Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

138121 / 2013-07-09 - Administracja samorządowa / Powiat Ciechanowski (Ciechanów)

Opracowanie Studium Wykonalności i sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko Przebudowy elewacji wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnego hotelu POLONIA z adaptacją na cele upowszechniania kultury, w tym na potrzeby Powiatowej Biblioteki Publicznej.

Opis zamówienia

Opracowanie Studium Wykonalności i sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko Przebudowy elewacji wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnego hotelu POLONIA z adaptacją na cele upowszechniania kultury, w tym na potrzeby Powiatowej Biblioteki Publicznej.

Lokalizacja obiektu - Ciechanów, ul. Warszawska 34 , działka nr 333/2 m. Ciechanów obręb Śródmieście.
Obiekt został wpisany do rejestru zabytków przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Warszawie na podstawie decyzji DC. 5140.62.2013 nr 386/2013 z dnia 15 kwietnia 2013 roku.

Obiekt posiada sporządzoną inwentaryzację, ekspertyzę techniczną i projekt przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania z adaptacją na cele upowszechniania kultury. Budynek jest nie użytkowany od kilkunastu lat.

Opracowanie musi być zgodne z Wytycznymi do przygotowania Studium Wykonalności do projektu w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014.

Najważniejszymi celami Studium Wykonalności są:
-Pokazanie zasadności realizacji projektu.
-Określenie czy zadanie możliwe jest do zrealizowania.
-Wskazanie najlepszych z możliwych do zastosowania rozwiązań technicznych, technologicznych, organizacyjnych, finansowo-ekonomicznych.
-Uzasadnienie wyboru opcji , której realizacji doprowadzi do rozwiązania, zdiagnozowanych problemów
-Określenie korzyści i kosztów realizacji projektu.
-Określenie optymalnej wysokości dotacji z Mechanizmu Finansowego BOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego

Struktura dokumentu:
1.Charakterystyka Wnioskodawcy.
2. Określenie przedmiotu studium.
3. Opis projektu (w tym cele projektu - wskaźniki, lokalizacja, oddziaływanie projektu).
4. Opis istniejącego systemu
5. Analiza popytu (wraz z opisem programu kulturowego)
6. Definiowanie ostatecznego zakresu
7. Analiza oddziaływania na środowisko
8. Plan wdrażania i funkcjonowania projektu (harmonogram, plan finansowania, trwałość, działania promocyjne
9. Analiza finansowa
10. Analiza ekonomiczna
11. Analiza wrażliwości i ryzyka

W powyższych punktach należy podać, co następuje:
1.Charakterystyka Wnioskodawcy- należy podać wszystkie dane podmiotu składającego wniosek określone w części I Wytycznych.
2.Określenie przedmiotu studium - należy podać tytuł przedsięwzięcia oraz wyjaśnić co jest przedmiotem Studium Wykonalności. Tytuł powinien w jednoznaczny sposób określać cele projektu i identyfikować jednoznacznie obszar na którym projekt będzie wdrażany. Tytuł winien być identyczny z tytułem użytym we wniosku i dokumentacji aplikacyjnej.
3.Opis projektu (w tym cele projektu - wskaźniki, lokalizacja, oddziaływanie projektu) Opis musi zawierać następujące informacje: geneza projektu, opis przedmiotu projektu, ranga obiektu objętego projektem (np. rejestr zabytków), określenie grup docelowych do których kierowany jest projekt, uzasadnienie zgodności projektu z celami Mechanizmów Finansowych i Programu, uzasadnienie potrzeby realizacji projektu.

Określenie celów projektu - logika interwencji:
Cele projektu zdefiniowane w analizie muszą:
-jasno wskazywać jakie korzyści społeczno-ekonomiczne można osiągnąć dzięki wdrożeniu projektu,
-być logicznie powiązane ze sobą,
-uwzględniać wszystkie najważniejsze bezpośrednie i pośrednie skutki społecznoekonomiczne przedsięwzięcia,
-określać, czy całkowite korzyści osiągnięte w wyniku realizacji projektu uzasadniają jego koszt,
-być logicznie powiązane z ogólnymi celami omawianych funduszy,
-być uzupełnione o metody pomiaru poziomu ich osiągnięcia,
-określać korzyści osiągnięte w ramach danego celu powinny być wyrażone w konkretnych wartościach/parametrach społeczno - ekonomicznych.

Cele projektu muszą być określone poprzez wskaźniki na dwóch poziomach
-wyniku (produktu) - to bezpośredni efekt projektu. Wszystkie wyniki muszą być mierzalne i osiągnięte najpóźniej do końca realizacji projektu,
-rezultatu - planowane efekty projektu mierzone po zakończeniu jego realizacji, takie jak np. liczba turystów odwiedzających dany obiekt w ciągu roku.
Wszystkie rezultaty muszą być mierzalne i osiągnięte najpóźniej w rok od końca realizacji projektu. Na poziomie Wytycznych nie określono katalogu obowiązkowych wskaźników rezultatu - należy je określić indywidualnie dla każdego z projektów.
Wskaźniki wyniku (produktu)- pkt 4.3 wniosku aplikacyjnego:
-Liczba odrestaurowanych i odnowionych obiektów kulturalnych.
-Liczba obiektów dziedzictwa kulturowego zabezpieczonych przed degradacją.
-Liczba udostępnionych lub ponownie udostępnionych historycznych obiektów kulturalnych.
-Liczba nowych serwisów internetowych prezentujących udokumentowane cyfrowo zbiory dziedzictwa kulturowego.
-Liczba zdygitalizowanych zbiorów dziedzictwa kulturowego.
-Liczba nowo utworzonych muzeów i obiektów kulturalnych,
-Liczba utworzonych wirtualnych instytucji kultury.
-Liczba obiektów kulturalnych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
-Udostępniona powierzchnia obiektów objętych projektem ( m2).
-Liczba nowych miejsc pracy
-Liczba instytucji partnerskich (z Państw Darczyńców) zaangażowanych w realizację projektu.
-Inne - istnieje możliwość dodania kolejnych wskaźników, jeśli wskaźniki z wniosku nie wyczerpują zakresu i specyfiki projektu.

