Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

299346 / 2014-09-09 - Administracja samorządowa / Centrum Integracji Społecznej (Wrocław)

Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie zewnętrznych badań ewaluacyjnych na potrzeby projektu Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej. Numer umowy o dofinansowanie: UDA-POKL.01.02.00-00-044-11-00.
TŁO BADANIA:
Charakterystyka Projektu:
Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych. narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb.
Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora.
Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%.
Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej (57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy.
Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy.

Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej.
Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie.
Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Cele Projektu:
Cel główny projektu

Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015.
Cele szczegółowe
Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) w okresie VIII 2012 - III 2013. ETAP ZAKOŃCZONY,Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław. ETAP ZAKOŃCZONY, Upowszechnienie finalnego produktu Modelu Wsparcia wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015.

Zakładane rezultaty realizacji projektu

1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (IPS), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia, PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: 1 Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej., Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63, Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126, Liczba raportów końcowych: 1, Liczba nk50+dp, która poprzez udział w programie szkoleniowym Szkolenie-Rozwój-Praca podwyższyły umiejętności poruszania się po rynku pracy: 12 kobiet, Liczba nk50+dp, które podjęły zatrudnienie: 3 kobiety,Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia : 10 (8 kobiet, 2 mężczyzn), Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna), Liczba zorganizowanych seminariów upowszechniających: 4, Liczba zorganizowanych konferencji końcowych: 1 , Liczba ZI, które zarekomendowały w swojej gminie zastosowanie MW w ramach Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych/Przemocy w rodzinie: 10
CELE BADANIA:
Cel główny badania

W ramach analizy rzeczywistych efektów testowanego produktu i po zakończeniu etapu testowania zostanie przeprowadzona ewaluacja zewnętrzna.

Celem ewaluacji zewnętrznej będzie: ZBADANIE WYPRACOWANEGO NARZĘDZIA TJ. MODELU WSPARCIA POD KĄTEM OPISANYCH PONIŻEJ KRYTERIÓW I PYTAŃ BADAWCZYCH.

Ewaluator oceni czy Modem Wsparcia jest skuteczny, bardziej efektywny niż narzędzia stosowane dotychczas, wskaże słabe i mocne strony MW, zaopiniuje, w jakich warunkach możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanej metody. Produktem będzie raport z ewaluacji.

Wyniki analizy umożliwią modyfikację przygotowanego produktu przed złożeniem jego finalnej wersji do walidacji.

Do głównych zadań Ewaluatora zewnętrznego należeć będzie:

opracowanie metodologii i narzędzi badawczych , wszechstronna analiza wstępnej wersji produktu finalnego, analiza wyników ewaluacji wewnętrznej, losowy dobór odbiorczyń i użytkowników produktu, biorących udział w testowaniu w celu przeprowadzenia indywidualnych wywiadów, przygotowanie Raportu z Ewaluacji Zewnętrznej

W ramach zlecenia Ewaluator będzie opierał się o poniższy schemat kryteriów ewaluacyjnych i odpowiadających im pytań badawczych:
KRYTERIA EWALUACJI:
TRAFNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE - Czy i w jakim stopniu produkt odpowiada na realne potrzeby?, EFEKTYWNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy wypracowany produkt (podejście do rozwiązania problemu) jest bardziej efektywne niż działania stosowane dotychczas? Czy proponowane podejście jest rozwiązaniem bardziej wydajnym finansowo od metod stosowanych wcześniej?, SKUTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest skuteczny? Co wpływa na jego skuteczność - czy są to metody pracy, dobór grup docelowych, organizacja procesu wsparcia, czy inne czynniki? Czy możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanych metod i pod jakimi warunkami?, UŻYTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest zgodny z aktualnymi potrzebami grup docelowych, TRWAŁOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy i w jakim stopniu prawdopodobne jest funkcjonowanie produktu po zakończeniu finansowania projektu?

