220629 / 2011-08-17 - Administracja rzÄ…dowa centralna / Agencja Rynku Rolnego (Warszawa)
Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2011-07-29 pod pozycją 223620. Zobacz ogłoszenie 223620 / 2011-07-29 - Administracja rzÄ…dowa centralna.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 220629
Data publikacji: 2011-08-17
Nazwa: Agencja Rynku Rolnego
Ulica: ul. Nowy Świat 6/12
Numer domu: 6/12
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 00-400
Województwo / kraj: mazowieckie
Numer telefonu: 22 6617272
Numer faxu: 22 6617902
Regon: 00622243400000
Typ ogłoszenia: ZP-403
Numer biuletynu: 1
Numer pozycji: 223620
Data wydania biuletynu: 2011-07-29
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Tak
Rok ogłoszenia: 2011
Pozycja ogłoszenia: 223620
Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zapewnienie kompleksowej organizacji wydarzenia kulturalnego towarzyszącego 30 Konferencji Dyrektorów Agencji Płatniczych Unii Europejskiej.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Zapewnienie kompleksowej organizacji wydarzenia kulturalnego towarzyszącego 30 Konferencji Dyrektorów Agencji Płatniczych Unii Europejskiej.
Kod trybu postepowania: WR
Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie
Nazwa wykonawcy:
Centrum Edukacji i Promocji Regionu, Lidia Czapiewska
Adres pocztowy wykonawcy: ul. Szymbarskich Zakładników 12
Miejscowość: Szymbark
Kod pocztowy: 83-315
ID województwa: 10
Województwo / kraj: pomorskie
Data udzielenie zamówienia: 12/08/2011
Liczba ofert: 1
Liczba odrzuconych ofert: 0
Szacunkowa wartość zamówienia: 42100,00
Cena wybranej oferty: 48235,00
Cena minimalna: 48235,00
Cena maksymalna: 48235,00
Kod waluty: 1
Waluta (PLN): PLN
zal_pprawna_hid: a;c;
Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a
Uzasadnienia wyboru trybu:
Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Usługi kulturalne należą do usług niepriorytetowych wymienionych w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. (Dz.U. z 2010 r., Nr 12, poz. 68) wydanego na podstawie art. 2a Pzp, oznaczone numerem kategorii 17-27, zalicza się do nich m.in. usługi hotelarskie i restauracyjne. W świetle art. 5 ust.1a ustawy Pzp, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są w/w usługi o charakterze niepriorytetowym, można zastosować również tryb zamówienia z wolnej ręki, nawet wówczas, gdy nie występują przesłanki wyboru tego trybu opisane w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp oraz jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować, co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W chwili obecnej brak jest komentarzy do zapisów art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w związku, z czym zamawiający posiłkuje się komentarzem L. Lipiec do nieobowiązującego już art. 35 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r., Nr 249, poz. 2104). W literaturze podkreśla się, że podstawowe znaczenie dla publicznej gospodarki finansowej mają zasady celowego, racjonalnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych [A. Pomorska, Zasady ogólne finansów publicznych, Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 2002, nr 6, s. 13-14]. Pod pojęciem celowości wydatkowania środków publicznych należy rozumieć zapewnienie zgodności działań jednostki w zakresie dokonywania wydatków z jej celami statutowymi, optymalizację zastosowanych metod i środków, ich adekwatności dla osiągnięcia założonych celów oraz przyjętych kryteriów oceny realizacji celów i zadań. Jest to wybór przez dysponenta środków publicznych takiego sposobu finansowania zadań, który prowadzi do najbardziej efektywnego gospodarowania środkami publicznymi [J. Glumińska-Pawic, Wydatki i rozchody budżetowe jednostek samorządu terytorialnego (w:) Finanse samorządowe 2005. 