Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

706 / 2013-01-02 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej / Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarzysku-Kamiennej (Skarżysko-Kamienna)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 706

Data publikacji: 2013-01-02

Nazwa: Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarzysku-Kamiennej

Ulica: ul. Szpitalna 1

Numer domu: 1

Miejscowość: Skarżysko-Kamienna

Kod pocztowy: 26-110

Województwo / kraj: świętokrzyskie

Numer telefonu: 41 25 30 757, 516 209 290

Numer faxu: 41 25 32 944, 25 30 757

Regon: 00030831800000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Stała obsługa prawna Zamawiającego, polegająca na świadczeniu usług prawniczych, w tym na: występowaniu w charakterze pełnomocnika Zamawiającego w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi, a także zastępstwo Zamawiającego w postępowaniu egzekucyjnym, doradztwo prawne w ww. zakresie, udzielanie porad prawnych, sporządzanie odpowiedzi sądowych, sporządzanie opinii prawnych z zakresu prawa pracy, uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub ustanie stosunku prawnego, w tym zwłaszcza umów nietypowych, uczestniczenie w prowadzonych przez Zamawiającego rokowaniach ze związkami zawodowymi, opiniowanie projektów umów oraz innych dokumentów pracowniczych obowiązujących u Zamawiającego, nadzór prawny nad tworzeniem i aktualizowaniem regulaminów dotyczących prawa pracy obowiązujących u Zamawiającego, weryfikacja pod względem formalnoprawnym wydawanych przez Zamawiającego wewnętrznych aktów prawnych związanych z prawem pracy, weryfikacja pod względem formalnoprawnym zakładowych źródeł prawa pracy, udzielanie wyjaśnień dotyczących treści obowiązujących przepisów prawa pracy, do których stosowania jest obowiązany w ramach swojej działalności Zamawiający.

Kody CPV:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Drab - Grotowska, Juszczyńska, Achler Radcowie Prawni i Adwokaci Sp. p.,

Adres pocztowy wykonawcy: Al. Jana Chrystiana Szucha 16 lok. 16,

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 00-582

ID województwa: 6

Województwo / kraj: mazowieckie

Nazwa:
Świadczenie usług pomocy prawnej na rzecz Zespołu Opieki Zdrowotnej w Skarżysku Kamiennej

Nr częsci: 1

Data udzielenie zamówienia: 31/12/2012

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 84000,00

Cena wybranej oferty: 103320,00

Cena minimalna: 103320,00

Cena maksymalna: 103320,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Na podstawie art.5 ust. 1b PZP, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co zgodnie z formułowanym w piśmiennictwie poglądem oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art.5 ust.1a ustawy.
Zważywszy, że działania polegające na reprezentacji Zamawiającego przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią ważny przedmiotowy składnik zamówienia, stosownie do wskazanej powyżej normy, wynikającej z art. 5 ust.1b ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki na rzecz Wykonawcy, który reprezentuje Zamawiającego w wielu trwających aktualnie sporach sądowych o fundamentalnym znaczeniu dla Zamawiającego i posiada pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw, a także jest autorem przyjętych strategii procesowych. W związku z powyższym zmiana pełnomocnika na tym etapie ich zaawansowania byłaby niecelowa. Należy przy tym podkreślić, iż jako pełnomocnik Zamawiającego, Wykonawca w sposób należyty wywiązuje się z powierzonych jej zleceń w zakresie zastępstwa procesowego, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów, w których występuje Zamawiający.
W odniesieniu natomiast do pozostałych usług prawniczych wchodzących w skład obsługi prawnej Zamawiającego, mogą być one zlecone Wykonawcy w trybie zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art.5 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1 PZP.
Przy dokonywaniu zamówienia na obsługę prawną Zamawiającego dochodzi zatem do realizacji hipotezy powyższego przepisu. Otóż, we wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego - w tym wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.
Uzasadniając trafność powyższego stanowiska, należy podnieść fakt, iż usługi prawnicze dla Zamawiającego mają charakter niestandardowy i wymagają eksperckiej wiedzy w dziedzinie tak prawa pracy, prawa handlowego, jak i prawa medycznego, w tym w szczególności przepisów regulujących funkcjonowanie publicznych zakładów opieki zdrowotnej, zwłaszcza w kontekście fundamentalnych zmian legislacyjnych w ostatnim okresie. Wykonawca dysponuje zespołem prawników wyspecjalizowanych m. in. w ww. dziedzinie prawa, a nadto, świadcząc usługi doradztwa prawnego na rzecz Zamawiającego na podstawie umowy z dnia 30 czerwca 2011 r. oraz umowy z dnia 28 grudnia 2011 r. zmienionej aneksem w dniu 20 lipca 2012 r. jest doskonale zaznajomiony ze specyfiką i potrzebami Zamawiającego. Dodatkowo, doświadczenie zdobyte przez Wykonawcę, znajomość zasad funkcjonowania oraz skomplikowanych wewnętrznych regulacji prawnych obowiązujących u Zamawiającego, w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza wykonywanie zadań na rzecz Zamawiającego. W związku z powyższym zmiana podmiotu świadczącego usługi prawne mogłaby spowodować wiele problemów organizacyjnych i skutkować brakiem należytej ochrony praw i interesów Zamawiającego.
Zgodnie z art. 5 ust. 2 PZP, jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o których mowa w ust. 1, oraz inne usługi, dostawy lub roboty budowlane, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. W przedmiotowym postępowaniu, zdecydowana większość działań Wykonawcy wiąże się z koniecznością występowania w charakterze uczestnika postępowania, czy to przed sądami czy też przed innymi organami i instytucjami, a zatem ze świadczeniem usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego. Art. 5 ust. 2 PZP w sposób wyraźny dopuszcza stosowanie przepisów ustawy prawo zamówień publicznych dotyczących tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy. Tym samym Zamawiający jest uprawniony do udzielania zamówienia na usługę stałej obsługi prawnej zgodnie z brzmieniem art. 5 ust. 1b PZP. Przyjęcie takiego rozwiązania dodatkowo pozostaje wzmocnione trzecią przesłanką art. 5 ust. 1b PZP, określoną jako ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa.
Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu zamówienia z wolnej ręki jest fakt, iż elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z wykonującym zamówienie. Wskazać należy, że Wykonawca, w ramach dotychczasowej współpracy z Zamawiającym, wykazał się pełnym profesjonalizmem oraz efektywnością działań, budując w ten sposób pełne zaufanie dyrekcji Zamawiającego.
W kontekście wyboru podmiotu obsługującego prawnie Zamawiającego nie można również zapominać, że tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny oraz zdecydowanie szybszy od jakiegokolwiek trybu przetargowego, uregulowanego w PZP, zatem zastosowanie go jest zgodne z zasadą oszczędnego dokonywania wydatków.
Nadto, warto wskazać, że Wykonawca, w ramach dotychczasowej obsługi prawnej Zamawiającego, współtworzył założenia restrukturyzacji organizacyjnej, w tym koncepcję restrukturyzacji zatrudnienia u Zamawiającego.
W szczególności, Wykonawca jest autorem przyjętych rozwiązań w projektach tworzonych aktów wewnętrznych u Zamawiającego takich jak: regulamin wynagradzania, regulamin pracy, regulamin organizacyjny, a także zapoczątkował wszystkie kwestie związane z rozwiązywaniem umów o pracę oraz zmianą warunków pracy lub płacy.
Efektywne przeprowadzenie procesu naprawczego oraz restrukturyzacji zatrudnienia wymaga zachowania spójności, konsekwencji, oraz szybkości działań na wszystkich etapach ww. procesów, co, w ocenie Zamawiającego, może zostać osiągnięte wyłącznie w warunkach kontynuowania nadzoru prawnego nad ww. działaniami przez dotychczasowego Wykonawcę. Ewentualna zmiana Wykonawcy, w tak newralgicznym dla funkcjonowania Zamawiającego okresie, byłaby w sposób oczywisty sprzeczna ze sformułowaną w art.5 ust.1a pkt1) ustawy Prawo zamówień publicznych zasadą celowego, oszczędnego i efektywnego wydatkowania środków publicznych.
Mając na uwadze przedstawione powyżej argumenty należy wskazać, że zastosowanie innego - niż zamówienie z wolnej ręki - trybu nie jest w stanie zagwarantować Zamawiającemu należytej obsługi prawnej na kolejny okres. W szczególności grozi ryzykiem nieterminowego czy wręcz niezadowalającego wykonywania zadań Zamawiającego, a nade wszystko fiaskiem rozpoczętych działań naprawczych i restrukturyzacyjnych, co w obliczu trudnej sytuacji finansowej Zamawiającego, byłoby nie do pogodzenia z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków.
Z powyższych względów właściwym trybem do powierzenia Wykonawcy obsługi prawnej Zamawiającego jest zamówienia z wolnej ręki.

