Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

26529 / 2012-02-01 - / Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie (Rzeszów)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2012-01-31 pod pozycją 25777. Zobacz ogłoszenie 25777 / 2012-01-31 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 26529

Data publikacji: 2012-02-01

Nazwa:
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Ulica: ul. Niedzielskiego 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Rzeszów

Kod pocztowy: 35-036

Województwo / kraj: podkarpackie

Numer telefonu: 17 8534097

Numer faxu: 17 8534682

Regon: 69070548200000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 25777

Data wydania biuletynu: 2012-01-31

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.3)

Przed wprowadzeniem zmainy:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup następujących pomocy dydaktycznych do pracowni fizycznej: 1)Zestaw do ćwiczeń uczniowskich z elektrostatyki - 2 zestawy Rura rezonansowa umożliwiająca wiele wariantów badań akustycznych fal stojących: z zamkniętymi obydwoma końcami i wypełniona różnymi gazami, z otwartymi obydwoma końcami lub otwartym jednym końcem. Możliwa zmiana długości rury za pomocą tłoka. Rura powinna być wykonana z przeźroczystego pleksiglasu zakończona zatyczkami posiadającymi końcówki do wprowadzenia gazów. Jedna z zatyczek wyposażona powinna być wyposażona w głośnik. Długość minimum: 100 cm, średnica: 7 cm. W skład kompletu wchodzą: rura rezonansowa, podstawa trójnóg 2 szt., próbnik mikrofonowy. Komplet pozwalający na realizację szeregu doświadczeń z zakresu elektrostatyki obejmujących m.in.: elektryzowanie przewodników i izolatorów, siłę elektrostatyczną, prawo Coulomba, elektryzowanie ciał przez dotyk i przez indukcję, pole elektrostatyczne, linie pola, kondensator, polaryzację dielektryków. W skład wyrobu wchodzą: elektroskop, elektrofor, pręt szklany, pręt metalowy, pręt ebonitowy, wahadło elektryczne, statyw izolacyjny, podstawa obrotowa do lasek (prętów), butelka lejdejska, rozbrajacz, folia aluminiowa, neonówka. Całość dostarczana w pudełku z wydzielonymi przegrodami o wymiarach nie mniejszych: 310x370x100 mm 2)Komplet do nauki o prądzie elektrycznym - 2 komplety Części kompletu powinny umożliwiać tworzenie układów, za pomocą których możemy wywołać i wielokrotnie powtarzać zjawiska fizyczne z dziedziny magnetyzmu i elektryczności. Instrukcja powinna obejmować opis co najmniej 50 ćwiczeń z następujących tematów: magnesy i pole magnetyczne, opór elektryczny, indukcja elektromagnetyczna, elektroliza. Komplet powinien być w opakowaniu o wymiarach nie mniejszych niż: 480x300x80 450x300x100. 3)Komplet do doświadczeń z ciepła - wersja rozbudowana - 2 komplety Komplet umożliwiający przeprowadzenie szeregu doświadczeń z zakresu nauki o cieple, obejmujących takie zagadnienia jak: rozszerzalność cieplna ciał stałych, cieczy i gazów, miana stanu skupienia ciała, pomiary temperatury, rozchodzenie się ciepła, kalorymetria, przemiana energii, konwersji energii cieplnej światła na energię elektryczną i mechaniczna, właściwości i zastosowań bimetali. W składa kompletu powinny wchodzić minimum następujące pomoce dydaktyczne: dylatoskop, kalorymetr, przyrząd do liniowego przewodzenia ciepła, przewodniki ciepła, termoskop, odwadniacz, pierścień Gravesanda, przyrząd do konwekcji ciepła, aktynometr, bateria