Lokalizacja oraz planowany obszar oddziaływania projektu - Informacje na temat obszaru, na którym zlokalizowany jest projekt należy pokazać w taki sposób, aby można było łatwo zauważyć i zrozumieć problemy, które realizacja projektu ma rozwiązać.
Konieczne jest określenie wraz z uzasadnieniem obszaru oddziaływania projektu (międzynarodowy, ogólnopolski, regionalny/lokalny):
-przed rozpoczęciem realizacji inwestycji (jeśli projekt dotyczy istniejącego obiektu),
-planowanego (dotyczy wszystkich typów)

4.Opis istniejącego systemu. Należy przedstawić informacje na temat:
-zdolności organizacyjnej i finansowej Wnioskodawcy do wdrożenia projektu. Jeżeli Wnioskodawca planuje powierzenie realizacji projektu inwestorowi zastępczemu jest zobowiązany przedstawić informację na temat wybranej firmy lub informacji na temat trybu wyboru. W tej części Studium Wykonalności należy zawrzeć również informacje o zrealizowanych projektach inwestycyjnych o wartości przekraczającej 1 milion złotych,
-prawnej wykonalności inwestycji- kwestii prawnych związanych z realizacją projektu, w tym stanu formalno-prawnego nieruchomości, gruntów, dokumentów warunkujących wykonanie inwestycji,
-opisu technicznego - stanu aktualnego przedmiotu projektu - określenie stanu budynków, budowli i innych przedmiotów projektu,
-zidentyfikowanych problemów,
-oceny istniejącego systemu pod kątem zgodności z prawem polskim i UE, w tym:
-zgodność z polityką rządową/regionalną,
-zgodność z politykami i prawem wspólnotowym ( w zakresie pomocy publicznej, zamówień publicznych, równości szans oraz mniejszości narodowych i etnicznych w projekcie)

Należy dołączyć dokumentację zdjęciową.

5.Analiza popytu (wraz z opisem programu kulturowego)
-Zdefiniowanie obszaru objętego analizą popytu - identyfikacja beneficjentów końcowych projektu oraz określenie ich potrzeb kulturalnych/edukacyjnych,
-Bieżący i przyszły popyt zgłaszany na produkty/usługi objęte projektem:
-- Bieżący popyt - określenie jakie jest zainteresowanie w chwili obecnej korzystaniem z rezultatów projektu.
-- Przyszły popyt - realne prognozy określające przyszłe zainteresowanie produktami/usługami oferowanymi przez zrealizowany projekt.
-Program kulturowy/oferta edukacyjna - zarówno obecna oferta i program bezpośrednio powiązany z wnioskowaną inwestycją

Analizy powinny być oparte o obiektywne dane zewnętrzne (w odniesieniu do bieżącego popytu) lub potwierdzone wykonaniem konkretnych badań określających zapotrzebowanie na dany projekt ( w odniesieniu do przyszłego popytu).

6.Definiowanie ostatecznego zakresu.
Należy przedstawić analizy w zakresie:
-potrzeb inwestycyjnych
-opcji technicznych - należy zidentyfikować następujące warianty:
-- wariant bezinwestycyjny,
-- wariant minimum,
-- warianty inwestycyjne - co najmniej dwa, w przypadku projektów z zakresu
renowacji obiektów zabytkowych - jeden.

Przedstawienie argumentów w celu wykazania, że wybrany wariant realizacji projektu reprezentuje najlepsze rozwiązanie spośród wszelkich możliwych alternatywnych rozwiązań umożliwiających osiągnięcie celu.

7.Analiza oddziaływania na środowisko - Należy opisać przebieg procedury przeprowadzonej w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (jeśli dotyczy) oraz uzyskaną w jej wyniku dokumentację stanowiącą załącznik do wniosku o dofinansowanie, w szczególności:
-Wniosek do właściwego organu o wydanie decyzji środowiskowej,
-Postanowienie organu odnośnie konieczności przeprowadzenia postępowania OOŚ,
-Raport OOŚ (jeśli jest wymagany),
-Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach,
-Streszczenie raportu OOŚ - jeżeli Ocena Oddziaływania na Środowisko (OOŚ) jest wymagana. Należy opisać również przebieg procedury oceny w sprawie oddziaływania projektu na obszary Natura 2000 (jeśli dotyczy),
Gdy OOŚ nie jest wymagana opis tej części studium powinien zawierać informacje odnośnie tego, czy projekt może spowodować
-zagrożenie dla środowiska w fazie budowy/realizacji
-zagrożenie dla środowiska w fazie eksploatacji projektu.

