164175 / 2011-06-13 - Inny: instytut badawczy / Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie (Warszawa)
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 164175
Data publikacji: 2011-06-13
Nazwa:
Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie
Ulica: ul. W.K. Roentgena 5
Numer domu: 5
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-781
Województwo / kraj: mazowieckie
Numer telefonu: 022 5462312, 5462872
Numer faxu: 022 5462253, 5462872
Adres strony internetowej: www.coi.waw.pl
Typ ogłoszenia: ZP-408
Rodzaj zamawiającego: Inny: instytut badawczy
Inny rodzaj zamawiającego: instytut badawczy
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług reprezentacji prawnej i usług obsługi prawnej na rzecz Centrum Onkologii - Instytutu im .Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie WR-18/11
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi reprezentacji prawnej i usług obsługi prawnej polegające na reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach przed sądami, organami egzekucyjnymi, organami podatkowymi, organami administracji publicznej, organami nadzoru i innymi instytucjami (PIP i inne), doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, obsłudze prawnej spraw, zastrzeżonych do kompetencji i uprawnień Ministra Zdrowia i odpowiednio Ministra Skarbu Państwa, jeżeli wymaga tego ochrona ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa, a także świadczeniu pomocy prawnej w rozumieniu ustawy o radcach prawnych, jeżeli zlecenie przez Instytut usług w tym zakresie, nie objętym wyżej wymienionymi usługami, nie przekroczy w rozliczeniu miesięcznym połowy wartościowego udziału kosztów obsługi prawnej wszystkich spraw (całości wynagrodzenia), zleconych i wykonanych przez Kancelarię w danym miesiącu albo jeżeli powierzenie doradztwa prawnego innemu podmiotowi naruszałoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.
szacunkowa_wart_zam: Tak
Kod trybu postepowania: WR
zamowienie_pprawna_hid: a;b;
zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b
zamowienie_uzasadnienie:
1) Uzasadnienie prawne:Usługi prawnicze na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Powyższe oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp.
Zamawiający będzie miał ponadto możliwość zlecenia wykonania usług prawniczych w rozumieniu ustawy o radcach prawnych w zakresie nie objętym art. 5 ust. 1 b ustawy o zamówieniach publicznych, o ile nie spowoduje to naruszenia art. 5 ust. 2 ustawy o zamówieniach publicznych albo jeżeli będzie to uzasadnione w oparciu o art. 5 ust. 1 a ustawy o zamówieniach publicznych celowością, oszczędnością i efektywnością dokonywania wydatków.
Stąd zakresem zamówienia objęte będzie świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu ustawy o radcach prawnych, jeżeli zlecenie przez Instytut usług w tym zakresie, nie objętym art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, nie przekroczy w rozliczeniu miesięcznym połowy wartościowego udziału kosztów obsługi prawnej wszystkich spraw (całości wynagrodzenia), zleconych i wykonanych przez Kancelarię w danym miesiącu albo jeżeli powierzenie doradztwa prawnego innemu podmiotowi naruszałoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.
W odniesieniu do pozostałych usług obsługi prawnej objętych zamówieniem, należy zatem odpowiednio zastosować art. 5 ust. 1a i art. 5 ust. 2 ustawy Pzp.
2) Uzasadnienie faktyczne:
Działania polegające na reprezentacji prawnej Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia.
A zatem Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego w tym zakresie. Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia, reprezentuje Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie w trwających aktualnie sporach sądowych, zwłaszcza toczących się przed sądami pracy. Ponadto radca prawny reprezentuje Zamawiającego w innych postępowaniach, prowadzonych przed innymi organami (w tym przed Izbą Skarbową w Warszawie, przed Prezesem NFZ, przed PIP itp.). Stąd wskazana osoba posiada wszechstronną, szeroką i pełną wiedzę o stanie faktycznym i prawnym spraw prowadzonych w imieniu i na rzecz Centrum Onkologii, a także o zakresie istotnych ryzyk prawnych i przestrzegania kryterium legalności w zakresie działalności Zamawiającego.
Zmiana reprezentacji prawnej w toku wszczętych już procesów sądowych byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto dotychczas pełnomocnik procesowy w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązuje się z powierzonych zleceń, wnosząc szczególnie wysoki nakład pracy w prowadzenie tych spraw. Przy wykonywaniu zastępstwa procesowego pełnomocnik wykazuje się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw, będących przedmiotem sporów, w których występuje Centrum Onkologii.
W chwili obecnej Centrum Onkologii - Instytut im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie prowadzi wiele postępowań sądowych i administracyjnych, w których wskazany radca prawny wykonuje czynności doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego, nadzorując i opiniując od strony prawnej te postępowania. Wykonawca nadzoruje też od strony formalnoprawnej istotne dla interesu Zamawiającego negocjacje i sprawy, będące na etapie przedsądowym. Postępowania te są na takim etapie, że zmiana w zakresie obsługi prawnej tych zadań uniemożliwiałaby ich pełną i terminową realizację, a są to projekty o strategicznym znaczeniu dla Centrum Onkologii - Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie.
