Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

206514 / 2011-07-19 - Administracja samorządowa / Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku (Gdańsk)

Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pod tytułem
Ocena jakości wsparcia adresowanego do osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata
w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 PO KL.

Opis zamówienia

1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pod tytułem Ocena jakości wsparcia adresowanego do osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 PO KL.
Przedmiot zamówienia sklasyfikowano wg nr CPV 73110000-6 usługi badawcze.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
2. Uzasadnienie i tło badania
Badanie zostanie przeprowadzone w kontekście projektów realizowanych w ramach Działania 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie:
Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy oraz poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych
Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL).
W województwie pomorskim Instytucja Pośrednicząca dla PO KL (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego) powierzyła wdrażanie części działań komponentu regionalnego PO KL - Działanie 6.1 Priorytetu VI - Instytucji Pośredniczącej II stopnia czyli Wojewódzkiemu Urzędowi Pracy w Gdańsku.
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich PO KL ma za zadanie przyczynić się do realizacji następujących celów szczegółowych:
Cel szczegółowy 1: Zwiększenie zasięgu oddziaływania Aktywnej Polityki Rynku Pracy.
Cel szczegółowy 2: Zwiększenie poziomu zatrudnienia wśród osób młodych.
Cel szczegółowy 3: Zmniejszenie bezrobocia wśród osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy (kobiet, osób długotrwale bezrobotnych, osób niepełnosprawnych, osób bezrobotnych zamieszkujących na obszarów wiejskich).
Cel szczegółowy 4: Zwiększenie poziomu zatrudnienia wśród osób starszych.
Wsparcie w ramach Priorytetu koncentruje się przede wszystkim na wybranych grupach docelowych, które doświadczają największych trudności związanych z wejściem i utrzymaniem się na rynku pracy. Grupy te obejmują m.in. osoby młode (do dwudziestego piątego roku życia), które nie posiadają doświadczeń zawodowych oraz kwalifikacji koniecznych do znalezienia zatrudnienia, kobiety (w tym zwłaszcza matki samotnie wychowujące dzieci), osoby starsze (po czterdziestym piątym roku życia), mające trudności z dostosowaniem się do wymogów modernizującej się gospodarki, a także osoby niepełnosprawne, poszukujące zatrudnienia na otwartym rynku pracy. Ponadto, wsparcie w ramach Priorytetu jest adresowane do osób długotrwale bezrobotnych, których reintegracja z rynkiem pracy jest z reguły najbardziej czasochłonna i wymaga zastosowania różnorodnych instrumentów aktywizacyjnych.
Wskaźniki realizacji celów Priorytetu VI dotyczących wsparcia udzielonego osobom starszym i niepełnosprawnym, w ramach projektów realizowanych w Działaniu 6.1 w województwie pomorskim
Od początku realizacji tj. od 2007 r. do końca 2010 r. udział w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 zakończyło 2 315 osób w wieku 50-64 lata oraz 729 osób niepełnosprawnych (w ramach Podziałania 6.1.1 odpowiednio 763 osoby i 267 osób, zaś w ramach Podziałania 6.1.3 odpowiednio 1 552 i 462 osoby). Stanowiło to odpowiednio 34,0 procent i 57,4 procent wartości docelowej . Powyższe dane wskazują na zagrożenie osiągnięcia wartości docelowej wskaźników w obu analizowanych grupach. Mając na uwadze odpowiednie cele Priorytetu VI, konieczne wydaje się zwiększenie zakresu wsparcia kierowanego do osób starszych i osób niepełnosprawnych, należących do grup uczestników znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy.

Wskaźniki
produktu Od początku realizacji do
2009 r.
2010 r. Wartość docelowa 2013
31.12.2008 31.12.2009 31.12.2010
Cel szczegółowy 3.
Zmniejszenie bezrobocia wśród osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy Liczba osób, niepełnosprawnych, które zakończyły udział w projekcie.
148
462
729
313
258
1 270
Cel szczegółowy 4. Zwiększenie poziomu zatrudnienia wśród osób starszych
Liczba osób w wieku 50-64 lata, które zakończyły udział w projekcie.
586
1 302
2 315
721
968
6 798
Źródło: Dane WUP ze Sprawozdań z realizacji Działania 6.1 PO KL
W ramach Priorytetu VI Działanie 6.1 realizowane są projekty systemowe i konkursowe.
Realizacja procedury systemowej
Realizacja projektów systemowych ma miejsce w Poddziałaniu 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych. Beneficjentami projektów są powiatowe urzędy pracy, których zadaniem jest realizacja instrumentów i usług wymienionych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1002, z późn, zm.). Dodatkowo, w trybie systemowym realizowane mogą być również projekty własne Instytucji Pośredniczących oraz Instytucji Pośredniczących II stopnia
w ramach Poddziałań 6.1.1 oraz 6.1.2.
Realizacja procedury konkursowej
W Priorytecie VI w trybie konkursowym do realizacji przyjmowane są projekty konkursowe ogłaszane w ramach:
Poddziałania 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy;
Poddziałania 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie.
3. Cele badania
Cel główny badania
Głównym celem badania jest ocena jakości wsparcia adresowanego do osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 PO KL oraz jego wpływu na podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia tych osób.
Badanie ma się przyczynić do uzyskania kompleksowej wiedzy na temat realizowanych w województwie pomorskim projektów, w ramach Podziałania 6.1.1 oraz 6.1.3, których uczestnikami były osoby w wieku 50-64 lata oraz niepełnosprawne, braków w tym zakresie, stopnia dopasowania tych projektów do potrzeb odbiorców oraz ich efektywności.
Cele szczegółowe badania
1. Identyfikacja barier i szans osób niepełnosprawnych oraz osób w wieku 50-64 lata na rynku pracy województwa pomorskiego.
2. Ocena użyteczności wsparcia udzielonego osobom niepełnosprawnym oraz osobom w wieku 50-64 lata: pod kątem dostosowania do potrzeb regionalnego lokalnego rynku pracy oraz z punktu widzenia uczestników projektów- ze szczególnym naciskiem na ocenę użyteczności formy wsparcia jaką są szkolenia.
3. Ocena dopasowania działań w projektach do specyfiki grup docelowych (osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata).
4. Zidentyfikowanie typów projektów (rodzaju i form prowadzenia działań aktywizacyjnych) najbardziej i najmniej efektywnych w odniesieniu do grup odbiorców, których badanie dotyczy.
5. Sformułowanie zaleceń (rekomendacji), mających służyć lepszemu ukierunkowaniu i dopasowaniu wsparcia udzielanego w ramach realizowanych projektów do potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych i osób w wieku 50-64 lata, tak aby przyczyniało się ono w jak największym stopniu do poprawy ich sytuacji na regionalnym rynku pracy.
W badaniu uwzględnione zostaną następujące kryteria ewaluacyjne:
Skuteczność - rozumiana jako ocena w jakim stopniu wdrażane w projektach działania i wykorzystywane instrumenty rynku pracy, przyczyniają się do realizacji celów Priorytetu VI PO KL (zmniejszenia bezrobocia oraz zwiększenia poziomu zatrudnienia wśród uczestników projektów).
Użyteczność- rozumiana, jako stopień, w jakim podejmowane działania, odpowiadają potrzebom z jednej strony regionalnego lokalnego rynku pracy z drugiej strony uczestnikom projektów.
Trwałość- rozumiana, jako ocena zmiany sytuacji społeczno - zawodowej osób objętych wsparciem w ramach projektu, w okresie co najmniej 6 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie.
Realizacja badania będzie koncentrowała się wokół opracowania odpowiedzi na wskazane poniżej pytania badawcze:
1.Jakie trudności z wejściem i utrzymaniem na rynku pracy mają osoby niepełnosprawne i osoby w wieku 50 do 64 lata? Jakiego rodzaju wsparcia potrzebują te osoby, aby stać się osobami aktywnymi zawodowo?
2.Jakie inne działania, projekty, programy (poza Działaniem 6.1 PO KL) realizowane są w województwie pomorskim w celu integracji społecznej i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz osób w wieku 50 do 64 lata?
3.Czy zakres i rodzaj udzielanego wsparcia w ramach projektów realizowanych w Poddziałaniu 6.1.1 i 6.1.3 PO KL odpowiadają potrzebom regionalnego rynku pracy?
W szczególności należy określić:
z jakich form wsparcia najczęściej korzystali uczestnicy projektów? jaki był zakres
i tematyka szkoleń, w których uczestniczyły osoby objęte badaniem?
czy udzielane wsparcie (w tym wybrane kierunki szkoleń) odpowiadało potrzebom pracodawców na regionalnym lokalnym rynku pracy?
czy instytucje realizujące projekty prowadzą własne analizy lub wykorzystują informacje zewnętrzne przy planowaniu zakresu i rodzaju wsparcia w ramach realizowanych projektów? jeśli tak, jakie są źródła pozyskiwanych w tym celu informacji i czy zakres tych informacji jest wystarczający do właściwego adresowania form wsparcia?
4.Czy działania podejmowane w ramach realizowanych projektów są dostosowane do szczególnych potrzeb grup docelowych jakimi są osoby niepełnosprawne i osoby w wieku 50 do 64 lata? Co jest brane pod uwagę przy doborze uczestników do projektów?
5.Czy podejmowane działania pomagają niwelować bariery uniemożliwiające tym osobom znalezienie zatrudnienia? W jaki sposób?
6.Co osoby objęte wsparciem osiągnęły dzięki udziałowi w projekcie i jak oceniają uzyskane wsparcie? Jak oceniają szkolenia, w których uczestniczyli w ramach realizowanych projektów?
7.Czy dzięki uczestnictwu w projekcie nastąpiła zmiana sytuacji społeczno - zawodowej osób objętych wsparciem? Czy efekty otrzymanego wsparcia w ramach projektów są trwałe czy uczestnicy utrzymali zdobyte zatrudnienie, czy wykorzystują uzyskane kwalifikacje, wiedzę zdobytą podczas szkoleń w aktualnej pracy, czy podjęli dalsze kształcenie w celu zwiększenia swoich szans na rynku pracy?
8.Które z form wsparcia, działań zastosowanych w projektach okazały się najbardziej skuteczne? Które z nich osoby badane oceniają, jako najbardziej przydatne a które jako nieprzydatne? Jakich działań zabrakło?
9.Na jakie problemy napotykają beneficjenci obejmując wsparciem osoby niepełnosprawne lub osoby w wieku 50 do 64 lata w ramach realizowanych przez nich projektów? W jaki sposób można rozwiązać te problemy?
10.Jaka jest możliwość osiągnięcia wartości docelowych wskaźników produktu dotyczących badanych grup? Jeśli nie jest możliwe osiągnięcie tych wartości to, jakie są tego przyczyny? Jakie wartości są możliwe do osiągnięcia?
11.Czy stopień zainteresowania osób bezrobotnych niepełnosprawnych oraz w wieku 50 do 64 lata jest wystarczający dla realizacji założonych wielkości docelowych wskaźników? Jakie mogą być przyczyny takiego poziomu zainteresowania? Jakie działania należy w związku z tym podjąć?
12.Czy trafnie przyjęto kryteria wyboru projektów w kontekście osiągania założonej wartości wskaźnika? Czy kryteria wyboru projektów zmieniały się w czasie pod wpływem analiz poziomu osiągania wskaźników? Czy kryteria wyboru prowadziły do wyboru projektów w najwyższym stopniu realizujących zakładany poziom wskaźnika?
Ad. pkt 2 i 5 (Celów szczegółowych badania)
Z uwagi na to, że szkolenia są dominującą formą pomocy skierowaną do uczestników realizowanych projektów, należy położyć szczególny nacisk na zbadanie użyteczności tej formy wsparcia. Warunkiem wysokiej użyteczności szkoleń jest właściwe ich adresowanie, czyli skierowanie do właściwych osób, a także dostosowanie do potrzeb rynku pracy, poprzedzone analizą potrzeb szkoleniowych, zarówno z perspektywy kandydata do szkolenia, jak i przede wszystkim z perspektywy zapotrzebowania regionalnego rynku pracy. Ważne jest także, aby szkolenia, o ile to możliwe, były realizowane we współpracy z pracodawcami, co zapobiega organizowaniu szkoleń nietrafionych i gwarantuje w wysokim stopniu efekt w postaci zatrudnienia. Szkolenie powinno być również właściwie zaplanowane, zorganizowane i prowadzone na odpowiednim poziomie, przez odpowiednio przygotowany personel. Efektem szkoleń ma być przede wszystkim zwiększenie zatrudnienia czyli zdobycie pracy w jakimś okresie po ukończeniu szkolenia (z reguły w sześciu miesiącach), albo nabycie nowych umiejętności zawodowych umożliwiających znalezienie pracy w późniejszym okresie, podniesienie samooceny zawodowej, uniknięcie syndromu długotrwałego bezrobocia itp. Badanie powinno uwzględnić powyższe elementy przy ocenie użyteczności szkoleń w ramach realizowanych projektów.
Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedzi na postawione przez Zamawiającego pytania. Lista przedstawionych przez Zamawiającego pytań ma charakter otwarty. Wskazane jest uzupełnienie i lub modyfikacja przedstawionych pytań przez Wykonawcę wraz z rzetelnym uzasadnieniem.
4. Zakres podmiotowy
Realizacja celów badania będzie możliwa dzięki przeprowadzeniu badań ilościowych i jakościowych zrealizowanych wśród:
1. beneficjentów systemowych - 17 powiatowych urzędów pracy (PUP) województwa pomorskiego aplikujących w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL ,
2. beneficjentów konkursowych - 26 instytucji (w tym 4 PUP-y) które w ramach projektów realizowanych w 2009 i 2010 roku w Poddziałaniu 6.1.1 , objęły wsparciem osoby niepełnosprawne lub i osoby w wieku 50 do 64 lata,
3.osoby w wieku 50 do 64 lata 1012 osób (Poddziałanie 6.1.1 339 osób, Poddziałanie 6.1.3
673 osoby), które w 2010 roku zakończyły udział w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 w województwie pomorskim oraz znalazły się w bazie PEFS,
4.osoby niepełnosprawne ok. 239 osób, które w 2009 i 2010 roku zakończyły udział w projektach realizowanych w ramach Poddziałania 6.1.1 w województwie pomorskim wg sprawozdania z realizacji Działania 6.1.
5. Metodologia badania
Minimum metodologiczne wymagane przez Zamawiającego obejmuje:
1) Analizę danych zastanych (desk research) analizie poddane zostaną m.in.
Strategiczne dokumenty krajowe dotyczące PO KL:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 do 2013,
Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 do 2013,
System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007do2013.
Dokumenty IP i IP2 dotyczące PO KL:
Plan Działania na rok 2008,2009, 2010 i 2011 w województwie pomorskim dla Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich,
Dokumentacja projektów realizowanych w ramach Poddziałania 6.1.1 i 6.1.3 w 2010 r. wniosek o dofinansowanie, wniosek o płatność,
Sprawozdania półroczne i roczne z realizacji Działania 6.1 PO KL.
Opracowania, analizy i badania dotyczące sytuacji osób niepełnosprawnych oraz osób w wieku 50 do 64 lata na krajowym i regionalnym województwa pomorskiego rynku pracy, m.in.:
1.Badanie Szanse i bariery zatrudnienia osób w wieku 45+ w województwie pomorskim, zrealizowane przez firmę SMG KRC Poland Media S.A. na zlecenie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku.
2.Osoby powyżej 50. roku życia na rynku pracy w 2008 r., US w Bydgoszczy, Warszawa Bydgoszcz 2010.
3.Projekt badawczy Zatrudnianie osób niepełnosprawnych w ocenie pracodawców i innych kluczowych partnerów rynku pracy w Mieście Gdańsk i powiecie gdańskim stan obecny oraz możliwe kierunki zmian zrealizowany przez PBS DGA Sp. z o.o., Gdańsk, grudzień 2008 r.
4.Projekt badawczy Analiza barier w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych zrealizowany przez PBS DGA Sp. z o.o., Słupsk, grudzień 2008 r.
5.Pracownicy 45+ w przedsiębiorstwie red. J. Fryca, B. Majecka, PTE w Gdańsku, Gdańsk, listopad 2010 r.
6.Projekt badawczy Analiza potencjału i przeszkód aktywizacji zawodowej osób w wieku 50+ w województwie mazowieckim zrealizowany przez PBS DGA Sp. z o.o. i Human Capital Business Sp. z o.o. w 2009 r.
7.Osoby niepełnosprawne na rynku pracy Raport z badania , Millward BrownSMG KRC, Warszawa, luty 2006.
Dane statystyczne Urzędu Statystycznego w Gdańsku oraz Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie
Akty prawne
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu
osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 1997 r. Nr 123 poz. 776 z późn. zm.)
2) Wywiady bezpośrednie kwestionariuszowe z uczestnikami projektów badanie ilościowe
Badanie osób objętych wsparciem zostanie przeprowadzone z zastosowaniem PAPI (Paper and Pencil Interview) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami z wykorzystaniem papierowej wersji kwestionariusza lub CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami wspomaganego komputerem. Badanie ma charakter anonimowy.
Wielkość próby badawczej efektywna liczebność próby (liczba przeprowadzonych wywiadów bezpośrednich) nie powinna być mniejsza niż 450 użytecznych kwestionariuszy badania, z tego:
a) 300 osób w wieku 50 do 64 lata,
w przypadku osób w wieku 50 do 64 lata próba musi być dobrana proporcjonalnie ze względu na projekt, w ramach którego osoba otrzymała wsparcie (z założeniem nadreprezentacji w projektach,
w których liczba tych osób była niska).
b) 150 osób niepełnosprawnych,
w przypadku osób niepełnosprawnych będą to uczestnicy tych projektów konkursowych, w których ponad 30 procent stanowiły osoby niepełnosprawne, które zakończyły udział w projekcie w 2009 i 2010 r.
Jako użyteczny kwestionariusz badania należy rozumieć kwestionariusz, w którym odsetek braku odpowiedzi na zadane pytania badawcze nie będzie większy niż 10 procent ogólnej liczby pytań.
Wykonawca przedstawi proponowany sposób doboru próby badawczej (metoda i wielkość), metody i techniki analizy statystycznej zebranych danych oraz metody oceny danych.
Badanie ilościowe powinno być poprzedzone badaniem pilotażowym, które będzie miało na celu znalezienie ewentualnych wad przygotowanego kwestionariusza i ich wyeliminowanie. Wady narzędzia mogą obejmować np.: nieprawidłową konstrukcję pytania, niezrozumiałość użytych sformułowań, nierozłączność bądź niespójność kafeterii.
W wyniku przeprowadzonego pilotażu Wykonawca, dopracuje w porozumieniu z Zamawiającym ostateczną wersję kwestionariusza, na podstawie którego zostanie przeprowadzone badanie.
3) Wywiady bezpośrednie z beneficjentami konkursowymi i systemowymi - badanie ilościowe
Badanie z beneficjentami systemowymi 17 powiatowych urzędów pracy oraz z beneficjentami konkursowymi 22 firmy przeprowadzone zostanie z zastosowaniem PAPI (Paper and Pencil Interview) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami z wykorzystaniem papierowej wersji kwestionariusza lub CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami wspomaganego komputerem. Badanie ma charakter anonimowy.
Pytania zadane beneficjentom konkursowym i systemowym powinny pomóc uzyskać ich opinie, m.in. na temat przydatności stosowanych w ramach realizowanych projektów form wsparcia w stosunku do potrzeb badanych grup osób objętych wsparciem oraz informacje na temat napotkanych trudności.
Ze względu na częste wykorzystywanie w realizowanych projektach formy wsparcia jaką są szkolenia, w toku badania ma zostać na nie zwrócona szczególna uwaga.
4) Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) badanie jakościowe
Wywiady powinny być przeprowadzone:
4.1 z osobami wybranymi spośród badanej populacji:
jeden FGI na grupie 8 osób niepełnosprawnych,
jeden FGI na grupie 8 osób w wieku 50 do 64 lata,
4.2 z beneficjentami konkursowymi i systemowymi
jeden FGI na grupie 4 beneficjentów konkursowych i 4 beneficjentów systemowych, realizujących projekty, w ramach których objęto wsparciem osoby niepełnosprawne oraz osoby w wieku 50 do 64 lata,
Wywiady grupowe zostaną przeprowadzone w celu uzupełnienia wiedzy uzyskanej w trakcie badań ilościowych oraz desk research.
5) Panel ekspertów badanie jakościowe
Celem panelu ekspertów będzie dopracowanie rekomendacji wskazujących działania możliwe do podjęcia w celu poprawy użyteczności, skuteczności i trwałości pomocy oferowanej osobom niepełnosprawnym oraz osobom w wieku 50 do 64 lata w ramach projektów realizowanych w Działaniu 6.1 PO KL.
6) Case study analiza pojedynczych przypadków, tj. szczegółowy opis rzeczywistych przypadków pozwalający wyciągnąć wnioski co do przyczyn i rezultatów ich przebiegu. Celem studium przypadku jest pokazanie koncepcji wartych skopiowania, jak i potencjalnych błędów, których należy unikać.
W zakres case study powinny wejść:
po dwa projekty konkursowe skierowane bezpośrednio do osób w wieku 45 + i osób niepełnosprawnych,
po dwie osoby w wieku 50-64 lata i niepełnosprawne, które otrzymały wsparcie w ramach realizowanych projektów.
Wykonawca badania może zaproponować dodatkowe metody badań pozwalające na udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na postawione pytania badawcze.
6. Zakres dostępnych danych
Baza danych adresowych:
a) beneficjentów konkursowych i systemowych, którzy w ramach realizowanych projektów w Poddziałaniu 6.1.1 oraz 6.1.3 PO KL w 2009 i 2010 roku obejmowali wsparciem osoby niepełnosprawne i lub osoby w wieku 50 do 64 lata;
b) osób w wieku 50 do 64 lata, którzy zostali objęci wsparciem i w roku 2010 zakończyli udział w realizowanych projektach,
W przypadku osób w wieku 50 do 64 lata baza danych osobowych wygenerowana została, z Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS 2007, specjalnie na potrzeby realizacji badania ewaluacyjnego. Udostępniona baza stanowić będzie operat losowania.
c) osób, które w 2009 i 2010 roku zakończyły udział w projektach, w których, w świetle sprawozdań, ponad 30 procent uczestników stanowiły osoby niepełnosprawne.
W systemie PEFS 2007 nie ma informacji o niepełnosprawności osób biorących udział w realizowanych projektach. Informacje o niepełnosprawności można uzyskać jedynie trakcie realizacji wywiadu z osobą wylosowaną do badania. Dlatego też w celu realizacji badania ankietowego wśród osób niepełnosprawnych konieczne będzie losowanie osób do badania z bazy wszystkich uczestników projektów konkursowych, w których wg danych zbieranych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w ramach sprawozdawczości z realizacji Działania 6.1 PO KL ponad 30 procent uczestników stanowiły osoby niepełnosprawne, które zakończyły udział w projekcie w 2009 i 2010 r. (4 projekty - 100 procent, 1 projekt - 50 procent,1 projekt 47,6 procent, 1 projekt 33 procent osób niepełnosprawnych łącznie w ramach tych projektów objęto wsparciem 239 osób (dane PEFS), w tym 210 osób niepełnosprawnych (dane ze sprawozdawczości), aż do osiągnięcia zakładanej na poziomie 150 osób liczebności próby dla osób niepełnosprawnych.
Bazy danych zostaną udostępnione Wykonawcy przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w formie elektronicznej celem realizacji badania.
Bazy osób objętych wsparciem, o których mowa wyżej (poz. b) i c)) zawierają następujące dane:
dane uczestnika: imię i nazwisko, płeć, wiek w chwili przystąpienia do projektu, PESEL, wykształcenie, opieka nad dziećmi do lat 7 lub opieka nad osobą zależną, dane kontaktowe: ulica, nr domu, numer lokalu, miejscowość, obszar, kod pocztowy, województwo, powiat oraz tam gdzie taką informację podano telefon stacjonarny, telefon komórkowy, adres poczty elektronicznej e-mail,
dane dodatkowe: status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu, rodzaj przyznanego wsparcia, wykorzystanie we wsparciu technik e-learning blended learning, data rozpoczęcia udziału w projekcie, data zakończenia udziału w projekcie, zakończenie udziału osoby we wsparciu zgodnie z planowaną dla niej ścieżką uczestnictwa, powód wycofania się z proponowanej formy wsparcia.
Zamawiający badanie udostępni również dane statystyczne i inne dokumenty związane z przedmiotem badania będące w jego posiadaniu ważne z punktu widzenia realizowanego zamówienia.
7. Rezultaty badań
Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu wstępnej i ostatecznej wersji raportu metodologicznego oraz wstępnej i ostatecznej wersji raportu końcowego, ponadto bazy danych z badań ankietowych wraz z listą zastosowanych kodów i prezentacji multimedialnej wyników badania.
1) Wstępny raport metodologiczny i raport metodologiczny:
W raporcie metodologicznym wykonawca w szczegółowy sposób opisze koncepcję badania, metodologię oraz dokładny harmonogram przeprowadzenia badania. W raporcie mają znaleźć się między innymi:
projekt narzędzi badawczych: propozycje kwestionariuszy i scenariuszy wywiadów grupowych;
raport z badania pilotażowego;
szczegółowy opis i uzasadnienie schematu doboru próby badawczej;
opis metod i technik analizy statystycznej oraz metod oceny danych, które będą zastosowane w badaniu;
identyfikacja dokumentów niezbędnych do realizacji badania;
sposób organizacji pracy badawczej.
Opis metodologii badania powinien być zrozumiały także dla osób nie będących specjalistami w dziedzinie badań ilościowych i jakościowych.
2) Wstępny raport końcowy oraz raport końcowy mają zawierać:
streszczenie raportu (wstęp, metryczki autorów raportu, najważniejsze wyniki całego badania, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami) do 10 stron A4;
stronę tytułową i spis treści;
wprowadzenie (opis przedmiotu, główne założenia i cele badania, w tym: charakterystyka badanej populacji m.in. wg płci, wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania, statusu na rynku pracy
w chwili przystąpienia do projektu, rodzaju przyznanego wsparcia, która przedstawi pełny obraz grupy docelowej);
opis metodologii stosowanej w badaniu (koncepcja badania i zastosowane metody badawcze);
wyniki badania przedstawione w formie: tabel, wykresów itp. oraz analizy i interpretacji opisowej,
w tym porównawczej; analiza i interpretacja danych pozyskanych w trakcie realizacji badania powinna obejmować: analizę struktury (rozkłady procentowe odpowiedzi) oraz analizę związków pomiędzy zmiennymi; rozdziały analityczne powinny zawierać podsumowania i wnioski cząstkowe;
wnioski i rekomendacje,
Rekomendacje powinny:
a)zawierać propozycje rozwiązań systemowych, prawnych i organizacyjnych, przyczyniających się do wzrostu jakości i efektywności oraz liczby osób niepełnosprawnych i osób w wieku 50 do 64 lata obejmowanych wsparciem w ramach projektów realizowanych w Działaniu 6.1 PO KL;
b) być użyteczne, odnosić się do kluczowych wniosków z badania (przy każdej rekomendacji powinno znaleźć się odesłanie do szczegółowego opisu w raporcie), wynikających z zidentyfikowanych podczas badania obszarów problemowych, być jasno sformułowane, szczegółowo opisane oraz zawierać konkretne wskazówki dotyczące sposobu ich wdrożenia wraz ze wskazaniem instytucji, do których są adresowane.
Wnioski i rekomendacje nie powinny być ogólnymi, abstrakcyjnymi tezami, lecz odnosić się do konkretnej rzeczywistości oraz powinny być zoperacjonalizowane. Niezbędnymi cechami wniosków
i rekomendacji są: wnikliwość, szczegółowość, jasne i precyzyjne sformułowanie. Rekomendacje powinny mieć załączoną skalę czasową (czy są to działania pilne, czy możliwe do wprowadzenia
w średnim okresie), a także określać sugerować, do kogo należeć powinno ich wdrożenie.
aneksy, w tym:
a)listę dokumentów i publikacji wykorzystywanych przy realizacji badania,
b)aneks statystyczny,
c)kwestionariusze i scenariusze wywiadów wykorzystane do badania.
Raport końcowy nie powinien liczyć mniej niż 50 stron i więcej niż 100 stron przy formacie A4. Powinien być napisany zwięzłym i przejrzystym językiem oraz być poprawny pod względem językowym. Sugeruje się, żeby każdy z rozdziałów kończył się krótkim podsumowaniem. Raport powinien zawierać porównanie danych statystycznych oraz wyników badania dla dwóch kategorii osób objętych wsparciem (z uwzględnieniem podziału na osoby objęte wsparciem w ramach projektów systemowych i konkursowych).
3) Baza danych z badań ankietowych wraz z listą zastosowanych kodów.
Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu wyników zrealizowanych ankiet
w formie bazy danych w formacie Statistica jako zbioru wyczyszczonego i opisanego jednolicie (dotyczy to także pytań otwartych), z pytaniami otwartymi wprowadzonymi podwójnie: (1) jako zmienne tekstowe i (2) w postaci zakodowanej wraz z pełnym opisem kluczy kodowych.
4) Prezentacja multimedialna wyników badania.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 206514

