Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

167294 / 2013-04-26 - Inny: Spółka z o. o. / Pabianickie Centrum Medyczne Sp. z o.o. (Pabianice)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 167294

Data publikacji: 2013-04-26

Nazwa: Pabianickie Centrum Medyczne Sp. z o.o.

Ulica: ul. Jana Pawła II 68

Numer domu: 68

Miejscowość: Pabianice

Kod pocztowy: 95-200

Województwo / kraj: łódzkie

Numer telefonu: 42 22 53 500

Numer faxu: 42 21 49 299

Regon: 10068249100000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka z o. o.

Inny rodzaj zamawiającego: Spółka z o. o.

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Obsługa prawna w zakresie zastępstwa procesowego oraz doradztwa w zakresie zastępstwa procesowego oraz dodatkowo pomocy prawnej w pozostałym zakresie spraw dotyczących działalności PCM Sp. z o.o.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Radców Prawnych Jakubowska-Banaszak, Ostojski i Partnerzy Spółka Partnerska

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Roosevelta 6/7

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 60-829

ID województwa: 14

Województwo / kraj: wielkopolskie

Data udzielenie zamówienia: 01/10/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 360000,00

Cena wybranej oferty: 442800,00

Cena minimalna: 442800,00

Cena maksymalna: 442800,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Postępowanie prowadzone w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie przepisu art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (dalej: ustawy pzp).
Usługi prawnicze, na mocy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku (Dz.U. Nr 12, poz. 68) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym. Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1a ustawy pzp, w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi niepriorytetowe), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności:
1)naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2)naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3)poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4)uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.
Analiza przepisu prowadzi do wniosku, że zamawiający może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki w przypadkach uzasadnionych, którymi są nie tylko sytuacje wynikające wprost z przepisu; ocena zasadności należy więc do zamawiającego, pomimo tego jednak nie powinna wynikać z czysto subiektywnych przekonań.
Z kolei z przepisu art. 5 ust. 1b ustawy pzp wynika jednoznacznie, że do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co zgodnie z formułowanym w piśmiennictwie poglądem oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych odpowiednio w przepisie art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy przepisu art. 5 ust. 1a ustawy pzp.
W postępowaniu usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi, stanowią istotny (znaczny) przedmiotowo składnik. Wykonawca reprezentuje obecnie Zamawiającego w wielu postępowaniach sądowych, w tym związanych z roszczeniami wynikającymi z działalności medycznej (skomplikowanych pod względem proceduralnym). W dotychczasowym okresie współpracy Wykonawca w sposób należyty wywiązywał się z powierzonych zadań, wykonywał je rzetelnie, z dużym zaangażowaniem, wykazując się przygotowaniem merytorycznym w zakresie działalności prowadzonej przez Zamawiającego. Powyższe uzasadnia powierzenie temu podmiotowi kontynuowania spraw już wszczętych oraz prowadzenie spraw w przyszłości.
W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych, polegających na udzielaniu pomocy prawnej, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, podstawą udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki jest przepis art. 5 ust. 1a ustawy pzp. W szczególności zamawiający uznał, że zastosowanie trybu innego niż z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, a także doprowadzić do nieterminowej realizacji zadań. Powierzenie świadczenia usług prawniczych jednemu wykonawcy pozwala niewątpliwie obniżyć koszty obsługi prawnej; Zamawiający w dotychczas prowadzonej działalności korzystał z kilku pełnomocników, co generowało większe koszty, niż konieczne do poniesienia w przypadku obecnego wyboru jednego Wykonawcy. Ponadto realizowanie zastępstwa procesowego przez jednego Wykonawcę, a pozostałej obsługi prawnej przez innego Wykonawcę, prowadzi do nieuzasadnionego obciążania pracą pozostałych pracowników Zamawiającego. Dokumentacja przygotowywana przez pracowników dla potrzeb wydania opinii prawnej, w dalszym czasie może zostać wykorzystana w sporze sądowym; brak należytej współpracy pomiędzy dwoma podmiotami świadczącymi usługi prawnicze (co przy znacznej ilości spraw sądowych i innych zagadnień związanych z prowadzoną przez Zamawiającego działalnością, jest w zasadzie nieuniknione) będzie