Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

35003 / 2009-02-09 - Administracja samorządowa / Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu (Poznań)

Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt. Bariery i problemy w realizacji projektów finansowanych z EFS w województwie wielkopolskim

Opis zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pt: Bariery i problemy w realizacji projektów finansowanych z EFS w województwie wielkopolskim
Wstęp
Program Operacyjny Kapitał Ludzki stanowi odpowiedź na wyzwania, jakie przed państwami członkowskimi UE, w tym również Polską, stawia odnowiona Strategia Lizbońska. Do wyzwań tych należą: uczynienie z Europy bardziej atrakcyjnego miejsca do lokowania inwestycji i podejmowania pracy, rozwijanie wiedzy i innowacji oraz tworzenie większej liczby trwałych miejsc pracy. Zgodnie z założeniami Strategii Lizbońskiej oraz celami polityki spójności krajów unijnych, rozwój kapitału ludzkiego i społecznego przyczynia się do pełniejszego wykorzystania zasobów pracy oraz wsparcia wzrostu konkurencyjności gospodarki.

Dążąc do efektywnego rozwoju zasobów ludzkich, Program koncentruje wsparcie na następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także na zagadnieniach związanych z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich, budową sprawnej
i skutecznej administracji publicznej wszystkich szczebli, wdrażaniem zasady dobrego rządzenia oraz promocją zdrowia zasobów pracy.

Celem głównym Programu jest: umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich, poprzez wzrost zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie dla budowy struktur administracyjnych państwa.

Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym jak i regionalnym. W ramach komponentu centralnego środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na wsparcie efektywności struktur i systemów instytucjonalnych, natomiast środki komponentu regionalnego zostaną przeznaczone na wsparcie dla osób i grup społecznych.

W województwie wielkopolskim funkcję Instytucji Pośredniczącej pełni Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.

Priorytet VI (Rynek pracy otwarty dla wszystkich) obejmuje działania związane
z aktywizacją zawodową osób bezrobotnych i biernych zawodowo. Pomoc kierowana jest m.in. do osób młodych, kobiet, osób starszych i niepełnosprawnych oraz osób długotrwale bezrobotnych. W ramach Priorytetu VI znajdują się działania prowadzące do zmniejszenia bezrobocia ukrytego, dotykającego najbardziej mieszkańców obszarów wiejskich. Pomoc skoncentrowana jest na podnoszeniu zdolności do zatrudnienia (m.in. poprzez doradztwo zawodowe i szkolenia), rozwoju przedsiębiorczości i szkoleniach oraz na podniesieniu jakości usług świadczonych przez instytucje rynku pracy.

Priorytet VII (Promocja integracji społecznej) ma na celu ułatwienie dostępu do rynku pracy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym oraz rozwój instytucji ekonomii społecznej. Grupami docelowymi są osoby niepełnosprawne, długotrwale bezrobotne, imigranci, osoby opuszczające zakłady karne. Wsparcie przeznaczone jest na wyeliminowanie barier, jakie napotykają te grupy w dostępie do zatrudnienia, na tworzenie warunków sprzyjających zatrudnieniu oraz na podniesienie kwalifikacji kadr instytucji pomocy i integracji społecznej.

W ramach Priorytetu VIII (Regionalne Kadry Gospodarki) wsparciem objęte są przedsiębiorstwa i pracownicy w nich zatrudnieni, którym zapewni się możliwość podnoszenia i aktualizacji umiejętności zawodowych. Ważnym elementem wsparcia jest także rozwój Regionalnych Strategii Innowacji oraz zapewnienie transferu wiedzy między przedsiębiorstwami a jednostkami naukowo-badawczymi.

Priorytet IX (Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach) kładzie nacisk na dostęp do edukacji oraz wyrównanie szans edukacyjnych. Działania obejmują upowszechnienie edukacji przedszkolnej (głownie na obszarach wiejskich), programy rozwojowe szkół (np. dodatkowe zajęcia pozalekcyjne), dostosowanie wiedzy i umiejętności absolwentów do potrzeb lokalnego rynku pracy, rozwijanie szkolnictwa zawodowego, programy stypendialne, upowszechnienie kształcenia ustawicznego oraz rozwój kadr pedagogicznych i administracyjnych systemu oświaty.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki finansowany jest w 85% ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) oraz w 15% ze środków krajowych. Całość kwoty, jaką przewidziano na realizację Programu, wynosi prawie 11,5 mld euro, w tym wkład finansowy Europejskiego Funduszu Społecznego to ponad 9,7 mld euro.

Za efekty realizacji założeń komponentu regionalnego PO KL odpowiedzialny jest Wydział Funduszy Unii Europejskiej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu, który monitoruje wdrażanie komponentu regionalnego i realizację założonych wskaźników oraz osiągnięty poziom alokacji w rozbiciu na poszczególne lata realizacji PO KL w Wielkopolsce. W Instytucji Pośredniczącej dla komponentu regionalnego PO KL w województwie wielkopolskim struktura organizacyjna jest ściśle związana ze specyfiką Programu Operacyjnego. W ramach struktury Wydziału funkcjonują cztery Oddziały dla poszczególnych Priorytetów komponentu regionalnego PO KL oraz Oddziały: Koordynacji i Kontroli. W ramach poszczególnych Oddziałów dla Priorytetów VI-IX działają Referaty ds.: ogólnej obsługi projektów oraz ds. finansowych. Natomiast na Oddział Koordynacji składa się pięć Referatów ds.: programowania, refundacji i prognoz finansowych, ewaluacji i monitoringu, promocji
i informacji, pomocy technicznej i projektów własnych.

