Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

264563 / 2012-12-13 - Administracja samorzÄ…dowa / Gmina Parchowo (Parchowo)

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 264563

Data publikacji: 2012-12-13

Nazwa: Gmina Parchowo

Ulica: ul. Krótka 2

Numer domu: 2

Miejscowość: Parchowo

Kod pocztowy: 77-124

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 059 8214466

Numer faxu: 059 8214466

Regon: 77097954200000

Typ ogłoszenia: ZP-408

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Adres strony internetowej: www.parchowo.pl

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Obsługa prawna Urzędu Gminy Parchowo

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Urzędu Gminy Parchowo, świadczona w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2002 r. Nr 123, poz. 1059 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (Dz. U z 2010 r. Nr 10, poz. 65), obejmująca świadczenie przez Wykonawcę na rzecz
Zamawiającego obsługi prawnej, w celu obrony interesów Urzędu Gminy Parchowo.

Kody CPV:
790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)

szacunkowa_wart_zam: Tak

Kod trybu postepowania: WR

zamowienie_pprawna_hid: a;b;

zamowienie_pprawna: art. 5 ust. 1a art. 5 ust. 1b

zamowienie_uzasadnienie:
Zgodnie z art. 5 ust 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 795 z późn. zm.) w przypadku zamówienia na wykonanie usług prawniczych w Urzędzie Gminy Parchowo, a są to usługi o charakterze niepriorytetowym, zamawiający może wszcząć postępowanie
w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust 1 lub art. 67 ust 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z wymienionych
w tym przepisie okoliczności:

1.naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków,
2.naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
3.poniesieniem straty w mieniu publicznym,
4.uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań.

Sprawy z zakresu usług prawniczych powierzone wykonawcy (kancelarii) przez Urząd Gminy, Radę Gminy oraz Jednostki Budżetowe Gminy są w wielu przypadkach skomplikowane i wymagają właściwej specjalistycznej wiedzy prawniczej. Gmina zajmując się różnorodnymi zadaniami o dużym stopniu złożoności, wymaga stałej obsługi prawnej, przy czym z uwagi na wskazane okoliczności musi ona być wykonywana przez podmiot posiadający odpowiednie doświadczenia i rozeznanie
w specyficznych warunkach funkcjonowania. Powierzenie wykonania takich zadań winno więc nastąpić takiej kancelarii prawnej, która dysponuje osobami (radcami prawnymi lub adwokatami) posiadającymi wiedzę i doświadczenie w obsłudze prawnej organów samorządów, w szczególności Gminy, jak również w prowadzeniu spraw przed sądami: powszechnymi, administracyjnymi, samorządowy kolegium odwoławczym oraz innymi organami administracji publicznej. Brak doświadczenia może być przyczyną do podejmowania błędnych decyzji administracyjnych, błędnych i niekorzystnych dla Gmin umów, a nawet powodować straty finansowe.
Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego, gdzie jedynym kryterium jest cena, może spowodować wybór oferty, którą mogłaby złożyć kancelaria nie mająca żadnego doświadczenia w obsłudze organów samorządów, jak również mogą być złożone oferty przewyższające możliwości finansowe Gminy. Powyższe więc wskazuje, że zastosowanie przetargu nieograniczonego na wybór kancelarii do obsługi prawnej Gminy mogłoby spowodować naruszenie zasady celowego, oszczędnego
i efektywnego dokonywania wydatków ( art. 5 ust 1a pkt. 1). Zgodnie z art. 5 ust. 1b ustawy w postępowaniach, których przedmiotem są usługi prawnicze, polegające na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami, trybunałami i innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek trybu wyboru zamówienia
z wolnej ręki. Powyżej przytoczony przepis uzasadnia w pełni tryb niniejszego zamówienia w zakresie zastępstwa procesowego oraz Doradztwa prawnego
w zakresie zastępstwa procesowego. Ponadto zgodnie z treścią przepisów art. 5 ust. 1a pkt 1 i 4 w przypadku zamówień, o których mowa w ust. 1 (zamówień, których przedmiotem są usługi o charakterze niepriorytetowym, określone w przepisach wydanych na podstawie art. 2a - zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym
i niepriorytetowym - do usług o charakterze niepriorytetowym zalicza się usługi prawnicze - kategoria nr 21), zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust.1 ustawy, w szczególności (ale nie tylko), jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków lub uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Połączenie usług prawniczych z usługami polegającymi na wykonaniu zastępstwa procesowego przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi lub innymi organami orzekającymi jest celowe i racjonalne
z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi prawnej Gminy uwzględniając specyfikę działalności tej jednostki. Świadczenie kompleksowych usług prawniczych umożliwia szybsze i bardziej rzetelne rozwiązanie spraw, co przekłada się na efektywność wydatkowania środków. Za celowością kontynuacji współpracy
z wybranym wykonawcą przemawia fakt, iż jest on zaznajomiony z bieżącymi sprawami prowadzonymi przez Gminę, z kolei wybór innego wykonawcy powodowałby konieczność wprowadzenia go w tematykę spraw prowadzonych
i planowanych. Utrzymanie ciągłości wykonywania usług prawniczych przez tego samego wykonawcę zmniejsza istotne ryzyko wystąpienia błędów, umożliwia ciągłość realizacji powierzonych zadań oraz zapewnia terminowe ich wykonanie. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki w przedmiotowym przypadku pozwoli zachować ciągłość realizacji przedsięwzięć zamawiającego (Gminy) pod względem prawnym, co ma kluczowe znaczenie dla efektywności i terminowego wykonywania zobowiązań. Ponadto w ocenie zamawiającego dotychczasowy wykonawca jest partnerem sprawdzonym, do którego zamawiający ma zaufanie, i który świadcząc usługi wykazał się profesjonalizmem i umiejętnością doboru optymalnych rozwiązań. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - w omawianej sprawie - zmniejsza w sposób istotny ryzyko start, jakie powstałyby w przypadku powierzenia świadczenia usług prawniczych nowemu, niesprawdzonemu wykonawcy.
Zamówienie z wolnej ręki daje możliwość wynegocjowania ceny właściwej z uwagi na możliwości finansowych Gminy, a ponadto daje możliwość wyboru kancelarii prawnej, która dysponuje prawnikami posiadającymi duże doświadczenie oraz wiedzę w obsłudze prawnej Gminy.