powodować, że dokumentacja może być przygotowywana co najmniej dwukrotnie, a to z kolei powoduje nieuzasadnione zwiększenie kosztów (nie tylko kosztów pracy pracowników np. w godzinach nadliczbowych, ale również kosztów materiałów administracyjnych). Ponadto prowadzenie zastępstwa procesowego i doradztwa oraz pomocy prawnej w pozostałym zakresie przez dwóch prawników może prowadzić do dalszych negatywnych konsekwencji, w tym konsekwencji finansowych. Na etapie pomocy prawnej sprawą zajmuje się bowiem jeden prawnik, poświęcając na to określony czas (za który płaci nota bene zamawiający), a następnie na etapie zastępstwa procesowego drugi prawnik, który poświęci czas na zaznajamianie się ze sprawą a następnie na przygotowanie się do procesu; świadczenie kompleksowej pomocy przez jednego prawnika pozwala zaoszczędzić czas poświęcany globalnie danej sprawie, a to powoduje ograniczanie kosztów po stronie zamawiającego (zamawiający ma również świadomość problemów na etapie procesowym, wynikających z zastosowania niekorzystnej koncepcji na etapie bieżącej pomocy prawnej). Z tych względów wykonywanie wszelkich usług prawniczych przez jeden podmiot jest korzystniejsze i uzasadnione.
Wykonawca posiada przygotowanie merytoryczne do udzielania pomocy prawnej dla podmiotu świadczącego usługi medyczne, zespół osób z doświadczeniem zarówno w bieżącej obsłudze jak i prowadzeniem spraw sądowych związanych z działalnością medyczną (w tym z roszczeniami odszkodowawczymi), sprawami pracowniczymi. Zamawiający prowadzi działalność medyczną od dnia 01 listopada 2009 roku, kiedy to wstąpił w prawa i obowiązki po Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Pabianicach. Przejęcie pracowników (ok. 800 osób) nastąpiło na podstawie przepisu art. 23prim kp, Zamawiający przejął do realizacji w zasadzie wszelkie zadania poprzednika, realizację umów z podmiotami gospodarczymi, a obecnie swoją wewnętrzną działalność opiera w znacznej mierze na przepisach wewnętrznych wprowadzonych w okresie funkcjonowania SPZOZ w Pabianicach. Dodatkowo jednostka samorządu terytorialnego (Gmina Miejska Pabianice), która utworzyła PCM Sp. z o.o. i do chwili obecnej jest jedynym udziałowcem, uczestniczyła w Programie -Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia- zwanym Planem B, uzyskując znaczne środki finansowe na spłatę przejętych po SPZOZ w Pabianicach zobowiązań. Program Ministerstwa Zdrowia nadkłada zarówno na Gminę Miejską Pabianice jak i PCM Sp. z o.o. określone obowiązki dotyczące strony przedmiotowej prowadzenia działalności medycznej, jak strony finansowej. Wykonawca świadczył pomoc prawną na rzecz SPZOZ w Pabianicach, dzięki czemu posiada znaczną wiedzę w zakresie działalności kontynuowanej obecnie przez Zamawiającego. Powyższe niewątpliwie ułatwi i przyśpieszy realizację zadań na rzecz Zamawiającego, co z kolei pozwoli ograniczyć znacznie globalne koszty obsługi prawnej. Przy tak znacznej ilości spraw sądowych oraz pozostałych spraw z zakresu bieżącej obsługi prawnej, zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia mogłoby doprowadzić do negatywnych konsekwencji w postaci uchybień procesowych, czy też znacznych opóźnień w realizacji pozostałych spraw.
Zamawiający wskazuje ponadto za zaufanie łączące go z Wykonawcą, co jest niezwykle istotnym elementem we wzajemnej współpracy.
Tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny od innych trybów; jego zastosowanie pozwala w najkrótszym czasie uzyskać zabezpieczenie prawne prowadzonej działalności, co przy tak wielu sprawach z zakresu wielu dziedzin prawa, jest elementem niezwykle istotnym dla Zamawiającego. Zamawiający realizuje więc zasadę oszczędnego dokonywania wydatków.
Wykonawca jest współtwórcą wielu koncepcji reform w przedsiębiorstwie Zamawiającego, co również uzasadnia korzystanie z jego pomocy w przyszłości kiedy reformy będą kontynuowane.
Połączenie w niniejszym postępowaniu usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego z innymi usługami prawniczymi jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia przepisu art. 5 ust. 3 pzp. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co niewątpliwie decyduje o racjonalności wydatkowania środków. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze na rzecz Zamawiającego, spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzania nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych. Powyższe z kolei mogłoby doprowadzić do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Powierzenie świadczenia usług prawniczych Wykonawcy wybranemu znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, z drugiej strony umożliwia terminowe wykonanie zadań. Wdrożenie nowego Wykonawcy wiązałoby się z koniecznością poświęcenia przez pozostałych pracowników Zamawiającego więcej czasu na wprowadzenie w problematykę spraw, kosztem realizacji innych spraw.

