Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

104829 / 2011-04-01 - Administracja samorządowa / Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (Szczecin)

Opracowanie analizy konsolidacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego w jednej siedzibie

Opis zamówienia

1. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego funkcjonuje w 10 siedzibach zlokalizowanych w centrum Szczecina.
2. Ciągły wzrost zadań nakładanych na administrację samorządu województwa przekłada się na wzrastające potrzeby lokalowe. W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia kierunkowej decyzji o docelowym modelu funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego ze względu na miejsce wykonywania zadań przez jego komórki organizacyjne oraz określenia etapów dochodzenia do najkorzystniejszego rozwiązania.
3. Wybór optymalnej metody pozyskania jednej siedziby dla Urzędu Marszałkowskiego będzie poprzedzony analizą potrzeb lokalowych Zamawiającego.
4. Obowiązkiem wykonawcy będzie opracowanie analizy uwzględniającej co najmniej opisane poniżej wymagania.
5. Analiza winna uwzględniać postanowienia dokumentów strategicznych dla Miasta Szczecina i Województwa Zachodniopomorskiego.
6. Wymagane elementy analizy przedstawiają się następująco:
1) Opracowanie optymalnych potrzeb lokalowych Urzędu Marszałkowskiego winno uwzględniać następujące zagadnienia:
a) lokalizacja,
b) niezbędna liczba miejsc parkingowych wew. i zew.,
c) powierzchnia nieruchomości,
d) standard nieruchomości,
e) inne, określone przez Wykonawcę
2) Opracowanie ramowego programu funkcjonalno-użytkowego dla siedziby Urzędu Marszałkowskiego zawierający co najmniej:
a) Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe,
b) Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe wyrażone we wskaźnikach powierzchniowo-kubaturowych ustalone zgodnie z Polską Normą PN-ISO 9836:1997 Właściwości użytkowe w budownictwie. Określenie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych, w szczególności:
powierzchnie użytkowe poszczególnych pomieszczeń wraz z określeniem ich funkcji,
wskaźniki powierzchniowo-kubaturowe, w tym wskaźnik określający udział powierzchni netto,
inne powierzchnie, jeśli nie są pochodną powierzchni użytkowej opisanych wcześniej wskaźników,
określenie wielkości możliwych przekroczeń lub pomniejszenia przyjętych parametrów powierzchni i kubatur lub wskaźników.
Inne, określone przez Wykonawcę.
c) Opis wymagań dotyczących:
zagospodarowania terenu,
architektury,
konstrukcji,
instalacji,
obsługi komunikacyjnej,
wykończenia,
wyposażenia.
Innych elementów zaproponowanych przez Wykonawcę.
3) Warianty scalenia UM przy uwzględnieniu różnych form jej realizacji takich jak w szczególności:
a) Zakup istniejącego budynku biurowego.
b) Zakup budynku biurowego w budowie.
c) Zakup działki inwestycyjnej i budowa.
d) Wykorzystanie nieruchomości będących w zasobach Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego.
e) inne propozycje, które Wykonawca oceni jako korzystne dla Zamawiającego (np. najem, ppp).
4) Analizę rynku nieruchomości biurowych i gruntowych pod zabudowę biurową w Szczecinie obejmującą w szczególności:
a) identyfikacja/lokalizacja istniejących i planowanych nieruchomości biurowych
b) popyt/podaż na powierzchnie biurowe.
c) identyfikacja/lokalizacja nieruchomości gruntowych przeznaczonych pod zabudowę biurową
d) popyt/podaż na nieruchomości gruntowe przeznaczone pod zabudowę biurową
e) trendy rynku nieruchomości biurowych i gruntowych przeznaczonych pod zabudowę biurową w Szczecinie
f) analiza cenowa (czynsz, opłaty eksploatacyjne)
g) inne, określone przez Wykonawcę.
5) Analiza finansowo-ekonomiczna obejmująca w szczególności:
a) koszty realizacji wariantów scalania.
b) źródła finansowania zawierające w zależności od analizowanego wariantu m.in. środki własne podmiotu publicznego, w tym nieruchomości przewidziane do zbycia, kredyt bankowy, dotacje, inne formy zewnętrznego finansowania.
c) obliczanie podstawowych wskaźników efektywności (IRR, NPV, NPVR, wskaźniki oparte na analizach typu: koszty-efektywność).
d) analiza wrażliwości,
e) inne, określone przez Wykonawcę.
6) Analiza rodzajów ryzyka obejmujących w szczególności:
a) identyfikacja rodzajów ryzyka mających wpływ na realizacje projektu wraz z analizą wrażliwości projektu na rodzaje ryzyka,
b) ocena prawdopodobieństwa wystąpienia poszczególnych rodzajów ryzyka,
c) oszacowanie wartości poszczególnych rodzajów ryzyka,
d) oszacowanie wpływu poszczególnych rodzajów ryzyka na projekt,
e) Inne zaproponowane przez Wykonawców.
7) Analiza prawna rekomendowanych wariantów.
8) Analiza podatkowa rekomendowanych wariantów zmierzająca do wskazania optymalnego sposobu pozyskania siedziby, w tym poprzez powołanie spółki celowej.
9) Badanie wiarygodności podmiotów oferujących rekomendowane oferty.