8.Plan wdrażania i funkcjonowania projektu (harmonogram, plan finansowania, trwałość, działania promocyjne. Harmonogram realizacji projektu w postaci wykresu Gantta w podziale na lata i trymestry zgodnie ze wzorem wskazanym w Wytycznych. W tabeli należy odrębnie wykazać wszystkie (przewidywane) zamówienia oraz wszystkie (przewidywane) umowy kontraktowe.
Plan finansowania (preliminarz) - musi być spójny z harmonogramem realizacji projektu, wnioskiem aplikacyjnym, a także zawierającą kwoty netto i brutto tabelą scalającą kosztorysy inwestorskie i wykonany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku.
Ocena długoterminowej trwałości finansowo- instytucjonalnej projektu - informacja na temat posiadanych przez jednostkę prowadzącą niezbędnych zasobów do prawidłowego utrzymania i eksploatacji projektu przez okres 5 lat po zakończeniu realizacji projektu.
Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia (ze wskazaniem źródeł finansowania);
- kosztów utrzymania instytucji/obiektu w ciągu 5 lat poprzedzających rok złożenia wniosku,
- szacowanych kosztów utrzymania instytucji/obiektu objętego projektem w ciągu 5 lat po zakończeniu jego realizacji.
Informacja i promocja - W Studium Wykonalności należy określić:
- cel jaki ma być osiągnięty poprzez podjęte działania promocyjne,
- grupy docelowe do jakich planowane działania promocyjne będą skierowane,
- metody realizacji działań,
- jednostkę odpowiedzialną za ich realizację,
- podać szacowany budżet i źródło finansowania.

9.Analiza finansowa. Celem analizy finansowej jest dokonanie oceny finansowej rentowności inwestycji. W ramach analizy finansowej należy dokonać kalkulacji wartości wskaźników efektywności finansowej projektu:
-FNPV/C - finansowa bieżąca wartość netto inwestycji,
-FRR/C - finansowa wewnętrzna stopa zwrotu z inwestycji,
-FNPV/K - finansowa bieżąca wartość netto kapitału,
-FRR/K - finansowa wewnętrzna stopa zwrotu z kapitału.
Wyliczenie wskaźników analizy finansowej należy dokonać przy zastosowaniu stopy dyskontowej na poziomie 5,5 % oraz okresu odniesienia 20 lat.

Zastosowanie metody kalkulacji Luki w dofinansowaniu - Cel:
-Określenie poziomu wydatków kwalifikowanych, który gwarantuje, że projekt będzie miał wystarczające zasoby finansowe na jego realizację,
-Uniknięcie przyznania nienależnych korzyści odbiorcy.
Metodę luki w dofinansowaniu projektów generujących dochód stosuje się jeżeli :
-Wsparcie nie stanowi pomocy publicznej w rozumieniu art. 107 TFUE,
-Wartość bieżąca przepływów pieniężnych netto generowanych w ramach projektu jest dodatnia.

Algorytm kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w dofinansowaniu:
Wskaźnik luki finansowej (R)

MaxEE
R = ----------------------
DIC

DIC - zdyskontowany koszt inwestycji
MaxEE - maksymalny wydatek kwalifikowany = DIC- DNR
DNR - zdyskontowany przychód netto = zdyskontowane przychody -
zdyskontowane koszty operacyjne+ zdyskontowana wartość rezydualna

Algorytm kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w
dofinansowaniu:
Określenie kwoty decyzji (DA)

DA = EC x R

EC- koszty kwalifikowane (niezdyskontowane)

Algorytm kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w
dofinansowaniu:
Określenie maksymalnej dotacji UE

Dotacja UE = DA x MaxCRpa

MaxCRpa - maksymalny poziom współfinansowania osi priorytetowej określony przez KE
w decyzji przyjmującej program (np. 85 %)


10.Analiza ekonomiczna - Celem analizy jest ocena oczekiwanego wpływu projektu na obszar społeczno - gospodarczy, na który oddziaływać będzie projekt. Za pomocą analizy ekonomicznej dąży się do sprawdzenia czy inwestycja jest uzasadniona z punktu widzenia całej społeczności. Podstawa do przeprowadzenia analizy ekonomicznej są przepływy środków pieniężnych określone w analizie finansowej. Przy określeniu ekonomicznych wskaźników efektywności należy jednak dokonać niezbędnych korekt dotyczących:
-efektów fiskalnych (transferów),
-efektów zewnętrznych,
-przekształceń z cen rynkowych na ceny rozrachunkowe.

Dla wyliczenia wskaźników analizy ekonomicznej zaleca się stosowanie społecznej stopy dyskontowej na poziomie 5,5 % oraz okresu odniesienia 20 lat. Ekonomiczne wskaźniki efektywności projektu:
-ekonomiczna wartość bieżąca netto (ENPV),
-ekonomiczna stopa zwrotu (ERR),
-relacja korzyści do kosztów (B/C).
Czynniki społeczno- gospodarcze, których nie da się wyrazić w wartościach pieniężnych, należy opisać ilościowo i jakościowo z uwzględnieniem wszystkich istotnych społecznych, ekonomicznych i środowiskowych skutków realizacji projektu.

