Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

218115 / 2013-10-18 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Mszana (Mszana)

Świadczenie usług edukacyjnych w projekcie o tytule
Wesołe przedszkole - uruchomienie dodatkowego oddziału oraz zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych

Opis zamówienia

Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług rozumianych jako przeprowadzanie specjalistycznych zajęć edukacyjnych, których celem jest zmniejszenie nierówności w upowszechnianiu edukacji przedszkolnej, poprzez stworzenie dzieciom możliwości aktywnego uczestnictwa w wychowaniu przedszkolnym.
Celem głównym projektu jest wsparcie prawidłowego rozwoju 125 dzieci poprzez realizację zajęć edukacyjnych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - zespół nauczycieli, zatrudnionych przez Wykonawcę, stworzy program zajęć edukacyjnych (na podstawie właściwych założeń projektowych) obejmujący tematykę następujących zajęć dodatkowych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie:
A. GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Realizacja usługi edukacyjnej obejmuje następujące działania:
1) opracowanie programów zajęć
2) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (12 dzieci w grupie)
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora,
4) przeprowadzenie wstępnej diagnozy wad postawy u dzieci, w tym kwalifikacja 12 dzieci do zajęć korekcyjnych roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 12 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
5) prowadzenie zająć zapobiegających wadom postawy oraz kształtujących nawyk prawidłowej postawy ciała u dzieci,
6) prowadzenie obserwacji rozwoju dzieci,
7) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów,
8) przekazywanie rodzicom na bieżąco informacji o postępach dzieci,
9) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć z wpisem liczby godzin zajęć i tematyką prowadzonych zajęć, list obecności dzieci oraz ustalanie frekwencji dzieci na zajęciach,
10) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi,
11) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
12) zajęcia powinny odbywać się w odpowiednio przygotowanej sali
13) czynności porządkowe po zajęciach.
B. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1. przeprowadzenie zajęć logopedycznych w ilości 38 godzin lekcyjnych dla 1 grupy dzieci (4 dzieci w grupie)
2. opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3. prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4. racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5. przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
6. przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
7. systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
8. prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
9. sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
10. diagnoza logopedyczna, i kwalifikacja 4 dzieci do zajęć logopedycznych w roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 4 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
11. kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
12. stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
13. doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
14. wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
15. wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
16. ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
a. Ćwiczenia oddechowe.
b. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
c. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
17. ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
a. Wywołanie głoski w izolacji.
b. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
c. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
d. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
e. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
18. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
a. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
b. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
c. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
d. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
e. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
f. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
g. czynności porządkowe po zajęciach.
C. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE INDYWIDUALNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
przeprowadzenie zajęć indywidualnych w ilości 114 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 3 dzieci
1) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
2) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
3) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
4) przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
5) przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
6) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
7) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
8) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
9) kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
10) stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
11) doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
12) wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
13) wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
14) ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
d. Ćwiczenia oddechowe.
e. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
f. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
15) ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
f. Wywołanie głoski w izolacji.
g. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
h. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
i. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
j. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
16) Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
h. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
i. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
j. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
k. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
l. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
m. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
n. czynności porządkowe po zajęciach.
D. WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ:
W skład programu wchodzą zajęcia:
I. teatralno - literackie
II. muzyczno - ruchowo - taneczne
III. plastyczne
Realizacja usługi edukacyjnej:
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 74 godziny lekcyjne tj. 74 godziny x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie), średnio 2 godziny lekcyjne w tygodniu,
2) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) przewóz dzieci na zajęcia organizowane poza przedszkolem (spektakle, koncerty, pokazy) z zapewnieniem niezbędnej opieki na czas dojazdu, przejścia, pobytu i powrotu dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami
9) czynności porządkowe po zajęciach.

A. Zajęcia teatralno-literackie - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zajęcia teatralne dla dzieci: 4 spektakle teatralne w każdej grupie w ciągu roku szkolnego (oglądanie przedstawień w wykonaniu profesjonalnych aktorów, bezpośredni kontakt z twórcami)
2) realizowanie tematów wielotygodniowych związanych z teatrem z wykorzystaniem rekwizytów teatralnych
3) przygotowanie i prezentowanie przez dzieci inscenizacji dla rodziców i kolegów.
4) prowadzenie zajęć teatralnych zgodnie z opracowanym programem, projektem i harmonogramem projektu,
5) dokumentowanie zajęć teatralnych w dzienniku zajęć, listach obecności;
6) prowadzenie dokumentacji zajęć,
7) współpraca przy ewaluacji projektu;
8) ponoszenie odpowiedzialności materialnej za mienie;
9) dobór metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce i przedstawienie do akceptacji dyrektorowi szkoły i koordynatorowi projektu;
10) rozliczanie się z przepracowanych godzin w postaci: zapisów w dzienniku zajęć, uzupełnionej karty czasu pracy
11) czynności porządkowe po zajęciach.

