Informacje o przetargach publicznych.
Site Search

96082 / 2013-03-11 - Administracja samorządowa / Samorząd Województwa Pomorskiego (Gdańsk)

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu

Opis zamówienia

§1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zgodnie z Planem Działania dla Priorytetu VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, przyjętym Uchwałą Nr 34 108 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 5 stycznia 2012 roku w sprawie zatwierdzenia Planów Działania na rok 2012 dla Województwa Pomorskiego w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki PO KL, zmienioną Uchwałą Nr 398 136 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 12 kwietnia 2012 roku, Uchwałą Nr 779 157 12 z dnia 3 lipca 2012 r. oraz Uchwałą Nr 1176 184 12 z dnia 3 października 2012 r., Departament Europejskiego Funduszu Społecznego został wskazany jako Beneficjent projektu systemowego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie.
W dniu 11 października 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego Uchwałą Nr 1214 186 12 wyraził wolę przystąpienia do realizacji przewidzianego w Planie Działania na rok 2012 projektu systemowego System Inteligencji Regionalnej kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007-2013. Następnie dnia 13 listopada 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podjął Uchwałę nr 1322 193 12 w sprawie zatwierdzenia projektu pt. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 i przyznania dofinansowania na jego realizację oraz określenia praw i obowiązków Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego jako Beneficjenta tego projektu.
W obliczu oddziałujących na rynek pracy negatywnych efektów procesów restrukturyzacyjnych oraz kolejnych możliwych dynamicznych zmian w tym obszarze, istotną kwestią dla efektywnego planowania wsparcia w obszarze zatrudnienia i adaptacyjności jest dysponowanie przez władze regionu aktualną wiedzą o kierunkach i zakresie potencjalnych przekształceń. Zjawiska kryzysowe, których negatywne oddziaływanie dotknęło gospodarkę województwa pomorskiego, w szczególności duże zakłady przemysłowe i produkcyjne, pokazały, że w odczytywaniu zagrożeń i kierunków zmian niewystarczające jest doraźne opieranie się na statystycznych modelach analiz społeczno - gospodarczych głównie na standardowych danych generowanych przez statystykę publiczną. Znaczna część problemów związanych z adaptacyjnością firm i pracowników w województwie pomorskim nie zostaje bowiem w ogóle bądź jest niewystarczająco odzwierciedlona w dostępnych statystykach. Zaktualizowana Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 wśród kluczowych kwestii związanych z adaptacyjnością w województwie pomorskim, które wymagają dalszych i pogłębionych analiz wymienia: niski poziom zatrudnienia i aktywności zawodowej; niską mobilność
zawodową i przestrzenną mieszkańców; niską skuteczność oferty dla inwestorów zewnętrznych; niewykorzystany potencjał naukowy, niską efektywność współpracy sektora B R z gospodarką oraz słabo wykorzystany potencjał wsparcia przedsiębiorczości.
Jak wynika z raportu Regionalne systemy badań społecznych i gospodarczych możliwości i zasadność tworzenia na przykładzie województwa pomorskiego Gdańsk 2010 kolejnym problemem utrudniającym efektywne przeciwdziałanie negatywnym zmianom gospodarczym jest brak spójnego i jednolitego systemu badań i analiz gospodarczych, a co za tym idzie brak zintegrowanego źródła przetwarzania informacji i danych służących za podstawę do podejmowania decyzji w zakresie zarządzania zmianami gospodarczymi przez władze Samorządu Województwa Pomorskiego SWP. Potwierdza to analiza przeprowadzona przez SWP na potrzeby Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w ramach prac nad utworzeniem w województwach Regionalnych Obserwatoriów Terytorialnych 2011, która wskazuje m.in. następujące problemy, dotyczące monitorowania zjawisk i zmian społeczno - gospodarczych w województwie pomorskim:
-brak dostępu do danych aktualnych i na odpowiednim poziomie agregacji - niezbędnym do potrzeb zarządzania rozwojem regionu,
-brak przepływu danych i informacji pomiędzy jednostkami samorządowymi oraz instytucjami regionalnymi,
-osobne prowadzenie obserwatoriów tematycznych w różnych instytucjach, w różny sposób, o różnym zakresie, nieciągłych czasowo,
-brak procedur i rozwiązań formalnych, obligujących jednostki samorządowe do współpracy i wymiany informacji.
Jak wynika z ww. zestawień wspólnym problemem w zakresie przewidywania i zarządzania zmianami gospodarczymi jest brak mechanizmów realizacji badań wdrożeniowych i syntezy wniosków z takich działań na poziomie regionalnym. Ze względu na dynamikę zmian i wielowymiarowość zjawisk społecznych i gospodarczych działania realizowane w tym zakresie muszą mieć charakter skoordynowany, ale jednocześnie sieciowy i otwarty. Żaden ekspert ani żadna instytucja nie jest w stanie tej roli spełnić samodzielnie. W związku z tym, jak wynika z rekomendacji z raportu System Inteligencji Regionalnej jako odpowiedź na wyzwania przyszłości Gdańsk 2011, na szczeblu regionalnym konieczne jest realizowanie przez SWP zintegrowanych i multidyscyplinarnych działań badawczych dotyczących zmian gospodarczych, opartych przy tym o wykorzystanie wiedzy i partycypację partnerów społeczno - gospodarczych. Taki system musi być w stanie przetwarzać informacje i wiedzę ilościową i jakościową w syntetyczne kompleksowe diagnozy i rekomendacje wdrożeniowe. Celem tak określonych prac analitycznych jest nadanie mierzalnego charakteru wynikom badań oraz określenie ich wpływu na działania podejmowane regionalnie w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności. Weryfikacja trafności wniosków i rekomendacji zostanie zapewniona poprzez różne narzędzia partycypacyjne i partnerskie, włączające szerokie grono regionalnych aktorów społeczno - gospodarczych w tym praktyków i ekspertów w tworzenie polityki opartej na faktach. Jest to także istotne dla określenia w regionie kształtu interwencji ze środków UE w latach 2014-2020.
Narzędziem, które pozwoli odpowiedzieć na ww. problemy i potrzeby będzie sformułowana w ramach projektu koncepcja realizacji działań badawczo - analitycznych w ramach modelu Pomorskich Sieci Tematycznych PST i Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych POPA pod nazwą Systemu Inteligencji Regionalnej SIR. Dzięki realizacji działań badawczo - analitycznych w zaproponowanej formule Zarząd Województwa Pomorskiego uzyska narzędzie wspomagające realizację Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 SRWP 2020 oraz identyfikację kluczowych trendów adaptacyjnych i gospodarczych.
Celem głównym projektu jest wzrost efektywności i skuteczności zarządzania regionalnymi zmianami gospodarczymi przez władze SWP poprzez wykorzystanie w okresie od 01.11.2012 r. do 31.05.2015 r. partycypacyjnego modelu narzędzi prognostycznych i informacyjnych SIR, generującego wymierne rezultaty analityczne i badawcze, wspierające proces realizacji SRWP 2020.
Zakres działania Pomorskich Sieci Tematycznych PST, utworzonych w ramach projektu, wynika bezpośrednio z celów operacyjnych SRWP 2020, tj.
- cel operacyjny 1.1 Wysoka efektywność przedsiębiorstw kierunki 1.1 - 1.5 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw,
- cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunki 2.1.1, 2.1.2 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia,
- cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunek 2.1.3 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego.

§2. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie dwa segmenty:
1. Segment I: obsługa merytoryczna 3 Pomorskich Sieci Tematycznych zwanych dalej PST,
2. Segment II: opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych zwanego dalej POPA w ramach projektu systemowego SWP pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu, w celu pozyskania wiedzy na temat kierunków rozwoju Województwa Pomorskiego jako podstawy do decyzji Zarządu Województwa Pomorskiego.