11.Analiza wrażliwości i ryzyka
Etapy analizy wrażliwości:
-identyfikacja zmiennych mających wpływ na wyniki projektu,
-wyeliminowanie zmiennych zależnych, które są pochodną innych zmiennych wykorzystywanych w analizie,
-analiza elastyczności, polegająca na subiektywnej ocenie zmiennych i odrzucenie tych, których wyrażona w procentach zmiana wartości ma niewielki wpływ na wskaźniki efektywności projektu,
-wybór zmiennych krytycznych tj. takich które mają wpływ na wyniki projektu i uszeregowanie ich w formie rankingu,
-analiza scenariuszy, polegająca na badaniu na podstawie realistycznych scenariuszy wpływu na wyniki projektu wielu zestawu zmiennych krytycznych jednocześnie.
Analiza ryzyka - ocena wpływu jaki wywiera procentowa zmienna zmiennej na wskaźnik efektywności projektu. Ma ona na celu określenie rozkładu prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych (przypisanie odpowiednich rozkładów prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych w oparciu o dane historyczne, własne doświadczenie, bądź wiedzę ekspercką). Należy także zidentyfikować ryzyka jakościowe, których wpływ na wskaźniki efektywności projektu nie da się jednoznacznie skwalifikować ( w tym zdarzenia losowe, możliwe problemy, które mogą wystąpić podczas realizacji inwestycji np. znaleziska archeologiczne, problemy organizacyjne, prawne). W takim przypadku należy określić prawdopodobieństwo ich wystąpienia.

Dokument winien zostać opracowany w ilości 4 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej - edytowalnej - format doc (MS Word), xls (MS Exel).

Wykonawca będzie zobowiązany do aktualizacji Studium Wykonalności będącego przedmiotem zamówienia, w przypadku zaistnienia takiej konieczności, do czasu uzyskania przez Zamawiającego pozytywnej oceny opracowanego w oparciu o Studium Wykonalności projektu dokonanej przez właściwy podmiot.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 138121

Data publikacji: 2013-07-09

Nazwa: Powiat Ciechanowski

Ulica: ul. 17 Stycznia 7

Numer domu: 7

Miejscowość: Ciechanów

Kod pocztowy: 06-400

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 023 6723485, 6725415

Numer faxu: 023 6722945

Adres strony internetowej: www.ciechanow.powiat.pl

Regon: 13038158200000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Opracowanie Studium Wykonalności i sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko Przebudowy elewacji wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnego hotelu POLONIA z adaptacją na cele upowszechniania kultury, w tym na potrzeby Powiatowej Biblioteki Publicznej.

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Opracowanie Studium Wykonalności i sporządzenie analizy oddziaływania na środowisko Przebudowy elewacji wraz ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnego hotelu POLONIA z adaptacją na cele upowszechniania kultury, w tym na potrzeby Powiatowej Biblioteki Publicznej.

Lokalizacja obiektu - Ciechanów, ul. Warszawska 34 , działka nr 333/2 m. Ciechanów obręb Śródmieście.
Obiekt został wpisany do rejestru zabytków przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Warszawie na podstawie decyzji DC. 5140.62.2013 nr 386/2013 z dnia 15 kwietnia 2013 roku.

Obiekt posiada sporządzoną inwentaryzację, ekspertyzę techniczną i projekt przebudowy wraz ze zmianą sposobu użytkowania z adaptacją na cele upowszechniania kultury. Budynek jest nie użytkowany od kilkunastu lat.

Opracowanie musi być zgodne z Wytycznymi do przygotowania Studium Wykonalności do projektu w ramach Programu Konserwacja i rewitalizacja dziedzictwa kulturowego Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014 oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014.

Najważniejszymi celami Studium Wykonalności są:
-Pokazanie zasadności realizacji projektu.
-Określenie czy zadanie możliwe jest do zrealizowania.
-Wskazanie najlepszych z możliwych do zastosowania rozwiązań technicznych, technologicznych, organizacyjnych, finansowo-ekonomicznych.
-Uzasadnienie wyboru opcji , której realizacji doprowadzi do rozwiązania, zdiagnozowanych problemów
-Określenie korzyści i kosztów realizacji projektu.
-Określenie optymalnej wysokości dotacji z Mechanizmu Finansowego BOG i Norweskiego Mechanizmu Finansowego

Struktura dokumentu:
1.Charakterystyka Wnioskodawcy.
2. Określenie przedmiotu studium.
3. Opis projektu (w tym cele projektu - wskaźniki, lokalizacja, oddziaływanie projektu).
4. Opis istniejącego systemu
5. Analiza popytu (wraz z opisem programu kulturowego)
6. Definiowanie ostatecznego zakresu
7. Analiza oddziaływania na środowisko
8. Plan wdrażania i funkcjonowania projektu (harmonogram, plan finansowania, trwałość, działania promocyjne
9. Analiza finansowa
10. Analiza ekonomiczna
11. Analiza wrażliwości i ryzyka

W powyższych punktach należy podać, co następuje:
1.Charakterystyka Wnioskodawcy- należy podać wszystkie dane podmiotu składającego wniosek określone w części I Wytycznych.
2.Określenie przedmiotu studium - należy podać tytuł przedsięwzięcia oraz wyjaśnić co jest przedmiotem Studium Wykonalności. Tytuł powinien w jednoznaczny sposób określać cele projektu i identyfikować jednoznacznie obszar na którym projekt będzie wdrażany. Tytuł winien być identyczny z tytułem użytym we wniosku i dokumentacji aplikacyjnej.
3.Opis projektu (w tym cele projektu - wskaźniki, lokalizacja, oddziaływanie projektu) Opis musi zawierać następujące informacje: geneza projektu, opis przedmiotu projektu, ranga obiektu objętego projektem (np. rejestr zabytków), określenie grup docelowych do których kierowany jest projekt, uzasadnienie zgodności projektu z celami Mechanizmów Finansowych i Programu, uzasadnienie potrzeby realizacji projektu.