B. Zajęcia muzyczno - ruchowo - taneczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zabawy rytmiczno - ruchowe,
2) gry,
3) piosenki przy akompaniamencie instrumentu muzycznego, wykonawcy oraz instrumentów muzycznych zakupionych w ramach projektu,
4) udział dzieci w koncertach muzycznych realizowanych w ramach zajęć (3 razy w roku szkolnym),
5) udział dzieci w pokazach tańca (3 razy w roku szkolnym),
6) przygotowywanie dzieci do uroczystości przedszkolnych, np. Jasełka, Dzień Babci, itp.
7) nauka tańców regionalnych, nowoczesnych,
8) zapoznanie z nazwą, budową i sposobem gry na instrumentach muzycznych
9) zorganizowanie przedszkolnego festiwalu muzycznego
10) uwrażliwienie na różne elementy muzyki: dynamiczne, artykulacyjne, ćwiczenia reagowania na temat, odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego, i prostych tematów rytmicznych,
11) czynności porządkowe po zajęciach.

C. Zajęcia plastyczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) rysowanie i malowanie na różnych formatach papieru, na kartonie i płótnie za pomocą różnych technik: rysowanie kredką ołówkową, świecową, pastelową, kredą, mazakiem, świecą, węglem, patykiem i tuszem; malowanie farbą akwarelową, plakatową. Komponowanie całej płaszczyzny, próby stosowania zasad stosowania proporcji i aranżowania perspektywy,
2) rysowanie i malowanie inspirowane muzyką, literaturą, własnymi przeżyciami, z zastosowaniem różnych form i technik,
3) malowanie różnymi narzędziami: pędzlem, patykiem, gąbką, pęczkiem waty, palcami,
4) malowanie inspirowane wyobraźnią, wykorzystywanie zdolności do tworzenia analogii prostej personalnej, fantastycznej, symbolicznej,
5) eksperymentowanie z linią. Obserwowanie linii różnych grubości i uzyskanych różnym sposobem, tworzenie konturu,
6) eksperymentowanie z barwną plamą. Obserwowanie efektów mieszania kolorów i powstawania barw pochodnych i różnego stopnia nasycenia. Tworzenie waloru barwy poprzez dodanie bieli lub czerni (odcienie jednego koloru), tworzenie pracy z wykorzystaniem tylko jednej barwy w kilku odcieniach,
7) tworzenie kompozycji rytmicznych, symetrycznych w różnych układach, tworzenie kompozycji tematycznych, dekoracyjnych, ornamentów z elementów geometrycznych i tworzywa przyrodniczego,
8) lepienie z różnych mas plastycznych (glina, plastelina, masa solna, trocinowa, papierowa) rzeźby płaskiej i płaskorzeźby oraz całości skomponowanej z elementów,
9) wycinanie z papieru, kartonu, tkaniny różnych wycinanek tematycznych, dekoracyjnych i abstrakcyjnych,
10) wydzieranie z papieru różnych kształtów i form tematycznych i dekoracyjnych,
11) stemplowanie na papierze, kartonie płótnie kompozycji tematycznych i dekoracyjnych z samodzielnym wykonaniem prostych stempli,
12) wykonywanie prac z gazet, bibuły krepiny, szarego papieru. Łączenie za pomocą kleju, taśmy samoprzylepnej, sznurka, zszywaczy i spinaczy,
13) komponowanie kolażu inspirowanego wyobraźnią, literaturą, osobistymi wrażeniami i doświadczeniami,
14) ilustrowanie utworów literackich i własnych opowiadań,
15) projektowanie i wykonywanie elementów dekoracji np. do uroczystości przedszkolnych i akcesoriów np. do teatrzyków i inscenizacji,
16) wykonywanie prac z wykorzystaniem systemu Edukacja przez ruch D. Dziamskiej - origami płaskie z koła i kwadratów,
17) wykonywanie prac zespołowych - wspólne uzgadnianie treści pracy, planowanie, podział pracy, wybór niezbędnych materiałów,
18) oglądanie albumów dzieł plastycznych znanych twórców. Poznawanie najsłynniejszych dzieł w dziedzinie sztuk plastycznych i ich autorów,
19) oglądanie tematycznych wystaw organizowanych dla dzieci przez muzea, lokalne ośrodki kultury,
20) czynności porządkowe po zajęciach.
D. ZAJĘCIA KULINARNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) zorganizowanie spotkania ze znanym kucharzem połączone ze wspólnym gotowaniem.
9) Zajęcia będą nastawione na:
a. zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego odżywiania
b. nauczenie dzieci podstawowych technik kulinarnych
c. nabycie przez dzieci umiejętności odpowiedniego przygotowania składników potrzebnych do sporządzenia potrawy
d. zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w kuchni
e. nauczenie i zastosowanie zasad utrzymywania higieny na stanowisku kuchennym, jak i w trakcie samego gotowania
f. nabycie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy w trakcie realizowania wspólnego celu, jakim jest gotowanie
g. wypracowanie z grupą dzieci uczestniczącej w zajęciach - Listy niezbędnego wyposażenia wygodnej kuchni,
h. wdrażanie do higienicznego, bezpiecznego i estetycznego przygotowywania posiłków,
i. nabycie umiejętności nakrywania do stołu, posługiwania się sztućcami, prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłków.
j. nauka pieczenia prostych ciast, ciasteczek oraz przyrządzania innych deserów
k. zdobywanie umiejętności gotowania prostych dań obiadowych, przygotowywania sałatek i surówek
l. zapoznanie z potrawami krajów całego świata,
m. rozwijanie i doskonalenie zmysłu smaku i zapachu podczas przygotowywania i smakowania przyrządzonych potraw
n. uczenie się sporządzania listy zakupów artykułów spożywczych niezbędnych w kuchni na bieżąco oraz potrzebnych na zaplanowane potrawy,
o. uczenie ekonomicznego wykorzystywania produktów spożywczych
10) w ramach realizacji przedmiotowej usługi edukacyjnej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dostawę niezbędnej ilości produktów żywnościowych celem prawidłowej (uzgodnionej z koordynatorem projektu) realizacji założeń programowych określonych powyżej w pkt. 9)
11) czynności porządkowe po zajęciach.
E. ZAJĘCIA - MAŁY ODKRYWCA
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia badawczo- przyrodnicze będą nastawione na:
- poznawanie świata przyrody, natury
- przeprowadzanie najróżniejsze eksperymentów oraz doświadczeń fizycznych i chemicznych z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych m.in. mikroskopów, magnesów, itp.
- przybliżenie dzieciom dziedzin nauki np.: chemii, fizyki, biologii, przyrody
- lepsze przyswojenie wiedzy,
- właściwe ukierunkowanie zainteresowań,
9) czynności porządkowe po zajęciach
10) zorganizowanie dwóch wycieczek tematycznych.
F. ZAJĘCIA TANECZNE PO PROSTU TAŃCZ
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Nabywanie umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur podczas układów tanecznych;
- Naukę układów tanecznych tradycyjnych oraz nowoczesnych
- Wyrabianie u dzieci poczucia rytmu, koordynacji ruchowej, muzykalności, estetyki;
- Rozwijanie u dzieci ich indywidualnych zdolności fizycznych oraz tanecznych.
9) czynności porządkowe po zajęciach.
G. RUCH ROZWIJAJĄCY
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi,
- Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy,
- Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie aufania,
- zorganizowanie olimpiady sportowej dla przedszkolaków - gry, zabawy, zawody sportowe
9) czynności porządkowe po zajęciach.
H. MAŁY MATEMATYK
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- rozwijanie u dzieci podstawowych umiejętności w uczeniu się matematyki wg. Metody Dr E.Gruszczyk-Kolczyńskiej obejmującej następujące kręgi tematyczne:
orientacja przestrzenna, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; rozwijanie umiejętności mierzenia długości, klasyfikacja, układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia, mierzenie płynów, intuicja geometryczna, konstruowanie gier przez dzieci, zapisywanie czynności matematycznych.
- lepsze spostrzeganie i pamięć wzrokową,
- lepsza koncentracja i precyzja,
- wspomaganie rozwoju inteligencji operacyjnej dzieci,
9) czynności porządkowe po zajęciach.
I. INFORMACJE DODATKOWE
1) czas trwania zajęć: - jedna godzina lekcyjna to 30 minut,
2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia osób realizujących przedmiot zamówienia w niezbędną odzież ochronną,
3) osoby realizujące przedmiot zamówienia muszą:
a). złożyć oświadczenie o niekaralności,
b). posiadać aktualne badania lekarskie pozwalające na pracę w przedszkolu,
c). posiadać aktualne badania sanitarno - epidemiologiczne