słoneczna, radiometr Croocke a, czujnik bimetaliczny, szkło i sprzęt laboratoryjny. Wymiary co najmniej: 730x390x130mm. 4)Zestaw demonstracyjny do doświadczeń mechaniki do tablicy szkolnej - 1 zestaw Zestaw do doświadczeń uczniowskich z mechaniki powinien zawierać pomoce dydaktyczne, składające się z elementów, które montuje się ze sobą i w ten sposób powstaną układy doświadczalne. Zestaw powinien umożliwiać wykonanie minimum 25 opisanych w instrukcji ćwiczeń. Ćwiczenia powinny być z różnymi rodzajami ruchów z równoczesnym zapisem tych ruchów przez chronograf. W skład zestawu wchodzą: podstawa- 1 szt., uchwyt do podstawy - 2 szt., sprężyna - 2 szt., uchwyt z haczykiem - 4 szt., pręt - 6 szt., łącznik krzyżowy - 4 szt., przymiar - 2 szt., belka z otworami i uchwytem blokującym - 1 szt., wskazówka - 1szt., pręt krótki o zmiennej średnicy - 2 szt., klocek - 1 szt., obciążniki do klocka - 2 szt., figury płaskie - 2 szt., bryła drewniana z drutem - 1 szt., obciążniki na pręcie - 1 szt., obciążniki z podstawą - 1 szt., wózek - 1 szt., rynienka - 1 szt., blok z haczykiem - 2 szt., naczynie do prawa Archimedesa - 1 szt., klocek do naczynia - 3 szt., naczynie z odpływem - 1 szt., klocek - 3 szt., bryła niekształtna - 1 szt., kulka z haczykiem - 3 szt., siłomierz - 3 szt., pion - 1 szt., haczyk - 6 szt., szalka - 2 szt., chronograf - 1 szt., kółko do rynienki - 1 szt., szpulka - 1 szt. Do zestawu powinna być dołączona instrukcja zawierająca propozycje ćwiczeń z rysunkami poglądowymi wyjaśniającymi sposób zestawienia układów doświadczalnych. Waga co najmniej 6 kg. Pomoce powinny zostać umieszczone w walizce o wymiarach nie mniejszych: 500x400x100mm 5)Komplet do doświadczeń z magnetyzmu - 2 komplety Komplet ma mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu fizyki w szkole podstawowej, gimnazjum oraz w szkołach ponadgimnazjalnych. Komplet powinien umożliwić przeprowadzenie m.in. następujących doświadczeń: własności magnesów; właściwości biegunów; magnetyzm trwały i nie trwały; linie sił pól magnetycznych; pole magnetyczne; metale w polu magnetycznym. Komplet powinien składać się minimum z następujących części: dwa magnesy sztabkowe, dwa magnesy podkowiaste, dwie długie igły magnetyczne, dwie podstawki z kolcami do długich igieł magnetycznych, dziesięć małych igieł magnetycznych, dziesięć podstawek z kolcami do małych igieł magnetycznych, jeden pierścień żelazny, jedno pudełko do przechowywania opiłek, jedno pudełko z dziurkowaną pokrywą do rozsiewania opiłek, jedna płytka mosiężna, jedna igła z osią poziomą w widełkowej oprawie. 6)Komplet do elektromagnetyzmu - 2 komplety, Komplet powinien umożliwić wykonywanie następujących doświadczeń z zakresu pola magnetycznego i elektromagnetycznego: obserwacja pola magnetycznego magnesów trwałych; wzajemne oddziaływanie magnesów; metale w polu magnetycznym; obserwacja pola magnetycznego wokół przewodników, w których płynie prąd stały; wyznaczanie kierunku i zwrotu siły elektrodynamicznej działającej na przewodnik z prądem w polu magnetycznym; wyznaczanie kierunku i zwrotu sił elektrodynamicznych działających na dwa przewodniki z prądem; zachowanie się cewki z prądem w polu magnetycznym; wzbudzanie prądu w obwodach z cewką za pomocą pola magnetycznego. Konstrukcja elementów kompletu powinna umożliwić przeprowadzenie doświadczeń na projektoskopie. 