49770 / 2011-03-21 - Administracja rządowa centralna / Władza Wdrażająca Programy Europejskie (Warszawa)
Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych.
Opis zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych, w związku z realizacją przez WWPE zadań związanych z: POIiŚ - Priorytet XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe; Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego Priorytet 2.9 - Polityka Regionalna i działania trans graniczne; POIG - Działania 8.3 i 8.4, Szwajcarsko - Polski Program Współpracy.
Termin realizacji zamówienia: do dnia 30.11.2011 r. lub do wyczerpania środków przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia.
Świadczenie usług prawniczych w ramach realizowanych zadań przez Władzę Wdrażającą będzie dotyczyło: 1.1 Sporządzania ekspertyz i opinii prawnych w zakresie badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej. Opinia prawna w zakresie ww. obejmie następujące elementy: 1.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 1.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;1.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 1.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 1.1.5 Ponadto Wykonawca podczas przeprowadzania kontroli uwzględni odpowiednio: a) Wytyczne MRR w zakresie kontroli realizacji PO IiŚ - Zał. 10 Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia pzp związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem b) Zalecenia nr 9/10 IZ z dnia 26 listopada 2010 r. w sprawie stosowania w POIiŚ stawek korekt finansowych odnośnie uchybień zidentyfikowanych przez KE w Planie Działań dla Polski na lata 2000-2006 oraz audytach KE (lub aktualne zalecenia w tym zakresie), c) Przewodnik dla beneficjenta POIiŚ największe zagrożenia w procedurze udzielania zamówień Publicznych, 1.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 1.1.7 W przypadku stosowania wyłączenia z pzp np. na podst. art. 4, ocena prawidłowości postępowania zgodnie z KC i Wytycznymi MRR dla PO IiŚ w tym zakresie; 1.1.8 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. b 1.1.9 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć.
1.1.10 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego listy sprawdzające POIiŚ www.wwpe.gov.pl Listy sprawdzające z literką s dotyczą postępowań przetargowych wszczętych przed nowelizacją ustawy PZP z października 2008 r. a pozostałe postępowań wszczętych po tej nowelizacji.
1.2 Wykonawca może być także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z realizacją umów o dofinansowanie, projektów lub programu POIiŚ. W takim przypadku Zamawiający wspólnie z Wykonawcą ustalą szczegóły dotyczące sporządzenia przedmiotowej opinii prawnej. 2. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej Funduszu Granic Zewnętrznych oraz Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej - Priorytet 2.9 Polityka regionalna i działania trans graniczne Norweskiego Mechanizmu Finansowego Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego będzie dotyczyło w szczególności przede wszystkim: 2.1 Opinie prawne związane z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej (kontrola ex-post wykonywana na potrzeby zatwierdzenia wydatków wykazanych we wniosku o płatność, stosowana w przypadkach wątpliwych). Opinia prawna w tych przypadkach najczęściej obejmuje następujące elementy:
2.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej;
2.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;
2.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP;
2.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP;
2.1.5 Podsumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne;
2.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 2.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków, 2.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości opinia musi rozstrzygnąć czy ta nieprawidłowość może być uznana za przesłankę skutkującą nieważności umowy, o której mowa w art. 146 ustawy PZP. 2.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 2.2 Wykonawca będzie także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów lub programów (opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu/inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, pomocy publicznej, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej/załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa (umowy partnerstwa z partnerami krajowymi i zagranicznymi) np.: kontrola umów partnerskich pod kątem zgodności wyboru partnera z obowiązującymi przepisami, kontrola/ocena prawidłowości zawartej umowy partnerskiej z uwzględnieniem sposobu rozliczeń między partnerami, analiza stanu prawnego zagadnienia i opracowanie wytycznych/wzorów umów lub innych dokumentów itp.) 3. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Priorytet 8 Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion i 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili będzie dotyczyło przede wszystkim szczególności: 3.1 Opinie prawne dotyczące badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej w zakresie związanym z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej Opinia prawna w ww. zakresie obejmie następujące elementy:
3.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej;
3.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;
3.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP;
3.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP;
3.1.5 Posumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne;
3.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 3.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. 3.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 3.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 3.1.10 W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego lista sprawdzająca 11.1 POIG 3.2 Kwestie związane z oceną wniosków (status prawny wnioskodawcy i jego kwalifikowalność do otrzymania dofinansowania z POIG, ocena umowy partnerskiej itp.), zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów. Opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej (np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa itp. kwestie związane z interpretacją dokumentacji Programowej POIG (wytycznych, umów, zaleceń) oraz kwestii wynikłych w trakcie realizacji projektów lub w związku z realizacją projektów działania 8.3 i 8.4 POIG. 3.3 Kwalifikowalność wydatków wykazanych we wniosku o płatność (w przypadkach wątpliwych).