7. Po wykonaniu analizy wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu co najmniej 3 (słownie: trzech) sposobów pozyskania nowej siedziby. Przedstawiane rekomendacje powinny zawierać wskazanie konkretnych nieruchomości w jakich/na jakich może być potencjalnie zlokalizowana siedziba Zamawiającego z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych analiz.
8. Rekomendacje muszą zawierać szczegółowe informacje na temat wszystkich elementów objętych wcześniejszą analizą.
9. Opracowanie i przedłożenie rekomendacji musi być poprzedzone przeprowadzeniem przez wykonawcę rozeznania rynku w zakresie pozyskania potencjalnej siedziby. W wyniku rozeznania rynku konieczne jest zebranie wiążących ofert od podmiotów potencjalnie zainteresowanych udziałem w tworzeniu nowej siedziby Urzędu (np. oferty developerów, oferty zbycia budynków w budowie itp.) Oferty winny zawierać co najmniej najistotniejsze elementy oferty, takie jak np. cena, termin realizacji, opis budynku, opis gruntu.
10. W ramach rekomendacji oczekuje się przedstawienia harmonogramu realizacji poszczególnych wariantów rozwiązań wraz z ich gradacją względem atrakcyjności rozwiązania.
11. Rekomendacje powinny stanowić kompletne, aktualne i wiarygodne opracowanie, na podstawie którego Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję co do konkretnego sposobu pozyskania siedziby.
12. Wraz z ofertą wymagane będzie przedstawienie metodologii realizacji usługi. Z przedstawionego dokumentu winno wynikać m.in. zrozumienie kontekstu realizacji zamówienia, organizacja procesu realizacji zamówienia.
13. Zamawiający oczekuje przedstawienia propozycji współpracy nakierowanej na zaangażowanie pracowników Zamawiającego i przekazanie im maksymalnej ilości wiedzy z zakresu tematyki przedmiotu zamówienia. Oczekuje się także opracowania organizacji kontroli jakości realizacji zamówienia, która zapewni, że wyniki analiz i testów będą rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym.
14. Organizacja procesu realizacji zamówienia winna uwzględniać upowszechnianie dobrych praktyk przygotowania i realizacji przedsięwzięć, stosowanych na świecie. Wykonawca powinien wskazać jaka będzie skuteczność tego systemu; jakie przewidziano formy i metody współpracy Wykonawcy z pracownikami Zamawiającego przy wykonywaniu zamówienia.
15. Metodologia powinna wskazywać na narzędzia oraz metody realizacji zamówienia, w tym opis zagadnień, które należy uwzględnić podczas oceny przedsięwzięcia oraz propozycje metod oceny zarówno w fazie jego tworzenia, w toku jego realizacji oraz w fazie końcowej przedsięwzięcia oraz systematyka mierników ww. oceny; czy Wykonawca w sposób logiczny, wyczerpujący oraz odpowiedni do specyfiki inwestycji, dostarczył informacji na temat sposobu jej oceny na każdym z etapów; ponadto czy wskazał oraz przedstawił w sposób szczegółowy rodzaje wskaźników służących do oceny ww. przedsięwzięcia; czy Wykonawca uwzględnił powiązania pomiędzy monitoringiem a procesem oceny inwestycji i czy wykorzystał ww. zależności w procesie oceny.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 104829

Data publikacji: 2011-04-01

Nazwa:
Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Ulica: ul. Korsarzy 34

Numer domu: 34

Miejscowość: Szczecin

Kod pocztowy: 70-540

Województwo / kraj: zachodniopomorskie

Numer telefonu: 091 44 67 120

Numer faxu: 091 44 67 120, 44 67 185

Adres strony internetowej: www.wzp.pl

Regon: 81168780751100

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie analizy konsolidacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego w jednej siedzibie