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 218115

Data publikacji: 2013-10-18

Nazwa: Gmina Mszana

Ulica: ul. 1 Maja 81

Numer domu: 81

Miejscowość: Mszana

Kod pocztowy: 44-325

Województwo / kraj: śląskie

Numer telefonu: 32 4759740, 4759755

Adres strony internetowej: www.mszana.ug.gov.pl

Regon: 27625868700000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług edukacyjnych w projekcie o tytule
Wesołe przedszkole - uruchomienie dodatkowego oddziału oraz zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług rozumianych jako przeprowadzanie specjalistycznych zajęć edukacyjnych, których celem jest zmniejszenie nierówności w upowszechnianiu edukacji przedszkolnej, poprzez stworzenie dzieciom możliwości aktywnego uczestnictwa w wychowaniu przedszkolnym.
Celem głównym projektu jest wsparcie prawidłowego rozwoju 125 dzieci poprzez realizację zajęć edukacyjnych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - zespół nauczycieli, zatrudnionych przez Wykonawcę, stworzy program zajęć edukacyjnych (na podstawie właściwych założeń projektowych) obejmujący tematykę następujących zajęć dodatkowych dla dzieci z Przedszkola Gminnego w Mszanie:
A. GIMNASTYKA KOREKCYJNA
Realizacja usługi edukacyjnej obejmuje następujące działania:
1) opracowanie programów zajęć
2) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (12 dzieci w grupie)
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora,
4) przeprowadzenie wstępnej diagnozy wad postawy u dzieci, w tym kwalifikacja 12 dzieci do zajęć korekcyjnych roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 12 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
5) prowadzenie zająć zapobiegających wadom postawy oraz kształtujących nawyk prawidłowej postawy ciała u dzieci,
6) prowadzenie obserwacji rozwoju dzieci,
7) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów,
8) przekazywanie rodzicom na bieżąco informacji o postępach dzieci,
9) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć z wpisem liczby godzin zajęć i tematyką prowadzonych zajęć, list obecności dzieci oraz ustalanie frekwencji dzieci na zajęciach,
10) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi,
11) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
12) zajęcia powinny odbywać się w odpowiednio przygotowanej sali
13) czynności porządkowe po zajęciach.
B. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1. przeprowadzenie zajęć logopedycznych w ilości 38 godzin lekcyjnych dla 1 grupy dzieci (4 dzieci w grupie)
2. opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3. prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4. racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5. przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
6. przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
7. systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
8. prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
9. sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
10. diagnoza logopedyczna, i kwalifikacja 4 dzieci do zajęć logopedycznych w roku przedszkolnym 2013/2014, oraz przekazanie pisemnej informacji rodzicom 4 dzieci z przeprowadzonej diagnozy wraz z instruktarzem,
11. kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
12. stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
13. doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
14. wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
15. wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
16. ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
a. Ćwiczenia oddechowe.
b. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
c. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
17. ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
a. Wywołanie głoski w izolacji.
b. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
c. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
d. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
e. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
18. Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
a. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
b. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
c. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
d. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
e. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
f. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
g. czynności porządkowe po zajęciach.
C. ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE INDYWIDUALNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
przeprowadzenie zajęć indywidualnych w ilości 114 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 3 dzieci
1) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
2) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
3) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
4) przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie testów sprawdzających / diagnostycznych,
5) przygotowywanie opinii o postępach dzieci i przedkładanie jej wychowawcom i Koordynatorowi
6) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
7) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
8) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
9) kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń w zakresie strony fonetycznej, leksykalnej, gramatycznej,
10) stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
11) doskonalenie wymowy już ukształtowanej,
12) wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej w toku ćwiczeń,
13) wdrażanie dzieci do obcowania z literaturą i sztuką oraz twórczej aktywności słownej,
14) ćwiczenia przygotowujące artykulatory do wywoływania zaburzonych głosek.
d. Ćwiczenia oddechowe.
e. Ćwiczenia narządów artykulacyjnych: języka, warg, podniebienia miękkiego, żuchwy.
f. Ćwiczenia emisyjno- głosowe.
15) ćwiczenia właściwe z zakresu korekcji wad wymowy.
f. Wywołanie głoski w izolacji.
g. Utrwalenie głoski korygowanej na materiale językowym w logotomach, wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos), zdaniach.
h. Ćwiczenia utrwalające wywołaną głoskę w wierszykach, piosenkach wyliczankach, powiedzeniach.
i. Automatyzacja popr. wymowy w mowie spontanicznej, opow. ilustracji, historyjek obrazkowych, rozmowy kierowane.
j. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem komputera.
16) Ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną.
h. Ćwiczenia ortofoniczne (udział w zajęciach grupowych).
i. Ćwiczenia stymulujące rozwój słuchu fonemowego.
j. Ćwiczenia i zabawy z muzyką - logorytmika.
k. Ćwiczenia stymulujące ogólny rozwój dziecka (rozwijanie słownictwa czynnego i biernego, koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej, pamięci, myślenia, orientacji przestrzennej).
l. Kształtowanie twórczej aktywności słownej dziecka poprzez tworzenie swobodnych tekstów, rymowanek.
m. Wyrabianie u dzieci umiejętności posługiwania się poprawną polszczyzną, wskazywanie różnic pomiędzy gwarą a językiem literackim.
n. czynności porządkowe po zajęciach.
D. WYCHOWANIE PRZEZ SZTUKĘ:
W skład programu wchodzą zajęcia:
I. teatralno - literackie
II. muzyczno - ruchowo - taneczne
III. plastyczne
Realizacja usługi edukacyjnej:
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 74 godziny lekcyjne tj. 74 godziny x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie), średnio 2 godziny lekcyjne w tygodniu,
2) opracowanie programów zajęć dodatkowych zapewniających uczniowi zindywidualizowaną pomoc, w zależności od potrzeb zdiagnozowanych przez przedszkole
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów dydaktycznych,
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi wraz z protokołem odbioru usług fakturą w terminach ustalonych przez Koordynatora Projektu,
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) przewóz dzieci na zajęcia organizowane poza przedszkolem (spektakle, koncerty, pokazy) z zapewnieniem niezbędnej opieki na czas dojazdu, przejścia, pobytu i powrotu dzieci, zgodnie z obowiązującymi przepisami
9) czynności porządkowe po zajęciach.