Cele badania
Główne cele badania ewaluacyjnego to:
-Identyfikacja barier utrudniających podmiotom aplikowanie o dofinansowanie ze środków EFS oraz problemów występujących w trakcie realizacji projektów
-Identyfikacja obszarów i etapów realizacji, w których występują wąskie gardła systemowe, bądź, które są zagrożonych ich występowaniem w przyszłości
-Zdefiniowanie środków zaradczych ułatwiających aplikowanie o dofinansowanie z EFS oraz umożliwiających wyeliminowanie utrudnień w trakcie realizacji projektów.
Ewaluator jest zobowiązany do przebadania podmiotów takich jak: Beneficjenci realizujący projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, Beneficjenci, którzy zrealizowali już projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, podmioty nieskutecznie ubiegające się
o dofinansowanie oraz podmioty, które nigdy nie aplikowały o środki z EFS. Ponadto, w badaniu wezmą udział członkowie IP oraz przedstawiciele RO EFS.

Od wykonawcy oczekuje się zaproponowania celów szczegółowych korespondujących z głównymi celami badania oraz uzyskania odpowiedzi na dodane oraz poniższe pytania ewaluacyjne:

-Na jakim etapie aplikowania o środki z EFS występują bariery? Jakiego rodzaju są to bariery?
-Na jakim etapie realizacji projektów współfinansowanych z EFS występują bariery? Jakiego rodzaju są to problemy?
-Na którym etapie: ubiegania się o dofinansowanie z środków EFS czy podczas realizacji projektów występuje najwięcej zagrożeń?
-Czy na poziomie aplikowania o środki z EFS występują bariery proceduralne?
-Czy na etapie aplikowania o środki z EFS występują bariery związane
z funkcjonowaniem lub działaniami podejmowanymi przez IP?
-Jaki wpływ na gotowość do aplikowania o środki z EFS mają procedury obowiązujące projektodawców?
- Skąd projektodawcy czerpią wiedzę ułatwiającą aplikowanie o środki z EFS? Czy ta wiedza jest kompleksowa oraz sformułowana w jasny i przejrzysty sposób?
-Czy pojawiają się utrudnienia związane z działaniem IP, jeśli tak, to czy są trudne do przezwyciężenia oraz czy generują kolejne problemy w perspektywie realizacji projektu? W jaki sposób można im zapobiec?
-Jak kształtuje się w perspektywie czasowej rozkład barier? Czy więcej barier występuje na etapie aplikowania o środki z EFS czy też podczas realizacji projektów?
-Skąd Beneficjenci czerpią wiedzę na etapie realizacji projektów?
-Czy Beneficjenci realizujący projekty wiedzą gdzie szukać rozwiązań sytuacji problemowych?(dobre praktyki)
-Czy IP dysponuje dobrymi praktykami w zakresie rozwiązywania sytuacji problemowych lub pokonywania barier związanych z aplikowaniem o środki
i realizacją projektów? Czy IP wypracowuje swoje własne dobre praktyki w tych obszarach?
-Czy IP udziela chętnie pomocy w rozwiązywaniu problemów zarówno na etapie aplikowania o środki jak i na etapie realizacji projektu?
-Czy w trakcie realizacji projektu Beneficjenci stykają się z dużą częstotliwością występowania barier? Jakie jest natężenie tych barier?
-Jakiego rodzaju Beneficjenci wymagają najwięcej czasu i pomocy w trakcie realizacji projektów finansowanych z EFS?
-Jaka jest skala Beneficjentów, którzy aplikują o środki więcej niż raz?
-Czy Beneficjenci realizujący powtórnie projekty z EFS nawet w ramach różnych Programów Operacyjnych wymagają równie dużego zaangażowania ze strony pracowników IP, jak Ci realizujący projekty po raz pierwszy?
-Które problemy z punktu widzenia IP są najpoważniejszymi barierami
w aplikowaniu o środki z EFS?
-W jaki sposób można zminimalizować bariery, tak by wpłynąć na wzrost zainteresowania i skuteczność aplikowania o środki z EFS?
-Które Działania w ramach poszczególnych Priorytetów EFS cieszą się największym zainteresowaniem aplikujących o środki? Które Działania w ramach poszczególnych Priorytetów cieszą się najmniejszym zainteresowaniem i jakie są tego powody? Jakiego rodzaju czynniki sprzyjają/nie sprzyjają temu zainteresowaniu?
-W ramach, którego Działania jest największe zainteresowanie aplikowaniem
o środki z EFS? W ramach którego Działania Beneficjenci najskuteczniej aplikują o środki z EFS?
-Jakie czynniki mają wpływ na skuteczność aplikowania o środki? (z punktu widzenia aplikujących i pracowników IP)
-Czy pojawiają się utrudnienia związane z działaniem IP, jeśli tak, to czy są trudne do przezwyciężenia oraz czy generują kolejne problemy w perspektywie realizacji projektu? W jaki sposób można im zapobiec?
-Jakiej wielkości podmioty najczęściej i najskuteczniej aplikują o środki z EFS?
-W jaki sposób można pomóc małym przedsiębiorstwom w skutecznym aplikowaniu o środki z EFS? Jakie czynniki najbardziej ograniczają aktywność tych podmiotów?
-W jaki sposób IP może skutecznie zachęcić Beneficjentów do aplikowania
o środki z EFS?
-Czy występujące bariery związane z aplikowaniem o środki są lub mogą się stać w najbliższej przyszłości wąskimi gardłami systemowymi? Czy ich skala
i natężenie oraz konsekwencje są znaczne?
-Czy w trakcie realizacji projektów występują problemy, które są lub mogą się stać wąskimi gardłami systemowymi? Czy ich skala i natężenie oraz konsekwencje są znaczne?
-W jaki sposób można efektywnie niwelować i zapobiegać tworzeniu się wąskich gardeł systemowych?