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego funkcjonuje w 10 siedzibach zlokalizowanych w centrum Szczecina.
2. Ciągły wzrost zadań nakładanych na administrację samorządu województwa przekłada się na wzrastające potrzeby lokalowe. W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia kierunkowej decyzji o docelowym modelu funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego ze względu na miejsce wykonywania zadań przez jego komórki organizacyjne oraz określenia etapów dochodzenia do najkorzystniejszego rozwiązania.
3. Wybór optymalnej metody pozyskania jednej siedziby dla Urzędu Marszałkowskiego będzie poprzedzony analizą potrzeb lokalowych Zamawiającego.
4. Obowiązkiem wykonawcy będzie opracowanie analizy uwzględniającej co najmniej opisane poniżej wymagania.
5. Analiza winna uwzględniać postanowienia dokumentów strategicznych dla Miasta Szczecina i Województwa Zachodniopomorskiego.
6. Wymagane elementy analizy przedstawiają się następująco:
1) Opracowanie optymalnych potrzeb lokalowych Urzędu Marszałkowskiego winno uwzględniać następujące zagadnienia:
a) lokalizacja,
b) niezbędna liczba miejsc parkingowych wew. i zew.,
c) powierzchnia nieruchomości,
d) standard nieruchomości,
e) inne, określone przez Wykonawcę
2) Opracowanie ramowego programu funkcjonalno-użytkowego dla siedziby Urzędu Marszałkowskiego zawierający co najmniej:
a) Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe,
b) Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe wyrażone we wskaźnikach powierzchniowo-kubaturowych ustalone zgodnie z Polską Normą PN-ISO 9836:1997 Właściwości użytkowe w budownictwie. Określenie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych, w szczególności:
powierzchnie użytkowe poszczególnych pomieszczeń wraz z określeniem ich funkcji,
wskaźniki powierzchniowo-kubaturowe, w tym wskaźnik określający udział powierzchni netto,
inne powierzchnie, jeśli nie są pochodną powierzchni użytkowej opisanych wcześniej wskaźników,
określenie wielkości możliwych przekroczeń lub pomniejszenia przyjętych parametrów powierzchni i kubatur lub wskaźników.
Inne, określone przez Wykonawcę.
c) Opis wymagań dotyczących:
zagospodarowania terenu,
architektury,
konstrukcji,
instalacji,
obsługi komunikacyjnej,
wykończenia,
wyposażenia.
Innych elementów zaproponowanych przez Wykonawcę.
3) Warianty scalenia UM przy uwzględnieniu różnych form jej realizacji takich jak w szczególności:
a) Zakup istniejącego budynku biurowego.
b) Zakup budynku biurowego w budowie.
c) Zakup działki inwestycyjnej i budowa.
d) Wykorzystanie nieruchomości będących w zasobach Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego.
e) inne propozycje, które Wykonawca oceni jako korzystne dla Zamawiającego (np. najem, ppp).
4) Analizę rynku nieruchomości biurowych i gruntowych pod zabudowę biurową w Szczecinie obejmującą w szczególności:
a) identyfikacja/lokalizacja istniejących i planowanych nieruchomości biurowych
b) popyt/podaż na powierzchnie biurowe.
c) identyfikacja/lokalizacja nieruchomości gruntowych przeznaczonych pod zabudowę biurową
d) popyt/podaż na nieruchomości gruntowe przeznaczone pod zabudowę biurową
e) trendy rynku nieruchomości biurowych i gruntowych przeznaczonych pod zabudowę biurową w Szczecinie
f) analiza cenowa (czynsz, opłaty eksploatacyjne)
g) inne, określone przez Wykonawcę.
5) Analiza finansowo-ekonomiczna obejmująca w szczególności:
a) koszty realizacji wariantów scalania.
b) źródła finansowania zawierające w zależności od analizowanego wariantu m.in. środki własne podmiotu publicznego, w tym nieruchomości przewidziane do zbycia, kredyt bankowy, dotacje, inne formy zewnętrznego finansowania.
c) obliczanie podstawowych wskaźników efektywności (IRR, NPV, NPVR, wskaźniki oparte na analizach typu: koszty-efektywność).
d) analiza wrażliwości,
e) inne, określone przez Wykonawcę.
6) Analiza rodzajów ryzyka obejmujących w szczególności:
a) identyfikacja rodzajów ryzyka mających wpływ na realizacje projektu wraz z analizą wrażliwości projektu na rodzaje ryzyka,
b) ocena prawdopodobieństwa wystąpienia poszczególnych rodzajów ryzyka,
c) oszacowanie wartości poszczególnych rodzajów ryzyka,
d) oszacowanie wpływu poszczególnych rodzajów ryzyka na projekt,
e) Inne zaproponowane przez Wykonawców.
7) Analiza prawna rekomendowanych wariantów.
8) Analiza podatkowa rekomendowanych wariantów zmierzająca do wskazania optymalnego sposobu pozyskania siedziby, w tym poprzez powołanie spółki celowej.
9) Badanie wiarygodności podmiotów oferujących rekomendowane oferty.