Ponadto w toku działalności Instytutu występują sprawy, zastrzeżone do kompetencji i uprawnień Ministra Zdrowia i odpowiednio Ministra Skarbu Państwa, wymagające obsługi prawnej, w tym w celu ochrony ważnych praw lub interesów Skarbu Państwa. Realizacja tych spraw toczy się z udziałem Wykonawcy, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia.
Warto zaznaczyć, że postępowania powyższe muszą odznaczać się spójnością i systematyką, a niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz jednolitość i stałość przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy.
A zatem powierzenie omówionych powyżej zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na stopień obciążenia Centrum Onkologii ryzykami prawnymi oraz na jakość i terminowość obsługi prawnej, rzutując niekorzystnie na powiązaną z tym działalność i funkcjonowanie Centrum Onkologii. W szczególności zmiana radcy prawnego, obsługującego prawnie powyższe sprawy, uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. Ponadto zmiana podmiotu obsługującego prawnie Instytut wiązałaby się z koniecznością poniesienia wyższych wydatków na obsługę prawną. Taka decyzja skutkowałaby wzrostem kosztów i wydatków, związanych ze zleceniem obsługi prawnej innemu podmiotowi, co wymagałoby wdrożenia na nowo całości trybu zaznajomienia się ze stanem faktycznym i prawnym spraw, o znacznym stopniu pracochłonności, a więc i ze zwiększeniem wysokości odpłatności za te usługi.
W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za celowością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie, łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty, usprawnia i przyspiesza załatwienie wielu spraw. W odczuciu Zamawiającego, Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia, jako osoba posiadająca wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu obsługi prawnej innego instytutu badawczego, daje najwyższą rękojmię prawidłowego wykonywania zleconych usług. Wykonawca od prawie dwudziestu lat zajmuje się pełną obsługą oddziału innego instytutu badawczego. Wypracowany w tym czasie dorobek prawniczy i doświadczenie zawodowe w postaci znajomości specyfiki pracy instytutów badawczych i znajomości działania organów nadzoru, stanowi istotne kryterium, rzutujące na podwyższoną jakość świadczonych przez tę osobę usług prawnych, co przekłada się na stopień zaufania Zamawiającego. Ponadto elementem zwiększającym zaufanie Zamawiającego jest fakt legitymowania się przez wskazaną osobę kwalifikacjami sędziego, uzyskanymi po odbyciu etatowej aplikacji sądowej i zdanym egzaminie sędziowskim, co gwarantuje wyższy stopień profesjonalizmu przy reprezentacji przez sądami powszechnymi i organami administracyjnymi. Dodatkowym atutem, zwiększającym zaufanie Zamawiającego, jest ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe przyszłego Wykonawcy w obsłudze banków, a zatem podmiotów cieszących się zaufaniem publicznym i nakazem spełniania szczególnych wymogów legalności prawnej. Opisane predyspozycje i doświadczenie zawodowe są wysoko oceniane przez Zamawiającego.
Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia, prowadzi od grudnia 2010 r. obsługę prawną spraw Instytutu. Wypracowany w tym czasie dorobek w postaci wielu aktów prawnych Zamawiającego, opinii, ekspertyz, pism oraz właściwa reprezentacja Zamawiającego przed organami nadzoru oraz sądami są oceniane przez Zamawiającego bardzo pozytywnie. Przygotowywane projekty uchwał, zarządzeń i innych aktów zawsze podążają za licznymi zmianami w prawie. Zmiana podmiotu obsługującego prawnie Instytut mogłaby zatem negatywnie wpłynąć na terminową realizację zadań Centrum Onkologii, a także na ich jakość i prawidłowość.
Z przyczyn omówionych powyżej celowe i racjonalne jest, aby Zamawiający w ramach niniejszego zamówienia miał możliwość zlecenia wykonania usług obsługi prawnej w rozumieniu ustawy o radcach prawnych w zakresie nie objętym art. 5 ust. 1 b ustawy o zamówieniach publicznych, o ile nie spowoduje to naruszenia art. 5 ust. 2 ustawy o zamówieniach publicznych albo jeżeli będzie to uzasadnione w oparciu art. 5 ust. 1 a ustawy o zamówieniach publicznych celowością, oszczędnością i efektywnością dokonywania wydatków.
Zgodnie z art. 5 ust.2 ustawy Pzp., jeżeli zamówienie obejmuje równocześnie usługi, o których mowa w ust. 1, oraz inne usługi, do udzielenia zamówienia stosuje się przepisy dotyczące tego przedmiotu zamówienia, którego wartościowy udział w danym zamówieniu jest największy.