§3. Segment I. OBSŁUGA MERYTORYCZNA POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH
1. Szczegółowa charakterystyka PST. W ich skład w liczbie ok. 20 osób w jednej PST wejdą w szczególności: reprezentanci organizacji pracodawców i pracobiorców, przedstawiciele samorządu gospodarczego, przedsiębiorcy, eksperci merytoryczni z danych dziedzin, przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych, reprezentanci instytucji rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i ustawicznego, przedstawiciele firm szkoleniowych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z regionu. Dodatkowo w posiedzeniach PST będą uczestniczyć przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Do celów i zadań merytorycznych każdej PST należeć będzie:
1) Prowadzenie dialogu i konsultacji w obrębie ekspertów i środowisk związanych z problemami adaptacyjności przedsiębiorstw i rynku pracy;
2) Generowanie, w szczególności na potrzeby POPA, eksperckiej i praktycznej informacji na temat zjawisk, procesów i problemów związanych z adaptacyjnością pomorskiej gospodarki w obszarze właściwym dla zakresu prac danej PST;
3) Identyfikacja bieżących i najistotniejszych trendówprocesów zjawisk i problemów społeczno - gospodarczych, związanych z adaptacyjnością pomorskich przedsiębiorstw i ich pracowników - w obszarach tematycznych danej PST;
4) Wypracowanie wniosków do sprawozdań analitycznych sporządzanych po każdym posiedzeniu przez moderatora-eksperta PST, zawierających opis i analizę wybranego zagadnienia zjawiska procesu oraz rekomendacje i propozycje wskazujące na wagę priorytetowość danego problemu, ewentualną konieczność jego dalszej analizy i badania, potencjalne możliwości rozwiązania lub zniwelowania,
w szczególności poprzez narzędzia i kompetencje pozostające w gestii SWP;
5) Identyfikacja potrzeb w zakresie przedmiotu i zagadnień objętych analizami eksperckimi o charakterze sektorowym zlecanymi na potrzeby danej PST, które analizują wybrane aspekty problematyki pozostające w gestii danej PST;
6) Systematyczne przekazywanie do POPA sprawozdań analitycznych z prac PST.
Formą aktywności każdej z trzech PST będą posiedzenia jej członków, z których każde zostanie podsumowane sporządzanym przez moderatora-eksperta PST protokołem z przebiegu dyskusji, jak również sprawozdaniem analitycznym, zawierającym opinie i rekomendacje eksperckie.
Liczba planowanych posiedzeń PST po 5 posiedzeń dla każdej PST łącznie 15 posiedzeń dla 3 PST w okresie od kwietnia 2013 r. do grudnia 2014 r. oraz jedno wspólne dodatkowe posiedzenie wszystkich PST w pierwszym kwartale 2015 r., czyli łącznie 16 posiedzeń. Szczegółowe terminy poszczególnych posiedzeń zostaną określone przez moderatorów-ekspertów w porozumieniu z członkami każdej PST, zgodnie z ramowym harmonogramem projektu przygotowanym przez Zamawiającego.
2. Zamawiający zastrzega, że wszystkie PST zostaną utworzone przez SWP. Opracowanie całościowej, szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania PST, w tym obsługa organizacyjno - techniczna ich prac, jak również stworzenie i zapewnienie ich składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy.
3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest moderowanie i koordynowanie prac merytorycznych trzech PST, działających w następujących obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim tj.:
1) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości,
2) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw,
3) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmuje kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego.
4. W zakresie niniejszego segmentu zamówienia do szczegółowych obowiązków Wykonawcy zamówienia należy:
1) Zapewnienie na rzecz każdej z trzech PST, o których mowa w ust. 3 pracy trzech stałych moderatorów-ekspertów po jednym dla każdej PST, do zadań których należeć będzie:
a) merytoryczna obsługa i nadzór nad funkcjonowaniem każdej z trzech istniejących PST poprzez:
- wybór i przygotowywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym tematów i zagadnień poddanych dyskusji i analizie na danym posiedzeniu PST;
- osobiste prowadzenie i moderowanie dyskusji w ramach poszczególnych posiedzeń PST w oparciu
o wcześniej stworzone założenia;
- sporządzanie protokołów z przebiegu dyskusji w ramach każdego posiedzenia danej PST;
- sporządzanie sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących przede wszystkim na wypracowanych w jego trakcie ustaleniach i wnioskach w szczególności ujętych w treści podpisanych przez moderatora-eksperta i zaakceptowanych przez Zamawiającego protokołów z posiedzeń PST oraz opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich. Każdorazowo podpisany przez moderatora-eksperta i zaakceptowany przez Zamawiającego protokół z posiedzenia danej PST stanowi załącznik do sprawozdania analitycznego z danego posiedzenia PST.
b) udział we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w okresie realizacji usługi, w tym prezentacja na każdym posiedzeniu POPA sprawozdania analitycznego z ostatniego posiedzenia danej PST.
c) udział w przygotowaniu materiałów promocyjnych i upowszechniających rezultaty projektu, w szczególności w postaci wypowiedzi na temat wyników prac PST do filmu promocyjnego zaplanowanego do realizacji w ramach projektu.
2) Zapewnienie na potrzeby każdego z posiedzeń PST udziału ekspertów w tym spośród członków danej PST, sporządzających i prezentujących na forum PST analizy eksperckie w tematach zgodnych z zakresem prac PST i tematyką poszczególnych posiedzeń. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia opracowania i zaprezentowania na każdym posiedzeniu PST min. 2 analiz eksperckich przez odrębnych ekspertów, tym samym każda analiza ekspercka jest prezentowana na forum PST przez jej autora. Wymogi względem analiz eksperckich określa ust. 6.
5.Wymagania względem analiz eksperckich, o których mowa w ust. 4. pkt 2:
1) Analizy eksperckie, o których mowa w ust. 4. pkt 2) uwzględniać powinny obszary merytoryczne adekwatne do zakresu działania danej PST, tj. w odniesieniu do:
a)PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmować powinny następujące kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości;
b)PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmować powinny następujące kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw;
c)PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmować powinny następujące kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego.
2) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne powyższych analiz eksperckich każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych Desk research.
3) Tekst główny każdej analizy eksperckiej nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 10 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę.
4) Analiza ekspercka powinna mieć następującą strukturę:
a) streszczenie najważniejsze wyniki analizy, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami;
b) spis treści;
c) wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy eksperckiej;
d) opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w analizie eksperckiej;
e) opis wyników analizy eksperckiej oraz ich interpretację;
f) wnioski i powiązane z nimi rekomendacje, fakultatywnie proponowany sposób ich wdrożenia;
g) załączniki (fakultatywnie).
5) Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest przesłać analizę ekspercką Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 4).
6) W ramach realizacji zamówienia, w odniesieniu do wszystkich posiedzeń PST Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania łącznie 48 analiz eksperckich.

