszacowanie);
2) stwierdzenie, czy wszystkie wymagane rodzaje kosztów i przychodów zostały uwzględnione w pierwotnej analizie oraz ewentualne uzupełnienie informacji. W szczególności wymagane jest zamieszczenie informacji o kwocie dodatkowych (incydentalnych) dochodów, które wystąpiły podczas realizacji projektu oraz potwierdzenie, że zostały one uwzględnione w zaktualizowanej analizie w wymagany sposób;
3) ocena pierwotnej analizy kosztów i korzyści ekonomicznych w celu potwierdzenia lub korekty pierwotnych danych, z uwzględnieniem faktycznych kosztów i spodziewanych przychodów, ewentualnych zmian zasadniczych założeń (np. natężenie ruchu, wskaźniki konsumpcji), oraz współczynników o charakterze społeczno-ekonomicznym.
Zasadniczym celem ww. weryfikacji jest ustalenie, czy koszty i przychody nie uległy znacznej zmianie (tj. koszty o więcej niż 15%, a przychody o więcej niż 10%) w stosunku do pierwotnych założeń, na bazie których została podjęta decyzja o dofinansowaniu z FS.
Beneficjent nie jest zobowiązany do wykonywania ponownie pełnej analizy kosztów i korzyści w oparciu o zweryfikowane prognozy. Wylicza wartość bieżącą netto projektu (NPV) i wewnętrzną stopę zwrotu (IRR) w oparciu o zweryfikowane prognozy i zwięźle przedstawia metodologię zastosowaną do dokonania szacunku.

Wykonawca zamówienia sprawdzi ww. sporządzone przez Beneficjentów aktualizacje analiz ekonomiczno-finansowych. Zakres prac Wykonawcy będzie ograniczony z uwagi na wskazaną wyżej ograniczoną liczbę wskaźników wymaganych do wyliczenia. Jedynie w projektach generujących dochód (dotyczy projektów z sektora kolejowego), weryfikowana jest także poprawność wyliczenia przyznanego poziomu dofinansowania (luki finansowej - należy zastosować metodę liczenia luki w Funduszu Spójności). Zarówno dane dotyczące prognoz, jak i opis metodologii przedstawiają Beneficjenci. Orientacyjna objętość analizy zawartej w raporcie końcowym wynosi 10 stron A4, po 1800 znaków na stronie.
W ramach realizacji zamówienia Wykonawca zaopiniuje dane źródłowe przedstawione przez Beneficjentów z punktu widzenia wiarygodności ekonomicznej. Na bazie danych źródłowych, zweryfikuje przedstawione przez Beneficjentów obliczenia wymaganych wskaźników analizy ekonomicznej i finansowej (dla 3 raportów końcowych), a także - w projektach generujących dochód - zweryfikuje wyliczenie luki finansowej. W przypadku, jeśli dla wykonania tego zadania konieczne okaże się uzyskanie dodatkowych informacji od autora zweryfikowanej analizy, Ministerstwo Infrastruktury wystąpi do Beneficjenta o ich udostępnienie. Obliczenia powinny zostać przeprowadzone zgodnie z metodologią stosowaną w projektach Funduszu Spójności przedstawioną w dokumencie Niebieska Księga. Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych w sektorze transportu, lub w przypadku projektów kolejowych w dokumencie Analiza kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA) w celu poświadczenia poprawności wyliczeń Beneficjentów. Wykonawca podda również ocenie przedstawione przez Beneficjentów opisy metodologii zastosowanej do weryfikacji danej analizy (pod kątem ich zgodności z Niebieską Księgą - Podręcznikiem dla beneficjenta lub w przypadku projektów kolejowych z Analizą kosztów i korzyści projektów inwestycyjnych: Przewodnik (Fundusz Strukturalny - EFRR, Fundusz Spójności i ISPA)).
Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz Beneficjentów, na które będą się składać:
1) zestawienie wyników wyliczeń podstawowych wskaźników analiz ekonomiczno-finansowych przeprowadzonych przez zespół ekspertów oraz przez Beneficjentów, wraz z odpowiednimi komentarzami zawierającymi m.in. wskazanie ewentualnych błędów Beneficjentów;
2) jednoznaczna opinia na temat poprawności przedstawionych przez Beneficjentów opisów zastosowanych metodologii z przedstawieniem uwag do Beneficjenta (m.in. poprzez przedstawienie poprawionej zweryfikowanej wersji raportu końcowego beneficjenta w programie MS WORD w trybie rejestruj zmiany).

