Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

224015 / 2013-10-25 - / Gmina Mszana (Mszana)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie 1 z dnia 2013-10-18 pod pozycją 218115. Zobacz ogłoszenie 218115 / 2013-10-18 - Administracja samorzÄ…dowa.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 224015

Data publikacji: 2013-10-25

Nazwa: Gmina Mszana

Ulica: ul. 1 Maja 81

Numer domu: 81

Miejscowość: Mszana

Kod pocztowy: 44-325

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 4759740, 4759755

Adres strony internetowej: www.mszana.ug.gov.pl

Regon: 27625868700000

Typ ogłoszenia: ZP-406

Numer biuletynu: 1

Numer pozycji: 218115

Data wydania biuletynu: 2013-10-18

Ogłoszenie dotyczy: 0

Przedmiot zamówienia: Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia

Miejsce składania: II.1.4

Przed wprowadzeniem zmainy:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług rozumianych jako przeprowadzanie specjalistycznych zajęć edukacyjnych, których celem jest zmniejszenie nierówności w upowszechnianiu edukacji przedszkolnej, poprzez stworzenie dzieciom możliwości aktywnego uczestnictwa w wychowaniu przedszkolnym.
Celem głównym projektu jest wsparcie prawidłowego rozwoju 125 dzieci poprzez realizację zajęć edukacyjnych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - zespół nauczycieli, zatrudnionych przez Wykonawcę, stworzy program zajęć edukacyjnych (na podstawie właściwych założeń projektowych) obejmujący tematykę następujących zajęć dodatkowych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie:
A. GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Realizacja usługi edukacyjnej obejmuje następujące działania:
1) opracowanie programów zajęć
2) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (12 dzieci w grupie)
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora,
4) przeprowadzenie wstępnej diagnozy wad postawy u dzieci, w tym kwalifikacja 12 dzieci do zajęć korekcyjnych roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 12 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
5) prowadzenie zająć zapobiegających wadom postawy oraz kształtujących nawyk prawidłowej postawy ciała u dzieci,
6) prowadzenie obserwacji rozwoju dzieci,
7) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów,
8) przekazywanie rodzicom na bieżąco informacji o postępach dzieci,
9) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć z wpisem liczby godzin zajęć i tematyką prowadzonych zajęć, list obecności dzieci oraz ustalanie frekwencji dzieci na zajęciach,
10) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi,
11) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
12) zajęcia powinny odbywać się w odpowiednio przygotowanej sali
13) czynności porządkowe po zajęciach.
B. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1. przeprowadzenie zajęć logopedycznych w ilości 38 godzin lekcyjnych dla 1 grupy dzieci (4 dzieci w grupie)
2. opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3. prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4. racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5. przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
6. przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
7. systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
8. prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
9. sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
10. diagnoza logopedyczna, i kwalifikacja 4 dzieci do zajęć logopedycznych w roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 4 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
11. kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
12. stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
13. doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
14. wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
15. wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
16. ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
a. Ćwiczenia oddechowe.
b. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
c. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
17. ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
a. Wywołanie głoski w izolacji.
b. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
c. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
d. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
e. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
18. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
a. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
b. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
c. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
d. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
e. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
f. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
g. czynności porządkowe po zajęciach.
C. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE INDYWIDUALNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
przeprowadzenie zajęć indywidualnych w ilości 114 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 3 dzieci
1) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
2) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
3) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
4) przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
5) przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
6) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
7) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
8) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
9) kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
10) stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
11) doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
12) wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
13) wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
14) ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
d. Ćwiczenia oddechowe.
e. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
f. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
15) ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
f. Wywołanie głoski w izolacji.
g. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
h. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
i. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
j. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
16) Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
h. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
i. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
j. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
k. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
l. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
m. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
n. czynności porządkowe po zajęciach.
D. WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ:
W skład programu wchodzą zajęcia:
I. teatralno - literackie
II. muzyczno - ruchowo - taneczne
III. plastyczne
Realizacja usługi edukacyjnej:
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 74 godziny lekcyjne tj. 74 godziny x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie), średnio 2 godziny lekcyjne w tygodniu,
2) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) przewóz dzieci na zajęcia organizowane poza przedszkolem (spektakle, koncerty, pokazy) z zapewnieniem niezbędnej opieki na czas dojazdu, przejścia, pobytu i powrotu dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami
9) czynności porządkowe po zajęciach.

