Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

376777 / 2010-12-30 - Administracja samorządowa / Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2010-12-10 pod pozycją 356505. Zobacz ogłoszenie 356505 / 2010-12-10 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 376777

Data publikacji: 2010-12-30

Nazwa: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów

Ulica: al. Komisji Edukacji Narodowej 61

Numer domu: 61

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-777

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 022 5457100

Numer faxu: 022 5457291

Regon: 01525964000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 356505

Data wydania biuletynu: 2010-12-10

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2010

Pozycja ogłoszenia: 356505

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Roboty w Budynku Gimnazjum nr 92 przy ul. Koncertowej 4 w Warszawie dla potrzeb Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej - roboty dodatkowe

Rodzaj zamówienia: B

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1. Wymianę kabla zasilającego WLZ wraz z rozdzielnią TP Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczną.
2. Wyrównanie poziomów w korytarzach.
3. Wyrównanie i regulacja wysokości sufitów.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają projekt umowy stanowiący załącznik nr 7 do Zaproszenia oraz:
1. Dokumentacja projektowa:
1) przedmiar robót - załącznik nr 1B do Zaproszenia;
2. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 1A do Zaproszenia.

Kody CPV:
450000007 (Roboty budowlane)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
454530007 (Roboty remontowe i renowacyjne)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia: 453100007

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Handlowo - Usługowe BUDEX Krzysztof Skrzypczyński

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Podleśna 17

Miejscowość: Łomianki

Kod pocztowy: 05-092

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Data udzielenie zamówienia: 23/12/2010

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 73038,20

Cena wybranej oferty: 88200,00

Cena minimalna: 88200,00

Cena maksymalna: 88200,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: i;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 5

Uzasadnienia wyboru trybu:
Podstawa prawna:
- art. 67 ust. 1 pkt 5) lit. a) i b) ustawy z dnia 29.01.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn.zm.):
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielania dotychczasowemu Wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których Wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli:
a) z przyczyn technicznych lun gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub
b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego.
Podstawa faktyczna:
- Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane;
- Przedmiotowe zamówienie zostanie udzielone dotychczasowym Wykonawcy zamówienia podstawowego, tj. Panu Krzysztofowi Skrzypczyńskiemu zamieszkałemu w Łomiankach (05-092) przy ul. Podleśnej 17, prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe BUDEX z siedzibą w Łomiankach (05-092) przy ul. Podleśnej 17 na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej pod numerem 8657 z dnia 30 czerwca 2010 r. prowadzonej przez Burmistrza Łomianek;
- Przedmiotowe zamówienie nie jest objęte zamówieniem podstawowym, tj. nie zostało przewidziane w dokumentacji projektowej, ani specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót opisujących przedmiot zamówienia podstawowego, gdyż konieczność jego wykonania pojawiła się w trakcie realizacji robót podstawowych i dokonaniu odkrywek w budynku Gimnazjum nr 92.
- Wykonanie przedmiotowego zamówienia stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej do przewidzenia:

1) Odnosząc się do konieczności wymiany kabla zasilającego /WZL/ i rozdzielni TP:
Uzasadnienie potrzeby wykonania robót: W trakcie trwania prac zamówienia podstawowego, w dniu 17.11.2010 r., dokonano wizji lokalnej. Podczas niniejszego spotkania, w którym uczestniczyli: Wykonawca, inspektor nadzoru inwestorskiego Urzędu m.st. Warszawy Dzielnicy Ursynów, przedstawiciel Poradni - Wykonawca poinformował, iż podczas używania nominalnego obciążenia zasilania elektrycznego obiektu przez elektronarzędzia służące dla prowadzenia niezbędnych prac następuje przegrzewanie się rozdzielni TP oraz okablowania. Powyższe, tj. nieprawidłowa praca instalacji elektrycznej i rozdzielni TP - nie było przedmiotem zgłoszeń Użytkownika Gimnazjum nr 92. Również w dokumentacji obiektu - Książce obiektu nie było stosownych zapisów dotyczących nieprawidłowego działania instalacji elektrycznej zasilającej przedmiotowy budynek.
W związku z powyższym brak jest możliwości wykorzystania dotychczas istniejącego kabla zasilającego i rozdzielni TP, a konieczna jest jego wymiana na nowy. Bez powyższych elementów nie jest możliwe prawidłowe zrealizowanie zamówienia podstawowego, gdyż ich niezastosowanie w dalszej konsekwencji spowodowałoby brak możliwości osiągnięcia prawidłowych pomiarów po wykonaniu instalacji i po zakończeniu prac elektroenergetycznych w przebudowywanej Poradni. Dodatkowo wskazać należy, iż w wyniku prac przygotowawczych i oceny budynku wraz z instalacjami - dochowując należytej staranności, bez wcześniejszego wystąpienia obciążeń, brak było możliwości przewidzenia powyższego gdyż nie wystąpiły żadne okoliczności które mogłyby sugerować, iż stan kabla zasilającego oraz rozdzielni TP jest zły. Powyższe potwierdza fakt, iż dokumentacja projektowa zamówienia podstawowego uzgodniona z Zamawiającym, zakłada jedynie wymianę instalacji wewnętrznej w całej przebudowywanej Poradni. Zatem w sytuacji gdyby powyższe było możliwe do ustalenia, uzgodnienia o których mowa powyżej byłyby odmiennej treści. Tym samym nie zachodziło prawdopodobieństwo wymiany kabla zasilającego oraz rozdzielni TP na nowe.
Dodatkowo wskazać równocześnie należy, iż z przyczyn technicznych oraz gospodarczych oddzielenie wymiany kabla zasilającego oraz rozdzielni TP od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, gdyż:
Wykonawca zamówienia podstawowego jest obecny na budowie i wykonanie dodatkowych robót nie wiąże się z kosztami dojazdu do budowy i przewiezienia koniecznego sprzętu, zajęcia dodatkowego terenu i zorganizowania zaplecza budowy. Natomiast każdy inny Wykonawca musiałby ponieść niewspółmiernie wysokie koszty, które zostałyby ujęte w cenie oferty. Nadto wymiana kabla zasilającego oraz rozdzielni TP jest nierozdzielnie związana z instalacjami elektrycznymi wymienianymi w ramach zamówienia podstawowego. Powyższa wymiana zatem wymaga ich połączenia z instalacjami które ma zrealizować Wykonawca zamówienia podstawowego. Powierzenie tej pracy innemu Wykonawcy spowodowałoby istotne problemy na styku poszczególnych elementów składających się w całości na elektrykę w budynku. Nadto wykonanie powyższej wymiany przez innego Wykonawcę niż przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wiązałoby się z brakiem możliwości egzekwowania przez Zamawiającego uprawnień z tytułu gwarancji jakości i rękojmi, bowiem każdy z Wykonawców starałby się uchylić od odpowiedzialności, a ustalenie winnego mogłoby wymagać poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (a także czasu) na wykonanie stosownych ekspertyz, analiz itp.

2). Odnosząc się do wyrównania poziomów w korytarzach:
Uzasadnienie potrzeby wykonania robót:. W trakcie trwania prac zamówienia podstawowego po rozebraniu ścian działowych, które nie będą odtwarzane w tym samym miejscu stwierdzono, iż występują różnice w poziomie posadzek wynoszące około 20 mm, a więc nie mieszczące się w granicach przyjętych norm. Projekt przewiduje zupełnie nowy podział pomieszczeń. Docelowe korytarze przechodzą przez kilka - do tej pory niezależnych pomieszczeń. Biorąc zatem pod uwagę powyższe, tj. wystąpienie w trzech miejscach korytarza progów o różnicy poziomów o około 20 mm, zważywszy na fakt, iż jest to poradnia diagnostyczno-terapeutyczna służąca również osobom chorym i niepełnosprawnym, uznać należy, iż bez wyrównania poziomów w korytarzach nie jest możliwe prawidłowe (należyte) zrealizowanie zamówienia podstawowego, tj. położenie warstw wykończeniowych posadzek oraz nie jest możliwy odbiór prac dotyczących całego przedmiotu zamówienia podstawowego. Dodatkowo wskazać należy, iż w wyniku prac przygotowawczych i oceny budynku - dochowując należytej staranności, bez wcześniejszego rozebrania ścian działowych, brak było możliwości przewidzenia ww. sytuacji. Powyższe potwierdza fakt, iż dokumentacja projektowa zamówienia podstawowego zakładała, że różnice posadzek nie będą większe niż 4 mm. W sytuacji gdyby powyższe było możliwe do ustalenia, dokumentacja projektowa w tym zakresie byłaby odmiennej treści. Tym samym nie zachodziło prawdopodobieństwo wyrównania poziomów w korytarzach. Dodatkowo wskazać równocześnie należy, iż z przyczyn technicznych oraz gospodarczych oddzielenie wyrównania poziomów w korytarzach od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, gdyż: Wykonawca zamówienia podstawowego jest obecny na budowie i Wykonanie dodatkowych robót nie wiąże się z kosztami dojazdu do budowy i przewiezienia koniecznego sprzętu, zajęcia dodatkowego terenu i zorganizowania zaplecza budowy. Natomiast każdy inny Wykonawca musiałby ponieść niewspółmiernie wysokie koszty, które zostałyby ujęte w cenie oferty. Nadto wyrównanie posadzki w korytarzach jest nierozdzielnie związana położeniem posadzek w ramach zamówienia podstawowego. Wykonanie zatem wyrównania, o którym mowa powyżej wymaga połączenia jego elementów z tymi, które ma zrealizować Wykonawca zamówienia podstawowego. Powierzenie tej pracy innemu Wykonawcy spowodowałoby istotne problemy na styku poszczególnych elementów składających się w całości na wykonanie podłóg w budynku. Nadto wykonanie powyższego przez innego Wykonawcę niż przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wiązałoby się z brakiem możliwości egzekwowania przez Zamawiającego uprawnień z tytułu gwarancji jakości i rękojmi, bowiem każdy z Wykonawców starałby się uchylić od odpowiedzialności, a ustalenie winnego mogłoby wymagać poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (a także czasu) na wykonanie stosownych ekspertyz, analiz itp. Równocześnie warto podkreślić, iż nie wykonanie wyrównania podłóg w korytarzach przed wykonaniem zamówienia podstawowego, w konsekwencji groziłoby niewłaściwym wykonaniem posadzek oraz niewłaściwym położeniem materiałów wykończeniowych posadzek:- terakota, wykładzina syntetyczna, a tym samym koniecznością realizacji prac na dopiero co nowo wykonanej podłodze przez innego Wykonawcę. Powyższe naraziłoby zatem Zamawiającego na poniesienie niewspółmiernie wysokich kosztów niż było to konieczne, tj. ich zdublowania.

