Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

534302 / 2013-12-23 - Administracja rzÄ…dowa centralna / Agencja Mienia Wojskowego (Warszawa)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 534302

Data publikacji: 2013-12-23

Nazwa: Agencja Mienia Wojskowego

Ulica: ul. Nowowiejska 26A

Numer domu: 26A

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-911

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 3149863

Numer faxu: 22 3149900

Adres strony internetowej: www.amw.com.pl

Regon: 01245670700000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Prowadzenie zastępstwa procesowego oraz obsługę prawną dla OT AMW w Gdyni

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego oraz obsługa prawna. Należy wskazać na dwojakiego rodzaju czynności, które będą wchodzić w zakres ww. usług. Pierwszymi są usługi prawnicze polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz wiążące się z nimi podejmowanie czynności związanych z ochroną ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, a także doradztwo w zakresie postępowania przedsądowego. Z szacunków OT w Gdyni wynika, że usługi o ww. charakterze będą stanowić główną część przedmiotowego zamówienia. Przykładowo można wskazać, że OT w Gdyni bierze udział w 25 postępowaniach przed sądami powszechnymi oraz organami egzekucyjnymi. Powyższe sprawy posiadają ważne znaczenie dla interesów i praw Skarbu Państwa, w imieniu którego Agencja Mienia Wojskowego wykonuje prawo własności i inne prawa rzeczowe. Są to jednocześnie sprawy o skomplikowanym stanie faktycznym i prawnym.
Mając na uwadze powyższe, w stosunku do ww. usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy. Drugim rodzajem czynności, które wchodzą w zakres usług prawniczych objętych przedmiotowym zamówieniem, jest bieżąca obsługa prawna OT AMW w Gdyni, w tym głównie doradztwo prawne w zakresie bieżącej działalności OT AMW.
Bieżąca działalność OT AMW w Gdyni wymaga prowadzenia obszernej korespondencji z kontrahentami, organami administracji publicznej i innymi podmiotami. Nierzadko pojawia się potrzeba zaprezentowania stanowiska od nich odmiennego, czy wręcz wejścia w spór, który może zakończyć się skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego. Istotne jest, aby korespondencja przedsądowa była prowadzona w taki sposób, aby w razie przeniesienia sprawy na drogę postępowania sądowego wytworzona dokumentacja mogła oddziaływać na przebieg postępowania sądowego, w tym także jako materiał dowodowy. Dlatego pracownicy merytoryczni Oddziału prowadzący sprawy o charakterze spornym mają obowiązek konsultowania projektów pism z radcą prawnym, który dokonuje ich weryfikacji nie tylko pod względem zgodności z prawem, ale i pod kątem ewentualnej przydatności dla przyszłego postępowania sądowego. W przypadku poważniejszych zagadnień prawnych radca prawny sporządza - na wniosek kierownictwa Oddziału lub kierowników właściwych sekcji - pisemne opinie prawne, mające ma celu udzielenie odpowiedzi na pytanie o charakterze prawnym na podstawie przedstawionego stanu faktycznego. Każda czynność sporządzania pism do firm i instytucji wymaga ustalenia stanu prawnego i oparcia się na odnoszącym się do danej sprawy stanie prawnym, gdyż uchybienia w tym zakresie mogą prowadzić do nieuzasadnionego wdania się w spór lub grozić konsekwencjami w postaci niekorzystnego rozstrzygnięcia sprawy w trakcie procesu. Z tego względu bezwzględną koniecznością jest korzystanie z doradztwa na każdym etapie spraw prowadzonych w OT w Gdyni. Jak już zostało wskazane, ww. rodzaj czynności będzie posiadać jedynie subsydiarny i akcesoryjny charakter w stosunku do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi. W związku z tym uznano, iż istnieje możliwość udzielenia ww. części przedmiotowego zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy. Powyższe wynika z okoliczności, że zastosowanie innego trybu w przedmiotowym stanie faktycznym mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem prawidłowej i terminowej realizacji zadań.
Uzasadniając ww. stanowisko stwierdza się co następuje: 1) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki byłoby niecelowe, gdyż w świetle wskazanych powyżej okoliczności (tj. przeważającej części usług prawniczych polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie postępowań przedsądowych), OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek na świadczenie zbędne (mając na uwadze okoliczność, że radca prawny p. Krzysztof Lodziński jest w stanie świadczyć również bieżącą obsługą prawną na rzecz OT AMW w Gdyni). Oddzielenie czynności z zakresu zastępstwa procesowego w toczących się i przygotowywanych sprawach sądowych od pozostałych czynności doradztwa prawnego poprzez powierzenie ich wykonywania różnym podmiotom jest również niecelowe, ponieważ przy prowadzeniu różnych spraw przez różnych prawników wynikają spory kompetencyjne, co w sposób istotny utrudnia wypracowanie spójnego toku postępowania. Sprawy procesowe są skutkiem prowadzenia działalności OT i realizacji przez niego obowiązków nałożonych ustawą z dnia 30 maja 1996 r. o gospodarowaniu niektórymi składnikami mienia Skarbu Państwa oraz o Agencji Mienia Wojskowego, w szczególności związanymi z porządkowaniem stanu prawnego nieruchomości. 2) udzielenie zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki nie byłoby oszczędne, gdyż OT AMW w Gdyni poniósłby wydatek nadmierny w stosunku do niewielkiego zakresu świadczenia. Dzięki udzieleniu całości przedmiotowego zamówienia jednemu wykonawcy, OT AMW w Gdyni wyda mniej pieniędzy niż w przypadku świadczenia analogicznych usług prawniczych przez kilku wykonawców. Kontynuowanie obsługi prawnej przez obecnie wykonującego ją radcę prawnego gwarantuje zachowanie świadczenia sprawdzonych już usług wysokiej jakości i adekwatność kosztów do zakresu świadczonej usługi; 3) najważniejszą okolicznością, ze względu na którą należy udzielić zamówienia, którego przedmiotem będzie bieżąca obsługa prawna w trybie zamówienia z wolnej ręki, jest prawdopodobieństwo nieefektywności dokonania wydatku, w przypadku zastosowania innego trybu. Powyższe jest uzasadnione kilkoma okolicznościami: a) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego wykonawcę pozwoli niejednokrotnie uniknąć przyszłych spraw sądowych lub odpowiednio przygotować materiał dowodowy pod kątem ewentualnej przyszłej sprawy. Ma to istotne znaczenie, ponieważ doradztwo prawne w zakresie bieżących spraw kształtuje się w oparciu o zdobyte doświadczenie i znajomość orzecznictwa sądowego, odnoszącego się do prowadzonych spraw Oddziału w latach poprzednich. Z drugiej strony powierzenie wykonywania usług prawniczych kilku wykonawcom może wywołać pomiędzy nimi spory kompetencyjne, które mogłyby narazić na szkodę interesy OT AMW w Gdyni; b) świadczenie całości usług prawniczych przez jednego (dotychczasowego) wykonawcę, który posiada szczegółową wiedzę na temat specyfiki prowadzonych spraw oraz dającego rękojmię należytej realizacji zadań, spowoduje zwiększenie efektywności działań całego OT AMW w Gdyni - wdrażanie nowego wykonawcy i to jedynie w zakresie bieżącej obsługi prawnej mogłoby wywołać trudności w bieżącej pracy Oddziału. Rozdział zadań z zakresu zastępstwa procesowego i doradztwa przedsądowego od innych usług z zakresu obsługi prawnej, może ponadto uniemożliwić terminową realizację zadań, w szczególności w zakresie przygotowania postępowań przetargowych dotyczących mienia ruchomego i nieruchomego, jak i regulacji stanów prawnych. Wskazane powyżej argumenty uzasadniają udzielenie zamówienia na bieżącą obsługę prawną wobec spełnienia przesłanek określonych w art. 5 ust. 1a pkt l i 4 ustawy. Uzasadnia to powierzenie wykonania zamawianej usługi w zakresie świadczenia usług prawniczych na rzecz OT AMW w Gdyni radcy prawnemu p. Krzysztofowi Lodzińskiemu W trakcie sprawowania prawie 3-letniej obsługi prawnej Oddziału mec. K. Lodziński gruntownie poznał specyfikę funkcjonowania Agencji Mienia Wojskowego oraz jej tutejszego Oddziału Terenowego. Znana jemu jest problematyka reprezentowania interesów Skarbu Państwa oraz cała specyficzna materia obsługi prawnej wykonywanej na rzecz Agencji Mienia Wojskowego. Kontynuacja obsługi prawnej w dotychczasowej formie jest uzasadniona także ze względu na interdyscyplinarny charakter problematyki, obejmującej działalność Agencji Mienia Wojskowego. Zastępstwo procesowe w postępowaniach o ważnym znaczeniu dla praw i interesów Skarbu Państwa wymaga wykonywania czynności z zakresu bieżącej obsługi prawnej, aby możliwe było zachowanie jednolitego i spójnego stanowiska Agencji w działaniach poprzedzających postępowania sądowe i administracyjne, a także by możliwa była wszechstronna ocena co do zasadności kierowania spraw na drogę sporną. Reasumując, w stosunku do ww. części usług prawniczych istnieje możliwość udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 ustawy.

Nazwa wykonawcy:
Pan Krzysztof Lodziński prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Kancelaria Radcy Prawnego Krzysztofa Lodzińskiego

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Targ Rakowy 5/6 lok. 425

Miejscowość: Gdańsk

Kod pocztowy: 80-806

ID województwa: 10

Województwo / kraj: pomorskie

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Podobne przetargi

10627 / 2010-01-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi prawnicze świadczone w 2010 roku na rzecz ZGN w Dzielnicy Wola oraz Administracji Nowolipki i Administracji Ogrodowa.

151239 / 2014-07-11 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Kompleksowa obsługa prawna Samodzielnego Publicznego Centralnego Szpitala Klinicznego w Warszawie.

21113 / 2014-02-03 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Agencja Mienia Wojskowego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Prowadzenie zastępstwa procesowego i obsługi prawnej na rzecz OT AMW w Krakowie

416038 / 2011-12-08 - Inny: Państwowa osoba prawna

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie uregulowań prawnych odnoszących się do gruntów

246670 / 2011-08-17 - Inny: Jednostka Budżetowa podległa MPiPS

Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna procesu wdrażania Programu Operacyjnego Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich

37204 / 2012-02-07 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta PÅ‚ocka - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne w zakresie związanym z działalnością Pełnomocnika ds. Inwestycji Strategicznych Urzędu Miasta Płocka a wynikającym z realizacji Projektu pn. Budowa ulicy Granicznej - II etap (pomiędzy ulicami Otolińską i Wyszogrodzką)

5113 / 2010-01-08 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Agencja Rynku Rolnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Oddziału Terenowego Agencji Rynku Rolnego w Poznaniu

2797 / 2016-01-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Konstancin-Jeziorna, UrzÄ…d Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna - Konstancin-Jeziorna (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Biura Zamówień Publicznych oraz Wydziału Planowania w Urzędzie Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna w latach 2016-2018

370974 / 2012-09-28 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Sportu i Turystyki - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Opracowanie ekspertyzy prawnej na temat prawnych i organizacyjnych zasad tworzenia i funkcjonowania polskich związków sportowych w sportach osób niepełnosprawnych nr ref.: 21/usł./2012

297004 / 2012-08-10 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Władza Wdrażająca Programy Europejskie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych

312760 / 2013-08-03 - Inny: Narodowa Instytucja Kultury

Muzeum Pałac w Wilanowie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo w zakresie prowadzonych przez Muzeum spraw sądowych, wszczęcia postępowań sądowych, opracowania pism procesowych

249558 / 2010-08-13 - Podmiot prawa publicznego

Telewizja Polska Spółka Akcyjna, Biuro Prawne - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
usługa zastępstwa procesowego w postępowaniu arbitrażowym w Paryżu w świetle prawa Wielkiego Księstwa Luksemburga o stwierdzenie nieważności, względnie unieważnienie części umowy z SES Astra dotyczącej udostępniania pojemności w celu świadczenia cyfrowych usług transmisyjnych.

43812 / 2013-02-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Wola m. st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
świadczenie usług prawnych w okresie od 01.02.2013 r. do 31.12.2013 r. na rzecz ZGN Wola - administracja Młynów.

400786 / 2014-12-05 - Inny: Osoba prawna świadcząca usługi o charakterze powszechnym

Mazowiecki Szpital Bródnowski w Warszawie Sp. z o.o. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie pomocy prawnej w zakresie odzyskania nadwykonań kontraktów NFZ Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie Sp. z o.o. MSB/PN/85/11/2014

143481 / 2012-07-02 - Inny: Państwowa osoba prawna

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie uregulowań prawnych odnoszących się do postępowań przetargowych prowadzonych w ramach prawa zamówień publicznych