A. Zajęcia teatralno-literackie - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zajęcia teatralne dla dzieci: 4 spektakle teatralne w każdej grupie w ciągu roku szkolnego (oglądanie przedstawień w wykonaniu profesjonalnych aktorów, bezpośredni kontakt z twórcami)
2) realizowanie tematów wielotygodniowych związanych z teatrem z wykorzystaniem rekwizytów teatralnych
3) przygotowanie i prezentowanie przez dzieci inscenizacji dla rodziców i kolegów.
4) prowadzenie zajęć teatralnych zgodnie z opracowanym programem, projektem i harmonogramem projektu,
5) dokumentowanie zajęć teatralnych w dzienniku zajęć, listach obecności;
6) prowadzenie dokumentacji zajęć,
7) współpraca przy ewaluacji projektu;
8) ponoszenie odpowiedzialności materialnej za mienie;
9) dobór metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce i przedstawienie do akceptacji dyrektorowi szkoły i koordynatorowi projektu;
10) rozliczanie się z przepracowanych godzin w postaci: zapisów w dzienniku zajęć, uzupełnionej karty czasu pracy
11) czynności porządkowe po zajęciach.

B. Zajęcia muzyczno - ruchowo - taneczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zabawy rytmiczno - ruchowe,
2) gry,
3) piosenki przy akompaniamencie instrumentu muzycznego, wykonawcy oraz instrumentów muzycznych zakupionych w ramach projektu,
4) udział dzieci w koncertach muzycznych realizowanych w ramach zajęć (3 razy w roku szkolnym),
5) udział dzieci w pokazach tańca (3 razy w roku szkolnym),
6) przygotowywanie dzieci do uroczystości przedszkolnych, np. Jasełka, Dzień Babci, itp.
7) nauka tańców regionalnych, nowoczesnych,
8) zapoznanie z nazwą, budową i sposobem gry na instrumentach muzycznych
9) zorganizowanie przedszkolnego festiwalu muzycznego
10) uwrażliwienie na różne elementy muzyki: dynamiczne, artykulacyjne, ćwiczenia reagowania na temat, odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego, i prostych tematów rytmicznych,
11) czynności porządkowe po zajęciach.