3). Odnosząc się do wyrównania i regulacji wysokości sufitów:
Uzasadnienie potrzeby wykonania robót: W trakcie trwania prac zamówienia podstawowego po rozebraniu ścian działowych, które nie będą odtwarzane w tym samym miejscu stwierdzono, iż występują różnice w poziomie sufitów wynoszące około 30 mm, a więc nie mieszczące się w granicach przyjętych norm (Polska Norma przewiduje grubość gładzi szpachlowej do 3 mm). Zatem uznać należy, iż wystąpienie różnic w poziomie sufitów o około 30 mm, bez wyrównania poziomów sufitów powoduje, iż nie jest możliwe prawidłowe (należyte) wykończenie sufitów zgodnie ze sztuką budowlą i przyjętymi normami, a tym samym zrealizowanie zamówienia podstawowego, tj. odbiór prac dotyczących całego przedmiotu zamówienia podstawowego. Dodatkowo wskazać należy, iż w wyniku prac przygotowawczych i oceny budynku - dochowując należytej staranności, bez wcześniejszego rozebrania ścian działowych, brak było możliwości przewidzenia ww. sytuacji. Powyższe potwierdza fakt, iż dokumentacja projektowa zamówienia podstawowego zakładała, że różnice sufitów nie będą większe niż 3 mm. W sytuacji gdyby powyższe było możliwe do ustalenia, dokumentacja projektowa w tym zakresie byłaby odmiennej treści. Tym samym nie zachodziło prawdopodobieństwo wyrównania i regulacji wysokości sufitów.
Dodatkowo wskazać równocześnie należy, iż z przyczyn technicznych oraz gospodarczych oddzielenie wyrównania i regulacji wysokości sufitów od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, gdyż:
Wykonawca zamówienia podstawowego jest obecny na budowie i Wykonanie dodatkowych robót nie wiąże się z kosztami dojazdu do budowy i przewiezienia koniecznego sprzętu, zajęcia dodatkowego terenu i zorganizowania zaplecza budowy. Natomiast każdy inny Wykonawca musiałby ponieść niewspółmiernie wysokie koszty, które zostałyby ujęte w cenie oferty. Nadto wyrównanie i regulacja sufitów jest nierozdzielnie związana z wykończeniem sufitów w ramach zamówienia podstawowego. Wykonanie zatem wyrównania i regulacji, o których mowa powyżej wymaga połączenia jego elementów z tymi, które ma zrealizować Wykonawca zamówienia podstawowego. Powierzenie tej pracy innemu Wykonawcy spowodowałoby istotne problemy na styku poszczególnych elementów składających się w całości wykonanie sufitów w budynku. Nadto wykonanie powyższego przez innego Wykonawcę niż przez Wykonawcę zamówienia podstawowego wiązałoby się z brakiem możliwości egzekwowania przez Zamawiającego uprawnień z tytułu gwarancji jakości i rękojmi, bowiem każdy z Wykonawców starałby się uchylić od odpowiedzialności, a ustalenie winnego mogłoby wymagać poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów (a także czasu) na wykonanie stosownych ekspertyz, analiz itp. Równocześnie warto podkreślić, iż nie wykonanie wyrównania i regulacji sufitów przed wykonaniem zamówienia podstawowego, w konsekwencji groziłoby odpadaniem warstw tynku wyrównawczego z sufitów, a tym samym koniecznością realizacji prac na dopiero co nowo wykonanym suficie. Powyższe naraziłoby zatem Zamawiającego na poniesienie niewspółmiernie wysokich kosztów niż było to konieczne, tj. ich zdublowania.
Wartość przedmiotowego zamówienia nie przekracza 50% wartości realizowanego zamówienia, tj. wartość zamówienia dodatkowego wynosi 73 038,20 złotych netto, natomiast wartość realizowanego zamówienia podstawowego wynosi 749 500,83 PLN netto (914 391,01 PLN brutto).