395 pytań i odpowiedzi. Wzory uchwał, deklaracji, decyzji, pod red. C. Kosikowskiego, Warszawa 2005, s. 264]. Celowość oznacza nakaz gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych jedynie dla osiągnięcia wytyczonego celu społecznego, gospodarczego lub politycznego państwa. Z zasady tej wynika zatem jednocześnie zakaz wprowadzania takich ciężarów publicznych i wydatków publicznych, które nie są związane z powinnościami państwa [C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych w Polsce, Warszawa 2006]. Wydatki ze środków publicznych podlegają planowaniu. Planowość wyraża wymóg ujmowania procesów gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych w ramy planów finansowych o charakterze makro- i mikroekonomicznym. Pierwsze dotyczą całego sektora finansów publicznych lub poszczególnych jego segmentów. Natomiast drugie dotyczą jednostek sektora finansów publicznych [C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych...]. W literaturze podkreśla się, że wydatkowanie publicznych środków finansowych powinna cechować skuteczność i efektywność. Skuteczność wydatkowania środków publicznych definiuje się jako uzyskanie optymalnej relacji między wyznaczonymi celami i zadaniami a osiągniętymi efektami ich realizacji [J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych jak instrument racjonalizacji wydatków (w:) Ekonomiczne i prawne aspekty racjonalizacji wydatków publicznych, t. I, pod red. J. Głuchowskiego, A. Pomorskiej, J. Szołno-Koguc, Lublin 2005, s. 231]. Natomiast badanie efektywności wydatków budżetowych zależy od tego, czy analizie podlegają wyznaczone zadania (racjonalizacja wyborów) czy będące do dyspozycji środki finansowe, czyli tzw. racjonalizacja kosztów [J. Stankiewicz, Zagadnienia racjonalizacji wydatków publicznych (w:) Finanse publiczne..., s. 729-730]. Sformułowane w ustawie o finansach publicznych zasady dokonywania wydatków ze środków publicznych zapewnić mają racjonalizację kosztów, oznaczającą wydajność i skuteczność wydatkowania środków publicznych w związku z realizacją zamierzonego zadania. Racjonalizacja kosztów oznacza dążenie do uzyskania największych oszczędności w nakładach, przy porównywalnym efekcie. Procedurę prawną postępowania zmierzającego do osiągnięcia tego celu w sposób doskonalszy, niż miało to miejsce dotychczas, określamy racjonalizacją kosztów [J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych..., s. 232]. Konferencja Dyrektorów Agencji Płatniczych Unii Europejskiej to spotkanie wysokiego szczebla szefów agencji płatniczych państw członkowskich Unii Europejskiej oraz krajów kandydujących do UE organizowane przez agencje płatnicze państwa członkowskiego sprawującego w danym półroczu Przewodnictwo w Radzie UE. 30. Konferencja Dyrektorów Agencji Płatniczych UE organizowana przez Agencję Rynku Rolnego przy współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa odbędzie się w Sopocie podczas polskiego Przewodnictwa w Radzie UE w terminie uwzględnionym w oficjalnym Kalendarzu Polskiej Prezydencji tj. w dniach 21 - 23 września 2011 r. W spotkaniu planowany jest udział 160 przedstawicieli wszystkich państw członkowskich UE a także krajów kandydujących do UE oraz przedstawicieli instytucji unijnych (Komisja Europejska, Europejski Trybunał Obrachunkowy, Europejski Urząd ds. Zwalczania Oszustw) jak również polskiego resortu rolnictwa i finansów. Przedmiotowa konferencja podobnie jak spotkania Dyrektorów Agencji Płatniczych UE organizowane podczas poprzednich Prezydencji oraz inne spotkania wysokiego szczebla organizowane podczas polskiego Przewodnictwa musi zostać zorganizowana zgodnie z wymogami stawianymi spotkaniom tej rangi. W związku z powyższym zachodzi konieczność zapewnienia takiego programu, jaki zwyczajowo towarzyszył Konferencjom Dyrektorów Agencji Płatniczych UE organizowanym w latach poprzednich. Zwyczajowo program pierwszego dnia Konferencji będącego dniem przyjazdu uczestników do lokalizacji, w której odbywa się spotkanie utrzymany jest w konwencji nieformalnej i poświęcony jest promocji danego regionu. Tego dnia organizowany jest program kulturalny ukazujący atrakcje regionu oraz towarzysząca mu kolacja, której celem jest promocja regionalnej kuchni. W poszukiwaniu odpowiedniej lokalizacji przedmiotowego wydarzenia stanowiącej atrakcję związaną z kulturą i historią regionu dokonano oceny możliwości organizacji w obiektach programu kulturalnego wraz z kolacją promującą regionalną kuchnię dla 140 osób (zaproszonych uczestników konferencji). Lokalizacje znajdujące się w samym Trójmieście i jego okolicy ze względu na rezerwację lub zbyt małą powierzchnię nie spełniały