C. Zajęcia plastyczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) rysowanie i malowanie na różnych formatach papieru, na kartonie i płótnie za pomocą różnych technik: rysowanie kredką ołówkową, świecową, pastelową, kredą, mazakiem, świecą, węglem, patykiem i tuszem; malowanie farbą akwarelową, plakatową. Komponowanie całej płaszczyzny, próby stosowania zasad stosowania proporcji i aranżowania perspektywy,
2) rysowanie i malowanie inspirowane muzyką, literaturą, własnymi przeżyciami, z zastosowaniem różnych form i technik,
3) malowanie różnymi narzędziami: pędzlem, patykiem, gąbką, pęczkiem waty, palcami,
4) malowanie inspirowane wyobraźnią, wykorzystywanie zdolności do tworzenia analogii prostej personalnej, fantastycznej, symbolicznej,
5) eksperymentowanie z linią. Obserwowanie linii różnych grubości i uzyskanych różnym sposobem, tworzenie konturu,
6) eksperymentowanie z barwną plamą. Obserwowanie efektów mieszania kolorów i powstawania barw pochodnych i różnego stopnia nasycenia. Tworzenie waloru barwy poprzez dodanie bieli lub czerni (odcienie jednego koloru), tworzenie pracy z wykorzystaniem tylko jednej barwy w kilku odcieniach,
7) tworzenie kompozycji rytmicznych, symetrycznych w różnych układach, tworzenie kompozycji tematycznych, dekoracyjnych, ornamentów z elementów geometrycznych i tworzywa przyrodniczego,
8) lepienie z różnych mas plastycznych (glina, plastelina, masa solna, trocinowa, papierowa) rzeźby płaskiej i płaskorzeźby oraz całości skomponowanej z elementów,
9) wycinanie z papieru, kartonu, tkaniny różnych wycinanek tematycznych, dekoracyjnych i abstrakcyjnych,
10) wydzieranie z papieru różnych kształtów i form tematycznych i dekoracyjnych,
11) stemplowanie na papierze, kartonie płótnie kompozycji tematycznych i dekoracyjnych z samodzielnym wykonaniem prostych stempli,
12) wykonywanie prac z gazet, bibuły krepiny, szarego papieru. Łączenie za pomocą kleju, taśmy samoprzylepnej, sznurka, zszywaczy i spinaczy,
13) komponowanie kolażu inspirowanego wyobraźnią, literaturą, osobistymi wrażeniami i doświadczeniami,
14) ilustrowanie utworów literackich i własnych opowiadań,
15) projektowanie i wykonywanie elementów dekoracji np. do uroczystości przedszkolnych i akcesoriów np. do teatrzyków i inscenizacji,
16) wykonywanie prac z wykorzystaniem systemu Edukacja przez ruch D. Dziamskiej - origami płaskie z koła i kwadratów,
17) wykonywanie prac zespołowych - wspólne uzgadnianie treści pracy, planowanie, podział pracy, wybór niezbędnych materiałów,
18) oglądanie albumów dzieł plastycznych znanych twórców. Poznawanie najsłynniejszych dzieł w dziedzinie sztuk plastycznych i ich autorów,
19) oglądanie tematycznych wystaw organizowanych dla dzieci przez muzea, lokalne ośrodki kultury,
20) czynności porządkowe po zajęciach.
D. ZAJĘCIA KULINARNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) zorganizowanie spotkania ze znanym kucharzem połączone ze wspólnym gotowaniem.
9) Zajęcia będą nastawione na:
a. zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego odżywiania
b. nauczenie dzieci podstawowych technik kulinarnych
c. nabycie przez dzieci umiejętności odpowiedniego przygotowania składników potrzebnych do sporządzenia potrawy
d. zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w kuchni
e. nauczenie i zastosowanie zasad utrzymywania higieny na stanowisku kuchennym, jak i w trakcie samego gotowania
f. nabycie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy w trakcie realizowania wspólnego celu, jakim jest gotowanie
g. wypracowanie z grupą dzieci uczestniczącej w zajęciach Listy niezbędnego wyposażenia wygodnej kuchni
h. wdrażanie do higienicznego, bezpiecznego i estetycznego przygotowywania posiłków,
i. nabycie umiejętności nakrywania do stołu, posługiwania się sztućcami, prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłków.
j. nauka pieczenia prostych ciast, ciasteczek oraz przyrządzania innych deserów
k. zdobywanie umiejętności gotowania prostych dań obiadowych, przygotowywania sałatek i surówek
l. zapoznanie z potrawami krajów całego świata,
m. rozwijanie i doskonalenie zmysłu smaku i zapachu podczas przygotowywania i smakowania przyrządzonych potraw
n. uczenie się sporządzania listy zakupów artykułów spożywczych niezbędnych w kuchni na bieżąco oraz potrzebnych na zaplanowane potrawy,
o. uczenie ekonomicznego wykorzystywania produktów spożywczych
10) w ramach realizacji przedmiotowej usługi edukacyjnej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dostawę niezbędnej ilości produktów żywnościowych celem prawidłowej (uzgodnionej z koordynatorem projektu) realizacji założeń programowych określonych powyżej w pkt. 9)
11) czynności porządkowe po zajęciach.
E. ZAJĘCIA - MAŁY ODKRYWCA
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia badawczo- przyrodnicze będą nastawione na:
- poznawanie świata przyrody, natury
- przeprowadzanie najróżniejsze eksperymentów oraz doświadczeń fizycznych i chemicznych z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych m.in. mikroskopów, magnesów, itp.
- przybliżenie dzieciom dziedzin nauki np.: chemii, fizyki, biologii, przyrody
- lepsze przyswojenie wiedzy,
- właściwe ukierunkowanie zainteresowań,
9) czynności porządkowe po zajęciach
10) zorganizowanie dwóch wycieczek tematycznych.
F. ZAJĘCIA TANECZNE PO PROSTU TAŃCZ
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Nabywanie umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur podczas układów tanecznych;
- Naukę układów tanecznych tradycyjnych oraz nowoczesnych
- Wyrabianie u dzieci poczucia rytmu, koordynacji ruchowej, muzykalności, estetyki;
- Rozwijanie u dzieci ich indywidualnych zdolności fizycznych oraz tanecznych.
9) czynności porządkowe po zajęciach.
G. RUCH ROZWIJAJĄCY
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi,
- Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy,
- Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania,
- zorganizowanie olimpiady sportowej dla przedszkolaków - gry, zabawy, zawody sportowe
9) czynności porządkowe po zajęciach.
H. MAŁY MATEMATYK
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- rozwijanie u dzieci podstawowych umiejętności w uczeniu się matematyki wg. Metody Dr E.Gruszczyk-Kolczyńskiej obejmującej następujące kręgi tematyczne:
orientacja przestrzenna, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; rozwijanie umiejętności mierzenia długości, klasyfikacja, układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia, mierzenie płynów, intuicja geometryczna, konstruowanie gier przez dzieci, zapisywanie czynności matematycznych.
- lepsze spostrzeganie i pamięć wzrokową,
- lepsza koncentracja i precyzja,
- wspomaganie rozwoju inteligencji operacyjnej dzieci,
9) czynności porządkowe po zajęciach.
I. INFORMACJE DODATKOWE
1) czas trwania zajęć: - jedna godzina lekcyjna to 30 minut,
2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia osób realizujących przedmiot zamówienia w niezbędną odzież ochronną,
3) osoby realizujące przedmiot zamówienia muszą:
a). złożyć oświadczenie o niekaralności,
b). posiadać aktualne badania lekarskie pozwalające na pracę w przedszkolu,
c). posiadać aktualne badania sanitarno - epidemiologiczne

