Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

28081 / 2013-02-21 - Inny: Osoba prawna utworzona w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym / Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o.o. (Starogard Gdański)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-02-01 pod pozycją 17027. Zobacz ogłoszenie 17027 / 2013-02-01 - Inny: Osoba prawna utworzona w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 28081

Data publikacji: 2013-02-21

Nazwa: Kociewskie Centrum Zdrowia Sp. z o.o.

Ulica: ul. dr J. Balewskiego 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Starogard Gdański

Kod pocztowy: 83-200

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 58 562 30 31

Numer faxu: 58 562 48 21

Regon: 22092667800000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 17027

Data wydania biuletynu: 2013-02-01

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 17027

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: Osoba prawna utworzona w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym

Inny rodzaj zamawiającego:
Osoba prawna utworzona w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług reprezentacji prawnej , doradztwa prawnego w tym zakresie, stanowiące usługi prawnicze na rzecz Kociewskiego Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1) występowanie w charakterze pełnomocnika (procesowego) Zamawiającego w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi, w szczególności wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, a także zastępstwo Zamawiającego w postępowaniach egzekucyjnych, prowadzonych na obszarze kraju,
2) doradztwo prawne w zakresie prowadzonych spraw,
3) sporządzanie pism procesowych i pozaprocesowych, w tym wezwań do zapłaty, pism egzekucyjnych oraz innych pism zawierających stanowisko Zamawiającego w związku z prowadzonymi postępowaniami,
4) sporządzanie opinii prawnych w kwestiach związanych z przedmiotem niniejszej umowy,
5) uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach mających na celu koncyliacyjne załatwienie prowadzonych spraw,
6) weryfikacja projektów umów (ugód) zawieranych przez Zamawiającego pod względem formalno-prawnym,
7) konsultowanie pod względem formalnoprawnym wewnętrznie obowiązujących u Zamawiającego aktów prawnych (regulaminów, zarządzeń, źródeł prawa pracy) oraz inspirowanie zmian w tych aktach w aspekcie wniosków wynikających z prowadzonych spraw.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: Kancelaria adwokacka adw. Łukasz Szczepanik

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Paderewskiego 12

Miejscowość: Starogard Gdański

Kod pocztowy: 83-200

ID województwa: 10

Województwo / kraj: pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 08/02/2013

Liczba ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 364800,00

Cena wybranej oferty: 442800,00

Cena minimalna: 442800,00

Cena maksymalna: 442800,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Na mocy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68) usługi prawnicze zaliczono do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 Prawa zamówień publicznych (Pzp) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia przesłanek wyrażonych w art. 67 ust. 1 Pzp. Na podstawie art. 5 ust. 1b Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 Pzp, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust. 1b Pzp. Z kolei w odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zastosowanie może znaleźć przepis art. 5 ust. 1a Pzp, w szczególności jego pkt. 1 i 4, stanowiące iż Zamawiający może wszcząć postępowanie m.in. w trybie zamówienia z wolnej ręki także wówczas, gdy zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.
Działania polegające na reprezentacji Zamawiającego przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz doradztwie prawnym w zakresie spraw z tą reprezentacją związanych stanowią podstawowy przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki podmiotowi, który dotychczas świadczył pomoc prawną w tym zakresie, jako temu, który posiada odpowiednie doświadczenie oraz reprezentuje Zamawiającego w trwających aktualnie sporach sądowych, ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się postępowań, a także doradzał Zamawiającemu w kwestii kierunków i strategii prowadzenia wielu spraw. W związku z powyższym zmiana podmiotu reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant Zamawiającego w sposób należyty i sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów.
W odniesieniu do pozostałego, ściśle powiązanego z zasadniczym, zakresu zamówienia zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1a Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki (pkt 1 tego przepisu). Warto zaznaczyć, że obsługa prawna musi odznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym jej elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłoby negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie Zamawiającego, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw (pkt. 4).
Dotychczasowy podmiot zapewniający Zamawiającemu pomoc prawną z uwagi na wieloletnią współpracę doskonale zna warunki i specyfikę jego funkcjonowania, zapewniając przy tym ciągłość realizacji będących w toku spraw. Dodać należy, iż zadania obejmujące weryfikację dokumentów podpisywanych przez Zamawiającego, w tym zawieranych umów (ugód) oraz konsultowanie pod względem formalnoprawnym wewnętrznej dokumentacji Zamawiającego, specyficznej dla podmiotów leczniczych, pozostają często w związku z prowadzonymi postępowaniami. Zastosowanie innych niż zamówienie z wolnej ręki trybów udzielenia zamówienia mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, prowadząc do nieuzasadnionego rozdzielenia wiążących się ze sobą zakresów pomocy prawnej. Zauważyć jednocześnie należy, że podmiot dotychczas świadczący usługi prawnicze na rzecz Zamawiającego posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w obsłudze podmiotów realizujących działalność medyczną. Specyfika funkcjonowania szpitala wymaga podejmowania szeregu działań i czynności związanych z rozstrzyganiem pojawiających się wątpliwości z różnych dziedzin prawa, co czyni celowym zlecenie wspomnianych elementów pomocy prawnej temu samemu prawnikowi, co dodatkowo w wielu przypadkach może mieć znaczenie prewencyjne w tym sensie, iż pozwoli rozwiązać problem prawny zanim dojdzie do nieuzasadnionego wszczęcia lub bezprzedmiotowego kontynuowania postępowania, co jest rozwiązaniem efektywnym. Jednocześnie pozwoli to zaoszczędzić środki publiczne, stanowiąc tym samym dopełnienie wszystkich wskazanych przez ustawę zasad. Ponadto wybór podmiotu, z którym dotychczas współpracowano, pozwoli na zaoszczędzenie czasu niezbędnego do wdrożenia się przez nową Kancelarię w zakres rozległej działalności Zamawiającego prowadzącego szpital oraz uchyli ryzyko nieterminowej realizacji zadań. Dotychczasowy wykonawca świadczący pomoc prawną posiadł niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć usługi prawnicze w zakresie objętym zamówieniem w sposób ciągły, kontynuując jednocześnie rozpoczęte do tej pory sprawy.
Z uwagi na przedstawione powyżej argumenty, niecelowe jest dzielenie zamówienia związanego z obsługą prawną, tj. na usługi w zakresie zastępstwa procesowego i doradztwa w tym względzie oraz na pomoc prawną w pozostałym, subsydiarnym zakresie. Pzp nie zakazuje łączenia usług prawniczych polegających na wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wystawianie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi (art. 5 ust. 3 Pzp). Zapewnienie kompleksowej pomocy prawnej jest racjonalne z uwagi na specyfikę spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, w szczególności umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na oszczędność wydatkowania środków na ww. usługi.