Wykonawca powinien uzupełnić powyższą listę pytań o własne pytania badawcze.

W badaniu uwzględnione zostanie kryterium:
Skuteczność- kryterium to pozwoli ocenić Instytucję Pośredniczącą (WUP- WFUE) pod kątem niwelowania barier i problemów w pozyskiwaniu środków z EFS oraz realizacji projektów
Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić poziom ekonomiczności Instytucji Pośredniczącej (WUP- WFUE) w procesie niwelowania barier w dostępie do środków z EFS oraz z ich wykorzystania
Adekwatność - kryterium to pozowali określić czy właściwie zostały zidentyfikowane wąskie gardła w dostępie do środków z EFS oraz w racjonalnym wykorzystaniu tych środków.

Wyniki ewaluacji służyć będą wyeliminowaniu barier na etapie pozyskiwania środków z EFS oraz skutecznemu przeciwdziałaniu powstawania problemów występujących w trakcie realizacji projektów współfinansowanych w ramach komponentu regionalnego PO KL w Wielkopolsce. Badanie usprawni wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszy dynamikę osiągania wskaźników.

Metodologia
Zamawiający wymaga zastosowania co najmniej następujących technik:
1. Desk research 1szt.
2. Indywidualny wywiad pogłębiony IDI 80 osób (Projektodawcy)
- Beneficjenci realizujący projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, Beneficjenci, którzy zrealizowali już projekt/projekty z EFS w ramach PO KL
- Podmioty nieskutecznie ubiegający się o dofinansowanie
- Podmioty, które nigdy nie aplikowały o środki z EFS
3. Zogniskowany wywiad grupowy (focus) FGI 1szt. (pracownicy IP, pracownicy RO EFS województwa Wielkopolskiego)
4. Studium przypadku 16 szt. (po 4 z każdego Priorytetu)

Zamawiający wymaga zastosowania następujących metod doboru próby badawczej:
Ad.2 Próba warstwowa
Ad.3 Próba losowa prosta
Ad.4 Próba celowa

Wykonawca może uzupełnić listę metod badawczych lub zaproponować jej modyfikację (przy założeniu, że zabieg ten umożliwi skuteczniejsze pozyskanie odpowiedzi na pytania badawcze). Wykonawca może również zaproponować inne metody doboru próby, jednak kwestia ostatecznego wyboru zarówno metod doboru próby jak i poszczególnych technik badawczych pozostaje w gestii Zamawiającego.
Od wykonawcy wymaga się zastosowania analizy SWOT oraz przedstawienia metod analizy statystycznej uzyskanych danych.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił model badania uwzględniający cele badania, pytania badawcze wraz z przyporządkowanymi metodami i technikami badawczymi. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować
z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie.

Harmonogram
Zamawiający oczekuje od Wykonawcy terminowego i regularnego raportowania.
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia raportu wstępnego do 14 dni kalendarzowych od terminu podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia do konsultacji założeń raportu metodologicznego w terminie 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. Raport powinien zawierać dokładny opis narzędzi badawczych oraz proponowany sposób doboru próby.
Wstępny raport końcowy powinien interpretować zebrane wyniki. Zestawienie
i porównanie danych powinno być ujęte w tabelach porównawczych. Dla weryfikacji hipotez i oszacowania efektów należy zastosować metody statystyczne
i porównawcze.
We wstępnej wersji raportu końcowego należy przedstawić roboczą analizę materiału badawczego uwzględniającą cele badania oraz wszystkie szczegółowe pytania ewaluacyjne. Oczekuje się, że raport ewaluacyjny będzie się kończył sformułowaniem wniosków i rekomendacji (w formie tabeli).
W czasie pisania raportów z przeprowadzonego badania wskazane są konsultacje
z Referatem ds. Ewaluacji i monitoringu WUP (może mieć to formę regularnych spotkań). Zamawiający będzie informowany o aktualnym stanie prac przez reprezentanta Wykonawcy, wybranego do kontaktu z Zamawiającym.
Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że terminy przekazania kolejnych raportów nie mogą ulec zmianie.

Etapy realizacji badania Termin realizacji
Przedstawienie raportu wstępnego, metodologicznego Do 14 dni od terminu podpisania umowy
Przedstawienie wstępnej wersji raportu końcowego Do 24 kwietnia 2009 r.
Przedstawienie ostatecznej wersji raportu końcowego Do 25 maja 2009 r.

Raport końcowy powinien mieć następującą strukturę:
- Streszczenie (10 stronicowe streszczenie głównych obserwacji, wniosków
i rekomendacji);
- Spis treści;
- Wprowadzenie (opis przedmiotu badania, jego założeń i celów);
- Opis zastosowanej metodologii (w tym opis próby badawczej);
- Opis wyników badania ewaluacyjnego (analiza, interpretacja i prezentacja wyników);
- Wnioski i rekomendacje (przy każdym powinien znaleźć się odnośnik do konkretnej części raportu, czyli jego uzasadnienia w tekście; rekomendacje powinny być pogrupowane tematycznie oraz zawierać opis pożądanego stanu i propozycje sposobów osiągnięcia tego stanu; wyniki badania powinny być przedstawiane w formie tabeli, w której zamieszczone będą główne problemy
i opis działań, które pozwoliłyby na rozwiązanie tych problemów. Rekomendacje powinny zawierać opis pożądanego stanu oraz propozycje sposobów osiągnięcia tego stanu. Zatem - powinny odpowiadać na następujące pytania: Jak powinna wyglądać rzeczywistość? / Jaka zmiana powinna zostać dokonana? Co należy zrobić, by osiągnąć pożądany stan? / Co należy zrobić, by przeprowadzić pożądaną zmianę?);
- Aneksy (zestawienia i porównania danych, narzędzia badawcze, zastosowane źródła).