wymogu organizacji zasiadanej kolacji dla 140 osób. Mając na względzie powyższe i biorąc pod uwagę miejsce organizacji Konferencji - region kaszubsko pomorski postanowiono wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą organizacja dużej międzynarodowej konferencji i zapewnić możliwość zapoznania się zagranicznych gości z unikatową kulturą i kuchnią rdzennych mieszkańców Pomorza - Kaszubów. W związku z powyższym skupiono się na poszukiwaniach lokalizacji łączącej w sobie cechy skansenu kaszubskiego oraz centrum informacji o Kaszubach oferującego ciekawe atrakcje, posiadającego profesjonalne zaplecze kulinarne oraz infrastrukturę pozwalającą na organizację zasiadanej kolacji dla 140 osób. Ośrodkiem spełniającym wszystkie wymienione powyżej wymogi jest Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku (CEPR). CEPR jest jedynym ośrodkiem, którego położenie pozwala na sprawne przebycie odległości dzielącej centrum hotelowo-konferencyjne i ww. obiekt, oferującym jednocześnie realizację szerokiego zakresu zróżnicowanych usług przede wszystkim związanych z promocją kultury kaszubskiej i wykazującym wieloletnie doświadczenie w organizacji dużych imprez. Podczas pobytu w CEiPR w Szymbarku zagraniczni goście wezmą udział w wypieku tradycyjnego chleba. Ponadto zwiedzą replikę bunkra Ptasia Wola Tajnej Organizacji Wojskowej Gryf Pomorski oraz obejrzą pomnik poświęcony tejże organizacji. Ponadto uczestnicy Konferencji zwiedzą replikę zabytkowego kaszubskiego dworku Salino oraz Kaplicę Jedności Narodowej, w której znajduje się wyryta w drewnie historia Polski. Goście będą również mieli okazję obejrzeć oryginalną zagrodę pierwszych kaszubskich osadników w Kanadzie z 1858 r., jedyny w swoim rodzaju Dom do góry nogami jak również Tobacznik - unikatowe muzeum poświęcone kaszubskiej tabace. Warto podkreślić nie tylko walory edukacyjne ośrodka, ale również walory przyrodnicze tego niezwykłego miejsca położonego pośród kaszubskich lasów. Przedmiotowy ośrodek jest laureatem wielu nagród w tym m.in. Perły i Super Perły Kaszub - nagrody lokalnych władz przyznawanych za promocję regionu kaszubskiego oraz głównej nagrody Targów Gdańskich za inwestycję turystyczną Dom do góry nogami. Ponadto CEPR zostało odznaczone prestiżowym Certyfikatem Polskiej Organizacji Turystycznej Turystyczny Produkt Roku 2008. Jedynie Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku jest w stanie zapewnić kompleksową organizację wydarzenia kulturalnego poświęconego promocji Kaszub uwzględniającą profesjonalne przygotowanie kolacji promującej kaszubską i tradycyjną polską kuchnię. Na wybór przedmiotowego ośrodka dodatkowo wpłynęła korzystna wycena oferowanych usług obejmujących zwiedzanie atrakcji Centrum, zapewnienie bogatego programu kulturalnego oraz przygotowanie kolacji (regionalny poczęstunek powitalny, kolacja serwowana, szeroka gama przystawek). Podsumowując wybór przez zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 66 w związku z art.5 ust. 1a oraz art. 67 ust. 1 pkt.1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych podyktowany jest tym, iż: - Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbarku jest jedynym w swoim rodzaju i uznanym ośrodkiem promocji kultury kaszubskiej posiadającym profesjonalne zaplecze kulinarne oraz doświadczenie w organizacji dużych imprez; - przeprowadzenie postępowania w trybie z wolnej ręki pozwala zamawiającemu na wynegocjowanie z wykonawcą możliwie najkorzystniejszych warunków zarówno finansowych i organizacyjnych, zarówno w kwestii finansowania, jaki i samej organizacji; - usługi kulturalne należą do kategorii usług o charakterze niepriorytetowym określonych w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 roku w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym.
Kody CPV:
920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
553000003 (Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków)
Podobne przetargi
344292 / 2009-10-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Bemowskie Centrum Kultury - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Prowadzenie zajęć z grupą teatralną dla dorosłych i grupą teatralną dla dzieci w okresie od 1 października do 31 grudnia 2009r.