Podobne przetargi

29963 / 2010-02-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
wykonanie ekspertyzy prawnej dotyczącej przekształceń strategicznych zakładów opieki zdrowotnej podległych Samorządowi Województwa

15358 / 2013-01-10 - Inny: Wojskowa jednostka budżetowa

Jednostka Wojskowa 4220 - Ustka (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Bieżąca, kompleksowa obsługa prawna jednostek wojskowych będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej Nr 4220 w Ustce

317713 / 2011-12-05 - Podmiot prawa publicznego

"Zdrowie" Sp. z o.o. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej - Kwidzyn (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przetarg nieograniczony na obsługę prawną ZDROWIE Sp. z o.o. NZOZ w Kwidzynie

290278 / 2014-09-01 - Inny: spółka akcyjna

Agencja Rozwoju Pomorza S.A. - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Agencji Rozwoju Pomorza S.A. w zakresie wdrażania OP1 RPO WP 2007-2013 (bez Działania 1.3)

391530 / 2014-11-28 - Inny: spółka akcyjna

Agencja Rozwoju Pomorza S.A. - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Agencji Rozwoju Pomorza S.A. w zakresie wdrażania Działań 1.4-4.1, 3.1, 4.2, 4.4, 5.1, 5.2, 5.3, 5.4.1, 5.4.2, 6.1, 8.1, 8.2, Pilotaż /Wsparcie na pierwsze wdrożenie wynalazku /w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka oraz zadań związanych z programami zakończonymi Phare, SPO RZL, SPO WKP.

419190 / 2013-10-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Hala Sportowo-Widowiskowa Zakład Budżetowy - Gdynia (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna zakładu budżetowego - Hali Sportowo-Widowiskowej w Gdyni

25458 / 2011-02-18 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Sopotu - Sopot (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej w zakresie uczestnictwa Gminy Miasta Sopotu w realizacji inwestycji na terenach Gminy.

325854 / 2012-08-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Komunalny ZwiÄ…zek Gmin "Dolina Redy i Chylonki" - Gdynia (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Åšwiadczenie pomocy prawnej na rzecz Komunalnego ZwiÄ…zku Gmin Dolina Redy i Chylonki

131940 / 2013-04-04 - Inny: Wojskowa jednostka budżetowa

Jednostka Wojskowa 4220 - Ustka (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Bieżąca, kompleksowa obsługa prawna jednostek wojskowych będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej Nr 4220 w Ustce

306200 / 2010-09-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Sopotu - Sopot (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wykonanie kompleksowej opinii prawnej oraz bieżąca obsługa prawna inwestycji p.n. Wykonanie robót budowlanych polegających na rozbiórce i budowie zadaszenia, budowie i rozbudowie zaplecza techniczno-użytkowego, przebudowie widowni przez powiększenie ilości miejsc w Operze Leśnej przy ul. Moniuszki 12, na działce nr 7 w Sopocie

199343 / 2011-07-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Sopotu - Sopot (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie kompleksowej obsługi prawnej w sprawach Rady Miasta Sopotu prowadzonych przez Biuro Rady Miasta..

282093 / 2011-10-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Puck - Puck (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej dla Starostwa Powiatowego w Pucku

360928 / 2013-09-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miejska Łeba - Łeba (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna w okresie od dnia 11.09.2013 r. do dnia 10.12.2013 r. w Urzędzie Miejskim w Łebie.

300962 / 2011-09-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Sopotu - Sopot (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługa prawnicza reprezentowania Gminy Miasta Sopotu w sprawie o eksmisję z nieruchomości gruntowej, położonej w Sopocie przy ul.Świemirowskiej 2

156632 / 2013-04-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Gdyńskie Centrum Innowacji Jednostka Budżetowa - Gdynia (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi prawnicze w zakresie doradztwa prawnego i dokumentów w przedmiocie doradztwa prawnego dotyczącego kompleksowego uregulowania kwestii powierzenia i finansowania zadań Centrum Nauki EXPERYMENT, w tym w szczególności przygotowania projektu umowy wykonawczej określającej szczegółowe warunki świadczenia i finansowania powierzonych usług

202428 / 2009-06-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych polegających na analizie dokumentacji i doradztwie dla potencjalnych beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013, w zakresie poprawności procedur z zakresu oceny oddziaływania na środowisko planowanych przedsięwzięć