Przepis ten umożliwia świadczenie pomocy prawnej w rozumieniu ustawy o radcach prawnych, jeżeli zlecenie przez Instytut usług w tym zakresie, nie objętym art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, nie przekroczy w rozliczeniu miesięcznym połowy wartościowego udziału kosztów obsługi prawnej wszystkich spraw (całości wynagrodzenia), zleconych i wykonanych przez Kancelarię w danym miesiącu.
Jeżeli w ramach przedmiotu zamówienia poza obsługą prawną spraw, objętą przepisem art. 5 ust. 1b i art. 5 ust. 2 ustawy Pzp, pojawi się konieczność zlecenia prowadzenia innych spraw obsługi prawnej, to powierzenie doradztwa prawnego w tym zakresie innemu podmiotowi naruszałoby zasady celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.
Działalność Szpitala opiera się na funkcjonowaniu w wielu zróżnicowanych płaszczyznach prawnych. Zamawiający zamierza w celu zapewnienia należytej ochrony prawnej Instytutu w pełni wykorzystać potencjał Wykonawcy poprzez możliwość zlecenia mu do wykonania usług prawniczych innych niż określone w art. 5 ust. 1b i ust. 2 prawa zamówień publicznych, zwłaszcza jeżeli zastosowanie innego trybu skutkowałoby naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków.
Powołany przepis pozwala na zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki do usług prawniczych innych niż wymienione w art. 5 ust. 1 b ustawy prawo zamówień publicznych, pomimo braku przesłanek określonych w art. 67 ust. 1 ustawy prawa zamówień publicznych, w sytuacji gdy występuje uzasadniony przypadek zastosowania takiego trybu udzielenia zamówienia. O potrzebie, racjonalności i celowości zawarcia umowy w powyższym zakresie zdecydowano z uwagi na szereg wymienionych powyżej okoliczności. Wykonawca, któremu Zamawiający zamierza udzielić zamówienia, jest wszechstronnie zaznajomiony z warunkami i specyfiką funkcjonowania Zamawiającego, zapewni ciągłość realizacji prac w zakresie rozpoczętych procedur i spraw i oszczędność wydatków. Zastosowanie innego trybu udzielenia zamówienia celem wyłonienia wykonawcy na wykonanie obsługi prawnej w zakresie innym niż określony w art. 5 ust. 1b i ust. 2 prawa zamówień publicznych, uniemożliwi terminowe wykonanie założonych działań i rozpoczętych spraw i zbędnie podwyższy koszty. Możliwość zlecenia do wykonania usług podmiotowi, który zna specyfikę funkcjonowania Instytutu, w wielu przypadkach może mieć pozytywne znaczenie, bowiem pozwoli szybciej, skuteczniej, oszczędniej i efektywniej rozwiązać problemy prawne oraz zapewni szerszą prewencję prawną. Wykonawca dzięki swym predyspozycjom posiada większą możliwość szybszego i trafniejszego rozstrzygnięcia problemów w ich pierwszym etapie, bez potrzeby bezcelowego przedłużania spraw lub stosowania nieracjonalnych rozstrzygnięć, również przed organami orzekającymi. Pozwoli to zaoszczędzić czas i wydatki, które mogą być przeznaczone na rozwiązanie innych problemów.
Profesjonalną, rzetelną, efektywną i oszczędną obsługę prawną może zapewnić jedynie osoba posiadająca bardzo szeroką wiedzę teoretyczną i praktyczną w sferze funkcjonowania Instytutu, popartą odpowiednim doświadczeniem. Wymagania te w ocenie Zamawiającego w pełni i należycie spełnia Wykonawca.
Dlatego też w odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. W przedmiotowym stanie faktycznym zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki, mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Powyższa przesłanka stanowi z kolei okoliczność, wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny, uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego.
Nazwa wykonawcy:
Małgorzata Ułaszonek -Kubacka prowadząca działalność pod nazwą Kancelaria Prawna IUSTITIA radca prawny Małgorzata Ułaszonek -Kubacka, ul. Saturna 32a,
Adres pocztowy wykonawcy: ul Saturna 32a
Miejscowość: Białystok
Kod pocztowy: 15-680
ID województwa: 9
Województwo / kraj: podlaskie
Nazwa:
Świadczenie usług reprezentacji prawnej i usług obsługi prawnej na rzecz Centrum Onkologii - Instytutu im .Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie
Nr częsci: 1
Kody CPV:
791000005 (Usługi prawnicze)
Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
791100008 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej)
Podobne przetargi
17973 / 2010-01-27 - Inny: samorządowa spółka prawa handlowego
Zarząd Pałacu Kultury i Nauki Sp. z o.o. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych
92592 / 2009-04-06 - Administracja rzÄ…dowa centralna
UrzÄ…d Komunikacji Elektronicznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne przy przygotowywaniu projektu ustawy o rozwoju dostępu do sieci telekomunikacyjnych na obszarze kraju.