Po wprowadzeniu zmiany:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług rozumianych jako przeprowadzanie specjalistycznych zajęć edukacyjnych, których celem jest zmniejszenie nierówności w upowszechnianiu edukacji przedszkolnej, poprzez stworzenie dzieciom możliwości aktywnego uczestnictwa w wychowaniu przedszkolnym.
Celem głównym projektu jest wsparcie prawidłowego rozwoju 125 dzieci poprzez realizację zajęć edukacyjnych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - zespół nauczycieli, zatrudnionych przez Wykonawcę, stworzy program zajęć edukacyjnych (na podstawie właściwych założeń projektowych) obejmujący tematykę następujących zajęć dodatkowych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie:
A. GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Realizacja usługi edukacyjnej obejmuje następujące działania:
1) opracowanie programów zajęć
2) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (12 dzieci w grupie)
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora,
4) przeprowadzenie wstępnej diagnozy wad postawy u dzieci, w tym kwalifikacja 12 dzieci do zajęć korekcyjnych roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 12 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
5) prowadzenie zająć zapobiegających wadom postawy oraz kształtujących nawyk prawidłowej postawy ciała u dzieci,
6) prowadzenie obserwacji rozwoju dzieci,
7) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów,
8) przekazywanie rodzicom na bieżąco informacji o postępach dzieci,
9) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć z wpisem liczby godzin zajęć i tematyką prowadzonych zajęć, list obecności dzieci oraz ustalanie frekwencji dzieci na zajęciach,
10) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi,
11) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
12) zajęcia powinny odbywać się w odpowiednio przygotowanej sali
13) czynności porządkowe po zajęciach.
B. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1. przeprowadzenie zajęć logopedycznych w ilości 38 godzin lekcyjnych dla 1 grupy dzieci (4 dzieci w grupie)
2. opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3. prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4. racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5. przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
6. przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
7. systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
8. w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi,
9. sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
10. diagnoza logopedyczna, i kwalifikacja 4 dzieci do zajęć logopedycznych w roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 4 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
11. kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
12. stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
13. doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
14. wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
15. wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
16. ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
a. Ćwiczenia oddechowe.
b. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
c. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
17. ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
a. Wywołanie głoski w izolacji.
b. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
c. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
d. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
e. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
18. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
a. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
b. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
c. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
d. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
e. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
f. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
g. czynności porządkowe po zajęciach.
C. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE INDYWIDUALNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
przeprowadzenie zajęć indywidualnych w ilości 114 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 3 dzieci
1) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
2) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
3) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
4) przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
5) przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
6) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
7) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi,
8) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
9) kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
10) stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
11) doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
12) wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
13) wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
14) ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
d. Ćwiczenia oddechowe.
e. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
f. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
15) ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
f. Wywołanie głoski w izolacji.
g. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
h. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
i. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
j. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
16) Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
h. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
i. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
j. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
k. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
l. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
m. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
n. czynności porządkowe po zajęciach.
D. WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ:
W skład programu wchodzą zajęcia:
I. teatralno - literackie
II. muzyczno - ruchowo - taneczne
III. plastyczne
Realizacja usługi edukacyjnej:
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 74 godziny lekcyjne tj. 74 godziny x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie), średnio 2 godziny lekcyjne w tygodniu,
2) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi,
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) przewóz dzieci na zajęcia organizowane poza przedszkolem (spektakle, koncerty, pokazy) z zapewnieniem niezbędnej opieki na czas dojazdu, przejścia, pobytu i powrotu dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami
9) czynności porządkowe po zajęciach.