7. Po wykonaniu analizy wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu co najmniej 3 (słownie: trzech) sposobów pozyskania nowej siedziby. Przedstawiane rekomendacje powinny zawierać wskazanie konkretnych nieruchomości w jakich/na jakich może być potencjalnie zlokalizowana siedziba Zamawiającego z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych analiz.
8. Rekomendacje muszą zawierać szczegółowe informacje na temat wszystkich elementów objętych wcześniejszą analizą.
9. Opracowanie i przedłożenie rekomendacji musi być poprzedzone przeprowadzeniem przez wykonawcę rozeznania rynku w zakresie pozyskania potencjalnej siedziby. W wyniku rozeznania rynku konieczne jest zebranie wiążących ofert od podmiotów potencjalnie zainteresowanych udziałem w tworzeniu nowej siedziby Urzędu (np. oferty developerów, oferty zbycia budynków w budowie itp.) Oferty winny zawierać co najmniej najistotniejsze elementy oferty, takie jak np. cena, termin realizacji, opis budynku, opis gruntu.
10. W ramach rekomendacji oczekuje się przedstawienia harmonogramu realizacji poszczególnych wariantów rozwiązań wraz z ich gradacją względem atrakcyjności rozwiązania.
11. Rekomendacje powinny stanowić kompletne, aktualne i wiarygodne opracowanie, na podstawie którego Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję co do konkretnego sposobu pozyskania siedziby.
12. Wraz z ofertą wymagane będzie przedstawienie metodologii realizacji usługi. Z przedstawionego dokumentu winno wynikać m.in. zrozumienie kontekstu realizacji zamówienia, organizacja procesu realizacji zamówienia.
13. Zamawiający oczekuje przedstawienia propozycji współpracy nakierowanej na zaangażowanie pracowników Zamawiającego i przekazanie im maksymalnej ilości wiedzy z zakresu tematyki przedmiotu zamówienia. Oczekuje się także opracowania organizacji kontroli jakości realizacji zamówienia, która zapewni, że wyniki analiz i testów będą rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym.
14. Organizacja procesu realizacji zamówienia winna uwzględniać upowszechnianie dobrych praktyk przygotowania i realizacji przedsięwzięć, stosowanych na świecie. Wykonawca powinien wskazać jaka będzie skuteczność tego systemu; jakie przewidziano formy i metody współpracy Wykonawcy z pracownikami Zamawiającego przy wykonywaniu zamówienia.
15. Metodologia powinna wskazywać na narzędzia oraz metody realizacji zamówienia, w tym opis zagadnień, które należy uwzględnić podczas oceny przedsięwzięcia oraz propozycje metod oceny zarówno w fazie jego tworzenia, w toku jego realizacji oraz w fazie końcowej przedsięwzięcia oraz systematyka mierników ww. oceny; czy Wykonawca w sposób logiczny, wyczerpujący oraz odpowiedni do specyfiki inwestycji, dostarczył informacji na temat sposobu jej oceny na każdym z etapów; ponadto czy wskazał oraz przedstawił w sposób szczegółowy rodzaje wskaźników służących do oceny ww. przedsięwzięcia; czy Wykonawca uwzględnił powiązania pomiędzy monitoringiem a procesem oceny inwestycji i czy wykorzystał ww. zależności w procesie oceny.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: O

Okres trwania zamówienia w dniach: 120

Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 8.000,00

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert lub w okresie prowadzenia działalności, jeśli okres ten jest krótszy niż 3 lata, należycie wykonali:
1. Trzy usługi polegające na przeprowadzeniu badania due diligence (analiza prawna, finansowa, techniczna) nieruchomości biurowych zlokalizowanych w miejscowości o liczbie mieszkańców większej niż 100.000 mieszkańców w tym: jedna dla nieruchomości biurowej o powierzchni nie mniejszej niż 10.000 m² i dwie dla nieruchomości biurowych o powierzchni nie mniejszej niż 2.000 m² .
2. Jedną usługę polegającą na wycenie wartości rynkowej nieruchomości biurowej o powierzchni nie mniejszej niż 10.000 m2.
3. Jedną usługę polegającą na opracowaniu wstępnego studium wykonalności dla projektu budynku lub studium wykonalności dla projektu budynku o wartości inwestycyjnej nie mniejszej niż 50 000 000 zł netto.
4. Trzy usługi polegające na doradztwie w zakresie przygotowania do realizacji inwestycji biurowych lub nadzoru nad takimi inwestycjami o wartości inwestycji nie mniejszej niż 20 000 000 zł netto każda inwestycja.
5. Trzy usługi polegające na przeprowadzeniu analizy optymalizacji wykorzystania posiadanych przez klienta nieruchomości biurowych o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 10.000 m² każda.