A. Zajęcia teatralno-literackie - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zajęcia teatralne dla dzieci: 4 spektakle teatralne w każdej grupie w ciągu roku szkolnego (oglądanie przedstawień w wykonaniu profesjonalnych aktorów, bezpośredni kontakt z twórcami)
2) realizowanie tematów wielotygodniowych związanych z teatrem z wykorzystaniem rekwizytów teatralnych
3) przygotowanie i prezentowanie przez dzieci inscenizacji dla rodziców i kolegów.
4) prowadzenie zajęć teatralnych zgodnie z opracowanym programem, projektem i harmonogramem projektu,
5) dokumentowanie zajęć teatralnych w dzienniku zajęć, listach obecności;
6) prowadzenie dokumentacji zajęć,
7) współpraca przy ewaluacji projektu;
8) ponoszenie odpowiedzialności materialnej za mienie;
9) dobór metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce i przedstawienie do akceptacji dyrektorowi szkoły i koordynatorowi projektu;
10) rozliczanie się z przepracowanych godzin w postaci: zapisów w dzienniku zajęć, uzupełnionej karty czasu pracy
11) czynności porządkowe po zajęciach.

B. Zajęcia muzyczno - ruchowo - taneczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) zabawy rytmiczno - ruchowe,
2) gry,
3) piosenki przy akompaniamencie instrumentu muzycznego, wykonawcy oraz instrumentów muzycznych zakupionych w ramach projektu,
4) udział dzieci w koncertach muzycznych realizowanych w ramach zajęć (3 razy w roku szkolnym),
5) udział dzieci w pokazach tańca (3 razy w roku szkolnym),
6) przygotowywanie dzieci do uroczystości przedszkolnych, np. Jasełka, Dzień Babci, itp.
7) nauka tańców regionalnych, nowoczesnych,
8) zapoznanie z nazwą, budową i sposobem gry na instrumentach muzycznych
9) zorganizowanie przedszkolnego festiwalu muzycznego
10) uwrażliwienie na różne elementy muzyki: dynamiczne, artykulacyjne, ćwiczenia reagowania na temat, odzwierciedlenie ruchem wartości rytmicznych, metrum muzycznego, i prostych tematów rytmicznych,
11) czynności porządkowe po zajęciach.

