Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

525886 / 2012-12-21 - / UrzÄ…d Skarbowy w ZÄ…bkowicach ÅšlÄ…skich (ZÄ…bkowice ÅšlÄ…skie)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2012-12-21 pod pozycją 525526. Zobacz ogłoszenie 525526 / 2012-12-21 - Administracja rzÄ…dowa terenowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 525886

Data publikacji: 2012-12-21

Nazwa: Urząd Skarbowy w Ząbkowicach Śląskich

Ulica: ul. Waryńskiego 2A

Numer domu: 2A

Miejscowość: Ząbkowice Śląskie

Kod pocztowy: 57-200

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 074 8151382

Numer faxu: 074 8155294

Regon: 89053460800000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 525526

Data wydania biuletynu: 2012-12-21

Ogłoszenie dotyczy: 8

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: III pkt 2

Przed wprowadzeniem zmainy:
Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi następująca okoliczność -dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Skarbowego w Ząbkowicach Śląskich. Usługi będące przedmiotem zamówienia polegają na przyjmowaniu, doręczaniu oraz dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Zakres świadczonych usług obejmować będzie: przesyłki zastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze do 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe), krajowe i zagraniczne; przesyłki niezastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze powyżej 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) krajowe i zagraniczne; sługi komplementarne do przesyłek rejestrowanych. Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) wyróżnia w kategorii operatorów pocztowych operatora publicznego, któremu zgodnie z art. 47 ust. 1 i ust. 4 ustawy przysługuje wyłączność świadczenia usług pocztowych będących usługami zastrzeżonymi, w odniesieniu do których granica wagowa wynosi 50 g. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. -Prawo pocztowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej, który stanowi: operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność, z zastrzeżeniem ust. 2, świadczenia usług pocztowych, zwanych dalej usługami zastrzeżonymi, polegających na: przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym: przesyłek z korespondencją, przesyłek reklamowych, przesyłek innych niż wymienionych w lit. a i b, nadanych w sposób uniemożliwiający sprawdzenie zawartości o masie nieprzekraczających granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; przyjmowaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją, o ile w procesie przyjmowania lub doręczania stają się one przesyłkami o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.). Zgodnie z przepisami, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych dalej usługami zastrzeżonymi. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 ww. ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, że Poczta Polska posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. W zakresie świadczenie usług pocztowych dla przesyłek o wadze powyżej 50g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza świadczenie usług przez innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u zamawiającego wynosi 1343,50 zł nie przekracza wartości progowej 14.000 euro i stanowi to około 3,44% wszystkich wysyłanych przesyłek listowych przez urząd. W związku z tym zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do tego rodzaju zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Z punktu widzenia ekonomicznego i technicznego niecelowe jest wprowadzanie dodatkowego operatora do realizacji usług pocztowych powyżej 50g gdyż prowadziło by to do dwukrotnego zwiększenia czasu pracy pracowników przygotowujących pocztę do wysyłki. Spowodowało by to znaczące utrudnienia w bieżącej pracy pracowników urzędu w trakcie przygotowywania poczty do wysyłki. Udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych tj o wadze powyżej 50g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia w/w ustawy . Ponadto przy doręczaniu przesyłek obok obowiązujących przepisów prawa pocztowego należy również uwzględnić zasady określone w przepisach: ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. Przepisy Ordynacji podatkowej wskazują, iż organ podatkowy orzeka w sprawie w drodze decyzji. Decyzję doręcza się stronie na piśmie. Zgodnie z art. 144 ustawy Ordynacja podatkowa Organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę. Zgodnie z art. 12 § 6 pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa Termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało m. in. nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego Przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego wyjaśniają, że zgodnie z art. 39 KPA organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę i dalej zgodnie z art. 57 § 5 KPA, termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało m. in. nadane w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. Biorąc pod uwagę powyższe przepisy stwierdza się, że zgodnie zapisem art. 46 ust 2 ustawy prawo pocztowe Powierza się Poczcie Polskiej S.A. obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego określonych w ustawie. oraz art. 45 ustawy prawo pocztowe potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówki operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego skuteczne doręczenie pism będzie zachowywało swoją ważność w przypadku, gdy będzie wykonywane przez operatora publicznego jakim jest Poczta Polska S.A. Mając na względzie powyższe ustalenia należy stwierdzić że przesądzają one o wyborze trybu z wolnej ręki oraz że zamówienie może zostać prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę -jakim jest Pocztę Polską S.A.