A. Zajęcia teatralno-literackie - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zajęcia teatralne dla dzieci: 4 spektakle teatralne w każdej grupie w ciągu roku szkolnego (oglądanie przedstawień w wykonaniu profesjonalnych aktorów, bezpośredni kontakt z twórcami)
2) realizowanie tematów wielotygodniowych związanych z teatrem z wykorzystaniem rekwizytów teatralnych
3) przygotowanie i prezentowanie przez dzieci inscenizacji dla rodziców i kolegów.
4) prowadzenie zajęć teatralnych zgodnie z opracowanym programem, projektem i harmonogramem projektu,
5) dokumentowanie zajęć teatralnych w dzienniku zajęć, listach obecności;
6) prowadzenie dokumentacji zajęć,
7) współpraca przy ewaluacji projektu;
8) ponoszenie odpowiedzialności materialnej za mienie;
9) dobór metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce i przedstawienie do akceptacji dyrektorowi szkoły i koordynatorowi projektu;
10) rozliczanie się z przepracowanych godzin w postaci: zapisów w dzienniku zajęć, uzupełnionej karty czasu pracy
11) czynności porządkowe po zajęciach.

B. Zajęcia muzyczno - ruchowo - taneczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zabawy rytmiczno - ruchowe,
2) gry,
3) piosenki przy akompaniamencie instrumentu muzycznego, wykonawcy oraz instrumentów muzycznych zakupionych w ramach projektu,
4) udział dzieci w koncertach muzycznych realizowanych w ramach zajęć (3 razy w roku szkolnym),
5) udział dzieci w pokazach tańca (3 razy w roku szkolnym),
6) przygotowywanie dzieci do uroczystości przedszkolnych, np. Jasełka, Dzień Babci, itp.
7) nauka tańców regionalnych, nowoczesnych,
8) zapoznanie z nazwą, budową i sposobem gry na instrumentach muzycznych
9) zorganizowanie przedszkolnego festiwalu muzycznego
10) uwrażliwienie na różne elementy muzyki: dynamiczne, artykulacyjne, ćwiczenia reagowania na temat, odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego, i prostych tematów rytmicznych,
11) czynności porządkowe po zajęciach.