Podobne przetargi

444834 / 2011-12-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Przedbórz - Przedbórz (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Gminy Przedbórz w okresie od 01.01.2012r. do 31.12.2013r.

122628 / 2013-03-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Zgierskiego - Zgierz (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie stałej i kompleksowej obsługi prawnej dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Zgierzu

130833 / 2014-06-17 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Mikołaja Kopernika - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Nr sprawy 46/ZP/14 Przetarg nieograniczony o wartości nie przekraczającej 207 000 EURO na wykonywanie kompleksowej obsługi prawnej dla Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. M. Kopernika w Łodzi

29234 / 2010-02-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Piotrków Trybunalski - Piotrków Trybunalski (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zamówienie z wolnej ręki na: świadczenie stałej obsługi prawnej Zleceniodawcy w pełnym zakresie ze szczególnym uwzględnieniem spraw związanych z prawem zamówień publicznych oraz doradztwem w zakresie rozliczania funduszy pomocowych dotyczących realizacji inwestycji Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Piotrkowie Trybunalskim.

285672 / 2010-09-09 - Uczelnia publiczna

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Postępowanie na obsługę prawną świadczoną przy realizacji projektu pn.: Budowa Sali Koncertowej dla celów dydaktycznych Akademii Muzycznej w Łodzi, który realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet XI Kultura i dziedzictwo kulturowe, Działanie 11.3 Infrastruktura szkolnictwa artystycznego dla Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi.

64044 / 2010-03-09 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Łódzki - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Stała obsługa w zakresie ochrony własności intelektualnej polegającej na świadczeniu usług prawniczych w szczególności: usług w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej, doradztwa w zakresie patentów i praw autorskich, usług prawnych w zakresie dokumentów oraz uwierzytelniania i doradztwa prawnego i usług informacyjnych.

369701 / 2010-12-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Gminy Aleksandrów Łódzki - Aleksandrów Łódzki (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Prowadzenie kompleksowej obsługi prawnej dla Urzędu Miejskiego w Aleksandrowie Łódzkim

444596 / 2011-12-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Przedbórz - Przedbórz (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Gminy Przedbórz w okresie od 01.01.2012r. do 31.12.2013r.

11352 / 2010-01-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Piotrków Trybunalski - Piotrków Trybunalski (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zamówienie z wolnej ręki na: obsługę prawną Urzędu Miasta przez Kancelarię Radcy Prawnego - Grażyny Gamrot, Bełchatów, ul. Tkacka 15

321785 / 2011-12-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Pabianickiego - Pabianice (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej dla Starostwa Powiatowego w Pabianicach i powiatowych jednostek organizacyjnych

245489 / 2012-11-20 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Medyczny - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa - zastępstwo procesowe połączone z obsługą prawną UM w Łodzi

169942 / 2015-07-08 - Podmiot prawa publicznego

Łódzka Spółka Infrastrukturalna Sp. z o.o. - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna wszelkich inwestycji realizowanych przez JRP, w tym również związanych z realizacją Projektu Funduszu Spójności WODOCIĄGI I OCZYSZCZALNIA ŚCIEKÓW W ŁODZI II

14164 / 2013-01-09 - Podmiot prawa publicznego

Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Prowadzenie kompleksowej obsługi prawnej Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.

373436 / 2012-10-01 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Mikołaja Kopernika - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Nr sprawy 111/12 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na usługę wykonywania kompleksowej obsługi prawnej o wartości nie przekraczającej 200 000 EURO dla W.S.S. im. M. Kopernika w Łodzi.

20256 / 2010-01-23 - Uczelnia publiczna

Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie pomocy prawnej w zakresie obsługi prawnej realizacji projektu zintegrowanego p.n. Centrum Promocji Mody - Klaster Branży Tekstylno-Odzieżowej, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.