3.4 Opiniowanie dokumentów potwierdzających prawo własności.
3.5 Dla projektów z działania 8.4 - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres:
3.5.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna;
3.5.2 Wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej.
3.5.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej:
3.5.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu;
3.5.3.2 Określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego;
3.5.3.3 Wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy;
3.5.3.4 Wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu w ramach działania 8.4. Ekspertyzy i opinie prawne z zakresu pomocy publicznej muszą uwzględniać postanowienia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 września 2010 r. w sprawie udzielania przeze Władzę Wdrażającą Programy Europejskie pomocy finansowej na dostarczenie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu na odcinku ostatniej mili w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz obowiązujących rozporządzeń KE w tym zakresie. 4. Dla projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres:
4.1.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 4.1.2 wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej; 4.1.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej.
4.1.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu;
4.1.3.2 określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 4.1.3.3 wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy;
4.1.3.4 wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu.
5. Realizacja zleceń ad hoc z zakresu zamówień publicznych.
6. Niezależnie od podanego w pkt. 1 - 5 szczegółowego zakresu świadczenia usług prawniczych Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia innych usług prawniczych . W takich przypadkach przed zleceniem takich usług będzie musiała zostać przeprowadzona konsultacja z Wykonawcą w celu ustalenia możliwości i sposobu zlecenia i wykonania tego typu usługi prawniczej.
7. Zamawiający przewiduje, że na realizację zadań, o których mowa w pkt. 1 - 6 zostanie przeznaczonych około 93 roboczogodzin oraz zleci kontrolę 104 zamówień publicznych z czego:
-41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 14 tys. EURO do 193 tys. EURO, -41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 193 tys. EURO do 1.0 mln EURO,- 22 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 1.0 mln EURO.
Usługi prawnicze w ramach umowy na realizację niniejszego zamówienia publicznego będą każdorazowo zlecane pisemnie przez Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu zakresu Zlecenia z Wykonawcą. Uzgodnienie będzie obejmowało dokładny zakres usługi prawniczej, liczbę ekspertów proponowanych do realizacji Zlecenia, czas potrzebny na realizację Zlecenia, zasady współpracy i ewentualnego udostępnienia przez Zamawiającego Wykonawcy dokumentów niezbędnych do realizacji zlecenia, miejsce wykonania Zlecenia, termin odbioru przez Zamawiającego wyników realizacji Zlecenia oraz inne ustalenia związane z realizacją Zlecenia. Wyniki uzgodnień zostaną podpisane i przesłane faksem a następnie potwierdzone pisemnie przez osoby wskazane przez Wykonawcę i Zamawiającego w umowie. Zamawiający zastrzega, iż rozliczeniu będą podlegały jedynie Zlecenia zrealizowane na warunkach określonych w podpisanych Zleceniach przez Zamawiającego. Wszelkie działania podjęte przez Wykonawcę wykraczające poza warunki Zleceń nie będą podlegały rozliczeniu w ramach umowy. Wykonawca wykona Zlecenie na warunkach i w terminie w nim określonych. Zamawiający może zmienić treść Zlecenia za pisemną zgodą Wykonawcy. 8. Wykonawca ma obowiązek umieszczania na wszystkich opiniach prawnych i innych dokumentach wytworzonych związku z realizacją przedmiotowego zamówienia logotypów i haseł odpowiednich Programów, które zostaną przesłane przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu Umowy.
