Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

297276 / 2014-09-08 - / Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o. (Wrocław)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2014-03-25 pod pozycją 100298. Zobacz ogłoszenie 100298 / 2014-03-25 - Podmiot prawa publicznego.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 297276

Data publikacji: 2014-09-08

Nazwa: Wrocławskie Inwestycje sp. z o.o.

Ulica: ul. Ofiar Oświęcimskich 36

Numer domu: 36

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 50-059

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 71 77 10 905

Numer faxu: 71 77 10 904

Regon: 02056852900000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 100298

Data wydania biuletynu: 2014-03-25

Ogłoszenie dotyczy: 3

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: 2.

Przed wprowadzeniem zmainy:
ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

1. Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


2. Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Wykonanie uzupełniających w ramach zadania 03690 - Przebudowa ul. Purkyniego na odcinku od ul. Kraińskiego do pl. Powstańców Warszawy we Wrocławiu Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) Prawa zamówień publicznych Zamawiajacy może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Dla możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego niezbędne więc jest spełnienie następujących warunków: 1)zamówienie uzupełniające musi zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, 2)przedmiotem zamówienia podstawowego były roboty budowlane lub usługi, 3)zamówienie uzupełniające musi zostać udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego, 4)zamówienie uzupełniające (łącznie z innymi zamówieniami uzupełniającymi) nie może stanowić więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, 5)zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, 6)zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego, 7)zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, 8)zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ad.1. Zamówienie podstawowe zostało udzielone dnia 07.11.2012 r., a więc nie minął okres trzyletni uniemożliwiający udzielenia zamówienia uzupełniającego. Ad.2. Przedmiotem zamówienia podstawowego były wykonanie dokumentacji oraz roboty budowlane polegające na przebudowie ul. Purkyniego na odcinku od ul. Kraińskiego do pl. Powstańców Warszawy we Wrocławiu Ad.3. Zarówno zamówienie podstawowe zostało udzielone jak i zamówienie uzupełniające jest udzielane firmie SKANSKA S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa. Ad. 4. Wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego (wartość zamówienia podstawowego wynosi: 6 771 654,11 zł netto). Ad. 5. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. Ad. 6. Wprowadzenie przez ustawodawcę tego warunku przesądza o tym, że zamówienie uzupełniające powinno być zakładane jako możliwe do udzielenia na etapie przygotowania postępowania w przedmiocie udzielenia zamówienia podstawowego. Również na tym etapie powinno być możliwe do oszacowania, skoro zgodnie z art. 32 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, jeśli Zamawiający planuje udzielenie zamówień uzupełniających, powinien je uwzględnić przy ustalaniu wartości zamówienia. Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym (Numer ogłoszenia: 321534 - 2012; 29.08.2012) przewidział udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego. W przedmiotowej sprawie mieliśmy do czynienia z następującą chronologią zdarzeń: 24.08.2012 - przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do Dziennika Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, 05.10.2012 - termin składania ofert, 24.10.2012 - wybór jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez SKANSKA S.A., 07.11.2012 - zawarcie umowy ze SKANSKA S.A. Ad. 7. Zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, skoro przedmiotem zamówienia podstawowego było opracowanie dokumentacji projektowej oraz roboty budowlane (Projekt budowlany, Projekty wykonawcze, oraz roboty drogowe wraz z niewielkimi obiektami małej architektury). Ad. 8 Oceniając czy zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego należy mieć na względzie konieczność dokonywania wykładni w zgodzie z prawem wspólnotowym, biorąc pod uwagę tę okoliczność, że art. 67 ust. 1 pkt. 6) Prawa zamówień publicznych stanowi implementację Dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi. Zgodnie z Artykułem 31 pkt. 4 ppkt b) tej Dyrektywy Przypadki uzasadniające zastosowanie procedury negocjacyjnejbez publikacji ogłoszenia o zamówieniu instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane i usługi w odniesieniu do nowych robót lub usług polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem że takie roboty lub sługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Możliwość zastosowania tej procedury musi być wskazana w zaproszeniu do ubiegania się o realizację pierwszego projektu a całkowita wartość zamówienia na kolejne roboty budowlane jest uwzględniana przez instytucję zamawiającą w zakresie stosowania przez nią przepisów art. 7. Procedura ta może być stosowana wyłącznie w okresie trzech lat od chwili udzielenia pierwotnego zamówienia. Wykładni znaczenia pojęcia zgodności zamówienia uzupełniającego z zamówieniem podstawowym dokonała Krajowa Izba Odwoławcza w podejmowanych uchwałach oraz w wyrokach. Reasumując należy wskazać, że powyższe okoliczności uzasadniają, że zamówienie uzupełniające spełnia przesłanki warunkujące możliwość jego udzielenia a wynikające z art. 67 ust. 1 pkt. 6) PZP.

