Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

9547 / 2014-01-15 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Mogilno (Mogilno)

SEO outsourcing

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-12-16 pod pozycją 272621. Zobacz ogłoszenie 272621 / 2013-12-16 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 9547

Data publikacji: 2014-01-15

Nazwa: Gmina Mogilno

Ulica: ul. Narutowicza 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Mogilno

Kod pocztowy: 88-300

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Numer telefonu: 052 3185520

Numer faxu: 052 3152693

Regon: 09235084300000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 272621

Data wydania biuletynu: 2013-12-16

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak

Rok ogłoszenia: 2013

Pozycja ogłoszenia: 272621

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Mogilnie

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego oraz usługi prawnicze, polegające na doradztwie prawnym..

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy
spółka komandytowa

Adres pocztowy wykonawcy: ul.Grudziądzka 110-114

Miejscowość: Toruń

Kod pocztowy: 88-100

ID województwa: 1

Województwo / kraj: kujawsko-pomorskie

Data udzielenie zamówienia: 19/12/2013

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 84000,00

Cena wybranej oferty: 103320,00

Cena minimalna: 103320,00

Cena maksymalna: 103320,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
W zakresie usług prawniczych, polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, zgodnie z nim w przypadku zamówień, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia oraz przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. W zakresie usług prawniczych, polegających na doradztwie prawnym podstawę prawną udzielenia niniejszego zamówienia stanowi art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a, zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie negocjacji bez ogłoszenia lub w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W opisywanym przypadku, ze względu na specyfikę działań zespołu, niecelowe jest oddzielenie usług prawniczych od usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego. Poza powyższymi działaniami dotychczasowy wykonawca usług prawniczych, ze względu na dotychczas świadczone na rzecz Zamawiającego usługi prawne, pozyskał niezbędną wiedzę, jest w stanie zapewnić ciągłość usług i kontynuację procesów sądowych. W niniejszym przypadku udzielenie zamówienia z wolnej ręki wykonawcy w celu kontynuowania usług świadczonych na rzecz Zamawiającego od 2006 roku, znajduje swoje oparcie w kontekście przepisu art. 5 ust. 1b PZP z uwagi na znaczny udział w przedmiocie zamówienia usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz na doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego w celu ochrony ważnych praw Zamawiającego, jak również jest uzasadnione w rozumieniu art. 5 ust. 1a PZP (zwłaszcza na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 PZP). Zastosowanie innego trybu w przedmiotowej sprawie, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków oraz uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Należy przy tym wyjaśnić, że w niniejszym przypadku połączenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego (w tym np. wydawanie opinii, sporządzanie pism procesowych) z innymi usługami prawniczymi, jest racjonalne, z uwagi na celowość zapewnienia kompleksowej obsługi prawnej wynikającej ze specyfiki spraw i problemów prawnych związanych z działalnością Zamawiającego, a zatem dopuszczalne z punktu widzenia art. 5 ust. 3 PZP. W szczególności, świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i dogłębne pod względem merytorycznym rozwiązywanie spraw, co przekłada się na wprost na racjonalność wydatkowania środków na w/w usługi. Wykonawca legitymuje się 7-letnim doświadczeniem wzorowej pracy na rzecz Zamawiającego w okresie bezpośrednio poprzedzającym udzielenie niniejszego zamówienia. Należy przy tym podkreślić, że wykonawca jest podmiotem o ugruntowanej pozycji na rynku usług prawniczych z zespołem wysoko wykwalifikowanych, doświadczonych i cenionych prawników, liczącą w chwili obecnej ponad 30 osób. Dzięki temu, Zamawiający ma możliwość korzystania z szerokiej gamy usług o specjalistycznym charakterze, co umożliwia optymalne rozwiązywanie nawet bardzo złożonych problemów, wymagających łączenia wiedzy z wielu specjalistycznych dziedzin prawa. Powyżej wskazane zasoby są przydatne w szczególności przy planowaniu i realizacji złożonych projektów, jak choćby w inwestycjach infrastrukturalnych, współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Wykonawca posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze szeregu podmiotów samorządowych, dzięki czemu, w sposób bardziej efektywny niż jakikolwiek inny podmiot, jest w stanie rozwiązywać problemy Zamawiającego. Za racjonalnością kontynuacji współpracy z wykonawcą, przemawia także fakt, iż podmiot ten jest zaznajomiony z szeregiem postępowań administracyjnych i sądowych oraz innych spraw prowadzonych przez Zamawiającego. Wybór innego podmiotu świadczącego usługi prawnicze spowodowałby konieczność wielomiesięcznych przygotowań i wprowadzenia nowego wykonawcy w tematykę spraw prowadzonych i planowanych Zamawiającego. Powyższe, mogłoby doprowadzić w wielu przypadkach do nieuzasadnionego przedłużenia postępowań i utrudnień w realizacji zadań przez Zamawiającego. Utrzymanie ciągłości w zakresie doradztwa w wielu przypadkach, znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia błędów, mogących skutkować utratą środków publicznych, umożliwia zachowanie ciągłości realizowanych zadań oraz ich terminowe wykonywanie, zgodnie z zaciągniętymi wcześniej zobowiązaniami i planami realizowanymi przez Zamawiającego. Z kolei, wdrożenie nowego wykonawcy wiązałoby się także z koniecznością poświęcania przez z pracowników urzędu znacznie więcej czasu na wprowadzenie w problematykę postępowań i innych zadań realizowanych przez Zamawiającego, kosztem realizacji bieżących spraw. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość pracy Urzędu pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywnego i terminowego wywiązywania się z zadań wykonywanych przez Zamawiającego. Należy także zwrócić uwagę na specyfikę usług prawniczych, a mianowicie na fakt, iż satysfakcjonujące efekty obsługi prawnej, posługując się pewnym uproszczeniem, z jednej strony zależą od profesjonalizmu usługodawcy (czynnika obiektywnego), a z drugiej strony liczy się zaufanie pomiędzy usługodawcą i usługobiorcą (czynnik subiektywny). Z uwagi na doświadczenia dotychczasowej współpracy należy wskazać, że wykonawca jest partnerem sprawdzonym w różnorodnych okolicznościach, a świadcząc swoje usługi wykazała swój profesjonalizm, niezawodność, rzetelność, skrupulatność, mobilność, umiejętność dostarczania niestandardowych rozwiązań oraz umiejętność identyfikacji najlepiej pojętego interesu Zamawiającego. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki zmniejsza w sposób istotny, potencjalne ryzyko strat, jakie powstawałoby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, nie sprawdzonemu podmiotowi, a zatem uzasadnia prawidłowość decyzji o wyborze trybu zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowej sprawie z uwagi na konieczność zapewnienia racjonalnego wydatkowanych środków Zamawiającego przeznaczonych na finansowanie usług prawniczych. W świetle powyższego, zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki znajduje uzasadnienie faktyczne i prawne.