Raport końcowy wraz ze streszczeniem nie powinien liczyć więcej niż 70 stron i mieć formę publikacji. Powinien być napisany zwięzłym i przejrzystym językiem. Sugeruje się, aby każdy z rozdziałów kończył się krótkim podsumowaniem. Do raportu powinno być dołączone resume, w którym zebrane będą najistotniejsze wyniki i rekomendacje. Publikacja powinna być oprawiona w kartonową okładkę 250 g/m2.
Wykonawca powinien dostarczyć:
- raport w wersji elektronicznej (e-mail, CD-ROM) i papierowej (10 egzemplarzy w formie publikacji);
- streszczenie najważniejszych wyników i rekomendacji (w przypadku wersji elektronicznej - w formie osobnego pliku);
- streszczenie raportu w języku angielskim;
- prezentację multimedialną prezentującą wyniki badania (dodatkowo Wykonawca przedstawi wyniki badań oraz rekomendacje na spotkaniu wskazanym przez Zamawiającego).

Zakres dostępnych informacji
Badanie powinno się opierać na: analizie dokumentów programowych PO KL, statystykach publicznych, a także na danych uzyskanych za pomocą metod badawczych określonych w dokumencie lub dodatkowo zaproponowanych przez Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest do korzystania z dodatkowych dokumentów/informacji, które mogę być niezbędne do prawidłowej realizacji badania. Niniejsze dokumenty powinny zostać określone i zgromadzone przez Wykonawcę.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 35003

Data publikacji: 2009-02-09

Nazwa: Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu

Ulica: ul. Kościelna 37

Numer domu: 37

Miejscowość: Poznań

Kod pocztowy: 60-537

Województwo / kraj: wielkopolskie

Numer telefonu: 061 8463819

Numer faxu: 061 8463820

Adres strony internetowej: www.wup.poznan.pl

Regon: 63976996400000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt. Bariery i problemy w realizacji projektów finansowanych z EFS w województwie wielkopolskim

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wyłonienie Wykonawcy w zakresie Przeprowadzenia badania ewaluacyjnego pt: Bariery i problemy w realizacji projektów finansowanych z EFS w województwie wielkopolskim
Wstęp
Program Operacyjny Kapitał Ludzki stanowi odpowiedź na wyzwania, jakie przed państwami członkowskimi UE, w tym również Polską, stawia odnowiona Strategia Lizbońska. Do wyzwań tych należą: uczynienie z Europy bardziej atrakcyjnego miejsca do lokowania inwestycji i podejmowania pracy, rozwijanie wiedzy i innowacji oraz tworzenie większej liczby trwałych miejsc pracy. Zgodnie z założeniami Strategii Lizbońskiej oraz celami polityki spójności krajów unijnych, rozwój kapitału ludzkiego i społecznego przyczynia się do pełniejszego wykorzystania zasobów pracy oraz wsparcia wzrostu konkurencyjności gospodarki.

Dążąc do efektywnego rozwoju zasobów ludzkich, Program koncentruje wsparcie na następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także na zagadnieniach związanych z rozwojem zasobów ludzkich na terenach wiejskich, budową sprawnej
i skutecznej administracji publicznej wszystkich szczebli, wdrażaniem zasady dobrego rządzenia oraz promocją zdrowia zasobów pracy.

Celem głównym Programu jest: umożliwienie pełnego wykorzystania potencjału zasobów ludzkich, poprzez wzrost zatrudnienia i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników, podniesienie poziomu wykształcenia społeczeństwa, zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego oraz wsparcie dla budowy struktur administracyjnych państwa.

Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym jak i regionalnym. W ramach komponentu centralnego środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na wsparcie efektywności struktur i systemów instytucjonalnych, natomiast środki komponentu regionalnego zostaną przeznaczone na wsparcie dla osób i grup społecznych.

W województwie wielkopolskim funkcję Instytucji Pośredniczącej pełni Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu.

Priorytet VI (Rynek pracy otwarty dla wszystkich) obejmuje działania związane
z aktywizacją zawodową osób bezrobotnych i biernych zawodowo. Pomoc kierowana jest m.in. do osób młodych, kobiet, osób starszych i niepełnosprawnych oraz osób długotrwale bezrobotnych. W ramach Priorytetu VI znajdują się działania prowadzące do zmniejszenia bezrobocia ukrytego, dotykającego najbardziej mieszkańców obszarów wiejskich. Pomoc skoncentrowana jest na podnoszeniu zdolności do zatrudnienia (m.in. poprzez doradztwo zawodowe i szkolenia), rozwoju przedsiębiorczości i szkoleniach oraz na podniesieniu jakości usług świadczonych przez instytucje rynku pracy.

Priorytet VII (Promocja integracji społecznej) ma na celu ułatwienie dostępu do rynku pracy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym oraz rozwój instytucji ekonomii społecznej. Grupami docelowymi są osoby niepełnosprawne, długotrwale bezrobotne, imigranci, osoby opuszczające zakłady karne. Wsparcie przeznaczone jest na wyeliminowanie barier, jakie napotykają te grupy w dostępie do zatrudnienia, na tworzenie warunków sprzyjających zatrudnieniu oraz na podniesienie kwalifikacji kadr instytucji pomocy i integracji społecznej.

W ramach Priorytetu VIII (Regionalne Kadry Gospodarki) wsparciem objęte są przedsiębiorstwa i pracownicy w nich zatrudnieni, którym zapewni się możliwość podnoszenia i aktualizacji umiejętności zawodowych. Ważnym elementem wsparcia jest także rozwój Regionalnych Strategii Innowacji oraz zapewnienie transferu wiedzy między przedsiębiorstwami a jednostkami naukowo-badawczymi.

Priorytet IX (Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach) kładzie nacisk na dostęp do edukacji oraz wyrównanie szans edukacyjnych. Działania obejmują upowszechnienie edukacji przedszkolnej (głownie na obszarach wiejskich), programy rozwojowe szkół (np. dodatkowe zajęcia pozalekcyjne), dostosowanie wiedzy i umiejętności absolwentów do potrzeb lokalnego rynku pracy, rozwijanie szkolnictwa zawodowego, programy stypendialne, upowszechnienie kształcenia ustawicznego oraz rozwój kadr pedagogicznych i administracyjnych systemu oświaty.

Program Operacyjny Kapitał Ludzki finansowany jest w 85% ze środków Unii Europejskiej (Europejskiego Funduszu Społecznego) oraz w 15% ze środków krajowych. Całość kwoty, jaką przewidziano na realizację Programu, wynosi prawie 11,5 mld euro, w tym wkład finansowy Europejskiego Funduszu Społecznego to ponad 9,7 mld euro.

Za efekty realizacji założeń komponentu regionalnego PO KL odpowiedzialny jest Wydział Funduszy Unii Europejskiej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu, który monitoruje wdrażanie komponentu regionalnego i realizację założonych wskaźników oraz osiągnięty poziom alokacji w rozbiciu na poszczególne lata realizacji PO KL w Wielkopolsce. W Instytucji Pośredniczącej dla komponentu regionalnego PO KL w województwie wielkopolskim struktura organizacyjna jest ściśle związana ze specyfiką Programu Operacyjnego. W ramach struktury Wydziału funkcjonują cztery Oddziały dla poszczególnych Priorytetów komponentu regionalnego PO KL oraz Oddziały: Koordynacji i Kontroli. W ramach poszczególnych Oddziałów dla Priorytetów VI-IX działają Referaty ds.: ogólnej obsługi projektów oraz ds. finansowych. Natomiast na Oddział Koordynacji składa się pięć Referatów ds.: programowania, refundacji i prognoz finansowych, ewaluacji i monitoringu, promocji
i informacji, pomocy technicznej i projektów własnych.

Cele badania
Główne cele badania ewaluacyjnego to:
-Identyfikacja barier utrudniających podmiotom aplikowanie o dofinansowanie ze środków EFS oraz problemów występujących w trakcie realizacji projektów
-Identyfikacja obszarów i etapów realizacji, w których występują wąskie gardła systemowe, bądź, które są zagrożonych ich występowaniem w przyszłości
-Zdefiniowanie środków zaradczych ułatwiających aplikowanie o dofinansowanie z EFS oraz umożliwiających wyeliminowanie utrudnień w trakcie realizacji projektów.
Ewaluator jest zobowiązany do przebadania podmiotów takich jak: Beneficjenci realizujący projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, Beneficjenci, którzy zrealizowali już projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, podmioty nieskutecznie ubiegające się
o dofinansowanie oraz podmioty, które nigdy nie aplikowały o środki z EFS. Ponadto, w badaniu wezmą udział członkowie IP oraz przedstawiciele RO EFS.

Od wykonawcy oczekuje się zaproponowania celów szczegółowych korespondujących z głównymi celami badania oraz uzyskania odpowiedzi na dodane oraz poniższe pytania ewaluacyjne:

-Na jakim etapie aplikowania o środki z EFS występują bariery? Jakiego rodzaju są to bariery?
-Na jakim etapie realizacji projektów współfinansowanych z EFS występują bariery? Jakiego rodzaju są to problemy?
-Na którym etapie: ubiegania się o dofinansowanie z środków EFS czy podczas realizacji projektów występuje najwięcej zagrożeń?
-Czy na poziomie aplikowania o środki z EFS występują bariery proceduralne?
-Czy na etapie aplikowania o środki z EFS występują bariery związane
z funkcjonowaniem lub działaniami podejmowanymi przez IP?
-Jaki wpływ na gotowość do aplikowania o środki z EFS mają procedury obowiązujące projektodawców?
- Skąd projektodawcy czerpią wiedzę ułatwiającą aplikowanie o środki z EFS? Czy ta wiedza jest kompleksowa oraz sformułowana w jasny i przejrzysty sposób?
-Czy pojawiają się utrudnienia związane z działaniem IP, jeśli tak, to czy są trudne do przezwyciężenia oraz czy generują kolejne problemy w perspektywie realizacji projektu? W jaki sposób można im zapobiec?
-Jak kształtuje się w perspektywie czasowej rozkład barier? Czy więcej barier występuje na etapie aplikowania o środki z EFS czy też podczas realizacji projektów?
-Skąd Beneficjenci czerpią wiedzę na etapie realizacji projektów?
-Czy Beneficjenci realizujący projekty wiedzą gdzie szukać rozwiązań sytuacji problemowych?(dobre praktyki)
-Czy IP dysponuje dobrymi praktykami w zakresie rozwiązywania sytuacji problemowych lub pokonywania barier związanych z aplikowaniem o środki
i realizacją projektów? Czy IP wypracowuje swoje własne dobre praktyki w tych obszarach?
-Czy IP udziela chętnie pomocy w rozwiązywaniu problemów zarówno na etapie aplikowania o środki jak i na etapie realizacji projektu?
-Czy w trakcie realizacji projektu Beneficjenci stykają się z dużą częstotliwością występowania barier? Jakie jest natężenie tych barier?
-Jakiego rodzaju Beneficjenci wymagają najwięcej czasu i pomocy w trakcie realizacji projektów finansowanych z EFS?
-Jaka jest skala Beneficjentów, którzy aplikują o środki więcej niż raz?
-Czy Beneficjenci realizujący powtórnie projekty z EFS nawet w ramach różnych Programów Operacyjnych wymagają równie dużego zaangażowania ze strony pracowników IP, jak Ci realizujący projekty po raz pierwszy?
-Które problemy z punktu widzenia IP są najpoważniejszymi barierami
w aplikowaniu o środki z EFS?
-W jaki sposób można zminimalizować bariery, tak by wpłynąć na wzrost zainteresowania i skuteczność aplikowania o środki z EFS?
-Które Działania w ramach poszczególnych Priorytetów EFS cieszą się największym zainteresowaniem aplikujących o środki? Które Działania w ramach poszczególnych Priorytetów cieszą się najmniejszym zainteresowaniem i jakie są tego powody? Jakiego rodzaju czynniki sprzyjają/nie sprzyjają temu zainteresowaniu?
-W ramach, którego Działania jest największe zainteresowanie aplikowaniem
o środki z EFS? W ramach którego Działania Beneficjenci najskuteczniej aplikują o środki z EFS?
-Jakie czynniki mają wpływ na skuteczność aplikowania o środki? (z punktu widzenia aplikujących i pracowników IP)
-Czy pojawiają się utrudnienia związane z działaniem IP, jeśli tak, to czy są trudne do przezwyciężenia oraz czy generują kolejne problemy w perspektywie realizacji projektu? W jaki sposób można im zapobiec?
-Jakiej wielkości podmioty najczęściej i najskuteczniej aplikują o środki z EFS?
-W jaki sposób można pomóc małym przedsiębiorstwom w skutecznym aplikowaniu o środki z EFS? Jakie czynniki najbardziej ograniczają aktywność tych podmiotów?
-W jaki sposób IP może skutecznie zachęcić Beneficjentów do aplikowania
o środki z EFS?
-Czy występujące bariery związane z aplikowaniem o środki są lub mogą się stać w najbliższej przyszłości wąskimi gardłami systemowymi? Czy ich skala
i natężenie oraz konsekwencje są znaczne?
-Czy w trakcie realizacji projektów występują problemy, które są lub mogą się stać wąskimi gardłami systemowymi? Czy ich skala i natężenie oraz konsekwencje są znaczne?
-W jaki sposób można efektywnie niwelować i zapobiegać tworzeniu się wąskich gardeł systemowych?

Wykonawca powinien uzupełnić powyższą listę pytań o własne pytania badawcze.

W badaniu uwzględnione zostanie kryterium:
Skuteczność- kryterium to pozwoli ocenić Instytucję Pośredniczącą (WUP- WFUE) pod kątem niwelowania barier i problemów w pozyskiwaniu środków z EFS oraz realizacji projektów
Efektywność - kryterium to pozwoli ocenić poziom ekonomiczności Instytucji Pośredniczącej (WUP- WFUE) w procesie niwelowania barier w dostępie do środków z EFS oraz z ich wykorzystania
Adekwatność - kryterium to pozowali określić czy właściwie zostały zidentyfikowane wąskie gardła w dostępie do środków z EFS oraz w racjonalnym wykorzystaniu tych środków.

Wyniki ewaluacji służyć będą wyeliminowaniu barier na etapie pozyskiwania środków z EFS oraz skutecznemu przeciwdziałaniu powstawania problemów występujących w trakcie realizacji projektów współfinansowanych w ramach komponentu regionalnego PO KL w Wielkopolsce. Badanie usprawni wdrażanie PO KL w regionie oraz polepszy dynamikę osiągania wskaźników.

Metodologia
Zamawiający wymaga zastosowania co najmniej następujących technik:
1. Desk research 1szt.
2. Indywidualny wywiad pogłębiony IDI 80 osób (Projektodawcy)
- Beneficjenci realizujący projekt/projekty z EFS w ramach PO KL, Beneficjenci, którzy zrealizowali już projekt/projekty z EFS w ramach PO KL
- Podmioty nieskutecznie ubiegający się o dofinansowanie
- Podmioty, które nigdy nie aplikowały o środki z EFS
3. Zogniskowany wywiad grupowy (focus) FGI 1szt. (pracownicy IP, pracownicy RO EFS województwa Wielkopolskiego)
4. Studium przypadku 16 szt. (po 4 z każdego Priorytetu)

Zamawiający wymaga zastosowania następujących metod doboru próby badawczej:
Ad.2 Próba warstwowa
Ad.3 Próba losowa prosta
Ad.4 Próba celowa

Wykonawca może uzupełnić listę metod badawczych lub zaproponować jej modyfikację (przy założeniu, że zabieg ten umożliwi skuteczniejsze pozyskanie odpowiedzi na pytania badawcze). Wykonawca może również zaproponować inne metody doboru próby, jednak kwestia ostatecznego wyboru zarówno metod doboru próby jak i poszczególnych technik badawczych pozostaje w gestii Zamawiającego.
Od wykonawcy wymaga się zastosowania analizy SWOT oraz przedstawienia metod analizy statystycznej uzyskanych danych.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił model badania uwzględniający cele badania, pytania badawcze wraz z przyporządkowanymi metodami i technikami badawczymi. Zaproponowana koncepcja badawcza musi korespondować
z kryteriami ewaluacyjnymi przedstawionymi w dokumencie.

Harmonogram
Zamawiający oczekuje od Wykonawcy terminowego i regularnego raportowania.
Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia raportu wstępnego do 14 dni kalendarzowych od terminu podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia do konsultacji założeń raportu metodologicznego w terminie 7 dni kalendarzowych od daty podpisania umowy. Raport powinien zawierać dokładny opis narzędzi badawczych oraz proponowany sposób doboru próby.
Wstępny raport końcowy powinien interpretować zebrane wyniki. Zestawienie
i porównanie danych powinno być ujęte w tabelach porównawczych. Dla weryfikacji hipotez i oszacowania efektów należy zastosować metody statystyczne
i porównawcze.
We wstępnej wersji raportu końcowego należy przedstawić roboczą analizę materiału badawczego uwzględniającą cele badania oraz wszystkie szczegółowe pytania ewaluacyjne. Oczekuje się, że raport ewaluacyjny będzie się kończył sformułowaniem wniosków i rekomendacji (w formie tabeli).
W czasie pisania raportów z przeprowadzonego badania wskazane są konsultacje
z Referatem ds. Ewaluacji i monitoringu WUP (może mieć to formę regularnych spotkań). Zamawiający będzie informowany o aktualnym stanie prac przez reprezentanta Wykonawcy, wybranego do kontaktu z Zamawiającym.
Jednocześnie Zamawiający zaznacza, że terminy przekazania kolejnych raportów nie mogą ulec zmianie.

Etapy realizacji badania Termin realizacji
Przedstawienie raportu wstępnego, metodologicznego Do 14 dni od terminu podpisania umowy
Przedstawienie wstępnej wersji raportu końcowego Do 24 kwietnia 2009 r.
Przedstawienie ostatecznej wersji raportu końcowego Do 25 maja 2009 r.

Raport końcowy powinien mieć następującą strukturę:
- Streszczenie (10 stronicowe streszczenie głównych obserwacji, wniosków
i rekomendacji);
- Spis treści;
- Wprowadzenie (opis przedmiotu badania, jego założeń i celów);
- Opis zastosowanej metodologii (w tym opis próby badawczej);
- Opis wyników badania ewaluacyjnego (analiza, interpretacja i prezentacja wyników);
- Wnioski i rekomendacje (przy każdym powinien znaleźć się odnośnik do konkretnej części raportu, czyli jego uzasadnienia w tekście; rekomendacje powinny być pogrupowane tematycznie oraz zawierać opis pożądanego stanu i propozycje sposobów osiągnięcia tego stanu; wyniki badania powinny być przedstawiane w formie tabeli, w której zamieszczone będą główne problemy
i opis działań, które pozwoliłyby na rozwiązanie tych problemów. Rekomendacje powinny zawierać opis pożądanego stanu oraz propozycje sposobów osiągnięcia tego stanu. Zatem - powinny odpowiadać na następujące pytania: Jak powinna wyglądać rzeczywistość? / Jaka zmiana powinna zostać dokonana? Co należy zrobić, by osiągnąć pożądany stan? / Co należy zrobić, by przeprowadzić pożądaną zmianę?);
- Aneksy (zestawienia i porównania danych, narzędzia badawcze, zastosowane źródła).

Raport końcowy wraz ze streszczeniem nie powinien liczyć więcej niż 70 stron i mieć formę publikacji. Powinien być napisany zwięzłym i przejrzystym językiem. Sugeruje się, aby każdy z rozdziałów kończył się krótkim podsumowaniem. Do raportu powinno być dołączone resume, w którym zebrane będą najistotniejsze wyniki i rekomendacje. Publikacja powinna być oprawiona w kartonową okładkę 250 g/m2.
Wykonawca powinien dostarczyć:
- raport w wersji elektronicznej (e-mail, CD-ROM) i papierowej (10 egzemplarzy w formie publikacji);
- streszczenie najważniejszych wyników i rekomendacji (w przypadku wersji elektronicznej - w formie osobnego pliku);
- streszczenie raportu w języku angielskim;
- prezentację multimedialną prezentującą wyniki badania (dodatkowo Wykonawca przedstawi wyniki badań oraz rekomendacje na spotkaniu wskazanym przez Zamawiającego).

Zakres dostępnych informacji
Badanie powinno się opierać na: analizie dokumentów programowych PO KL, statystykach publicznych, a także na danych uzyskanych za pomocą metod badawczych określonych w dokumencie lub dodatkowo zaproponowanych przez Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest do korzystania z dodatkowych dokumentów/informacji, które mogę być niezbędne do prawidłowej realizacji badania. Niniejsze dokumenty powinny zostać określone i zgromadzone przez Wykonawcę.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 25/05/2009

opis_war:
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:
1. spełniają warunki wynikające z art. 22 ust.1 ustawy, tzn.:
a) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
c) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
d) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia;
2. Ocena spełnienia ww. warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o dokumenty, oświadczenia dołączone do oferty. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił.