Ostateczne wyniki weryfikacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych zostaną omówione na spotkaniu/ach uzgodnieniowym/ych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, oddzielnie dla każdej analizy, chyba że ich wyniki będą znane w tym samym czasie.
Zamawiający zastrzega, że Wykonawca przed rozpoczęciem prac we własnym zakresie powinien zapoznać się ze stosownymi aktami prawa oraz dokumentami dotyczącymi wdrażania Funduszu Spójności 2004-2006. Materiały/dokumenty/opracowania będące w posiadaniu Zamawiającego zostaną udostępnione na pisemny wniosek Wykonawcy.
Zamawiający zakłada, że Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia uwzględni wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia.

Zastrzeżenie:
Wykonawca, który zostanie wyłoniony na podstawie najkorzystniejszej oferty musi złożyć oświadczenie, iż nie uczestniczył (oraz osoby, z którymi ewentualnie będzie współpracował przy realizacji niniejszego zamówienia) w przygotowaniu aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych na poziomie Beneficjenta (Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) dla projektów Funduszu Spójności:

2001/PL/16/P/PT/014 Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego (linia kolejowa E 20) zlokalizowanego w Polsce;
2001/PL/16/P/PT/015 Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce;
2002/PL/16/P/PT/018 Modernizacja drogi krajowej nr 50, odc. Grójec - Mińsk Mazowiecki.

Dla każdej z trzech analiz ekonomiczno-finansowych zawartych w raportach końcowych Wykonawca przekaże Zamawiającemu pisemne opracowanie zawierające wyniki weryfikacji analiz przygotowanych przez Beneficjentów, w dwóch egzemplarzach (papierowej) podpisanych przez Wykonawcę oraz w wersji elektronicznej edytowalnej na płycie CD, zaopatrzonej na stronie tytułowej we flagę Polski, logo Unii Europejskiej oraz zawierającej informację, że jest to: Opracowanie zrealizowane w ramach projektu Funduszu Spójności nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce wraz z dopiskiem w brzmieniu: Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej.
Wykonawca nie ujawni ani nie wykorzysta w żaden sposób - poza realizacją niniejszego zamówienia - żadnej informacji o ww. inwestycjach przekazanej mu przez zamawiającego

Kody CPV:
712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
716200000 (Usługi analizy)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
716210007 (Usługi w zakresie analizy lub konsultacji technicznej)

Kod CPV czwartej częsci zamówienia:
723160003 (Usługi analizy danych)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak

Określenie zamówień uzupełniających:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających zgodnie z postanowieniami art. 67 ust. 1 pkt. 6) Ustawy, tj. stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.

Czas: D

Data zakończenia: 31/10/2010

Informacja na temat wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 2 000,00 PLN
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu, wpłaconym przelewem na konto Ministerstwa Infrastruktury
dane banku Zamawiającego:
SWIFT:
NBPPLLPW
Narodowy Bank Polski
O/O Warszawa
Plac Powstańców Warszawy 4
00-950 Warszawa
NBP O/O Warszawa, nr 79 1010 1010 0056 0113 9120 0000;

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2) Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: Wadium - numer postępowania RZP B/2010/03/01 - na przeprowadzenie Weryfikacji poprawności sporządzonych przez beneficjentów Funduszu Spójności aktualizacji analiz ekonomiczno-finansowych załączonych do 3 raportów końcowych z realizacji wieloletnich projektów infrastrukturalnych z zakresu drogownictwa i kolejnictwa.
4. Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert.
5. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
6. Jako termin wniesienia wadium w formie pieniądza zostanie przyjęty termin uznania na rachunku Zamawiającego.
7. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty.
Dowód wniesienia wadium może zostać dołączony w formie oryginału lub potwierdzonej za zgodność przez Wykonawcę kopii.
8. Wadium wniesione w formie poręczenia lub gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy.
9. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
10. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium, zostanie wykluczony z postępowania.
11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy.
12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 2 SIWZ.
13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy.
15. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, utraci wadium na rzecz Zamawiającego wraz z odsetkami w przypadku, gdy:
1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
3) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał zamówienia odpowiadające swym rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. minimum dwa zamówienia o łącznej wartości 75 000,00 zł netto obejmujące przygotowanie, aktualizację, weryfikację analiz ekonomiczno-finansowych dla projektów inwestycyjnych w sektorze transportu (inwestycje o charakterze infrastrukturalnym) o wartości powyżej 10 000 000,00 EUR, co powinno wynikać z załączonego przez Wykonawcę Wykazu wykonanych zamówień, według wzoru określonego w Załączniku nr 3c do SIWZ oraz dokumentów potwierdzających należyte wykonanie zamówień.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: zespołem ekspertów, w skład którego wchodzą, co najmniej:
- Ekspert ds. ekonomiczno-finansowych posiadający wykształcenie wyższe ekonomiczne i co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie sporządzania, aktualizacji lub weryfikacji co najmniej 3 analiz ekonomiczno-finansowych w obszarze projektów inwestycyjnych w sektorze transportu na stanowisku kierującego zespołem ekspertów;
- Ekspert ds. technicznych posiadający wykształcenie wyższe, który w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu, aktualizacji lub weryfikacji, co najmniej 3 analiz ekonomicznych dla projektów dotyczących inwestycji w infrastrukturę drogową;
- Ekspert ds. technicznych posiadający wykształcenie wyższe, który w ciągu ostatnich 3 lat uczestniczył w sporządzaniu, aktualizacji lub weryfikacji, co najmniej 3 analiz ekonomicznych dla projektów dotyczących inwestycji w infrastrukturę kolejową.
Wykonawca w Wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, stanowiącym Załącznik nr 3d do SIWZ, wskaże imiennie osoby wyznaczone do realizacji zamówienia wraz z niezbędnymi informacjami dotyczącymi zakresu wykonywanych przez nie czynności, wykształcenia oraz doświadczenia zawodowego.
Warunek ten zostanie także spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi dokument udowadniający Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając, w tym celu pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 pkt 8) SIWZ, Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
Oświadczenie, że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1)-4) Ustawy, umożliwiające ubieganie się Wykonawcy o udzielenie zamówienia (według wzoru określonego w Załączniku nr 3a do SIWZ).

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 Ustawy w następujących przypadkach:
1) W przypadku konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy z uwagi na jakość przygotowania dokumentacji przez Beneficjentów - zmniejszeniu ulega w sposób proporcjonalny do wykonanego przedmiotu umowy wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, określona w umowie o zamówienie publiczne;
2) w przypadku zmiany prawa lub wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawierania umowy, a które uniemożliwiałyby wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z treścią i celem umowy, poprzez wydłużenie terminu realizacji lub/i zmiany zakresu przedmiotu umowy o zamówienie publiczne, o ile nie powoduje ona istotnej zmiany przedmiotu zamówienia;
3) w przypadku zmiany osób wyznaczonych do realizacji przedmiotowego zamówienia zmiana umowy następuje poprzez pisemne zgłoszenie przez Wykonawcę nowej osoby i pisemne zaakceptowanie tej zmiany przez Zamawiającego, przy czym ewentualna zmiana uwarunkowana jest posiadaniem takich samych kwalifikacji i doświadczenia przez osobę nowo wyznaczoną, co osoba, która była wskazana w ofercie wykonawcy.

