Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

245489 / 2012-11-20 - Uczelnia publiczna / Uniwersytet Medyczny (Łódź)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 245489

Data publikacji: 2012-11-20

Nazwa: Uniwersytet Medyczny

Ulica: al. Kościuszki 4

Numer domu: 4

Miejscowość: Łódź

Kod pocztowy: 90-419

Województwo / kraj: łódzkie

Numer telefonu: 42 2725937

Numer faxu: 42 2725947

Adres strony internetowej: www.umed.lodz.pl

Regon: 47307330800000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa - zastępstwo procesowe połączone z obsługą prawną UM w Łodzi

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Usługa - zastępstwo procesowe połączone z obsługą prawną UM w Łodzi

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Adwokacka Porczyński Owczarek i Spółka sp.j

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Żwirki 2

Miejscowość: Łódź

Kod pocztowy: 90-450

ID województwa: 4

Województwo / kraj: łódzkie

Data udzielenie zamówienia: 30/10/2012

Liczba ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 569549,00

Cena wybranej oferty: 560162,72

Cena minimalna: 560162,72

Cena maksymalna: 560162,72

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Uzasadnienie faktyczne:
Jako uzasadnienie faktyczne wyboru Kancelarii Porczyński Owczarek i Spółka Spółka Jawna z siedzibą w Łodzi prawnej do świadczenia usług prawniczych w trybie zamówienia z wolnej ręki należy przede wszystkim wskazać, iż działania polegające na reprezentacji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi przed sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1b ustawy Pzp normy, Zamawiający może zdecydować się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki kancelarii, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego. Kancelaria ta reprezentuje Uniwersytet Medyczny w wielu trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się tych spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Nadto, Uniwersytet Medycznego prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje Kancelaria Porczyński Owczarek i Spółka sp. j. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Uniwersytetu Medycznego, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw.

Należy przy tym wyjaśnić, że w niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a zatem dopuszczalne także z punktu widzenia art. 5 ust. 3 PZP. W szczególności, świadczenie takich usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi.
Z uwagi na powyższe okoliczności w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, Kancelaria Porczyński Owczarek i Spółka sp. j. jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Za racjonalnością kontynuacji współpracy z powyższą kancelarią przemawia także fakt, iż podmiot ten jest zaznajomiony z szeregiem postępowań, w tym zwłaszcza związanych z procedurami udzielania zamówień publicznych i środkami ochrony przysługującymi uczestnikom tego typu postępowań oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Z kolei, wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez z pracowników Zamawiającego znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań realizowanych przez Zamawiającego, kosztem realizacji bieżących spraw.
Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość w zakresie realizacji przedsięwzięć Zamawiającego pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wykonywania zobowiązań przez Zamawiającego, a także zmniejszy w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowanych środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych.


Uzasadnienie prawne:
Zamawiający może zawrzeć umowę o świadczenie usług prawniczych z wybranym przez siebie wykonawcą w trybie z wolnej ręki wówczas, gdy przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (art. 5 ust. 1b ustawy z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych; dalej: Pzp).


Usługi prawnicze, na mocy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek.

Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki , co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp.

W zakresie usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności:
1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków;
2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań;
3) poniesieniem straty w mieniu publicznym;
4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.

Zgodnie z art. 5 ust. 1b, w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

Kod CPV trzeciej częsci zamówienia:
791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)

Podobne przetargi

353012 / 2010-11-02 - Uczelnia publiczna

Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Postępowanie na obsługę prawną świadczoną przy realizacji projektu pn.: Budowa Sali Koncertowej dla celów dydaktycznych Akademii Muzycznej w Łodzi, który realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet XI Kultura i dziedzictwo kulturowe, Działanie 11.3 Infrastruktura szkolnictwa artystycznego dla Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi..

366711 / 2010-12-20 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Marii Skłodowskiej-Curie w Zgierzu - Zgierz (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
KOMPLEKSOWA OBSŁUGA PRAWNA WOJEWÓDZKIEGO SZPITALA SPECJALISTYCZNEGO IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W ZGIERZU UL. PARZĘCZEWSKA 35 OBEJMUJĄCĄ W SZCZEGÓLNOŚCI ZASTĘPSTWO PROCESOWE PRZED SĄDAMI, TRYBUNAŁAMI LUB INNYMI ORGANAMI ORZEKAJĄCYMI

131399 / 2012-06-15 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Łódzki - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa obsługi patentowej w ramach projektu unijnego Rola transporterów oporności wielolekowej w farmakokinetyce i toksykologii - testy in vitro w praktyce farmaceutycznej i klinicznej

675 / 2010-01-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe - Kutno (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Kutnie w 2010 roku - część I

112545 / 2014-05-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie - Zduńska Wola (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przeprowadzenie poradnictwa specjalistycznego dla uczestniczek i uczestników projektu Z myślą o przyszłości współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie

261406 / 2010-08-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Łódzkie - Łódź (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wykonanie modelu formalno-prawnego w ramach projektu systemowego pt: Łódzka Platforma Transferu Wiedzy.

34791 / 2014-02-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Zbigniewa Dychto - Pabianice (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
ŚWIADCZENIE USŁUGI ZASTĘPSTWA PROCESOWEGO NA POTRZEBY REPREZENTOWANIA ZAMAWIAJĄCEGO W POSTĘPOWANIU ODWOŁAWCZYM PRZED ZWROTEM CZĘŚCI DOTACJI DLA PROJEKTU DOFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UE POD NAZWĄ POPRAWA DOSTĘPNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA TRANSPORTU MIEJSKIEGO NA TERENIE GMINY MIEJSKIEJ PABIANICE - UMOWA NR UDA-RPLD.01.04.00-00-007/09-00 Z DNIA 19.02.2010 ROKU.

185839 / 2013-09-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Zgierskiego - Zgierz (łódzkie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie stałej i kompleksowej obsługi prawnej dla potrzeb Starostwa Powiatowego w Zgierzu - zamówienie uzupełniające