7)Termodynamika i ciepło zestaw doświadczalny- 2 zestawy Zestaw powinien pozwalać na wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu termodynamiki i doświadczeń związanych z ciepłem. Powinien zapewnić podstawy do zrozumienia ilościowej oceny zagadnień i problemów termodynamiki. W skład zestawy powinny wchodzić co najmniej następujące elementy: termometr, cyfrowy miernik oraz termopara, zlewki, kolba filtracyjna, cylinder miarowy, naczynie wirówki, smar silikonowy, rurka silikonowa, u-rurka, kalorymetr z aparatem do badania prawa Joulea i przewody łączące, termiczny płaszcz izolacyjny, zestaw gumowych korków oraz bloczków parafinowych, cylindry ze stali nierdzewnej oraz aluminium do liniowej rozszerzalności cieplnej, pręty w kształcie litery U wykonane z aluminium, mosiądzu, stali nierdzewnej o różnych średnicach, cylindry do badania ciepła właściwego, palnik z trójnogiem i siatki druciane, komparator 1/100 mm ze wspornikiem, naczynie do badania przejścia stanu gazowego w ciekły, manganian(VII) potasu, łącznik bimetaliczny ze stykami elektrycznymi, uniwersalna podstawa ogólnego zastosowania, wielofunkcyjne pręty i zaciski. Komplet ma umożliwić badanie następujących prawa i zasady: promieniowanie cieplne, wrzenie i skraplanie, kalorymetr i prawo Joulea, prawo Daltona (prawo ciśnień cząstkowych), temperatura równowagi mieszaniny cieczy, parowanie dwóch różnych cieczy, rozszerzalność lodu, stała czasowa termometru i stałe punkty termometru, równanie Fouriera i prawo Fouriera, wrażliwość na ciepło oraz prawo Lockea, rozszerzalność liniowa ciał stałych, higrometr suchy i mokry, wilgotność względna, psychrometria i wilgotność, prawo ogrzewania i chłodzenia Newtona, przemiana fazowa, zasada działania naczynia pulsującego, roztwory nasycone i przesycone, zjawiska różnych roztworów w różnej temperaturze, ciepło właściwe, pobudzenie cieplne, przewodnictwo i rozszerzalność, termostat i termopara, zjawisko Peltiera-SeebeckaLista doświadczeń opisanych w instrukcji obsługi: wrażliwość na działanie ciepła oraz równowaga cieplna, pomiar współczynnika rozszerzalności objętościowej wody, punkty stałe termometru, pomiar temperatury za pomocą termopary typu T, rozszerzalność liniowa ciał stałych, współczynnik rozszerzalności żelaza i mosiądzu, przykłady użycia termostatu, pomiary temperatury wrzenia alkoholu, wrzenie przy ciśnieniu wyższym i niższym od ciśnienia atmosferycznego, pomiar ciepła parowania wody, wykres krzepnięcia parafiny, roztwory nasycone i przesycone, higrometr mokry i suchy, rozszerzalność powietrza przy stałym ciśnieniu i objętości, konwekcja cieplna płynów, przewodność cieplna żelaza, mosiądzu, aluminium i miedzi, przewodnictwo cieplne wody, absorpcja promieniowania cieplnego, izolacja cieplna, konstrukcja prostego naczynia Dewara, inne wielkości związane z ogrzewaniem cieczy, właściwa pojemność cieplna cieczy i ciał stałych, temperatura równowagi mieszaniny cieczy, pojemność cieplna kalorymetru, przemiana energii mechanicznej w energię cieplną, zjawisko Joulea, rozszerzalność lodu, ciepło przemiany fazowej topnienia lodu, ciepło przemiany fazowej parowania wody, parowanie dwóch różnych cieczy, podwyższenie temperatury wrzenia. Waga: co najmniej 6 kg, opakowanie z trwałego materiału o rozmiarach nie mniejszych: 72x49x15 cm 8)Zestaw do ćwiczeń z optyki geometrycznej- 2 zestawy Komplet powinien składać się z elementów optycznych i montażowych oraz