Kod kryterium cenowe: A

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.mi.gov.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6, bud. A, pok. 225 (Wydział Zamówień Publicznych)
00-928 Warszawa

Data składania wniosków, ofert: 22/03/2010

Godzina składania wniosków, ofert: 12:00

Miejsce składania:
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6, bud. B, pok. 712 (sekretariat Departamentu Funduszy UE)
00-928 Warszawa

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Zamówienie współfinansowane ze środków Projektu nr 2004/PL/16/C/PA/001 Pomoc techniczna dla sektora transportu w Polsce.
Niniejszy projekt pomaga zmniejszyć gospodarcze i społeczne nierówności między obywatelami Unii Europejskiej.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

219187 / 2014-10-16 - Inny: Spółka Skarbu Państwa

Polskie Koleje Państwowe S.A. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Na: opracowanie Rezultatów Studium Wykonalności dla projektu System Bezpieczeństwa Publicznego na Dworcach Kolejowych Warszawskiego Węzła Kolejowego nr POIiŚ 7.1 - 51

87841 / 2014-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatu Warszawskiego Zachodniego - Ożarów Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
WYKONANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI PROJEKTU pn.: OBSŁUGA KOMUNIKACYJNA PASMA ZACHODNIEGO WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO W KORYTARZU: m. st. WARSZAWA DZIELNICA BEMOWO - STARE BABICE - OZARÓW MAZOWIECKI - LESZNO - BŁONIE - KAMPINOS - SOCHACZEW

65810 / 2015-03-24 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Modyfikacja studium wykonalności projektu Archiwum Dokumentów Elektronicznych oraz przygotowanie wniosku o dofinansowanie wraz z złącznikami nr 7,9,10,11,13 oraz świadczenie usług doradczych i konsultacyjnych w zakresie wymagań konkursów o dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020

350004 / 2011-10-25 - Inny: Administracja rzÄ…dowa niezespolona

Regionalny ZarzÄ…d Gospodarki Wodnej w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie aktualizacji studium wykonalności projektu: EKOLOGICZNE BEZPIECZEŃSTWO SW WŁOCŁAWEK: MODERNIZACJA SW WE WŁOCŁAWKU I POPRAWA BEZPIECZENSTWA POWODZIOWEGO ZBIORNIKA WŁOCŁAWSKIEGO w dostosowaniu do nowego tytułu projektu i nowych celów projektu pn.: POPRAWA STANU TECHNICZNEGO I BEZPIECZEŃSTWA POWODZIOWEGO STOPNIA WODNEGO WŁOCŁAWEK

129848 / 2010-05-13 - Inny: organizacja pozarzÄ…dowa

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności dla projektu realizowanego w ramach Regionalnego Projektu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 (RPO WM): Szlaki turystyczne dziedzictwa kulturalnego Mazowsza

238521 / 2014-11-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Sporządzenie świadectw charakterystyki energetycznej dla 6 -ciu budynków położonych w Warszawie stanowiących własność m. st. Warszawy, administrowanych przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy

305192 / 2014-09-12 - Inny: Spółka prawa handlowego, w której Skarb Państwa posiada ponad 50% akcji.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centralne Biuro Zamówień - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
opracowanie _Dokumentacji przedprojektowej dla prac na liniach kolejowych nr 68, 565 na odcinku Lublin-Stalowa Wola Rozwadów wraz z elektryfikacją_ w ramach projektu _Prace przygotowawcze dla wybranych projektów perspektywy 2014-2020_.

197147 / 2009-11-04 - Administracja samorzÄ…dowa

ZarzÄ…d Miejskich Inwestycji Drogowych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
OPRACOWANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI DLA INWESTYCJI P.N.: PRZEBUDOWA UL. MODLIŃSKIEJ NA ODC. OD MOSTU GROTA ROWECKIEGO DO MOSTU NAD KANAŁEM ŻERAŃSKIM

91679 / 2011-03-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Główny Inspektorat Transportu Drogowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności dla projektu Rozwój systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym (budowa centralnego systemu do automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym) realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe, Działanie 8.1 Bezpieczeństwo ruchu drogowego.