Numer biuletynu: 1
Pozycja w biuletynie: 49770
Data publikacji: 2011-03-21
Nazwa: Władza Wdrażająca Programy Europejskie
Ulica: ul. Rakowiecka 2a
Numer domu: 2a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-517
Województwo / kraj: mazowieckie
Numer telefonu: 22 542 84 00, 542 84 01
Numer faxu: 22 542 84 44, 542 84 45
Adres strony internetowej: www.wwpe.gov.pl
Regon: 01562778200000
Typ ogłoszenia: ZP-400
Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak
Ogłoszenie dotyczy: 1
Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych.
Rodzaj zamówienia: U
Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych i innych usług prawniczych, w związku z realizacją przez WWPE zadań związanych z: POIiŚ - Priorytet XI Kultura i Dziedzictwo Kulturowe; Mechanizmu Finansowego EOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego Priorytet 2.9 - Polityka Regionalna i działania trans graniczne; POIG - Działania 8.3 i 8.4, Szwajcarsko - Polski Program Współpracy.
Termin realizacji zamówienia: do dnia 30.11.2011 r. lub do wyczerpania środków przeznaczonych na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia.
Świadczenie usług prawniczych w ramach realizowanych zadań przez Władzę Wdrażającą będzie dotyczyło: 1.1 Sporządzania ekspertyz i opinii prawnych w zakresie badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej. Opinia prawna w zakresie ww. obejmie następujące elementy: 1.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej; 1.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;1.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP; 1.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP; 1.1.5 Ponadto Wykonawca podczas przeprowadzania kontroli uwzględni odpowiednio: a) Wytyczne MRR w zakresie kontroli realizacji PO IiŚ - Zał. 10 Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia pzp związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem b) Zalecenia nr 9/10 IZ z dnia 26 listopada 2010 r. w sprawie stosowania w POIiŚ stawek korekt finansowych odnośnie uchybień zidentyfikowanych przez KE w Planie Działań dla Polski na lata 2000-2006 oraz audytach KE (lub aktualne zalecenia w tym zakresie), c) Przewodnik dla beneficjenta POIiŚ największe zagrożenia w procedurze udzielania zamówień Publicznych, 1.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 1.1.7 W przypadku stosowania wyłączenia z pzp np. na podst. art. 4, ocena prawidłowości postępowania zgodnie z KC i Wytycznymi MRR dla PO IiŚ w tym zakresie; 1.1.8 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. b 1.1.9 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć.
1.1.10 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego listy sprawdzające POIiŚ www.wwpe.gov.pl Listy sprawdzające z literką s dotyczą postępowań przetargowych wszczętych przed nowelizacją ustawy PZP z października 2008 r. a pozostałe postępowań wszczętych po tej nowelizacji.
1.2 Wykonawca może być także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z realizacją umów o dofinansowanie, projektów lub programu POIiŚ. W takim przypadku Zamawiający wspólnie z Wykonawcą ustalą szczegóły dotyczące sporządzenia przedmiotowej opinii prawnej. 2. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej Funduszu Granic Zewnętrznych oraz Świadczenie pomocy prawnej w ramach Funduszu Pomocy Technicznej - Priorytet 2.9 Polityka regionalna i działania trans graniczne Norweskiego Mechanizmu Finansowego Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego będzie dotyczyło w szczególności przede wszystkim: 2.1 Opinie prawne związane z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej (kontrola ex-post wykonywana na potrzeby zatwierdzenia wydatków wykazanych we wniosku o płatność, stosowana w przypadkach wątpliwych). Opinia prawna w tych przypadkach najczęściej obejmuje następujące elementy:
2.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej;
2.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;
2.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP;
2.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP;
2.1.5 Podsumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne;