ławy optycznej. Powinien umożliwiać wykonanie wielu eksperymentów z optyki takich jak: rozchodzenie światła, otrzymywanie obrazu obserwowanego przez soczewkę, obraz otrzymany na ekranie: ogniskowa i środek optyczny, zaćmienia Słońca i Księżyca, cień, półcień otrzymywanie prostej wiązki światła, załamanie światła w wodzie, rozszczepienie światła białego za pomocą pryzmatu, reflektor, aparat fotograficzny. W jego skład powinny wchodzić co najmniej następujące elementy: ława optyczna min. 115 cm, suwak uchwytu i projektor, prowadnica i uchwyt przysłon, zestaw siedmiu przysłon, rzutnik z żarówką 12V i zapasowa żarówką, transformator 12V, 2,5 A, pojedyncze i poczwórne mocowanie żarówki, pryzmat równoboczny, dwukolorowy ekran metalowy, zestaw kolorowych filtrów, lampa halogenowa +zapasowa, fotometr Jollyego, uchwyty do soczewek i luster 4x, zestawy soczewek wypukłych i wklęsłych 9)Maszyna elektrostatyczna - 2 szt. Maszyna do otrzymywania wysokiego napięcia umożliwia m.in. przeprowadzanie następujących doświadczeń: iskra i jej własności; fizjologiczne działanie iskry; działanie ciepłe iskry ; jonizacyjne działanie płomienia; rozmieszczanie ładunków na powierzchni przewodnika; działanie ostrzy; linie sił pola elektrycznego; efekty świetlne w ciemności; doświadczenie z rurką próżniową. Wymiary minimalne ok. - 400 x 240 x 430 mm Ciężar maks.- 5 kg 10)Generator van de Graffa - 1 szt. Przyrząd jest uproszczonym działającym modelem generatorów elektrostatycznych Van de Graffa, ma służyć w technice do wytwarzania niezwykle wysokich napięć rzędu kilku MV. Za pomocą przyrządu można wykonać szereg doświadczeń: rozmieszczanie ładunków na powierzchni przewodnika; linie sił pola elektrycznego; działanie cieplne iskry; efekty świetlne wyładowań. W skład wyrobu powinien wchodzi konduktor stożkowy. Parametry: zasilanie - 24 V, 50 Hz, pobór mocy max - 20 W, wymiary minimalne - 500 x 300 x 245 mm, ciężar maksymalny - 7 kg 11)Inductor Ruhmkorffa - 1 szt. Pomoc dydaktyczna ma służyć do otrzymywania bardzo wysokich jednokierunkowych napięć elektrycznych. Stosuje się ją do: demonstrowania iskry elektrycznej, wyładowań w rurkach próżniowych, prądów Tesli, fal elektromagnetycznych, zasilania rur Roentgena, rezonansu elektrycznego itp. doświadczeń. Parametry: napięcie zasilania (stałe) - 6-8 V, pobór prądu - 0,15-1,5 A, wymiary minimalne - 400 x 210 x 200 mm, ciężar maksymalny - 4 kg 12)Tor powietrzny - komplet - 1 komplet Komplet przeznaczony do badania ruchu jednostajnego, jednostajnie przyśpieszonego, II Prawa Newtona, zderzeń sprężystych i niesprężystych, z wykorzystaniem elektronicznych czujników ruchu i licznika z możliwością podłączenia do komputera PC. W skład kompletu wchodzą: tor powietrzny z podstawowym zestawem akcesoriów, dmuchawa elektryczna, dwie foto-bramki do montażu na torze, licznik elektroniczny. 13)Zestaw optyczny do tablicy magnetycznej - 1 zestaw. Zestaw powinien zawierać zbiór elementów służących praktycznemu zapoznaniu się z bazowymi prawami z zakresu optyki geometrycznej. Zestaw powinien zawierać minimum następujące elementy: soczewki, pryzmat, bryły cieniowe, zwierciadła, dysk optyczny, filtry. Wszystkie elementy powinny być przezroczyste (wykonane z pleksiglasu) i posiadać folię magnetyczną, dzięki której mogą być mocowane na tablicy metalowej. Do zestawu powinna być dołączona instrukcja zawierająca opis 25 doświadczeń