Data publikacji: 2011-07-19

Nazwa: Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku

Ulica: ul. Podwale Przedmiejskie 30

Numer domu: 30

Miejscowość: Gdańsk

Kod pocztowy: 80-824

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 058 3009340, 3009351

Numer faxu: 0-58 3009343

Adres strony internetowej: www.wup.gdansk.pl

Regon: 19203519100000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pod tytułem
Ocena jakości wsparcia adresowanego do osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata
w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 PO KL.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pod tytułem Ocena jakości wsparcia adresowanego do osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 PO KL.
Przedmiot zamówienia sklasyfikowano wg nr CPV 73110000-6 usługi badawcze.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
2. Uzasadnienie i tło badania
Badanie zostanie przeprowadzone w kontekście projektów realizowanych w ramach Działania 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie:
Poddziałanie 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy oraz poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych
Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL).
W województwie pomorskim Instytucja Pośrednicząca dla PO KL (Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego) powierzyła wdrażanie części działań komponentu regionalnego PO KL - Działanie 6.1 Priorytetu VI - Instytucji Pośredniczącej II stopnia czyli Wojewódzkiemu Urzędowi Pracy w Gdańsku.
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich PO KL ma za zadanie przyczynić się do realizacji następujących celów szczegółowych:
Cel szczegółowy 1: Zwiększenie zasięgu oddziaływania Aktywnej Polityki Rynku Pracy.
Cel szczegółowy 2: Zwiększenie poziomu zatrudnienia wśród osób młodych.
Cel szczegółowy 3: Zmniejszenie bezrobocia wśród osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy (kobiet, osób długotrwale bezrobotnych, osób niepełnosprawnych, osób bezrobotnych zamieszkujących na obszarów wiejskich).
Cel szczegółowy 4: Zwiększenie poziomu zatrudnienia wśród osób starszych.
Wsparcie w ramach Priorytetu koncentruje się przede wszystkim na wybranych grupach docelowych, które doświadczają największych trudności związanych z wejściem i utrzymaniem się na rynku pracy. Grupy te obejmują m.in. osoby młode (do dwudziestego piątego roku życia), które nie posiadają doświadczeń zawodowych oraz kwalifikacji koniecznych do znalezienia zatrudnienia, kobiety (w tym zwłaszcza matki samotnie wychowujące dzieci), osoby starsze (po czterdziestym piątym roku życia), mające trudności z dostosowaniem się do wymogów modernizującej się gospodarki, a także osoby niepełnosprawne, poszukujące zatrudnienia na otwartym rynku pracy. Ponadto, wsparcie w ramach Priorytetu jest adresowane do osób długotrwale bezrobotnych, których reintegracja z rynkiem pracy jest z reguły najbardziej czasochłonna i wymaga zastosowania różnorodnych instrumentów aktywizacyjnych.
Wskaźniki realizacji celów Priorytetu VI dotyczących wsparcia udzielonego osobom starszym i niepełnosprawnym, w ramach projektów realizowanych w Działaniu 6.1 w województwie pomorskim
Od początku realizacji tj. od 2007 r. do końca 2010 r. udział w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 zakończyło 2 315 osób w wieku 50-64 lata oraz 729 osób niepełnosprawnych (w ramach Podziałania 6.1.1 odpowiednio 763 osoby i 267 osób, zaś w ramach Podziałania 6.1.3 odpowiednio 1 552 i 462 osoby). Stanowiło to odpowiednio 34,0 procent i 57,4 procent wartości docelowej . Powyższe dane wskazują na zagrożenie osiągnięcia wartości docelowej wskaźników w obu analizowanych grupach. Mając na uwadze odpowiednie cele Priorytetu VI, konieczne wydaje się zwiększenie zakresu wsparcia kierowanego do osób starszych i osób niepełnosprawnych, należących do grup uczestników znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy.