§4. Segment II OPRACOWANIE 5 DOKUMENTÓW TYPU POLICY PAPER W OPARCIU O EFEKTY I WNIOSKI Z PRAC POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH I Z UDZIAŁEM POMORSKIEGO OBSERWATORIUM PROCESÓW ADAPTACYJNYCH
1. Szczegółowa charakterystyka POPA.
W skład POPA wejdą w szczególności:
1) Ekspert odpowiadający za opracowanie dokumentów typu policy paper;
2) Moderatorzy-eksperci PST;
3) Przedstawiciele każdej z trzech PST - opcjonalnie, wg potrzeb;
4) Członek Członkowie Zarządu Województwa Pomorskiego;
5) Przedstawiciele (Dyrektorzy) poszczególnych, adekwatnych merytorycznie Departamentów UMWP;
6) Przedstawiciele WUP w Gdańsku;
7) Eksperci merytoryczni zapraszani fakultatywnie do udziału w poszczególnych posiedzeniach POPA - przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych - publicznych i niepublicznych.
Cele i zadania POPA:
1) Głównym celem funkcjonowania POPA będzie tworzenie - w szczególności na bazie sprawozdań analitycznych i opinii przekazanych przez poszczególne PST - rekomendacji do formułowania polityk i działań SWP, dotyczących życia gospodarczego województwa pomorskiego w zakresie procesów adaptacyjnych przedsiębiorstw i ich pracowników;
2) Generowanie inspiracji i tematów dla merytorycznej debaty prowadzonej w ramach PST;
3) Inspirowanie, formułowanie i zatwierdzanie tematów badań, a następnie wykorzystywanie w swej pracy (przy tworzeniu rekomendacji dla SWP) powstałych w ich wyniku opracowań i raportów analityczno - badawczych, dotyczących zagadnień związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i zmianami gospodarczymi;

4) Przyjęcie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper zawierających konkretne rekomendacje wdrożeniowe dla władz szczebla regionalnego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i ich pracowników;
5) Przyjęcie 1 dokumentu typu policy paper złożonego z rekomendacji dla władz regionalnych w zakresie programowania interwencji ze środków UE w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności (ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020).
Sposób i formy działania POPA:
1) POPA będzie obradowała pod przewodnictwem powołanego do jej składu członka Zarządu Województwa Pomorskiego.
2) Aktywność POPA będzie sprzężona i oparta o efekty prac PST poprzez fakt, iż ma ono za zadanie czerpać z opinii ich uczestników, a jednocześnie wskazywać - gdy zidentyfikuje taką konieczność - dodatkowe (poza wybranymi przez same PST) tematy dla merytorycznej debaty prowadzonej w ich ramach.
3) W ramach POPA będzie dokonywana analiza i weryfikacja zawartości sprawozdań analitycznych przygotowywanych i kierowanych kwartalnie do POPA przez każdą z PST. Na ich podstawie, jak również w oparciu o wyniki badań i analiz zleconych w oparciu o decyzję POPA oraz o konsultacje merytoryczne z pozostałymi członkami POPA, będą przygotowywane projekty dokumentów typu policy paper zawierających rekomendacje działań dla Zarządu Województwa Pomorskiego (łącznie 5 dokumentów).
4) Dyskusje nad zawartością i projektami tych dokumentów będą prowadzone podczas posiedzeń członków POPA, która ostatecznie przyjmuje wszystkie dokumenty typu policy paper.
2. Zamawiający zastrzega, że POPA zostanie utworzone przez SWP. Opracowanie szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania POPA, w tym obsługa organizacyjno - techniczna jego prac, jak również stworzenie i zapewnienie jego składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy.
3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest:
1) opracowanie łącznie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper, zawierających rekomendacje dla Zarządu Województwa Pomorskiego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z Pomorza w ramach obszarów merytorycznych adekwatnych do zakresu działania danej PST, w tym:
- 2 dokumenty sektorowe typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej efektywności przedsiębiorstw (obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości);
- 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiego poziomu zatrudnienia (obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw);
- 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego (obejmuje kwestie: poprawa jakości Ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego);
2) opracowanie 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 z uwzględnieniem kwestii zmian gospodarczych i adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020 oraz treści rozporządzeń UE, dotyczących polityki spójności na lata 2014 - 2020.
3) opracowane przez Wykonawcę dokumenty sektorowe typu policy paper, o których mowa w pkt. 1) i 2) podlegać będą akceptacji POPA;

4) zapewnienie udziału min. 1 eksperta reprezentującego Wykonawcę (nie pełniącego jednocześnie funkcji moderatora-eksperta PST) w 5 posiedzeniach POPA, organizowanych w trakcie realizacji zlecenia. Ekspert jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa merytorycznego we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w trakcie realizacji zlecenia oraz prezentacji założeń i ostatecznych wersji dokumentów typu policy paper.
4. Wymagania względem każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2):
1) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne dokumentów sektorowych typu policy paper każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych (Desk research) obejmującą m.in. obligatoryjnie:
- protokoły i sprawozdania analityczne z posiedzeń PST,
- analizy eksperckie sporządzane na potrzeby PST,
- wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu - w przypadku ich dostępności na dzień piątego posiedzenia POPA,
- Strategię Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020,
- Regionalne Programy Strategiczne.
2) Tekst główny każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2) nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 7 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Oprócz definicji problemu, omówienia potencjalnych rozwiązań, każdy z dokumentów musi zawierać rekomendacje oraz wstępny zarys monitoringu i ewaluacji.
3) Wykonawca zobowiązany jest przesłać 5 dokumentów policy paper Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 2).

§5. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

Dodatkowo Zamawiający informuje, że:
1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3) Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających.
4) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
5) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
6) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu.
7) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
8) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
9) Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
10) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

Numer biuletynu: 1

Pozycja w biuletynie: 96082

Data publikacji: 2013-03-11

Nazwa: Samorząd Województwa Pomorskiego

Ulica: ul. Okopowa 21/27

Numer domu: 21/27

Miejscowość: Gdańsk

Kod pocztowy: 80-810

Województwo / kraj: pomorskie

Numer telefonu: 058 3261555

Numer faxu: 058 3261556

Adres strony internetowej: www.pomorskie.eu

Regon: 19168644300000

Typ ogłoszenia: ZP-400

Czy jest obowiązek publikacji w biuletynie: Tak

Ogłoszenie dotyczy: 1

Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu

Rodzaj zamówienia: U

Przedmiot zamówienia:
§1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zgodnie z Planem Działania dla Priorytetu VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, przyjętym Uchwałą Nr 34 108 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 5 stycznia 2012 roku w sprawie zatwierdzenia Planów Działania na rok 2012 dla Województwa Pomorskiego w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki PO KL, zmienioną Uchwałą Nr 398 136 12 Zarządu Województwa Pomorskiego z dnia 12 kwietnia 2012 roku, Uchwałą Nr 779 157 12 z dnia 3 lipca 2012 r. oraz Uchwałą Nr 1176 184 12 z dnia 3 października 2012 r., Departament Europejskiego Funduszu Społecznego został wskazany jako Beneficjent projektu systemowego w ramach Poddziałania 8.1.2 Wsparcie procesów adaptacyjnych i modernizacyjnych w regionie.
W dniu 11 października 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego Uchwałą Nr 1214 186 12 wyraził wolę przystąpienia do realizacji przewidzianego w Planie Działania na rok 2012 projektu systemowego System Inteligencji Regionalnej kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Poddziałania 8.1.2 PO KL 2007-2013. Następnie dnia 13 listopada 2012 roku Zarząd Województwa Pomorskiego podjął Uchwałę nr 1322 193 12 w sprawie zatwierdzenia projektu pt. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 i przyznania dofinansowania na jego realizację oraz określenia praw i obowiązków Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego jako Beneficjenta tego projektu.
W obliczu oddziałujących na rynek pracy negatywnych efektów procesów restrukturyzacyjnych oraz kolejnych możliwych dynamicznych zmian w tym obszarze, istotną kwestią dla efektywnego planowania wsparcia w obszarze zatrudnienia i adaptacyjności jest dysponowanie przez władze regionu aktualną wiedzą o kierunkach i zakresie potencjalnych przekształceń. Zjawiska kryzysowe, których negatywne oddziaływanie dotknęło gospodarkę województwa pomorskiego, w szczególności duże zakłady przemysłowe i produkcyjne, pokazały, że w odczytywaniu zagrożeń i kierunków zmian niewystarczające jest doraźne opieranie się na statystycznych modelach analiz społeczno - gospodarczych głównie na standardowych danych generowanych przez statystykę publiczną. Znaczna część problemów związanych z adaptacyjnością firm i pracowników w województwie pomorskim nie zostaje bowiem w ogóle bądź jest niewystarczająco odzwierciedlona w dostępnych statystykach. Zaktualizowana Strategia Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 wśród kluczowych kwestii związanych z adaptacyjnością w województwie pomorskim, które wymagają dalszych i pogłębionych analiz wymienia: niski poziom zatrudnienia i aktywności zawodowej; niską mobilność
zawodową i przestrzenną mieszkańców; niską skuteczność oferty dla inwestorów zewnętrznych; niewykorzystany potencjał naukowy, niską efektywność współpracy sektora B R z gospodarką oraz słabo wykorzystany potencjał wsparcia przedsiębiorczości.
Jak wynika z raportu Regionalne systemy badań społecznych i gospodarczych możliwości i zasadność tworzenia na przykładzie województwa pomorskiego Gdańsk 2010 kolejnym problemem utrudniającym efektywne przeciwdziałanie negatywnym zmianom gospodarczym jest brak spójnego i jednolitego systemu badań i analiz gospodarczych, a co za tym idzie brak zintegrowanego źródła przetwarzania informacji i danych służących za podstawę do podejmowania decyzji w zakresie zarządzania zmianami gospodarczymi przez władze Samorządu Województwa Pomorskiego SWP. Potwierdza to analiza przeprowadzona przez SWP na potrzeby Ministerstwa Rozwoju Regionalnego w ramach prac nad utworzeniem w województwach Regionalnych Obserwatoriów Terytorialnych 2011, która wskazuje m.in. następujące problemy, dotyczące monitorowania zjawisk i zmian społeczno - gospodarczych w województwie pomorskim:
-brak dostępu do danych aktualnych i na odpowiednim poziomie agregacji - niezbędnym do potrzeb zarządzania rozwojem regionu,
-brak przepływu danych i informacji pomiędzy jednostkami samorządowymi oraz instytucjami regionalnymi,
-osobne prowadzenie obserwatoriów tematycznych w różnych instytucjach, w różny sposób, o różnym zakresie, nieciągłych czasowo,
-brak procedur i rozwiązań formalnych, obligujących jednostki samorządowe do współpracy i wymiany informacji.
Jak wynika z ww. zestawień wspólnym problemem w zakresie przewidywania i zarządzania zmianami gospodarczymi jest brak mechanizmów realizacji badań wdrożeniowych i syntezy wniosków z takich działań na poziomie regionalnym. Ze względu na dynamikę zmian i wielowymiarowość zjawisk społecznych i gospodarczych działania realizowane w tym zakresie muszą mieć charakter skoordynowany, ale jednocześnie sieciowy i otwarty. Żaden ekspert ani żadna instytucja nie jest w stanie tej roli spełnić samodzielnie. W związku z tym, jak wynika z rekomendacji z raportu System Inteligencji Regionalnej jako odpowiedź na wyzwania przyszłości Gdańsk 2011, na szczeblu regionalnym konieczne jest realizowanie przez SWP zintegrowanych i multidyscyplinarnych działań badawczych dotyczących zmian gospodarczych, opartych przy tym o wykorzystanie wiedzy i partycypację partnerów społeczno - gospodarczych. Taki system musi być w stanie przetwarzać informacje i wiedzę ilościową i jakościową w syntetyczne kompleksowe diagnozy i rekomendacje wdrożeniowe. Celem tak określonych prac analitycznych jest nadanie mierzalnego charakteru wynikom badań oraz określenie ich wpływu na działania podejmowane regionalnie w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności. Weryfikacja trafności wniosków i rekomendacji zostanie zapewniona poprzez różne narzędzia partycypacyjne i partnerskie, włączające szerokie grono regionalnych aktorów społeczno - gospodarczych w tym praktyków i ekspertów w tworzenie polityki opartej na faktach. Jest to także istotne dla określenia w regionie kształtu interwencji ze środków UE w latach 2014-2020.
Narzędziem, które pozwoli odpowiedzieć na ww. problemy i potrzeby będzie sformułowana w ramach projektu koncepcja realizacji działań badawczo - analitycznych w ramach modelu Pomorskich Sieci Tematycznych PST i Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych POPA pod nazwą Systemu Inteligencji Regionalnej SIR. Dzięki realizacji działań badawczo - analitycznych w zaproponowanej formule Zarząd Województwa Pomorskiego uzyska narzędzie wspomagające realizację Strategii Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020 SRWP 2020 oraz identyfikację kluczowych trendów adaptacyjnych i gospodarczych.
Celem głównym projektu jest wzrost efektywności i skuteczności zarządzania regionalnymi zmianami gospodarczymi przez władze SWP poprzez wykorzystanie w okresie od 01.11.2012 r. do 31.05.2015 r. partycypacyjnego modelu narzędzi prognostycznych i informacyjnych SIR, generującego wymierne rezultaty analityczne i badawcze, wspierające proces realizacji SRWP 2020.
Zakres działania Pomorskich Sieci Tematycznych PST, utworzonych w ramach projektu, wynika bezpośrednio z celów operacyjnych SRWP 2020, tj.
- cel operacyjny 1.1 Wysoka efektywność przedsiębiorstw kierunki 1.1 - 1.5 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw,
- cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunki 2.1.1, 2.1.2 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia,
- cel operacyjny 2.1 - Wysoki poziom zatrudnienia kierunek 2.1.3 stanowi obszar tematyczny działania PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego.

§2. Przedmiot zamówienia obejmuje łącznie dwa segmenty:
1. Segment I: obsługa merytoryczna 3 Pomorskich Sieci Tematycznych zwanych dalej PST,
2. Segment II: opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych zwanego dalej POPA w ramach projektu systemowego SWP pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu, w celu pozyskania wiedzy na temat kierunków rozwoju Województwa Pomorskiego jako podstawy do decyzji Zarządu Województwa Pomorskiego.