Po wprowadzeniu zmiany:
ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

1. Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


2. Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Wykonanie uzupełniających w ramach zadania 03690 - Przebudowa ul. Purkyniego na odcinku od ul. Kraińskiego do pl. Powstańców Warszawy we Wrocławiu Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) Prawa zamówień publicznych Zamawiajacy może udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Dla możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego niezbędne więc jest spełnienie następujących warunków: 1)zamówienie uzupełniające musi zostać udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, 2)przedmiotem zamówienia podstawowego były roboty budowlane lub usługi, 3)zamówienie uzupełniające musi zostać udzielone wykonawcy zamówienia podstawowego, 4)zamówienie uzupełniające (łącznie z innymi zamówieniami uzupełniającymi) nie może stanowić więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, 5)zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, 6)zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego, 7)zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, 8)zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Ad.1. Zamówienie podstawowe zostało udzielone dnia 07.11.2012 r., a więc nie minął okres trzyletni uniemożliwiający udzielenia zamówienia uzupełniającego. Ad.2. Przedmiotem zamówienia podstawowego były wykonanie dokumentacji oraz roboty budowlane polegające na przebudowie ul. Purkyniego na odcinku od ul. Kraińskiego do pl. Powstańców Warszawy we Wrocławiu Ad.3. Zarówno zamówienie podstawowe zostało udzielone jak i zamówienie uzupełniające jest udzielane firmie SKANSKA S.A. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Gen. J. Zajączka 9, 01-518 Warszawa. Ad. 4. Wartość zamówienia uzupełniającego nie przekracza 50 % wartości zamówienia podstawowego (wartość zamówienia podstawowego wynosi: 10 004 589,35 zł netto). Ad. 5. Zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego. Ad. 6. Wprowadzenie przez ustawodawcę tego warunku przesądza o tym, że zamówienie uzupełniające powinno być zakładane jako możliwe do udzielenia na etapie przygotowania postępowania w przedmiocie udzielenia zamówienia podstawowego. Również na tym etapie powinno być możliwe do oszacowania, skoro zgodnie z art. 32 ust. 3 Prawa zamówień publicznych, jeśli Zamawiający planuje udzielenie zamówień uzupełniających, powinien je uwzględnić przy ustalaniu wartości zamówienia. Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu podstawowym (Numer ogłoszenia: 321534 - 2012; 29.08.2012) przewidział udzielenie zamówień uzupełniających do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego. W przedmiotowej sprawie mieliśmy do czynienia z następującą chronologią zdarzeń: 29.08.2012 - przekazanie ogłoszenia o zamówieniu do Biuletynu UZP, 08.10.2012 - termin składania ofert, 24.10.2012 - wybór jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez SKANSKA S.A., 07.11.2012 - zawarcie umowy ze SKANSKA S.A. Ad. 7. Zamówienie uzupełniające polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, skoro przedmiotem zamówienia podstawowego było opracowanie dokumentacji projektowej oraz roboty budowlane (Projekt budowlany, Projekty wykonawcze, oraz roboty drogowe wraz z niewielkimi obiektami małej architektury). Ad. 8 Oceniając czy zamówienie uzupełniające jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego należy mieć na względzie konieczność dokonywania wykładni w zgodzie z prawem wspólnotowym, biorąc pod uwagę tę okoliczność, że art. 67 ust. 1 pkt. 6) Prawa zamówień publicznych stanowi implementację Dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi. Zgodnie z Artykułem 31 pkt. 4 ppkt b) tej Dyrektywy Przypadki uzasadniające zastosowanie procedury negocjacyjnejbez publikacji ogłoszenia o zamówieniu instytucje zamawiające mogą udzielać zamówień publicznych w drodze procedury negocjacyjnej bez uprzedniej publikacji ogłoszenia o zamówieniu w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane i usługi w odniesieniu do nowych robót lub usług polegających na powtarzaniu podobnych robót lub usług powierzonych wykonawcy, któremu te same instytucje zamawiające udzieliły pierwotnego zamówienia, pod warunkiem że takie roboty lub sługi pozostają w zgodności z podstawowym projektem, na który udzielono pierwotnego zamówienia, zgodnie z procedurą otwartą lub ograniczoną. Możliwość zastosowania tej procedury musi być wskazana w zaproszeniu do ubiegania się o realizację pierwszego projektu a całkowita wartość zamówienia na kolejne roboty budowlane jest uwzględniana przez instytucję zamawiającą w zakresie stosowania przez nią przepisów art. 7. Procedura ta może być stosowana wyłącznie w okresie trzech lat od chwili udzielenia pierwotnego zamówienia. Wykładni znaczenia pojęcia zgodności zamówienia uzupełniającego z zamówieniem podstawowym dokonała Krajowa Izba Odwoławcza w podejmowanych uchwałach oraz w wyrokach. Reasumując należy wskazać, że powyższe okoliczności uzasadniają, że zamówienie uzupełniające spełnia przesłanki warunkujące możliwość jego udzielenia a wynikające z art. 67 ust. 1 pkt. 6) PZP.

Podobne przetargi