Wskaźniki
produktu Od początku realizacji do
2009 r.
2010 r. Wartość docelowa 2013
31.12.2008 31.12.2009 31.12.2010
Cel szczegółowy 3.
Zmniejszenie bezrobocia wśród osób znajdujących się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy Liczba osób, niepełnosprawnych, które zakończyły udział w projekcie.
148
462
729
313
258
1 270
Cel szczegółowy 4. Zwiększenie poziomu zatrudnienia wśród osób starszych
Liczba osób w wieku 50-64 lata, które zakończyły udział w projekcie.
586
1 302
2 315
721
968
6 798
Źródło: Dane WUP ze Sprawozdań z realizacji Działania 6.1 PO KL
W ramach Priorytetu VI Działanie 6.1 realizowane są projekty systemowe i konkursowe.
Realizacja procedury systemowej
Realizacja projektów systemowych ma miejsce w Poddziałaniu 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych. Beneficjentami projektów są powiatowe urzędy pracy, których zadaniem jest realizacja instrumentów i usług wymienionych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. Nr 99, poz. 1002, z późn, zm.). Dodatkowo, w trybie systemowym realizowane mogą być również projekty własne Instytucji Pośredniczących oraz Instytucji Pośredniczących II stopnia
w ramach Poddziałań 6.1.1 oraz 6.1.2.
Realizacja procedury konkursowej
W Priorytecie VI w trybie konkursowym do realizacji przyjmowane są projekty konkursowe ogłaszane w ramach:
Poddziałania 6.1.1 Wsparcie osób pozostających bez zatrudnienia na regionalnym rynku pracy;
Poddziałania 6.1.2 Wsparcie powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy w realizacji zadań na rzecz aktywizacji zawodowej osób bezrobotnych w regionie.
3. Cele badania
Cel główny badania
Głównym celem badania jest ocena jakości wsparcia adresowanego do osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 PO KL oraz jego wpływu na podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia tych osób.
Badanie ma się przyczynić do uzyskania kompleksowej wiedzy na temat realizowanych w województwie pomorskim projektów, w ramach Podziałania 6.1.1 oraz 6.1.3, których uczestnikami były osoby w wieku 50-64 lata oraz niepełnosprawne, braków w tym zakresie, stopnia dopasowania tych projektów do potrzeb odbiorców oraz ich efektywności.
Cele szczegółowe badania
1. Identyfikacja barier i szans osób niepełnosprawnych oraz osób w wieku 50-64 lata na rynku pracy województwa pomorskiego.
2. Ocena użyteczności wsparcia udzielonego osobom niepełnosprawnym oraz osobom w wieku 50-64 lata: pod kątem dostosowania do potrzeb regionalnego lokalnego rynku pracy oraz z punktu widzenia uczestników projektów- ze szczególnym naciskiem na ocenę użyteczności formy wsparcia jaką są szkolenia.
3. Ocena dopasowania działań w projektach do specyfiki grup docelowych (osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata).
4. Zidentyfikowanie typów projektów (rodzaju i form prowadzenia działań aktywizacyjnych) najbardziej i najmniej efektywnych w odniesieniu do grup odbiorców, których badanie dotyczy.
5. Sformułowanie zaleceń (rekomendacji), mających służyć lepszemu ukierunkowaniu i dopasowaniu wsparcia udzielanego w ramach realizowanych projektów do potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych i osób w wieku 50-64 lata, tak aby przyczyniało się ono w jak największym stopniu do poprawy ich sytuacji na regionalnym rynku pracy.
W badaniu uwzględnione zostaną następujące kryteria ewaluacyjne:
Skuteczność - rozumiana jako ocena w jakim stopniu wdrażane w projektach działania i wykorzystywane instrumenty rynku pracy, przyczyniają się do realizacji celów Priorytetu VI PO KL (zmniejszenia bezrobocia oraz zwiększenia poziomu zatrudnienia wśród uczestników projektów).
Użyteczność- rozumiana, jako stopień, w jakim podejmowane działania, odpowiadają potrzebom z jednej strony regionalnego lokalnego rynku pracy z drugiej strony uczestnikom projektów.
Trwałość- rozumiana, jako ocena zmiany sytuacji społeczno - zawodowej osób objętych wsparciem w ramach projektu, w okresie co najmniej 6 miesięcy po zakończeniu udziału w projekcie.
Realizacja badania będzie koncentrowała się wokół opracowania odpowiedzi na wskazane poniżej pytania badawcze:
1.Jakie trudności z wejściem i utrzymaniem na rynku pracy mają osoby niepełnosprawne i osoby w wieku 50 do 64 lata? Jakiego rodzaju wsparcia potrzebują te osoby, aby stać się osobami aktywnymi zawodowo?
2.Jakie inne działania, projekty, programy (poza Działaniem 6.1 PO KL) realizowane są w województwie pomorskim w celu integracji społecznej i aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych oraz osób w wieku 50 do 64 lata?
3.Czy zakres i rodzaj udzielanego wsparcia w ramach projektów realizowanych w Poddziałaniu 6.1.1 i 6.1.3 PO KL odpowiadają potrzebom regionalnego rynku pracy?
W szczególności należy określić:
z jakich form wsparcia najczęściej korzystali uczestnicy projektów? jaki był zakres
i tematyka szkoleń, w których uczestniczyły osoby objęte badaniem?
czy udzielane wsparcie (w tym wybrane kierunki szkoleń) odpowiadało potrzebom pracodawców na regionalnym lokalnym rynku pracy?
czy instytucje realizujące projekty prowadzą własne analizy lub wykorzystują informacje zewnętrzne przy planowaniu zakresu i rodzaju wsparcia w ramach realizowanych projektów? jeśli tak, jakie są źródła pozyskiwanych w tym celu informacji i czy zakres tych informacji jest wystarczający do właściwego adresowania form wsparcia?
4.Czy działania podejmowane w ramach realizowanych projektów są dostosowane do szczególnych potrzeb grup docelowych jakimi są osoby niepełnosprawne i osoby w wieku 50 do 64 lata? Co jest brane pod uwagę przy doborze uczestników do projektów?
5.Czy podejmowane działania pomagają niwelować bariery uniemożliwiające tym osobom znalezienie zatrudnienia? W jaki sposób?
6.Co osoby objęte wsparciem osiągnęły dzięki udziałowi w projekcie i jak oceniają uzyskane wsparcie? Jak oceniają szkolenia, w których uczestniczyli w ramach realizowanych projektów?
7.Czy dzięki uczestnictwu w projekcie nastąpiła zmiana sytuacji społeczno - zawodowej osób objętych wsparciem? Czy efekty otrzymanego wsparcia w ramach projektów są trwałe czy uczestnicy utrzymali zdobyte zatrudnienie, czy wykorzystują uzyskane kwalifikacje, wiedzę zdobytą podczas szkoleń w aktualnej pracy, czy podjęli dalsze kształcenie w celu zwiększenia swoich szans na rynku pracy?
8.Które z form wsparcia, działań zastosowanych w projektach okazały się najbardziej skuteczne? Które z nich osoby badane oceniają, jako najbardziej przydatne a które jako nieprzydatne? Jakich działań zabrakło?
9.Na jakie problemy napotykają beneficjenci obejmując wsparciem osoby niepełnosprawne lub osoby w wieku 50 do 64 lata w ramach realizowanych przez nich projektów? W jaki sposób można rozwiązać te problemy?
10.Jaka jest możliwość osiągnięcia wartości docelowych wskaźników produktu dotyczących badanych grup? Jeśli nie jest możliwe osiągnięcie tych wartości to, jakie są tego przyczyny? Jakie wartości są możliwe do osiągnięcia?
11.Czy stopień zainteresowania osób bezrobotnych niepełnosprawnych oraz w wieku 50 do 64 lata jest wystarczający dla realizacji założonych wielkości docelowych wskaźników? Jakie mogą być przyczyny takiego poziomu zainteresowania? Jakie działania należy w związku z tym podjąć?
12.Czy trafnie przyjęto kryteria wyboru projektów w kontekście osiągania założonej wartości wskaźnika? Czy kryteria wyboru projektów zmieniały się w czasie pod wpływem analiz poziomu osiągania wskaźników? Czy kryteria wyboru prowadziły do wyboru projektów w najwyższym stopniu realizujących zakładany poziom wskaźnika?
Ad. pkt 2 i 5 (Celów szczegółowych badania)
Z uwagi na to, że szkolenia są dominującą formą pomocy skierowaną do uczestników realizowanych projektów, należy położyć szczególny nacisk na zbadanie użyteczności tej formy wsparcia. Warunkiem wysokiej użyteczności szkoleń jest właściwe ich adresowanie, czyli skierowanie do właściwych osób, a także dostosowanie do potrzeb rynku pracy, poprzedzone analizą potrzeb szkoleniowych, zarówno z perspektywy kandydata do szkolenia, jak i przede wszystkim z perspektywy zapotrzebowania regionalnego rynku pracy. Ważne jest także, aby szkolenia, o ile to możliwe, były realizowane we współpracy z pracodawcami, co zapobiega organizowaniu szkoleń nietrafionych i gwarantuje w wysokim stopniu efekt w postaci zatrudnienia. Szkolenie powinno być również właściwie zaplanowane, zorganizowane i prowadzone na odpowiednim poziomie, przez odpowiednio przygotowany personel. Efektem szkoleń ma być przede wszystkim zwiększenie zatrudnienia czyli zdobycie pracy w jakimś okresie po ukończeniu szkolenia (z reguły w sześciu miesiącach), albo nabycie nowych umiejętności zawodowych umożliwiających znalezienie pracy w późniejszym okresie, podniesienie samooceny zawodowej, uniknięcie syndromu długotrwałego bezrobocia itp. Badanie powinno uwzględnić powyższe elementy przy ocenie użyteczności szkoleń w ramach realizowanych projektów.
Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedzi na postawione przez Zamawiającego pytania. Lista przedstawionych przez Zamawiającego pytań ma charakter otwarty. Wskazane jest uzupełnienie i lub modyfikacja przedstawionych pytań przez Wykonawcę wraz z rzetelnym uzasadnieniem.
4. Zakres podmiotowy
Realizacja celów badania będzie możliwa dzięki przeprowadzeniu badań ilościowych i jakościowych zrealizowanych wśród:
1. beneficjentów systemowych - 17 powiatowych urzędów pracy (PUP) województwa pomorskiego aplikujących w ramach Poddziałania 6.1.3 PO KL ,
2. beneficjentów konkursowych - 26 instytucji (w tym 4 PUP-y) które w ramach projektów realizowanych w 2009 i 2010 roku w Poddziałaniu 6.1.1 , objęły wsparciem osoby niepełnosprawne lub i osoby w wieku 50 do 64 lata,
3.osoby w wieku 50 do 64 lata 1012 osób (Poddziałanie 6.1.1 339 osób, Poddziałanie 6.1.3
673 osoby), które w 2010 roku zakończyły udział w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 w województwie pomorskim oraz znalazły się w bazie PEFS,
4.osoby niepełnosprawne ok. 239 osób, które w 2009 i 2010 roku zakończyły udział w projektach realizowanych w ramach Poddziałania 6.1.1 w województwie pomorskim wg sprawozdania z realizacji Działania 6.1.
5. Metodologia badania
Minimum metodologiczne wymagane przez Zamawiającego obejmuje:
1) Analizę danych zastanych (desk research) analizie poddane zostaną m.in.
Strategiczne dokumenty krajowe dotyczące PO KL:
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 do 2013,
Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 do 2013,
System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007do2013.
Dokumenty IP i IP2 dotyczące PO KL:
Plan Działania na rok 2008,2009, 2010 i 2011 w województwie pomorskim dla Priorytetu VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich,
Dokumentacja projektów realizowanych w ramach Poddziałania 6.1.1 i 6.1.3 w 2010 r. wniosek o dofinansowanie, wniosek o płatność,
Sprawozdania półroczne i roczne z realizacji Działania 6.1 PO KL.
Opracowania, analizy i badania dotyczące sytuacji osób niepełnosprawnych oraz osób w wieku 50 do 64 lata na krajowym i regionalnym województwa pomorskiego rynku pracy, m.in.:
1.Badanie Szanse i bariery zatrudnienia osób w wieku 45+ w województwie pomorskim, zrealizowane przez firmę SMG KRC Poland Media S.A. na zlecenie Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku.
2.Osoby powyżej 50. roku życia na rynku pracy w 2008 r., US w Bydgoszczy, Warszawa Bydgoszcz 2010.
3.Projekt badawczy Zatrudnianie osób niepełnosprawnych w ocenie pracodawców i innych kluczowych partnerów rynku pracy w Mieście Gdańsk i powiecie gdańskim stan obecny oraz możliwe kierunki zmian zrealizowany przez PBS DGA Sp. z o.o., Gdańsk, grudzień 2008 r.
4.Projekt badawczy Analiza barier w zatrudnieniu osób niepełnosprawnych zrealizowany przez PBS DGA Sp. z o.o., Słupsk, grudzień 2008 r.
5.Pracownicy 45+ w przedsiębiorstwie red. J. Fryca, B. Majecka, PTE w Gdańsku, Gdańsk, listopad 2010 r.
6.Projekt badawczy Analiza potencjału i przeszkód aktywizacji zawodowej osób w wieku 50+ w województwie mazowieckim zrealizowany przez PBS DGA Sp. z o.o. i Human Capital Business Sp. z o.o. w 2009 r.
7.Osoby niepełnosprawne na rynku pracy Raport z badania , Millward BrownSMG KRC, Warszawa, luty 2006.
Dane statystyczne Urzędu Statystycznego w Gdańsku oraz Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie
Akty prawne
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69 poz. 415 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu
osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 1997 r. Nr 123 poz. 776 z późn. zm.)
2) Wywiady bezpośrednie kwestionariuszowe z uczestnikami projektów badanie ilościowe
Badanie osób objętych wsparciem zostanie przeprowadzone z zastosowaniem PAPI (Paper and Pencil Interview) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami z wykorzystaniem papierowej wersji kwestionariusza lub CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami wspomaganego komputerem. Badanie ma charakter anonimowy.
Wielkość próby badawczej efektywna liczebność próby (liczba przeprowadzonych wywiadów bezpośrednich) nie powinna być mniejsza niż 450 użytecznych kwestionariuszy badania, z tego:
a) 300 osób w wieku 50 do 64 lata,
w przypadku osób w wieku 50 do 64 lata próba musi być dobrana proporcjonalnie ze względu na projekt, w ramach którego osoba otrzymała wsparcie (z założeniem nadreprezentacji w projektach,
w których liczba tych osób była niska).
b) 150 osób niepełnosprawnych,
w przypadku osób niepełnosprawnych będą to uczestnicy tych projektów konkursowych, w których ponad 30 procent stanowiły osoby niepełnosprawne, które zakończyły udział w projekcie w 2009 i 2010 r.
Jako użyteczny kwestionariusz badania należy rozumieć kwestionariusz, w którym odsetek braku odpowiedzi na zadane pytania badawcze nie będzie większy niż 10 procent ogólnej liczby pytań.
Wykonawca przedstawi proponowany sposób doboru próby badawczej (metoda i wielkość), metody i techniki analizy statystycznej zebranych danych oraz metody oceny danych.
Badanie ilościowe powinno być poprzedzone badaniem pilotażowym, które będzie miało na celu znalezienie ewentualnych wad przygotowanego kwestionariusza i ich wyeliminowanie. Wady narzędzia mogą obejmować np.: nieprawidłową konstrukcję pytania, niezrozumiałość użytych sformułowań, nierozłączność bądź niespójność kafeterii.
W wyniku przeprowadzonego pilotażu Wykonawca, dopracuje w porozumieniu z Zamawiającym ostateczną wersję kwestionariusza, na podstawie którego zostanie przeprowadzone badanie.
3) Wywiady bezpośrednie z beneficjentami konkursowymi i systemowymi - badanie ilościowe
Badanie z beneficjentami systemowymi 17 powiatowych urzędów pracy oraz z beneficjentami konkursowymi 22 firmy przeprowadzone zostanie z zastosowaniem PAPI (Paper and Pencil Interview) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami z wykorzystaniem papierowej wersji kwestionariusza lub CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) czyli wywiadu bezpośredniego z respondentami wspomaganego komputerem. Badanie ma charakter anonimowy.
Pytania zadane beneficjentom konkursowym i systemowym powinny pomóc uzyskać ich opinie, m.in. na temat przydatności stosowanych w ramach realizowanych projektów form wsparcia w stosunku do potrzeb badanych grup osób objętych wsparciem oraz informacje na temat napotkanych trudności.
Ze względu na częste wykorzystywanie w realizowanych projektach formy wsparcia jaką są szkolenia, w toku badania ma zostać na nie zwrócona szczególna uwaga.
4) Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) badanie jakościowe
Wywiady powinny być przeprowadzone:
4.1 z osobami wybranymi spośród badanej populacji:
jeden FGI na grupie 8 osób niepełnosprawnych,
jeden FGI na grupie 8 osób w wieku 50 do 64 lata,
4.2 z beneficjentami konkursowymi i systemowymi
jeden FGI na grupie 4 beneficjentów konkursowych i 4 beneficjentów systemowych, realizujących projekty, w ramach których objęto wsparciem osoby niepełnosprawne oraz osoby w wieku 50 do 64 lata,
Wywiady grupowe zostaną przeprowadzone w celu uzupełnienia wiedzy uzyskanej w trakcie badań ilościowych oraz desk research.
5) Panel ekspertów badanie jakościowe
Celem panelu ekspertów będzie dopracowanie rekomendacji wskazujących działania możliwe do podjęcia w celu poprawy użyteczności, skuteczności i trwałości pomocy oferowanej osobom niepełnosprawnym oraz osobom w wieku 50 do 64 lata w ramach projektów realizowanych w Działaniu 6.1 PO KL.
6) Case study analiza pojedynczych przypadków, tj. szczegółowy opis rzeczywistych przypadków pozwalający wyciągnąć wnioski co do przyczyn i rezultatów ich przebiegu. Celem studium przypadku jest pokazanie koncepcji wartych skopiowania, jak i potencjalnych błędów, których należy unikać.
W zakres case study powinny wejść:
po dwa projekty konkursowe skierowane bezpośrednio do osób w wieku 45 + i osób niepełnosprawnych,
po dwie osoby w wieku 50-64 lata i niepełnosprawne, które otrzymały wsparcie w ramach realizowanych projektów.
Wykonawca badania może zaproponować dodatkowe metody badań pozwalające na udzielenie wyczerpujących odpowiedzi na postawione pytania badawcze.
6. Zakres dostępnych danych
Baza danych adresowych:
a) beneficjentów konkursowych i systemowych, którzy w ramach realizowanych projektów w Poddziałaniu 6.1.1 oraz 6.1.3 PO KL w 2009 i 2010 roku obejmowali wsparciem osoby niepełnosprawne i lub osoby w wieku 50 do 64 lata;
b) osób w wieku 50 do 64 lata, którzy zostali objęci wsparciem i w roku 2010 zakończyli udział w realizowanych projektach,
W przypadku osób w wieku 50 do 64 lata baza danych osobowych wygenerowana została, z Podsystemu Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS 2007, specjalnie na potrzeby realizacji badania ewaluacyjnego. Udostępniona baza stanowić będzie operat losowania.
c) osób, które w 2009 i 2010 roku zakończyły udział w projektach, w których, w świetle sprawozdań, ponad 30 procent uczestników stanowiły osoby niepełnosprawne.
W systemie PEFS 2007 nie ma informacji o niepełnosprawności osób biorących udział w realizowanych projektach. Informacje o niepełnosprawności można uzyskać jedynie trakcie realizacji wywiadu z osobą wylosowaną do badania. Dlatego też w celu realizacji badania ankietowego wśród osób niepełnosprawnych konieczne będzie losowanie osób do badania z bazy wszystkich uczestników projektów konkursowych, w których wg danych zbieranych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w ramach sprawozdawczości z realizacji Działania 6.1 PO KL ponad 30 procent uczestników stanowiły osoby niepełnosprawne, które zakończyły udział w projekcie w 2009 i 2010 r. (4 projekty - 100 procent, 1 projekt - 50 procent,1 projekt 47,6 procent, 1 projekt 33 procent osób niepełnosprawnych łącznie w ramach tych projektów objęto wsparciem 239 osób (dane PEFS), w tym 210 osób niepełnosprawnych (dane ze sprawozdawczości), aż do osiągnięcia zakładanej na poziomie 150 osób liczebności próby dla osób niepełnosprawnych.
Bazy danych zostaną udostępnione Wykonawcy przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w formie elektronicznej celem realizacji badania.
Bazy osób objętych wsparciem, o których mowa wyżej (poz. b) i c)) zawierają następujące dane:
dane uczestnika: imię i nazwisko, płeć, wiek w chwili przystąpienia do projektu, PESEL, wykształcenie, opieka nad dziećmi do lat 7 lub opieka nad osobą zależną, dane kontaktowe: ulica, nr domu, numer lokalu, miejscowość, obszar, kod pocztowy, województwo, powiat oraz tam gdzie taką informację podano telefon stacjonarny, telefon komórkowy, adres poczty elektronicznej e-mail,
dane dodatkowe: status osoby na rynku pracy w chwili przystąpienia do projektu, rodzaj przyznanego wsparcia, wykorzystanie we wsparciu technik e-learning blended learning, data rozpoczęcia udziału w projekcie, data zakończenia udziału w projekcie, zakończenie udziału osoby we wsparciu zgodnie z planowaną dla niej ścieżką uczestnictwa, powód wycofania się z proponowanej formy wsparcia.
Zamawiający badanie udostępni również dane statystyczne i inne dokumenty związane z przedmiotem badania będące w jego posiadaniu ważne z punktu widzenia realizowanego zamówienia.
7. Rezultaty badań
Wykonawca jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu wstępnej i ostatecznej wersji raportu metodologicznego oraz wstępnej i ostatecznej wersji raportu końcowego, ponadto bazy danych z badań ankietowych wraz z listą zastosowanych kodów i prezentacji multimedialnej wyników badania.
1) Wstępny raport metodologiczny i raport metodologiczny:
W raporcie metodologicznym wykonawca w szczegółowy sposób opisze koncepcję badania, metodologię oraz dokładny harmonogram przeprowadzenia badania. W raporcie mają znaleźć się między innymi:
projekt narzędzi badawczych: propozycje kwestionariuszy i scenariuszy wywiadów grupowych;
raport z badania pilotażowego;
szczegółowy opis i uzasadnienie schematu doboru próby badawczej;
opis metod i technik analizy statystycznej oraz metod oceny danych, które będą zastosowane w badaniu;
identyfikacja dokumentów niezbędnych do realizacji badania;
sposób organizacji pracy badawczej.
Opis metodologii badania powinien być zrozumiały także dla osób nie będących specjalistami w dziedzinie badań ilościowych i jakościowych.
2) Wstępny raport końcowy oraz raport końcowy mają zawierać:
streszczenie raportu (wstęp, metryczki autorów raportu, najważniejsze wyniki całego badania, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami) do 10 stron A4;
stronę tytułową i spis treści;
wprowadzenie (opis przedmiotu, główne założenia i cele badania, w tym: charakterystyka badanej populacji m.in. wg płci, wieku, wykształcenia, miejsca zamieszkania, statusu na rynku pracy
w chwili przystąpienia do projektu, rodzaju przyznanego wsparcia, która przedstawi pełny obraz grupy docelowej);
opis metodologii stosowanej w badaniu (koncepcja badania i zastosowane metody badawcze);
wyniki badania przedstawione w formie: tabel, wykresów itp. oraz analizy i interpretacji opisowej,
w tym porównawczej; analiza i interpretacja danych pozyskanych w trakcie realizacji badania powinna obejmować: analizę struktury (rozkłady procentowe odpowiedzi) oraz analizę związków pomiędzy zmiennymi; rozdziały analityczne powinny zawierać podsumowania i wnioski cząstkowe;
wnioski i rekomendacje,
Rekomendacje powinny:
a)zawierać propozycje rozwiązań systemowych, prawnych i organizacyjnych, przyczyniających się do wzrostu jakości i efektywności oraz liczby osób niepełnosprawnych i osób w wieku 50 do 64 lata obejmowanych wsparciem w ramach projektów realizowanych w Działaniu 6.1 PO KL;
b) być użyteczne, odnosić się do kluczowych wniosków z badania (przy każdej rekomendacji powinno znaleźć się odesłanie do szczegółowego opisu w raporcie), wynikających z zidentyfikowanych podczas badania obszarów problemowych, być jasno sformułowane, szczegółowo opisane oraz zawierać konkretne wskazówki dotyczące sposobu ich wdrożenia wraz ze wskazaniem instytucji, do których są adresowane.
Wnioski i rekomendacje nie powinny być ogólnymi, abstrakcyjnymi tezami, lecz odnosić się do konkretnej rzeczywistości oraz powinny być zoperacjonalizowane. Niezbędnymi cechami wniosków
i rekomendacji są: wnikliwość, szczegółowość, jasne i precyzyjne sformułowanie. Rekomendacje powinny mieć załączoną skalę czasową (czy są to działania pilne, czy możliwe do wprowadzenia
w średnim okresie), a także określać sugerować, do kogo należeć powinno ich wdrożenie.
aneksy, w tym:
a)listę dokumentów i publikacji wykorzystywanych przy realizacji badania,
b)aneks statystyczny,
c)kwestionariusze i scenariusze wywiadów wykorzystane do badania.
Raport końcowy nie powinien liczyć mniej niż 50 stron i więcej niż 100 stron przy formacie A4. Powinien być napisany zwięzłym i przejrzystym językiem oraz być poprawny pod względem językowym. Sugeruje się, żeby każdy z rozdziałów kończył się krótkim podsumowaniem. Raport powinien zawierać porównanie danych statystycznych oraz wyników badania dla dwóch kategorii osób objętych wsparciem (z uwzględnieniem podziału na osoby objęte wsparciem w ramach projektów systemowych i konkursowych).
3) Baza danych z badań ankietowych wraz z listą zastosowanych kodów.
Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu wyników zrealizowanych ankiet
w formie bazy danych w formacie Statistica jako zbioru wyczyszczonego i opisanego jednolicie (dotyczy to także pytań otwartych), z pytaniami otwartymi wprowadzonymi podwójnie: (1) jako zmienne tekstowe i (2) w postaci zakodowanej wraz z pełnym opisem kluczy kodowych.
4) Prezentacja multimedialna wyników badania.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