Ponadto wykonawca przeanalizuje produkt pod kątem:
Możliwości zaangażowania grup docelowych (empowerment), Multiplikowalności związanej z możliwością upowszechniania, Dostępności produktu oraz jego elementów , Jakości produktu, w tym jego elementów

CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA

Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym, Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu, Maksymalny termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31.10.2014 r., Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi Ewaluatora bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego., Zamawiający nie ponosi innych kosztów związanych z realizacją usługi, w tym innych kosztów dojazdu (np. do siedziby Zamawiającego) oraz zakwaterowania, noclegów lub wyżywienia, Harmonogram świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z Zamawiającym, Przy kalkulacji ceny ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 299346

Data publikacji: 2014-09-09

Nazwa: Centrum Integracji Społecznej

Ulica: ul. Strzegomska 49

Numer domu: 49

Miejscowość: Wrocław

Kod pocztowy: 53-611

Województwo / kraj: dolnośląskie

Numer telefonu: 71 782 35 11

Numer faxu: 71 782 35 12

Adres strony internetowej: www.cis.wroclaw.pl

Regon: 02142443600000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest Przeprowadzenie zewnętrznych badań ewaluacyjnych na potrzeby projektu Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizowanego przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej. Numer umowy o dofinansowanie: UDA-POKL.01.02.00-00-044-11-00.
TŁO BADANIA:
Charakterystyka Projektu:
Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych. narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb.
Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony ZI jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora.
Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%.
Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie(2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej (57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych ekonom. od sprawcy.
Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20% (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30%rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają środków, by dojechać do miejsc świadczonej pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy.

Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej.
Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet) z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu. Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie.
Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Cele Projektu:
Cel główny projektu

Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia służący wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015.
Cele szczegółowe
Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) w okresie VIII 2012 - III 2013. ETAP ZAKOŃCZONY,Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW) niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław. ETAP ZAKOŃCZONY, Upowszechnienie finalnego produktu Modelu Wsparcia wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej, klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015.

Zakładane rezultaty realizacji projektu

1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (IPS), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia, PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: 1 Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczającej przemocy domowej., Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63, Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126, Liczba raportów końcowych: 1, Liczba nk50+dp, która poprzez udział w programie szkoleniowym Szkolenie-Rozwój-Praca podwyższyły umiejętności poruszania się po rynku pracy: 12 kobiet, Liczba nk50+dp, które podjęły zatrudnienie: 3 kobiety,Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia : 10 (8 kobiet, 2 mężczyzn), Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna), Liczba zorganizowanych seminariów upowszechniających: 4, Liczba zorganizowanych konferencji końcowych: 1 , Liczba ZI, które zarekomendowały w swojej gminie zastosowanie MW w ramach Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych/Przemocy w rodzinie: 10
CELE BADANIA:
Cel główny badania

W ramach analizy rzeczywistych efektów testowanego produktu i po zakończeniu etapu testowania zostanie przeprowadzona ewaluacja zewnętrzna.

Celem ewaluacji zewnętrznej będzie: ZBADANIE WYPRACOWANEGO NARZĘDZIA TJ. MODELU WSPARCIA POD KĄTEM OPISANYCH PONIŻEJ KRYTERIÓW I PYTAŃ BADAWCZYCH.

Ewaluator oceni czy Modem Wsparcia jest skuteczny, bardziej efektywny niż narzędzia stosowane dotychczas, wskaże słabe i mocne strony MW, zaopiniuje, w jakich warunkach możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanej metody. Produktem będzie raport z ewaluacji.

Wyniki analizy umożliwią modyfikację przygotowanego produktu przed złożeniem jego finalnej wersji do walidacji.

