Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

50191 / 2012-03-02 - Administracja samorządowa / Urząd Miejski w Łapach (Łapy)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 50191

Data publikacji: 2012-03-02

Nazwa: Urząd Miejski w Łapach

Ulica: ul. gen. Wł. Sikorskiego 24

Numer domu: 24

Miejscowość: Łapy

Kod pocztowy: 18-100

Województwo / kraj: podlaskie

Numer telefonu: 085 7152251

Numer faxu: 085 7152256

Regon: 00052333000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy

Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy:
Kancelaria Radców Prawnych J. Kamieńska, B. Niewiński, J. Wasiluk s.c.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Waryńskiego 6 lok. 24

Miejscowość: Bialystok

Kod pocztowy: 15-461

ID województwa: 9

Województwo / kraj: podlaskie

Data udzielenie zamówienia: 28/02/2012

Liczba ofert: 1

Szacunkowa wartość zamówienia: 64260,48

Cena wybranej oferty: 87822,00

Cena minimalna: 87822,00

Cena maksymalna: 87822,00

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: a;b;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

Uzasadnienia wyboru trybu:
Przesłanką do zastosowania tego trybu jest art. 5 ust. 1a (zamówienia o charakterze niepriorytetowym) ustawy prawo zamówień publicznych. Uzasadnionym jest, że obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych udzielona w innym trybie naruszyłaby zasadę uniemożliwienia terminowej realizacji zamówienia oraz naruszenie zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.
Urząd Miejski w Łapach ma rozpoczęte inwestycje, z czym związane jest zapewnienie stałej bieżącej obsługi prawnej, przez Kancelarię, która ma doświadczenie i kompetencje potrzebne do prawidłowej realizacji wszelkich zobowiązań. Kancelaria Prawna zna już specyfikę działalności Gminy Łapy, zapoznała się ze szczególnymi postępowaniami sądowymi, uczestniczyła w procedurach dotyczących przystępowania przez Gminę Łapy. Wybór tejże Kancelarii Prawnej pozwoli na zaoszczędzenie czasu niezbędnego do wdrożenia się przez nowy podmiot w zakres działalności bardzo rozległej, bowiem jak wspomniano wyżej działalność samorządu jest bardzo wszechstronna. Jeden radca prawny nie jest w stanie zapoznać się z aspektami prawnymi na wielu płaszczyznach, zatem zapewnienie zespołu radców daje większą możliwość skutecznej obsługi prawnej i minimalizacje ryzyka związanego z nieprawidłowościami. Dotychczasowy wykonawca świadczący obsługę prawną posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz jest w stanie świadczyć obsługę prawną w sposób ciągły. Wyżej wymieniona przesłanka opiera się na :