Podobne przetargi

12560 / 2016-01-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta i Gminy - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Przygotowanie kompletnej dokumentacji przetargowej na potrzeby ogłoszenia przetargu nieograniczonego na wyłonienie Wykonawcy dla zadania pn. *Zaprojektowanie i wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej*

347153 / 2011-12-29 - Podmiot prawa publicznego

Zespół Opieki Zdrowotnej w Skarzysku-Kamiennej - Skarżysko-Kamienna (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Obsługa prawna Zamawiającego obejmująca kompleksowe doradztwo prawne w sprawach z zakresu prawa pracy w tym reprezentowanie Zamawiającego przed sądami powszechnymi i innymi organami orzekającymi.

337254 / 2015-12-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Burmistrz Miasta i Gminy - Busko-Zdrój (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Przygotowanie kompletnej dokumentacji przetargowej na potrzeby ogłoszenia przetargu nieograniczonego na wyłonienie Wykonawcy dla zadania pn. *Zaprojektowanie i wykonanie ogniw fotowoltaicznych na budynkach użyteczności publicznej*

148895 / 2013-07-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Masłów - Masłów (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usług doradztwa prawnego polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami.

16240 / 2010-01-20 - Uczelnia publiczna

Politechnika Świętokrzyska - Kielce (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Obsługa prawna Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach w zakresie obsługi Projektu pt. Rozwój Bazy badawczej specjalistycznych laboratoriów uczelni publicznych regionu świętokrzyskiego nr POIG 02.02.00-26-023/08-00

325770 / 2013-08-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Masłów - Masłów (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie usługi prawniczej polegającej na zastępstwie procesowym, na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego, w postępowaniu o zwrot podatku od towarów i usług (VAT) oraz w innych powiązanych z nim postępowaniach, jak również doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, mającym charakter pomocniczy wobec powyższej podstawowej usługi prawniczej, obejmującym analizę zasadności podniesienia przez Gminę Masłów możliwych roszczeń ukierunkowanych na optymalizację rozliczeń VAT

16096 / 2015-01-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Włoszczowa - Włoszczowa (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Świadczenie podstawowej usługi prawniczej polegającej na zastępstwie procesowym na podstawie udzielonego pełnomocnictwa procesowego.

16264 / 2010-01-20 - Uczelnia publiczna

Politechnika Świętokrzyska - Kielce (świętokrzyskie)
CPV: 791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Obsługa prawna Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach w zakresie realizacji postępowań związanych z zamówieniami publicznymi na rok 2010 - nie objętych projektem MODIN II