Jedna usługa może być wykazana w celu potwierdzenia spełniania więcej niż jednego z ww. warunków.
W przypadku warunku dotyczącego posiadanego doświadczenia Zamawiający będzie przyznawał 1 pkt za każdą usługę wykazaną (wskazanie w tabeli oraz dokumenty referencyjne) ponad limit określony w warunku udziału w postępowaniu.
Ocena spełniania powyższych warunków wymaganych od wykonawców prowadzona będzie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w dialogu. Oznacza to, że brak wykazania we wniosku spełnienia któregokolwiek z wymaganych warunków lub któregokolwiek z dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający wymaga by wykonawca dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wymóg zostanie uznany za spełniony pod warunkiem, że wykonawca wykaże dysponowanie następującymi osobami:

Lp. Funkcja: Wymagania:
1. Kierownik Projektu 1. Wykształcenie wyższe,
2. Doświadczenie związane z pełnieniem funkcji koordynacyjnej (np. dyrektor projektu lub kierownik projektu lub kierownik jednostki koordynującej projekt) w co najmniej 3 projektach obejmujących doradztwo/analizę dotyczącą optymalizacji wykorzystania posiadanych przez klienta nieruchomości biurowych lub pozyskania lub budowy nieruchomości biurowej - o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 30.000 m²,
3. Minimum 3 lata doświadczenia w kierowaniu zespołem ludzkim.
4. Minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w zakresie analiz ekonomicznych i finansowych nieruchomości biurowych

2. Doradca podatkowy
1. Uprawnienia doradcy podatkowego w rozumieniu ustawy z 5 lipca 1996 o Doradztwie podatkowym (tekst. jedn. Dz.U. z 2008 Nr 73, poz. 443),
2. Doświadczenie związane z optymalizacją rozwiązań podatkowych dla inwestycji,
3. Minimum 3 lata doświadczenia zawodowego w wydawaniu opinii z zakresu prawa podatkowego ze szczególnym uwzględnieniem podatków lokalnych i podatku CIT i VAT, zagadnień podatkowych związanych ze zbywaniem i nabywaniem nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych.

3. Prawnik 1. Wykształcenie wyższe prawnicze,
2. Doświadczenie zawodowe przy realizacji co najmniej trzech projektów inwestycyjnych związanych z zastosowaniem ustawy prawo zamówień publicznych. Każdy z projektów inwestycyjnych winien być oszacowany na wartość minimum 20.000.000 zł netto,
3. Doświadczenie zawodowe przy realizacji co najmniej 3 projektów inwestycyjnych dotyczących optymalizacji wykorzystania posiadanych przez klienta nieruchomości biurowych lub pozyskania lub budowy nieruchomości biurowej - o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 30.000 m².

4.
Specjalista ds. inwestycji budowlanych

1. Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
2. Doświadczenie w pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu lub zbliżonej nad co najmniej jednym projektem inwestycyjnym o wartości nie mniejszej niż 50.000.000 zł netto dotyczącym nieruchomości biurowych.

Zamawiający dopuszcza sytuację, w której jedna osoba może pełnić maksymalnie dwie funkcje

Pozostałe wymagania dotyczące kadry:

1. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić wykonanie Umowy przez osoby wskazane w Ofercie Wykonawcy, stanowiącej do Umowy.
2. Zmiana którejkolwiek ze wskazanych w Ofercie Wykonawcy osób w trakcie wykonywania Umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy wykształcenie i doświadczenie proponowanych osób będą na takim samym lub wyższym poziomie niż wykształcenie i doświadczenie osób wskazanych w ofercie.
Na potwierzdenie spełniania warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest przedstawić informacje o osobach na formularzu pn. Potencjał kadrowy - załącznik nr 4 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
3. W przypadku warunku dotyczącego potencjału kadrowego Zamawiający będzie przyznawał 1 pkt dla Kierownika Projektu za pełnienie funkcji koordynacyjnej w projektach opisanych w pkt 2 wymagań stawianych Kierownikowi Projektu - za każdy projekt ponad limit dotyczący nieruchomości o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2.
1. Ocena spełniania powyższych warunków wymaganych od wykonawców prowadzona będzie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w dialogu. Oznacza to, że brak wykazania we wniosku spełnienia któregokolwiek z wymaganych warunków lub któregokolwiek z dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający wymaga by wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia byli ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą niż 5.000.000 zł.
Weryfikacja powyższego warunku nastąpi w oparciu o oświadczenie wykonawców składane na wzorze przygotowanym przez Zamawiającego- formularz nr 5.
Ocena spełniania powyższych warunków wymaganych od wykonawców prowadzona będzie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w dialogu. Oznacza to, że brak wykazania we wniosku spełnienia któregokolwiek z wymaganych warunków lub któregokolwiek z dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
Oświadczenie wykonawców składane na wzorze przygotowanym przez Zamawiającego- formularz nr 5 składane w celu potwierdzenia, iż wykonawcy ubiegający się o realizację zamówienia byli ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie niższą niż 5.000.000 zł.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: DK