§3. Segment I. OBSŁUGA MERYTORYCZNA POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH
1. Szczegółowa charakterystyka PST. W ich skład w liczbie ok. 20 osób w jednej PST wejdą w szczególności: reprezentanci organizacji pracodawców i pracobiorców, przedstawiciele samorządu gospodarczego, przedsiębiorcy, eksperci merytoryczni z danych dziedzin, przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych, reprezentanci instytucji rynku pracy, szkolnictwa zawodowego i ustawicznego, przedstawiciele firm szkoleniowych, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego z regionu. Dodatkowo w posiedzeniach PST będą uczestniczyć przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Do celów i zadań merytorycznych każdej PST należeć będzie:
1) Prowadzenie dialogu i konsultacji w obrębie ekspertów i środowisk związanych z problemami adaptacyjności przedsiębiorstw i rynku pracy;
2) Generowanie, w szczególności na potrzeby POPA, eksperckiej i praktycznej informacji na temat zjawisk, procesów i problemów związanych z adaptacyjnością pomorskiej gospodarki w obszarze właściwym dla zakresu prac danej PST;
3) Identyfikacja bieżących i najistotniejszych trendówprocesów zjawisk i problemów społeczno - gospodarczych, związanych z adaptacyjnością pomorskich przedsiębiorstw i ich pracowników - w obszarach tematycznych danej PST;
4) Wypracowanie wniosków do sprawozdań analitycznych sporządzanych po każdym posiedzeniu przez moderatora-eksperta PST, zawierających opis i analizę wybranego zagadnienia zjawiska procesu oraz rekomendacje i propozycje wskazujące na wagę priorytetowość danego problemu, ewentualną konieczność jego dalszej analizy i badania, potencjalne możliwości rozwiązania lub zniwelowania,
w szczególności poprzez narzędzia i kompetencje pozostające w gestii SWP;
5) Identyfikacja potrzeb w zakresie przedmiotu i zagadnień objętych analizami eksperckimi o charakterze sektorowym zlecanymi na potrzeby danej PST, które analizują wybrane aspekty problematyki pozostające w gestii danej PST;
6) Systematyczne przekazywanie do POPA sprawozdań analitycznych z prac PST.
Formą aktywności każdej z trzech PST będą posiedzenia jej członków, z których każde zostanie podsumowane sporządzanym przez moderatora-eksperta PST protokołem z przebiegu dyskusji, jak również sprawozdaniem analitycznym, zawierającym opinie i rekomendacje eksperckie.
Liczba planowanych posiedzeń PST po 5 posiedzeń dla każdej PST łącznie 15 posiedzeń dla 3 PST w okresie od kwietnia 2013 r. do grudnia 2014 r. oraz jedno wspólne dodatkowe posiedzenie wszystkich PST w pierwszym kwartale 2015 r., czyli łącznie 16 posiedzeń. Szczegółowe terminy poszczególnych posiedzeń zostaną określone przez moderatorów-ekspertów w porozumieniu z członkami każdej PST, zgodnie z ramowym harmonogramem projektu przygotowanym przez Zamawiającego.
2. Zamawiający zastrzega, że wszystkie PST zostaną utworzone przez SWP. Opracowanie całościowej, szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania PST, w tym obsługa organizacyjno - techniczna ich prac, jak również stworzenie i zapewnienie ich składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy.
3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest moderowanie i koordynowanie prac merytorycznych trzech PST, działających w następujących obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim tj.:
1) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości,
2) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw,
3) Pomorskiej Sieci Tematycznej ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmuje kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego.
4. W zakresie niniejszego segmentu zamówienia do szczegółowych obowiązków Wykonawcy zamówienia należy:
1) Zapewnienie na rzecz każdej z trzech PST, o których mowa w ust. 3 pracy trzech stałych moderatorów-ekspertów po jednym dla każdej PST, do zadań których należeć będzie:
a) merytoryczna obsługa i nadzór nad funkcjonowaniem każdej z trzech istniejących PST poprzez:
- wybór i przygotowywanie w uzgodnieniu z Zamawiającym tematów i zagadnień poddanych dyskusji i analizie na danym posiedzeniu PST;
- osobiste prowadzenie i moderowanie dyskusji w ramach poszczególnych posiedzeń PST w oparciu
o wcześniej stworzone założenia;
- sporządzanie protokołów z przebiegu dyskusji w ramach każdego posiedzenia danej PST;
- sporządzanie sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących przede wszystkim na wypracowanych w jego trakcie ustaleniach i wnioskach w szczególności ujętych w treści podpisanych przez moderatora-eksperta i zaakceptowanych przez Zamawiającego protokołów z posiedzeń PST oraz opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich. Każdorazowo podpisany przez moderatora-eksperta i zaakceptowany przez Zamawiającego protokół z posiedzenia danej PST stanowi załącznik do sprawozdania analitycznego z danego posiedzenia PST.
b) udział we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w okresie realizacji usługi, w tym prezentacja na każdym posiedzeniu POPA sprawozdania analitycznego z ostatniego posiedzenia danej PST.
c) udział w przygotowaniu materiałów promocyjnych i upowszechniających rezultaty projektu, w szczególności w postaci wypowiedzi na temat wyników prac PST do filmu promocyjnego zaplanowanego do realizacji w ramach projektu.
2) Zapewnienie na potrzeby każdego z posiedzeń PST udziału ekspertów w tym spośród członków danej PST, sporządzających i prezentujących na forum PST analizy eksperckie w tematach zgodnych z zakresem prac PST i tematyką poszczególnych posiedzeń. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia opracowania i zaprezentowania na każdym posiedzeniu PST min. 2 analiz eksperckich przez odrębnych ekspertów, tym samym każda analiza ekspercka jest prezentowana na forum PST przez jej autora. Wymogi względem analiz eksperckich określa ust. 6.
5.Wymagania względem analiz eksperckich, o których mowa w ust. 4. pkt 2:
1) Analizy eksperckie, o których mowa w ust. 4. pkt 2) uwzględniać powinny obszary merytoryczne adekwatne do zakresu działania danej PST, tj. w odniesieniu do:
a)PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw obejmować powinny następujące kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości;
b)PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia obejmować powinny następujące kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw;
c)PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego obejmować powinny następujące kwestie: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego.
2) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne powyższych analiz eksperckich każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych Desk research.
3) Tekst główny każdej analizy eksperckiej nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 10 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę.
4) Analiza ekspercka powinna mieć następującą strukturę:
a) streszczenie najważniejsze wyniki analizy, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami;
b) spis treści;
c) wprowadzenie opis przedmiotu, głównych założeń i celów analizy eksperckiej;
d) opis zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywane w analizie eksperckiej;
e) opis wyników analizy eksperckiej oraz ich interpretację;
f) wnioski i powiązane z nimi rekomendacje, fakultatywnie proponowany sposób ich wdrożenia;
g) załączniki (fakultatywnie).
5) Wykonawca każdorazowo zobowiązany jest przesłać analizę ekspercką Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 4).
6) W ramach realizacji zamówienia, w odniesieniu do wszystkich posiedzeń PST Wykonawca jest zobowiązany do pozyskania łącznie 48 analiz eksperckich.

§4. Segment II OPRACOWANIE 5 DOKUMENTÓW TYPU POLICY PAPER W OPARCIU O EFEKTY I WNIOSKI Z PRAC POMORSKICH SIECI TEMATYCZNYCH I Z UDZIAŁEM POMORSKIEGO OBSERWATORIUM PROCESÓW ADAPTACYJNYCH
1. Szczegółowa charakterystyka POPA.
W skład POPA wejdą w szczególności:
1) Ekspert odpowiadający za opracowanie dokumentów typu policy paper;
2) Moderatorzy-eksperci PST;
3) Przedstawiciele każdej z trzech PST - opcjonalnie, wg potrzeb;
4) Członek Członkowie Zarządu Województwa Pomorskiego;
5) Przedstawiciele (Dyrektorzy) poszczególnych, adekwatnych merytorycznie Departamentów UMWP;
6) Przedstawiciele WUP w Gdańsku;
7) Eksperci merytoryczni zapraszani fakultatywnie do udziału w poszczególnych posiedzeniach POPA - przedstawiciele środowisk naukowych i akademickich, instytucji badawczych i analitycznych - publicznych i niepublicznych.
Cele i zadania POPA:
1) Głównym celem funkcjonowania POPA będzie tworzenie - w szczególności na bazie sprawozdań analitycznych i opinii przekazanych przez poszczególne PST - rekomendacji do formułowania polityk i działań SWP, dotyczących życia gospodarczego województwa pomorskiego w zakresie procesów adaptacyjnych przedsiębiorstw i ich pracowników;
2) Generowanie inspiracji i tematów dla merytorycznej debaty prowadzonej w ramach PST;
3) Inspirowanie, formułowanie i zatwierdzanie tematów badań, a następnie wykorzystywanie w swej pracy (przy tworzeniu rekomendacji dla SWP) powstałych w ich wyniku opracowań i raportów analityczno - badawczych, dotyczących zagadnień związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i zmianami gospodarczymi;