C. Zajęcia plastyczne - Realizacja usługi edukacyjnej:
1) rysowanie i malowanie na różnych formatach papieru, na kartonie i płótnie za pomocą różnych technik: rysowanie kredką ołówkową, świecową, pastelową, kredą, mazakiem, świecą, węglem, patykiem i tuszem; malowanie farbą akwarelową, plakatową. Komponowanie całej płaszczyzny, próby stosowania zasad stosowania proporcji i aranżowania perspektywy,
2) rysowanie i malowanie inspirowane muzyką, literaturą, własnymi przeżyciami, z zastosowaniem różnych form i technik,
3) malowanie różnymi narzędziami: pędzlem, patykiem, gąbką, pęczkiem waty, palcami,
4) malowanie inspirowane wyobraźnią, wykorzystywanie zdolności do tworzenia analogii prostej personalnej, fantastycznej, symbolicznej,
5) eksperymentowanie z linią. Obserwowanie linii różnych grubości i uzyskanych różnym sposobem, tworzenie konturu,
6) eksperymentowanie z barwną plamą. Obserwowanie efektów mieszania kolorów i powstawania barw pochodnych i różnego stopnia nasycenia. Tworzenie waloru barwy poprzez dodanie bieli lub czerni (odcienie jednego koloru), tworzenie pracy z wykorzystaniem tylko jednej barwy w kilku odcieniach,
7) tworzenie kompozycji rytmicznych, symetrycznych w różnych układach, tworzenie kompozycji tematycznych, dekoracyjnych, ornamentów z elementów geometrycznych i tworzywa przyrodniczego,
8) lepienie z różnych mas plastycznych (glina, plastelina, masa solna, trocinowa, papierowa) rzeźby płaskiej i płaskorzeźby oraz całości skomponowanej z elementów,
9) wycinanie z papieru, kartonu, tkaniny różnych wycinanek tematycznych, dekoracyjnych i abstrakcyjnych,
10) wydzieranie z papieru różnych kształtów i form tematycznych i dekoracyjnych,
11) stemplowanie na papierze, kartonie płótnie kompozycji tematycznych i dekoracyjnych z samodzielnym wykonaniem prostych stempli,
12) wykonywanie prac z gazet, bibuły krepiny, szarego papieru. Łączenie za pomocą kleju, taśmy samoprzylepnej, sznurka, zszywaczy i spinaczy,
13) komponowanie kolażu inspirowanego wyobraźnią, literaturą, osobistymi wrażeniami i doświadczeniami,
14) ilustrowanie utworów literackich i własnych opowiadań,
15) projektowanie i wykonywanie elementów dekoracji np. do uroczystości przedszkolnych i akcesoriów np. do teatrzyków i inscenizacji,
16) wykonywanie prac z wykorzystaniem systemu Edukacja przez ruch D. Dziamskiej - origami płaskie z koła i kwadratów,
17) wykonywanie prac zespołowych - wspólne uzgadnianie treści pracy, planowanie, podział pracy, wybór niezbędnych materiałów,
18) oglądanie albumów dzieł plastycznych znanych twórców. Poznawanie najsłynniejszych dzieł w dziedzinie sztuk plastycznych i ich autorów,
19) oglądanie tematycznych wystaw organizowanych dla dzieci przez muzea, lokalne ośrodki kultury,
20) czynności porządkowe po zajęciach.
D. ZAJĘCIA KULINARNE
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 38 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 1 grupa dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) zorganizowanie spotkania ze znanym kucharzem połączone ze wspólnym gotowaniem.
9) Zajęcia będą nastawione na:
a. zapoznanie dzieci z zasadami zdrowego odżywiania
b. nauczenie dzieci podstawowych technik kulinarnych
c. nabycie przez dzieci umiejętności odpowiedniego przygotowania składników potrzebnych do sporządzenia potrawy
d. zapoznanie dzieci z zasadami bezpieczeństwa w kuchni
e. nauczenie i zastosowanie zasad utrzymywania higieny na stanowisku kuchennym, jak i w trakcie samego gotowania
f. nabycie przez dzieci nawyku współpracy i wzajemnej pomocy w trakcie realizowania wspólnego celu, jakim jest gotowanie
g. wypracowanie z grupą dzieci uczestniczącej w zajęciach - Listy niezbędnego wyposażenia wygodnej kuchni,
h. wdrażanie do higienicznego, bezpiecznego i estetycznego przygotowywania posiłków,
i. nabycie umiejętności nakrywania do stołu, posługiwania się sztućcami, prawidłowego zachowania się podczas spożywania posiłków.
j. nauka pieczenia prostych ciast, ciasteczek oraz przyrządzania innych deserów
k. zdobywanie umiejętności gotowania prostych dań obiadowych, przygotowywania sałatek i surówek
l. zapoznanie z potrawami krajów całego świata,
m. rozwijanie i doskonalenie zmysłu smaku i zapachu podczas przygotowywania i smakowania przyrządzonych potraw
n. uczenie się sporządzania listy zakupów artykułów spożywczych niezbędnych w kuchni na bieżąco oraz potrzebnych na zaplanowane potrawy,
o. uczenie ekonomicznego wykorzystywania produktów spożywczych
10) w ramach realizacji przedmiotowej usługi edukacyjnej Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dostawę niezbędnej ilości produktów żywnościowych celem prawidłowej (uzgodnionej z koordynatorem projektu) realizacji założeń programowych określonych powyżej w pkt. 9)
11) czynności porządkowe po zajęciach.
E. ZAJĘCIA - MAŁY ODKRYWCA
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia badawczo- przyrodnicze będą nastawione na:
- poznawanie świata przyrody, natury
- przeprowadzanie najróżniejsze eksperymentów oraz doświadczeń fizycznych i chemicznych z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych m.in. mikroskopów, magnesów, itp.
- przybliżenie dzieciom dziedzin nauki np.: chemii, fizyki, biologii, przyrody
- lepsze przyswojenie wiedzy,
- właściwe ukierunkowanie zainteresowań,
9) czynności porządkowe po zajęciach
10) zorganizowanie dwóch wycieczek tematycznych.
F. ZAJĘCIA TANECZNE PO PROSTU TAŃCZ
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Nabywanie umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur podczas układów tanecznych;
- Naukę układów tanecznych tradycyjnych oraz nowoczesnych
- Wyrabianie u dzieci poczucia rytmu, koordynacji ruchowej, muzykalności, estetyki;
- Rozwijanie u dzieci ich indywidualnych zdolności fizycznych oraz tanecznych.
9) czynności porządkowe po zajęciach.
G. RUCH ROZWIJAJĄCY
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- Kształtowanie świadomości własnego ciała w przestrzeni oraz umiejętności dzielenia przestrzeni i nawiązywania kontaktu z innymi,
- Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez ruch, kontakt emocjonalny i wzrokowy,
- Kształtowanie poczucia bezpieczeństwa i pewności siebie, rozwijanie aufania,
- zorganizowanie olimpiady sportowej dla przedszkolaków - gry, zabawy, zawody sportowe
9) czynności porządkowe po zajęciach.
H. MAŁY MATEMATYK
Realizacja usługi edukacyjnej :
1) przeprowadzenie zajęć w ilości 190 godzin lekcyjnych tj. 38 godzin x 5 grup dzieci (25 dzieci w grupie),
2) opracowanie programów zajęć,
3) prowadzenie zajęć zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Koordynatora ,
4) racjonalne i efektywne korzystanie z zakupionych w ramach projektu pomocy i materiałów
5) systematyczne i prawidłowe dokumentowanie zajęć, w tym prowadzenie dzienników zajęć, list obecności oraz ustalanie frekwencji uczniów na zajęciach,
6) prowadzenie kart pracy celem rozliczenia zrealizowanych godzin zajęć dodatkowych i przedkładanie ich Koordynatorowi
7) sporządzenie sprawozdania merytorycznego z realizacji zajęć: na zakończenie zajęć w roku szkolnym 2013/2014 i przekazanie Koordynatorowi,
8) Zajęcia będą nastawione na:
- rozwijanie u dzieci podstawowych umiejętności w uczeniu się matematyki wg. Metody Dr E.Gruszczyk-Kolczyńskiej obejmującej następujące kręgi tematyczne:
orientacja przestrzenna, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; rozwijanie umiejętności mierzenia długości, klasyfikacja, układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia, mierzenie płynów, intuicja geometryczna, konstruowanie gier przez dzieci, zapisywanie czynności matematycznych.
- lepsze spostrzeganie i pamięć wzrokową,
- lepsza koncentracja i precyzja,
- wspomaganie rozwoju inteligencji operacyjnej dzieci,
9) czynności porządkowe po zajęciach.
I. INFORMACJE DODATKOWE
1) czas trwania zajęć: - jedna godzina lekcyjna to 30 minut,
2) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia osób realizujących przedmiot zamówienia w niezbędną odzież ochronną,
3) osoby realizujące przedmiot zamówienia muszą:
a). złożyć oświadczenie o niekaralności,
b). posiadać aktualne badania lekarskie pozwalające na pracę w przedszkolu,
c). posiadać aktualne badania sanitarno - epidemiologiczne

Kody CPV:
800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 30/06/2014

Informacja na temat wadium: Wadium nie jest wymagane.

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 Pzp

Wiedza i doświadczenie:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 Pzp

Potencjał techniczny:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 Pzp

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami:
a). które posiadają wykształcenie kierunkowe właściwe dla świadczonej usługi,
b). które posiadają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolu zgodne z rozporządzeniem Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009 r. Nr 50, poz. 400 z późn. zmianami),
c). które do realizacji poszczególnych zajęć edukacyjnych określonych w przedmiocie zamówienia posiadają wykształcenie kierunkowe pozwalające na prowadzenie zajęć z:
- gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu,
- logopedycznych,
- tanecznych w przedszkolu,
- kulinarnych,
- ze sztuki w przedszkolu,
- Małego Odkrywcy, posiadające wykształcenie wyższe, np. z przyrody, geografii czy biologii
- Ruchu Rozwijającego, posiadające ukończone kursy kierunkowe, w tym m.in. z Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
- Małego Matematyka, posiadające ukończone kursy kierunkowe, w tym m.in. z metody dr E.Gruszczyk - Kolczyńskiej
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 Pzp, przedłożonego przez Wykonawcę wykazu osób, które będą uczestniczyły w wykonaniu zamówienia a także złożonego przez Wykonawcę oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.

Sytuacja ekonomiczna:
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 Pzp

Oświadczenie nr 9: Tak

Oświadczenie nr 10: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

inne_dokumenty:
1. wypełnioną i podpisaną przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy Ofertę wraz z załącznikami
2. pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawców w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej
3. dowód dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, w szczególności pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz ze wskazaniem, że zobowiązanie to zostało podpisane przez osoby uprawnione (np. dokumenty rejestrowe, pełnomocnictwa) - jeżeli dotyczy

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności:
a. gdy z przyczyn organizacyjnych, konieczna będzie zmiana osób uprawnionych do dokonywania czynności,
b. w zakresie podwykonawców, wskazanych na etapie złożonej oferty lub których konieczność ujawnienia wynikła na etapie realizacji zamówienia, którym wykonawca powierzył lub ma zamiar powierzyć wykonanie części zamówienia.
c. w zakresie innych podmiotów na zasobach, których wykonawca się opierał wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, a podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania dotychczasowy podwykonawca,
d. w zakresie zmiany osób posiadających odpowiednie kwalifikacje, w przypadku zdarzeń losowych ( w takim przypadku wykonawca zobowiązany będzie do zaproponowania osoby legitymującej się kwalifikacjami wymaganymi w pkt.VI.1 siwz).

Kod kryterium cenowe: A

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Gminy Mszana
ul. 1 Maja 81
44-325 Mszana

Data składania wniosków, ofert: 28/10/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Urząd Gminy Mszana
ul. 1 Maja 81
44-325 Mszana
Sekretariat Urzędu, pok. 16

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,
9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,
9.1.1. Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

206268 / 2010-07-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Wilkowice - Wilkowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie zajęć dydaktyczno- wychowawczych w wydłużonym czasie pracy przedszkola dla dzieci zakwalifikowanych w projekcie- Przedszkolaki Dumą Naszej Gminy

221144 / 2010-07-22 - Inny: SZKOŁA PUBLICZNA

Zespół Szkół nr 5 im. Józefa Rymera - Rybnik (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Organizacja stażu zagranicznego w Londonderry w sektorze usług fryzjerskich dla 2 grup po 16 uczniów Zespołu Szkół nr 5 im. J. Rymera w Rybniku w terminach 15.08.2010r. - 06.09.2010r., 05.09.2010r. -27.09.2010r.