78561 / 2016-06-09 - Uczelnia publiczna
Wojskowa Akademia Techniczna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
ÅšWIADCZENIE USÅUG DOSTĘPU DO OBIEKTÓW SPORTOWO - REKREACYJNYCH DLA PRACOWNIKÓW WAT
416294 / 2010-12-22 - Inny: ZAKÅAD BUDÅ»ETOWY
Ursynowskie Centrum Sportu i Rekreacji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
PROWADZENIE ZAJĘĆ AEROBOWYCH I ZAJĘĆ WG PROGRAMÓW SPECJALNYCH W KLUBACH FITNESS UCSIR
307756 / 2014-09-16 - Administracja samorzÄ…dowa
Zespół Żłobków m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
P36/09/2014 Organizowanie i prowadzenie zajęć rytmiki oraz współorganizowanie imprez okolicznościowych wynikających z pracy dydaktycznej z dziećmi w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawy: w Żłobku nr 15, Żłobku nr 22, w Oddziale Żłobka nr 22 pod nazwą Mini Żłobek oraz w Żłobku nr 51 (dawniej: Oddział Żłobka nr 20 pod nazwą Mini Żłobek)
167104 / 2014-05-19 - Inny: Instytut badawczy
Instytut Lotnictwa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Organizacja imprezy sportowo-rekreacyjnej dla pracowników Instytutu Lotnictwa i General Electric Company Polska.
227146 / 2012-06-29 - Inny: Kultura
Centrum "Åowicka" - Dom Kultury w Dzielnicy Mokotów m. st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Dreszer Jazz
22586 / 2011-02-15 - Administracja samorzÄ…dowa
Burmistrz Miasta Piastowa - Piastów (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług z zakresu wychowania i upowszechniania kultury dla dzieci i młodzieży mieszkańców Piastowa
17236 / 2014-01-15 - Inny: państwowa jednostka budżetowa
Centrum Projektów Informatycznych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług sportowo-rekreacyjnych dla pracowników Centrum Projektów Informatycznych w 2014 r
102209 / 2014-05-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Mokotów - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
ORGANIZACJA MIEJSCA WYKORZYSTYWANEGO DO KĄPIELI I ZAPEWNIENIA BEZPIECZEŃSTWA OSÓB KĄPIĄCYCH SIĘ W JEZIORKU CZERNIAKOWSKIM
303038 / 2009-09-02 - Administracja samorzÄ…dowa
Bemowskie Centrum Kultury - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Wystawienie spektaklu teatralnego dla dzieci Jacek i Placek
314582 / 2014-09-22 - Administracja samorzÄ…dowa
Zespół Żłobków m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
P45/09/2014 Organizowanie i prowadzenie zajęć rytmiki oraz współorganizowanie imprez okolicznościowych wynikających z pracy dydaktycznej z dziećmi w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawy: w Żłobku nr 24.
366242 / 2009-10-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Bemowskie Centrum Kultury - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Prowadzenie zajęć Nauka tańca towarzyskiego dla dorosłych
31864 / 2013-01-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Burmistrz Miasta Piastowa - Piastów (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług z zakresu wychowania i upowszechniania kultury dla dzieci i młodzieży mieszkańców Piastowa
273711 / 2008-10-20 - Administracja samorzÄ…dowa
Bemowskie Centrum Kultury - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Przygotowanie i organizacja koncertu zespołów EVERGREY, CHAIN REACTION i FLAMEBORN w ramach CHAIN FEST
493572 / 2013-12-02 - Administracja rzÄ…dowa terenowa
UrzÄ…d Statystyczny w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Świadczenie usług spersonalizowanego dostępu do obiektów i zajęć rekreacyjno-sportowych na terenie województwa mazowieckiego dla pracowników Urzędu Statystycznego w Warszawie.(WA 2900-4/2013)
163628 / 2009-05-22 - Inny: SamorzÄ…dowa Instytucja Kultury
Stołeczna Estrada - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Realizacja, montaż i demontaż konstrukcji sceny z zadaszeniem i kontrukcji pomocniczych według projektu scenograficznego autorstwa Grzegorza Policińskiego na koncert Wianki 2009, który odbędzie się na Podzamczu w Warszawie w dniu 20.06.2009.
191613 / 2013-09-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Zespół Żłobków m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 920000001 (Usługi rekreacyjne, kulturalne i sportowe)
Organizowanie i prowadzenie zajęć rytmiki oraz współorganizowanie imprez okolicznościowych wynikających z pracy dydaktycznej z dziećmi w placówkach Zespołu Żłobków m.st. Warszawy: w Żłobkach nr 14, 16, 17 i 26