Liczba wykonawców: 5

Warunki wyboru wykonawców:
1. Ocena spełniania powyższych warunków wymaganych od wykonawców prowadzona będzie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w dialogu. Oznacza to, że brak wykazania we wniosku spełnienia któregokolwiek z wymaganych warunków lub któregokolwiek z dokumentów spowoduje wykluczenie wykonawcy z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 i 4 ustawy Pzp.
2. W przypadku warunku dotyczącego posiadanego doświadczenia Zamawiający będzie przyznawał 1 pkt za każdą usługę wykazaną (wskazanie w tabeli oraz dokumenty referencyjne) ponad limit określony w warunku udziału w postępowaniu.
3. W przypadku warunku dotyczącego potencjału kadrowego Zamawiający będzie przyznawał 1 pkt dla Kierownika Projektu za pełnienie funkcji koordynacyjnej w projektach opisanych w pkt 2 wymagań stawianych Kierownikowi Projektu - za każdy projekt ponad limit dotyczący nieruchomości o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2..
4. Zamawiający zaprosi do dialogu 5 (słownie: pięciu) wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż 5 (słownie: pięć) Zamawiający zaprosi do dialogu tych wykonawców, którzy w toku oceny złożonych wniosków otrzymają największą liczbę punktów.
5. Jeżeli w wyniku oceny spełniania warunków okaże się, że kilku wykonawców otrzymało taką samą ilość pkt, to elementem decydującym o zakwalifikowaniu do następnego etapu będzie liczba punktów uzyskanych w warunku dotyczącym doświadczenia zawodowego wykonawcy.

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Szczegółowe zmiany postanowień umowy będą zawarte w SIWZ w kolejnym etapie postępowania.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 60

Nazwa kryterium 2:
Sposób wykonania przedmiotu zamówienia (metodologia)

Znaczenie kryterium 2: 40

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.wzp.pl - na tym etapie nie ma SIWZ

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia: Na tym etapie nie ma SIWZ

Opis potrzeb dla DK:
1. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego funkcjonuje w 10 siedzibach zlokalizowanych w centrum Szczecina.
2. Ciągły wzrost zadań nakładanych na administrację samorządu województwa przekłada się na wzrastające potrzeby lokalowe. W związku z powyższym istnieje konieczność podjęcia kierunkowej decyzji o docelowym modelu funkcjonowania Urzędu Marszałkowskiego ze względu na miejsce wykonywania zadań przez jego komórki organizacyjne oraz określenia etapów dochodzenia do najkorzystniejszego rozwiązania.
3. Wybór optymalnej metody pozyskania jednej siedziby dla Urzędu Marszałkowskiego będzie poprzedzony analizą potrzeb lokalowych Zamawiającego.
4. Obowiązkiem wykonawcy będzie opracowanie analizy uwzględniającej co najmniej opisane poniżej wymagania.
5. Analiza winna uwzględniać postanowienia dokumentów strategicznych dla Miasta Szczecina i Województwa Zachodniopomorskiego.
6. Wymagane elementy analizy przedstawiają się następująco:
1) Opracowanie optymalnych potrzeb lokalowych Urzędu Marszałkowskiego winno uwzględniać następujące zagadnienia:
a) lokalizacja,
b) niezbędna liczba miejsc parkingowych wew. i zew.,
c) powierzchnia nieruchomości,
d) standard nieruchomości,
e) inne, określone przez Wykonawcę
2) Opracowanie ramowego programu funkcjonalno-użytkowego dla siedziby Urzędu Marszałkowskiego zawierający co najmniej:
a) Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe,
b) Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe wyrażone we wskaźnikach powierzchniowo-kubaturowych ustalone zgodnie z Polską Normą PN-ISO 9836:1997 Właściwości użytkowe w budownictwie. Określenie wskaźników powierzchniowych i kubaturowych, w szczególności:
powierzchnie użytkowe poszczególnych pomieszczeń wraz z określeniem ich funkcji,
wskaźniki powierzchniowo-kubaturowe, w tym wskaźnik określający udział powierzchni netto,
inne powierzchnie, jeśli nie są pochodną powierzchni użytkowej opisanych wcześniej wskaźników,
określenie wielkości możliwych przekroczeń lub pomniejszenia przyjętych parametrów powierzchni i kubatur lub wskaźników.
Inne, określone przez Wykonawcę.
c) Opis wymagań dotyczących:
zagospodarowania terenu,
architektury,
konstrukcji,
instalacji,
obsługi komunikacyjnej,
wykończenia,
wyposażenia.
Innych elementów zaproponowanych przez Wykonawcę.
3) Warianty scalenia UM przy uwzględnieniu różnych form jej realizacji takich jak w szczególności:
a) Zakup istniejącego budynku biurowego.
b) Zakup budynku biurowego w budowie.
c) Zakup działki inwestycyjnej i budowa.
d) Wykorzystanie nieruchomości będących w zasobach Samorządu Województwa Zachodniopomorskiego.
e) inne propozycje, które Wykonawca oceni jako korzystne dla Zamawiającego (np. najem, ppp).
4) Analizę rynku nieruchomości biurowych i gruntowych pod zabudowę biurową w Szczecinie obejmującą w szczególności:
a) identyfikacja/lokalizacja istniejących i planowanych nieruchomości biurowych
b) popyt/podaż na powierzchnie biurowe.
c) identyfikacja/lokalizacja nieruchomości gruntowych przeznaczonych pod zabudowę biurową
d) popyt/podaż na nieruchomości gruntowe przeznaczone pod zabudowę biurową
e) trendy rynku nieruchomości biurowych i gruntowych przeznaczonych pod zabudowę biurową w Szczecinie
f) analiza cenowa (czynsz, opłaty eksploatacyjne)
g) inne, określone przez Wykonawcę.
5) Analiza finansowo-ekonomiczna obejmująca w szczególności:
a) koszty realizacji wariantów scalania.
b) źródła finansowania zawierające w zależności od analizowanego wariantu m.in. środki własne podmiotu publicznego, w tym nieruchomości przewidziane do zbycia, kredyt bankowy, dotacje, inne formy zewnętrznego finansowania.
c) obliczanie podstawowych wskaźników efektywności (IRR, NPV, NPVR, wskaźniki oparte na analizach typu: koszty-efektywność).
d) analiza wrażliwości,
e) inne, określone przez Wykonawcę.
6) Analiza rodzajów ryzyka obejmujących w szczególności:
a) identyfikacja rodzajów ryzyka mających wpływ na realizacje projektu wraz z analizą wrażliwości projektu na rodzaje ryzyka,
b) ocena prawdopodobieństwa wystąpienia poszczególnych rodzajów ryzyka,
c) oszacowanie wartości poszczególnych rodzajów ryzyka,
d) oszacowanie wpływu poszczególnych rodzajów ryzyka na projekt,
e) Inne zaproponowane przez Wykonawców.
7) Analiza prawna rekomendowanych wariantów.
8) Analiza podatkowa rekomendowanych wariantów zmierzająca do wskazania optymalnego sposobu pozyskania siedziby, w tym poprzez powołanie spółki celowej.
9) Badanie wiarygodności podmiotów oferujących rekomendowane oferty.