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Podobne przetargi

8607 / 2013-01-15 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Collegium Medicum im. Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wybór wykonawcy, który będzie obsługiwał pod względem formalnoprawnym zadanie związane z realizacją Wieloletniego Programu Medycznego Rozbudowy i Przebudowy Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy.

342385 / 2011-12-22 - Inny: Telewizja publiczna

Telewizja Polska S.A. - Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi w zakresie obsługi prawnej Oddziału TVP S.A. w Bydgoszczy w całym zakresie działalności ze szczególnym uwzględnieniem problematyki wynikającej ze stosowania przepisów Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

46431 / 2013-03-27 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Centrum Onkologii im. prof. Franciszka Łukaszczyka w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych polegających na kompleksowej obsłudze prawnej Centrum Onkologii im. prof. F. Łukaszczyka w Bydgoszczy (z wyłączeniem usług polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi)

222183 / 2013-10-23 - Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Prokuratura Okręgowa w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego w sprawach cywilnych przeciwko Skarbowi Państwa reprezentowanemu przez Prokuratora Okręgowego w Bydgoszczy.

47240 / 2009-03-03 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy - Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych związanych z doradztwem prawnym w zakresie: Budowy autostrady A1 na odcinku Nowe Marzy - Kowal (Stryków): 1)Budowa autostrady A-1 Nowe Marzy - Toruń, 2)Budowa autostrady A-1 Toruń - Stryków (granica województwa).

206706 / 2014-06-18 - Inny: organizacja pożytku publicznego

Oddział Rejonowy Polskiego Czerwonego Krzyża we Włocławku - Włocławek (kujawsko-pomorskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi w zakresie specjalistycznego poradnictwa prawnego, w tym także prawnego w aspektach socjalnych, psychologicznych, prawa medycznego, jak również w sprawach bieżącego orzecznictwa, ubezpieczeń, podatków i inne dla uczestników projektu pn. Romowie - pełnoprawni obywatele polscy II, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego