Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

202593 / 2011-07-26 - Inny: Osoba prawna zaspokajająca potrzeby o charakterze powszechnym / Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o. (Warszawa)

Ogłoszenie zawiera informacje aktualizacyjne dotyczące publikacji w biuletynie z dnia pod pozycją . Zobacz ogłoszenie / - .

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 202593

Data publikacji: 2011-07-26

Nazwa:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o.

Ulica: ul. Ludwika Kondratowicza 8

Numer domu: 8

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 03-242

Województwo / kraj: mazowieckie

Numer telefonu: 22 32 53 53

Numer faxu: 22 326 58 34

Regon: 14198346000000

Typ ogłoszenia: ZP-403

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Czy zamówienie było ogłoszone w BZP: Nie

Czy w BZP zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie: Nie

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego:
Inny: Osoba prawna zaspokajająca potrzeby o charakterze powszechnym

Inny rodzaj zamawiającego:
Osoba prawna zaspokajająca potrzeby o charakterze powszechnym

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa materiałów wszczepialnych dla Oddziału Neurochirurgii dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.

Rodzaj zamówienia: D

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów wszczepialnych dla Oddziału Neurochirurgii dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.

Kody CPV:
331000001 (Urządzenia medyczne)

Kod trybu postepowania: WR

Czy zamówienie dotyczy programu UE: Nie

Nazwa wykonawcy: TRICOMED S.A.

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Świętojańska 5/9

Miejscowość: Łódź

ID województwa: 17

Województwo / kraj: Polska

Nazwa:
Dostawa materiałów wszczepialnych dla Oddziału Neurochirurgii dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.

Nr częsci: 1

Data udzielenie zamówienia: 20/06/2011

Liczba ofert: 1

Liczba odrzuconych ofert: 0

Szacunkowa wartość zamówienia: 6000,00

Cena wybranej oferty: 5828,90

Cena minimalna: 5828,90

Cena maksymalna: 5828,90

Kod waluty: 1

Waluta (PLN): PLN

zal_pprawna_hid: g;

Postępowanie prowadzone jest w trybie zapytanie o cenę na podstawie art.: art. 67 ust. 1 pkt 3