4) Przyjęcie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper zawierających konkretne rekomendacje wdrożeniowe dla władz szczebla regionalnego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i ich pracowników;
5) Przyjęcie 1 dokumentu typu policy paper złożonego z rekomendacji dla władz regionalnych w zakresie programowania interwencji ze środków UE w obszarze zmian gospodarczych i adaptacyjności (ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020).
Sposób i formy działania POPA:
1) POPA będzie obradowała pod przewodnictwem powołanego do jej składu członka Zarządu Województwa Pomorskiego.
2) Aktywność POPA będzie sprzężona i oparta o efekty prac PST poprzez fakt, iż ma ono za zadanie czerpać z opinii ich uczestników, a jednocześnie wskazywać - gdy zidentyfikuje taką konieczność - dodatkowe (poza wybranymi przez same PST) tematy dla merytorycznej debaty prowadzonej w ich ramach.
3) W ramach POPA będzie dokonywana analiza i weryfikacja zawartości sprawozdań analitycznych przygotowywanych i kierowanych kwartalnie do POPA przez każdą z PST. Na ich podstawie, jak również w oparciu o wyniki badań i analiz zleconych w oparciu o decyzję POPA oraz o konsultacje merytoryczne z pozostałymi członkami POPA, będą przygotowywane projekty dokumentów typu policy paper zawierających rekomendacje działań dla Zarządu Województwa Pomorskiego (łącznie 5 dokumentów).
4) Dyskusje nad zawartością i projektami tych dokumentów będą prowadzone podczas posiedzeń członków POPA, która ostatecznie przyjmuje wszystkie dokumenty typu policy paper.
2. Zamawiający zastrzega, że POPA zostanie utworzone przez SWP. Opracowanie szczegółowej i ostatecznej koncepcji funkcjonowania POPA, w tym obsługa organizacyjno - techniczna jego prac, jak również stworzenie i zapewnienie jego składu instytucjonalnego i osobowego nie są przedmiotem działań Wykonawcy.
3. Przedmiotem niniejszego segmentu zamówienia jest:
1) opracowanie łącznie 4 dokumentów sektorowych typu policy paper, zawierających rekomendacje dla Zarządu Województwa Pomorskiego w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z Pomorza w ramach obszarów merytorycznych adekwatnych do zakresu działania danej PST, w tym:
- 2 dokumenty sektorowe typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej efektywności przedsiębiorstw (obejmuje kwestie: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości);
- 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiego poziomu zatrudnienia (obejmuje kwestie: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw);
- 1 dokument sektorowy typu policy paper dla PST dotyczącej wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego (obejmuje kwestie: poprawa jakości Ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego);
2) opracowanie 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020 z uwzględnieniem kwestii zmian gospodarczych i adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego, ze szczególnym uwzględnieniem celów i priorytetów Strategii Europa 2020 oraz treści rozporządzeń UE, dotyczących polityki spójności na lata 2014 - 2020.
3) opracowane przez Wykonawcę dokumenty sektorowe typu policy paper, o których mowa w pkt. 1) i 2) podlegać będą akceptacji POPA;

4) zapewnienie udziału min. 1 eksperta reprezentującego Wykonawcę (nie pełniącego jednocześnie funkcji moderatora-eksperta PST) w 5 posiedzeniach POPA, organizowanych w trakcie realizacji zlecenia. Ekspert jest zobowiązany do aktywnego uczestnictwa merytorycznego we wszystkich posiedzeniach POPA organizowanych w trakcie realizacji zlecenia oraz prezentacji założeń i ostatecznych wersji dokumentów typu policy paper.
4. Wymagania względem każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2):
1) Wymagane obligatoryjnie minimum metodologiczne dokumentów sektorowych typu policy paper każdorazowo obejmuje analizę danych zastanych (Desk research) obejmującą m.in. obligatoryjnie:
- protokoły i sprawozdania analityczne z posiedzeń PST,
- analizy eksperckie sporządzane na potrzeby PST,
- wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu - w przypadku ich dostępności na dzień piątego posiedzenia POPA,
- Strategię Rozwoju Województwa Pomorskiego 2020,
- Regionalne Programy Strategiczne.
2) Tekst główny każdego z 5 dokumentów policy paper, o których mowa w ust. 3 pkt. 1) i 2) nie powinien liczyć więcej niż 15 stron i nie mniej niż 7 stron z wyłączeniem streszczenia i ewentualnych załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Oprócz definicji problemu, omówienia potencjalnych rozwiązań, każdy z dokumentów musi zawierać rekomendacje oraz wstępny zarys monitoringu i ewaluacji.
3) Wykonawca zobowiązany jest przesłać 5 dokumentów policy paper Zamawiającemu, celem weryfikacji spełniania wymogów o których mowa w pkt. 1) - 2).

§5. Szczegółowe uregulowania dotyczące sposobu wykonania zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

Dodatkowo Zamawiający informuje, że:
1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
2) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3) Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających.
4) Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w PLN.
5) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
6) Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu.
7) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
8) Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
9) Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla Wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.
10) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

Czy zamówienie jest podzielone na części: Nie

Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie

Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: Nie

Czas: D

Data zakończenia: 31/05/2015

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Zaliczka: Nie

Uprawnienia:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)

Wiedza i doświadczenie:
na dowód posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
Jednej z usług badawczych lub naukowych w obszarach tematycznych określonych w opisie przedmiotu zamówienia, których wynikiem było:
a) Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym
z następujących obszarów tematycznych: upowszechnianie innowacji w przedsiębiorstwach i transfer innowacji do gospodarki; wsparcie inicjatyw klastrowych i przedsięwzięć realizowanych przez klastry; wsparcie ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw; pozyskiwanie inwestycji zewnętrznych; zapewnianie dostępu do sieci szerokopasmowego Internetu, w tym sieci o bardzo wysokiej przepustowości;






b) Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym z następujących obszarów tematycznych: aktywizacja biernych zawodowo i bezrobotnych; wspieranie rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw;
c) Co najmniej dwie publikacje naukowe lub badawcze prowadzone w co najmniej jednym z jednym z następujących obszarów tematycznych: poprawa jakości ponadgimnazjalnego kształcenia zawodowego i kształcenia ustawicznego.
Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

Potencjał techniczny:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)

Osoby zdolne do zrealizowania zamówienia:
warunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu mu) zespołem, składającym się z co najmniej:
a) trzech moderatorów-ekspertów, posiadających dorobek badawczy lub naukowy lub doświadczenie zawodowe w zakresie zagadnień wchodzących w skład obszarów tematycznych przypisanych dla danej PST (wynikające np. z aktualnie wykonywanego zawodu, dotychczasowego doświadczenia zawodowego, dorobku naukowego, czy zrealizowanych prac eksperckich):
- w zakresie analiz społeczno - gospodarczych rozwoju wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru,
- w zakresie analizy wpływu czynników międzynarodowych na rozwój wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, w tym co najmniej 2 dotyczących województwa pomorskiego,
- w zakresie stosowania metod i technik przeprowadzania badań społeczno - gospodarczych, w realizacji badań ilościowych i jakościowych oraz prowadzeniu analiz i interpretacji uzyskanych z nich danych,
- w postaci posiadania łącznego stażu zawodowego nie mniejszego niż 10 lat,
- w postaci posiadania dorobku w formie autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch raportów badawczych poświęconych problematyce rozwoju regionalnego w Polsce.
b) eksperta ekspertów - uczestników posiedzeń POPA posiadających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe w obszarze zagadnień wchodzących w skład obszarów tematycznych wskazanych dla dokumentów policy paper (wynikające np. z aktualnie wykonywanego zawodu, dotychczasowego doświadczenia zawodowego, dorobku naukowego czy zrealizowanych prac eksperckich):
- w zakresie analiz społeczno - gospodarczych rozwoju wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru,
- w zakresie analizy wpływu czynników międzynarodowych na rozwój wyodrębnionego pod względem administracyjnym lub geograficznym obszaru, w tym co najmniej
1 dotyczących województwa pomorskiego,
- w zakresie stosowania metod i technik przeprowadzania badań społeczno - gospodarczych, w realizacji badań ilościowych i jakościowych oraz prowadzeniu analiz i interpretacji uzyskanych z nich danych,
- w postaci posiadania łącznego stażu zawodowego nie mniejszego niż 10 lat,
- w postaci posiadania dorobku w formie autorstwa lub współautorstwa co najmniej dwóch raportów badawczych poświęconych problematyce rozwoju regionalnego w Polsce.
Zamawiający zastrzega, że wyżej wskazane funkcje poszczególnych osób nie mogą być łączone.







Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 3 (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).

Sytuacja ekonomiczna:
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt. 1 (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)

Oświadczenie nr 3: Tak

Oświadczenie nr 6: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 1: Tak

Oświadczenie wykluczenia nr 2: Tak

Dokumenty podmiotów zagranicznych: Tak

inne_dokumenty:
1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w rozdziale V ust. 1, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ).
2) wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy
i doświadczenia w okresie ostatnich (3) trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie (wzór formularza wykazu wykonanych usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ).
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór formularza wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ).







4) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku, jeśli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór formularza oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ),
2) aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
3) informację wykonawcy dot. Grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 26 ust. 2d ustawy - wzór załącznik nr 3a)
3. Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego.
3) Wykonawcy, o których mowa w pkt. 1, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia.
4) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty,
o których mowa w niniejszym rozdziale w ust. 2 pkt 1-3
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w niniejszym rozdziale ust. 1 pkt 1-3. Dokumenty te powinny być przygotowane w taki sposób, aby Zamawiający mógł dowiedzieć się, jaki udział w wykonaniu zamówienia będzie miał każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 2 - składa dokument lub dokumenty wystawione
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
5. Dokumenty, o których mowa w ust. 4 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
6. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy ust. 5.;
7. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega za zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów - poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski.
8. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy
i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go i nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.






9. Wykonawca wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.
10. Brak jakiegokolwiek z dokumentów wymaganych w SIWZ, lub złożenie dokumentu w niewłaściwej formie spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania oraz uznanie jego oferty za odrzuconą,
z zastrzeżeniem ust. 11 niniejszego rozdziału.
11. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów potwierdzające spełnienie:
a) warunków udziału w postępowaniu
b) wymagań określonych przez Zamawiającego lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt a) i b), zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
12. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.




1.4. Zamawiający oceni kryterium wskazane w pkt 1.2. Metodologia i sposób realizacji zamówienia na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę do oferty Szczegółowego opisu sposobu realizacji przedmiotu zamówienia.
1.4.1. Szczegółowy opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia - sporządzony przez Wykonawcę i załączony do oferty - musi dotyczyć obu wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia segmentów zamówienia tj. (określone zapisami rozdziału III SIWZ segmenty I i II) oraz zawierać co najmniej następujące informacje:
a) Opis koncepcji moderowania i koordynowania prac trzech PST, działających w obszarach związanych z adaptacyjnością przedsiębiorstw i ich pracowników w województwie pomorskim (PST ds. wysokiej efektywności przedsiębiorstw; PST ds. wysokiego poziomu zatrudnienia; PST ds. wysokiej jakości kształcenia zawodowego i ustawicznego), uwzględniający obligatoryjnie: rolę i zakres zadań moderatora-eksperta każdej z trzech PST; propozycję merytorycznej koordynacji i współpracy pomiędzy członkami każdej z PST; propozycję rodzajów zadań i prac dla członków PST, wynikających z koncepcji funkcjonowania i tematyki poszczególnych PST; identyfikację obszarów ryzyka w zakresie moderowania i koordynowania prac każdej z PST wraz z propozycją środków je minimalizujących.







b) Propozycję tematów, kwestii i zagadnień, które powinny zostać poddane dyskusji i analizie podczas prac poszczególnych PST wraz z uzasadnieniem ich zgodności z wyjściowym zakresem tematycznym danej PST oraz przydatności i niezbędności ich podjęcia dla osiągnięcia zakładanych celów i efektów działalności każdej z PST.
c) Zawierający uzasadnienie opis proponowanych metod, narzędzi, technik wykorzystywanych w efektywnym planowaniu i organizacji współpracy pomiędzy poszczególnymi PST, a także pomiędzy PST a POPA (zarówno w czasie posiedzeń, jak i pomiędzy nimi), z uwzględnieniem sposobów zagwarantowania rzetelności wszystkich zastosowanych narzędzi wraz ze wskazaniem kanałów i sposobów komunikacji na linii PST - PST, PST - POPA.
d) Propozycję metodologicznej konstrukcji i zawartości sprawozdań analitycznych sporządzanych przez moderatora-eksperta z każdego posiedzenia danej PST, dotyczących tematyki danego posiedzenia oraz bazujących na wypracowanych w jego trakcie wnioskach i opracowanych na potrzeby danego posiedzenia analizach eksperckich.
e) Opis potencjalnych obszarów ryzyka w zakresie prac nad sprawozdaniami analitycznymi sporządzanymi przez moderatora-eksperta z każdego posiedzenia danej PST oraz adekwatność propozycji środków je minimalizujących.
f) Sposób prezentacji wyników, wniosków i rekomendacji ze sprawozdań analitycznych z każdego posiedzenia danej PST oraz 4 dokumentów typu policy paper w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i pracowników z województwa pomorskiego i 1 dokumentu typu policy paper w zakresie wdrażania interwencji ze środków Unii Europejskiej w perspektywie 2014-2020.
1.4.2. Jeżeli Wykonawca w Szczegółowym opisie sposobu realizacji przedmiotu zamówienia nie zawrze którejkolwiek z informacji wymienionych w pkt. 1.4.1 ., niezbędnej do oceny oferty zgodnie z kryteriami, o których mowa w pkt. 1.2. to otrzyma odpowiednio mniejszą liczbę punktów.
1.4.3. W przypadku nie dołączenia do oferty Szczegółowego opisu sposobu realizacji przedmiotu zamówienia oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z zapisami SIWZ.

III.7 osoby niepełnosprawne: Nie

Kod trybu postepowania: PN

Czy zmiana umowy: Tak

Zmiana umowy:
8. Istotne zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy mogą dotyczyć:
1) terminu realizacji zamówienia,
2) warunków i terminów płatności,






3) zmiany osoby moderatora-eksperta, o którym mowa w rozdziale III §3 ust. 4 pkt. 1) SIWZ, oraz eksperta - uczestnika posiedzeń POPA, o którym mowa w rozdziale III §4 ust. 3 pkt. 4) ,
4) zmiany zakresu merytorycznego zamówienia, określonego zapisami rozdziału III SIWZ.
9. Zmiany, o których mowa w ust. 8:
1) w zakresie pkt. 1), 2) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia,
2) w zakresie pkt. 2) w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa
w trakcie realizacji umowy, lub regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych,
3) w zakresie pkt. 1), w przypadku przedłużenia terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
4) w zakresie pkt. 3) w przypadku wystąpienia niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego, udzieloną w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy. Zgoda może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę nowego/-ych członka/-ów i który/-rzy posiadać będą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe co najmniej równorzędne jak wskazane w SIWZ,
5) w zakresie pkt. 4) w przypadku wystąpienia niezawinionych przez Wykonawcę szczególnych okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z ofertą i jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego, udzieloną w odpowiedzi na pisemny wniosek Wykonawcy. Zgoda może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę że zmiana zakresu merytorycznego umowy nie nastąpi ze szkodą dla Zamawiającego.
10. Zmiany, o których mowa w ust. 8 pkt. 4) nie mogą dotyczyć zmiany celów Zamówienia jak również nie mogą dotyczyć obowiązku opracowania oraz dostarczenia Zamawiającemu analiz eksperckich oraz dokumentów sektorowych typu policy paper, o których mowa w rozdziale III §3 ust. 4 pkt. 2) i §4 ust. 3 pkt. 1) i 2) SIWZ.