Określenie celów projektu - logika interwencji:
Cele projektu zdefiniowane w analizie muszą:
-jasno wskazywać jakie korzyści społeczno-ekonomiczne można osiągnąć dzięki wdrożeniu projektu,
-być logicznie powiązane ze sobą,
-uwzględniać wszystkie najważniejsze bezpośrednie i pośrednie skutki społecznoekonomiczne przedsięwzięcia,
-określać, czy całkowite korzyści osiągnięte w wyniku realizacji projektu uzasadniają jego koszt,
-być logicznie powiązane z ogólnymi celami omawianych funduszy,
-być uzupełnione o metody pomiaru poziomu ich osiągnięcia,
-określać korzyści osiągnięte w ramach danego celu powinny być wyrażone w konkretnych wartościach/parametrach społeczno - ekonomicznych.

Cele projektu muszą być określone poprzez wskaźniki na dwóch poziomach
-wyniku (produktu) - to bezpośredni efekt projektu. Wszystkie wyniki muszą być mierzalne i osiągnięte najpóźniej do końca realizacji projektu,
-rezultatu - planowane efekty projektu mierzone po zakończeniu jego realizacji, takie jak np. liczba turystów odwiedzających dany obiekt w ciągu roku.
Wszystkie rezultaty muszą być mierzalne i osiągnięte najpóźniej w rok od końca realizacji projektu. Na poziomie Wytycznych nie określono katalogu obowiązkowych wskaźników rezultatu - należy je określić indywidualnie dla każdego z projektów.
Wskaźniki wyniku (produktu)- pkt 4.3 wniosku aplikacyjnego:
-Liczba odrestaurowanych i odnowionych obiektów kulturalnych.
-Liczba obiektów dziedzictwa kulturowego zabezpieczonych przed degradacją.
-Liczba udostępnionych lub ponownie udostępnionych historycznych obiektów kulturalnych.
-Liczba nowych serwisów internetowych prezentujących udokumentowane cyfrowo zbiory dziedzictwa kulturowego.
-Liczba zdygitalizowanych zbiorów dziedzictwa kulturowego.
-Liczba nowo utworzonych muzeów i obiektów kulturalnych,
-Liczba utworzonych wirtualnych instytucji kultury.
-Liczba obiektów kulturalnych dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych.
-Udostępniona powierzchnia obiektów objętych projektem ( m2).
-Liczba nowych miejsc pracy
-Liczba instytucji partnerskich (z Państw Darczyńców) zaangażowanych w realizację projektu.
-Inne - istnieje możliwość dodania kolejnych wskaźników, jeśli wskaźniki z wniosku nie wyczerpują zakresu i specyfiki projektu.

Lokalizacja oraz planowany obszar oddziaływania projektu - Informacje na temat obszaru, na którym zlokalizowany jest projekt należy pokazać w taki sposób, aby można było łatwo zauważyć i zrozumieć problemy, które realizacja projektu ma rozwiązać.
Konieczne jest określenie wraz z uzasadnieniem obszaru oddziaływania projektu (międzynarodowy, ogólnopolski, regionalny/lokalny):
-przed rozpoczęciem realizacji inwestycji (jeśli projekt dotyczy istniejącego obiektu),
-planowanego (dotyczy wszystkich typów)

4.Opis istniejącego systemu. Należy przedstawić informacje na temat:
-zdolności organizacyjnej i finansowej Wnioskodawcy do wdrożenia projektu. Jeżeli Wnioskodawca planuje powierzenie realizacji projektu inwestorowi zastępczemu jest zobowiązany przedstawić informację na temat wybranej firmy lub informacji na temat trybu wyboru. W tej części Studium Wykonalności należy zawrzeć również informacje o zrealizowanych projektach inwestycyjnych o wartości przekraczającej 1 milion złotych,
-prawnej wykonalności inwestycji- kwestii prawnych związanych z realizacją projektu, w tym stanu formalno-prawnego nieruchomości, gruntów, dokumentów warunkujących wykonanie inwestycji,
-opisu technicznego - stanu aktualnego przedmiotu projektu - określenie stanu budynków, budowli i innych przedmiotów projektu,
-zidentyfikowanych problemów,
-oceny istniejącego systemu pod kątem zgodności z prawem polskim i UE, w tym:
-zgodność z polityką rządową/regionalną,
-zgodność z politykami i prawem wspólnotowym ( w zakresie pomocy publicznej, zamówień publicznych, równości szans oraz mniejszości narodowych i etnicznych w projekcie)

Należy dołączyć dokumentację zdjęciową.

5.Analiza popytu (wraz z opisem programu kulturowego)
-Zdefiniowanie obszaru objętego analizą popytu - identyfikacja beneficjentów końcowych projektu oraz określenie ich potrzeb kulturalnych/edukacyjnych,
-Bieżący i przyszły popyt zgłaszany na produkty/usługi objęte projektem:
-- Bieżący popyt - określenie jakie jest zainteresowanie w chwili obecnej korzystaniem z rezultatów projektu.
-- Przyszły popyt - realne prognozy określające przyszłe zainteresowanie produktami/usługami oferowanymi przez zrealizowany projekt.
-Program kulturowy/oferta edukacyjna - zarówno obecna oferta i program bezpośrednio powiązany z wnioskowaną inwestycją

Analizy powinny być oparte o obiektywne dane zewnętrzne (w odniesieniu do bieżącego popytu) lub potwierdzone wykonaniem konkretnych badań określających zapotrzebowanie na dany projekt ( w odniesieniu do przyszłego popytu).