6705 / 2013-01-11 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Jastrzębie Zdrój - Jastrzębie-Zdrój (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie kursów w ramach projektu systemowego Mam zawód-mam pracę w regionie realizowanego w Jastrzębiu-Zdroju

437998 / 2012-11-08 - Administracja samorzÄ…dowa

Miejski Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Radlinie - Radlin (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć edukacyjnych dotyczących indywidualizacji nauczania w Szkole Podstawowej Nr 3 w Radlinie w ramach projektu KAŻDY Z NAS JEST WYJĄTKOWY

1900 / 2010-01-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Wilamowice - Wilamowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Dodatkowe zajęcia edukacyjne związane z prawidłowym rozwojem ruchowym i umysłowym dzieci

246535 / 2014-11-27 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Mikołów - Mikołów (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usługi przeprowadzenia warsztatów z doradztwa zawodowego na potrzeby realizacji projektu pn. Milion w rozumie

51051 / 2013-04-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Mikołów - Mikołów (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych na potrzeby realizacji projektu pn. Niesamowita Akademia Sprytnych Agentów NASA - etap II

367290 / 2010-11-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Obsługi Szkół i Przedszkoli w Buczkowicach - Buczkowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa prowadzenia zajęć dodatkowych w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Mikołaja Kopernika w Buczkowicach, , realizowanych w ramach projektu N@uka to jest to! Większe szanse edukacyjne w Gminie Buczkowice współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

478170 / 2013-11-21 - Uczelnia publiczna

Politechnika Częstochowska - Częstochowa (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie szkolenia z ochrony środowiska naturalnego i rozwiązań proekologicznych w procesie produkcji w ramach projektu Odbierz klucz do sukcesu - kierunki zamawiane na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Informatyki

337100 / 2014-10-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Mikołów - Mikołów (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych na potrzeby realizacji projektu pn. Uniwersytet Młodych Odkrywców - część 42

17453 / 2014-01-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w gminie Kłomnice - Kłomnice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie cyklu szkoleniowego w zakresie Nowoczesny i kompetentny sekretariat w ramach projektu pn. Innowacyjna oświ@ta kapitałem gminy Kłomnice

378770 / 2013-09-18 - Uczelnia publiczna

Politechnika Śląska - Gliwice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Przeprowadzenie wykładów interaktywnych z modelowania matematycznego (cz.1 modelowanie w ekonomii) w ramach projektu Matematyka - interaktywne studia z przyszłością. Oznaczenie sprawy: OZ/U/81/EO/13

338492 / 2014-10-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Mikołów - Mikołów (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych na potrzeby realizacji projektu pn. Uniwersytet Młodych Odkrywców - część 49

247751 / 2014-11-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Usługa polegająca na przeprowadzeniu cyklu spotkań (warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych) przez ekspertów zewnętrznych w ramach 4 sieci współpracy i samokształcenia w ramach projektu - Wyższa jakość edukacji w Sosnowcu. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społeczne-go w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka ja-kość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

296592 / 2011-09-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy - Wyry (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych w ramach projektu Wiara w możliwości kluczem do doskonałości uczniów w Gminie Wyry

262965 / 2014-12-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Mikołów - Mikołów (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Zorganizowanie kompleksowej usługi wyjazdów edukacyjnych na potrzeby realizacji projektu pn. Milion w rozumie

338174 / 2014-10-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Mikołów - Mikołów (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Świadczenie usług edukacyjnych na potrzeby realizacji projektu pn. Uniwersytet Młodych Odkrywców - część 4

50864 / 2011-03-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Lipie - Lipie (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
PROWADZENIE DODATKOWYCH ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W RAMACH PROJEKTU -STAWIAMY NA EDUKACJĘ-

105679 / 2012-05-11 - Uczelnia publiczna

Politechnika Śląska - Gliwice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Opracowanie materiałów dydaktycznych dla studentów nowego kierunku, nowych specjalności i słuchaczy kursów specjalistycznych. Oznaczenie sprawy: OZ/U/24/OB/12

159 / 2015-01-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta - Sosnowiec (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Realizacji form doskonalenia nauczycieli w ramach RPW w projekcie - Wyższa jakość edukacji w Sosnowcu. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III - Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

321262 / 2011-10-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Gminy Wilamowice - Wilamowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu - WILAMOWICE, EDUKACJA, ROZWÓJ III

223719 / 2013-10-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Powiatu w Rybniku - Rybnik (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Pełnienie funkcji koordynatora sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli w ramach projektu pn. Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli

360618 / 2014-10-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Krzanowice - Krzanowice (śląskie)
CPV: 800000004 (Usługi edukacyjne i szkoleniowe)
Kompleksowa usługa edukacyjna obejmująca prowadzenie zajęć w ramach projektów POKL pt. Herkules edukacji - rozwój kompetencji kluczowych uczniów w Gminie Krzanowice.