Po wprowadzeniu zmiany:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest zakup następujących pomocy dydaktycznych do pracowni fizycznej: 1)Zestaw do ćwiczeń uczniowskich z elektrostatyki - 2 zestawy komplet pozwalający na realizację szeregu doświadczeń z zakresu elektrostatyki obejmujących m.in.: elektryzowanie przewodników i izolatorów, siłę elektrostatyczną, prawo Coulomba, elektryzowanie ciał przez dotyk i przez indukcję, pole elektrostatyczne, linie pola, kondensator, polaryzację dielektryków. W skład wyrobu wchodzą: elektroskop, elektrofor, pręt szklany, pręt metalowy, pręt ebonitowy, wahadło elektryczne, statyw izolacyjny, podstawa obrotowa do lasek (prętów), butelka lejdejska, rozbrajacz, folia aluminiowa, neonówka. Całość dostarczana w pudełku z wydzielonymi przegrodami o wymiarach nie mniejszych: 310x370x100 mm 2)Komplet do nauki o prądzie elektrycznym - 2 komplety Części kompletu powinny umożliwiać tworzenie układów, za pomocą których możemy wywołać i wielokrotnie powtarzać zjawiska fizyczne z dziedziny magnetyzmu i elektryczności. Instrukcja powinna obejmować opis co najmniej 50 ćwiczeń z następujących tematów: magnesy i pole magnetyczne, opór elektryczny, indukcja elektromagnetyczna, elektroliza. Komplet powinien być w opakowaniu o wymiarach nie mniejszych niż: 480x300x80 450x300x100. 3)Komplet do doświadczeń z ciepła - wersja rozbudowana - 2 komplety Komplet umożliwiający przeprowadzenie szeregu doświadczeń z zakresu nauki o cieple, obejmujących takie zagadnienia jak: rozszerzalność cieplna ciał stałych, cieczy i gazów, miana stanu skupienia ciała, pomiary temperatury, rozchodzenie się ciepła, kalorymetria, przemiana energii, konwersji energii cieplnej światła na energię elektryczną i mechaniczna, właściwości i zastosowań bimetali. W składa kompletu powinny wchodzić minimum następujące pomoce dydaktyczne: dylatoskop, kalorymetr, przyrząd do liniowego przewodzenia ciepła, przewodniki ciepła, termoskop, odwadniacz, pierścień Gravesanda, przyrząd do konwekcji ciepła, aktynometr, bateria słoneczna, radiometr Croocke a, czujnik bimetaliczny, szkło i sprzęt laboratoryjny. Wymiary co najmniej: 730x390x130mm. 4)Zestaw demonstracyjny do doświadczeń mechaniki do tablicy szkolnej - 1 zestaw Zestaw do doświadczeń uczniowskich z mechaniki powinien zawierać pomoce dydaktyczne, składające się z elementów, które montuje się ze sobą i w ten sposób powstaną układy doświadczalne. Zestaw powinien umożliwiać wykonanie minimum 25 opisanych w instrukcji ćwiczeń. Ćwiczenia powinny być z różnymi rodzajami ruchów z równoczesnym zapisem tych ruchów przez chronograf. W skład zestawu wchodzą: podstawa- 1 szt., uchwyt do podstawy - 2 szt., sprężyna - 2 szt., uchwyt z haczykiem - 4 szt., pręt - 6 szt., łącznik krzyżowy - 4 szt., przymiar - 2 szt., belka z otworami i uchwytem blokującym - 1 szt., wskazówka - 1szt., pręt krótki o zmiennej średnicy - 2 szt., klocek - 1 szt., obciążniki do klocka - 2 szt., figury płaskie - 2 szt., bryła drewniana z drutem - 1 szt., obciążniki na pręcie - 1 szt., obciążniki z podstawą - 1 szt., wózek - 1 szt., rynienka - 1 szt., blok z haczykiem - 2 szt., naczynie do prawa Archimedesa - 1 szt., klocek do naczynia - 3 szt., naczynie z odpływem - 1 szt., klocek - 3 szt., bryła niekształtna - 1 szt., kulka z haczykiem - 3 szt., siłomierz - 3 szt., pion - 1 szt., haczyk - 6 szt., szalka - 2 szt., chronograf - 1 szt., kółko do rynienki - 1 szt., szpulka - 1 szt. Do zestawu powinna być dołączona instrukcja zawierająca propozycje ćwiczeń z rysunkami poglądowymi wyjaśniającymi sposób zestawienia układów doświadczalnych. Waga co najmniej 6 kg. Pomoce powinny zostać umieszczone w walizce o wymiarach nie mniejszych: 500x400x100mm 5)Komplet do doświadczeń z magnetyzmu - 2 komplety Komplet ma mieć zastosowanie jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu fizyki w szkole podstawowej, gimnazjum oraz w szkołach ponadgimnazjalnych. Komplet powinien umożliwić przeprowadzenie m.in. następujących doświadczeń: własności magnesów; właściwości biegunów; magnetyzm trwały i nie trwały; linie sił pól magnetycznych; pole magnetyczne; metale w polu magnetycznym. Komplet powinien składać się minimum z następujących części: dwa magnesy sztabkowe, dwa magnesy podkowiaste, dwie długie igły magnetyczne, dwie podstawki z kolcami do długich igieł magnetycznych, dziesięć małych igieł magnetycznych, dziesięć podstawek z kolcami do małych igieł magnetycznych, jeden pierścień żelazny, jedno pudełko do przechowywania opiłek, jedno pudełko z dziurkowaną pokrywą do rozsiewania opiłek, jedna płytka mosiężna, jedna igła z osią poziomą w widełkowej oprawie. 