Do głównych zadań Ewaluatora zewnętrznego należeć będzie:

opracowanie metodologii i narzędzi badawczych , wszechstronna analiza wstępnej wersji produktu finalnego, analiza wyników ewaluacji wewnętrznej, losowy dobór odbiorczyń i użytkowników produktu, biorących udział w testowaniu w celu przeprowadzenia indywidualnych wywiadów, przygotowanie Raportu z Ewaluacji Zewnętrznej

W ramach zlecenia Ewaluator będzie opierał się o poniższy schemat kryteriów ewaluacyjnych i odpowiadających im pytań badawczych:
KRYTERIA EWALUACJI:
TRAFNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE - Czy i w jakim stopniu produkt odpowiada na realne potrzeby?, EFEKTYWNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy wypracowany produkt (podejście do rozwiązania problemu) jest bardziej efektywne niż działania stosowane dotychczas? Czy proponowane podejście jest rozwiązaniem bardziej wydajnym finansowo od metod stosowanych wcześniej?, SKUTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest skuteczny? Co wpływa na jego skuteczność - czy są to metody pracy, dobór grup docelowych, organizacja procesu wsparcia, czy inne czynniki? Czy możliwe jest zwiększenie skuteczności proponowanych metod i pod jakimi warunkami?, UŻYTECZNOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy produkt jest zgodny z aktualnymi potrzebami grup docelowych, TRWAŁOŚĆ: PYTANIA BADAWCZE Czy i w jakim stopniu prawdopodobne jest funkcjonowanie produktu po zakończeniu finansowania projektu?

Ponadto wykonawca przeanalizuje produkt pod kątem:
Możliwości zaangażowania grup docelowych (empowerment), Multiplikowalności związanej z możliwością upowszechniania, Dostępności produktu oraz jego elementów , Jakości produktu, w tym jego elementów

CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA

Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym, Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez Ewaluatora oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu, Maksymalny termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31.10.2014 r., Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi Ewaluatora bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego., Zamawiający nie ponosi innych kosztów związanych z realizacją usługi, w tym innych kosztów dojazdu (np. do siedziby Zamawiającego) oraz zakwaterowania, noclegów lub wyżywienia, Harmonogram świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z Zamawiającym, Przy kalkulacji ceny ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/10/2014

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Zaliczka: Nie

Wiedza i doświadczenie:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej trzy usługi
(przez usługę zamawiający uzna przygotowanie/koncepcję badania ewaluacyjnego, realizację badania ewaluacyjnego oraz analizę/interpretację danych oraz opracowanie raportu z ww. badań ewaluacyjnych) z zakresu ewaluacji projektów.

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 2 osobami:
1. posiadającymi wykształcenie wyższe socjologiczne lub ekonomiczne,
2. uczestniczącymi w realizacji usług ewaluacyjnych w min. 3 projektach.
3. uczestniczącymi w analizie/interpretacji danych pochodzących z badań ewaluacyjnych i były autorem lub współautorem co najmniej 1 raportu z ww. badań.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
dokument (np. pełnomocnictwo lub umowa spółki cywilnej, itp.) potwierdzający, iż oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e w reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty, oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 80

Nazwa kryterium 2: Ocena założeń proponowanej metodologii badań

Znaczenie kryterium 2: 20

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ
ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław
pokój 3A

Data składania wniosków, ofert: 18/09/2014

Godzina składania wniosków, ofert: 09:00

Miejsce składania:
CENTRUM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ
ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
731100006 (Usługi badawcze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
793150005 (Usługi badań społecznych)

Podobne przetargi

163691 / 2013-08-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu - Wałbrzych (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przetarg nieograniczony na usługę badania ewaluacyjnego pt. Ocena wpływu interwencji PO KL na realizację idei flexicurity, upowszechnienie Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw (CSR), równościowego traktowania pracowników oraz budowania dialogu społecznego, na przykładzie projektów realizowanych w ramach Priorytetu VI i VIII PO KL w województwie dolnośląskim na potrzeby Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy

209765 / 2010-08-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badań, sporządzenie raportu oraz zorganizowanie konferencji upowszechniającej projekt pt. Raport Potrzeb i Możliwości Podmiotów Integracyjno-Społecznych Województwa Dolnośląskiego współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

71204 / 2014-03-04 - Podmiot prawa publicznego

Wrocławskie Centrum Badań EIT+ sp. z o. o. - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Realizacja prac badawczych w ramach zadania badawczego nr 1.6 pn. Zastosowanie warstw kompozytowych na bazie związków selenu i siarki domieszkowanych jonami lantanowców jako równoczesnych blokerów UV i koncentratorów luminescencyjnych w ogniwach fotowoltaicznych w projekcie NanoMat o numerze 07/U/WR/2014.