2.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 2.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków, 2.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości opinia musi rozstrzygnąć czy ta nieprawidłowość może być uznana za przesłankę skutkującą nieważności umowy, o której mowa w art. 146 ustawy PZP. 2.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 2.2 Wykonawca będzie także zobowiązany do sporządzenia innych opinii prawnych związanych z zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów lub programów (opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu/inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, pomocy publicznej, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej/załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa (umowy partnerstwa z partnerami krajowymi i zagranicznymi) np.: kontrola umów partnerskich pod kątem zgodności wyboru partnera z obowiązującymi przepisami, kontrola/ocena prawidłowości zawartej umowy partnerskiej z uwzględnieniem sposobu rozliczeń między partnerami, analiza stanu prawnego zagadnienia i opracowanie wytycznych/wzorów umów lub innych dokumentów itp.) 3. Świadczenie pomocy prawnej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - Priorytet 8 Społeczeństwo informacyjne - zwiększanie innowacyjności gospodarki, Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - eInclusion i 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili będzie dotyczyło przede wszystkim szczególności: 3.1 Opinie prawne dotyczące badania prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej w zakresie związanym z oceną prawidłowości przeprowadzenia procedury przetargowej Opinia prawna w ww. zakresie obejmie następujące elementy:
3.1.1 Czy zastosowano prawidłowy tryb procedury przetargowej;
3.1.2 Czy opis przedmiotu zamówienia jest zgodny z postanowieniami Ustawy PZP oraz innymi regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym zakresie;
3.1.3 Czy procedurę przetargową przeprowadzono zgodnie z Ustawą PZP;
3.1.4 Czy Umowę z wykonawcą zawarto zgodnie z wymogami Ustawy PZP;
3.1.5 Posumowanie w zakresie ewentualnych stwierdzonych nieprawidłowości lub uchybień w trakcie procedury oraz ich skutki prawne;
3.1.6 Odniesienie się do orzeczeń Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej UZP dla podobnych przypadków lub wyroków Sądów Okręgowych w przedmiotowych sprawach; 3.1.7 Opinia prawna powinna być wykonana wedle najlepszej wiedzy wykonawcy, który uzupełni ją o elementy istotne dla podjęcia przez Zamawiającego decyzji, czy stwierdzone uchybienia w prawidłowości procedury przetargowej mogą skutkować odmową refundacji poniesionych przez Beneficjenta wydatków. 3.1.8 Podsumowanie opinii powinno zawierać zakres stwierdzonych naruszeń podczas kontroli udzielania zamówień publicznych skutkujących korektą finansową. Stwierdzone nieprawidłowości muszą być zgodne z dokumentem Wymierzanie korekt finansowych za naruszenia prawa zamówień Publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE wraz z załącznikiem nr 1 (zwanym dalej Taryfikatorem). Ponadto wykonawca ma obowiązek wobec stwierdzonej nieprawidłowości powołać się na odpowiednią tabelę i pozycję Taryfikatora, procentowego wskaźnika korekty za dane naruszenie oraz wskazać jaką korektę najwyższą należy naliczyć. 3.1.9 W przypadku stwierdzenia braków w przedłożonej dokumentacji przetargowej wykonawca w ramach wynagrodzenia za przedmiotową kontrolę jest zobowiązany wskazać brakujące dokumenty Zamawiającemu w celu skierowania przez Zamawiającego do beneficjenta pisma o uzupełnienie dokumentów przetargowych. Następnie Wykonawca sprawdzi otrzymane uzupełnienia w dokumentacji przetargowej celem dokonania kompletnej i ostatecznej opinii prawnej w zakresie kontroli zamówienia publicznego przed jej odebraniem. 3.1.10 W celu udokumentowania przeprowadzenia kontroli zamówień publicznych wraz z opinią wykonawca przekaże wypełnione odpowiednio listy sprawdzające dla danego trybu postępowania (wzory list znajdują się na stronie Zamawiającego lista sprawdzająca 11.1 POIG 3.2 Kwestie związane z oceną wniosków (status prawny wnioskodawcy i jego kwalifikowalność do otrzymania dofinansowania z POIG, ocena umowy partnerskiej itp.), zawieraniem umów o dofinansowanie oraz realizacją projektów. Opinie te mogą dotyczyć sposobu zabezpieczenia umowy finansowej (np. nietypowych zapisów np. w deklaracji wekslowej), ubezpieczeniem sprzętu inwestycji pozyskanej w ramach dofinansowania, podstaw prawnych wyceny wkładu rzeczowego, nietypowych zapisów w umowie finansowej załączniku do umowy związanych ze specyfiką projektu, zagadnień prawnych związanych z zawieranymi umowami/porozumieniami partnerstwa itp. kwestie związane z interpretacją dokumentacji Programowej POIG (wytycznych, umów, zaleceń) oraz kwestii wynikłych w trakcie realizacji projektów lub w związku z realizacją projektów działania 8.3 i 8.4 POIG. 3.3 Kwalifikowalność wydatków wykazanych we wniosku o płatność (w przypadkach wątpliwych).