Uzasadnienia wyboru trybu:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest zobowiązany do wszczęcia postępowań w związku z likwidacją Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie i do rozpoczęcia działalności w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki Sp. z o.o. Dla nowego Zamawiającego, jakim jest Mazowiecki Szpital Wojewódzki Sp. z o.o. zaistniała konieczność zawarcia nowych umów niezbędnych do realizacji przedmiotu działalności. Szpital świadczy usługi w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, specjalistyczne porady i konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i inne zabiegi medyczne, lecznictwa stacjonarnego w tym: hospitalizację, diagnozowanie i leczenie chorych w trybie całodobowym lub całodziennym w zakresie specjalności reprezentowanych przez oddziały szpitalne oraz udzielanie w wydzielonych jednostkach organizacyjnych Zakładu stacjonarnych świadczeń zdrowotnych jednodniowych w ramach specjalności reprezentowanych w Szpitalu. Zgodnie z uchwałą Szpital zapewni pacjentom korzystającym dotychczas ze świadczeń zdrowotnych dalsze, nieprzerwane ich udzielanie, bez ograniczeń dostępności,warunków udzielania i ich jakości w rodzajowo oznaczonym zakresie wynikającym ze statutu Szpitala od czasu przejęcia działalności medycznej.
Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ w Warszawie zaprzestał udzielania świadczeń zdrowotnych z dniem 31 grudnia 2010 r. i w jego miejsce rozpoczął działalność Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Ze względu na krótki czas do rozpoczęcia działalności nie było możliwe przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień w trybie konkurencyjnym. Należy podkreślić, iż data 31.12.2010 r. jako data wskazana na zakończenie działalności medycznej Wojewódzkiego Szpitala Bródnowskiego SP ZOZ była datą wskazaną z niewielkim wyprzedzeniem i przesuwaną wielokrotnie. Data rozpoczęcia działalności medycznej nie była możliwa do przewidzenia z wcześniejszym wyprzedzeniem z uwagi na fakt, iż była zależna od wielu czynników. W pierwszej kolejności należy wskazać na wydanie z datą 23.12.2010 r. decyzji o wpisie do rejestru zakładu opieki zdrowotnej Bródnowskiego Centrum Specjalistycznego (Zakładu utworzonego przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). Wojewódzki Szpital Bródnowski w likwidacji z dniem 31.12.2010 r. na podstawie umowy przelewu wierzytelności i przejęcia długu przeniósł na utworzone Bródnowskie Centrum Specjalistyczne praw i obowiązki wynikające z umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zatem dopiero po tej dacie możliwe było rozpoczęcie działalności medycznej przez spółkę z jednoczesnym zakończeniem działalności przez Wojewódzki Szpital Bródnowski.
Kolejny istotny element to otrzymanie przez Spółkę w dniu 23.12.2010 r. środków finansowych - kwoty podwyższonego kapitału zakładowego niezbędnych do rozpoczęcia udzielenia zamówień publicznych. Bez wyposażenia w środki finansowe spółka nie mogła zawierać jakichkolwiek umów niezbędnych do zabezpieczenia chociażby bieżących potrzeb związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
Ostatnim elementem który pozwolił na rozpoczęcie możliwości udzielenia zamówień publicznych było podjęcie uchwały przez Radę Nadzorczą w dniu 28.12.2010 r. co do pozytywnej opinii w zakresie planu rzeczowo finansowego spółki na rok 2011 r., w którym to planie w tabeli nr III.2 zostały wskazane planowane koszty na rok 2011 a jednocześnie limity do zaciągania zobowiązań na rok 2011 r. Ustawa o finansach publicznych wymaga, aby Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych zaciągał swoje zobowiązania finansowe w zakresie przewidzianym w planie jednostki. Jeśli zatem Zamawiający zaciąga zobowiązanie wykraczając poza plan finansowy dopuszcza się naruszenia dyscypliny finansów publicznych, również i w przypadku gdy plan zostanie później zmieniony lub umowa później dostosowana do planu, o czym stanowi art. 11. ust. 1 wskazanej ustawy, który stanowi, iż ,,Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia. Wydatki publiczne mogą być dokonywane na cele i w wysokości przewidzianej w planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych. Jednostki sektora finansów publicznych mogą zaciągać zobowiązania do sfinansowania do wysokości wynikającej z planu wydatków. W tym więc stanie faktycznym Zamawiający do momentu uchwalenia planu nie mógł rozpocząć procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych.
Biorąc pod uwagę fakt, iż plan został zaopiniowany pozytywnie w dniu 28.12.2010 r., oraz z dniem 31.12.2010 r. zaprzestał świadczyć działalność medyczną Wojewódzki Szpital Bródnowski, spółka rozpocząć musiała działalność z dniem 01.01.2011 r. W tych okolicznościach spółka nie miała niezbędnego czasu na przygotowanie i wszczęcie postępowań w trybach konkurencyjnych. Biorąc pod uwagę liczbę zamówień, których należy udzielić aby zabezpieczyć bieżące potrzeby w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz fakt, iż większość z postępowań z uwagi na ich wartość powinno zostać ogłoszonych jako postępowania o wartościach powyżej progu o którym mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy zasadne było podjęcie decyzji aby na okres przejściowy od momentu rozpoczęcia działalności medycznej spółki spółka udzielała zamówień publicznych w trybie z wolnej ręki celem dokonania najpilniejszych zakupów takich jak: dostawy leków, materiałów opatrunkowych, wszczepialnych, szewnych itp., czy innych niezbędnych do zapewnienia artykułów celem świadczenia w sposób nieprzerwany działalności medycznej. Zamawiający przygotowując plan zamówień publicznych na rok 2011 dokonał ustalenia dla przedmiotu zamówienia, którego dotyczy niniejsze powiadomienie następujących elementów:
W planie finansowym dla pozycji materiały wszczepialne została zaplanowana kwota w wysokości. 9.120.000,00 zł. Z tych względów Zamawiający w celu zabezpieczenia w trybie pilnym najważniejszych potrzeb skorzystał z art. 6a ustawy Prawo zamówień publicznych, który przy dokonanych wyliczeniach dla w/w pozycji pozwolił na:
Skorzystanie z możliwości udzielenia zamówienia w części do łącznej wartości wszystkich części w wysokości 20% (kwota 1.824.000,00 zł.) i dla jednostkowej wartości części nie przekraczającej: 80.000 euro (kwota 307.120,00 zł.).
Biorąc pod uwagę fakt, iż wartość przedmiotowego zamówienia wynosi 6.000,00 zł. i po zsumowaniu udzielonych do tej pory zamówień w częściach o wartości 1.818.079,50 zł., wartość łączna zamówień udzielonych zamówień w częściach i wniosku wynosi 1.824.079,50 zł., a więc przekracza 20% łącznej wartości zamówienia - kwotę 1.824.000,00 zł.
Z tych względów Zamawiający zgodnie z dyspozycją 67 ust. 2 ustawy zawiadamia o wszczęciu postępowania w części, dla którego właściwe zastosowanie znajdują przepisy powyżej progów o których mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
Z zasady celowości i oszczędności przy wydatkowaniu środków publicznych (art. 28 i 92 pkt 3 ustawy o finansach publicznych) wynika, iż Zamawiający dokonuje wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym, z uwzględnieniem prawidłowo dokonanych przeniesień i zgodnie z planowanym przeznaczeniem. Nie może zatem zawrzeć umowy na kwotę przekraczającą rzetelnie ustaloną wartość zamówienia. Wartość szacunkową ustala się z należytą starannością przed rozpoczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego dokładnie, w oparciu o przygotowaną dokumentację, rozeznanie rynku. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego rozpoczyna się, gdy Zamawiający zabezpieczy środki finansowe na realizację zamówienia. Nie można więc rozpocząć procedury o udzielenie zamówienia publicznego bez jego uprzedniego prawidłowego zaplanowania, bądź w sytuacji braku dostatecznego pokrycia finansowego gwarantowanego na mocy dyspozycji wydatkowej planu finansowego (wyrok Zespołu Arbitrów z dnia 16.05.2006 r., sygn. akt UZP/ZO/0-1380/06). Powyższe stanowisko zachowuje aktualność
w obecnym stanie prawnym.