7. Po wykonaniu analizy wykonawca będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu co najmniej 3 (słownie: trzech) sposobów pozyskania nowej siedziby. Przedstawiane rekomendacje powinny zawierać wskazanie konkretnych nieruchomości w jakich/na jakich może być potencjalnie zlokalizowana siedziba Zamawiającego z uwzględnieniem wyników przeprowadzonych analiz.
8. Rekomendacje muszą zawierać szczegółowe informacje na temat wszystkich elementów objętych wcześniejszą analizą.
9. Opracowanie i przedłożenie rekomendacji musi być poprzedzone przeprowadzeniem przez wykonawcę rozeznania rynku w zakresie pozyskania potencjalnej siedziby. W wyniku rozeznania rynku konieczne jest zebranie wiążących ofert od podmiotów potencjalnie zainteresowanych udziałem w tworzeniu nowej siedziby Urzędu (np. oferty developerów, oferty zbycia budynków w budowie itp.) Oferty winny zawierać co najmniej najistotniejsze elementy oferty, takie jak np. cena, termin realizacji, opis budynku, opis gruntu.
10. W ramach rekomendacji oczekuje się przedstawienia harmonogramu realizacji poszczególnych wariantów rozwiązań wraz z ich gradacją względem atrakcyjności rozwiązania.
11. Rekomendacje powinny stanowić kompletne, aktualne i wiarygodne opracowanie, na podstawie którego Zamawiający będzie mógł podjąć decyzję co do konkretnego sposobu pozyskania siedziby.
12. Wraz z ofertą wymagane będzie przedstawienie metodologii realizacji usługi. Z przedstawionego dokumentu winno wynikać m.in. zrozumienie kontekstu realizacji zamówienia, organizacja procesu realizacji zamówienia.
13. Zamawiający oczekuje przedstawienia propozycji współpracy nakierowanej na zaangażowanie pracowników Zamawiającego i przekazanie im maksymalnej ilości wiedzy z zakresu tematyki przedmiotu zamówienia. Oczekuje się także opracowania organizacji kontroli jakości realizacji zamówienia, która zapewni, że wyniki analiz i testów będą rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym.
14. Organizacja procesu realizacji zamówienia winna uwzględniać upowszechnianie dobrych praktyk przygotowania i realizacji przedsięwzięć, stosowanych na świecie. Wykonawca powinien wskazać jaka będzie skuteczność tego systemu; jakie przewidziano formy i metody współpracy Wykonawcy z pracownikami Zamawiającego przy wykonywaniu zamówienia.
15. Metodologia powinna wskazywać na narzędzia oraz metody realizacji zamówienia, w tym opis zagadnień, które należy uwzględnić podczas oceny przedsięwzięcia oraz propozycje metod oceny zarówno w fazie jego tworzenia, w toku jego realizacji oraz w fazie końcowej przedsięwzięcia oraz systematyka mierników ww. oceny; czy Wykonawca w sposób logiczny, wyczerpujący oraz odpowiedni do specyfiki inwestycji, dostarczył informacji na temat sposobu jej oceny na każdym z etapów; ponadto czy wskazał oraz przedstawił w sposób szczegółowy rodzaje wskaźników służących do oceny ww. przedsięwzięcia; czy Wykonawca uwzględnił powiązania pomiędzy monitoringiem a procesem oceny inwestycji i czy wykorzystał ww. zależności w procesie oceny.