1. Gmina Łapy jest na etapie odwołania do Ministerstwa Finansów od decyzji Wojewody Podlaskiego nakazującej zwrot dotacji, którą uznano za nienależycie pobraną, na pomoc materialna uczniom (z uwagi na brak zapewnienia 20% wkładu własnego). Sprawa prowadzona w Referacie Organizacyjnym (znak O.033.1.9.2011), która jest następstwem kontroli przeprowadzonej przez NIK. Należy jednak przewidywać, że Ministerstwo Finansów podtrzyma swoje stanowisko, które nakazuje zwrot nienależycie pobranej dotacji i sprawa zostanie skierowana do NSA. Konsekwencją może być uszczerbek na mieniu, a zatem konieczność zwrotu ok. 160 tys. zł wraz z odsetkami liczonymi tak jak od zaległości podatkowych.. Jest to skomplikowana kwestia, problem natury systemowej. Obecna Kancelaria Prawna przygotowywała dokumenty do odwołania oraz opracowała propozycje dalszego postępowania. Prowadzi także analogiczną sprawę w innej gminie.
2. Gmina Łapy jest obecnie w fazie końcowej realizacji projektu drogowego dofinansowanego ze środków UE w ramach RPO WP 2077-2013. Sprawa prowadzona jest przez Referat Inwestycji Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Z uwagi na skomplikowany charakter inwestycji (w tym wiele niejasności dotyczących zastosowania prawa zamówień publicznych, współpracy z wykonawcą i poprawnością realizacji projektu) niezbędne jest znaczne zaangażowanie radcy prawnego. Projekt realizowany jest od 2008 r., koniec zaplanowany na 2012 r. Zatem zmiana obsługi prawnej w tym wypadku może powodować ryzyko komplikacji projektu, korekty finansowe, a nawet zwrot dotacji.
3. Gmina Łapy obecnie realizuje projekt dotyczący budowy kanalizacji sanitarnej w ramach PROW 2007-2013. Sprawa prowadzona jest przez Referat Inwestycji Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. W tym wypadku również występują komplikacje, które wynikają z zastosowania prawa zamówień publicznych, zapewnienia poprawności realizacji inwestycji z założeniami projektu technicznego i programu dotacyjnego oraz realnych warunków, które występują w terenie (w tym konflikty społeczne). Należy zapewnić zatem wysoki poziom obsługi prawnej, która dokładnie zbada temat i będzie posiadała szczegółową wiedze w tym zakresie. Projekt realizowany jest od 2010 r., obecna Kancelaria Prawna spełnia zatem ww. warunki.
4. Gmina Łapy obecnie składa wniosek na dofinansowanie kolejnej inwestycji dotyczącej budowy kanalizacji sanitarnej w ramach PROW 2007-2013. Sprawa prowadzona jest przez Referat Inwestycji Budownictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Doświadczenie zdobyte podczas realizacji projektu, w tym także w zakresie spraw natury prawnej, a co jest związane z utrzymaniem obecnej obsługi prawnej, daje możliwość wyeliminowana ryzyka związanego z nieprawidłowościami, które mogłyby powstać z uwagi na aspekty prawne (zarówno dot. zamówień publicznych, realizacji projektu itp.).
5. Gmina Łapy jest obecnie na etapie początkowym związanym z reorganizacją sieci szkół, która przede wszystkim związana jest z likwidacją jednostek oświatowych. Kwestia ta wymaga niezmiernej skrupulatności, a związana jest także z możliwością zaskarżenia, odwołania itp. na wielu etapach tego procesu, który to zakończy się w sierpniu tego roku). Zatem niezbędne jest zapewnienie także obsługi prawnej znającej nie tylko aspekty prawne, ale również specyfikę samorządu łapskiego.
6. W Gminie Łapy sprawy prowadzone przez Referat Nieruchomości są w toku, charakteryzują się znacznym stopniem złożoności. Dotyczą mienia gminnego, m.in. zasiedzenie, komunalizacja. Działania te są bardzo skomplikowane, wymagają skrupulatności i dokładnego rozpoznania tematu. Ciągłość obsługi prawnej umożliwi wyeliminowanie ryzyka związanego z nieznajomości tematu, wcześniejszego przebiegu sprawy.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywania zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, lub jeżeli wymaga tego ochrona ważnych spraw lub interesów Skarbu Państwa, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki.
W doktrynie przyjmuje się, że wykonywanie zastępstwa procesowego polega na występowaniu przed sądami i innymi organami orzekającymi w rozumieniu reprezentacji prawnej, zatem w zakres tego pojęcia wchodzi nie tylko zastępstwo mocodawcy, ale także udzielanie dalszej substytucji. Natomiast doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego należy rozumieć dość szeroko. Każde działanie jednostki samorządu terytorialnego w sferze jego praw i obowiązków może prowadzić do wstąpienia na drogę procesową. Tym samym, w danych okolicznościach, udzielenie porady, konsultacji prawnej, czy też wydanie opinii może mieć na celu wskazanie, czy dana sytuacja rodzi konieczność lub ryzyko wstąpienia na drogę procesową.
W zakres kompetencji Kancelarii Prawnej wchodzą zastępstwo procesowe przed sądami powszechnymi czy zastępstwo przed organami administracji. Wykonawca reprezentuje zamawiającego w trwających aktualnie sporach sądowych i posiada pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się postępowań. Zmiana reprezentującej nas kancelarii byłaby dla nas niekorzystna i niecelowa, poprzez spowodowanie dezorganizacji z uwagi ma konieczność zapoznani się z aktami spraw. Należy też zwrócić uwagę że zmiana kancelarii prawnej może skutkować wzrostem kosztów obsługi prawnej w tym zakresie.
Wyżej wymienione czynniki mogą doprowadzić do szkody polegającej na braku profesjonalnej obsługi prawnej w toku bieżących spraw.

Podobne przetargi

278675 / 2013-12-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Augustowski - Augustów (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych dla Starostwa Powiatowego w Augustowie i organów powiatu.

151872 / 2014-05-06 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku - Białystok (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wsparcie obsługi prawnej Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku

27346 / 2011-02-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Łapach - Łapy (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy

16219 / 2015-02-06 - Inny: stowarzyszenie

Stowarzyszenie Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego - Białystok (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Biura Zarządu Stowarzyszenia Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego

57028 / 2013-02-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Łapach - Łapy (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy

372889 / 2008-12-19 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku - Białystok (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku

98734 / 2013-03-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Łapach - Łapy (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Łapach oraz jednostek organizacyjnych gminy Łapy

96214 / 2014-03-21 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku - Białystok (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wsparcie obsługi prawnej Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku

112675 / 2009-07-15 - Uczelnia publiczna

Uniwersytet Medyczny w Białymstoku - Białystok (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Realizacja usługi polegającej na obsłudze prawnej Inwestora - Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku Biuro ds. Przebudowy i Rozbudowy USK UMB w zakresie realizacji zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa i rozbudowa Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku

243178 / 2011-08-12 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miejski w Choroszczy - Choroszcz (podlaskie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Urzędu Miejskiego oraz jednostek organizacyjnych Gminy Choroszcz