Podobne przetargi

433830 / 2012-11-06 - Podmiot prawa publicznego

Wojskowy Instytut Medyczny - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 331000001 (Urządzenia medyczne)
dostawa bronchofiberoskopu - 1 szt., wózka do transportu chorego - 3 szt., przenośnego aparatu do uzdatniania wody - 1 szt.

182324 / 2009-06-08 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Międzyleski Szpital Specjalistyczny w Warszawie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 331000001 (Urządzenia medyczne)
dostawa pompy do kontrapulsacji wewnątrzaortalnej dla potrzeb Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie.

245655 / 2012-11-20 - Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej - Łosice (mazowieckie)
CPV: 331000001 (Urządzenia medyczne)
Dostawa wózka anestezjologicznego do Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łosicach.

345919 / 2011-12-28 - Podmiot prawa publicznego

Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. W. Orłowskiego CMKP - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 331000001 (Urządzenia medyczne)
Dostawa sprzętu do żywienia pozajelitowego i dojelitowego w warunkach szpitalnych w okresie 12 m-cy

148558 / 2013-04-16 - Inny: Instytut Badawczy

Centrum Onkologii Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie - Warszawa (mazowieckie)
CPV: 331000001 (Urządzenia medyczne)
Dostawa aplikatorów do uzupełniającej radioterapii śródtkankowej, numer sprawy WR 2/13/MM