10531 / 2016-01-29 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi prawnicze w zakresie zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami lub innymi organami orzekającymi i doradztwa prawnego dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nr ref. DPR.DPR-2.2413.35.2015.0
540878 / 2013-12-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Dzielnica Ursus m.st. Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług zastępstwa procesowego i doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego na rzecz m. st. Warszawy Dzielnica Ursus w okresie od 02.01.2014 r. do 31.12.2014 r. - część II.
68247 / 2009-04-29 - Inny: Osoba prawna powołana w szczególnym celu zaspokajania potrzeb o charakterze powszechnym
PL 2012 sp. z o. o. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
66/UM/01/2009/P Sporządzenie opisu podstaw prawnych do studium wykonalności Stadionu Narodowego.
67091 / 2011-02-28 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Wyszków - Wyszków (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług stałej obsługi prawnej Urzędu Miejskiego w Wyszkowie
59314 / 2013-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie
292004 / 2009-08-25 - Inny: Państwowa osoba prawna
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usługi w zakresie doradztwa prawnego dotyczącego Kancelarii Adwokackiej Adwokat Zofii Bonk
86265 / 2013-05-23 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Ministerstwo Sportu i Turystyki - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Doradztwo prawne w zakresie spraw związanych z nadzorem właścicielskim nad spółkami celowymi Pl.2012 + Sp. z o.o. i Narodowe Centrum Sportu Rozliczenia Sp. z o.o.
procedura znak: 7/usł./2013
430946 / 2012-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Grodzisk Mazowiecki - Grodzisk Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie obsługi prawnej na rzecz Urzędu Miejskiego w Grodzisku Mazowieckim
11127 / 2016-02-02 - Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług doradztwa prawnego dla Centrum Koordynacji
Projektów Środowiskowych
281898 / 2015-10-22 - Inny: Państwowa osoba prawna
Polska Organizacja Turystyczna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawnych dla Polskiej Organizacji Turystycznej
50308 / 2014-02-12 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Wykonanie analizy i sporzÄ…dzenie rekomendacji w zakresie prawnego uregulowania kwestii operowania infrastrukturÄ… w oparciu o zawarte umowy na budowÄ™ i operowanie regionalnÄ… sieciÄ… szerokopasmowÄ…
354525 / 2008-12-08 - Podmiot prawa publicznego
Mazowiecki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ Delegatura w Ostrołęce, Ciechanowie i Płocku
5212 / 2012-01-05 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych w zakresie
doradztwa oraz zastępstwa procesowego w sprawach postępowań o udzielenie zamówień publicznych
prowadzonych przez GDDKiA Oddział w Warszawie.
40869 / 2013-03-19 - Administracja samorzÄ…dowa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Płock (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Usługi prawnicze w ramach projektu KIS-Nowa Perspektywa
29641 / 2011-01-26 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Ministerstwo Skarbu Państwa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
wybór doradcy prawnego w związku z prowadzonym procesem prywatyzacji spółki Enea S.A. z siedziba w Poznaniu
21791 / 2010-01-29 - Administracja samorzÄ…dowa
ZarzÄ…d Miejskich Inwestycji Drogowych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych - Andrzej Bagiński
532824 / 2012-12-31 - Uczelnia publiczna
Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego.
423010 / 2009-12-09 - Inny: Jednostka Wojskowa
Jednostka Wojskowa 2063 - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług prawniczych przez Michała Hresiukiewicza dla Centralnego Ośrodka Naukowej Informacji Wojskowej.
343541 / 2011-12-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zamówienie z wolnej ręki na usługę notarialną polegającą na sporządzeniu aktu notarialnego
125178 / 2014-04-11 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Zamówienie z wolnej ręki na usługę notarialną dotyczącą sporządzenia aktów notarialnych dokumentujących umowy nabycia na rzecz Gminy Miasta Radomia prawa własności 16 boksów garażowych położonych w Radomiu, przy ul. Lubelskiej.
306023 / 2011-11-23 - Administracja samorzÄ…dowa
Starostwo Powiatowe w PÅ‚ocku - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Obsługa prawna Starostwa Powiatowego w Płocku
533142 / 2012-12-31 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Wyszków - Wyszków (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Świadczenie usług stałej obsługi prawnej Urzędu Miejskiego w Wyszkowie
155935 / 2011-06-03 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 791000005 (Usługi prawnicze)
Przetarg nieograniczony na usługę notarialną polegającą na sporządzeniu aktu notarialnego dokumentującego umowę przedwstępną warunkową