3.4 Opiniowanie dokumentów potwierdzających prawo własności.
3.5 Dla projektów z działania 8.4 - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres:
3.5.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna;
3.5.2 Wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej.
3.5.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej:
3.5.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu;
3.5.3.2 Określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego;
3.5.3.3 Wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy;
3.5.3.4 Wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu w ramach działania 8.4. Ekspertyzy i opinie prawne z zakresu pomocy publicznej muszą uwzględniać postanowienia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 września 2010 r. w sprawie udzielania przeze Władzę Wdrażającą Programy Europejskie pomocy finansowej na dostarczenie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu na odcinku ostatniej mili w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 oraz obowiązujących rozporządzeń KE w tym zakresie. 4. Dla projektów Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy - opinia prawna dotycząca pomocy publicznej obejmująca następujący zakres:
4.1.1 identyfikację zadań realizowanych w projekcie, w ramach których będzie udzielana pomoc publiczna; 4.1.2 wskazanie, w jaki sposób można ewentualnie doprecyzować projekt, aby był on zgodny z przepisami dotyczącymi pomocy publicznej; 4.1.3 W przypadku wystąpienia pomocy publicznej.
4.1.3.1 wskazanie przeznaczenia pomocy publicznej, najkorzystniejszego z punktu widzenia beneficjenta pomocy oraz celów przedmiotowego projektu;
4.1.3.2 określenie warunków koniecznych do spełnienia przez beneficjentów pomocy w związku z danym przeznaczeniem pomocy, wynikających z przepisów prawa krajowego i wspólnotowego; 4.1.3.3 wskazanie zakresu obowiązków spoczywających na podmiocie udzielającym pomocy;
4.1.3.4 wyliczenie właściwej kwoty dofinansowania projektu.
5. Realizacja zleceń ad hoc z zakresu zamówień publicznych.
6. Niezależnie od podanego w pkt. 1 - 5 szczegółowego zakresu świadczenia usług prawniczych Zamawiający zastrzega sobie możliwość zlecenia innych usług prawniczych . W takich przypadkach przed zleceniem takich usług będzie musiała zostać przeprowadzona konsultacja z Wykonawcą w celu ustalenia możliwości i sposobu zlecenia i wykonania tego typu usługi prawniczej.
7. Zamawiający przewiduje, że na realizację zadań, o których mowa w pkt. 1 - 6 zostanie przeznaczonych około 93 roboczogodzin oraz zleci kontrolę 104 zamówień publicznych z czego:
-41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 14 tys. EURO do 193 tys. EURO, -41 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 193 tys. EURO do 1.0 mln EURO,- 22 kontroli będzie dotyczyło zamówień o wartości od 1.0 mln EURO.
Usługi prawnicze w ramach umowy na realizację niniejszego zamówienia publicznego będą każdorazowo zlecane pisemnie przez Zamawiającego po uprzednim uzgodnieniu zakresu Zlecenia z Wykonawcą. Uzgodnienie będzie obejmowało dokładny zakres usługi prawniczej, liczbę ekspertów proponowanych do realizacji Zlecenia, czas potrzebny na realizację Zlecenia, zasady współpracy i ewentualnego udostępnienia przez Zamawiającego Wykonawcy dokumentów niezbędnych do realizacji zlecenia, miejsce wykonania Zlecenia, termin odbioru przez Zamawiającego wyników realizacji Zlecenia oraz inne ustalenia związane z realizacją Zlecenia. Wyniki uzgodnień zostaną podpisane i przesłane faksem a następnie potwierdzone pisemnie przez osoby wskazane przez Wykonawcę i Zamawiającego w umowie. Zamawiający zastrzega, iż rozliczeniu będą podlegały jedynie Zlecenia zrealizowane na warunkach określonych w podpisanych Zleceniach przez Zamawiającego. Wszelkie działania podjęte przez Wykonawcę wykraczające poza warunki Zleceń nie będą podlegały rozliczeniu w ramach umowy. Wykonawca wykona Zlecenie na warunkach i w terminie w nim określonych. Zamawiający może zmienić treść Zlecenia za pisemną zgodą Wykonawcy. 8. Wykonawca ma obowiązek umieszczania na wszystkich opiniach prawnych i innych dokumentach wytworzonych związku z realizacją przedmiotowego zamówienia logotypów i haseł odpowiednich Programów, które zostaną przesłane przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu Umowy.
Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Tak
Określenie zamówień uzupełniających: 50% wartości zamówienia podstawowego.
Czas: D
Data zakończenia: 30/11/2011
Informacja na temat wadium:
1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 6000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: Banku BRE Oddział Korporacyjny w Warszawie nr konta 65 1140 1010 0000 4512 9300 1022.
Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.
4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę gwarancji,
c) termin ważności gwarancji w formule: od dnia - do dnia,
d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich.
6. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniądza do oferty należy załączyć kopię przelewu wadium na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie określonej w pkt 10.3 lit.b-e) SIWZ zobowiązany jest on dostarczyć Zamawiającemu oryginał właściwego dokumentu poręczenia lub gwarancji przed upływem terminu składania ofert i złożyć go w biurze Zamawiającego przy ul. Żurawiej 6/12 pokój 302, zaś kopię tego dokumentu załączyć do oferty.
7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy.
9. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o ile jest wymagane).
10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył w wymaganym terminie dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy (wskazanych w Rozdziale 5 SIWZ) lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
14. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
15. Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy wykonawców, którzy nie wniosą wadium w określonym terminie i prawidłowej formie lub złożą wadliwe wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ustawy.
Zaliczka: Nie
Uprawnienia:
Z uwagi na to, iż obowiązujące przepisy prawa nie nakładają obowiązku posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności będących przedmiotem zamówienia warunek ten będzie spełniony przez każdego z wykonawców
Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje należycie, 3 usługi o wartości co najmniej 100 000 zł brutto każda, których przedmiotem było świadczenie usługi doradztwa prawnego z zakresu zamówień publicznych.
Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wyznaczy do realizacji zamówienia dwie osoby z wykształceniem wyższym, z których każda w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert świadczyła usługi doradztwa prawnego przy 30 postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, udzielonego w oparciu o procedury określone w ustawie Prawo zamówień publicznych, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca.
Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej jeśli Wykonawca wykaże, iż posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, iż wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę (suma gwarancyjna w odniesieniu do jednego zdarzenia) co najmniej 150.000 PLN (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Oświadczenie nr 3: Tak
Oświadczenie nr 6: Tak
Oświadczenie nr 10: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 5: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 6: Tak
Oświadczenie wykluczenia nr 7: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak
III.7 osoby niepełnosprawne: Nie
Kod trybu postepowania: PN
Czy zmiana umowy: Tak
Zmiana umowy:
Strony zastrzegają sobie prawo dokonania w umowie zmian, które nie są istotne, prawo do wydłużenia okresu realizacji umowy, prawo do przesunięć w ramach poszczególnych kategorii wydatków oraz możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy, polegających na zmianie składu osobowego zespołu pod warunkiem, że strony umowy wyrażą na to zgodę, a osoby proponowane w zastępstwie wyłączanego ze składu członka zespołu, nowe osoby dołączane do zespołu posiadają wykształcenie, doświadczenie i kwalifikacje zawodowe nie mniejsze niż osoby wyłączane ze składu zespołu. Strony przewidują możliwość wprowadzenia istotnych zmian umowy, gdy: a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynikać będzie z okoliczności, których przy
dołożeniu należytej staranności nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy, b) zmiany te są korzystne dla Zamawiającego bez zwiększania ustalonego wynagrodzenia.