Informacja o wysokości nagród dla DK:
Zamawiający nie przewiduje przyznawania Wykonawcom nagród określonych w art. 60c ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Data składania wniosków, ofert: 11/04/2011

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, WOiRZL,
Wieloosobowe Stanowisko ds. Zamówień Publicznych
ul. Piłsudskiego 40-42
70 - 421 Szczecin pok. 343

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
853123208 (Usługi doradztwa)

Podobne przetargi

285682 / 2010-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie konsultacji z obszaru uzależnień dla uczestników Projektu Rodziny bez barier

96001 / 2013-05-31 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez usługi doradztwa specjalistycznego w latach 2013 i 2014 - w 2013 roku.

51913 / 2013-04-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez usługi doradztwa specjalistycznego w latach 2013 i 2014 - w 2013 roku.

52253 / 2014-03-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Świadczenie usług doradczych z zakresu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych na potrzeby projektu Najlepszy w zawodzie - II.

285670 / 2010-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie konsultacji psychologicznych dla uczestników Projektu Rodziny bez barier

240892 / 2013-06-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Choszcznie - Choszczno (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Świadczenie usług szkoleniowych oraz doradztwa podstawowego i specjalistycznego w ramach projektu pn. Nie trać czasu-załóż własną firmę spełniaj się zawodowo ! III - współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - III TURA

166880 / 2014-05-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Szczecinecki - Szczecinek (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Usługa doradztwa zawodowego przy realizacji projektu Najlepszy w zawodzie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego

285676 / 2010-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie grup wsparcia dla uczestników Projektu Rodziny bez barier.

234654 / 2010-08-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie konsultacji psychologicznych dla uczestników Projektu Rodziny bez barier współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytetu VII, Działania 7.2., Poddziałania 7.2.1.

234702 / 2010-08-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie szkolenia rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych dla uczestników Projektu Rodziny bez barier współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytetu VII, Działania 7.2, Poddziałania 7.2.1.

29153 / 2014-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez usługi doradztwa specjalistycznego w latach 2013 i 2014 - w 2014 roku.

72705 / 2012-03-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Bobolice - Bobolice (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Pomysł na realizację inwestycji w ramach partnerstwa publiczno - prywatnego

190326 / 2013-05-15 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Darłowo (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Świadczenie usług asystenta rodziny dla uczestników projektu systemowego Szansa na rozwój realizowanego w latach 2013 i 2014 - w roku 2013 przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Darłowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

247018 / 2010-08-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie grup wsparcia dla uczestników Projektu Rodziny bez barier współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytetu VII, Działania 7.2., Poddziałania 7.2.1.

8372 / 2009-01-23 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 2 PAM w Szczecinie - Szczecin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dla Zamawiającego wniosku o dofinansowanie w celu złożenia w Konkursie zamkniętym nr 1/POIiŚ/9.3/2008 organizowanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 , Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna , Działanie 9.3. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej .

285666 / 2010-09-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie konsultacji prawnych dla uczestników Projektu Rodziny bez barier

467570 / 2012-11-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Koszalinie - Koszalin (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Prowadzenie specjalistycznego poradnictwa dla rodzin z dziećmi z zakresu seksuologii, dla uczestników Projektu - Tworzenie i rozwijanie standardów usług pomocy i integracji społecznej..

111530 / 2014-04-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Szczecinecki - Szczecinek (zachodniopomorskie)
CPV: 853123208 (Usługi doradztwa)
Usługa doradztwa zawodowego przy realizacji projektu Najlepszy w zawodzie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego