Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

445464 / 2013-10-31 - Administracja samorządowa / Powiat Ciechanowski (Ciechanów)

Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych i konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. ( 1 godz. = 45 minut zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim.

Opis zamówienia

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dalej jako WS i konsultacji grupowych dalej jako KG dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego,mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. (1 godz. = 45 min. zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków EFS realizowanego w Powiecie Ciechanowskim.
Zamówienie składa się z 23 części - oferty doskonalenia:
I
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny ?
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97h w:
szkołach podstawowych: w Grudusku, Regiminie, Ojrzeniu, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
Gimnazjum w Gąsocinie - WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób,Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie - 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 7 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i termin realizacji: SP w Grudusku II-V 2014 r, SP w Regiminie II-III 2014 r. SP w Ojrzeniu XI-XII 2013 r, Gim.w Gąsocinie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie II-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły),
- komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom,
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych (dalej PPP) , opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem).
II
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
gimnazjach w Gołyminie Oś., Nr 3 w Ciechanowie, Ościsłowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji:Gim. w Gołyminie Oś. III-V 2014; Gim. nr 3 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gim. w Ościsłowie II-III 2014 r, I LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły),
- diagnoza potrzeb i możliwości uczniów, w tym ich zainteresowań (szkoła ponadgimnazjalna), metody rozwijające zainteresowania,
- komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom,
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii PPP, opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem).

III
Ocenianie kształtujące.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w: SP w: Szulmierzu, Zeńboku, i Woli Wierzbowskiej, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,gimnazjach w: Kraszewie, i Gimnazjum z Oddz.i Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Szulmierzu XI-XII 2013 r.; SP w Zeńboku II-IV 2014 r.; Gim. z
Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r.; Gim. w Kraszewie XI 2013 - I 2014 r, SP w Woli Wierzbowskiej III-IV 2014 r.
Zakres tematyczny WS obejmuje wybrane elementy oceniania kształtującego: informacja zwrotna - w kierunku nauczyciel - uczeń, uczeń - nauczyciel, nauczyciel - rodzic, cele w języku ucznia, NaCoBeZu, samoocena, ocena koleżeńska; zastosowanie elementów OK w praktyce szkolnej na różnych zajęciach edukacyjnych w szkole podstawowej i gimnazjum.
KG oprócz zakresu tematycznego przewidzianego dla WS, obejmują:
3 h zajęć zgodnych z zasadami OK, (w tym 2 h zajęć prowadzonych przez prowadzącego KG a następnie 1h omówienia zajęć z uczestnikami),
2 h - moderowanie spotkania grupy nauczycieli poświęcone opracowaniu indywidualnych i zespołowych metod OK.

IV
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w SP w: Grudusku, Opinogórze G., Gołyminie

Oś. oraz SP Nr 5 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,Gimnazjum w Opinogórze G., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 14 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Grudusku XI 2013 r.- I 2014 r.; SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.;

SP Nr 5 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r., I-II 2014 r.; Gim. w

Opinogórze G. XI 2013 r - III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- wykorzystanie metod aktywizujących na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
- technologie informacyjno komunikacyjne, w dalszej części SIWZ jako TIK w motywowaniu uczniów do nauki,
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik (np. łańcuszek, cyfra-litera, wizualizacja,
skojarzenia, mapy mentalne, technika słów kluczowych, strategia pracy z tekstem, nowe techniki
notowania, metody efektywnego powtarzania materiału).
- wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

V. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
SP w: Zeńboku, Kraszewie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
gimnazjach w Ościsłowie i Sońsku, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Ościsłowie XI-XII 2013 r. SP w Zeńboku XI 2013 r -I 2014 r, SP w
Kraszewie XI-XII 2013 r.; Gim. w Sońsku I-II 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w szkole podstawowej, gimnazjum,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
- TIK w motywowaniu uczniów do nauki,
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik,
- wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

VI
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w:
SP w: Humięcinie, Gąsocinie, Szulmierzu i Kołaczkowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG

po 5 h dla grup od 7 do 25 osób,
Miejsko - Gm. Przedszkolu w Glinojecku, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 10 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacji.
Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie XI 2013 r. - I 2014 r. SP w Gąsocinie I - III 2014 r. SP w

Kołaczkowie XII 2013 r. - II 2014 r. SP w Szulmierzu I-III 2014 r. M. - Gm. Przedszk. w Glinojecku

II-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w przedszkolu, szkole podstawowej,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
- TIK w motywowaniu uczniów do nauki,
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. dzieci/uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik,
- wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

VII
Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w:
SP w Humięcinie w wymiarze WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 7 osób,
Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób,
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie II-V 2014 r.; Gim. Publ. w Grudusku II-V 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- angażowanie uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych,
-wdrożenie metod pracy zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych,
- wdrażanie strategii służącej utrwalaniu zmian w praktyce nauczycieli.

VIII
Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w:
SP w Opinogórze G. WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 15 osób,
gimnazjach w : Opinogórze G., Gimnazjum z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech

modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
Technikum nr 1 w Ciechanowie, w wymiarze 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz 5 h KG dla grupy osób
Miejskim Przedszkolu nr 3 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 12 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.; Gim. w Opinogórze G. II-IV 2014 r,

Gim. z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie II-III 2014 r, Tech. nr 1 w Ciechanowie III-V 2014r, Miejskie

Przedsz. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- podnoszenie kompetencji z zakresu podstaw efektywnej pracy zespołowej, rozwijanie umiejętności

interpersonalnych: skutecznej komunikacji, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz

planowania pracy zespołowej,
- innowacje pedagogiczne - procedury tworzenia, tworzenie opisu i planowanie ewaluacji,
- innowacyjne metody nauczania.
Warsztaty szkoleniowe w Miejskim Przedszk. Nr 3 w Ciechanowie obejmą dodatkowo:
stosowanie nowatorskich metod pracy z dziećmi, poznanie najnowszych rodzajów zajęć muzyczno-rytmicznych

dla dzieci w wieku od 2 - 5 lat w oparciu o wielokierunkową percepcję muzyki.

IX
Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w szkołach podstawowych w: Glinojecku, w

Sońsku, w SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h

dla grup od 8 do 25 osób,
technikach: nr 4 w Ciechanowie, nr 2 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po

5 h dla grup od 8 do 25 osób,
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Glinojecku XI

2013 r -I 2014 r, SP w Sońsku I-II 2014 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie I-II 2014 r, Tech. nr 2 w

Ciechanowie III-IV 2014 r,
Tematyka WS i KG:
- podniesienia kompetencji podczas pracy w zespołach wychowawczych z wykorzystaniem metody warsztatowej

oraz metody analizy indywidualnych przypadków,
- metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych, zasady planowania i monitorowania oddziaływań

wychowawczych,
- wypracowanie systemu współpracy w zespole nauczycieli - wychowawców klas oraz opracowanie

przydatnych dokumentów,
- umiejętność radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów,
- opracowanie narzędzi potrzebnych do pracy wychowawczej: ankiet, kwestionariuszy wywiadów z uczniami,

zbiorów zasad, przykładowych kontraktów, procedury interwencji wychowawczych,
- współpraca z rodzicami w zakresie ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

X
Postawy uczniowskie. Jak je kształtować ?

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w:
SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy

od 7 do 20 osób,
Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób,
II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 19 osób,
Miejskim Przedszkolu nr 10 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 8 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI 2013 r - III 2014 r, Gimn. w

Grudusku XI 2013 r. - I 2014 r, II LO w Ciechanowie III-IV 2014 r, Miejskie Przedszk. nr 10 w

Ciechanowie III-IV 2014r.
Zakres tematyczny WS:
- komunikacja interpersonalna w pracy wychowawczej nauczycieli oraz w relacjach nauczyciel - uczeń,

nauczyciel-rodzic,
- warsztaty nt.Nauczyciel wobec trudnych zachowań dzieci,uczniów, nabycie przez nauczycieli

umiejętności w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze (usystematyzowanie wiedzy w zakresie

przepisów prawa w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze),
- metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów,
- zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych,
- metody pracy wychowawczej z grupą klasową,
- podnoszenie umiejętności w zakresie podejmowania działań edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i

uzyskiwaniu pożądanych postaw uczniów oraz sposobów motywowania ich do podejmowania proponowanych

działań,
- współpraca z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw dzieci/uczniów,
- koncepcja pracy szkoły - sprecyzowanie systemu wartości, określenie modelu absolwenta,
- program wychowawczy oparty na przyjętym w szkole systemie wartości,
- integracja nauczycieli, uczniów, rodziców wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i

rozwojowi szkoły.
Konsultacje grupowe, prócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują:
- wypracowanie kompendium wiedzy nt. metod pracy wychowawczej z grupą klasową -ABC wychowawcy:

narzędzia do diagnozowania klasy, tworzenie zbiorów zasad, kontraktów, umiejętność prowadzenia rozmów z

uczniem (w tym w przypadku trudnych zachowań) i rodzicem (w kontekście współodpowiedzialności za

kształtowanie postaw uczniów),
- opracowanie procedur modyfikacji trudnych zachowań uczniów,
- organizacja pomocy psych.-pedagog. dla dzieci z trudnościami wychowawczymi (praca z dzieckiem

autystycznym i z zespołem Aspergera).

XI
Budowa koncepcji pracy szkoły.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w:
Gimnazjum w Gołyminie Oś. WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 13 osób
I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r, I LO w Ciechanowie I-II 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- przygotowanie do samodzielnego diagnozowania potrzeb szkoły,
- tworzenie odpowiadającej potrzebom szkoły koncepcji pracy,
- procedura okresowego analizowania i modyfikowania koncepcji pracy szkoły,
- sposoby informowania społeczności lokalnej o koncepcji pracy szkoły.

XII
Praca z uczniem zdolnym.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w:
SP w Woli Młockiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 11 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej II-IV 2014 r,
Zakres tematyczny WS:
- rozwijanie zdolności twórczych i zainteresowań uczniów
- planowanie różnych rodzajów zajęć zgodnie z efektami diagnozy zdolności twórczych,
- narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym zdolności twórczych i zainteresowań, na

poszczególnych etapach edukacyjnych w szkole podstawowej,
- zasady opracowywania programu rozwijania zainteresowań i uzdolnień uczniów zgodnie z etapem

nauczania.
KG, prócz tematyki przewidzianego dla WS, obejmują:
- wypracowanie przez nauczycieli narzędzi diagnozy zdolności twórczych i zainteresowań uczniów na

poszczególnych etapach edukacyjnych.

XIII
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
SP w: Glinojecku, Ojrzeniu i Gołyminie Oś., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla

grup od 8 do 25 osób
II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 19 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Glinojecku II-IV 2014 r, SP w Ojrzeniu III-IV 2014 r, SP w Gołyminie

Oś. III-IV 2014 r, II LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r.
Zakres tematyczny WS:
- charakterystyka ucznia z różnymi typami niepełnosprawności (uczeń z autyzmem, z Zespołem Aspergera,

z lekkim upośledzeniem umysłowym, z niepełnosprawnością ruchową, z niedowidzeniem i niedosłyszeniem),
- analiza interpretacja opinii i orzeczeń, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia,

formułowanie potrzeb ucznia, określanie form, sposobów i metod pracy z uczniem,
- zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym zakres i sposoby dostosowania

wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia,
- zwiększenie kompetencji w zakresie analizowania i dostosowywania metod i form pracy zgodnie z

indywidualnymi potrzebami uczniów ( praca z uczniem z trudnościami i z uczniem zdolnym),
- współpraca z rodzicami uczniów mających opinie lub orzeczenie PPP.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują:
analizę indywidualnych przypadków uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia

specjalnego; wypracowanie zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz zasad dostosowania wymagań

edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb, w tym oceniania ucznia z uwzględnieniem jego typu

niepełnosprawności
listę zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym.

XIV
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 60 h w:
SP w Woli Wierzbowskiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 9 osób
gimnazjach: nr 3 w Ciechanowie, w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla

grup od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Wierzbowskiej XI-XII 2013 r, Gim. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014

r, Gim. w Regiminie XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- praca z tablicą interaktywną, wykorzystanie portalu Scholaris,
- praktyczne włączanie narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenie zajęć dydaktycznych,
- platforma edukacyjna (tworzenie, wykorzystanie w pracy dydaktycznej).

XV
Projekt edukacyjny w szkole.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w:
III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 17 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie XI 2013r. - I 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- metoda projektu jako efektywny sposób rozwijania kompetencji kluczowych uczniów,
- wdrażanie projektów edukacyjnych.

XVI
Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w:
III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 17 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacje.
Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie II-V 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- umiejętność identyfikowania potrzeb środowiska,
- działania na rzecz wzajemnego rozwoju,
- korzystanie z zasobów środowiska w procesie nauczania i wychowania ,
- nawiązanie współpracy z podmiotami działającymi w środowisku,
- umiejętność identyfikowania potrzeb i szans rozwojowych szkoły możliwych do zaspokojenia we

współpracy ze środowiskiem lokalnym.

XVII
Rodzice są partnerami szkoły.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 91 h w:
w SP w : Woli Młockiej, Młocku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do

25 osób
w przedszkolach: Miejskim nr 10 w Ciechanowie, Miejskim nr 3 w Ciechanowie, Miejsko-Gm. w Glinojecku,

po 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Młocku I - II 2014 r,

Miejskie Przedszk. nr 10 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Miejskie Przedszk. nr 3 w Ciechanowie XI 2013 r.

- I 2014 r, M-G Przedszk. w Glinojecku XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach

stresowych, asertywnych,
- rozwiązywanie konfliktów,
- formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami,
- efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami,
- aktywizacja rodziców w życie szkoły,
- diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej

i opiekuńczej,
- wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców.

XVIII
Rodzice są partnerami szkoły.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
w SP w: Kołaczkowie i WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób
-w gimnazjach w: Glinojecku, Kraszewie, po 15 h, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h

dla grup od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Kołaczkowie I-III 2014 r, SP w Kraszewie III-IV 2014 r, Gim. w XI-XII

2013 r, Gim. w Kraszewie XI 2013 r - I 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach stresowych

i asertywnych,
- rozwiązywanie konfliktów,
- różnorodne formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami,
- efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami,
- aktywizacja rodziców w życie szkoły,
- diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej

i opiekuńczej,
- wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców.

XIX
Nauczyciel 45+.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz konsultacji grupowych, obejmujących łącznie 20 h w:
w SP w Regiminie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 20 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Regiminie XI-XII 2013 r.

Tematyka WS i KG:
- emisja głosu, choroby zawodowe,
- wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 XII 2008 r. (Dz. U z

2009 r. Nr 4, poz. 17),
- komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem, profilaktyka wypalenia zawodowego.

XX
Przedszkole promuje wartość edukacji.

W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 17 h w:
w Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11

osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Przedszk. nr 6 w Ciechanowie II-V 2014 r.

Tematyka WS i KG:
- różnorodne formy promowania przedszkola,
- uwzględnianie potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej,
- planowanie promocji edukacji we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym,
- opracowanie narzędzi do ewaluacji działań przedszkola.

XXI
Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w:
Gimnazjum w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób
technikach: nr 2 w Ciechanowie, nr 1 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5

h dla grup od 8 do 25 osób
Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Regiminie II-III 2014 r, Tech. nr 2 w Ciechanowie XI-XII 2013 r,

Tech. nr 1 w Ciechanowie XI 2013 r. - II 2014 r, Przedszk. nr 6 w Ciechanowie XI 2013 r. - I 2014r.
Tematyka WS:
- komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów,
- kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników,
- zasady powoływania zespołów zadaniowych,
- kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji (budowanie zespołu), radzenie sobie ze stresem,
- inicjowanie i wspieranie działań opartych na zaufaniu, udzielaniu wsparcia, wymianie doświadczeń,

planowaniu i organizacji pracy w zespołach.
- wypracowanie zasad powoływania zespołów oraz przydziału zadań. Pomoc w określeniu zadań dla każdego

zespołu i w planowaniu działań.
- budowanie zespołu, radzenie sobie ze stresem, praca metodą projektu,
- opracowanie regulaminu nagradzania nauczycieli.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów obejmują:
-opracowanie programu integrującego nauczycieli.

XXII
Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
w SP w: Młocku, nr 5 w Ciechanowie, po 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz po 5 h KG dla grup od 8 do

25 osób
gimnazjach w: Gąsocinie, Glinojecku po 15 h w trzech modułach po 5 h oraz po 5 h KG dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Młocku XI-XII 2013 r, SP nr 5 w Ciechanowie I-III 2014 r, Gim. w Gąsocinie II-III 2014 r, Gim. w Glinojecku I-II 2014.
Tematyka WS:
- analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych i planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków,
-komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów,
- udzielanie informacji zwrotnej,
- praca zespołowa, w tym zespołowe planowanie działań.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują trafne planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków, realizacja których pozwoli na wzrost efektów kształcenia, zgodnie z zakresem tematycznym szkoleń.
XXIII
Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną ?

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w:
w SP w: Gąsocinie i w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Gimnazjum w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób
Technikum nr 4 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 8 do 25 osób,
Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Gąsocinie XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Sońsku XI-XII 2013 r, Gim. w Sońsku XI-XII 2013 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie XI-XII 2013,
Tematyka WS:
- celowość prowadzenia ewaluacji wewn.,
- sposoby prowadzenia ewaluacji (narzędzia),
- przygotowanie projektu ewaluacji wewn.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują opracowanie i realizację projektu ewaluacji wewn. w szkole.
W ramach każdej z ofert Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do:
1) opracowania i przeprowadzenia testu kompetencji na wejściu i wyjściu dla każdej szkoły,przedszkola,
2) opracowania we współpracy z Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (w SIWZ jako SORE)harmonogramu: terminy (daty, godz.) i szczegółowej tematyki w rozbiciu na planowane godz.zajęć w ramach
WS i KG i ich scenariuszy uwzględniających indywidualne potrzeby szkół,przedszkoli i przekazania ich Zamawiającemu na co najmniej 3 dni przed ich rozpoczęciem w szkole lub przedszkolu,
3) prowadzenia dziennika zajęć i przekazania SORE uzupełnionego dziennika zajęć po zakończonych warsztatach i konsultacjach.
Zamawiający zapewnia wyżywienie dla uczestników szkoleń. Sprzęt i wszelkie pomoce konieczne do realizacji zadania zapewnia Wykonawca. Sale i pracownie na realizację WS KG Zamawiający udostępnia nieodpłatnie. WS i KG prowadzone są na terenie szkół i przedszkoli.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 445464

Data publikacji: 2013-10-31

Nazwa: Powiat Ciechanowski

Ulica: ul. 17 Stycznia 7

Numer domu: 7

Miejscowość: Ciechanów

Kod pocztowy: 06-400

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 023 6723485, 6725415

Numer faxu: 023 6722945

Regon: 13038158200000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych i konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. ( 1 godz. = 45 minut zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dalej jako WS i konsultacji grupowych dalej jako KG dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego,mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. (1 godz. = 45 min. zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków EFS realizowanego w Powiecie Ciechanowskim.
Zamówienie składa się z 23 części - oferty doskonalenia:
I
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny ?
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97h w:
szkołach podstawowych: w Grudusku, Regiminie, Ojrzeniu, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
Gimnazjum w Gąsocinie - WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób,Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie - 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 7 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i termin realizacji: SP w Grudusku II-V 2014 r, SP w Regiminie II-III 2014 r. SP w Ojrzeniu XI-XII 2013 r, Gim.w Gąsocinie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie II-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły),
- komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom,
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych (dalej PPP) , opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem).
II
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
gimnazjach w Gołyminie Oś., Nr 3 w Ciechanowie, Ościsłowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji:Gim. w Gołyminie Oś. III-V 2014; Gim. nr 3 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gim. w Ościsłowie II-III 2014 r, I LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły),
- diagnoza potrzeb i możliwości uczniów, w tym ich zainteresowań (szkoła ponadgimnazjalna), metody rozwijające zainteresowania,
- komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom,
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii PPP, opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem).

III
Ocenianie kształtujące.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w: SP w: Szulmierzu, Zeńboku, i Woli Wierzbowskiej, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,gimnazjach w: Kraszewie, i Gimnazjum z Oddz.i Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Szulmierzu XI-XII 2013 r.; SP w Zeńboku II-IV 2014 r.; Gim. z
Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r.; Gim. w Kraszewie XI 2013 - I 2014 r, SP w Woli Wierzbowskiej III-IV 2014 r.
Zakres tematyczny WS obejmuje wybrane elementy oceniania kształtującego: informacja zwrotna - w kierunku nauczyciel - uczeń, uczeń - nauczyciel, nauczyciel - rodzic, cele w języku ucznia, NaCoBeZu, samoocena, ocena koleżeńska; zastosowanie elementów OK w praktyce szkolnej na różnych zajęciach edukacyjnych w szkole podstawowej i gimnazjum.
KG oprócz zakresu tematycznego przewidzianego dla WS, obejmują:
3 h zajęć zgodnych z zasadami OK, (w tym 2 h zajęć prowadzonych przez prowadzącego KG a następnie 1h omówienia zajęć z uczestnikami),
2 h - moderowanie spotkania grupy nauczycieli poświęcone opracowaniu indywidualnych i zespołowych metod OK.

IV
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w SP w: Grudusku, Opinogórze G., Gołyminie

Oś. oraz SP Nr 5 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,Gimnazjum w Opinogórze G., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 14 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Grudusku XI 2013 r.- I 2014 r.; SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.;

SP Nr 5 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r., I-II 2014 r.; Gim. w

Opinogórze G. XI 2013 r - III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- wykorzystanie metod aktywizujących na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
- technologie informacyjno komunikacyjne, w dalszej części SIWZ jako TIK w motywowaniu uczniów do nauki,
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik (np. łańcuszek, cyfra-litera, wizualizacja,
skojarzenia, mapy mentalne, technika słów kluczowych, strategia pracy z tekstem, nowe techniki
notowania, metody efektywnego powtarzania materiału).
- wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

V. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
SP w: Zeńboku, Kraszewie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
gimnazjach w Ościsłowie i Sońsku, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Ościsłowie XI-XII 2013 r. SP w Zeńboku XI 2013 r -I 2014 r, SP w
Kraszewie XI-XII 2013 r.; Gim. w Sońsku I-II 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w szkole podstawowej, gimnazjum,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
- TIK w motywowaniu uczniów do nauki,
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik,
- wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

VI
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w:
SP w: Humięcinie, Gąsocinie, Szulmierzu i Kołaczkowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG

po 5 h dla grup od 7 do 25 osób,
Miejsko - Gm. Przedszkolu w Glinojecku, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 10 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacji.
Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie XI 2013 r. - I 2014 r. SP w Gąsocinie I - III 2014 r. SP w

Kołaczkowie XII 2013 r. - II 2014 r. SP w Szulmierzu I-III 2014 r. M. - Gm. Przedszk. w Glinojecku

II-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w przedszkolu, szkole podstawowej,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
- TIK w motywowaniu uczniów do nauki,
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. dzieci/uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik,
- wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

VII
Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w:
SP w Humięcinie w wymiarze WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 7 osób,
Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób,
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Humięcinie II-V 2014 r.; Gim. Publ. w Grudusku II-V 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- angażowanie uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych,
-wdrożenie metod pracy zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych,
- wdrażanie strategii służącej utrwalaniu zmian w praktyce nauczycieli.

VIII
Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w:
SP w Opinogórze G. WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 15 osób,
gimnazjach w : Opinogórze G., Gimnazjum z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech

modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
Technikum nr 1 w Ciechanowie, w wymiarze 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz 5 h KG dla grupy osób
Miejskim Przedszkolu nr 3 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 12 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.; Gim. w Opinogórze G. II-IV 2014 r,

Gim. z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie II-III 2014 r, Tech. nr 1 w Ciechanowie III-V 2014r, Miejskie

Przedsz. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- podnoszenie kompetencji z zakresu podstaw efektywnej pracy zespołowej, rozwijanie umiejętności

interpersonalnych: skutecznej komunikacji, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz

planowania pracy zespołowej,
- innowacje pedagogiczne - procedury tworzenia, tworzenie opisu i planowanie ewaluacji,
- innowacyjne metody nauczania.
Warsztaty szkoleniowe w Miejskim Przedszk. Nr 3 w Ciechanowie obejmą dodatkowo:
stosowanie nowatorskich metod pracy z dziećmi, poznanie najnowszych rodzajów zajęć muzyczno-rytmicznych

dla dzieci w wieku od 2 - 5 lat w oparciu o wielokierunkową percepcję muzyki.

IX
Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 100 h w szkołach podstawowych w: Glinojecku, w

Sońsku, w SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h

dla grup od 8 do 25 osób,
technikach: nr 4 w Ciechanowie, nr 2 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po

5 h dla grup od 8 do 25 osób,
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, SP w Glinojecku XI

2013 r -I 2014 r, SP w Sońsku I-II 2014 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie I-II 2014 r, Tech. nr 2 w

Ciechanowie III-IV 2014 r,
Tematyka WS i KG:
- podniesienia kompetencji podczas pracy w zespołach wychowawczych z wykorzystaniem metody warsztatowej

oraz metody analizy indywidualnych przypadków,
- metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych, zasady planowania i monitorowania oddziaływań

wychowawczych,
- wypracowanie systemu współpracy w zespole nauczycieli - wychowawców klas oraz opracowanie

przydatnych dokumentów,
- umiejętność radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów,
- opracowanie narzędzi potrzebnych do pracy wychowawczej: ankiet, kwestionariuszy wywiadów z uczniami,

zbiorów zasad, przykładowych kontraktów, procedury interwencji wychowawczych,
- współpraca z rodzicami w zakresie ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

X
Postawy uczniowskie. Jak je kształtować ?

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w:
SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy

od 7 do 20 osób,
Gimnazjum w Grudusku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 12 osób,
II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 19 osób,
Miejskim Przedszkolu nr 10 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 8 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI 2013 r - III 2014 r, Gimn. w

Grudusku XI 2013 r. - I 2014 r, II LO w Ciechanowie III-IV 2014 r, Miejskie Przedszk. nr 10 w

Ciechanowie III-IV 2014r.
Zakres tematyczny WS:
- komunikacja interpersonalna w pracy wychowawczej nauczycieli oraz w relacjach nauczyciel - uczeń,

nauczyciel-rodzic,
- warsztaty nt.Nauczyciel wobec trudnych zachowań dzieci,uczniów, nabycie przez nauczycieli

umiejętności w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze (usystematyzowanie wiedzy w zakresie

przepisów prawa w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze),
- metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów,
- zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych,
- metody pracy wychowawczej z grupą klasową,
- podnoszenie umiejętności w zakresie podejmowania działań edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i

uzyskiwaniu pożądanych postaw uczniów oraz sposobów motywowania ich do podejmowania proponowanych

działań,
- współpraca z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw dzieci/uczniów,
- koncepcja pracy szkoły - sprecyzowanie systemu wartości, określenie modelu absolwenta,
- program wychowawczy oparty na przyjętym w szkole systemie wartości,
- integracja nauczycieli, uczniów, rodziców wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i

rozwojowi szkoły.
Konsultacje grupowe, prócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują:
- wypracowanie kompendium wiedzy nt. metod pracy wychowawczej z grupą klasową -ABC wychowawcy:

narzędzia do diagnozowania klasy, tworzenie zbiorów zasad, kontraktów, umiejętność prowadzenia rozmów z

uczniem (w tym w przypadku trudnych zachowań) i rodzicem (w kontekście współodpowiedzialności za

kształtowanie postaw uczniów),
- opracowanie procedur modyfikacji trudnych zachowań uczniów,
- organizacja pomocy psych.-pedagog. dla dzieci z trudnościami wychowawczymi (praca z dzieckiem

autystycznym i z zespołem Aspergera).

XI
Budowa koncepcji pracy szkoły.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 40 h w:
Gimnazjum w Gołyminie Oś. WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 13 osób
I LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r, I LO w Ciechanowie I-II 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- przygotowanie do samodzielnego diagnozowania potrzeb szkoły,
- tworzenie odpowiadającej potrzebom szkoły koncepcji pracy,
- procedura okresowego analizowania i modyfikowania koncepcji pracy szkoły,
- sposoby informowania społeczności lokalnej o koncepcji pracy szkoły.

XII
Praca z uczniem zdolnym.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w:
SP w Woli Młockiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 11 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej II-IV 2014 r,
Zakres tematyczny WS:
- rozwijanie zdolności twórczych i zainteresowań uczniów
- planowanie różnych rodzajów zajęć zgodnie z efektami diagnozy zdolności twórczych,
- narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym zdolności twórczych i zainteresowań, na

poszczególnych etapach edukacyjnych w szkole podstawowej,
- zasady opracowywania programu rozwijania zainteresowań i uzdolnień uczniów zgodnie z etapem

nauczania.
KG, prócz tematyki przewidzianego dla WS, obejmują:
- wypracowanie przez nauczycieli narzędzi diagnozy zdolności twórczych i zainteresowań uczniów na

poszczególnych etapach edukacyjnych.

XIII
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
SP w: Glinojecku, Ojrzeniu i Gołyminie Oś., WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla

grup od 8 do 25 osób
II LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 19 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Glinojecku II-IV 2014 r, SP w Ojrzeniu III-IV 2014 r, SP w Gołyminie

Oś. III-IV 2014 r, II LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r.
Zakres tematyczny WS:
- charakterystyka ucznia z różnymi typami niepełnosprawności (uczeń z autyzmem, z Zespołem Aspergera,

z lekkim upośledzeniem umysłowym, z niepełnosprawnością ruchową, z niedowidzeniem i niedosłyszeniem),
- analiza interpretacja opinii i orzeczeń, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia,

formułowanie potrzeb ucznia, określanie form, sposobów i metod pracy z uczniem,
- zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym zakres i sposoby dostosowania

wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia,
- zwiększenie kompetencji w zakresie analizowania i dostosowywania metod i form pracy zgodnie z

indywidualnymi potrzebami uczniów ( praca z uczniem z trudnościami i z uczniem zdolnym),
- współpraca z rodzicami uczniów mających opinie lub orzeczenie PPP.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują:
analizę indywidualnych przypadków uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia

specjalnego; wypracowanie zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz zasad dostosowania wymagań

edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb, w tym oceniania ucznia z uwzględnieniem jego typu

niepełnosprawności
listę zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym.

XIV
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 60 h w:
SP w Woli Wierzbowskiej WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 9 osób
gimnazjach: nr 3 w Ciechanowie, w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla

grup od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Wierzbowskiej XI-XII 2013 r, Gim. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014

r, Gim. w Regiminie XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- praca z tablicą interaktywną, wykorzystanie portalu Scholaris,
- praktyczne włączanie narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenie zajęć dydaktycznych,
- platforma edukacyjna (tworzenie, wykorzystanie w pracy dydaktycznej).

XV
Projekt edukacyjny w szkole.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w:
III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 17 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie XI 2013r. - I 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- metoda projektu jako efektywny sposób rozwijania kompetencji kluczowych uczniów,
- wdrażanie projektów edukacyjnych.

XVI
Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 20 h w:
III LO w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 17 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacje.
Miejsce i czas realizacji: III LO w Ciechanowie II-V 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- umiejętność identyfikowania potrzeb środowiska,
- działania na rzecz wzajemnego rozwoju,
- korzystanie z zasobów środowiska w procesie nauczania i wychowania ,
- nawiązanie współpracy z podmiotami działającymi w środowisku,
- umiejętność identyfikowania potrzeb i szans rozwojowych szkoły możliwych do zaspokojenia we

współpracy ze środowiskiem lokalnym.

XVII
Rodzice są partnerami szkoły.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 91 h w:
w SP w : Woli Młockiej, Młocku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do

25 osób
w przedszkolach: Miejskim nr 10 w Ciechanowie, Miejskim nr 3 w Ciechanowie, Miejsko-Gm. w Glinojecku,

po 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Młocku I - II 2014 r,

Miejskie Przedszk. nr 10 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Miejskie Przedszk. nr 3 w Ciechanowie XI 2013 r.

- I 2014 r, M-G Przedszk. w Glinojecku XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach

stresowych, asertywnych,
- rozwiązywanie konfliktów,
- formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami,
- efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami,
- aktywizacja rodziców w życie szkoły,
- diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej

i opiekuńczej,
- wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców.

XVIII
Rodzice są partnerami szkoły.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
w SP w: Kołaczkowie i WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób
-w gimnazjach w: Glinojecku, Kraszewie, po 15 h, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h

dla grup od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Kołaczkowie I-III 2014 r, SP w Kraszewie III-IV 2014 r, Gim. w XI-XII

2013 r, Gim. w Kraszewie XI 2013 r - I 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- komunikacja interpersonalna, prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach stresowych

i asertywnych,
- rozwiązywanie konfliktów,
- różnorodne formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami,
- efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami,
- aktywizacja rodziców w życie szkoły,
- diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej

i opiekuńczej,
- wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców.

XIX
Nauczyciel 45+.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz konsultacji grupowych, obejmujących łącznie 20 h w:
w SP w Regiminie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 20 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Regiminie XI-XII 2013 r.

Tematyka WS i KG:
- emisja głosu, choroby zawodowe,
- wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 XII 2008 r. (Dz. U z

2009 r. Nr 4, poz. 17),
- komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem, profilaktyka wypalenia zawodowego.

XX
Przedszkole promuje wartość edukacji.

W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 17 h w:
w Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11

osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Przedszk. nr 6 w Ciechanowie II-V 2014 r.

Tematyka WS i KG:
- różnorodne formy promowania przedszkola,
- uwzględnianie potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej,
- planowanie promocji edukacji we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym,
- opracowanie narzędzi do ewaluacji działań przedszkola.

XXI
Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 77 h w:
Gimnazjum w Regiminie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy 10 osób
technikach: nr 2 w Ciechanowie, nr 1 w Ciechanowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5

h dla grup od 8 do 25 osób
Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Regiminie II-III 2014 r, Tech. nr 2 w Ciechanowie XI-XII 2013 r,

Tech. nr 1 w Ciechanowie XI 2013 r. - II 2014 r, Przedszk. nr 6 w Ciechanowie XI 2013 r. - I 2014r.
Tematyka WS:
- komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów,
- kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników,
- zasady powoływania zespołów zadaniowych,
- kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji (budowanie zespołu), radzenie sobie ze stresem,
- inicjowanie i wspieranie działań opartych na zaufaniu, udzielaniu wsparcia, wymianie doświadczeń,

planowaniu i organizacji pracy w zespołach.
- wypracowanie zasad powoływania zespołów oraz przydziału zadań. Pomoc w określeniu zadań dla każdego

zespołu i w planowaniu działań.
- budowanie zespołu, radzenie sobie ze stresem, praca metodą projektu,
- opracowanie regulaminu nagradzania nauczycieli.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów obejmują:
-opracowanie programu integrującego nauczycieli.

XXII
Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 80 h w:
w SP w: Młocku, nr 5 w Ciechanowie, po 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz po 5 h KG dla grup od 8 do

25 osób
gimnazjach w: Gąsocinie, Glinojecku po 15 h w trzech modułach po 5 h oraz po 5 h KG dla grup od 8 do 25 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Młocku XI-XII 2013 r, SP nr 5 w Ciechanowie I-III 2014 r, Gim. w Gąsocinie II-III 2014 r, Gim. w Glinojecku I-II 2014.
Tematyka WS:
- analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych i planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków,
-komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów,
- udzielanie informacji zwrotnej,
- praca zespołowa, w tym zespołowe planowanie działań.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują trafne planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków, realizacja których pozwoli na wzrost efektów kształcenia, zgodnie z zakresem tematycznym szkoleń.
XXIII
Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną ?

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97 h w:
w SP w: Gąsocinie i w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób Gimnazjum w Sońsku WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób
Technikum nr 4 w Ciechanowie WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grupy od 8 do 25 osób,
Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Gąsocinie XI 2013 r. - I 2014 r, SP w Sońsku XI-XII 2013 r, Gim. w Sońsku XI-XII 2013 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie XI-XII 2013,
Tematyka WS:
- celowość prowadzenia ewaluacji wewn.,
- sposoby prowadzenia ewaluacji (narzędzia),
- przygotowanie projektu ewaluacji wewn.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują opracowanie i realizację projektu ewaluacji wewn. w szkole.
W ramach każdej z ofert Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do:
1) opracowania i przeprowadzenia testu kompetencji na wejściu i wyjściu dla każdej szkoły,przedszkola,
2) opracowania we współpracy z Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (w SIWZ jako SORE)harmonogramu: terminy (daty, godz.) i szczegółowej tematyki w rozbiciu na planowane godz.zajęć w ramach
WS i KG i ich scenariuszy uwzględniających indywidualne potrzeby szkół,przedszkoli i przekazania ich Zamawiającemu na co najmniej 3 dni przed ich rozpoczęciem w szkole lub przedszkolu,
3) prowadzenia dziennika zajęć i przekazania SORE uzupełnionego dziennika zajęć po zakończonych warsztatach i konsultacjach.
Zamawiający zapewnia wyżywienie dla uczestników szkoleń. Sprzęt i wszelkie pomoce konieczne do realizacji zadania zapewnia Wykonawca. Sale i pracownie na realizację WS KG Zamawiający udostępnia nieodpłatnie. WS i KG prowadzone są na terenie szkół i przedszkoli.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Tak

Ilość części: 23

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/05/2014

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia.

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (świadczył, realizował, zakończył) lub wykonuje (świadczy, realizuje) co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia, polegającą na realizacji co najmniej 50 godz. usług szkoleniowych (1 godz. lekcyjna = 45 min) dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w obszarze edukacji na każdą część zamówienia, na którą składa ofertę. Przykładowo - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy dowolnie wybrane części zamówienia winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (świadczył, realizował, zakończył) lub wykonuje (świadczy, realizuje) co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia, polegającą na realizacji łącznie 150 godz. usług szkoleniowych (1 godz. lekcyjna = 45 min) dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w obszarze edukacji.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ oraz wykaże, że dysponuje przynajmniej jedną osobą na każde rozpoczęte 150 h ofert doskonalenia (części od I do XXIII) (np. 1-150 godz. - 1 osoba, 151-300 godz. - 2 osoby) , na które składa ofertę:
1)o wyższym wykształceniu magisterskim,
2)z przygotowaniem pedagogicznym,
3)posiadającą co najmniej 5-letni łączny staż pracy placówkach oświatowych i/lub ośrodkach doskonalenia i/lub firmach szkoleniowych działających w obszarze edukacji,
4)doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla osób dorosłych w wymiarze co najmniej 50 h dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert,
a w odniesieniu do części nr XIV - że dysponuje jedną osobą, która oprócz spełniania warunków wymienionych w pkt 4.1.3.1) do 4) z wykształceniem wyższym lub podyplomowym o kierunku informatycznym.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów

Data składania wniosków, ofert: 08/11/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 12:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów pok. 108

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Zamówienie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
805110009 (Usługi szkolenia personelu)

Podobne przetargi

275536 / 2010-09-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Żłobków m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia z zakresu przekształcenia zakładu budżetowego w jednostkę budżetową dla pracowników Zespołu Żłobków m.st. Warszawy.

363134 / 2013-09-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Ciechanowski - Ciechanów (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Dostawa sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, projekcyjnego i fotograficznego na potrzeby realizacji projektu pt. Doskonalenie szansą na rozwój współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim

145138 / 2015-06-16 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Szkolenia dla pracowników resortu środowiska w zakresie tematyki dotyczącej wdrożenia dyrektywy INSPIRE - zamówienie uzupełniające

283273 / 2008-10-24 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Opracowanie i realizacja programu szkoleniowego dla administracji gruzińskiej z zakresu rozwoju regionalnego, systemu finansów publicznych i reformy decentralizacyjnej

253159 / 2013-11-26 - Uczelnia publiczna

Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Przeprowadzenie cyklu szkoleń z zakresu programowania sterowników Siemens S7 300/400 dla studentów kierunku zamawianego automatyka i robotyka na potrzeby projektu nr pokl.04.01.02-00-046/12 pn.: Kształcenie w dziedzinie automatyki i robotyki dla potrzeb gospodarki opartej na wiedzy dla Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej

139725 / 2012-06-27 - Uczelnia publiczna

Politechnika Warszawska Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Szkolenie specjalistyczne z dziedziny fotoniki światłowodowej w zakresie eksploatacji i zarządzania aparaturą pomiarowo kontrolną. Postępowanie nr WEiTI/111/BZP/2012/1035.

3374 / 2011-01-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Przygotowanie i przeprowadzenie wykładu oraz przygotowanie materiałów w ramach szkolenia nt. Mediacje i negocjacje w pracy z trudnym klientem, dla 3 - grup około 25 osobowych pracowników jednostek pomocy i integracji społecznej z terenu województwa mazowieckiego, w trzech terminach: 19 - 20 października, 25 - 26 października, oraz w terminie 18 - 19 listopada 2010 roku, zgodnie z programem szkolenia i złożoną ofertą.

124503 / 2011-04-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Ostrów Mazowiecka - Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Wdrożenie systemu informatycznego do ewaluacji strategii oraz przeprowadzenie szkoleń z zarządzania strategicznego.

323328 / 2012-08-30 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Gospodarki - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Organizacja czterech dwudniowych krajowych szkoleń specjalistycznych w Warszawie

195888 / 2009-06-17 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy Grudusk - Grudusk (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów w ramach Programu Operacyhjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 - Projekt: Większa wiedza szansą na lepszą przyszłość

40447 / 2015-03-23 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Departament Administracyjny MON - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Wykonanie usługi polegającej na przeprowadzeniu kursu specjalistycznego z języka angielskiego

140753 / 2014-07-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowieckie SamorzÄ…dowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Świadczenie usług polegających na przeprowadzeniu wykładów lub ćwiczeń dla uczestników kursu kwalifikacyjnego z zakresu surdopedagogiki, realizowanego w ramach projektu Akademia Profesjonalnego Nauczyciela, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

3094 / 2011-01-07 - Administracja samorzÄ…dowa

Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 805100002 (Usługi szkolenia specjalistycznego)
Przygotowanie i przeprowadzenie wykładu w ramach seminarium nt.Współpraca ośrodków pomocy społecznej i powiatowych centrów pomocy rodzinie z powiatowymi urzędami pracy przy realizacji projektów systemowych w ramach POKL, w terminie 8 października 2010 roku, zgodnie z programem i złożoną ofertą