Kody CPV:
731100006 (Usługi badawcze)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/11/2011

Informacja na temat wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł
(słownie: dwa tysiące złotych 00 100).
2. Wadium może być wnoszone w jednym lub kilku następujących formach:
2.1 pieniądzu;
2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
2.3 gwarancjach bankowych;
2.4 gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.5 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskich Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Wojewódzkiego Urzędu Pracy Gdańsku, ul. Podwale Przedmiejskie 30, 80-824 Gdańsk w Kredyt Bank II O Gdańsk, nr 39 1500 1171 1211 7004 4831 0000, z podaniem tytułu Wadium - przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pod tytułem Ocena jakości wsparcia adresowanego do osób niepełnosprawnych oraz w wieku 50 - 64 lata w projektach realizowanych w ramach Działania 6.1 PO KL.
O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu zostało wniesione w terminie, będzie decydowała data wpływu środków na jego rachunek.
5. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w pkt 2, dokument wadium należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię, dołączyć do oferty. Oryginalne dokumenty wadium będą zdeponowane w Wydziale Budżetu i Finansów.
6. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, w wymaganej wysokości lub w wymaganej formie (w tym również na przedłużenie okresu związania ofertą) skutkuje wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
7. Zobowiązanie Wykonawcy wobec wadium oraz ponowne wniesienie wadium
7.1 W przypadku wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji, Zamawiający wymaga aby w swojej treści zawierało zobowiązanie do bezwarunkowej zapłaty całości sumy wadium na pierwsze żądanie zamawiającego oraz przewidywało bezwarunkową utratę wadium na rzecz Zamawiającego w przypadkach określonych w pkt. 8. i 9.
7.2 Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.
8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
9. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy, Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
9.1 odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
9.2 nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
9.3 zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
10. Zamawiający, z zastrzeżeniem pkt. 8. i 9, niezwłocznie zwróci Wykonawcom wniesione wadia, zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia: nie dotyczy