Kod kryterium cenowe: B

Znaczenie kryterium 1: 40

Nazwa kryterium 2: Metodologia i sposób realizacji zamówienia

Znaczenie kryterium 2: 60

Czy wykorzystywana będzie aukcja: Nie

Adres strony internetowej specyfikacji i warunków zamówienia: www.pomorskie.eu

Adres uzyskania specyfikacji i warunków zamówienia:
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk,

Data składania wniosków, ofert: 26/03/2013

Godzina składania wniosków, ofert: 09:00

Miejsce składania:
Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45)

On: O

Termin związania ofertą, liczba dni: 30

Informacje dodatkowe:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie obsługi merytorycznej Pomorskich Sieci Tematycznych oraz opracowanie 5 dokumentów typu policy paper w oparciu o efekty i wnioski z prac Pomorskich Sieci Tematycznych i z udziałem Pomorskiego Obserwatorium Procesów Adaptacyjnych w ramach projektu systemowego Samorządu Województwa Pomorskiego pn. System Inteligencji Regionalnej - kompleksowe planowanie rozwoju i zarządzanie zmianami gospodarczymi na Pomorzu.

Czy unieważnienie postępowania: Nie

Kody CPV:
712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)

Kod CPV drugiej częsci zamówienia:
716200000 (Usługi analizy)

Podobne przetargi

61703 / 2015-04-30 - Administracja rzÄ…dowa terenowa

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie dokumentacji, na którą składać się będą 2 (dwa) studia wykonalności wraz z dwoma aktualizacjami każdego ze studiów

42453 / 2015-03-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Koncepcja zagospodarowania rowerowych miejsc postojowych, w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i Wiślana Trasa Rowerowa (R-9) w województwie pomorskim

42435 / 2015-03-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie opracowania pt.: Koncepcja oznakowania tras rowerowych w ramach przedsięwzięcia strategicznego Pomorskie Trasy Rowerowe o znaczeniu międzynarodowym R-10 i /Wiślana Trasa Rowerowa/ (R-9)

289172 / 2013-07-23 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie pomiarów ruchu drogowego, w tym rowerowego, na wybranych ciągach komunikacyjnych w Gdyni

44385 / 2016-04-20 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie pomiarów ruchu rowerowego na wybranych ciągach komunikacyjnych w Gdyni, w ramach realizacji projektu unijnego FLOW (Horizon2020)

176711 / 2009-10-13 - Inny: Celowa spółka komunalna

Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie studium wykonalności oraz wniosku aplikacyjnego dla Przedsięwzięcia pn. Budowa Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku

231370 / 2012-07-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Malbork - Malbork (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowania koncepcji zagospodarowania terenu, Przygotowanie Studium Wykonalności dla lokalizacji oraz Opracowanie ogólnej oceny atrakcyjności inwestycyjnej terenów.

62283 / 2010-03-22 - Inny: port morski

ZarzÄ…d Morskiego Portu Gdynia S.A. - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie studium wykonalności, dla projektu pn: Infrastruktura dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia

54312 / 2015-03-12 - Administracja samorzÄ…dowa

Miasto Kwidzyn - Kwidzyn (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie dokumentacji projektowej w zakresie budowy węzła integracyjnego niezbędnej do realizacji inwestycji pn. Budowa węzła integracyjnego wraz z rewitalizacją zabytkowego budynku dworca PKP w Kwidzynie

437550 / 2009-12-21 - Administracja samorzÄ…dowa

Gmina Miasta Gdańsk Urząd Miejski w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Sporządzenie dla projektu pn. Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap III A zgodnie z aktualnymi wymogami POIiŚ, obowiązującą listą indykatywną oraz pre-umową:<BR> 1. Wniosku o dofinansowanie w ramach POIiŚ, Działanie 7.3;<BR> 2. Studium Wykonalności dla projektu dużego w rozumieniu Rozporządzenia Rady (WE); <BR> 3. Wniosku o potwierdzenie wkładu finansowego dla dużego projektu zgodnie ze wzorem wskazanym na mocy art. 39-41 Rozporządzenia 1083/2006;<BR> 4. Analiz i prognoz ruchu wg zaleceń Niebieskiej Księgi.

30653 / 2015-03-05 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie dzieła pn. Analiza wykonalności przedsięwzięcia Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007- 2013 (z dnia 18 grudnia 2014 r.) w zakresie dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji następujących przedsięwzięć strategicznych, zidentyfikowanych w ramach Regionalnego Programu Strategicznego Pomorska Podróż, Działania 6.1. Infrastruktura wzmacniająca potencjał turystyczny (Konkurs nr 6.1._2)

64587 / 2015-05-06 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie dzieła pn. Analiza wykonalności przedsięwzięcia Rozwój oferty turystyki wodnej w obszarze Pętli Żuławskiej i Zatoki Gdańskiej dofinansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007- 2013 (z dnia 18 grudnia 2014 r.) w zakresie dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji następujących przedsięwzięć strategicznych, zidentyfikowanych w ramach Regionalnego Programu Strategicznego Pomorska Podróż, Działania 6.1. Infrastruktura wzmacniająca potencjał turystyczny (Konkurs nr 6.1._2).

133309 / 2010-05-25 - Inny: Port Morski

ZarzÄ…d Morskiego Portu Gdynia S.A. - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie studium wykonalności, dla projektu pn: Infrastruktura dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia

447250 / 2013-11-04 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie pomiarów ruchu drogowego, w tym rowerowego, na wybranych ciągach komunikacyjnych w Gdyni

137435 / 2014-06-26 - Administracja samorzÄ…dowa

Województwo Pomorskie - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
WYKONANIE ANALIZY STANU OBECNEGO I ANALIZY POTRZEB Z ZAKRESU INFORMATYZACJI PODMIOTÓW LECZNICZYCH (SP ZOZ I SPH) DLA KTÓRYCH SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO JEST ORGANEM TWORZĄCYM, DOKUMENTÓW STUDIUM WYKONALNOŚCI I WNIOSKU O DOFINANSOWANIE Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA 2014-2020 DLA PROJEKTU POMORSKIE E-ZDROWIE

58907 / 2009-04-06 - Inny: instytucja kultury

Muzeum Narodowe w Gdańsku - Gdańsk (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie strategii realizacji dwóch priorytetowych projektów inwestycyjnych Muzeum Narodowego w Gdańsku, z uwzględnieniem analizy ekonomicznej: Zadanie 1. Rewaloryzacja XIV wiecznego Zespołu Franciszkańskiego przy ul. Toruńskiej 1 w Gdańsku Zadanie 2. Muzeum Tradycji Szlacheckiej - Pomorski Ośrodek Kontaktów z Polonią w Waplewie Wielkim

158595 / 2015-10-30 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Opracowanie analiz ruchu wraz z obliczeniem mierzalnych celów ilościowych w zakresie transportu indywidualnego i zbiorowego dla przedsięwzięcia dotyczącego wdrożenia Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem TRISTAR na terenie Trójmiasta pn. Zintegrowany System Zarządzania Ruchem TRISTAR

68599 / 2016-06-03 - Administracja samorzÄ…dowa

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni - Gdynia (pomorskie)
CPV: 712410009 (Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy)
Wykonanie pomiarów ruchu drogowego, w tym rowerowego i motorowerowego, w przekrojach ulic przed przejazdami kolejowymi w Gdyni