Podobne przetargi

77760 / 2014-03-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Opinogóra Górna - Opinogóra Górna (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont, wyposażenie i zagospodarowanie terenu wokół świetlicy wiejskiej w Wierzbowie

89296 / 2016-04-14 - Inny: Jednostka Wojskowa

26 Wojskowy Oddział Gospodarczy - Zegrze (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonywanie robót w zakresie konserwacji i napraw obiektów budowlanych znajdujących się na terenach kompleksów wojskowych będących na zaopatrzeniu 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego w Zegrzu: Cz. I - w Rejonie Sekcji Obsługi Infrastruktury Warszawa - Wesoła Cz. II - w Rejonie Sekcji Obsługi Infrastruktury Warszawa - Rembertów

414584 / 2014-12-18 - Inny: Państwowa Instytucja Kultury

Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
roboty uzupełniające do umowy nr 272 10 2014 K z dnia 1 października 2014 roku na - Wykonanie przyłączy zewnętrznych oraz instalacji i sieci zewnętrznych dla zasilania w media planowanego do realizacji budynku Nowej Palmiarni w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie, polegające na wymianie istniejącej studni betonowej kanalizacyjnej rewizyjnej

36062 / 2013-01-25 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Puszcza Mariańska - Puszcza Mariańska (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Utwardzenie nawierzchni dróg gminnych kruszywem o frakcji 0 - 31,5 mm wraz z wyrównaniem.

164725 / 2013-08-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Karczew - Karczew (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Remont budynku OSP w Łukówcu z przeznaczeniem na świetlicę wiejską

209765 / 2013-10-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Łochów - Łochów (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Termomodernizacja budynku oświatowego oraz domu nauczyciela w Kaliskach w ramach zadania Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Łochów

51732 / 2014-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy SiemiÄ…tkowo - SiemiÄ…tkowo (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
1)Przebudowa drogi gminnej na osiedlu w Krzeczanowie 2)Budowa ciągów pieszych na terenie wsi Krzeczanowo

197916 / 2015-08-04 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Zespolony - Płock (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wydzielenie pożarowe klatek schodowych i wind z zastosowaniem skutecznej instalacji zapobiegania zadymieniu oraz modernizacja instalacji wodnej i instalacji elektrycznej -cz. wysoka budynku głównego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Płocku (postępowanie drugie).

134306 / 2010-05-18 - Inny: jednostka organizacyjna starostwa powiatowego

I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Mławie - Mława (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Termomodernizacja budynku (zaplecze starej części szkoły wraz z obróbkami blacharskimi) I Liceum Ogólnokształcącego im. St. Wyspiańskiego w Mławie przy ul. Wyspiańskiego 1

279428 / 2015-10-20 - Inny: Instytut badawczy

Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Zaprojektowanie i remont pomieszczeń części parteru oraz części I i II pietra za aulą w Budynku Socjalnym w Centrum Onkologii - Instytut w Warszawie przy ul. Roentgena 5 dla potrzeb Oddziału Tkanek Miękkich, Kości i Czerniaków, Pn-132/15/EK

350048 / 2014-10-20 - Inny: SamorzÄ…dowa instytucja kultury

Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Wykonanie robót budowlanych w zakresie dostosowania Teatru Muzycznego ROMA do wymogów przeciwpożarowych - roboty uzupełniające

524152 / 2012-12-21 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta PÅ‚ocka - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
dodatkowe roboty budowlane związane z przebudową pawilonu dla żyraf realizowanego w ramach zadania inwestycyjnego pn. Miejski Ogród Zoologiczny - inwestycje.

288488 / 2009-08-21 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy w Troszynie - Troszyn (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
Budowa sieci wodociągowej obręb Kurpie Dworskie- Kurpie Szlacheckie- Janochy -Zamość i Grucele.

244220 / 2013-06-25 - Inny: Jednostka Wojkowa

26 Wojskowy Oddział Gospodarczy - JW 4809 - Zegrze (mazowieckie)
CPV: 450000007 (Roboty budowlane)
REMONT POMIESZCZEŃ WRAZ Z WYMIANĄ STOLARKI OKIENNEJ I DRZWIOWEJ W BUDYNKU NR 124 WARSZAWA - REMBERTÓW