6)Komplet do elektromagnetyzmu - 2 komplety, Komplet powinien umożliwić wykonywanie następujących doświadczeń z zakresu pola magnetycznego i elektromagnetycznego: obserwacja pola magnetycznego magnesów trwałych; wzajemne oddziaływanie magnesów; metale w polu magnetycznym; obserwacja pola magnetycznego wokół przewodników, w których płynie prąd stały; wyznaczanie kierunku i zwrotu siły elektrodynamicznej działającej na przewodnik z prądem w polu magnetycznym; wyznaczanie kierunku i zwrotu sił elektrodynamicznych działających na dwa przewodniki z prądem; zachowanie się cewki z prądem w polu magnetycznym; wzbudzanie prądu w obwodach z cewką za pomocą pola magnetycznego. Konstrukcja elementów kompletu powinna umożliwić przeprowadzenie doświadczeń na projektoskopie. 7)Termodynamika i ciepło zestaw doświadczalny- 2 zestawy Zestaw powinien pozwalać na wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu termodynamiki i doświadczeń związanych z ciepłem. Powinien zapewnić podstawy do zrozumienia ilościowej oceny zagadnień i problemów termodynamiki. W skład zestawy powinny wchodzić co najmniej następujące elementy: termometr, cyfrowy miernik oraz termopara, zlewki, kolba filtracyjna, cylinder miarowy, naczynie wirówki, smar silikonowy, rurka silikonowa, u-rurka, kalorymetr z aparatem do badania prawa Joulea i przewody łączące, termiczny płaszcz izolacyjny, zestaw gumowych korków oraz bloczków parafinowych, cylindry ze stali nierdzewnej oraz aluminium do liniowej rozszerzalności cieplnej, pręty w kształcie litery U wykonane z aluminium, mosiądzu, stali nierdzewnej o różnych średnicach, cylindry do badania ciepła właściwego, palnik z trójnogiem i siatki druciane, komparator 1/100 mm ze wspornikiem, naczynie do badania przejścia stanu gazowego w ciekły, manganian(VII) potasu, łącznik bimetaliczny ze stykami elektrycznymi, uniwersalna podstawa ogólnego zastosowania, wielofunkcyjne pręty i zaciski. Komplet ma umożliwić badanie następujących prawa i zasady: promieniowanie cieplne, wrzenie i skraplanie, kalorymetr i prawo Joulea, prawo Daltona (prawo ciśnień cząstkowych), temperatura równowagi mieszaniny cieczy, parowanie dwóch różnych cieczy, rozszerzalność lodu, stała czasowa termometru i stałe punkty termometru, równanie Fouriera i prawo Fouriera, wrażliwość na ciepło oraz prawo Lockea, rozszerzalność liniowa ciał stałych, higrometr suchy i mokry, wilgotność względna, psychrometria i wilgotność, prawo ogrzewania i chłodzenia Newtona, przemiana fazowa, zasada działania naczynia pulsującego, roztwory nasycone i przesycone, zjawiska różnych roztworów w różnej temperaturze, ciepło właściwe, pobudzenie cieplne, przewodnictwo i rozszerzalność, termostat i termopara, zjawisko Peltiera-SeebeckaLista doświadczeń opisanych w instrukcji obsługi: wrażliwość na działanie ciepła oraz równowaga cieplna, pomiar współczynnika rozszerzalności objętościowej wody, punkty stałe termometru, pomiar temperatury za pomocą termopary typu T, rozszerzalność liniowa ciał stałych, współczynnik rozszerzalności żelaza i mosiądzu, przykłady użycia termostatu, pomiary temperatury wrzenia alkoholu, wrzenie przy ciśnieniu wyższym i niższym od ciśnienia atmosferycznego, pomiar ciepła parowania wody, wykres krzepnięcia parafiny, roztwory nasycone i przesycone, higrometr mokry i suchy, rozszerzalność powietrza przy stałym ciśnieniu i objętości, konwekcja cieplna płynów, przewodność cieplna żelaza, mosiądzu, aluminium i miedzi, przewodnictwo cieplne wody, absorpcja promieniowania cieplnego, izolacja