C. Zajęcia plastyczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) rysowanie i malowanie na różnych formatach papieru, na kartonie i płótnie za pomocą różnych technik: rysowanie kredką ołówkową, świecową, pastelową, kredą, mazakiem, świecą, węglem, patykiem i tuszem; malowanie farbą akwarelową, plakatową. Komponowanie całej płaszczyzny, próby stosowania zasad stosowania proporcji i aranżowania perspektywy,
2) rysowanie i malowanie inspirowane muzyką, literaturą, własnymi przeżyciami, z zastosowaniem różnych form i technik,
3) malowanie różnymi narzędziami: pędzlem, patykiem, gąbką, pęczkiem waty, palcami,
4) malowanie inspirowane wyobraźnią, wykorzystywanie zdolności do tworzenia analogii prostej personalnej, fantastycznej, symbolicznej,
5) eksperymentowanie z linią. Obserwowanie linii różnych grubości i uzyskanych różnym sposobem, tworzenie konturu,
6) eksperymentowanie z barwną plamą. Obserwowanie efektów mieszania kolorów i powstawania barw pochodnych i różnego stopnia nasycenia. Tworzenie waloru barwy poprzez dodanie bieli lub czerni (odcienie jednego koloru), tworzenie pracy z wykorzystaniem tylko jednej barwy w kilku odcieniach,
7) tworzenie kompozycji rytmicznych, symetrycznych w różnych układach, tworzenie kompozycji tematycznych, dekoracyjnych, ornamentów z elementów geometrycznych i tworzywa przyrodniczego,
8) lepienie z różnych mas plastycznych (glina, plastelina, masa solna, trocinowa, papierowa) rzeźby płaskiej i płaskorzeźby oraz całości skomponowanej z elementów,
9) wycinanie z papieru, kartonu, tkaniny różnych wycinanek tematycznych, dekoracyjnych i abstrakcyjnych,
10) wydzieranie z papieru różnych kształtów i form tematycznych i dekoracyjnych,
11) stemplowanie na papierze, kartonie płótnie kompozycji tematycznych i dekoracyjnych z samodzielnym wykonaniem prostych stempli,
12) wykonywanie prac z gazet, bibuły krepiny, szarego papieru. Łączenie za pomocą kleju, taśmy samoprzylepnej, sznurka, zszywaczy i spinaczy,
13) komponowanie kolażu inspirowanego wyobraźnią, literaturą, osobistymi wrażeniami i doświadczeniami,
14) ilustrowanie utworów literackich i własnych opowiadań,
15) projektowanie i wykonywanie elementów dekoracji np. do uroczystości przedszkolnych i akcesoriów np. do teatrzyków i inscenizacji,
16) wykonywanie prac z wykorzystaniem systemu Edukacja przez ruch D. Dziamskiej - origami płaskie z koła i kwadratów,
17) wykonywanie prac zespołowych - wspólne uzgadnianie treści pracy, planowanie, podział pracy, wybór niezbędnych materiałów,
18) oglądanie albumów dzieł plastycznych znanych twórców. Poznawanie najsłynniejszych dzieł w dziedzinie sztuk plastycznych i ich autorów,
19) oglądanie tematycznych wystaw organizowanych dla dzieci przez muzea, lokalne ośrodki kultury,
20) czynności porządkowe po zajęciach.
D. ZAJĘCIA KULINARNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) zorganizowanie spotkania ze znanym kucharzem połączone ze wspólnym gotowaniem.
9) Zajęcia będą nastawione na:
a. zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego odżywiania
b. nauczenie dzieci podstawowych technik kulinarnych
c. nabycie przez dzieci umiejętności odpowiedniego przygotowania składników potrzebnych do sporządzenia potrawy
d. zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w kuchni
e. nauczenie i zastosowanie zasad utrzymywania higieny na stanowisku kuchennym, jak i w trakcie samego gotowania
f. nabycie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy w trakcie realizowania wspólnego celu, jakim jest gotowanie
g. wypracowanie z grupą dzieci uczestniczącej w zajęciach Listy niezbędnego wyposażenia wygodnej kuchni
h. wdrażanie do higienicznego, bezpiecznego i estetycznego przygotowywania posiłków,