Po wprowadzeniu zmiany:
Zgodnie z art. 67 ust 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi następująca okoliczność -dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Skarbowego w Ząbkowicach Śląskich. Usługi będące przedmiotem zamówienia polegają na przyjmowaniu, doręczaniu oraz dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Zakres świadczonych usług obejmować będzie: przesyłki zastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze do 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe), krajowe i zagraniczne; przesyłki niezastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze powyżej 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) krajowe i zagraniczne; Usługi komplementarne do przesyłek rejestrowanych. Ustawa z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) wyróżnia w kategorii operatorów pocztowych operatora publicznego, któremu zgodnie z art. 47 ust. 1 i ust. 4 ustawy przysługuje wyłączność świadczenia usług pocztowych będących usługami zastrzeżonymi, w odniesieniu do których granica wagowa wynosi 50 g. Zastrzeżone usługi pocztowe świadczone są w ramach wyłączności ustanowionej w art. 47 ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. -Prawo pocztowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.) na rzecz Poczty Polskiej, który stanowi: operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność, z zastrzeżeniem ust. 2, świadczenia usług pocztowych, zwanych dalej usługami zastrzeżonymi, polegających na: przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym: przesyłek z korespondencją, przesyłek reklamowych, przesyłek innych niż wymienionych w lit. a i b, nadanych w sposób uniemożliwiający sprawdzenie zawartości o masie nieprzekraczających granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej, o której mowa w ust. 4; przyjmowaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek z korespondencją, o ile w procesie przyjmowania lub doręczania stają się one przesyłkami o masie nieprzekraczającej granicy wagowej, o której mowa w art. 47 ust. 4 ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 189, poz. 1159 ze zm.). Zgodnie z przepisami, operatorowi publicznemu przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych, zwanych dalej usługami zastrzeżonymi. Inni wykonawcy świadczący usługi pocztowe, nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba że za pobraną przez operatora opłatą, nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 ww. ustawy). Zastrzeżenie to powoduje, że Poczta Polska posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. W zakresie świadczenie usług pocztowych dla przesyłek o wadze powyżej 50g ustawa Prawo pocztowe dopuszcza świadczenie usług przez innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Wartość szacunkowa tego rodzaju przesyłek u zamawiającego wynosi 1343,50 zł nie przekracza wartości progowej 14.000 euro i stanowi to około 3,44% wszystkich wysyłanych przesyłek listowych przez urząd. W związku z tym zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy Prawo zamówień publicznych do tego rodzaju zamówienia nie stosuje się przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych. Z punktu widzenia ekonomicznego i technicznego niecelowe jest wprowadzanie dodatkowego operatora do realizacji usług pocztowych powyżej 50g gdyż prowadziło by to do dwukrotnego zwiększenia czasu pracy pracowników przygotowujących pocztę do wysyłki. Spowodowało by to znaczące utrudnienia w bieżącej pracy pracowników urzędu w trakcie przygotowywania poczty do wysyłki. Udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu Poczcie Polskiej na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych jak i powszechnych tj o wadze powyżej 50g jest dopuszczalne i nie stanowi naruszenia w/w ustawy . Ponadto przy doręczaniu przesyłek obok obowiązujących przepisów prawa pocztowego należy również uwzględnić zasady określone w przepisach: ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. oraz Kodeksu postępowania administracyjnego. Zgodnie z art. 144 ustawy Ordynacja podatkowa Organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę. Przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego wyjaśniają, że zgodnie z art. 39 KPA organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę. Biorąc pod uwagę powyższe przepisy stwierdza się, że zgodnie zapisem art. 46 ust 2 ustawy prawo pocztowe Powierza się Poczcie Polskiej S.A. obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego określonych w ustawie. Na podstawie art. 45 ustawy prawo pocztowe potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówki operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego. Skuteczne doręczenie pism będzie zachowywało swoją ważność w przypadku, gdy będzie wykonywane przez operatora publicznego jakim jest Poczta Polska S.A. Mając na względzie powyższe ustalenia należy stwierdzić że przesądzają one o wyborze trybu z wolnej ręki oraz że zamówienie może zostać prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę -jakim jest Pocztę Polską S.A

Podobne przetargi