cieplna, konstrukcja prostego naczynia Dewara, inne wielkości związane z ogrzewaniem cieczy, właściwa pojemność cieplna cieczy i ciał stałych, temperatura równowagi mieszaniny cieczy, pojemność cieplna kalorymetru, przemiana energii mechanicznej w energię cieplną, zjawisko Joulea, rozszerzalność lodu, ciepło przemiany fazowej topnienia lodu, ciepło przemiany fazowej parowania wody, parowanie dwóch różnych cieczy, podwyższenie temperatury wrzenia. Waga: co najmniej 6 kg, opakowanie z trwałego materiału o rozmiarach nie mniejszych: 72x49x15 cm 8)Zestaw do ćwiczeń z optyki geometrycznej- 2 zestawy Komplet powinien składać się z elementów optycznych i montażowych oraz ławy optycznej. Powinien umożliwiać wykonanie wielu eksperymentów z optyki takich jak: rozchodzenie światła, otrzymywanie obrazu obserwowanego przez soczewkę, obraz otrzymany na ekranie: ogniskowa i środek optyczny, zaćmienia Słońca i Księżyca, cień, półcień otrzymywanie prostej wiązki światła, załamanie światła w wodzie, rozszczepienie światła białego za pomocą pryzmatu, reflektor, aparat fotograficzny. W jego skład powinny wchodzić co najmniej następujące elementy: ława optyczna min. 115 cm, suwak uchwytu i projektor, prowadnica i uchwyt przysłon, zestaw siedmiu przysłon, rzutnik z żarówką 12V i zapasowa żarówką, transformator 12V, 2,5 A, pojedyncze i poczwórne mocowanie żarówki, pryzmat równoboczny, dwukolorowy ekran metalowy, zestaw kolorowych filtrów, lampa halogenowa +zapasowa, fotometr Jollyego, uchwyty do soczewek i luster 4x, zestawy soczewek wypukłych i wklęsłych 9)Maszyna elektrostatyczna - 2 szt. Maszyna do otrzymywania wysokiego napięcia umożliwia m.in. przeprowadzanie następujących doświadczeń: iskra i jej własności; fizjologiczne działanie iskry; działanie ciepłe iskry ; jonizacyjne działanie płomienia; rozmieszczanie ładunków na powierzchni przewodnika; działanie ostrzy; linie sił pola elektrycznego; efekty świetlne w ciemności; doświadczenie z rurką próżniową. Wymiary minimalne ok. - 400 x 240 x 430 mm Ciężar maks.- 5 kg 10)Generator van de Graffa - 1 szt. Przyrząd jest uproszczonym działającym modelem generatorów elektrostatycznych Van de Graffa, ma służyć w technice do wytwarzania niezwykle wysokich napięć rzędu kilku MV. Za pomocą przyrządu można wykonać szereg doświadczeń: rozmieszczanie ładunków na powierzchni przewodnika; linie sił pola elektrycznego; działanie cieplne iskry; efekty świetlne wyładowań. W skład wyrobu powinien wchodzi konduktor stożkowy. Parametry: zasilanie - 24 V, 50 Hz, pobór mocy max - 20 W, wymiary minimalne - 500 x 300 x 245 mm, ciężar maksymalny - 7 kg 11)Inductor Ruhmkorffa - 1 szt. Pomoc dydaktyczna ma służyć do otrzymywania bardzo wysokich jednokierunkowych napięć elektrycznych. Stosuje się ją do: demonstrowania iskry elektrycznej, wyładowań w rurkach próżniowych, prądów Tesli, fal elektromagnetycznych, zasilania rur Roentgena, rezonansu elektrycznego itp. doświadczeń. Parametry: napięcie zasilania (stałe) - 6-8 V, pobór prądu - 0,15-1,5 A, wymiary minimalne - 400 x 210 x 200 mm, ciężar maksymalny - 4 kg 12)Tor powietrzny - komplet - 1 komplet Komplet przeznaczony do badania ruchu jednostajnego, jednostajnie przyśpieszonego, II Prawa Newtona, zderzeń sprężystych i niesprężystych, z wykorzystaniem elektronicznych czujników ruchu i licznika z możliwością podłączenia do komputera PC. W skład kompletu wchodzą: tor powietrzny z podstawowym zestawem akcesoriów, dmuchawa elektryczna, dwie foto-bramki do montażu na torze, licznik elektroniczny. 13)Zestaw optyczny do tablicy magnetycznej - 1 zestaw. Zestaw powinien zawierać zbiór elementów służących praktycznemu zapoznaniu się z bazowymi prawami z zakresu optyki geometrycznej. Zestaw powinien zawierać minimum następujące elementy: soczewki, pryzmat, bryły cieniowe, zwierciadła, dysk optyczny, filtry. Wszystkie elementy powinny być przezroczyste (wykonane z pleksiglasu) i posiadać folię magnetyczną, dzięki której mogą być mocowane na tablicy metalowej. Do zestawu powinna być dołączona instrukcja zawierająca opis 25 doświadczeń

Podobne przetargi