6.Definiowanie ostatecznego zakresu.
Należy przedstawić analizy w zakresie:
-potrzeb inwestycyjnych
-opcji technicznych - należy zidentyfikować następujące warianty:
-- wariant bezinwestycyjny,
-- wariant minimum,
-- warianty inwestycyjne - co najmniej dwa, w przypadku projektów z zakresu
renowacji obiektów zabytkowych - jeden.

Przedstawienie argumentów w celu wykazania, że wybrany wariant realizacji projektu reprezentuje najlepsze rozwiązanie spośród wszelkich możliwych alternatywnych rozwiązań umożliwiających osiągnięcie celu.

7.Analiza oddziaływania na środowisko - Należy opisać przebieg procedury przeprowadzonej w celu uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (jeśli dotyczy) oraz uzyskaną w jej wyniku dokumentację stanowiącą załącznik do wniosku o dofinansowanie, w szczególności:
-Wniosek do właściwego organu o wydanie decyzji środowiskowej,
-Postanowienie organu odnośnie konieczności przeprowadzenia postępowania OOŚ,
-Raport OOŚ (jeśli jest wymagany),
-Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach,
-Streszczenie raportu OOŚ - jeżeli Ocena Oddziaływania na Środowisko (OOŚ) jest wymagana. Należy opisać również przebieg procedury oceny w sprawie oddziaływania projektu na obszary Natura 2000 (jeśli dotyczy),
Gdy OOŚ nie jest wymagana opis tej części studium powinien zawierać informacje odnośnie tego, czy projekt może spowodować
-zagrożenie dla środowiska w fazie budowy/realizacji
-zagrożenie dla środowiska w fazie eksploatacji projektu.

8.Plan wdrażania i funkcjonowania projektu (harmonogram, plan finansowania, trwałość, działania promocyjne. Harmonogram realizacji projektu w postaci wykresu Gantta w podziale na lata i trymestry zgodnie ze wzorem wskazanym w Wytycznych. W tabeli należy odrębnie wykazać wszystkie (przewidywane) zamówienia oraz wszystkie (przewidywane) umowy kontraktowe.
Plan finansowania (preliminarz) - musi być spójny z harmonogramem realizacji projektu, wnioskiem aplikacyjnym, a także zawierającą kwoty netto i brutto tabelą scalającą kosztorysy inwestorskie i wykonany nie wcześniej niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku.
Ocena długoterminowej trwałości finansowo- instytucjonalnej projektu - informacja na temat posiadanych przez jednostkę prowadzącą niezbędnych zasobów do prawidłowego utrzymania i eksploatacji projektu przez okres 5 lat po zakończeniu realizacji projektu.
Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia (ze wskazaniem źródeł finansowania);
- kosztów utrzymania instytucji/obiektu w ciągu 5 lat poprzedzających rok złożenia wniosku,
- szacowanych kosztów utrzymania instytucji/obiektu objętego projektem w ciągu 5 lat po zakończeniu jego realizacji.
Informacja i promocja - W Studium Wykonalności należy określić:
- cel jaki ma być osiągnięty poprzez podjęte działania promocyjne,
- grupy docelowe do jakich planowane działania promocyjne będą skierowane,
- metody realizacji działań,
- jednostkę odpowiedzialną za ich realizację,
- podać szacowany budżet i źródło finansowania.

9.Analiza finansowa. Celem analizy finansowej jest dokonanie oceny finansowej rentowności inwestycji. W ramach analizy finansowej należy dokonać kalkulacji wartości wskaźników efektywności finansowej projektu:
-FNPV/C - finansowa bieżąca wartość netto inwestycji,
-FRR/C - finansowa wewnętrzna stopa zwrotu z inwestycji,
-FNPV/K - finansowa bieżąca wartość netto kapitału,
-FRR/K - finansowa wewnętrzna stopa zwrotu z kapitału.
Wyliczenie wskaźników analizy finansowej należy dokonać przy zastosowaniu stopy dyskontowej na poziomie 5,5 % oraz okresu odniesienia 20 lat.

Zastosowanie metody kalkulacji Luki w dofinansowaniu - Cel:
-Określenie poziomu wydatków kwalifikowanych, który gwarantuje, że projekt będzie miał wystarczające zasoby finansowe na jego realizację,
-Uniknięcie przyznania nienależnych korzyści odbiorcy.
Metodę luki w dofinansowaniu projektów generujących dochód stosuje się jeżeli :
-Wsparcie nie stanowi pomocy publicznej w rozumieniu art. 107 TFUE,
-Wartość bieżąca przepływów pieniężnych netto generowanych w ramach projektu jest dodatnia.