Kod kryterium cenowe: B
Znaczenie kryterium 1: 50
Nazwa kryterium 2:
Łączna ilość należycie wykonanych lub wykonywanych usług spełniających warunek wiedzy i doświadczenia
Znaczenie kryterium 2: 50
Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie
Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.wwpe.gov.pl
Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Władza Wdrażająca Programy Europejskie
ul. Żurawia 6/12, 00-503 Warszawa pokój 302
Data składania wniosków, ofert: 29/03/2011
Godzina składania wniosków, ofert: 09:45
Miejsce składania:
Władza Wdrażająca Programy Europejskie
ul. Żurawia 6/12, 00-503 Warszawa
pokój 302
On: O
Termin związania ofertą, liczba dni: 30
Informacje dodatkowe:
Zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz budżetu państwa w ramach Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Pomocy Technicznej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, ze środków Funduszu Granic Zewnętrznych ze środków Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.
Czy unieważnienie postępowania: Nie
Kody CPV:
791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Podobne przetargi
219488 / 2013-06-07 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Generalna Dyrekcja Ochrony Åšrodowiska - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie usług doradztwa prawnego w ramach projektu Przygotowanie instrumentów wsparcia dla systemu ocen oddziaływania na środowisko
27335 / 2009-01-26 - Administracja samorzÄ…dowa
Urząd Dzielnicy Bemowo Miasta Stołecznego Warszawy - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Realizowanie poradnictwa o konsultacji w zakresie pomocy prawnej w Punkcie Informacyjno Konsultacyjnym
267942 / 2009-08-05 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Obsługa prawna procesu wdrażania Funduszu Inicjatyw Obywatelskich w szcególności poprzez sporządzanie lub opiniowanie projektów umów i dokumentów merytorycznych
89788 / 2013-03-05 - Inny: Państwowa instytucja kultury
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie usług prawniczych polegających na obsłudze prawnej inwestycji budowlanej - budowy nowej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie
39453 / 2010-02-24 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Ministerstwo Sprawiedliwości - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie usług prawnych przez kancelarię prawniczą
179339 / 2013-09-05 - Administracja samorzÄ…dowa
Powiat Legionowski - Legionowo (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
usługi doradztwa prawnego w zakresie zastępstwa procesowego
354264 / 2009-10-12 - Podmiot prawa publicznego
Muzeum Wojska Polskiego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie doradztwa prawnego
162238 / 2014-05-14 - Inny: Oświata, Edukacja
Ośrodek Rozwoju Edukacji - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie usług prawniczych z zakresu zamówień publicznych, zasady konkurencyjności i prawa pracy.
204362 / 2011-07-18 - Administracja samorzÄ…dowa
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie obsługi prawnej i eksperckiej Wydziału Kontroli Projektów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013
155668 / 2011-06-13 - Administracja samorzÄ…dowa
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie obsługi prawnej i eksperckiej Wydziału Kontroli Projektów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013
285556 / 2009-08-19 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Szpital Grochowski im. dr med. Rafała Masztaka SP ZOZ w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
umowa o świadczenie pomocy prawnej
12217 / 2016-02-04 - Inny: Muzeum
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Obsługa prawna w zakresie przeprowadzenia inwestycji
33460 / 2013-01-24 - Inny: Jednostka Wojskowa
Jednostka Wojskowa 2063 - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie usług prawniczych oraz usług w zakresie zastępstwa procesowego dla potrzeb instytucji będących na zaopatrzeniu logistycznym JW2063.
208067 / 2010-08-03 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Ministerstwo Skarbu Państwa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Świadczenie usług prawnych dla Ministra Skarbu
Państwa w procesie zbycia akcji spółki Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z siedzibą w Warszawie
42887 / 2010-02-26 - Administracja samorzÄ…dowa
Gmina Pomiechówek - Pomiechówek (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Obsługa prawna gminy Pomiechówek
3079 / 2010-01-06 - Administracja rzÄ…dowa centralna
Ministerstwo Sportu i Turystyki - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 791110005 (Usługi w zakresie doradztwa prawnego)
Analiza porównawcza kosztów funkcjonowania Instytucji Gospodarki Budżetowej oraz Agencji Wykonawczej przy założeniu zachowania dotychczasowych zadań Centralnego Ośrodka Sportu ze wskazaniem optymalnej formy organizacyjno-prawnej wraz z opracowaniem procedury i harmonogramu działań związanych z likwidacją Centralnego Ośrodka Sportu jako Państwowego Zakładu Budżetowego
nr ref.: 49/usł./2009