Wiedza i doświadczenie:
W zakresie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem niniejszego postępowania lub w okresie prowadzenia działalności, jeśli okres ten jest krótszy niż trzy lata, należycie wykonali co najmniej dwie usługi polegające na przeprowadzeniu badań społecznych oraz przynajmniej jednego ewaluacyjnego, o zasięgu co najmniej wojewódzkim i wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda - z wyłączeniem audytu,

Potencjał techniczny:
Dysponują pomieszczeniem do przeprowadzenia zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI)- Zamawiajacy uzna ww warunek poprzez oświadczenie stanowiące załącznik nr 7

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiajacy uzna ww warunek poprzez oświadczenie stanowiące załącznik nr 5 i nr 6

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiajacy uzna ww warunek poprzez oświadczenie stanowiące załącznik nr 2

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Nie

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2: Koncepcja badawcza

Znaczenie kryterium 2: 30

Nazwa kryterium 3: Sposób organizacji badania

Znaczenie kryterium 3: 30

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.wup.gdansk.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku ul. Rzeźnicka 58 w Gdańsku p. 2.12

Data składania wniosków, ofert: 27/07/2011

Godzina składania wniosków, ofert: 13:00

Miejsce składania:
Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku ul. Podwale Przedmiejskie 30 w Gdańsku w Kancelarii pok. 218

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Źródłem finansowania wynagrodzenia za wykonane usługi sa środki Pomocy Technicznej POKL, ujęte w Rocznym Planie Działania Pomocy Technicznej POKL na rok 2011 - Roczny Plan Działań Ewaluacyjnych, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

46027 / 2009-03-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania pn. Stan obecny i prognoza zmian oraz kierunków rozwoju gospodarki i rynku pracy w województwie pomorskim w ramach projektu pn. Stan obecny i prognoza zmian oraz kierunków rozwoju gospodarki i rynku pracy w województwie pomorskim

72604 / 2009-03-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie dwóch badań ewaluacyjnych w ramach Okresowego Planu Ewaluacji RPO WP na lata 2007-2013 na rok 2009, stanowiącego element Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.

175670 / 2011-06-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Badanie wpływu projektów zrealizowanych w Poddziałaniu 9.1.2 PO KL na wzrost jakości i dostępności edukacji w województwie pomorskim.

197530 / 2011-07-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badań w ramach projektu Pomorski barometr zawodowy - diagnozowanie zapotrzebowania na kwalifikacje i umiejętności na regionalnym rynku pracy województwa pomorskiego i sporządzenie raportów końcowych.

66052 / 2012-03-05 - Inny: JW podległa MON

Jednostka Wojskowa 3775 - Chojnice (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa w zakresie wykonania pomiarów kontrolnych natężeń pól elektromagnetycznych dla celów BHP

184079 / 2011-07-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie opracowania w zakresie: Analiza programów studiów w uczelniach wyższych regionu w zakresie kształtowania pro-innowacyjnych postaw i umiejętności oraz przygotowanie projektu graficznego i druku publikacji z badania, na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL.

346332 / 2010-10-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania nt. Oceny popytu na prace B+R ze strony firm regionu ze wskazaniem priorytetowych kierunków działalności i potrzeb w zakresie bazy laboratoryjnej i aparaturowej wraz z projektem graficznym, drukiem badania na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL

53678 / 2015-03-11 - Uczelnia publiczna

Gdański Uniwersytet Medyczny - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa badań klinicznych TregVac2 i TregSM realizowanych w ramach programu STRATEGMED.ZP/14/2015

169592 / 2009-05-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiatowy UrzÄ…d Pracy - Malbork (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa badawcza w zakresie zmian gospodarczych w powiecie malborskim, realizowana w ramach projektu pn. Wczoraj - Dziś - Jutro. Badanie zmian gospodarczych w Powiecie Malborskim, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 8.1.2 PO KL

421784 / 2012-10-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Starostwo Powiatowe w Lęborku - Lębork (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
świadczenie usług badawczych i ewaluacyjnych oraz opracowanie strategii wdrażania projektu innowacyjnego testującego i produktu finalnego w ramach projektu innowacyjnego pn. Droga do samodzielności współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej Poddziałanie 7.2.2 Wsparcie ekonomii społecznej

260010 / 2009-07-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Gdańska reprezentowana przez Biuro Inwestycji Euro Gdańsk 2012 Spółka z o.o. - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie sprawdzających badań niezbędnych do prawidłowej oceny wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, badanie próbek betonu oraz kruszyw do betonu, badanie podłoża pod fundamenty i nawierzchnie oraz badanie nawierzchni w trakcie realizacji II etapu budowy stadionu piłkarskiego w Gdańsku Letnicy

255593 / 2011-09-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania popytu i podaży usług ośrodków innowacji w województwie pomorskim na potrzeby realizacji projektu INNOpomorze - partnerstwo dla innowacji, finansowanego z poddziałania 8.2.2. POKL.

381358 / 2011-11-16 - Administracja samorzÄ…dowa

Samorząd Województwa Pomorskiego - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie badania Czynniki i ograniczenia rozwoju miast województwa pomorskiego

126117 / 2012-06-06 - Uczelnia publiczna

Politechnika Gdańska Wydział Zarządzania i Ekonomii - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
ZP/207/018/U/12 Na usługę przeprowadzenie badań z wykorzystaniem papierowej wersji kwestionariusza metoda bezpośredniego wywiadu (face to face)

205032 / 2015-08-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie usługi przeprowadzenia badania ewaluacyjnego Jakość, przydatność i efektywność zatrudnieniowa wsparcia osób o niskich kwalifikacjach zawodowych działaniami szkoleniowymi w ramach projektów Działania 6.1 PO KL w województwie pomorskim.

54623 / 2015-04-17 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie oceny ex-ante dla instrumentów finansowych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - etap 2: Strategia Inwestycyjna.

288860 / 2009-08-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu Starogardzkiego - Starogard Gdański (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badania stanu obecnego i opracowanie strategii przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w powiecie starogardzkim pn.Identyfikacja wewnętrznych i zewnętrznych zjawisk oraz trendów rozwojowych i kierunków rozwoju gospodarki w powiecie starogardzkim - strategia przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą do roku 2020, w ramach projektu Powiatu Starogardzkiego pn. Powiat starogardzki 2020 - partnerstwo na rzecz rozwoju realizowanego w ramach Priorytetu VIII, Działania 8.1., Poddziałania 8.1.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013.

438902 / 2012-11-08 - Uczelnia publiczna

Politechnika Gdańska Dział Zamówień Publicznych - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługa przeprowadzenia badań metoda telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych (CATI) na odpowiednio wylosowanych przedsiębiorstwach

49557 / 2011-02-11 - Inny: JW podległa MON

Jednostka Wojskowa 3775 - Chojnice (pomorskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Usługi w zakresie wykonania pomiarów kontrolnych promieniowania elektromagnetycznego dla celów BHP.