67720 / 2015-03-26 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Finansów, Biuro Administracyjne - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności i wniosku o dofinansowanie oraz pozostałej dokumentacji niezbędnej do udziału w konkursie na dofinansowanie projektów w ramach Działania 2.1 Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa

478618 / 2013-11-22 - Inny: Spółka Skarbu Państwa

Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności dla projektu Przebudowy budynku dworca kolejowego Szczecin Główny wraz z infrastrukturą torowo-peronową

129612 / 2015-05-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Warszawski Zachodni - Ożarów Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności w ramach samorządowego przedsięwzięcia pn. zintegrowana gospodarka wodna i zarządzanie przestrzenią w powiecie warszawskim zachodnim oraz powiecie nowodworskim i powiecie sochaczewskim z uwzględnieniem obszaru funkcjonalnego Kampinoskiego Parku Narodowego

131925 / 2011-05-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Stołeczne Warszawa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Uzupełnienie i rozszerzenie dokumentacji konkursowej dla m.st. Warszawy, w II etapie konkursu o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 przygotowywanej na podstawie odrębnej umowy na zlecenie m.st. Warszawy

144985 / 2009-09-01 - Podmiot prawa publicznego

"PKP Przewozy Regionalne" Spółka z o.o. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie Studium wykonalności oraz rezultatów studium wykonalności wraz z analizą korzyści i kosztów dla projektu Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń międzywojewódzkich współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

271861 / 2013-12-13 - Inny: Spółka Skarbu Państwa

Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie dokumentacji przedprojektowej w zakresie studium historyczno-konserwatorskiego oraz sporządzenie programu i przeprowadzenie badań konserwatorskich i architektonicznych dla realizacji zadania: Przebudowa dworca kolejowego Gdańsk Główny

223900 / 2009-07-06 - Administracja rzÄ…dowa centralna

UrzÄ…d Komunikacji Elektronicznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie modelu price cap w ramach regulacji cen powszechnych usług pocztowych oraz przeprowadzenie szkolenia

51575 / 2011-02-14 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Weryfikacja analiz ekonomicznych i finansowych sporządzonych na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie dla 5 projektów infrastrukturalnych (drogowych) współfinansowanych z Funduszu Spójności, realizowanych przez zamawiającego (Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad) w ramach Narodowego Planu Rozwoju 2004-2006

264046 / 2010-08-25 - Administracja rzÄ…dowa centralna

UrzÄ…d Komunikacji Elektronicznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Sporządzenie analizy wpływu dotychczasowej regulacji telefonii ruchomej w Polsce (od 2006 r. do dnia sporządzenia analizy) w zakresie ustalania stawek MTR (ang. Mobile Termination Rates) dla Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o., Polkomtel S.A. i PTK Centertel Sp. z o.o. oraz asymetrii stawek MTR dla P4 Sp. z o.o. i Cyfrowego Polsatu S.A. na rozwój krajowego rynku telekomunikacyjnego (telefonii ruchomej i stacjonarnej).

200356 / 2015-08-06 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
świadczenie wsparcia eksperckiego dla pracowników Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w zakresie przygotowania i realizacji projektów współfinansowanych ze środków UE w sektorze transportu

104828 / 2010-04-14 - Inny: Agencja/UrzÄ…d regionalny lub lokalny

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przetarg nieograniczony na wykonanie Studium Wykonalności dla Projektu Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym.

1832 / 2011-01-05 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Weryfikacja analiz ekonomicznych i finansowych sporządzonych na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie dla 5 projektów infrastrukturalnych (drogowych) współfinansowanych z Funduszu Spójności, realizowanych przez zamawiającego (Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad) w ramach Narodowego Planu Rozwoju 2004-2006.

347146 / 2014-10-17 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Władza Wdrażająca Programy Europejskie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studiów wykonalności dla projektów: K-GESUT - krajowa baza danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz TopoMapa - nowa generacja map topograficznych realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014 - 2020.

59186 / 2009-03-12 - Administracja samorzÄ…dowa

ZarzÄ…d Cmentarzy Komunalnych w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wielobranżowe studium przedlokalizacyjne dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa Cmentarza Komunalnego Wschodniego dla m. st. Warszawy

43356 / 2013-01-31 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Sprawiedliwości - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonywanie usług wsparcia przy realizacji III etapu projektu Budowa systemu usług elektronicznych MS, w tym uruchomienie usług dla przedsiębiorców i osób fizycznych, poprzez dostęp elektroniczny do wydziałów Krajowego Rejestru Sądowego, Krajowego Rejestru Karnego, Biura Monitora Sądowego i Gospodarczego.