inf_osw:
1. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ustawy PZP i nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy PZP, wedle wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów dotyczy to każdego z nich;
2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie, dotyczy to każdego z nich;
3. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego o nie zaleganiu z opłatami oraz składkami na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych opłat
i składek (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
4. Aktualne na dzień składania ofert zaświadczenie od właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu z opłacaniem podatków lub o uzyskaniu zgody na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); w przypadku, gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie dotyczy to każdego z nich.
5. Wykonawca (w przypadku konsorcjum co najmniej jeden z Wykonawców) musi wykazać, w formie załączonego do oferty oświadczenia, że w ciągu ostatnich 3 lat, a w przypadku, gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, licząc wstecz od dnia wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, wykonał, tj. zrealizował co najmniej dwie ewaluacje o charakterze zewnętrznym (niezależne od podmiotu ewaluacji, finansowane ze środków publicznych) oraz co najmniej jedno badanie społeczne (załącznik nr 3 do formularza oferty). Oświadczenie powinno zawierać nazwę i dane identyfikujące zleceniodawców, opis zakresu zamówień, terminy ich wykonania oraz wartości. Ponadto powinno być potwierdzone stosownym dokumentem uprzedniego zleceniodawcy o należytym wykonaniu zamówienia.
6. Wykonawca musi przedstawić wykaz osób lub podmiotów przewidzianych do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. zespół zdolny do wykonania zamówienia poprzez załączenie listy osób i /lub podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub przewidzianych do jego realizacji, tzn. każdy członek zespołu powinien posiadać niezbędną wiedzę z zakresu PO KL lub programów finansowanych z EFS, potwierdzoną certyfikatem, dyplomem albo innym dokumentem poświadczającym uzyskaną wiedzę (załącznik nr 4 do formularza oferty).
7. Wykonawca musi przedstawić Kierownika projektu, który posiada minimum roczne doświadczenie na podobnym stanowisku tj. nadzorowanie badań, pełnienie obowiązków kierownika badań (załącznik nr 5 do formularza oferty).
8. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) niniejszej specyfikacji, należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy.
9. Każdy z członków konsorcjum przedstawia dokumenty wymienione w niniejszym rozdziale pkt 1, 2, 3, 4, 5, 6. Dokumenty określone w rozdziale 6) pkt 7 przedstawia co najmniej jeden z Wykonawców tworzących konsorcjum.
10. W przypadku, gdy wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, w miejsce dokumentów, o których mowa w rozdziale 6) pkt 2, 3, 4, 6 SIWZ zobowiązany jest przedłożyć dokument lub dokumenty, wystawione w kraju,
w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że:
10.1 nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
10.2 nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
10.3 nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
- odpowiednio dla pkt 5 składa:
10.4 zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 - 8 PZP, (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert); przy czym gdy ofertę składa kilka podmiotów działających wspólnie złożenie kompletu wymienionych wyżej dokumentów dotyczy to każdego z nich.
11. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, wykonawca może je zastąpić stosownym dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
12. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6) pkt.13. SIWZ muszą być złożone
w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski i poświadczonych przez wykonawcę za zgodność z oryginałem.
13. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów (np. jeśli przedstawione kserokopie będą nieczytelne lub będą wzbudzać wątpliwości co do ich prawdziwości).

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2: Sposób realizacji badania

Znaczenie kryterium 2: 60

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.wup.poznan.pl

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Wojwódzki Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań
IIp. pok.33

Data składania wniosków, ofert: 20/02/2009

Godzina składania wniosków, ofert: 10:00

Miejsce składania:
Wojwódzki Urząd Pracy w Poznaniu
ul. Kościelna 37
60 - 537 Poznań
IIp. pok.33

On: on

Termin związania ofertą, data do: 21/03/2009

Informacje dodatkowe: Pomoc Techniczna POKL.

Kody CPV:
731100006 (Usługi badawcze)

Podobne przetargi

256920 / 2009-07-28 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badania pt.Charakterystyka przemysłu motoryzacyjnego w Wielkopolsce i strategia jego rozwoju

87280 / 2014-03-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Poznań - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie analizy przyczyn zanieczyszczenia Jeziora Rusałka

38202 / 2013-01-28 - Inny: Spółka Akcyjna

Holdikom Spółka Akcyjna - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie analizy i oceny oddziaływania MMŚP przedsiębiorstw komunalnych na środowisko, w którym funkcjonują w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju.

356996 / 2013-09-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie analizy i badania pn. Zapotrzebowanie wielkopolskiego rynku pracy na kwalifikacje i kompetencje zawodowe, opracowanie wyników analizy i badania w formie raportu oraz druk raportów z badania

84919 / 2009-06-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pt. Bariery w aplikowaniu o środki z EFS przez Jednostki Samorządu Terytorialnego województwa wielkopolskiego

203036 / 2015-08-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego pn. Ocena wsparcia skierowanego do nauczycieli w ramach Działania 9.4 PO KL w województwie wielkopolskim

121411 / 2013-06-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
BOF-II.272.1.37.2013 - Wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Ocena ex-ante projektu regionalnego programu operacyjnego dla Wielkopolski na lata 2014-2020

363382 / 2012-09-24 - Inny: Spółka Akcyjna

Holdikom Spółka Akcyjna - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie analizy procesów realizowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego, istotnych z punktu widzenia efektywności funkcjonalnej spółek komunalnych. PI-PWP. System monitoringu dla MMŚP wielkopolskiego sektora komunalnego, nr POKL. 08.01.01-30-009/11 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

462954 / 2012-11-21 - Inny: nauka

Instytut Dendrologii PAN - Kórnik (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
usługa Sekwencjonowania DNA na automatycznym sekwenatorze 6240 prób po PCR łącznie 65 płytek po 96 prób na jednej płytce

332694 / 2012-09-05 - Inny: Spółka Akcyjna

Holdikom Spółka Akcyjna - Ostrów Wielkopolski (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Wykonanie analizy procesów realizowanych przez sektor komunalny miasta średniej wielkości, istotnych dla realizacji strategii rozwoju samorządu terytorialnego. PI-PWP. System monitoringu dla MMŚP wielkopolskiego sektora komunalnego, nr POKL. 08.01.01-30-009/11 Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

42926 / 2012-02-13 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
BOF-II.272.1.8.2012 - Wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Wpływ interwencji Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013 na zatrudnienie w Wielkopolsce - ukierunkowanie wsparcia na tworzenie miejsc pracy

260696 / 2012-07-19 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Wpływ projektów szkoleniowych oraz staży realizowanych w ramach Priorytetu VIII PO KL na regionalny rynek pracy.

337202 / 2014-10-10 - Administracja samorzÄ…dowa

Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu - Poznań (wielkopolskie)
CPV: 731100006 (Usługi badawcze)
Przygotowanie i przeprowadzenie analizy oraz badania pn. Możliwości i ograniczenia osób młodych na wielkopolskim rynku pracy