Algorytm kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w dofinansowaniu:
Wskaźnik luki finansowej (R)

MaxEE
R = ----------------------
DIC

DIC - zdyskontowany koszt inwestycji
MaxEE - maksymalny wydatek kwalifikowany = DIC- DNR
DNR - zdyskontowany przychód netto = zdyskontowane przychody -
zdyskontowane koszty operacyjne+ zdyskontowana wartość rezydualna

Algorytm kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w
dofinansowaniu:
Określenie kwoty decyzji (DA)

DA = EC x R

EC- koszty kwalifikowane (niezdyskontowane)

Algorytm kalkulacji maksymalnej kwoty dofinansowania metoda Luki w
dofinansowaniu:
Określenie maksymalnej dotacji UE

Dotacja UE = DA x MaxCRpa

MaxCRpa - maksymalny poziom współfinansowania osi priorytetowej określony przez KE
w decyzji przyjmującej program (np. 85 %)


10.Analiza ekonomiczna - Celem analizy jest ocena oczekiwanego wpływu projektu na obszar społeczno - gospodarczy, na który oddziaływać będzie projekt. Za pomocą analizy ekonomicznej dąży się do sprawdzenia czy inwestycja jest uzasadniona z punktu widzenia całej społeczności. Podstawa do przeprowadzenia analizy ekonomicznej są przepływy środków pieniężnych określone w analizie finansowej. Przy określeniu ekonomicznych wskaźników efektywności należy jednak dokonać niezbędnych korekt dotyczących:
-efektów fiskalnych (transferów),
-efektów zewnętrznych,
-przekształceń z cen rynkowych na ceny rozrachunkowe.

Dla wyliczenia wskaźników analizy ekonomicznej zaleca się stosowanie społecznej stopy dyskontowej na poziomie 5,5 % oraz okresu odniesienia 20 lat. Ekonomiczne wskaźniki efektywności projektu:
-ekonomiczna wartość bieżąca netto (ENPV),
-ekonomiczna stopa zwrotu (ERR),
-relacja korzyści do kosztów (B/C).
Czynniki społeczno- gospodarcze, których nie da się wyrazić w wartościach pieniężnych, należy opisać ilościowo i jakościowo z uwzględnieniem wszystkich istotnych społecznych, ekonomicznych i środowiskowych skutków realizacji projektu.

11.Analiza wrażliwości i ryzyka
Etapy analizy wrażliwości:
-identyfikacja zmiennych mających wpływ na wyniki projektu,
-wyeliminowanie zmiennych zależnych, które są pochodną innych zmiennych wykorzystywanych w analizie,
-analiza elastyczności, polegająca na subiektywnej ocenie zmiennych i odrzucenie tych, których wyrażona w procentach zmiana wartości ma niewielki wpływ na wskaźniki efektywności projektu,
-wybór zmiennych krytycznych tj. takich które mają wpływ na wyniki projektu i uszeregowanie ich w formie rankingu,
-analiza scenariuszy, polegająca na badaniu na podstawie realistycznych scenariuszy wpływu na wyniki projektu wielu zestawu zmiennych krytycznych jednocześnie.
Analiza ryzyka - ocena wpływu jaki wywiera procentowa zmienna zmiennej na wskaźnik efektywności projektu. Ma ona na celu określenie rozkładu prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych (przypisanie odpowiednich rozkładów prawdopodobieństwa zmiennych krytycznych w oparciu o dane historyczne, własne doświadczenie, bądź wiedzę ekspercką). Należy także zidentyfikować ryzyka jakościowe, których wpływ na wskaźniki efektywności projektu nie da się jednoznacznie skwalifikować ( w tym zdarzenia losowe, możliwe problemy, które mogą wystąpić podczas realizacji inwestycji np. znaleziska archeologiczne, problemy organizacyjne, prawne). W takim przypadku należy określić prawdopodobieństwo ich wystąpienia.

Dokument winien zostać opracowany w ilości 4 egz. w wersji papierowej oraz w wersji elektronicznej - edytowalnej - format doc (MS Word), xls (MS Exel).

Wykonawca będzie zobowiązany do aktualizacji Studium Wykonalności będącego przedmiotem zamówienia, w przypadku zaistnienia takiej konieczności, do czasu uzyskania przez Zamawiającego pozytywnej oceny opracowanego w oparciu o Studium Wykonalności projektu dokonanej przez właściwy podmiot.

Kody CPV:
712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy jest dialog: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 14/08/2013

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art.22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia.

Wiedza i doświadczenie:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej trzech Studiów Wykonalności w zakresie inwestycji z zakresu kultury i dziedzictwa narodowego, które uzyskały dofinansowanie projektu i załączy dokumenty potwierdzające że zostały wykonane w sposób należyty,

Sytuacja ekonomiczna:
Oceny spełnienia warunku Zamawiający dokona na podstawie dokumentów potwierdzających opłacenie przez Wykonawcę polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na co najmniej kwotę 15 000,00 zł.

Oświadczenie nr 4: Tak

Oświadczenie nr 13: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 3: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 4: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 8: Tak

Dokumenty grupy kapitałowej: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Kod kryterium cenowe: A

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia: Jak w pkt. I.1)

Data składania wniosków, ofert: 17/07/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 09:00

Miejsce składania:
Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, pokój 108

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Podobne przetargi

449866 / 2013-11-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Konstancin-Jeziorna, UrzÄ…d Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna - Konstancin-Jeziorna (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie Programu gospodarki wodno - ściekowej dla Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna oraz bazy danych przestrzennych dotyczących gospodarki wodno - ściekowej

270761 / 2013-12-12 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Miasta PÅ‚ocka - PÅ‚ock (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie studium wykonalności projektu dotyczącego budowy kompleksu basenów rekreacyjnych realizowanego w formule partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji na roboty budowlane.

162191 / 2013-08-14 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej - Siedlce (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
nadzór autorski specjalistyczny na potrzeby prawidłowej realizacji Projektu - Wdrożenie specjalistycznego systemu informatycznego kompleksowo wspomagającego pracę systemów medycznych i administracyjnych w SPZOZ w Siedlcach.