i. nabycie umiejętności nakrywania do stołu, posługiwania się sztućcami, prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłków.
j. nauka pieczenia prostych ciast, ciasteczek oraz przyrządzania innych deserów
k. zdobywanie umiejętności gotowania prostych dań obiadowych, przygotowywania sałatek i surówek
l. zapoznanie z potrawami krajów całego świata,
m. rozwijanie i doskonalenie zmysłu smaku i zapachu podczas przygotowywania i smakowania przyrządzonych potraw
n. uczenie się sporządzania listy zakupów artykułów spożywczych niezbędnych w kuchni na bieżąco oraz potrzebnych na zaplanowane potrawy,
o. uczenie ekonomicznego wykorzystywania produktów spożywczych
10) w ramach realizacji przedmiotowej usługi edukacyjnej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dostawę niezbędnej ilości produktów żywnościowych celem prawidłowej (uzgodnionej z koordynatorem projektu) realizacji założeń programowych określonych powyżej w pkt. 9)
11) czynności porządkowe po zajęciach.
E. ZAJĘCIA - MAŁY ODKRYWCA
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia badawczo- przyrodnicze będą nastawione na:
- poznawanie świata przyrody, natury
- przeprowadzanie najróżniejsze eksperymentów oraz doświadczeń fizycznych i chemicznych z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych m.in. mikroskopów, magnesów, itp.
- przybliżenie dzieciom dziedzin nauki np.: chemii, fizyki, biologii, przyrody
- lepsze przyswojenie wiedzy,
- właściwe ukierunkowanie zainteresowań,
9) czynności porządkowe po zajęciach
10) zorganizowanie dwóch wycieczek tematycznych.
F. ZAJĘCIA TANECZNE PO PROSTU TAŃCZ
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Nabywanie umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur podczas układów tanecznych;
- Naukę układów tanecznych tradycyjnych oraz nowoczesnych
- Wyrabianie u dzieci poczucia rytmu, koordynacji ruchowej, muzykalności, estetyki;
- Rozwijanie u dzieci ich indywidualnych zdolności fizycznych oraz tanecznych.
9) czynności porządkowe po zajęciach.
G. RUCH ROZWIJAJĄCY
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi,
- Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy,
- Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie zaufania,
- zorganizowanie olimpiady sportowej dla przedszkolaków - gry, zabawy, zawody sportowe
9) czynności porządkowe po zajęciach.
H. MAŁY MATEMATYK
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) w przypadku wykonawców stanowiących personel projektu w rozumieniu Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków, prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- rozwijanie u dzieci podstawowych umiejętności w uczeniu się matematyki wg. Metody Dr E.Gruszczyk-Kolczyńskiej obejmującej następujące kręgi tematyczne:
orientacja przestrzenna, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; rozwijanie umiejętności mierzenia długości, klasyfikacja, układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia, mierzenie płynów, intuicja geometryczna, konstruowanie gier przez dzieci, zapisywanie czynności matematycznych.
- lepsze spostrzeganie i pamięć wzrokową,
- lepsza koncentracja i precyzja,
- wspomaganie rozwoju inteligencji operacyjnej dzieci,
9) czynności porządkowe po zajęciach.
I. INFORMACJE DODATKOWE
1) czas trwania zajęć: - jedna godzina lekcyjna to 30 minut,
2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia osób realizujących przedmiot zamówienia w niezbędną odzież ochronną,
3) osoby realizujące przedmiot zamówienia muszą:
a). złożyć oświadczenie o niekaralności,
b). posiadać aktualne badania lekarskie pozwalające na pracę w przedszkolu,
c). posiadać aktualne badania sanitarno - epidemiologiczne

Podobne przetargi