Nazwa wykonawcy: Kancelaria Adwokacko-Radcowska Chabowski

Adres pocztowy wykonawcy: ul. Świętojańska 67/1

Miejscowość: Gdynia

Kod pocztowy: 81-391

ID województwa: 10

Województwo / kraj: pomorskie

Podobne przetargi

58363 / 2013-04-17 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Publikacja artykułów prasowych i internetowych w ramach promocji projektu pod tytułem: Projekty planów ochrony obszarów Natura 2000 w rejonie Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego

80935 / 2011-03-11 - Inny: oświata - samorządowa jednostka organizacyjna

Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. St. Czarnieckiego - Człuchów (pomorskie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Pełnienie funkcji koordynatora oraz pracownika ds. administracji, monitoringu i rekrutacji w ramach Projektu pt. Nie zostanę w tyle! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

21002 / 2011-02-11 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy - Kosakowo (pomorskie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Obsługa prawna związana z zakladaniem i eksploatacją lotniska cywilnego użytku publicznego na terenie Gminy Kosakowo

6140 / 2011-01-14 - Administracja samorzÄ…dowa

UrzÄ…d Gminy - Kosakowo (pomorskie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Obsługę prawną związaną z zakładaniem i eksploatacją lotniska cywilnego użytku publicznego na terenie Gminy Kosakowo

32469 / 2013-03-01 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Publikacja artykułów prasowych i internetowych w ramach promocji projektu pod tytułem: Projekty planów ochrony obszarów Natura 2000 w rejonie Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego

58667 / 2011-02-19 - Inny: oświata - samorządowa jednostka organizacyjna

Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. St. Czarnieckiego - Człuchów (pomorskie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Pełnienie funkcji koordynatora oraz pracownika ds. administracji, monitoringu i rekrutacji w ramach Projektu pt. Nie zostanę w tyle! współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

370684 / 2009-10-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Sopotu - Sopot (pomorskie)
CPV: 790000004 (Usługi biznesowe: prawnicze, marketingowe, konsultingowe, rekrutacji, drukowania i zabezpieczania)
Wykonanie czynności wymagających wiedzy prawniczej w zakresie obsługi prawnej procesów, jakie zostaną przygotowane i przeprowadzone przez Zamawiającego w ramach postępowania o zamówienie publiczne w trybie negocjacje z ogłoszeniem na Kompleksową obsługę prawną w zakresie przygotowania i realizacji, polegającej na gruntownej rewitalizacji dworca PKP w Sopocie oraz sąsiadujących z nim terenów, z udziałem podmiotów prywatnych.