54423 / 2009-03-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie studium wykonalności projektu Modernizacja i doposażenie radomskich domów pomocy społecznej i towarzyszącej im infrastruktury pomocniczej

299135 / 2010-10-22 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
wykonanie studium wykonalności i wniosku o dofinansowanie dla projektu Termomodernizacja obiektów publicznej infrastruktury edukacyjnej w Radomiu.

130472 / 2010-05-14 - Administracja samorzÄ…dowa

Międzygminny Związek Regionu Ciechanowskiego - Ciechanów (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
sporządzenie Studium Wykonalności dla projektu pn.: Budowa Zintegrowanego Systemu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla gmin regionu ciechanowskiego.

96593 / 2010-04-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przetarg nieograniczony na usługę wykonania studium wykonalności dla projektu Budowa obwodnicy południowej w Radomiu.

143447 / 2009-08-31 - Administracja rzÄ…dowa centralna

UrzÄ…d Komunikacji Elektronicznej - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie modelu price cap w ramach regulacji cen powszechnych usług pocztowych oraz przeprowadzenie szkolenia

283451 / 2008-10-24 - Administracja samorzÄ…dowa

Urząd Miejski w Łochowie - Łochów (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie dokumentacji niezbędnej do wystąpienia z wnioskiem o dofinansowanie z Funduszu Spójności dla Przedsięwzięcia o nazwie Rozbudowa i modernizacja systemu odbioru i oczyszczania ścieków komunalnych w Gminie Łochów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

61767 / 2013-04-23 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Aktualizacja Instrukcji Wykonawczej wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej (Instrukcja horyzontalna), weryfikacja szesnastu Instrukcji Szczegółowych wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, Instrukcji Wykonawczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Instrukcji Wykonawczej Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, wraz z załącznikami

82001 / 2014-04-15 - Inny: Spółka Skarbu Państwa

Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie ekspertyzy technicznej i koncepcji techniczno-budowlanej w zakresie bezpieczeństwa pożarowego dworca kolejowego Warszawa Centralna i Warszawa Śródmieście wraz z usługą wsparcia i nadzoru

85099 / 2009-06-02 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie studium wykonalności dla projektu p.n. Budowa Publicznego Przedszkola Nr 22 i rozbudowa Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 18 przy ul. Ofiar Firleja w Radomiu oraz dla projektu p.n. Budowa hali sportowej przy Zespole Szkół Budowlanych ul. Kościuszki w Radomiu.

51575 / 2011-02-14 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Weryfikacja analiz ekonomicznych i finansowych sporządzonych na etapie przygotowywania wniosku o dofinansowanie dla 5 projektów infrastrukturalnych (drogowych) współfinansowanych z Funduszu Spójności, realizowanych przez zamawiającego (Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad) w ramach Narodowego Planu Rozwoju 2004-2006

342487 / 2008-12-01 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie Studium Wykonalności (SW) i Rezultatów Studium Wykonalności (RSW) dla projektu: Budowa obwodnicy Serocka w ciągu drogi krajowej nr 61 na odcinku od od km 35+88 do km 42+900

126607 / 2015-08-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Powiat Warszawski Zachodni - Ożarów Mazowiecki (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
OPRACOWANIE STUDIUM WYKONALNOŚCI W RAMACH SAMORZĄDOWEGO PRZEDSIĘWZIĘCIA pn. ZINTEGROWANA GOSPODARKA WODNA I ZARZĄDZANIE PRZESTRZENIĄ W POWIECIE WARSZAWSKIM ZACHODNIM ORAZ POWIECIE NOWODWORSKIM I POWIECIE SOCHACZEWSKIM Z UWZGLĘDNIENIEM OBSZARU FUNKCJONALNEGO KAMPINOSKIEGO PARKU NARODOWEGO

108477 / 2013-06-12 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Aktualizacja Instrukcji Wykonawczej wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej (Instrukcja horyzontalna), weryfikacja szesnastu Instrukcji Szczegółowych wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej, Instrukcji Wykonawczej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Instrukcji Wykonawczej Centrum Koordynacji Projektów Środowiskowych, wraz z załącznikami

253318 / 2011-08-22 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Åšrodowiska , Biuro Dyrektora Generalnego - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Stałe monitorowanie zmian w polskim sektorze leśno-drzewnym wg standardów Komitetu Drzewnego EKG ONZ/FAO.

50427 / 2015-04-10 - Podmiot prawa publicznego

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Przeprowadzenie badania i opracowanie analizy, z możliwością składania ofert częściowych

22242 / 2015-01-30 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Władza Wdrażająca Programy Europejskie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studiów wykonalności dla projektów: K-GESUT - krajowa baza danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz TopoMapa - nowa generacja map topograficznych realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014 - 2020

82347 / 2011-03-14 - Administracja rzÄ…dowa centralna

Ministerstwo Skarbu Państwa - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Świadczenie usługi dla Ministerstwa Skarbu Państwa w zakresie opracowania analizy (raportu) przekształceń własnościowych w Polsce i Europie mającej charakter studium porównawczego, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Europy Środkowo-Wschodniej

127152 / 2009-04-29 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Radomia - Radom (mazowieckie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie studium wykonalności dla projektu Przebudowa dróg powiatowych: ulicy Malczewskiego na odcinku od Placu Kazimierza do skrzyżowania Malczewskiego Wernera Kelles-Krauza wraz z odcinkiem ulicy Struga od skrzyżowania Malczewskiego Kilińskiego Struga do Placu Jagiellońskiego w Radomiu