45955 / 2015-04-01 - Administracja samorzÄ…dowa

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu - Wałbrzych (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przetarg nieograniczony na świadczenie usług dostępu do Internetu poprzez łącza główne i zapasowe dla Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy na terenie Dolnego Śląska w pięciu lokalizacjach Zamawiającego

10240 / 2010-01-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Głogowski - Głogów (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wyznaczenie zasięgu terytorialnego zanieczyszczenia gleb i roślin na obszarach użytkowanych rolniczo na terenie trzech gmin Powiatu Głogowskiego

94371 / 2009-06-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
EWALUACJA PT: OCENA LISTY WSKAŹNIKÓW DLA REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO NA LATA 2007-2013

281507 / 2011-10-27 - Inny: Administracja RzÄ…dowa Niezespolona

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Uszczegółowienie prac związanych z prognozą wpływu piętrzenia na stopniu wodnym Malczyce na tereny lewo i prawobrzeżne z uwzględnieniem koncepcji opracowanych przez Hydroprojekt Wrocław we wrześniu 2010 roku.

216527 / 2011-08-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu - Wałbrzych (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przetarg nieograniczony na wykonanie badania ewaluacyjnego pt.: Ocena zależności pomiędzy doborem form wsparcia a profilem uczestników, w kontekście potrzeb lokalnego regionalnego rynku pracy, na przykładzie projektów konkursowych realizowanych w ramach Poddziałań 6.1.1 i 8.1.1 PO KL na Dolnym Śląsku.

226917 / 2012-10-25 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Wrocławiu - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
USŁUGA PRZEPROWADZENIA DOŚWIADCZEŃ NA ZWIERZĘTACH PODŁĄCZONYCH DO UKŁADU KRĄŻENIA POZAUSTROJOWEGO (MASZYNA PŁUCO-SERCE) Z WYKONANIEM OZNACZEŃ WYBRANYCH PARAMETRÓW KRWI PRZY ZASTOSOWANIU METOD M.IN. IMMUNOENZYMATYCZNYCH, SPEKTROSKOPOWYCH, CYTOMETRII PRZEPŁYWOWEJ Z UWZGLĘDNIENIEM WYKONANIA USŁUGI WETERYNARYJNEJ - III.

65311 / 2014-03-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu - Wałbrzych (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przetarg nieograniczony na usługę badania ewaluacyjnego pt. Ocena skuteczności, jakości i trwałości interwencji EFS na Dolnym Śląsku w zakresie efektywności zatrudnieniowej projektów Priorytetu VI, VII i VIII (Działanie 8.1) PO KL, w kontekście poprawy sytuacji społeczno - gospodarczej i wzrostu konkurencyjności regionu na potrzeby Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy

92621 / 2010-04-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badań, opracowanie wyników oraz przygotowanie Opracowania programu integracji Mikro, Małych i Średnich przedsiębiorstw z gospodarką Dolnego Śląska.

33987 / 2015-03-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu - Wałbrzych (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przetarg nieograniczony na wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Wpływ działań PO KL w województwie dolnośląskim na podniesienie kompetencji regionalnych zasobów ludzkich, w kontekście upowszechniania i wdrażania idei kształcenia ustawicznego

296138 / 2012-08-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu - Wałbrzych (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przetarg nieograniczony na usługę wykonania badania ewaluacyjnego dla Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

221720 / 2015-08-27 - Podmiot prawa publicznego

Wrocławskie Centrum Badań EIT+ sp. z o. o. - Wrocław (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługę badawczą pn. . Stworzenie zestawu diagnostycznego do oceny agresywności raka gruczołu piersiowego w ramach zadania badawczego nr 3.5 Projektu BioMed 2. Wartość

53041 / 2013-04-09 - Administracja samorzÄ…dowa

Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy w Wałbrzychu - Wałbrzych (dolnośląskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przetarg nieograniczony na usługę badania ewaluacyjnego na potrzeby Dolnośląskiego Wojewódzkiego Urzędu Pracy